abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166773404
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 11:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Optreden tegen beledigende uitingen en oproepen tot discriminatie door de politie en OM zou ik een goede stap vinden. Ik las bij de NOS iets over racisme politie, nu ben ik niet voor speciale politie als de dierenpolitie maar meer aandacht voor dit maatschappelijke probleem lijkt mij erg noodzakelijk. Het is toch vrij triest dat er instellingen als meldpunt discriminatie internet zijn terwijl dit een politie taak is.
Wordt Wilders niet vervolgd voor haatzaaien door het OM? Haatzaaien en aanzetten tot geweld is al gewoon strafbaar.

Beledigen strafbaar maken is de dood van de vrijheid van meningsuiting en dus de dood van vrijheid. Vrijheid van meningsuiting is er niet voor om te zeggen dat katjes lief zijn. Vrijheid van meningsuiting is er JUIST voor mensen die je niet mag, haat en waar je het mee oneens bent. Als het alleen vrijheid is voor dat waar je eens mee bent is het geen vrijheid.

Ik ben het niet eens met een islamist die tegen vrouwen is... maar het is zijn recht hier wat over te zeggen. Ik ben het niet eens met Denk en vind hun ideologie gevaarlijk, maar ze mogen alles zeggen enz. Als je van de KKK bent mag je ook zeggen wat je denkt... ik wil je dan in een debat kapotmaken, maar je hebt dat recht, zolang je niet aanzet tot geweld.
  zondag 20 november 2016 @ 11:43:16 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166773601
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 10:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Denk zit voorlopig niet in de eerste kamer.
Dat was ook totaal niet het punt :D. Probeer het nog eens.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 20 november 2016 @ 11:43:43 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166773605
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 11:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Optreden tegen beledigende uitingen en oproepen tot discriminatie door de politie en OM zou ik een goede stap vinden.
En dat doet de politie en het OM niet :??
pi_166773627
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 11:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat was ook totaal niet het punt :D. Probeer het nog eens.
Reageer er dan ook niet op.

Wespensteek heeft duidelijk zijn medicijnen niet gehad.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166774232
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 11:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat doet de politie en het OM niet :??
Volstrekt niet voldoende.
pi_166774265
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 11:29 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Wordt Wilders niet vervolgd voor haatzaaien door het OM? Haatzaaien en aanzetten tot geweld is al gewoon strafbaar.

Beledigen strafbaar maken is de dood van de vrijheid van meningsuiting en dus de dood van vrijheid. Vrijheid van meningsuiting is er niet voor om te zeggen dat katjes lief zijn. Vrijheid van meningsuiting is er JUIST voor mensen die je niet mag, haat en waar je het mee oneens bent. Als het alleen vrijheid is voor dat waar je eens mee bent is het geen vrijheid.

Ik ben het niet eens met een islamist die tegen vrouwen is... maar het is zijn recht hier wat over te zeggen. Ik ben het niet eens met Denk en vind hun ideologie gevaarlijk, maar ze mogen alles zeggen enz. Als je van de KKK bent mag je ook zeggen wat je denkt... ik wil je dan in een debat kapotmaken, maar je hebt dat recht, zolang je niet aanzet tot geweld.
Er worden wel eens mensen vervolgd bijv. Wilders maar dat is volstrekt onvoldoende.
https://mensenrechten.nl/(...)scriminatiemeldingen

Verder is wel duidelijk dat je de Nederlandse wet niet kent, ook beledigen is in Nederland strafbaar.
pi_166774729
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:22 schreef Bilge het volgende:

[..]

Wat is de afkomst van die jongeren, als ik vragen mag?
Turks, Marokkaans, Surinaams, Antilliaans. 1e en 2e generatie, laagopgeleid, kansarm. Ik kom veel in theehuizen en coffeeshops in de Schilderswijk. DENK en in mindere mate de PVV zijn de enige partijen die deze mensen bereieken via Social Media. Zo'n Öztürk tegen Bontes scoort echt punten hier.
De vraag is of DENK ze in maart daadwerkelijk weet te mobiliseren, maar ik ben positief gestemd. Heb nu al diverse keren uit moeten leggen hoe het hele stemproces straks in werking gaat. :)
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 20 november 2016 @ 14:26:48 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166776899
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe kom je tot die conclusie? En wat zouden ze wel moeten doen?
pi_166777085
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Veel te veel juist.
Conscience do cost.
pi_166777955
quote:
5s.gif Op zondag 20 november 2016 14:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kom je tot die conclusie? En wat zouden ze wel moeten doen?
Veel actiever opsporen en vervolgen natuurlijk. Als je even op facebooksites rondkijkt zie je overal uitingen die strafbaar zijn, nu wordt men eigenlijk pas actief als er publiciteit komt.
  zondag 20 november 2016 @ 15:08:31 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166778342
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 14:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Veel actiever opsporen en vervolgen natuurlijk. Als je even op facebooksites rondkijkt zie je overal uitingen die strafbaar zijn, nu wordt men eigenlijk pas actief als er publiciteit komt.
Wacht even, je wilt dat de politie en OM iedereen actief gaat vervolgen die potentieel strafbare uitingen op Facebook zet?
  zondag 20 november 2016 @ 15:24:11 #162
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_166778883
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
Ik dacht dat je zo goed de wet kende? Politie/OM heeft geen rechtsgrond om belediging op eigen houtje aan te pakken.
pi_166778978
quote:
5s.gif Op zondag 20 november 2016 15:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wacht even, je wilt dat de politie en OM iedereen actief gaat vervolgen die potentieel strafbare uitingen op Facebook zet?
Als het kan wel en natuurlijk alleen als het Nederland daartoe bevoegd is. Waarom zou je strafbare dingen accepteren?
  zondag 20 november 2016 @ 15:31:43 #164
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166779087
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als het kan wel en natuurlijk alleen als het Nederland daartoe bevoegd is. Waarom zou je strafbare dingen accepteren?
De vraag is of het strafbaar is of niet. Daarnaast heb je nog de vraag of de politie daar mankracht voor heeft of zou moeten hebben. Daarna komt het idee al gauw opzetten of het wel goed is dat de politie en het OM gaan bepalen wat jij op Facebook mag zetten...

Met andere woorden, jouw voorstel is compleet onhaalbaar.
pi_166779214
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:24 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik dacht dat je zo goed de wet kende? Politie/OM heeft geen rechtsgrond om belediging op eigen houtje aan te pakken.
Wel als het gaat om artikel 137c.
pi_166779279
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2016 15:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De vraag is of het strafbaar is of niet. Daarnaast heb je nog de vraag of de politie daar mankracht voor heeft of zou moeten hebben. Daarna komt het idee al gauw opzetten of het wel goed is dat de politie en het OM gaan bepalen wat jij op Facebook mag zetten...

Met andere woorden, jouw voorstel is compleet onhaalbaar.
Niet strafbare dingen hoef je niet te vervolgen en hoeveel politie er is en hoeveel mensen bij het OM/rechtspraak beschikbaar zijn bepaalt de politiek.

Verder bepaalt de wet al wat strafbare uitingen zijn en natuurlijk zullen politie en OM dat beoordelen adhv de wet en vervolgens de rechters. Voor uitvoering is dus alleen politieke wil nodig vandaar dat Denk wat mij betreft een optie is.
  zondag 20 november 2016 @ 15:41:17 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166779357
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet strafbare dingen hoef je niet te vervolgen en hoeveel politie er is en hoeveel mensen bij het OM/rechtspraak beschikbaar zijn bepaalt de politiek.
Heb je enig idee wat voor mankracht hier voor nodig is? En dus geld?

quote:
Verder bepaalt de wet al wat strafbare uitingen zijn en natuurlijk zullen politie en OM dat beoordelen adhv de wet en vervolgens de rechters. Voor uitvoering is dus alleen politieke wil nodig vandaar dat Denk wat mij betreft een optie is.
Voor alles is alleen politieke wil nodig. Maar denk je echt dat het een goed idee is dat dat Nederlandse politie en OM alle berichten die Nederlanders online zetten gaan checken op strafbare feiten?
pi_166779507
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 15:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat voor mankracht hier voor nodig is? En dus geld?

[..]

Voor alles is alleen politieke wil nodig. Maar denk je echt dat het een goed idee is dat dat Nederlandse politie en OM alle berichten die Nederlanders online zetten gaan checken op strafbare feiten?
Ligt eraan hoeveel mensen ze willen inzetten. Ik zeg nergens dat iedere uiting vervolgd moet worden of gecontroleerd moet worden maar denk zelf dat als ze flink aan het werk gaan mensen vanzelf wel wat voorzichtiger zullen worden. Meer politie vind ik toch al noodzakelijk want er gaat volgens mij op vrij veel terreinen van alles mis met de handhaving van de regels. Het is in mijn ogen vrij absurd dat de politiek het steeds maar heeft over nieuwe regels terwijl ze bestaande regels al nauwelijks handhaven.
  zondag 20 november 2016 @ 15:51:30 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166779686
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel mensen ze willen inzetten. Ik zeg nergens dat iedere uiting vervolgd moet worden of gecontroleerd moet worden maar denk zelf dat als ze flink aan het werk gaan mensen vanzelf wel wat voorzichtiger zullen worden.
Dat is een ontwijking. Het aantal mensen was een probleem van politieke wil zeg je net dus dat kan geen antwoord zijn. Nogmaals, is het echt een goed idee als de politie en het OM het hele internet preventief gaan afstruinen op zoek naar potentieel strafbare opmerkingen?
pi_166779768
quote:
3s.gif Op zondag 20 november 2016 15:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is een ontwijking. Het aantal mensen was een probleem van politieke wil zeg je net dus dat kan geen antwoord zijn. Nogmaals, is het echt een goed idee als de politie en het OM het hele internet preventief gaan afstruinen op zoek naar potentieel strafbare opmerkingen?
Nee het is geen ontwijking, het ligt aan de politieke wil hoeveel mensen ze willen inzetten dus bepalen ze ook wat het kost. Verder is het inderdaad een goed idee dat de Nederlandse overheid de wetten handhaaft, hoe ze dat willen doen is aan hun, als hun oplossing is om het hele internet af te struinen vind ik het prima. Persoonlijk denk ik dat gericht onderzoek effectiever is.
  zondag 20 november 2016 @ 16:02:10 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166779923
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Verder is het inderdaad een goed idee dat de Nederlandse overheid de wetten handhaaft, hoe ze dat willen doen is aan hun, als hun oplossing is om het hele internet af te struinen vind ik het prima. Persoonlijk denk ik dat gericht onderzoek effectiever is.
Wat is dat gerichte onderzoek dan? Verder: het geeft wel aan hoe ver je van het padje moet zijn geraakt door te denken dat het een goed idee is om politieagenten aan te stellen die niets anders doen dan het internet afstruinen naar potentieel strafbare uitspraken :D.

En nogmaals, hoe weet je dat DENK op wat voor manier dan ook gaat bijdragen aan deze handhaving?
pi_166780136
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 16:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is dat gerichte onderzoek dan? Verder: het geeft wel aan hoe ver je van het padje moet zijn geraakt door te denken dat het een goed idee is om politieagenten aan te stellen die niets anders doen dan het internet afstruinen naar potentieel strafbare uitspraken :D.

En nogmaals, hoe weet je dat DENK op wat voor manier dan ook gaat bijdragen aan deze handhaving?
Gerichtonderzoek geeft aan dat je extra aandacht geeft aan sites waar dergelijke uitlatingen te verwachten zijn en natuurlijk kunnen ze gewoon een meldpunt maken waar mensen zelf melding kunnen doen van dergelijke uitingen. Verder is het net als de verkeerspolitie: als je niet actief aanwezig bent zul je geen overtreders betrappen als je meer aanwezig bent zul je vaker mensen betrappen en de verkeerspolitie controleert ook vaker op plekken waar men overtredingen verwacht. Het internetverkeer is wat dat betreft net het gewone verkeer, zonder handhaving wordt het een chaos.

Verder denk ik dus niet dat Denk veel gaat bijdragen anders dan mogelijk wat aandacht vestigen op het probleem, ik denk niet dat ze veel te vertellen krijgen. Dat ze een racisme politie willen stond bij de NOS.
  zondag 20 november 2016 @ 16:20:01 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166780263
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 16:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Gerichtonderzoek geeft aan dat je extra aandacht geeft aan sites waar dergelijke uitlatingen te verwachten zijn en natuurlijk kunnen ze gewoon een meldpunt maken waar mensen zelf melding kunnen doen van dergelijke uitingen. Verder is het net als de verkeerspolitie: als je niet actief aanwezig bent zul je geen overtreders betrappen als je meer aanwezig bent zul je vaker mensen betrappen en de verkeerspolitie controleert ook vaker op plekken waar men overtredingen verwacht. Het internetverkeer is wat dat betreft net het gewone verkeer, zonder handhaving wordt het een chaos.
Dat alles is al het geval.

quote:
Verder denk ik dus niet dat Denk veel gaat bijdragen anders dan mogelijk wat aandacht vestigen op het probleem, ik denk niet dat ze veel te vertellen krijgen. Dat ze een racisme politie willen stond bij de NOS.
Dus even resumeren:

- Je hebt geen idee wat het programma is van DENK
- Je weet niet hoe een stem op hun gaat bijdragen aan een voor jou belangrijk onderwerp
- Je zegt dat DENK sowieso weinig te vertellen gaat krijgen dus een stem op hen is min of meer zinloos

De vraag blijft waarom je overweegt te stemmen op DENK. Is het echt alleen omdat je Sylvana zo zielig vindt?
pi_166780787
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 16:20 schreef Fir3fly het volgende:
Dat alles is al het geval.
Precies dus het enige wat nog moet gebeuren is dat er meer gehandhaafd wordt en daarvoor moet er een politiek partij aandacht vragen voor dit probleem.

En Nee ik overweeg Denk omdat ze dus willen dat discriminatie en racisme wordt aangepakt.
  zondag 20 november 2016 @ 16:42:03 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166780803
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 16:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies dus het enige wat nog moet gebeuren is dat er meer gehandhaafd wordt en daarvoor moet er een politiek partij aandacht vragen voor dit probleem.
Op welke manier vraagt DENK aandacht voor dit probleem?

quote:
En Nee ik overweeg Denk omdat ze dus willen dat discriminatie en racisme wordt aangepakt.
Hoe weet je dat als je hun programma niet hebt gelezen :D?
pi_166780831
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 16:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op welke manier vraagt DENK aandacht voor dit probleem?

[..]

Hoe weet je dat als je hun programma niet hebt gelezen :D?
In de tweede kamer en in het nieuws.

Dat stond dus bij de NOS.
  zondag 20 november 2016 @ 16:48:02 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166780950
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 16:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In de tweede kamer en in het nieuws.

Dat stond dus bij de NOS.
Je weet het gewoon niet :D.

Dus wat is de echte reden om een stem op DENK te overwegen?
pi_166781033
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 16:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je weet het gewoon niet :D.

Dus wat is de echte reden om een stem op DENK te overwegen?
Ik geef gewoon antwoord, hoe denk jij dat een politieke partij aandacht vraagt voor hun agenda?
http://nos.nl/artikel/213(...)n-discriminatie.html

In de kamer en in de media dus.
  zondag 20 november 2016 @ 16:53:55 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166781079
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 16:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik geef gewoon antwoord, hoe denk jij dat een politieke partij aandacht vraagt voor hun agenda?
http://nos.nl/artikel/213(...)n-discriminatie.html

Nee, je geeft antwoord op een andere vraag die ik niet stel. Leuk trucje maar daar trappen we niet in natuurlijk.

Laat ik het makkelijker formuleren voor je: hoe gaan de plannen van DENK (waar je maar voor een heel klein gedeelte op de hoogte bent) bijdragen aan de bestrijding van racisme?
pi_166781209
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 16:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, je geeft antwoord op een andere vraag die ik niet stel. Leuk trucje maar daar trappen we niet in natuurlijk.

Laat ik het makkelijker formuleren voor je: hoe gaan de plannen van DENK (waar je maar voor een heel klein gedeelte op de hoogte bent) bijdragen aan de bestrijding van racisme?
Ik gaf antwoord op beide vragen. Verder denk ik dus niet dat ze veel gaan bijdragen omdat de rest van de partijen het niet erg hoog op de agenda hebben staan. Ik ben dan ook bang dat de manier waarop mensen in Nederland met elkaar omgaan alleen verder zal verruwen wat de sfeer natuurlijk erg negatief zal beïnvloeden.
  zondag 20 november 2016 @ 17:08:42 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166781427
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 16:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik gaf antwoord op beide vragen. Verder denk ik dus niet dat ze veel gaan bijdragen omdat de rest van de partijen het niet erg hoog op de agenda hebben staan.
Dat zei ik al, je denkt dat de invloed nihil is. Waarom dan toch stemmen?
quote:
Ik ben dan ook bang dat de manier waarop mensen in Nederland met elkaar omgaan alleen verder zal verruwen wat de sfeer natuurlijk erg negatief zal beïnvloeden.
Als je je verdiept in het programma van DENK zie je dat zij bij uitstek dat alleen maar (willen) verergeren.
  zondag 20 november 2016 @ 17:48:36 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166782509
Denk wil discriminatie aanpakken met polarisatie en repressie. Lijkt me geen recept voor een succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 20-11-2016 23:31:04 ]
  zondag 20 november 2016 @ 18:57:57 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166784229
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 17:48 schreef Hexagon het volgende:
Dek wil discriminatie aanpakken met polarisatie en repressie. Lijkt me geen recept voor een succes.
Als je tussen de regels doorleest herken je bij Denk al de bouwsteentjes van het Erdogan-regime. Een heel fout clubje.
pi_166784261
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er worden wel eens mensen vervolgd bijv. Wilders maar dat is volstrekt onvoldoende.
https://mensenrechten.nl/(...)scriminatiemeldingen

Verder is wel duidelijk dat je de Nederlandse wet niet kent, ook beledigen is in Nederland strafbaar.
Waarom wil je dat mensen die iemand beledigen worden vervolgd?

Snap je niet dat er een hele vage grens is tussen of iemand zich beledigd voelt en gewone uitlatingen. Elke dictatuur zegt dat de tegenstanders van de dictatuur het "volk" of wie dan ook beledigen. Waarom zou je die weg op willen?

Laat gewoon iedereen uitpraten, ook al haat je hun standpunten. Ga in discussie en overtuig mensen en stop met janken!
pi_166784286
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 16:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik gaf antwoord op beide vragen. Verder denk ik dus niet dat ze veel gaan bijdragen omdat de rest van de partijen het niet erg hoog op de agenda hebben staan. Ik ben dan ook bang dat de manier waarop mensen in Nederland met elkaar omgaan alleen verder zal verruwen wat de sfeer natuurlijk erg negatief zal beïnvloeden.
Volgens mij gaan 90% van de mensen in Nederland best chill met elkaar om.

Op een deel van racistische PVV stemmers en een deel van allochtonen die zich niet willen aanpassen na.
  maandag 21 november 2016 @ 16:02:21 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166802774
Hoeveel zetels gaat DENK pakken?

Ik gok op zeker tien. Die gaan Den Haag helemaal gek maken. ^O^
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166803152
quote:
4s.gif Op maandag 21 november 2016 16:02 schreef Ringo het volgende:
Hoeveel zetels gaat DENK pakken?

Ik gok op zeker tien. Die gaan Den Haag helemaal gek maken. ^O^
Waar moeten ze 10 zetels vandaan halen?

Dan zouden alle allochtonen op ze moeten stemmen en dat gaat niet gebeuren. Het wordt gewoon 2 of 3 zetels max.
  maandag 21 november 2016 @ 16:33:58 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166803508
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 16:19 schreef studentje7 het volgende:
Waar moeten ze 10 zetels vandaan halen?

Dan zouden alle allochtonen op ze moeten stemmen en dat gaat niet gebeuren. Het wordt gewoon 2 of 3 zetels max.
Zo dachten ze ook over Trump.
De aanhang onder allochtonen, vooral Turken en Marokkanen, is enorm.
pi_166803640
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 18:59 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Waarom wil je dat mensen die iemand beledigen worden vervolgd?

Snap je niet dat er een hele vage grens is tussen of iemand zich beledigd voelt en gewone uitlatingen. Elke dictatuur zegt dat de tegenstanders van de dictatuur het "volk" of wie dan ook beledigen. Waarom zou je die weg op willen?

Laat gewoon iedereen uitpraten, ook al haat je hun standpunten. Ga in discussie en overtuig mensen en stop met janken!
Of men zich beledigt voelt heeft niets te maken met of het een belediging is, een rechter kijkt naar wat is gezegd.
pi_166803664
quote:
6s.gif Op maandag 21 november 2016 16:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Klopt, in die groepen is het ook wel gebruikelijk dat er stemmen geronseld worden.
  maandag 21 november 2016 @ 17:47:39 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166805005
quote:
6s.gif Op maandag 21 november 2016 16:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Turken denk ik wel. Marokkanen zullen wat moeilijker te overtuigen zijn om op een turkenpartij te stemmen.
  maandag 21 november 2016 @ 18:07:41 #192
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166805349
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 17:47 schreef Hexagon het volgende:
Turken denk ik wel. Marokkanen zullen wat moeilijker te overtuigen zijn om op een turkenpartij te stemmen.
Gisteren VPRO's Tegenlicht gezien?

http://www.npo.nl/vpro-tegenlicht/20-11-2016/VPWON_1257585

Ik zal vanavond mijn rekensom laten zien, ik gok 8 tot 12 zetels.
pi_166805569
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 16:42 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Klopt, in die groepen is het ook wel gebruikelijk dat er stemmen geronseld worden.
klopt ja, zo ook honderden aangiften tegen wilders van mensen wie iets totaal anders was verteld.
pi_166805752
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2016 18:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ben benieuwd.
  maandag 21 november 2016 @ 18:33:08 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166805860
quote:

[..]

Als dat lukt gaan eisen dat ze samen met de PVV in een coalitie moeten zitten
pi_166806747
https://www.bewegingdenk.nl/standpunten/inclusieve-samenleving
quote:
De termen ‘Allochtoon’ en ‘Autochtoon’ verdwijnen
Volgens DENK is het onverantwoord als er kunstmatig onderscheid tussen mensen wordt gemaakt. DENK is daarom:

Vóór het afschaffen van de concepten en de stigmatiserende beleidspraktijken die horen bij de termen ‘Allochtoon’ en ‘Autochtoon’
quote:
Invoering diversiteitsquota en loksollicitaties
Volgens DENK moet het potentieel van de diversiteit in onze samenleving veel beter worden benut. Want diversiteit is goed voor innovatie en resultaten. DENK is daarom:

Vóór diversiteitsquota voor vrouwen, mensen met een migrantenachtergrond en mensen met een beperking als bewindspersonen en overheidspersoneel, zodat de overheid een afspiegeling vormt van de bevolking
Vóór een diversiteitsquotum van 10% voor meer mensen met migrantenachtergrond in de top van grote ondernemingen in Nederland
Vóór het laten uitvoeren van loksollicitaties, zodat gecontroleerd kan worden op discriminatie bij werving
Zouden ze een proeflezer hebben gehad toen ze hun standpunten op internet knalden?
pi_166806787
quote:

[..]

Waarom moet die kut npo nog flash gebruiken?
  maandag 21 november 2016 @ 22:42:55 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166814291
Oké, mijn sommetje.
Een beetje koffiedik en een beetje cijfers van het CBS.

- Ik heb gerekend op basis van CBS-bevolkingscijfers 2016; leeftijd 20 jaar en ouder.
- Stemgerechtigden van 18 en 19 jaar dus niet meegerekend. (Deze groep vertoont doorgaans lage opkomstcijfers en radicaal stemgedrag; deze groep wél meerekenen zou, verwacht ik, uitvallen in het voordeel van DENK.)
- Cijfers gesplitst in: autochtoon / westerse allochtoon / niet-westerse allochtoon.
- Het koffiedikke deel: het stemgedrag van deze 3 bevolkingsgroepen wijkt erg af. Hier mijn schattingen:

Autochtoon: opkomstpercentage lager dan landelijk gemiddelde in 2012 --> 70%
Populariteit van DENK is en blijft vrijwel nihil --> 0,5% van de stemmen.

Westerse allochtoon: opkomstpercentage lager dan van autochtonen --> 60%
Populariteit van DENK is groter dan onder autochtonen --> 10% van de stemmen.

Niet-westerse allochtoon: opkomstpercentage uitzonderlijk hoog, hoger dan van autochtonen, gelijk aan landelijk gemiddelde van 2012 --> 75%
Populariteit van DENK is enorm --> 50% van de stemmen*

*Voor de groep niet-westerse allochtonen (m.n. Turken, Marokkanen, Surinamers) is DENK het enige fatsoenlijke alternatief, een emancipatoire beweging die elke week groeit aan populariteit, wint aanhang via mond-tot-mondreclame in keukens en koffiehuizen. Het is: een stem voor DENK (voor de eigen groep, de uitgeslotenen, de 'nooit-genoeg-geïntegreerden') of een stem voor 'de rest', maar de rest, dat zijn de anderen, de Hollanders; dat is een stem voor degenen die het eigenlijk niet weten, en juist die niet-wetende twijfelende middengroep is onder geëmancipeerde allochtonen bijna volledig afwezig. Je weet bij welke groep je hoort, of sterker, bij welke groep je nooit helemaal zal horen en nu is er een beweging die zegt: kom allemaal bij ons. (Gezellig, dat doen we.) Vandaar mijn 50% in deze groep; de helft van alle niet-westerse stemmers "trapt erin" en kleurt groepsgezind dat hokje rood.

Autochtoon:
10.352.386 --> 70% opkomst --> 7.246.670 --> 0,5% stemmen --> 36.233
W-allochtoon:
1.363.053 --> 60% opkomst --> 817.832 --> 10% stemmen --> 81.783
NW-allochtoon:
1.445.182 --> 75% opkomst --> 1.083.887 --> 50% stemmen --> 541.944

Totaal aantal stemmen
9.148.389 (opkomst totaal --> 69.5%)
Totaal aantal stemmen DENK
659.960
--> dat is 7,2% van het totaal --> dat maakt afgerond 11 zetels (van 150).

Marge -3/+3 --> 8 tot 14 zetels.
  maandag 21 november 2016 @ 22:44:10 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166814326
Groter dan de PvdA, dus.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 21 november 2016 @ 22:45:04 #200
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166814358
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:44 schreef Perrin het volgende:
Groter dan de PvdA, dus.
Yep, maar daar gaan heel veel partijen overheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')