Ja hoor, toch wel. Kruisingen oversteken gaat heel rustig.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:13 schreef Ridocar het volgende:
Ik weet niet hoe een Prio1rit eruit ziet, maar dat is vast niet met dooiegemak 40-50.
Gezellig terugseinen. Is toch aardig dat ze je begroetenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?
A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Want voorzichtig een kruispunt oprijden en daarna weer volgas gaan is hetzelfde als wat ik in de vorige post beschreef?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 05:33 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ja hoor, toch wel. Kruisingen oversteken gaat heel rustig.
Kijk anders deze eens: https://twitter.com/PA_Rijopleiding/status/781135153045336066
Het was geen glijdend transport zeker?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Want voorzichtig een kruispunt oprijden en daarna weer volgas gaan is hetzelfde als wat ik in de vorige post beschreef?
Iemand die wil inhalen?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als er ook maar 1 iemand naar mij seint is mijn eerste reactie: Mistachterlicht en daarna normale verlichting. Daarbuiten zou ik het niet weten.
Hier lijkt het inderdaad alsof ze de brancherichtlijn flink aan de motorlaars lappen!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 02:44 schreef Ridocar het volgende:
Ze mogen best weten wat ze doen, maar misbruik van licht en geluid komt niet zomaar uit de lucht gevallen.
Da's meer iets voor ambulances.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Het was geen glijdend transport zeker?
Volgens mij was ik die gelukkig net een beetje voor... Vertrok 7 uur vanuit Amersfoort om iets over 9 aan te komen in Den Haag.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:54 schreef k_man het volgende:
Ochtendspits from hell vanochtend. Om 09:00 uit Amersfoort vertrokken, om 10:15 nog niet eens voorbij Utrecht. Toen maar omgedraaid, want m'n afspraak zou ik toch niet meer halen. Uiteindelijk om 11:15 weer thuis. Dik twee uur op pad geweest en nergens gekomen.
Na twee keer me afvragen "is dat voor mij?" en denken 'ik zie niets in de spiegels of op het dashboard en de auto rijdt verder normaal'. Derde keer even stoppen en kijken wat er loos is.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?
A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Heb je een auto met automatisch groot licht? Soms ziet de sensor vrachtauto's dan niet maar hebben ze er wel last van.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?
A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Automatisch groot licht? Bestaat dat?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Heb je een auto met automatisch groot licht? Soms ziet de sensor vrachtauto's dan niet maar hebben ze er wel last van.
Grootlichtassistent. Schakelt zelf grootlicht aan en uit.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Automatisch groot licht? Bestaat dat?
Ik neem aan dat dat niet vanzelf aan gaat maar wel vanzelf uit als er een ander voertuig in de buurt komt?
En stel dat het inderdaad bestaat dan zucht ik even heel diep, waar is dit nou weer voor nodig?
Heb het een keer in werking gezien met heel lichte nevel, dan zie je de lichtbundel precies zichzelf steeds aanpassen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Automatisch groot licht? Bestaat dat?
Ik neem aan dat dat niet vanzelf aan gaat maar wel vanzelf uit als er een ander voertuig in de buurt komt?
En stel dat het inderdaad bestaat dan zucht ik even heel diep, waar is dit nou weer voor nodig?
Ik ben verre van fan van die lichtsensoren. Zouden verboden moeten worden. Mensen denken zelf niet meer na. Hier vlakbij een bosweg. Heel donker maar lampen aan? Wel nee. En blijkbaar gaan de lampen daar dan niet automatisch aan. Bij regen licht voeren? Wel nee. Ook dan gaan ze zelden automatisch aan. Bij laagstaande zon? Voert ook niemand verlichting.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:02 schreef Gunner het volgende:
Kan je renaults van tegenwoordig wel krijgen met een lichtsensor? ik kom zo vaak clio's tegen waar mensen in het (schemer)donker nog met alleen die felle DRL's zie rijden
vanmorgen in het donker als toppunt eentje zonder licht. honderd keer seinen en de bestuurder zette nog op de oprit de auto aan de kant. Ik bedoel; er moet je toch iets opvallen dat je lichten niet aanstaan?daar hoef je niet voor te stoppen lijkt me
Ik begrijp dat je dat zegt. Ik ben er zelf wel alert op of verlichting brand ondanks dat ik altijd standje AUTO gebruik. Ik kan zelf de inschakelstand kiezen maar zelfs bij standje 'laat' gaat de verlichting vrij snel branden bij schemer. Wellicht dat dat bij mijn merk auto wel goed is uitgewerkt. Maar nogmaals; de nieuwere Clio's valt me vaak negatief op als het gaat om verlichting in het schemerdonker.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:17 schreef alpeko het volgende:
Ik ben verre van fan van die lichtsensoren. Zouden verboden moeten worden. Mensen denken zelf niet meer na. Hier vlakbij een bosweg. Heel donker maar lampen aan? Wel nee. En blijkbaar gaan de lampen daar dan niet automatisch aan. Bij regen licht voeren? Wel nee. Ook dan gaan ze zelden automatisch aan. Bij laagstaande zon? Voert ook niemand verlichting.
Waarom zijn het ook altijd van die Franse hokken die problemen hebben met de verlichting? Vanmorgen ook weer zo'n 207CC voor me: 1 koplamp die niet brandt, 1 achterlicht die niet brandt en niet functionerende remlichten, het derde remlicht zag je heel soms een keer licht knipperen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 07:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een Peugeot 307 in het donker waar achter slechts 1 kentekenplaatlampje brandde. De andere kapot, maar ook de gewone achterlichten waren kapot en maar 1 remlicht deed het (het derde remlicht)...
Hoe kan je dat gvd niet doorhebbennatuurlijk ook flink geseind..
Vooral Peugeot staat bekend om z'n slechte duurzaamheid van de verlichting en de 307 spant daarin de kroon. Wat ik begrepen heb is dat er teveel spanning op de lampen staat waardoor ze sneller stuk gaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom zijn het ook altijd van die Franse hokken die problemen hebben met de verlichting? Vanmorgen ook weer zo'n 207CC voor me: 1 koplamp die niet brandt, 1 achterlicht die niet brandt en niet functionerende remlichten, het derde remlicht zag je heel soms een keer licht knipperen.
Maar goed als je een Franse auto rijdt, zeg je sowieso eigenlijk al "autorijden interesseert me geen flikker", dus zul je vast ook niet echt je auto met veel zorg onderhouden...
Tja, ken genoeg voorbeelden in mijn omgeving die zeggen "ow ja, die kapotte lamp? Dat is al weken zo, maar ik heb steeds geen tijd om ervoor naar de garage te gaan..."quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral Peugeot staat bekend om z'n slechte duurzaamheid van de verlichting en de 307 spant daarin de kroon. Wat ik begrepen heb is dat er teveel spanning op de lampen staat waardoor ze sneller stuk gaan.
Neef van mij had een 307 lesauto en die moest z'n leerlingen een kwartier voordat hij de motorkap voor lesdoeleinden wilde openen de verlichting laten uitzetten. Het gebeurde te vaak dat bij het sluiten van de motorkap de verlichting knapte als de lampen nog te warm waren.![]()
Helaas is het pas sinds een paar jaar verplicht om een indicatie te hebben van defecte verlichting en dan nog moet je hopen dat een bestuurder snel actie onderneemt.
Dat soort lieden denken alleen aan zichzelf. Dat anderen hun minder goed zien boeit ze waarschijnlijk dus niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:31 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, ken genoeg voorbeelden in mijn omgeving die zeggen "ow ja, die kapotte lamp? Dat is al weken zo, maar ik heb steeds geen tijd om ervoor naar de garage te gaan..."Ik weet dat er auto's zijn waarbij het lastig is om te verwisselen, maar voor zoiets zou ik dan wel even tijd maken in dat geval.
Jij bent duidelijk niet zo ruimdenkend. Heel handig als je in gebieden rijdt waar het veel donkerder is dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Automatisch groot licht? Bestaat dat?
Ik neem aan dat dat niet vanzelf aan gaat maar wel vanzelf uit als er een ander voertuig in de buurt komt?
En stel dat het inderdaad bestaat dan zucht ik even heel diep, waar is dit nou weer voor nodig?
er zijn in NL ook plaatsen zat waar je als het ook maar even kan je groot licht aan gooit. Denk maar eens aan gebieden waar wild voorkomt, en op steeds meer plaatsen gooien ze sowieso na 23.00 standaard de openbare verlichting voor 95% uit.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk niet zo ruimdenkend. Heel handig als je in gebieden rijdt waar het veel donkerder is dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.
Dat zeg ik toch ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
er zijn in NL ook plaatsen zat waar je als het ook maar even kan je groot licht aan gooit. Denk maar eens aan gebieden waar wild voorkomt, en op steeds meer plaatsen gooien ze sowieso na 23.00 standaard de openbare verlichting voor 95% uit.
Ik weet echt wel wat groot licht is en waarom het handig is, in jouw gedachtengang ben ik dus wél ruimdenkend. ( Eigenlijk geen idee waarom je die term gebruikt )quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk niet zo ruimdenkend. Heel handig als je in gebieden rijdt waar het veel donkerder is dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.
jah, na de 3e keer lezen, idd. Ik ging effe op het verkeerde been doordat je specifiek 'nederlandse' benoemde, en nam daardoor onbewust aan dat je het over het buitenland hadquote:
Jij zegt toch dat je niet snapt waar dat handig voor is?! Het is gewoon een enorm gemak om het automatisch aan te hebben en dat de sensor registreert wanneer het irritant is voor je medeweggebruiker. Dan hinder je dus niet onnodig (wat mensen zonder die functie dus sneller wel doen).quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik weet echt wel wat groot licht is en waarom het handig is, in jouw gedachtengang ben ik dus wél ruimdenkend. ( Eigenlijk geen idee waarom je die term gebruikt )
Jij noemde de term automatisch groot licht waarop ik dus mijn vraag stelde.
Ik snap jouw reactie echt niet.
Heb ik geen last van met xenon. Je bundel schijnt toch niet direct op de borden? Pas nog meerdere aaneengesloten kilometers met grootlicht gereden in de polder.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:41 schreef Sounddragon het volgende:
Ik gebruik mijn groot licht eigenlijk meestal alleen maar kortstondig. Met xenon verblind je jezelf met elk verkeersbord wat je tegenkomt, zeker die met een wit vlak erin.
Heb zelf 1,5 jaar een 206 (post facelift) gehad. Alleen kapotte stadslichtlampjes en h7's gehad, maar die gingen er dan ook heel snel aan. Waren wel makkelijk vervangen. (4 of 5x)..quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom zijn het ook altijd van die Franse hokken die problemen hebben met de verlichting? Vanmorgen ook weer zo'n 207CC voor me: 1 koplamp die niet brandt, 1 achterlicht die niet brandt en niet functionerende remlichten, het derde remlicht zag je heel soms een keer licht knipperen.
Maar goed als je een Franse auto rijdt, zeg je sowieso eigenlijk al "autorijden interesseert me geen flikker", dus zul je vast ook niet echt je auto met veel zorg onderhouden...
geen idee, gewoon goed afgesteld OEM MB xenon met self leveling projectors. Zou gewoon goed moeten zijn. Ik vind de bebording gewoon heel erg oplichten als ik met groot licht rijd.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Heb ik geen last van met xenon. Je bundel schijnt toch niet direct op de borden? Pas nog meerdere aaneengesloten kilometers met grootlicht gereden in de polder.
Ook zonder xenon vind ik dat nog wel es. Afhankelijk van hoe nieuw of schoon het bord isquote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
geen idee, gewoon goed afgesteld OEM MB xenon met self leveling projectors. Zou gewoon goed moeten zijn. Ik vind de bebording gewoon heel erg oplichten als ik met groot licht rijd.
damag heul niequote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:30 schreef MarieAlice het volgende:
Irritatie van de dag: vrachtwagen die vrachtwagen inhaalt die vrachtwagen inhaalt die vrachtwagen inhaalt. Ofte: er rijden een Pool, een Nederlander, en Fransman en een Duitser op de E40.![]()
![]()
![]()
![]()
Met een snelheidsverschil van twee per uur ofzo, uiteraard.#blokrijden
Damag inderdaad heul nie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
damag heul nie
Of het moet een 2+2 splitsing zijn ofzo net voor een knooppunt, maar in de regel mogen vrachtwagens niet op rijstrook 1 komen bij meer dan 2 stroken voor zover ik weet.
Het is in België, maar daar is een soortgelijk artikel in de wegcode dat alles dat zwaarder is dan 3,5 ton verbiedt op anders dan de twee rechtse rijstroken te rijden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:37 schreef JDude het volgende:
inb4 ambertje90:
Artikel 43
- 4 Op een autosnelweg is het bestuurders van een samenstel van voertuigen met een totale lengte van meer dan 7 meter en van een vrachtauto verboden op een rijbaan met drie of meer rijstroken enig andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken te gebruiken. Het verbod geldt niet voor het geval zij moeten voorsorteren.
Welkom op de A28 bij Zwolle!quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
damag heul nie
Of het moet een 2+2 splitsing zijn ofzo net voor een knooppunt, maar in de regel mogen vrachtwagens niet op rijstrook 1 komen bij meer dan 2 stroken voor zover ik weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |