abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165958912
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat laatste zeer zeker. Een voortijdig graf ook nog als zij hun kans krijgen. Die erfenis moet gewoon veel eerder de economie worden ingeschoven.
Tegenwoordig moet je je kind al opgeven bij de kinderopvang voor geboorte; straks ook maar meteen een graf uitzoeken.
I´m back.
pi_165959109
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tegenwoordig moet je je kind al opgeven bij de kinderopvang voor geboorte; straks ook maar meteen een graf uitzoeken.
Ik ben overigens niet echt ingevoerd in het voorstel en de motivaties. Dit voor de eerlijkheid. Het zou best kunnen dat de motieven oprecht zijn. Toch zie ik het liever wel zoals LXIV het ziet en daarom QFT ik zijn post nogmaals:

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:12 schreef LXIV het volgende:
Kortom, een aanmoedigingsbeleid voor ouderen om meteen nadat ze de pensioenleeftijd bereikt hebben een spuitje te nemen, zodat ze de maatschappij maar zo weinig mogelijk kosten en zo weinig mogelijk huisvesting in beslag nemen.

Dat begint altijd met eerst vrijwillig de mogelijkheid bieden voor mensen die dat willen en over 30 jaar ben je asociaal als je na je 75-ste (pensioenleeftijd dan) nog door wil leven. Het mag wel, natuurlijk mag het, maar wel aso. Want je voegt niks meer toe en hebt je leven al gehad.

De Nederlander mag zich dus helemaal sufwerken, het gros van zijn verdiensten afdragen aan de belastingdienst, en na het afronden van zijn loopbriefje op zijn pensioendag zich gaan melden bij de GGZ voor een spuitje.
Hij heeft altijd een vlijmscherpe toekomstvisie vind ik: het hoeft niet zo te gaan als we opletten. Maar het zou best zo kunnen gebeuren als bepaalde elementen hun gang mogen gaan. Hij is een meester in sarcasme met een bijzonder humoristische inslag.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165959430
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben van mening dat je mensen van 80 jaar beter uit dat isolement kan halen, dan zo een pil te geven.

Ik vind dat altijd zo een rare redenering -------> Owh, je bent oud dus je moet maar dood.

Waarom?
Als die mensen daar zelf vrede mee hebben zie ik het probleem niet hoor. Je laat ze alleen meer lijden. Je kunt iemand geen 8 uur per dag vermaken. Buiten de vraag of ze op de zorg van een wildvreemde zitten te wachten. Hierboven geef ik een voorbeeld van mijn eigen oma.
pi_165959663
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik ben overigens niet echt ingevoerd in het voorstel en de motivaties. Dit voor de eerlijkheid. Het zou best kunnen dat de motieven oprecht zijn. Toch zie ik het liever wel zoals LXIV het ziet en daarom QFT ik zijn post nogmaals:

[..]

Ik ben sws wel voorstander, maar als dat voorstel van Schippers komt dan ligt dat gewoon niet lekker. Rechtsen zijn in feite erger nog dan linksen, alles wat afwijkt of niet zijn prijs opbrengt in de ponzi-scheme die zij van de samenleving maken of willen maken of niet VVD stemt mag verdwijnen.
I´m back.
pi_165959861
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben sws wel voorstander, maar als dat voorstel van Schippers komt dan ligt dat gewoon niet lekker. Rechtsen zijn in feite erger nog dan linksen, alles wat afwijkt of niet zijn prijs opbrengt in de ponzi-scheme die zij van de samenleving maken of willen maken of niet VVD stemt mag verdwijnen.
Mooi gezegd. Helaas zijn we met te weinigen these days. Het rechtse mantra werkt als een speer. Ook de jeugd is er gek mee. Met die jeugdige overmoed dat als je maar heel hard werkt en er genoeg in gelooft dat het vanzelf wel goed komt voor je. De VVD heeft daar een zeer krachtig wapen mee in handen. Ik weet niet of het in dit topic was maar de SP is een partij van "leugens" volgens veel jongeren. Dat krachtige wapen werkt dus helemaal top. Links heeft zo een wapen niet. Een pleidooi voor empathie en mededogen hooguit. Maar daar wordt je niet rijk van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 14-10-2016 21:21:09 ]
pi_165959908
En terecht. Je bespaart heel wat leed!
Kssstt niet zo kittig!
pi_165960228
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als die mensen daar zelf vrede mee hebben zie ik het probleem niet hoor. Je laat ze alleen meer lijden. Je kunt iemand geen 8 uur per dag vermaken. Buiten de vraag of ze op de zorg van een wildvreemde zitten te wachten. Hierboven geef ik een voorbeeld van mijn eigen oma.
Ik snap je punt wel. Maar ik voel gewoon een hele grote weerstand om zo een pil aan een gezond mens te geven. Is puur gevoelsmatig.

Ik zie zoveel mensen om me heen die vechten voor hun leven, en dan zou ik zoiets doen.

Terwijl je nooit weet waar iemand de volgende dag nog intens van zou kunnen genieten. Je weet niet wat er nog komt.

Ik zou met een soort van God voelen, en dat ben ik niet. Wil ik ook niet zijn :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_165960424
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
Ik snap je punt wel. Maar ik voel gewoon een hele grote weerstand om zo een pil aan een gezond mens te geven. Is puur gevoelsmatig.
Ik hoop ook niet dat dat de bedoeling is.

quote:
Terwijl je nooit weet waar iemand de volgende dag nog intens van zou kunnen genieten. Je weet niet wat er nog komt.
Je weet op een bepaald moment wel dat het niet beter meer wordt. Sommigen weten dat op hun 27e en anderen op hun 85e. Die laatste leeftijd is wel realistisch genoeg om het zeker te weten.
pi_165964699
quote:

[..]

Ik zie zoveel mensen om me heen die vechten voor hun leven, en dan zou ik zoiets doen.

Ik zou met een soort van God voelen, en dat ben ik niet. Wil ik ook niet zijn :N
Je maakt een hele grote denkfout. Degenen die gebruik willen maken van deze mogelijkheid doen dat omdat zij de wens hebben om te sterven. Zij nemen dat besluit, niet jij. Door hen die mogelijkheid te ontzeggen speel je juist voor God, want jij bepaalt voor hun dat zij (nog) niet mogen sterven.

Het zijn lang niet allemaal ongelukkige eenzame mensen die hun leven voltooid achten..
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

De mensen die gebaat zouden zijn bij deze wet kun je eigenlijk in twee groepen verdelen. De eerste groep bestaat uit mensen die lichamelijk en/of geestelijk lijden maar niet dusdanig dat zij (onder de huidige wetgeving) in aanmerking komen voor euthanasie, dit is de grootste groep. De tweede groep bestaat uit mensen die eigenlijk heel tevreden/gelukkig zijn en die hun leven als compleet en voltooid beschouwen. Zij willen niet langzaam aftakelen, hulpbehoevend worden, etc. Zij willen stoppen op hun 'hoogtepunt'.

Ik vind dat beide groepen het recht zouden moeten hebben om deze beslissing te nemen.
pi_165964797
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:47 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je maakt een hele grote denkfout. Degenen die gebruik willen maken van deze mogelijkheid doen dat omdat zij de wens hebben om te sterven. Zij nemen dat besluit, niet jij. Door hen die mogelijkheid te ontzeggen speel je juist voor God, want jij bepaalt voor hun dat zij (nog) niet mogen sterven.

Ik ken ook een vrouw van 27, of tenminste kende, die door middel van helium een einde aan haar leven maakte. Was manisch depressief.

Ik ben zo iemand van, niet doen, er kan altijd nog verbetering optreden, er komen nieuwe medicijnen, er houden zoveel mensen van je.

Misschien ben ik een té positief mens.

Het zijn lang niet allemaal ongelukkige eenzame mensen die hun leven voltooid achten..

[..]

Ik snap de redenen wel. Alleen ik zou er zelf niet iemand van kunnen voorzien. Van zo een pil.

Maar goed, als mensen zo een pil zelf kunnen bemachtigen, en zonder mijn invloed/hulp innemen, dan mogen ze dat inderdaad zelf weten.

Ik sta ook wel achter palliatieve sedatie, natuurlijk. Maar die mensen zijn dan ook doodziek.

Die willen dan meestal juist leven. Dat voelt zo tegenstrijdig. Voor mij, dan.
pi_165964877
Geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg met die quotes

Ik ken ook een vrouw van 27, of tenminste kende, die door middel van helium een einde aan haar leven maakte. Was manisch depressief.

Ik ben zo iemand van, niet doen, er kan altijd nog verbetering optreden, er komen nieuwe medicijnen, er houden zoveel mensen van je.

pi_165964941
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik snap de redenen wel. Alleen ik zou er zelf niet iemand van kunnen voorzien. Van zo een pil.

Maar goed, als mensen zo een pil zelf kunnen bemachtigen, en zonder mijn invloed/hulp innemen, dan mogen ze dat inderdaad zelf weten.

Ik sta ook wel achter palliatieve sedatie, natuurlijk. Maar die mensen zijn dan ook doodziek.

Die willen dan meestal juist leven. Dat voelt zo tegenstrijdig. Voor mij, dan.
Maar dat vraagt toch ook niemand van je?

En dat is nou precies het belang van deze wet, dat mensen die die wens hebben de mogelijkheid hebben om op een legale manier aan dat middel te komen.

Het enige dat deze wet doet is mensen de mogelijkheid geven om over hun eigen leven(sterven) te beschikken.
pi_165965041
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 01:04 schreef tesssssssss het volgende:

Zij leed zo erg dat het voor haar de enige uitweg was.

Zelfmoord plegen is iets wat volledig tegen onze natuur, tegen ons overlevingsinstinct ingaat. Om daadwerkelijk zelfmoord te plegen moet iemand dus tegen zijn meest primaire instinct ingaan. Dat betekent dat iemand de wens om te sterven sterker is dan zijn meest primaire instinct, die wens zit dus ontzettend diep.

Die wens ontstaat niet van het een op het andere moment, daar gaat tijd overheen. Zelfmoord uit een opwelling zijn echt een zeldzaamheid.

Ik vermoed dat jij nooit ervaren hebt hoe het is om depressief te zijn.
pi_165966426
quote:
En wat moet ik daar vinden?

quote:
en waar baseer jij je onderbouwing op?

Praktijk.

quote:
ik zie in mijn omgeving dat heel veel vrouwen minstens 3 of 4 hele dagen werken.
5 zie ik ook, maar dat zijn uitzonderingen ja.

Dus je bent het er mee eens dat 5 dagen de uitzondering is. In je eerdere reactie insinueer je dat dat niet zo is. Overigens zit er een zeer groot verschil tussen 3 en 5 dagen werken. Voorbeeld: mijn echtgenote werkt drie dagen. In de praktijk betekende dat dat mijn kids, voordat ze naar school gingen, gemiddeld 12 uur per week bij de gastouder waren. Prima voor de sociale ontwikkeling.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165966607
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 01:08 schreef madam-april het volgende:

Het enige dat deze wet doet is mensen de mogelijkheid geven om over hun eigen leven(sterven) te beschikken.
Precies, en daarom snap ik ook niet hoe je tegen deze wet zou kunnen zijn. Het is niet dat de vvd ouderen verplicht een pilletje te nemen zodra ze boven de 80 zijn en teveel kosten qua zorg.
Iets waar ze in omringende landen trouwens wel over na hebben gedacht maar wat in Nederland absoluut ondenkbaar lijkt. Maar dat is een hele andere discussie.
pi_165968095
quote:

[..]

Hier ga je al de mist in. De mensen waar het op van toepassing is zijn niet gezond. Ze zijn niet levensbedreigend ziek, maar kunnen bijvoorbeeld bijna niet lopen, zien of horen, hebben benen met 10 liter vocht er in, zijn incontinent etc. Mooi leven heb je dan. En gezond hoor.
pi_165968449
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 01:04 schreef tesssssssss het volgende:

Dat heeft weinig met positivisme te maken en meer met bemoeizucht en betweterigheid :P
Conscience do cost.
pi_165984484
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 01:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zij leed zo erg dat het voor haar de enige uitweg was.

Zelfmoord plegen is iets wat volledig tegen onze natuur, tegen ons overlevingsinstinct ingaat. Om daadwerkelijk zelfmoord te plegen moet iemand dus tegen zijn meest primaire instinct ingaan. Dat betekent dat iemand de wens om te sterven sterker is dan zijn meest primaire instinct, die wens zit dus ontzettend diep.

Die wens ontstaat niet van het een op het andere moment, daar gaat tijd overheen. Zelfmoord uit een opwelling zijn echt een zeldzaamheid.

Ik vermoed dat jij nooit ervaren hebt hoe het is om depressief te zijn.
Jawel, juist wel.

Ik heb zelf een zware depressie/psychose gehad. Ik ben ervan genezen door therapie en medicijnen.

Daarna trouwde ik en kreeg ik mijn lieve zoon.
pi_165984494
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 09:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Jawel, juist wel.

Ik heb zelf een zware depressie/psychose gehad. Het voelt alsof je fulltime in de hel bent beland. Ik ben ervan genezen door therapie en medicijnen.

Daarna trouwde ik en kreeg ik mijn lieve zoon.
pi_165984550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:35 schreef Onnoman het volgende:
De persoonlijke toestand van het individu is niet meer relevant.Met deze wet hoef je enkel een excuus te bedenken om een einde te maken aan je leven ook al lijd je niet.
Dat is onzin:
"In de visie van het kabinet mogen 'oudere' mensen met een consistente en weloverwogen doodswens - ook als ze niet ziek zijn - straks met hulp van een hulpverlener een dodelijk middel innemen. Familie mag daarbij aanwezig zijn, maar het middel niet geven.

Een speciaal opgeleide stervenshulpverlener en een onafhankelijk deskundige beoordelen of de doodswens geen opwelling is of dat er oneigenlijke druk van de familie meespeelt."

Gaat iets verder dan 'even een excuus bedenken'. En niet iedereen is een 'ouder' mens.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165988086
Dit hele topic doorgelezen, maar nog weet ik niet exact hoe ik hier in sta. Al lezend, kwam bij mij de gedachte op dat we nu echt moeten stoppen met het alsmaar omhoog brengen van de levensverwachting. Want het is net als bij de tovenaarsleerling: er komt ook een hoop narigheid van. Misschien is de gemiddelde mens psychlogisch gezien niet geschikt om heel oud te worden. Zelf ben ik zestig. En ik merk wel, dat ik niet sta te springen om nieuwe ervaringen en uitdagingen. Toen ik rond de veertig was juist wel. En als ik vooruit kijk, dan is mijn grootste angst dat ik niet lekker bejaard mag zijn, maar dat er van me verwacht wordt dat ik me jonger gedraag dan mijn leeftijd. "Zeventig is tegenwoordig als zestig". Vergeet het maar. En een heel grote angst voor mij is om als ik bejaard ben in de handen te vallen van een positivo-zorgverlener, die vindt dat er nog zo veel kan, terwijl ik daar zelf misschien wel geen zin in heb. Geregeld ga ik op bezoek in een verpleegtehuis bij een lichamelijk zeer zieke, maar geestelijk nog gezonde man, die vroeger mijn mentor was. Een paar keer heb ik meegemaakt dat hem op denigrerende toon door de activiteitenbegeleidster verweten werd dat hij niet meedeed aan allerlei spelletjes. Ik dacht: "Mijn hemel, ben je je hele leven een intelligent wetenschapper geweest, heb je veel mensen geinspireerd en dan moet je op je 88ste meedoen aan spelletjes die je niet leuk vindt".
Maar wil ik dan werkelijk dat deze man een pil zou mogen slikken en er uit stappen? Moeilijk, heel moeilijk.
Misschien was het milder geweest als hij gestorven was aan zijn hartaanval die hij op zijn 67ste kreeg? Ik neig een beetje naar dat laatste.
pi_165988113
Goede post.
pi_165994251
quote:
15s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Vereenzamende ouderen zijn een groot probleem. Kinderen die het te druk claimen te hebben en te ver weg stellen te wonen. Buren die langs elkaar heen leven. En er zijn ook maar weinig maatschappelijke organisaties die zich met eenzame ouderen bezig houden. Ik zou het uitermate slecht vinden als die categorie ouderen dan langzaamaan het gevoel krijgen een voltooid leven te hebben terwijl er in werkelijkheid spraken is van een sociaal-maatschappelijk probleem.
Ik denk niet zo zeer dat het is dat ze het "claimen" maar dat de maatschappij zodanig is ingesteld dat je daadwerkelijk geen tijd hebt als je al je dingen moet doen.

Ik zou als mijn ouders niet meer voor zichzelf konden zorgen ook niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om tijd met hen door te brengen.

Maandag t/m vrijdag ben ik wakker om 5 en zit tot 17:00 op school, daar naast moet ik bepaalde uren aan sport volgen, mijn huishouden doen, nog reizen naar huis (ong 1 uur tot 1.5 uur), dus als ik thuis kom heb ik misschien maar een uur of 2/3 voor mezelf als ik dan al niet dingen moet voorbereiden.

In het weekend wil ik ook mijn sport beoefenen wat er ook voor zorgt dat ik fit blijf en een van mijn doelen in het leven kan behalen. dus het enige moment dat ik even snel langs zou kunnen komen zou in het weekend zijn en dan offer je dus ook een groot deel van je sociale leven op (mits je dit belangrijk vind dan).

Zeg mij hoe wij in deze maatschappij nog echt tijd voor elkaar kunnen maken als werkgevers verwachten en eisen dat jij bijna je leven richt op je werk/opleiding?.
Waz met jou!
pi_165995875
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:56 schreef Just_some_random_dude het volgende:
In het weekend wil ik ook mijn sport beoefenen wat er ook voor zorgt dat ik fit blijf en een van mijn doelen in het leven kan behalen. dus het enige moment dat ik even snel langs zou kunnen komen zou in het weekend zijn en dan offer je dus ook een groot deel van je sociale leven op (mits je dit belangrijk vind dan).

Je begrijpt hopelijk wel dat dit puur onversneden egoïsme is wat je doet?
Dat is helemaal prima hoor. Maar dat verhaal dat je fit moet blijven om je doelen te behalen vind ik niet zo sterk. Dat is een soort slap excuus om dat te doen wat je zelf wilt. Besef dat wel. Later heb je daar wellicht spijt van.
pi_165995894
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk wel dat dit puur onversneden egoïsme is wat je doet?
Dat is helemaal prima hoor. Maar dat verhaal dat je fit moet blijven om je doelen te behalen vind ik niet zo sterk. Dat is een soort slap excuus om dat te doen wat je zelf wilt. Besef dat wel. Later heb je daar wellicht spijt van.
Je weet niet eens wat voor baan ik voor ogen heb... dus het is best makkelijk praten als je niet weet wat iemand zijn doelen zijn ;).
Waz met jou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')