Ik weet echt wel wat groot licht is en waarom het handig is, in jouw gedachtengang ben ik dus wél ruimdenkend. ( Eigenlijk geen idee waarom je die term gebruikt )quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk niet zo ruimdenkend. Heel handig als je in gebieden rijdt waar het veel donkerder is dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.
jah, na de 3e keer lezen, idd. Ik ging effe op het verkeerde been doordat je specifiek 'nederlandse' benoemde, en nam daardoor onbewust aan dat je het over het buitenland had Als je een beetje in het buitenland rondtuft in de latere (of vroegere) uurtjes, merk je sowieso wel dat het in NL best nog wel ok is qua openbare verlichtingquote:
Jij zegt toch dat je niet snapt waar dat handig voor is?! Het is gewoon een enorm gemak om het automatisch aan te hebben en dat de sensor registreert wanneer het irritant is voor je medeweggebruiker. Dan hinder je dus niet onnodig (wat mensen zonder die functie dus sneller wel doen).quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik weet echt wel wat groot licht is en waarom het handig is, in jouw gedachtengang ben ik dus wél ruimdenkend. ( Eigenlijk geen idee waarom je die term gebruikt )
Jij noemde de term automatisch groot licht waarop ik dus mijn vraag stelde.
Ik snap jouw reactie echt niet.
Heb ik geen last van met xenon. Je bundel schijnt toch niet direct op de borden? Pas nog meerdere aaneengesloten kilometers met grootlicht gereden in de polder.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:41 schreef Sounddragon het volgende:
Ik gebruik mijn groot licht eigenlijk meestal alleen maar kortstondig. Met xenon verblind je jezelf met elk verkeersbord wat je tegenkomt, zeker die met een wit vlak erin.
Heb zelf 1,5 jaar een 206 (post facelift) gehad. Alleen kapotte stadslichtlampjes en h7's gehad, maar die gingen er dan ook heel snel aan. Waren wel makkelijk vervangen. (4 of 5x)..quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom zijn het ook altijd van die Franse hokken die problemen hebben met de verlichting? Vanmorgen ook weer zo'n 207CC voor me: 1 koplamp die niet brandt, 1 achterlicht die niet brandt en niet functionerende remlichten, het derde remlicht zag je heel soms een keer licht knipperen.
Maar goed als je een Franse auto rijdt, zeg je sowieso eigenlijk al "autorijden interesseert me geen flikker", dus zul je vast ook niet echt je auto met veel zorg onderhouden...
geen idee, gewoon goed afgesteld OEM MB xenon met self leveling projectors. Zou gewoon goed moeten zijn. Ik vind de bebording gewoon heel erg oplichten als ik met groot licht rijd.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Heb ik geen last van met xenon. Je bundel schijnt toch niet direct op de borden? Pas nog meerdere aaneengesloten kilometers met grootlicht gereden in de polder.
Ook zonder xenon vind ik dat nog wel es. Afhankelijk van hoe nieuw of schoon het bord isquote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
geen idee, gewoon goed afgesteld OEM MB xenon met self leveling projectors. Zou gewoon goed moeten zijn. Ik vind de bebording gewoon heel erg oplichten als ik met groot licht rijd.
damag heul niequote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:30 schreef MarieAlice het volgende:
Irritatie van de dag: vrachtwagen die vrachtwagen inhaalt die vrachtwagen inhaalt die vrachtwagen inhaalt. Ofte: er rijden een Pool, een Nederlander, en Fransman en een Duitser op de E40.
Met een snelheidsverschil van twee per uur ofzo, uiteraard. #blokrijden
Damag inderdaad heul nie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
damag heul nie
Of het moet een 2+2 splitsing zijn ofzo net voor een knooppunt, maar in de regel mogen vrachtwagens niet op rijstrook 1 komen bij meer dan 2 stroken voor zover ik weet.
Het is in België, maar daar is een soortgelijk artikel in de wegcode dat alles dat zwaarder is dan 3,5 ton verbiedt op anders dan de twee rechtse rijstroken te rijden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:37 schreef JDude het volgende:
inb4 ambertje90:
Artikel 43
- 4 Op een autosnelweg is het bestuurders van een samenstel van voertuigen met een totale lengte van meer dan 7 meter en van een vrachtauto verboden op een rijbaan met drie of meer rijstroken enig andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken te gebruiken. Het verbod geldt niet voor het geval zij moeten voorsorteren.
Welkom op de A28 bij Zwolle! Vier stroken breed en kilometers voordat er überhaupt sprake is van dénken aan voorsorteren waaieren de Polen en Litouwers reeds uit naar links, nog verder naar links en uiterst linksquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
damag heul nie
Of het moet een 2+2 splitsing zijn ofzo net voor een knooppunt, maar in de regel mogen vrachtwagens niet op rijstrook 1 komen bij meer dan 2 stroken voor zover ik weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |