Wordt Wilders niet vervolgd voor haatzaaien door het OM? Haatzaaien en aanzetten tot geweld is al gewoon strafbaar.quote:Op zondag 20 november 2016 11:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Optreden tegen beledigende uitingen en oproepen tot discriminatie door de politie en OM zou ik een goede stap vinden. Ik las bij de NOS iets over racisme politie, nu ben ik niet voor speciale politie als de dierenpolitie maar meer aandacht voor dit maatschappelijke probleem lijkt mij erg noodzakelijk. Het is toch vrij triest dat er instellingen als meldpunt discriminatie internet zijn terwijl dit een politie taak is.
Dat was ook totaal niet het puntquote:Op zondag 20 november 2016 10:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Denk zit voorlopig niet in de eerste kamer.
En dat doet de politie en het OM nietquote:Op zondag 20 november 2016 11:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Optreden tegen beledigende uitingen en oproepen tot discriminatie door de politie en OM zou ik een goede stap vinden.
Reageer er dan ook niet op.quote:Op zondag 20 november 2016 11:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat was ook totaal niet het punt. Probeer het nog eens.
Volstrekt niet voldoende.quote:Op zondag 20 november 2016 11:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat doet de politie en het OM niet?
Er worden wel eens mensen vervolgd bijv. Wilders maar dat is volstrekt onvoldoende.quote:Op zondag 20 november 2016 11:29 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Wordt Wilders niet vervolgd voor haatzaaien door het OM? Haatzaaien en aanzetten tot geweld is al gewoon strafbaar.
Beledigen strafbaar maken is de dood van de vrijheid van meningsuiting en dus de dood van vrijheid. Vrijheid van meningsuiting is er niet voor om te zeggen dat katjes lief zijn. Vrijheid van meningsuiting is er JUIST voor mensen die je niet mag, haat en waar je het mee oneens bent. Als het alleen vrijheid is voor dat waar je eens mee bent is het geen vrijheid.
Ik ben het niet eens met een islamist die tegen vrouwen is... maar het is zijn recht hier wat over te zeggen. Ik ben het niet eens met Denk en vind hun ideologie gevaarlijk, maar ze mogen alles zeggen enz. Als je van de KKK bent mag je ook zeggen wat je denkt... ik wil je dan in een debat kapotmaken, maar je hebt dat recht, zolang je niet aanzet tot geweld.
Turks, Marokkaans, Surinaams, Antilliaans. 1e en 2e generatie, laagopgeleid, kansarm. Ik kom veel in theehuizen en coffeeshops in de Schilderswijk. DENK en in mindere mate de PVV zijn de enige partijen die deze mensen bereieken via Social Media. Zo'n Öztürk tegen Bontes scoort echt punten hier.quote:Op zondag 20 november 2016 09:22 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wat is de afkomst van die jongeren, als ik vragen mag?
Hoe kom je tot die conclusie? En wat zouden ze wel moeten doen?quote:
Veel actiever opsporen en vervolgen natuurlijk. Als je even op facebooksites rondkijkt zie je overal uitingen die strafbaar zijn, nu wordt men eigenlijk pas actief als er publiciteit komt.quote:Op zondag 20 november 2016 14:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die conclusie? En wat zouden ze wel moeten doen?
Wacht even, je wilt dat de politie en OM iedereen actief gaat vervolgen die potentieel strafbare uitingen op Facebook zet?quote:Op zondag 20 november 2016 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Veel actiever opsporen en vervolgen natuurlijk. Als je even op facebooksites rondkijkt zie je overal uitingen die strafbaar zijn, nu wordt men eigenlijk pas actief als er publiciteit komt.
Ik dacht dat je zo goed de wet kende? Politie/OM heeft geen rechtsgrond om belediging op eigen houtje aan te pakken.quote:Op zondag 20 november 2016 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
Veel actiever opsporen en vervolgen natuurlijk. Als je even op facebooksites rondkijkt zie je overal uitingen die strafbaar zijn, nu wordt men eigenlijk pas actief als er publiciteit komt.
Als het kan wel en natuurlijk alleen als het Nederland daartoe bevoegd is. Waarom zou je strafbare dingen accepteren?quote:Op zondag 20 november 2016 15:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wacht even, je wilt dat de politie en OM iedereen actief gaat vervolgen die potentieel strafbare uitingen op Facebook zet?
De vraag is of het strafbaar is of niet. Daarnaast heb je nog de vraag of de politie daar mankracht voor heeft of zou moeten hebben. Daarna komt het idee al gauw opzetten of het wel goed is dat de politie en het OM gaan bepalen wat jij op Facebook mag zetten...quote:Op zondag 20 november 2016 15:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als het kan wel en natuurlijk alleen als het Nederland daartoe bevoegd is. Waarom zou je strafbare dingen accepteren?
Wel als het gaat om artikel 137c.quote:Op zondag 20 november 2016 15:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zo goed de wet kende? Politie/OM heeft geen rechtsgrond om belediging op eigen houtje aan te pakken.
Niet strafbare dingen hoef je niet te vervolgen en hoeveel politie er is en hoeveel mensen bij het OM/rechtspraak beschikbaar zijn bepaalt de politiek.quote:Op zondag 20 november 2016 15:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De vraag is of het strafbaar is of niet. Daarnaast heb je nog de vraag of de politie daar mankracht voor heeft of zou moeten hebben. Daarna komt het idee al gauw opzetten of het wel goed is dat de politie en het OM gaan bepalen wat jij op Facebook mag zetten...
Met andere woorden, jouw voorstel is compleet onhaalbaar.
Heb je enig idee wat voor mankracht hier voor nodig is? En dus geld?quote:Op zondag 20 november 2016 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Niet strafbare dingen hoef je niet te vervolgen en hoeveel politie er is en hoeveel mensen bij het OM/rechtspraak beschikbaar zijn bepaalt de politiek.
Voor alles is alleen politieke wil nodig. Maar denk je echt dat het een goed idee is dat dat Nederlandse politie en OM alle berichten die Nederlanders online zetten gaan checken op strafbare feiten?quote:Verder bepaalt de wet al wat strafbare uitingen zijn en natuurlijk zullen politie en OM dat beoordelen adhv de wet en vervolgens de rechters. Voor uitvoering is dus alleen politieke wil nodig vandaar dat Denk wat mij betreft een optie is.
Ligt eraan hoeveel mensen ze willen inzetten. Ik zeg nergens dat iedere uiting vervolgd moet worden of gecontroleerd moet worden maar denk zelf dat als ze flink aan het werk gaan mensen vanzelf wel wat voorzichtiger zullen worden. Meer politie vind ik toch al noodzakelijk want er gaat volgens mij op vrij veel terreinen van alles mis met de handhaving van de regels. Het is in mijn ogen vrij absurd dat de politiek het steeds maar heeft over nieuwe regels terwijl ze bestaande regels al nauwelijks handhaven.quote:Op zondag 20 november 2016 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat voor mankracht hier voor nodig is? En dus geld?
[..]
Voor alles is alleen politieke wil nodig. Maar denk je echt dat het een goed idee is dat dat Nederlandse politie en OM alle berichten die Nederlanders online zetten gaan checken op strafbare feiten?
Dat is een ontwijking. Het aantal mensen was een probleem van politieke wil zeg je net dus dat kan geen antwoord zijn. Nogmaals, is het echt een goed idee als de politie en het OM het hele internet preventief gaan afstruinen op zoek naar potentieel strafbare opmerkingen?quote:Op zondag 20 november 2016 15:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel mensen ze willen inzetten. Ik zeg nergens dat iedere uiting vervolgd moet worden of gecontroleerd moet worden maar denk zelf dat als ze flink aan het werk gaan mensen vanzelf wel wat voorzichtiger zullen worden.
Nee het is geen ontwijking, het ligt aan de politieke wil hoeveel mensen ze willen inzetten dus bepalen ze ook wat het kost. Verder is het inderdaad een goed idee dat de Nederlandse overheid de wetten handhaaft, hoe ze dat willen doen is aan hun, als hun oplossing is om het hele internet af te struinen vind ik het prima. Persoonlijk denk ik dat gericht onderzoek effectiever is.quote:Op zondag 20 november 2016 15:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is een ontwijking. Het aantal mensen was een probleem van politieke wil zeg je net dus dat kan geen antwoord zijn. Nogmaals, is het echt een goed idee als de politie en het OM het hele internet preventief gaan afstruinen op zoek naar potentieel strafbare opmerkingen?
Wat is dat gerichte onderzoek dan? Verder: het geeft wel aan hoe ver je van het padje moet zijn geraakt door te denken dat het een goed idee is om politieagenten aan te stellen die niets anders doen dan het internet afstruinen naar potentieel strafbare uitsprakenquote:Op zondag 20 november 2016 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Verder is het inderdaad een goed idee dat de Nederlandse overheid de wetten handhaaft, hoe ze dat willen doen is aan hun, als hun oplossing is om het hele internet af te struinen vind ik het prima. Persoonlijk denk ik dat gericht onderzoek effectiever is.
Gerichtonderzoek geeft aan dat je extra aandacht geeft aan sites waar dergelijke uitlatingen te verwachten zijn en natuurlijk kunnen ze gewoon een meldpunt maken waar mensen zelf melding kunnen doen van dergelijke uitingen. Verder is het net als de verkeerspolitie: als je niet actief aanwezig bent zul je geen overtreders betrappen als je meer aanwezig bent zul je vaker mensen betrappen en de verkeerspolitie controleert ook vaker op plekken waar men overtredingen verwacht. Het internetverkeer is wat dat betreft net het gewone verkeer, zonder handhaving wordt het een chaos.quote:Op zondag 20 november 2016 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is dat gerichte onderzoek dan? Verder: het geeft wel aan hoe ver je van het padje moet zijn geraakt door te denken dat het een goed idee is om politieagenten aan te stellen die niets anders doen dan het internet afstruinen naar potentieel strafbare uitspraken.
En nogmaals, hoe weet je dat DENK op wat voor manier dan ook gaat bijdragen aan deze handhaving?
Dat alles is al het geval.quote:Op zondag 20 november 2016 16:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gerichtonderzoek geeft aan dat je extra aandacht geeft aan sites waar dergelijke uitlatingen te verwachten zijn en natuurlijk kunnen ze gewoon een meldpunt maken waar mensen zelf melding kunnen doen van dergelijke uitingen. Verder is het net als de verkeerspolitie: als je niet actief aanwezig bent zul je geen overtreders betrappen als je meer aanwezig bent zul je vaker mensen betrappen en de verkeerspolitie controleert ook vaker op plekken waar men overtredingen verwacht. Het internetverkeer is wat dat betreft net het gewone verkeer, zonder handhaving wordt het een chaos.
Dus even resumeren:quote:Verder denk ik dus niet dat Denk veel gaat bijdragen anders dan mogelijk wat aandacht vestigen op het probleem, ik denk niet dat ze veel te vertellen krijgen. Dat ze een racisme politie willen stond bij de NOS.
Precies dus het enige wat nog moet gebeuren is dat er meer gehandhaafd wordt en daarvoor moet er een politiek partij aandacht vragen voor dit probleem.quote:
Op welke manier vraagt DENK aandacht voor dit probleem?quote:Op zondag 20 november 2016 16:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Precies dus het enige wat nog moet gebeuren is dat er meer gehandhaafd wordt en daarvoor moet er een politiek partij aandacht vragen voor dit probleem.
Hoe weet je dat als je hun programma niet hebt gelezenquote:En Nee ik overweeg Denk omdat ze dus willen dat discriminatie en racisme wordt aangepakt.
In de tweede kamer en in het nieuws.quote:Op zondag 20 november 2016 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op welke manier vraagt DENK aandacht voor dit probleem?
[..]
Hoe weet je dat als je hun programma niet hebt gelezen?
Je weet het gewoon nietquote:Op zondag 20 november 2016 16:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In de tweede kamer en in het nieuws.
Dat stond dus bij de NOS.
Ik geef gewoon antwoord, hoe denk jij dat een politieke partij aandacht vraagt voor hun agenda?quote:Op zondag 20 november 2016 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je weet het gewoon niet.
Dus wat is de echte reden om een stem op DENK te overwegen?
Nee, je geeft antwoord op een andere vraag die ik niet stel. Leuk trucje maar daar trappen we niet in natuurlijk.quote:Op zondag 20 november 2016 16:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik geef gewoon antwoord, hoe denk jij dat een politieke partij aandacht vraagt voor hun agenda?
http://nos.nl/artikel/213(...)n-discriminatie.html
Ik gaf antwoord op beide vragen. Verder denk ik dus niet dat ze veel gaan bijdragen omdat de rest van de partijen het niet erg hoog op de agenda hebben staan. Ik ben dan ook bang dat de manier waarop mensen in Nederland met elkaar omgaan alleen verder zal verruwen wat de sfeer natuurlijk erg negatief zal beïnvloeden.quote:Op zondag 20 november 2016 16:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, je geeft antwoord op een andere vraag die ik niet stel. Leuk trucje maar daar trappen we niet in natuurlijk.
Laat ik het makkelijker formuleren voor je: hoe gaan de plannen van DENK (waar je maar voor een heel klein gedeelte op de hoogte bent) bijdragen aan de bestrijding van racisme?
Dat zei ik al, je denkt dat de invloed nihil is. Waarom dan toch stemmen?quote:Op zondag 20 november 2016 16:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik gaf antwoord op beide vragen. Verder denk ik dus niet dat ze veel gaan bijdragen omdat de rest van de partijen het niet erg hoog op de agenda hebben staan.
Als je je verdiept in het programma van DENK zie je dat zij bij uitstek dat alleen maar (willen) verergeren.quote:Ik ben dan ook bang dat de manier waarop mensen in Nederland met elkaar omgaan alleen verder zal verruwen wat de sfeer natuurlijk erg negatief zal beïnvloeden.
Als je tussen de regels doorleest herken je bij Denk al de bouwsteentjes van het Erdogan-regime. Een heel fout clubje.quote:Op zondag 20 november 2016 17:48 schreef Hexagon het volgende:
Dek wil discriminatie aanpakken met polarisatie en repressie. Lijkt me geen recept voor een succes.
Waarom wil je dat mensen die iemand beledigen worden vervolgd?quote:Op zondag 20 november 2016 12:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er worden wel eens mensen vervolgd bijv. Wilders maar dat is volstrekt onvoldoende.
https://mensenrechten.nl/(...)scriminatiemeldingen
Verder is wel duidelijk dat je de Nederlandse wet niet kent, ook beledigen is in Nederland strafbaar.
Volgens mij gaan 90% van de mensen in Nederland best chill met elkaar om.quote:Op zondag 20 november 2016 16:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik gaf antwoord op beide vragen. Verder denk ik dus niet dat ze veel gaan bijdragen omdat de rest van de partijen het niet erg hoog op de agenda hebben staan. Ik ben dan ook bang dat de manier waarop mensen in Nederland met elkaar omgaan alleen verder zal verruwen wat de sfeer natuurlijk erg negatief zal beïnvloeden.
Waar moeten ze 10 zetels vandaan halen?quote:Op maandag 21 november 2016 16:02 schreef Ringo het volgende:
Hoeveel zetels gaat DENK pakken?
Ik gok op zeker tien. Die gaan Den Haag helemaal gek maken.
Zo dachten ze ook over Trump.quote:Op maandag 21 november 2016 16:19 schreef studentje7 het volgende:
Waar moeten ze 10 zetels vandaan halen?
Dan zouden alle allochtonen op ze moeten stemmen en dat gaat niet gebeuren. Het wordt gewoon 2 of 3 zetels max.
Of men zich beledigt voelt heeft niets te maken met of het een belediging is, een rechter kijkt naar wat is gezegd.quote:Op zondag 20 november 2016 18:59 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Waarom wil je dat mensen die iemand beledigen worden vervolgd?
Snap je niet dat er een hele vage grens is tussen of iemand zich beledigd voelt en gewone uitlatingen. Elke dictatuur zegt dat de tegenstanders van de dictatuur het "volk" of wie dan ook beledigen. Waarom zou je die weg op willen?
Laat gewoon iedereen uitpraten, ook al haat je hun standpunten. Ga in discussie en overtuig mensen en stop met janken!
Klopt, in die groepen is het ook wel gebruikelijk dat er stemmen geronseld worden.quote:Op maandag 21 november 2016 16:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo dachten ze ook over Trump.
De aanhang onder allochtonen, vooral Turken en Marokkanen, is enorm.
Turken denk ik wel. Marokkanen zullen wat moeilijker te overtuigen zijn om op een turkenpartij te stemmen.quote:Op maandag 21 november 2016 16:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo dachten ze ook over Trump.
De aanhang onder allochtonen, vooral Turken en Marokkanen, is enorm.
Gisteren VPRO's Tegenlicht gezien?quote:Op maandag 21 november 2016 17:47 schreef Hexagon het volgende:
Turken denk ik wel. Marokkanen zullen wat moeilijker te overtuigen zijn om op een turkenpartij te stemmen.
klopt ja, zo ook honderden aangiften tegen wilders van mensen wie iets totaal anders was verteld.quote:Op maandag 21 november 2016 16:42 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Klopt, in die groepen is het ook wel gebruikelijk dat er stemmen geronseld worden.
Ben benieuwd.quote:Op maandag 21 november 2016 18:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gisteren VPRO's Tegenlicht gezien?
http://www.npo.nl/vpro-tegenlicht/20-11-2016/VPWON_1257585
Ik zal vanavond mijn rekensom laten zien, ik gok 8 tot 12 zetels.
Als dat lukt gaan eisen dat ze samen met de PVV in een coalitie moeten zittenquote:Op maandag 21 november 2016 18:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
quote:De termen ‘Allochtoon’ en ‘Autochtoon’ verdwijnen
Volgens DENK is het onverantwoord als er kunstmatig onderscheid tussen mensen wordt gemaakt. DENK is daarom:
Vóór het afschaffen van de concepten en de stigmatiserende beleidspraktijken die horen bij de termen ‘Allochtoon’ en ‘Autochtoon’
Zouden ze een proeflezer hebben gehad toen ze hun standpunten op internet knalden?quote:Invoering diversiteitsquota en loksollicitaties
Volgens DENK moet het potentieel van de diversiteit in onze samenleving veel beter worden benut. Want diversiteit is goed voor innovatie en resultaten. DENK is daarom:
Vóór diversiteitsquota voor vrouwen, mensen met een migrantenachtergrond en mensen met een beperking als bewindspersonen en overheidspersoneel, zodat de overheid een afspiegeling vormt van de bevolking
Vóór een diversiteitsquotum van 10% voor meer mensen met migrantenachtergrond in de top van grote ondernemingen in Nederland
Vóór het laten uitvoeren van loksollicitaties, zodat gecontroleerd kan worden op discriminatie bij werving
Waarom moet die kut npo nog flash gebruiken?quote:Op maandag 21 november 2016 18:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |