abonnement Unibet Coolblue
pi_165727761
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_165729034
Een paar topics geleden kwamen er regelmatig klachten voorbij over Belgen in BMW's...

Moet je in België eerst kunnen aantonen dat je rijbewijs is afgepakt en je IQ < 100 is alvorens je een BMW kunt aanschaffen?

Gisteren was het bij mij ook raak hoor: Reed net knooppunt Gouwe op (sowieso waardeloos hoe de A12 en A20 daar samenkomen maar goed...) vanaf de A20 en aangezien er op dat moment geen verkeer kwam van de A12 bleef ik dus netjes op de 2de rijstrook van rechts want vrachtwagens en zulks met een normale snelheid van 130km/u. De Belg zat toen al een tijdje in m'n reet te douwen want het ging natuurlijk niet snel genoeg.

Ik moest na een kilometertje wel weer naar rechts de snelweg af (afslag Gouda) en aangezien er aardig wat vrachtwagens reden, moest ik een klein beetje doortrappen dus ik versnelde richting 150km/u.

Meneertje Belg vatte dat natuurijk op als 'Belgje pesten' omdat hij dacht ik expres gas ging bijgeven om hem er niet langs te laten, hoewel de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik wel sterk de neiging kreeg dat te doen door zijn rijstijl (bumperkleven) als ik er niet af had gehoeven.

Dus wat doet die verongelijkte mongool in z'n lelijke witte 1-serie; gaat hij me alsnog links voorbij door waarschijnlijk te planken terwijl ik een seconde later naar rechts moest.
Maar nee nee, dat was niet voldoende om zijn agressie te botvieren dus hij gaat met mij helemaal naar rechts om vóór mij af te remmen en mij een remtestje te geven.

Dacht hij... :D

Want Starla remde inderdaad af, maar omdat ik de afslag moest pakken naar Gouda. Dus die Belg gaat van 170 naar 100 terwijl Starla hem op de uitvoegstrook met 120 voorbij rijdt _O-

Die kop van hem toen ik hem voorbij reed tijdens het uitvoegen...priceless! :')

Heerlijk op zo'n manier eigenlijk compleet onbedoeld wraak nemen haha :D
I feel kinda Locrian today
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:53:56 #3
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165729611
Over knooppunt Gouwe gesproken, daar heb ik ook nog wel een irritatie over. Of tenminste, niet specifiek over Gouwe, maar wel over knooppunten met een soortgelijke lay-out, maar ik neem Gouwe even als voorbeeld omdat ik daar het vaakst kom (wat overigens nog steeds niet heel vaak te noemen is, maar goed :P ).

Als je vanaf de A12 vanuit Utrecht komt en je wil de A20 op gaan, dan is het vaak zo dat er file op de 2 rechterrijstroken (cq de A20) staat, maar de 2 linkerrijstroken (cq de A12) filevrij is. Ik (en met mij de meeste mensen) sluiten altijd netjes aan in de file de A20 op. Wat mijn irritatie echter is: mensen die over de A12 blijven doorknallen langs die file en dan op het allerlaatste moment toch nog de A20 op gaan.

Ritsers in de file geef ik altijd alle ruimte en ik heb ook alle begrip als die doorrijden tot het einde van de rijstrook (dat doe ik zelf ook), maar aan dit soort mensen heb ik echt een hekel en dat valt imo ook niet meer onder "het asfalt zo efficiënt mogelijk benutten".
pi_165729797
Het probleem is -hoe ik het ervaar althans- vaak dat de meesten metéén vanaf de A12 de A20 op willen of mensen die van Gouda komen metéén de A12 op willen duiken.

Aangezien je er niet vaak rijdt...rij eens voor de grap een stuk door, dus tot halverwege tot driekwart van die ritsstroken. Na halverwege rijdt er helemaal niemand! Geen ziel. Iedereen staat hartstikke vast in het begin terwijl je als je doorrijdt praktisch met 120 de A20 op kunt :D
I feel kinda Locrian today
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:06:35 #5
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165729883
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:02 schreef starla het volgende:
Het probleem is -hoe ik het ervaar althans- vaak dat de meesten metéén vanaf de A12 de A20 op willen of mensen die van Gouda komen metéén de A12 op willen duiken.

Aangezien je er niet vaak rijdt...rij eens voor de grap een stuk door, dus tot halverwege tot driekwart van die ritsstroken. Na halverwege rijdt er helemaal niemand! Geen ziel. Iedereen staat hartstikke vast in het begin terwijl je als je doorrijdt praktisch met 120 de A20 op kunt :D
Mwoah, in de ekte ekte spits niet hoor. Daar kan je meestal pas weer 120 gaan rijden vlak voor dat Shell-station waar de A20 driebaans wordt. Die paar keer dat ik er rij is dat iig steevast zo :D

Maar goed, Gouwe was even een voorbeeldje, ik zie het wel vaker en op meerdere knooppunten dat mensen een file voorbij knallen op de "andere" weg en dan op het laatste moment alsnog uitvoegen. Wat ook irritatie oplevert op de "andere" weg, aangezien die mensen ineens in de remmen moeten voor iemand die alsnog uitvoegt.
pi_165730228
Je hebt het ook iedere avond bij Beekbergen, verkeer wat vanaf de A50 uit Arnhem de A1 op wil naar Deventer. De meest rechterstrook staat gewoon stil, strook daarnaast ook omdat er volk is wat toch nog naar rechts wil en de twee stroken rechtdoor staan stil omdat er langzam verkeer invoegt dat rechts stond maar eigenlijk naar links wilde en werd geblokkeerd door het stilstaande verkeer. Dan heb je ook nog eens een pompstation met een oprit die uitkomt op de afslag naar de A1 en vrachtwagens die daar vandaan komen en nog rechtdoor moeten, en je feest is compleet :')

Als je helemaal een goede dag hebt kun je eventjes een halve kilometer 130 pakken voordat je weer in de file rijdt, want dan zit je bij de oprit van de A1 op de A50, samen met de afslag naar Apeldoorn. Ik word al moe van het vooruitzicht terwijl ik dit type ;(
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:40:56 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165734198
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Over knooppunt Gouwe gesproken, daar heb ik ook nog wel een irritatie over. Of tenminste, niet specifiek over Gouwe, maar wel over knooppunten met een soortgelijke lay-out, maar ik neem Gouwe even als voorbeeld omdat ik daar het vaakst kom (wat overigens nog steeds niet heel vaak te noemen is, maar goed :P ).

Als je vanaf de A12 vanuit Utrecht komt en je wil de A20 op gaan, dan is het vaak zo dat er file op de 2 rechterrijstroken (cq de A20) staat, maar de 2 linkerrijstroken (cq de A12) filevrij is. Ik (en met mij de meeste mensen) sluiten altijd netjes aan in de file de A20 op. Wat mijn irritatie echter is: mensen die over de A12 blijven doorknallen langs die file en dan op het allerlaatste moment toch nog de A20 op gaan.

Ritsers in de file geef ik altijd alle ruimte en ik heb ook alle begrip als die doorrijden tot het einde van de rijstrook (dat doe ik zelf ook), maar aan dit soort mensen heb ik echt een hekel en dat valt imo ook niet meer onder "het asfalt zo efficiënt mogelijk benutten".
doorrijden op A12 en bij Zevenhuizen doorsteken naar de 20, scheelt je zomaar een kwartier ergernis. Of als je naar Moordrecht/Nieuwerkerk/Capelle/Krimpen moet; Gouda eraf en de dijk pakken, of door Gouda heen de Algera brug omzeilen. Je kunt zelfs door de pont te pakken in één keer door naar de Alblasserwaard/Dordt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:52:02 #8
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165734544
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

doorrijden op A12 en bij Zevenhuizen doorsteken naar de 20, scheelt je zomaar een kwartier ergernis. Of als je naar Moordrecht/Nieuwerkerk/Capelle/Krimpen moet; Gouda eraf en de dijk pakken, of door Gouda heen de Algera brug omzeilen. Je kunt zelfs door de pont te pakken in één keer door naar de Alblasserwaard/Dordt.
Dat is eigenlijk wel een goed idee :D

Ik moet in feite altijd naar Vlaardingen dus misschien kan ik zelfs de A12 uitrijden en op Prins Clausplein de A4 pakken. Heb ik vaak zat over nagedacht, want de nieuwe A4 is in mijn beleving altijd heel rustig. Ik moet altijd door de Ketheltunnel voor m'n woon-werkverkeer en ik heb er serieus nog nooit in de file gestaan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 oktober 2016 @ 19:54:52 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165734625
Die nieuwe A4 is idd het enige grote snelwegproject van de afgelopen jaren wat wel gewoon goed uit is gepakt :Y

Dat alles ervoor en erna nog een bende is, is dan wel een beetje jammer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:57:55 #10
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_165734714
Vandaag weer zo'n idioot die te ver doorrijd bij groen terwijl het niet past. En ook al heb je dan de ruimte achter je, niet even stukkie terug he zodat ander verkeer erdoor kan. Nee hoor, lekker blijven staan :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:54:28 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165736449
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wel een goed idee :D

Ik moet in feite altijd naar Vlaardingen dus misschien kan ik zelfs de A12 uitrijden en op Prins Clausplein de A4 pakken. Heb ik vaak zat over nagedacht, want de nieuwe A4 is in mijn beleving altijd heel rustig. Ik moet altijd door de Ketheltunnel voor m'n woon-werkverkeer en ik heb er serieus nog nooit in de file gestaan.
sja, de A20 die kant op is heel slecht voor je hum in de spits.. Proberen waard :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 00:52:46 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165742592
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:24 schreef Tunafish het volgende:
Je hebt het ook iedere avond bij Beekbergen, verkeer wat vanaf de A50 uit Arnhem de A1 op wil naar Deventer. De meest rechterstrook staat gewoon stil, strook daarnaast ook omdat er volk is wat toch nog naar rechts wil en de twee stroken rechtdoor staan stil omdat er langzam verkeer invoegt dat rechts stond maar eigenlijk naar links wilde en werd geblokkeerd door het stilstaande verkeer. Dan heb je ook nog eens een pompstation met een oprit die uitkomt op de afslag naar de A1 en vrachtwagens die daar vandaan komen en nog rechtdoor moeten, en je feest is compleet :')

Als je helemaal een goede dag hebt kun je eventjes een halve kilometer 130 pakken voordat je weer in de file rijdt, want dan zit je bij de oprit van de A1 op de A50, samen met de afslag naar Apeldoorn. Ik word al moe van het vooruitzicht terwijl ik dit type ;(
Ik blijf daar meestal gewoon op de A50 (Arnhem-Zwolle dus) maar wat daar ook speelt is dat de in- en uitlegstroken daar erg kort zijn. Zekers als je vanuit de kant van Zwolle richting Duitse grens wil op de A1 :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165744280
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 00:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik blijf daar meestal gewoon op de A50 (Arnhem-Zwolle dus) maar wat daar ook speelt is dat de in- en uitlegstroken daar erg kort zijn. Zekers als je vanuit de kant van Zwolle richting Duitse grens wil op de A1 :Y
Klopt, 't is daar best krap. De A28 bij Hoogeveen heeft dat ook, verkeer dat naar Groningen wil moet allemaal op één lullig afslagje, bochtje maken en dan over de A28 heen weer invoegen op verkeer wat daar al lekker 120 mag. Je hebt hooguit 300 meter om daar van 30 naar zo snel mogelijk te gaan.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:58:09 #14
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_165744769
Mensen in een Peugeot. Echt.... nee, gewoon nee. Autorijden is gewoon niet iets wat jullie beheersen. :N

En voor degene hier met een Peugeot die zich nu geroepen voelen om zichzelf te verdedigen.
Doe maar gewoon niet, je hebt al bewezen dat je werkelijk niets met autorijden hebt toen je een Peugeot kocht.

pi_165744845
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
En voor degene hier met een Peugeot die zich nu geroepen voelen om zichzelf te verdedigen.
Doe maar gewoon niet, je hebt al bewezen dat je werkelijk niets met autorijden hebt toen je een Peugeot kocht.
Je bent je ervan bewust dat het meerendeel van de bevolking een auto gebruikt als (noodzakelijk) vervoersmiddel en niet als hobby?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:07:57 #16
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_165744927
het begint weer laat licht te worden en dan valt het gewoon op dat Peugeot op dat het te vaak voorkomt dat de verlichting erg slecht is bij die auto's. al van de laatste 10-15 jaar.

Renault en in mindere mate Citroen valt ook op.
pi_165752969
Agressief ingehaald worden en een middelvinger krijgen omdat je rechts op een 50 weg (met flitser) 55 rijdt :') Blijkbaar niet snel genoeg
pi_165753019
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
Mensen in een Peugeot. Echt.... nee, gewoon nee. Autorijden is gewoon niet iets wat jullie beheersen. :N

En voor degene hier met een Peugeot die zich nu geroepen voelen om zichzelf te verdedigen.
Doe maar gewoon niet, je hebt al bewezen dat je werkelijk niets met autorijden hebt toen je een Peugeot kocht.

Ik heb een Peugeot, maar ik verdenk de Volvo rijders dat ze niet goed kunnen rijden. Nou ja, ze rijden of te hard of ze kunnen hun knipperlicht nooit vinden. ( maar dat laatste is volgens mij bij veel bedrijven een productiefout)
pi_165753411
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:29 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Ik heb een Peugeot, maar ik verdenk de Volvo rijders dat ze niet goed kunnen rijden. Nou ja, ze rijden of te hard of ze kunnen hun knipperlicht nooit vinden. ( maar dat laatste is volgens mij bij veel bedrijven een productiefout)
Het blijkt wel dat je inderdaad niks van auto's snapt. Je kunt niet eens Volvo's en Audi's uit elkaar houden...
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:05:00 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165753556
Niet flamen, gewoon ontopic posten of doorfietsen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165759340
Steeds vaker mensen die het gaspedaal niet meer kunnen vinden en met 80 dus de weg op gaan wat levensgevaarlijk is voor aankomend verkeer en jezelf.

Kunnen ze die mensen niet van de weg halen. Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen, en mensen die met meer in 1 auto zitten...wat een ellende veroorzaken dat soort lui 8)7
pi_165760227
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Steeds vaker mensen die het gaspedaal niet meer kunnen vinden en met 80 dus de weg op gaan wat levensgevaarlijk is voor aankomend verkeer en jezelf.

Kunnen ze die mensen niet van de weg halen. Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen, en mensen die met meer in 1 auto zitten...wat een ellende veroorzaken dat soort lui 8)7
Om eerlijk te zijn heb ik meer last van mensen die hun voet niet van het gaspedaal lijken te halen, en me met 120+ voorbij scheuren op een smalle 80KM weg. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:32:55 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165760236
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Steeds vaker mensen die het gaspedaal niet meer kunnen vinden en met 80 dus de weg op gaan wat levensgevaarlijk is voor aankomend verkeer en jezelf.

Kunnen ze die mensen niet van de weg halen. Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen, en mensen die met meer in 1 auto zitten...wat een ellende veroorzaken dat soort lui 8)7
wat is er mis met mensen die met meer in 1 auto zitten? Lijkt me alleen maar gunstig eigenlijk voor de drukte.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165760990
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:05 schreef Sounddragon het volgende:
Niet flamen, gewoon ontopic posten of doorfietsen.
Je moet je ironiemeter weer eens laten callibreren denk ik.
pi_165761064
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

wat is er mis met mensen die met meer in 1 auto zitten? Lijkt me alleen maar gunstig eigenlijk voor de drukte.
Er zijn toch regelmatig mensen waarvan ik denk 'minder kletsen meer doorrijden graag'. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2016 22:57:55 ]
pi_165761602
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:

Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen
En toen werd het poef ineens heel rustig in de avondspits.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 oktober 2016 @ 00:00:12 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165762395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:18 schreef Light het volgende:

[..]

En toen werd het poef ineens heel rustig in de avondspits.
Scherp _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_165762453
De A27 vanuit hilversum naar utrecht, bij het samenkomen van de weg bij groenekan altijd file. De enige reden daarvoor is omdat men direct zodra het kan wil invoegen waardoor iedereen langzaam moet rijden of zelfs remmen.

Als je daar letterlijk 100 meter links door rijd kan je makkelijk invoegen, maar geen hond die dat doet, allemaal willen ze als eerste de andere baan op
  woensdag 5 oktober 2016 @ 00:05:43 #29
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_165762474
Ook wel irritant van die kut ambulances die zomaar random z'n alarm etc aanzetten om voorbij een stoplicht te komen. Haast geschept door zo'n halve gare :')

Wiens fout is het eigenlijk dan als ik gewoon groen had? Ik kwam vanaf hier en de ambulance zette het hier aan maar ik was al halverwege de kruising.
Irene is bae &lt;3
pi_165762782
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:05 schreef Jiang153 het volgende:
Ook wel irritant van die kut ambulances die zomaar random z'n alarm etc aanzetten om voorbij een stoplicht te komen. Haast geschept door zo'n halve gare :')

Wiens fout is het eigenlijk dan als ik gewoon groen had? Ik kwam vanaf hier en de ambulance zette het hier aan maar ik was al halverwege de kruising.
En hoe weet je dat hij random alles aanzette? Wie weet kreeg hij net een oproep.
Bovendien, ook al heb je groen licht, je moet altijd alsnog de kruising goed bekijken omdat er altijd mensen kunnen zijn die een fout maken bij een verkeerslicht.
Of in jouw geval een "kutambulance" die het naar jouw mening te laat aan zette.

Maar antwoord op je vraag is:
Als die "kutambulance" met licht- en geluidssignalen rijdt is het een voorrangsvoertuig en hoor jij voorrang te verlenen.
Als het alleen licht of alleen geluid is dan is het geen voorrangsvoertuig en zou jij ongestoord door groen moeten kunnen rijden.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 00:48:00 #31
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_165762865
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

En hoe weet je dat hij random alles aanzette? Wie weet kreeg hij net een oproep.
Bovendien, ook al heb je groen licht, je moet altijd alsnog de kruising goed bekijken omdat er altijd mensen kunnen zijn die een fout maken bij een verkeerslicht.
Of in jouw geval een "kutambulance" die het naar jouw mening te laat aan zette.

Maar antwoord op je vraag is:
Als die "kutambulance" met licht- en geluidssignalen rijdt is het een voorrangsvoertuig en hoor jij voorrang te verlenen.
Als het alleen licht of alleen geluid is dan is het geen voorrangsvoertuig en zou jij ongestoord door groen moeten kunnen rijden.
Omdat die precies na de kruising z'n signalen weer uitzette :')

Zie het namelijk wel vaker voorkomen. Niet dat het mij wat uitmaakt dat die z'n signalen een beetje onterecht gebruikt. Die kerel achter mij boorde een haast in die ambulance. _O-

Agh ja was ff schrikken en slalombeweging gemaakt maar voor de rest niets aan de hand
Irene is bae &lt;3
pi_165763251
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:48 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Omdat die precies na de kruising z'n signalen weer uitzette :')

Zie het namelijk wel vaker voorkomen. Niet dat het mij wat uitmaakt dat die z'n signalen een beetje onterecht gebruikt. Die kerel achter mij boorde een haast in die ambulance. _O-

Agh ja was ff schrikken en slalombeweging gemaakt maar voor de rest niets aan de hand
Dat de signalen direct na de kruising weer uit gingen had je er niet bij verteld.
En als het je toch niet uitmaakt, waarom post je het hier dan als irritatie?

Ga er maar van uit dat die mensen weten wat ze doen, die kunnen beter autorijden dan wij 2en bij elkaar.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 02:24:02 #33
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_165763271
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat de signalen direct na de kruising weer uit gingen had je er niet bij verteld.
En als het je toch niet uitmaakt, waarom post je het hier dan als irritatie?

Ga er maar van uit dat die mensen weten wat ze doen, die kunnen beter autorijden dan wij 2en bij elkaar.
Normaliter word ik dan ook niet haast geschept door zo'n voertuig. :')

Richard, graag een beetje inlevingsvermogen erbij. 8-)
Irene is bae &lt;3
pi_165763301
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:24 schreef Jiang153 het volgende:

Richard, graag een beetje inlevingsvermogen erbij. 8-)
Neuh, gewoon een beetje beter opletten jij en het geen kutambulance noemen.
Én het hele verhaal vertellen, ook wel handig.
Je zal ze zelf maar nodig hebben, dan kan het niet snel genoeg gaan. ;)
pi_165763311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat de signalen direct na de kruising weer uit gingen had je er niet bij verteld.
En als het je toch niet uitmaakt, waarom post je het hier dan als irritatie?

Ga er maar van uit dat die mensen weten wat ze doen, die kunnen beter autorijden dan wij 2en bij elkaar.
Ze mogen best weten wat ze doen, maar misbruik van licht en geluid komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Ook ik heb wel eens vaker gezien dat bij een moeilijk kruispunt (moeilijk als in, lange roodtijden) eventjes het blauw aanging en daarna weer uit werd gezet. Ook bij politievoertuigen is zulk gedrag niet vreemd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165764464
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ze mogen best weten wat ze doen, maar misbruik van licht en geluid komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Ook ik heb wel eens vaker gezien dat bij een moeilijk kruispunt (moeilijk als in, lange roodtijden) eventjes het blauw aanging en daarna weer uit werd gezet. Ook bij politievoertuigen is zulk gedrag niet vreemd.
In België is de reden daarachter dat ze die sirene eigenlijk niet mogen opzetten zolang er geen hinder is. Dus als ze met 150 en zwaailichten aan op de snelweg vooruit komen, of als ze in de bebouwde kom met 70 met zwaailichten geen gevaar denken te vormen en vooruut komen is het goed zo, komen ze aan een kruispunt, worden ze gehinderd door het verkeer of komen ze net na half vier voorbij een school, dan moet de sirene aan. Het is geen kwestie van misbruik van licht en geluid dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165764654
Dat is in Nederland ook vaak het geval. Men zet de zwaailichten en sirene niet altijd aan, ook al is het een prio 1-rit. Vooral 's nachts, in woonwijken, of direct na de uitruk (omwonenden worden gek als bij iedere uitruk meteen de sirene aangaat) blijft dat zoveel mogelijk uit.
pi_165764819
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Er zijn toch regelmatig mensen waarvan ik denk 'minder kletsen meer doorrijden graag'. :)
Idd, een hoop mensen kunnen in de auto ook geen gesprek voeren zonder elkaar steeds aan te kijken. En daarom ook te slingeren.
pi_165764822
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:40 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

In België is de reden daarachter dat ze die sirene eigenlijk niet mogen opzetten zolang er geen hinder is. Dus als ze met 150 en zwaailichten aan op de snelweg vooruit komen, of als ze in de bebouwde kom met 70 met zwaailichten geen gevaar denken te vormen en vooruut komen is het goed zo, komen ze aan een kruispunt, worden ze gehinderd door het verkeer of komen ze net na half vier voorbij een school, dan moet de sirene aan. Het is geen kwestie van misbruik van licht en geluid dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:57 schreef k_man het volgende:
Dat is in Nederland ook vaak het geval. Men zet de zwaailichten en sirene niet altijd aan, ook al is het een prio 1-rit. Vooral 's nachts, in woonwijken, of direct na de uitruk (omwonenden worden gek als bij iedere uitruk meteen de sirene aangaat) blijft dat zoveel mogelijk uit.
Met wat jullie beschrijven kan ik mij wel in vinden. Echter, het volgende:

Rotterdam, Noordkant, Schiedamsedijk, vlak voor de Erasmusbrug. Groot verkeersplein, een politieauto nadert, blauw gaat aan, steekt over, blauw gaat uit, rijdt rustig door.

Ik weet niet hoe een Prio1rit eruit ziet, maar dat is vast niet met dooiegemak 40-50. Ik wil graag geloven dat er een echte goede reden is, maar ik kan er niets anders van maken dat agenten in kwestie niet wilden wachten voor rood.

Andere vraag: Heeft iemand wel eens een politievoertuig vrijwillig in een file zien staan?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165764877
Niet echt een irritatie verder, maar ik rijd soms achter een Suzuki Wagon R+, en die hebben een uitsparing in de achterklep waar precies het kenteken in past.

Alleen...die zit een stukje lager in de achterbumper??!!

Iemand die toevallig weer waarom dat zo is??
  woensdag 5 oktober 2016 @ 09:56:37 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165765368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:19 schreef JackLucifer het volgende:
Niet echt een irritatie verder, maar ik rijd soms achter een Suzuki Wagon R+, en die hebben een uitsparing in de achterklep waar precies het kenteken in past.

Alleen...die zit een stukje lager in de achterbumper??!!

Iemand die toevallig weer waarom dat zo is??
beter leesbaar voor trollen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165765709
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]


[..]

Met wat jullie beschrijven kan ik mij wel in vinden. Echter, het volgende:

Rotterdam, Noordkant, Schiedamsedijk, vlak voor de Erasmusbrug. Groot verkeersplein, een politieauto nadert, blauw gaat aan, steekt over, blauw gaat uit, rijdt rustig door.

Ik weet niet hoe een Prio1rit eruit ziet, maar dat is vast niet met dooiegemak 40-50. Ik wil graag geloven dat er een echte goede reden is, maar ik kan er niets anders van maken dat agenten in kwestie niet wilden wachten voor rood.

Andere vraag: Heeft iemand wel eens een politievoertuig vrijwillig in een file zien staan?
Dat hangt er allemaal een beetje van af he. Als je iemand niet wil alarmeren dat je eraan komt, kan je moeilijk als een razende door het verkeer sjeezen met alle toeters en bellen en lichtshow. Dat je dan wel een sirene opzet om een kruispunt over te gaan, is iets anders dan een constante sirene die steeds dichterbij komt. Daarnaast betekent prioritair rijden ook niet per definitie dat je alles aan je laars mag lappen. Behalve bij een achtervolging mag je ook maximum 30km/h (dat cijfer ben ik even niet zeker van, hangt volgens mij ook af van het soort weg) te snel rijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor ambulances is er dan nog het feit dat je soms opteert voor 'glijdend vervoer', dat je kalm rijdt, maar met zo weinig mogelijk schokken, stoppen,... omdat de patiënt een ruggemergletsel of een andere letsel waarmee hij niet mag bewegen heeft. Maar daarbij is het dan ook net van zeer groot belang dat iedereen uit de weg is, dat er niet geremd hoeft te worden of uitgeweken.

Over dat laatste: niemand staat uiteraard vrijwillig in de file, maar ja, ik heb al vaak politievoertuigen in de file zien staan. En al vaak in een politievoertuig in de file gestaan. Wat de andere mensen in die file dan vaak niet horen, is dat er dan over de boordradio gevraagd wordt om snel terug te komen omdat er niemand meer standbye is, of om rechtstreeks door te gaan naar een interventie omdat er niemand vrij is. Dus dan gaan die mensen inderdaad hun sirene en zwaailicht opzetten en zo snel mogelijk weggaan of ovrr de pechstrook rijden.

Ik zeg niet dat er geen politiemensen/ ambulanciers/ brandweermannen zijn die daar misbruik van maken, die zijn er zeker en vast, maar als dat uitkomt, zijn (bij ons althans) de reprimandes ook echt niet licht. Bovendien weet elke agent wel dat zelfs met sirene en licht aan al die dingen heel gevaarlijk zijn. Er zal maar net een johnnyboy met zijn housemuziek vollenbak aankomen terwijl hij gel in z'n haar zit te doen en je dus niet ziet en ook niet kan horen terwijl jij door rood rijdt. :X
pi_165766110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Steeds vaker mensen die het gaspedaal niet meer kunnen vinden en met 80 dus de weg op gaan wat levensgevaarlijk is voor aankomend verkeer en jezelf.

Kunnen ze die mensen niet van de weg halen. Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen, en mensen die met meer in 1 auto zitten...wat een ellende veroorzaken dat soort lui 8)7
Agrariërs die rond 5u de hele provinciale uit gaan karren met een giertank achter de trekker, agrariërs die hun hele veestapel een drukke polderweg laten kruisen rond 1700u 's middags! Bruggen die rond 5u open moeten om een kudde babyboomers op jachten die een halve meter te hoog zijn ruim baan te geven, spoorovergangen die rond 5u dicht moeten om een net op gang komende goederentrein voorrang te verlenen, helft van de rijbanen afkruisen omdat er een auto met pech in de berm staat. Het moet allemaal gebeuren, maar komop, iets met planning ed. GRMBL
pi_165766242
Irritatie van de dag: fietsers op de Montgomeryrotonde in Brussel die maar even helemaal aan de binnenkant gaan fietsen en dan zonder kijken weer naar rechts sjeezen, ineens zien dat ik en de hele file andere wagens daar dus stilstaan, keihard moeten remmen voor mijn stilstaande wagen, daardoor overkop gaan en dan tegen mij, mijn voorligger en degene daarvoor komen schreeuwen wat we daar staan.

Eum. In de file zoals iedereen sinds de tunnel eronder afgesloten is omdat ie op instorten staat. :? Ik kan niet even in rook opgaan omdat jij ondanks je flashy helm en zevenhonderd lampjes aan de fiets en klikpedaalschoenen onder je nette pak blijkbaar te ignorant bent om een hele rotonde vol stilstaande auto's op te merken.., }:|

(Buiten een geblutst ego had hij niks trouwens)
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 11:13:14 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165766406
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:54 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Agrariërs die rond 5u de hele provinciale uit gaan karren met een giertank achter de trekker, agrariërs die hun hele veestapel een drukke polderweg laten kruisen rond 1700u 's middags! Bruggen die rond 5u open moeten om een kudde babyboomers op jachten die een halve meter te hoog zijn ruim baan te geven, spoorovergangen die rond 5u dicht moeten om een net op gang komende goederentrein voorrang te verlenen, helft van de rijbanen afkruisen omdat er een auto met pech in de berm staat. Het moet allemaal gebeuren, maar komop, iets met planning ed. GRMBL
Ik plan pech altijd zo net na de middag in inderdaad. Zodat de wegenwacht nog even rustig van zijn middageten kan genieten en ik voor de avondspits weer weg ben.

Die boeren met giertank kom je tot minstens 1 februari niet meer tegen. Die rijden de hele dag door, dus ook om 17u ja. Overstekende koeien om 17u is echt gepland, dat is namelijk tijd om te gaan melken :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:06:22 #46
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165767393
Irritatie van vandaag: Een koekblik dat met 15 de bocht door ging, heuveltje op. Auto's komen daar de weg op met 50. Bloedirritant om achter zo iemand te zitten. :')
pi_165767796
Van Tilburg-oost/Hilvarenbeek richting Den Bosch, dan moet men de meest linker baan aanhouden.
Overige 2 banen gaan naar Eindhoven.
Je hebt als je invoegt vanuit Tilburg dan ongeveer 2 km de tijd om op de linkerbaar te geraken.
De paniek bij 80% van de mensen, zo snel mogelijk naar links met 50...2 snelwegbanen overkruisend waar verkeer met 120+ komt aangereden.
Even gas geven en dan normaal 2 banen overkruisen zal niet in ze opkomen....levert dagelijks weer veel plezier op daar.

Idiote situatie overigens ook hoe dat is aangelegd!
I am a Koala who Stretches :P
pi_165783667
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?

A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2016 @ 02:27:46 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165783717
Als er ook maar 1 iemand naar mij seint is mijn eerste reactie: Mistachterlicht en daarna normale verlichting. Daarbuiten zou ik het niet weten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165783809
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?

A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Ik zou stoppen om verlichting te checken of dat er misschien iets onder de auto hangt wat er niet hoort of zo.
Mijn dashboard geeft namelijk niet aan als er een lampje kapot is, ik heb een Peugeot. :+
pi_165783873
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:13 schreef Ridocar het volgende:

Ik weet niet hoe een Prio1rit eruit ziet, maar dat is vast niet met dooiegemak 40-50.
Ja hoor, toch wel. Kruisingen oversteken gaat heel rustig.
Kijk anders deze eens: https://twitter.com/PA_Rijopleiding/status/781135153045336066
pi_165783891
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?

A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Gezellig terugseinen. Is toch aardig dat ze je begroeten
pi_165783904
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 05:33 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ja hoor, toch wel. Kruisingen oversteken gaat heel rustig.
Kijk anders deze eens: https://twitter.com/PA_Rijopleiding/status/781135153045336066
Want voorzichtig een kruispunt oprijden en daarna weer volgas gaan is hetzelfde als wat ik in de vorige post beschreef?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165783925
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 06:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want voorzichtig een kruispunt oprijden en daarna weer volgas gaan is hetzelfde als wat ik in de vorige post beschreef?
Het was geen glijdend transport zeker?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2016 06:34:33 ]
pi_165784109
Een Peugeot 307 in het donker waar achter slechts 1 kentekenplaatlampje brandde. De andere kapot, maar ook de gewone achterlichten waren kapot en maar 1 remlicht deed het (het derde remlicht)...

Hoe kan je dat gvd niet doorhebben :( natuurlijk ook flink geseind..

[ Bericht 2% gewijzigd door Glijdt_licht op 06-10-2016 07:52:29 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_165784725
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 02:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als er ook maar 1 iemand naar mij seint is mijn eerste reactie: Mistachterlicht en daarna normale verlichting. Daarbuiten zou ik het niet weten.
Iemand die wil inhalen?

quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:44 schreef Ridocar het volgende:
Ze mogen best weten wat ze doen, maar misbruik van licht en geluid komt niet zomaar uit de lucht gevallen.
Hier lijkt het inderdaad alsof ze de brancherichtlijn flink aan de motorlaars lappen! :{w
pi_165785961
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 06:34 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Het was geen glijdend transport zeker?
Da's meer iets voor ambulances.
pi_165788274
Ochtendspits from hell vanochtend. Om 09:00 uit Amersfoort vertrokken, om 10:15 nog niet eens voorbij Utrecht. Toen maar omgedraaid, want m'n afspraak zou ik toch niet meer halen. Uiteindelijk om 11:15 weer thuis. Dik twee uur op pad geweest en nergens gekomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2016 12:55:15 ]
  donderdag 6 oktober 2016 @ 13:06:51 #59
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_165788447
quote:
18s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:54 schreef k_man het volgende:
Ochtendspits from hell vanochtend. Om 09:00 uit Amersfoort vertrokken, om 10:15 nog niet eens voorbij Utrecht. Toen maar omgedraaid, want m'n afspraak zou ik toch niet meer halen. Uiteindelijk om 11:15 weer thuis. Dik twee uur op pad geweest en nergens gekomen.
Volgens mij was ik die gelukkig net een beetje voor... Vertrok 7 uur vanuit Amersfoort om iets over 9 aan te komen in Den Haag.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_165789021
Als ik vandaag nog een hollander in een sprinter tegenkom die zijn camionnete zonder pinkers te gebruiken tegen 80 per uur voor mij gooit op het linkervak en dan maar tussen twee vakken blijft hangen want heel in de verte duikt er een vrachtwagen op en als je tegelijk aan het appen bent, daa geraak je er er wss niet meer tussen dus kunnen we beter in 'middeneneenhalf links' blijven hangen...

dan weet ik niet echt wat ik ga doen. Want ik ben te weinig open agressief, dus waarschijnlijk gaat het gesticuleren en schelden à l'italienne worden. :X
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 13:54:31 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165789179
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?

A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Na twee keer me afvragen "is dat voor mij?" en denken 'ik zie niets in de spiegels of op het dashboard en de auto rijdt verder normaal'. Derde keer even stoppen en kijken wat er loos is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165789296
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?

A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Heb je een auto met automatisch groot licht? Soms ziet de sensor vrachtauto's dan niet maar hebben ze er wel last van.
pi_165789714
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je een auto met automatisch groot licht? Soms ziet de sensor vrachtauto's dan niet maar hebben ze er wel last van.
Automatisch groot licht? Bestaat dat?
Ik neem aan dat dat niet vanzelf aan gaat maar wel vanzelf uit als er een ander voertuig in de buurt komt?
En stel dat het inderdaad bestaat dan zucht ik even heel diep, waar is dit nou weer voor nodig?
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:02:51 #64
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_165790190
Kan je renaults van tegenwoordig wel krijgen met een lichtsensor? ik kom zo vaak clio's tegen waar mensen in het (schemer)donker nog met alleen die felle DRL's zie rijden

vanmorgen in het donker als toppunt eentje zonder licht. honderd keer seinen en de bestuurder zette nog op de oprit de auto aan de kant. Ik bedoel; er moet je toch iets opvallen dat je lichten niet aanstaan? :? daar hoef je niet voor te stoppen lijkt me
pi_165790223
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Automatisch groot licht? Bestaat dat?
Ik neem aan dat dat niet vanzelf aan gaat maar wel vanzelf uit als er een ander voertuig in de buurt komt?
En stel dat het inderdaad bestaat dan zucht ik even heel diep, waar is dit nou weer voor nodig?
Grootlichtassistent. Schakelt zelf grootlicht aan en uit.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:08:57 #66
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165790283
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Automatisch groot licht? Bestaat dat?
Ik neem aan dat dat niet vanzelf aan gaat maar wel vanzelf uit als er een ander voertuig in de buurt komt?
En stel dat het inderdaad bestaat dan zucht ik even heel diep, waar is dit nou weer voor nodig?
Heb het een keer in werking gezien met heel lichte nevel, dan zie je de lichtbundel precies zichzelf steeds aanpassen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_165790419
quote:
19s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:02 schreef Gunner het volgende:
Kan je renaults van tegenwoordig wel krijgen met een lichtsensor? ik kom zo vaak clio's tegen waar mensen in het (schemer)donker nog met alleen die felle DRL's zie rijden

vanmorgen in het donker als toppunt eentje zonder licht. honderd keer seinen en de bestuurder zette nog op de oprit de auto aan de kant. Ik bedoel; er moet je toch iets opvallen dat je lichten niet aanstaan? :? daar hoef je niet voor te stoppen lijkt me

Ik ben verre van fan van die lichtsensoren. Zouden verboden moeten worden. Mensen denken zelf niet meer na. Hier vlakbij een bosweg. Heel donker maar lampen aan? Wel nee. En blijkbaar gaan de lampen daar dan niet automatisch aan. Bij regen licht voeren? Wel nee. Ook dan gaan ze zelden automatisch aan. Bij laagstaande zon? Voert ook niemand verlichting.

Bij het starten van de auto zou eigenlijk gewoon automatisch het dimlicht aan moeten gaan. Maar dan gaat het wel weer mis bij het mistlicht. Want hoe moeilijk het blijkbaar blijkt te zijn om de dimlichten aan te doen, zo makkelijk is het om het mistlicht aan te zetten. Een vleugje mist? Hoppa meteen aan. En de rest van de rit terwijl je mist al lang is opgetrokken lekker aan laten staan. Want de uit-knop is dan blijkbaar weer onvindbaar. En die mensen kijken ook niet in de spiegel want ze reageren nergens op. Ook niet als je pontificaal voor ze gaat rijden en je eigen mistlicht aan gooit. Sowieso kijk eens om je heen! Als je de enige ben met het mistlicht aan moet je je mss afvragen of je goed bezig ben.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:22:26 #68
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_165790502
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:17 schreef alpeko het volgende:
Ik ben verre van fan van die lichtsensoren. Zouden verboden moeten worden. Mensen denken zelf niet meer na. Hier vlakbij een bosweg. Heel donker maar lampen aan? Wel nee. En blijkbaar gaan de lampen daar dan niet automatisch aan. Bij regen licht voeren? Wel nee. Ook dan gaan ze zelden automatisch aan. Bij laagstaande zon? Voert ook niemand verlichting.
Ik begrijp dat je dat zegt. Ik ben er zelf wel alert op of verlichting brand ondanks dat ik altijd standje AUTO gebruik. Ik kan zelf de inschakelstand kiezen maar zelfs bij standje 'laat' gaat de verlichting vrij snel branden bij schemer. Wellicht dat dat bij mijn merk auto wel goed is uitgewerkt. Maar nogmaals; de nieuwere Clio's valt me vaak negatief op als het gaat om verlichting in het schemerdonker.

Maar je hebt gelijk; het blijft belangrijk om het zelf in de gaten te houden. Is het niet voor jezelf dan wel voor je medeweggebruiker.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:23:44 #69
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_165790522
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 07:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een Peugeot 307 in het donker waar achter slechts 1 kentekenplaatlampje brandde. De andere kapot, maar ook de gewone achterlichten waren kapot en maar 1 remlicht deed het (het derde remlicht)...

Hoe kan je dat gvd niet doorhebben :( natuurlijk ook flink geseind..
Waarom zijn het ook altijd van die Franse hokken die problemen hebben met de verlichting? Vanmorgen ook weer zo'n 207CC voor me: 1 koplamp die niet brandt, 1 achterlicht die niet brandt en niet functionerende remlichten, het derde remlicht zag je heel soms een keer licht knipperen.

Maar goed als je een Franse auto rijdt, zeg je sowieso eigenlijk al "autorijden interesseert me geen flikker", dus zul je vast ook niet echt je auto met veel zorg onderhouden...
Don't let my username fool you...
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:25:38 #70
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_165790566
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:23 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom zijn het ook altijd van die Franse hokken die problemen hebben met de verlichting? Vanmorgen ook weer zo'n 207CC voor me: 1 koplamp die niet brandt, 1 achterlicht die niet brandt en niet functionerende remlichten, het derde remlicht zag je heel soms een keer licht knipperen.

Maar goed als je een Franse auto rijdt, zeg je sowieso eigenlijk al "autorijden interesseert me geen flikker", dus zul je vast ook niet echt je auto met veel zorg onderhouden...
Vooral Peugeot staat bekend om z'n slechte duurzaamheid van de verlichting en de 307 spant daarin de kroon. Wat ik begrepen heb is dat er teveel spanning op de lampen staat waardoor ze sneller stuk gaan.

Neef van mij had een 307 lesauto en die moest z'n leerlingen een kwartier voordat hij de motorkap voor lesdoeleinden wilde openen de verlichting laten uitzetten. Het gebeurde te vaak dat bij het sluiten van de motorkap de verlichting knapte als de lampen nog te warm waren. :X

Helaas is het pas sinds een paar jaar verplicht om een indicatie te hebben van defecte verlichting en dan nog moet je hopen dat een bestuurder snel actie onderneemt.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:31:39 #71
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_165790699
quote:
19s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:25 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vooral Peugeot staat bekend om z'n slechte duurzaamheid van de verlichting en de 307 spant daarin de kroon. Wat ik begrepen heb is dat er teveel spanning op de lampen staat waardoor ze sneller stuk gaan.

Neef van mij had een 307 lesauto en die moest z'n leerlingen een kwartier voordat hij de motorkap voor lesdoeleinden wilde openen de verlichting laten uitzetten. Het gebeurde te vaak dat bij het sluiten van de motorkap de verlichting knapte als de lampen nog te warm waren. :X

Helaas is het pas sinds een paar jaar verplicht om een indicatie te hebben van defecte verlichting en dan nog moet je hopen dat een bestuurder snel actie onderneemt.
Tja, ken genoeg voorbeelden in mijn omgeving die zeggen "ow ja, die kapotte lamp? Dat is al weken zo, maar ik heb steeds geen tijd om ervoor naar de garage te gaan..." 8)7 Ik weet dat er auto's zijn waarbij het lastig is om te verwisselen, maar voor zoiets zou ik dan wel even tijd maken in dat geval.
Don't let my username fool you...
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:36:49 #72
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_165790805
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:31 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tja, ken genoeg voorbeelden in mijn omgeving die zeggen "ow ja, die kapotte lamp? Dat is al weken zo, maar ik heb steeds geen tijd om ervoor naar de garage te gaan..." 8)7 Ik weet dat er auto's zijn waarbij het lastig is om te verwisselen, maar voor zoiets zou ik dan wel even tijd maken in dat geval.
Dat soort lieden denken alleen aan zichzelf. Dat anderen hun minder goed zien boeit ze waarschijnlijk dus niet.

Zeker als ook het stadslicht defect is en een compleet donkere pit je tegemoet komt in het donker. Je zou in eerste instantie denken dat een motorrijder je tegemoet komt; levensgevaarlijk al dat dan toch een personenauto blijkt te zijn (i.v.m inschatting plek op de weg)
pi_165791012
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Automatisch groot licht? Bestaat dat?
Ik neem aan dat dat niet vanzelf aan gaat maar wel vanzelf uit als er een ander voertuig in de buurt komt?
En stel dat het inderdaad bestaat dan zucht ik even heel diep, waar is dit nou weer voor nodig?
Jij bent duidelijk niet zo ruimdenkend. Heel handig als je in gebieden rijdt waar het veel donkerder is dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 16:21:24 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165791522
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk niet zo ruimdenkend. Heel handig als je in gebieden rijdt waar het veel donkerder is dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.
er zijn in NL ook plaatsen zat waar je als het ook maar even kan je groot licht aan gooit. Denk maar eens aan gebieden waar wild voorkomt, en op steeds meer plaatsen gooien ze sowieso na 23.00 standaard de openbare verlichting voor 95% uit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165791538
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

er zijn in NL ook plaatsen zat waar je als het ook maar even kan je groot licht aan gooit. Denk maar eens aan gebieden waar wild voorkomt, en op steeds meer plaatsen gooien ze sowieso na 23.00 standaard de openbare verlichting voor 95% uit.
Dat zeg ik toch ook.
pi_165791567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk niet zo ruimdenkend. Heel handig als je in gebieden rijdt waar het veel donkerder is dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.
Ik weet echt wel wat groot licht is en waarom het handig is, in jouw gedachtengang ben ik dus wél ruimdenkend. ( Eigenlijk geen idee waarom je die term gebruikt )
Jij noemde de term automatisch groot licht waarop ik dus mijn vraag stelde.
Ik snap jouw reactie echt niet.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 16:25:45 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165791589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook.
jah, na de 3e keer lezen, idd. Ik ging effe op het verkeerde been doordat je specifiek 'nederlandse' benoemde, en nam daardoor onbewust aan dat je het over het buitenland had ;) Als je een beetje in het buitenland rondtuft in de latere (of vroegere) uurtjes, merk je sowieso wel dat het in NL best nog wel ok is qua openbare verlichting :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165791604
Nog een klacht waar sommige sukkeltjes op de weg slecht tegen kunnen. Kom jij met groot licht op dezelfde baan een voorligger tegen. Licht gaat natuurlijk op tijd uit maar ze denken vaak zelf ook even groot licht te moeten gebruiken als ik gepasseerd ben. Meestal realiseren die kneusjes dan niet dat er binnenspiegels zijn met antiverblindheid oid dus ik heb er geen last van maar wat die lui dan bezielt vraag ik me soms wel af.
pi_165791641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik weet echt wel wat groot licht is en waarom het handig is, in jouw gedachtengang ben ik dus wél ruimdenkend. ( Eigenlijk geen idee waarom je die term gebruikt )
Jij noemde de term automatisch groot licht waarop ik dus mijn vraag stelde.
Ik snap jouw reactie echt niet.
Jij zegt toch dat je niet snapt waar dat handig voor is?! Het is gewoon een enorm gemak om het automatisch aan te hebben en dat de sensor registreert wanneer het irritant is voor je medeweggebruiker. Dan hinder je dus niet onnodig (wat mensen zonder die functie dus sneller wel doen).
pi_165791660
En als het automatisch uitgaat dan gaat het natuurlijk ook weer automatisch aan zodra mogelijke hinder voorbij is.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 16:41:39 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165791845
Ik gebruik mijn groot licht eigenlijk meestal alleen maar kortstondig. Met xenon verblind je jezelf met elk verkeersbord wat je tegenkomt, zeker die met een wit vlak erin. :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165793539
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:41 schreef Sounddragon het volgende:
Ik gebruik mijn groot licht eigenlijk meestal alleen maar kortstondig. Met xenon verblind je jezelf met elk verkeersbord wat je tegenkomt, zeker die met een wit vlak erin. :X
Heb ik geen last van met xenon. Je bundel schijnt toch niet direct op de borden? Pas nog meerdere aaneengesloten kilometers met grootlicht gereden in de polder.
pi_165794108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:23 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom zijn het ook altijd van die Franse hokken die problemen hebben met de verlichting? Vanmorgen ook weer zo'n 207CC voor me: 1 koplamp die niet brandt, 1 achterlicht die niet brandt en niet functionerende remlichten, het derde remlicht zag je heel soms een keer licht knipperen.

Maar goed als je een Franse auto rijdt, zeg je sowieso eigenlijk al "autorijden interesseert me geen flikker", dus zul je vast ook niet echt je auto met veel zorg onderhouden...
Heb zelf 1,5 jaar een 206 (post facelift) gehad. Alleen kapotte stadslichtlampjes en h7's gehad, maar die gingen er dan ook heel snel aan. Waren wel makkelijk vervangen. (4 of 5x)..
Daarvoor een 106 gehad. Prima bak, denk er met veel plezier aan terug. Nooit iets stuk gehad zover ik weet.

Focus mk1 vrat ook h7 lampjes als een idioot.

Huidige c30 1x een h7 stuk, maar dat zie ik dan ook gelijk in het dashboard
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_165795129
Mijn irritatie past mooi in deze discussie.

Gisteren reed ik in een treintje op de snelweg. Alles reed ongeveer 50, we haalden wat auto's in via de linker rijstrook. Achter me begint opeens iemand te seinen.
Dus ik controleer mijn verlichting. Het was overdag dus achterlicht hoefde ik niet te voeren. Mistlamp achter aan? Ook niet. Wat dan?
Opeens duikt hij naar rechts en rijdt als een gek het gaatje dicht wat daar gelaten was. Probeert mij in te halen, maar aangezien ik van remafstand houd, maar ook niet van naastliggers die mij via rechts in willen halen (en daar in deze halve file geen flikker mee opschieten) lukte hem dat niet.
Dus weer teruggezakt, weer achter mij terecht gekomen en het seinfeest begon opnieuw. Als het donker was geweest had ik hem bij een tankstation gezet want ik maakte écht geen verkeersfouten dus het moest wel mijn verlichting zijn.... En het zou hem nu ook duidelijk moeten zijn dat ik niet expres 50 rijd op de snelweg maar dat die 2848558372 auto's vóór mij daar het een en ander mee te maken hebben.

We rijden (en seinen) nog even door toen er plek was ben ik naar rechts gegaan want ik was het zat. Met een toeter als dank werd ik ingehaald. Waarna ik geruime tijd van dichtbij naar zijn achterlichten kon kijken en we elkaar twee kilometer verderop weer de afrit weer tegen kwamen :')

Op mijn bestemming aangekomen toch maar even mijn lampen gecontroleerd. Alles deed het nog.
Enige lichtje wat uit was, zat in de auto achter me. Aso.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:43:49 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165795132
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Heb ik geen last van met xenon. Je bundel schijnt toch niet direct op de borden? Pas nog meerdere aaneengesloten kilometers met grootlicht gereden in de polder.
geen idee, gewoon goed afgesteld OEM MB xenon met self leveling projectors. Zou gewoon goed moeten zijn. Ik vind de bebording gewoon heel erg oplichten als ik met groot licht rijd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 19:54:38 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165795416
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 19:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

geen idee, gewoon goed afgesteld OEM MB xenon met self leveling projectors. Zou gewoon goed moeten zijn. Ik vind de bebording gewoon heel erg oplichten als ik met groot licht rijd.
Ook zonder xenon vind ik dat nog wel es. Afhankelijk van hoe nieuw of schoon het bord is :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165805793
Laatste poging:
-knip-

Daar kunnen we dus over ophouden.

-knip-

Doe gewoon eens niet zo moeilijk.

[ Bericht 55% gewijzigd door Sounddragon op 07-10-2016 09:16:24 (Tsja...) ]
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:23:04 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165807102
Geachte dames en heren, het posten van irritaties is iets heel anders als irritant posten. Het ouwewijven gehalte begint weer een beetje de overhand te krijgen, en dat gaat meestal niet goed op termijn.

Gaarne weer ontopic, voor al het andere auto gerelateerde geneuzel hebben we topics zat, dat hoeft niet hier.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165807188
Irritatie van de dag: vrachtwagen die vrachtwagen inhaalt die vrachtwagen inhaalt die vrachtwagen inhaalt. Ofte: er rijden een Pool, een Nederlander, en Fransman en een Duitser op de E40. :( }:| o|O o|O

Met een snelheidsverschil van twee per uur ofzo, uiteraard. }:| #blokrijden
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:33:49 #90
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165807229
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:30 schreef MarieAlice het volgende:
Irritatie van de dag: vrachtwagen die vrachtwagen inhaalt die vrachtwagen inhaalt die vrachtwagen inhaalt. Ofte: er rijden een Pool, een Nederlander, en Fransman en een Duitser op de E40. :( }:| o|O o|O

Met een snelheidsverschil van twee per uur ofzo, uiteraard. }:| #blokrijden
damag heul nie :N

Of het moet een 2+2 splitsing zijn ofzo net voor een knooppunt, maar in de regel mogen vrachtwagens niet op rijstrook 1 komen bij meer dan 2 stroken voor zover ik weet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:37:44 #91
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165807279
inb4 ambertje90:

Artikel 43
- 4 Op een autosnelweg is het bestuurders van een samenstel van voertuigen met een totale lengte van meer dan 7 meter en van een vrachtauto verboden op een rijbaan met drie of meer rijstroken enig andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken te gebruiken. Het verbod geldt niet voor het geval zij moeten voorsorteren.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_165807311
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

damag heul nie :N

Of het moet een 2+2 splitsing zijn ofzo net voor een knooppunt, maar in de regel mogen vrachtwagens niet op rijstrook 1 komen bij meer dan 2 stroken voor zover ik weet.
Damag inderdaad heul nie.
Vandaar dat ik ze met een koekenpan op hun bakkes wil motten. o|O

Edit: maar op de e314 of de n4 mogen ze ook niet inhalen en daar zit ik ook elke dag wel vast achter inhalende vrachtwagens. *zucht*
pi_165807685
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:37 schreef JDude het volgende:
inb4 ambertje90:

Artikel 43
- 4 Op een autosnelweg is het bestuurders van een samenstel van voertuigen met een totale lengte van meer dan 7 meter en van een vrachtauto verboden op een rijbaan met drie of meer rijstroken enig andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken te gebruiken. Het verbod geldt niet voor het geval zij moeten voorsorteren.
Het is in België, maar daar is een soortgelijk artikel in de wegcode dat alles dat zwaarder is dan 3,5 ton verbiedt op anders dan de twee rechtse rijstroken te rijden.

21.3. Wanneer de rijbaan van een autosnelweg drie of meer rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat, mogen de autobussen, autocars en andere voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton niet op een andere rijstrook dan een van de twee rechts gelegen rijstroken van de rijbaan rijden, behalve om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen.

(F13 en F15 zijn voorsorteerborden.)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165807793
Beste meneer in je mooie busje, als je me gaat inhalen op een 80-weg waar ik 85 rij, ga dan ook daadwerkelijk harder rijden dan ik. Kom niet naast me rijden en vervolgens dezelfde snelheid als ik aanhouden, want daardoor zat ik in je dode hoek en daar zit ik niet graag. Dan kan ik wel gas bij gaan geven zodat ik eruit kom, maar dat doe ik liever niet op wegen waar regelmatig geflitst wordt. Daarnaast is het gewoon jouw verantwoordelijkheid om me in te halen, in plaats van naast me rijden.
Kerel heeft dat goed anderhalve kilometer volgehouden, toen werd het 70 waardoor ik wat gas terugnam en hij er 'ineens' voorbij was, direct naar rechts schoot en drie meter voor me ging rijden.

Bonusirritatie: mensen die invoeghulp willen geven aan een motorfiets. Maak je geen zorgen hoor, als ik op de invoegstrook zit met niemand voor me, dan knal ik je makkelijk voorbij en voeg ik rustig met 130 in. Hoef je dus niet de mensen links van je in de remmen te jagen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:39:49 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165808174
Invoeghulp is gewoon een ander woord voor het ergeren van mensen op de linkerrijstrook, en ook een prent waard, alleen heb ik nog nooit iemand daarvoor een bon zien krijgen.
Je zóu het kunnen overwegen in bepaalde situaties, maar meestal is het gewoon een maneuvre die tot ergenis leidt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165808298
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

damag heul nie :N

Of het moet een 2+2 splitsing zijn ofzo net voor een knooppunt, maar in de regel mogen vrachtwagens niet op rijstrook 1 komen bij meer dan 2 stroken voor zover ik weet.
Welkom op de A28 bij Zwolle! *O* Vier stroken breed en kilometers voordat er überhaupt sprake is van dénken aan voorsorteren waaieren de Polen en Litouwers reeds uit naar links, nog verder naar links en uiterst links _O-
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:24:39 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165808672
Indien daar nog geen blokmarkering staat, mag je gewoon stenen en oude huisraad die kant op gooien hoor ~O>

Kweenie of het helpt natuurlijk :+

Je ziet dat op wel meer wegen, strontvervelend :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:42:05 #98
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165809922
Gister op een lange 60weg (sowieso al klachtwaardig) 3x terug naar 20 moeten remmen omdat mensen hem er doodleuk voor flikkeren. De laatste bleef ook lang rijden voor me en vond 65 op het 80 deel ook wel hard zat. :(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165835606
Bedankt blinde kip dat ik een braketest moest doen toen jij nog ff snel voor mij schoot op een rotonde. Vooral stoïcijns vooruit blijven kijken toen vol op de toeter hing. Owja, bij de volgende rotonde deed je het nog een keer maar dan voor een andere auto. Lekker blijven kleppen met passagier met je inzicht van een aardappel :r. Ik hoop dat de volgende keer er iemand vol in klapt. Misschien snap je het dan wel.
pi_165846340
Beetje offtopic, maar:
http://nos.nl/l/2136714
Ouders halen kroost op bij Justin Bieber: verkeerschaos rond Gelredome.

Ik weet niet wat erger is: Een concert van JB bijwonen of midden in die chaos zitten met elfjarige gillende stuiterballen op de achterbank...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')