Mwoah, in de ekte ekte spits niet hoor. Daar kan je meestal pas weer 120 gaan rijden vlak voor dat Shell-station waar de A20 driebaans wordt. Die paar keer dat ik er rij is dat iig steevast zoquote:Op maandag 3 oktober 2016 16:02 schreef starla het volgende:
Het probleem is -hoe ik het ervaar althans- vaak dat de meesten metéén vanaf de A12 de A20 op willen of mensen die van Gouda komen metéén de A12 op willen duiken.
Aangezien je er niet vaak rijdt...rij eens voor de grap een stuk door, dus tot halverwege tot driekwart van die ritsstroken. Na halverwege rijdt er helemaal niemand! Geen ziel. Iedereen staat hartstikke vast in het begin terwijl je als je doorrijdt praktisch met 120 de A20 op kunt
doorrijden op A12 en bij Zevenhuizen doorsteken naar de 20, scheelt je zomaar een kwartier ergernis. Of als je naar Moordrecht/Nieuwerkerk/Capelle/Krimpen moet; Gouda eraf en de dijk pakken, of door Gouda heen de Algera brug omzeilen. Je kunt zelfs door de pont te pakken in één keer door naar de Alblasserwaard/Dordt.quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Over knooppunt Gouwe gesproken, daar heb ik ook nog wel een irritatie over. Of tenminste, niet specifiek over Gouwe, maar wel over knooppunten met een soortgelijke lay-out, maar ik neem Gouwe even als voorbeeld omdat ik daar het vaakst kom (wat overigens nog steeds niet heel vaak te noemen is, maar goed ).
Als je vanaf de A12 vanuit Utrecht komt en je wil de A20 op gaan, dan is het vaak zo dat er file op de 2 rechterrijstroken (cq de A20) staat, maar de 2 linkerrijstroken (cq de A12) filevrij is. Ik (en met mij de meeste mensen) sluiten altijd netjes aan in de file de A20 op. Wat mijn irritatie echter is: mensen die over de A12 blijven doorknallen langs die file en dan op het allerlaatste moment toch nog de A20 op gaan.
Ritsers in de file geef ik altijd alle ruimte en ik heb ook alle begrip als die doorrijden tot het einde van de rijstrook (dat doe ik zelf ook), maar aan dit soort mensen heb ik echt een hekel en dat valt imo ook niet meer onder "het asfalt zo efficiënt mogelijk benutten".
Dat is eigenlijk wel een goed ideequote:Op maandag 3 oktober 2016 19:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
doorrijden op A12 en bij Zevenhuizen doorsteken naar de 20, scheelt je zomaar een kwartier ergernis. Of als je naar Moordrecht/Nieuwerkerk/Capelle/Krimpen moet; Gouda eraf en de dijk pakken, of door Gouda heen de Algera brug omzeilen. Je kunt zelfs door de pont te pakken in één keer door naar de Alblasserwaard/Dordt.
sja, de A20 die kant op is heel slecht voor je hum in de spits.. Proberen waardquote:Op maandag 3 oktober 2016 19:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een goed idee
Ik moet in feite altijd naar Vlaardingen dus misschien kan ik zelfs de A12 uitrijden en op Prins Clausplein de A4 pakken. Heb ik vaak zat over nagedacht, want de nieuwe A4 is in mijn beleving altijd heel rustig. Ik moet altijd door de Ketheltunnel voor m'n woon-werkverkeer en ik heb er serieus nog nooit in de file gestaan.
Ik blijf daar meestal gewoon op de A50 (Arnhem-Zwolle dus) maar wat daar ook speelt is dat de in- en uitlegstroken daar erg kort zijn. Zekers als je vanuit de kant van Zwolle richting Duitse grens wil op de A1quote:Op maandag 3 oktober 2016 16:24 schreef Tunafish het volgende:
Je hebt het ook iedere avond bij Beekbergen, verkeer wat vanaf de A50 uit Arnhem de A1 op wil naar Deventer. De meest rechterstrook staat gewoon stil, strook daarnaast ook omdat er volk is wat toch nog naar rechts wil en de twee stroken rechtdoor staan stil omdat er langzam verkeer invoegt dat rechts stond maar eigenlijk naar links wilde en werd geblokkeerd door het stilstaande verkeer. Dan heb je ook nog eens een pompstation met een oprit die uitkomt op de afslag naar de A1 en vrachtwagens die daar vandaan komen en nog rechtdoor moeten, en je feest is compleet
Als je helemaal een goede dag hebt kun je eventjes een halve kilometer 130 pakken voordat je weer in de file rijdt, want dan zit je bij de oprit van de A1 op de A50, samen met de afslag naar Apeldoorn. Ik word al moe van het vooruitzicht terwijl ik dit type
Klopt, 't is daar best krap. De A28 bij Hoogeveen heeft dat ook, verkeer dat naar Groningen wil moet allemaal op één lullig afslagje, bochtje maken en dan over de A28 heen weer invoegen op verkeer wat daar al lekker 120 mag. Je hebt hooguit 300 meter om daar van 30 naar zo snel mogelijk te gaan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 00:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik blijf daar meestal gewoon op de A50 (Arnhem-Zwolle dus) maar wat daar ook speelt is dat de in- en uitlegstroken daar erg kort zijn. Zekers als je vanuit de kant van Zwolle richting Duitse grens wil op de A1
Je bent je ervan bewust dat het meerendeel van de bevolking een auto gebruikt als (noodzakelijk) vervoersmiddel en niet als hobby?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
En voor degene hier met een Peugeot die zich nu geroepen voelen om zichzelf te verdedigen.
Doe maar gewoon niet, je hebt al bewezen dat je werkelijk niets met autorijden hebt toen je een Peugeot kocht.
Ik heb een Peugeot, maar ik verdenk de Volvo rijders dat ze niet goed kunnen rijden. Nou ja, ze rijden of te hard of ze kunnen hun knipperlicht nooit vinden. ( maar dat laatste is volgens mij bij veel bedrijven een productiefout)quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
Mensen in een Peugeot. Echt.... nee, gewoon nee. Autorijden is gewoon niet iets wat jullie beheersen.
En voor degene hier met een Peugeot die zich nu geroepen voelen om zichzelf te verdedigen.
Doe maar gewoon niet, je hebt al bewezen dat je werkelijk niets met autorijden hebt toen je een Peugeot kocht.
Het blijkt wel dat je inderdaad niks van auto's snapt. Je kunt niet eens Volvo's en Audi's uit elkaar houden...quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:29 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Ik heb een Peugeot, maar ik verdenk de Volvo rijders dat ze niet goed kunnen rijden. Nou ja, ze rijden of te hard of ze kunnen hun knipperlicht nooit vinden. ( maar dat laatste is volgens mij bij veel bedrijven een productiefout)
Om eerlijk te zijn heb ik meer last van mensen die hun voet niet van het gaspedaal lijken te halen, en me met 120+ voorbij scheuren op een smalle 80KM weg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Steeds vaker mensen die het gaspedaal niet meer kunnen vinden en met 80 dus de weg op gaan wat levensgevaarlijk is voor aankomend verkeer en jezelf.
Kunnen ze die mensen niet van de weg halen. Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen, en mensen die met meer in 1 auto zitten...wat een ellende veroorzaken dat soort lui
wat is er mis met mensen die met meer in 1 auto zitten? Lijkt me alleen maar gunstig eigenlijk voor de drukte.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Steeds vaker mensen die het gaspedaal niet meer kunnen vinden en met 80 dus de weg op gaan wat levensgevaarlijk is voor aankomend verkeer en jezelf.
Kunnen ze die mensen niet van de weg halen. Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen, en mensen die met meer in 1 auto zitten...wat een ellende veroorzaken dat soort lui
Je moet je ironiemeter weer eens laten callibreren denk ik.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:05 schreef Sounddragon het volgende:
Niet flamen, gewoon ontopic posten of doorfietsen.
Er zijn toch regelmatig mensen waarvan ik denk 'minder kletsen meer doorrijden graag'.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wat is er mis met mensen die met meer in 1 auto zitten? Lijkt me alleen maar gunstig eigenlijk voor de drukte.
En toen werd het poef ineens heel rustig in de avondspits.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen
Scherpquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 23:18 schreef Light het volgende:
[..]
En toen werd het poef ineens heel rustig in de avondspits.
En hoe weet je dat hij random alles aanzette? Wie weet kreeg hij net een oproep.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:05 schreef Jiang153 het volgende:
Ook wel irritant van die kut ambulances die zomaar random z'n alarm etc aanzetten om voorbij een stoplicht te komen. Haast geschept door zo'n halve gare
Wiens fout is het eigenlijk dan als ik gewoon groen had? Ik kwam vanaf hier en de ambulance zette het hier aan maar ik was al halverwege de kruising.
Omdat die precies na de kruising z'n signalen weer uitzettequote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
En hoe weet je dat hij random alles aanzette? Wie weet kreeg hij net een oproep.
Bovendien, ook al heb je groen licht, je moet altijd alsnog de kruising goed bekijken omdat er altijd mensen kunnen zijn die een fout maken bij een verkeerslicht.
Of in jouw geval een "kutambulance" die het naar jouw mening te laat aan zette.
Maar antwoord op je vraag is:
Als die "kutambulance" met licht- en geluidssignalen rijdt is het een voorrangsvoertuig en hoor jij voorrang te verlenen.
Als het alleen licht of alleen geluid is dan is het geen voorrangsvoertuig en zou jij ongestoord door groen moeten kunnen rijden.
Dat de signalen direct na de kruising weer uit gingen had je er niet bij verteld.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:48 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Omdat die precies na de kruising z'n signalen weer uitzette
Zie het namelijk wel vaker voorkomen. Niet dat het mij wat uitmaakt dat die z'n signalen een beetje onterecht gebruikt. Die kerel achter mij boorde een haast in die ambulance.
Agh ja was ff schrikken en slalombeweging gemaakt maar voor de rest niets aan de hand
Normaliter word ik dan ook niet haast geschept door zo'n voertuig.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 02:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat de signalen direct na de kruising weer uit gingen had je er niet bij verteld.
En als het je toch niet uitmaakt, waarom post je het hier dan als irritatie?
Ga er maar van uit dat die mensen weten wat ze doen, die kunnen beter autorijden dan wij 2en bij elkaar.
Neuh, gewoon een beetje beter opletten jij en het geen kutambulance noemen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 02:24 schreef Jiang153 het volgende:
Richard, graag een beetje inlevingsvermogen erbij.
Ze mogen best weten wat ze doen, maar misbruik van licht en geluid komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Ook ik heb wel eens vaker gezien dat bij een moeilijk kruispunt (moeilijk als in, lange roodtijden) eventjes het blauw aanging en daarna weer uit werd gezet. Ook bij politievoertuigen is zulk gedrag niet vreemd.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 02:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat de signalen direct na de kruising weer uit gingen had je er niet bij verteld.
En als het je toch niet uitmaakt, waarom post je het hier dan als irritatie?
Ga er maar van uit dat die mensen weten wat ze doen, die kunnen beter autorijden dan wij 2en bij elkaar.
In België is de reden daarachter dat ze die sirene eigenlijk niet mogen opzetten zolang er geen hinder is. Dus als ze met 150 en zwaailichten aan op de snelweg vooruit komen, of als ze in de bebouwde kom met 70 met zwaailichten geen gevaar denken te vormen en vooruut komen is het goed zo, komen ze aan een kruispunt, worden ze gehinderd door het verkeer of komen ze net na half vier voorbij een school, dan moet de sirene aan. Het is geen kwestie van misbruik van licht en geluid dan.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 02:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ze mogen best weten wat ze doen, maar misbruik van licht en geluid komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Ook ik heb wel eens vaker gezien dat bij een moeilijk kruispunt (moeilijk als in, lange roodtijden) eventjes het blauw aanging en daarna weer uit werd gezet. Ook bij politievoertuigen is zulk gedrag niet vreemd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd, een hoop mensen kunnen in de auto ook geen gesprek voeren zonder elkaar steeds aan te kijken. En daarom ook te slingeren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Er zijn toch regelmatig mensen waarvan ik denk 'minder kletsen meer doorrijden graag'.
quote:Op woensdag 5 oktober 2016 08:40 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
In België is de reden daarachter dat ze die sirene eigenlijk niet mogen opzetten zolang er geen hinder is. Dus als ze met 150 en zwaailichten aan op de snelweg vooruit komen, of als ze in de bebouwde kom met 70 met zwaailichten geen gevaar denken te vormen en vooruut komen is het goed zo, komen ze aan een kruispunt, worden ze gehinderd door het verkeer of komen ze net na half vier voorbij een school, dan moet de sirene aan. Het is geen kwestie van misbruik van licht en geluid dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met wat jullie beschrijven kan ik mij wel in vinden. Echter, het volgende:quote:Op woensdag 5 oktober 2016 08:57 schreef k_man het volgende:
Dat is in Nederland ook vaak het geval. Men zet de zwaailichten en sirene niet altijd aan, ook al is het een prio 1-rit. Vooral 's nachts, in woonwijken, of direct na de uitruk (omwonenden worden gek als bij iedere uitruk meteen de sirene aangaat) blijft dat zoveel mogelijk uit.
Rotterdam, Noordkant, Schiedamsedijk, vlak voor de Erasmusbrug. Groot verkeersplein, een politieauto nadert, blauw gaat aan, steekt over, blauw gaat uit, rijdt rustig door.
Ik weet niet hoe een Prio1rit eruit ziet, maar dat is vast niet met dooiegemak 40-50. Ik wil graag geloven dat er een echte goede reden is, maar ik kan er niets anders van maken dat agenten in kwestie niet wilden wachten voor rood.
Andere vraag: Heeft iemand wel eens een politievoertuig vrijwillig in een file zien staan?Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
beter leesbaar voor trollen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:19 schreef JackLucifer het volgende:
Niet echt een irritatie verder, maar ik rijd soms achter een Suzuki Wagon R+, en die hebben een uitsparing in de achterklep waar precies het kenteken in past.
Alleen...die zit een stukje lager in de achterbumper??!!
Iemand die toevallig weer waarom dat zo is??
Dat hangt er allemaal een beetje van af he. Als je iemand niet wil alarmeren dat je eraan komt, kan je moeilijk als een razende door het verkeer sjeezen met alle toeters en bellen en lichtshow. Dat je dan wel een sirene opzet om een kruispunt over te gaan, is iets anders dan een constante sirene die steeds dichterbij komt. Daarnaast betekent prioritair rijden ook niet per definitie dat je alles aan je laars mag lappen. Behalve bij een achtervolging mag je ook maximum 30km/h (dat cijfer ben ik even niet zeker van, hangt volgens mij ook af van het soort weg) te snel rijden.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
Met wat jullie beschrijven kan ik mij wel in vinden. Echter, het volgende:
Rotterdam, Noordkant, Schiedamsedijk, vlak voor de Erasmusbrug. Groot verkeersplein, een politieauto nadert, blauw gaat aan, steekt over, blauw gaat uit, rijdt rustig door.
Ik weet niet hoe een Prio1rit eruit ziet, maar dat is vast niet met dooiegemak 40-50. Ik wil graag geloven dat er een echte goede reden is, maar ik kan er niets anders van maken dat agenten in kwestie niet wilden wachten voor rood.
Andere vraag: Heeft iemand wel eens een politievoertuig vrijwillig in een file zien staan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor ambulances is er dan nog het feit dat je soms opteert voor 'glijdend vervoer', dat je kalm rijdt, maar met zo weinig mogelijk schokken, stoppen,... omdat de patiënt een ruggemergletsel of een andere letsel waarmee hij niet mag bewegen heeft. Maar daarbij is het dan ook net van zeer groot belang dat iedereen uit de weg is, dat er niet geremd hoeft te worden of uitgeweken.
Over dat laatste: niemand staat uiteraard vrijwillig in de file, maar ja, ik heb al vaak politievoertuigen in de file zien staan. En al vaak in een politievoertuig in de file gestaan. Wat de andere mensen in die file dan vaak niet horen, is dat er dan over de boordradio gevraagd wordt om snel terug te komen omdat er niemand meer standbye is, of om rechtstreeks door te gaan naar een interventie omdat er niemand vrij is. Dus dan gaan die mensen inderdaad hun sirene en zwaailicht opzetten en zo snel mogelijk weggaan of ovrr de pechstrook rijden.
Ik zeg niet dat er geen politiemensen/ ambulanciers/ brandweermannen zijn die daar misbruik van maken, die zijn er zeker en vast, maar als dat uitkomt, zijn (bij ons althans) de reprimandes ook echt niet licht. Bovendien weet elke agent wel dat zelfs met sirene en licht aan al die dingen heel gevaarlijk zijn. Er zal maar net een johnnyboy met zijn housemuziek vollenbak aankomen terwijl hij gel in z'n haar zit te doen en je dus niet ziet en ook niet kan horen terwijl jij door rood rijdt.
Agrariërs die rond 5u de hele provinciale uit gaan karren met een giertank achter de trekker, agrariërs die hun hele veestapel een drukke polderweg laten kruisen rond 1700u 's middags! Bruggen die rond 5u open moeten om een kudde babyboomers op jachten die een halve meter te hoog zijn ruim baan te geven, spoorovergangen die rond 5u dicht moeten om een net op gang komende goederentrein voorrang te verlenen, helft van de rijbanen afkruisen omdat er een auto met pech in de berm staat. Het moet allemaal gebeuren, maar komop, iets met planning ed. GRMBLquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Steeds vaker mensen die het gaspedaal niet meer kunnen vinden en met 80 dus de weg op gaan wat levensgevaarlijk is voor aankomend verkeer en jezelf.
Kunnen ze die mensen niet van de weg halen. Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen, en mensen die met meer in 1 auto zitten...wat een ellende veroorzaken dat soort lui
Ik plan pech altijd zo net na de middag in inderdaad. Zodat de wegenwacht nog even rustig van zijn middageten kan genieten en ik voor de avondspits weer weg ben.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:54 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Agrariërs die rond 5u de hele provinciale uit gaan karren met een giertank achter de trekker, agrariërs die hun hele veestapel een drukke polderweg laten kruisen rond 1700u 's middags! Bruggen die rond 5u open moeten om een kudde babyboomers op jachten die een halve meter te hoog zijn ruim baan te geven, spoorovergangen die rond 5u dicht moeten om een net op gang komende goederentrein voorrang te verlenen, helft van de rijbanen afkruisen omdat er een auto met pech in de berm staat. Het moet allemaal gebeuren, maar komop, iets met planning ed. GRMBL
Ik zou stoppen om verlichting te checken of dat er misschien iets onder de auto hangt wat er niet hoort of zo.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?
A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Ja hoor, toch wel. Kruisingen oversteken gaat heel rustig.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:13 schreef Ridocar het volgende:
Ik weet niet hoe een Prio1rit eruit ziet, maar dat is vast niet met dooiegemak 40-50.
Gezellig terugseinen. Is toch aardig dat ze je begroetenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?
A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Want voorzichtig een kruispunt oprijden en daarna weer volgas gaan is hetzelfde als wat ik in de vorige post beschreef?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 05:33 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ja hoor, toch wel. Kruisingen oversteken gaat heel rustig.
Kijk anders deze eens: https://twitter.com/PA_Rijopleiding/status/781135153045336066
Het was geen glijdend transport zeker?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Want voorzichtig een kruispunt oprijden en daarna weer volgas gaan is hetzelfde als wat ik in de vorige post beschreef?
Iemand die wil inhalen?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als er ook maar 1 iemand naar mij seint is mijn eerste reactie: Mistachterlicht en daarna normale verlichting. Daarbuiten zou ik het niet weten.
Hier lijkt het inderdaad alsof ze de brancherichtlijn flink aan de motorlaars lappen!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 02:44 schreef Ridocar het volgende:
Ze mogen best weten wat ze doen, maar misbruik van licht en geluid komt niet zomaar uit de lucht gevallen.
Da's meer iets voor ambulances.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Het was geen glijdend transport zeker?
Volgens mij was ik die gelukkig net een beetje voor... Vertrok 7 uur vanuit Amersfoort om iets over 9 aan te komen in Den Haag.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:54 schreef k_man het volgende:
Ochtendspits from hell vanochtend. Om 09:00 uit Amersfoort vertrokken, om 10:15 nog niet eens voorbij Utrecht. Toen maar omgedraaid, want m'n afspraak zou ik toch niet meer halen. Uiteindelijk om 11:15 weer thuis. Dik twee uur op pad geweest en nergens gekomen.
Na twee keer me afvragen "is dat voor mij?" en denken 'ik zie niets in de spiegels of op het dashboard en de auto rijdt verder normaal'. Derde keer even stoppen en kijken wat er loos is.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?
A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Heb je een auto met automatisch groot licht? Soms ziet de sensor vrachtauto's dan niet maar hebben ze er wel last van.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?
A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Automatisch groot licht? Bestaat dat?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Heb je een auto met automatisch groot licht? Soms ziet de sensor vrachtauto's dan niet maar hebben ze er wel last van.
Grootlichtassistent. Schakelt zelf grootlicht aan en uit.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Automatisch groot licht? Bestaat dat?
Ik neem aan dat dat niet vanzelf aan gaat maar wel vanzelf uit als er een ander voertuig in de buurt komt?
En stel dat het inderdaad bestaat dan zucht ik even heel diep, waar is dit nou weer voor nodig?
Heb het een keer in werking gezien met heel lichte nevel, dan zie je de lichtbundel precies zichzelf steeds aanpassen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Automatisch groot licht? Bestaat dat?
Ik neem aan dat dat niet vanzelf aan gaat maar wel vanzelf uit als er een ander voertuig in de buurt komt?
En stel dat het inderdaad bestaat dan zucht ik even heel diep, waar is dit nou weer voor nodig?
Ik ben verre van fan van die lichtsensoren. Zouden verboden moeten worden. Mensen denken zelf niet meer na. Hier vlakbij een bosweg. Heel donker maar lampen aan? Wel nee. En blijkbaar gaan de lampen daar dan niet automatisch aan. Bij regen licht voeren? Wel nee. Ook dan gaan ze zelden automatisch aan. Bij laagstaande zon? Voert ook niemand verlichting.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:02 schreef Gunner het volgende:
Kan je renaults van tegenwoordig wel krijgen met een lichtsensor? ik kom zo vaak clio's tegen waar mensen in het (schemer)donker nog met alleen die felle DRL's zie rijden
vanmorgen in het donker als toppunt eentje zonder licht. honderd keer seinen en de bestuurder zette nog op de oprit de auto aan de kant. Ik bedoel; er moet je toch iets opvallen dat je lichten niet aanstaan? daar hoef je niet voor te stoppen lijkt me
Ik begrijp dat je dat zegt. Ik ben er zelf wel alert op of verlichting brand ondanks dat ik altijd standje AUTO gebruik. Ik kan zelf de inschakelstand kiezen maar zelfs bij standje 'laat' gaat de verlichting vrij snel branden bij schemer. Wellicht dat dat bij mijn merk auto wel goed is uitgewerkt. Maar nogmaals; de nieuwere Clio's valt me vaak negatief op als het gaat om verlichting in het schemerdonker.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:17 schreef alpeko het volgende:
Ik ben verre van fan van die lichtsensoren. Zouden verboden moeten worden. Mensen denken zelf niet meer na. Hier vlakbij een bosweg. Heel donker maar lampen aan? Wel nee. En blijkbaar gaan de lampen daar dan niet automatisch aan. Bij regen licht voeren? Wel nee. Ook dan gaan ze zelden automatisch aan. Bij laagstaande zon? Voert ook niemand verlichting.
Waarom zijn het ook altijd van die Franse hokken die problemen hebben met de verlichting? Vanmorgen ook weer zo'n 207CC voor me: 1 koplamp die niet brandt, 1 achterlicht die niet brandt en niet functionerende remlichten, het derde remlicht zag je heel soms een keer licht knipperen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 07:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een Peugeot 307 in het donker waar achter slechts 1 kentekenplaatlampje brandde. De andere kapot, maar ook de gewone achterlichten waren kapot en maar 1 remlicht deed het (het derde remlicht)...
Hoe kan je dat gvd niet doorhebben natuurlijk ook flink geseind..
Vooral Peugeot staat bekend om z'n slechte duurzaamheid van de verlichting en de 307 spant daarin de kroon. Wat ik begrepen heb is dat er teveel spanning op de lampen staat waardoor ze sneller stuk gaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom zijn het ook altijd van die Franse hokken die problemen hebben met de verlichting? Vanmorgen ook weer zo'n 207CC voor me: 1 koplamp die niet brandt, 1 achterlicht die niet brandt en niet functionerende remlichten, het derde remlicht zag je heel soms een keer licht knipperen.
Maar goed als je een Franse auto rijdt, zeg je sowieso eigenlijk al "autorijden interesseert me geen flikker", dus zul je vast ook niet echt je auto met veel zorg onderhouden...
Tja, ken genoeg voorbeelden in mijn omgeving die zeggen "ow ja, die kapotte lamp? Dat is al weken zo, maar ik heb steeds geen tijd om ervoor naar de garage te gaan..." Ik weet dat er auto's zijn waarbij het lastig is om te verwisselen, maar voor zoiets zou ik dan wel even tijd maken in dat geval.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral Peugeot staat bekend om z'n slechte duurzaamheid van de verlichting en de 307 spant daarin de kroon. Wat ik begrepen heb is dat er teveel spanning op de lampen staat waardoor ze sneller stuk gaan.
Neef van mij had een 307 lesauto en die moest z'n leerlingen een kwartier voordat hij de motorkap voor lesdoeleinden wilde openen de verlichting laten uitzetten. Het gebeurde te vaak dat bij het sluiten van de motorkap de verlichting knapte als de lampen nog te warm waren.
Helaas is het pas sinds een paar jaar verplicht om een indicatie te hebben van defecte verlichting en dan nog moet je hopen dat een bestuurder snel actie onderneemt.
Dat soort lieden denken alleen aan zichzelf. Dat anderen hun minder goed zien boeit ze waarschijnlijk dus niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:31 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, ken genoeg voorbeelden in mijn omgeving die zeggen "ow ja, die kapotte lamp? Dat is al weken zo, maar ik heb steeds geen tijd om ervoor naar de garage te gaan..." Ik weet dat er auto's zijn waarbij het lastig is om te verwisselen, maar voor zoiets zou ik dan wel even tijd maken in dat geval.
Jij bent duidelijk niet zo ruimdenkend. Heel handig als je in gebieden rijdt waar het veel donkerder is dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Automatisch groot licht? Bestaat dat?
Ik neem aan dat dat niet vanzelf aan gaat maar wel vanzelf uit als er een ander voertuig in de buurt komt?
En stel dat het inderdaad bestaat dan zucht ik even heel diep, waar is dit nou weer voor nodig?
er zijn in NL ook plaatsen zat waar je als het ook maar even kan je groot licht aan gooit. Denk maar eens aan gebieden waar wild voorkomt, en op steeds meer plaatsen gooien ze sowieso na 23.00 standaard de openbare verlichting voor 95% uit.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk niet zo ruimdenkend. Heel handig als je in gebieden rijdt waar het veel donkerder is dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.
Dat zeg ik toch ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
er zijn in NL ook plaatsen zat waar je als het ook maar even kan je groot licht aan gooit. Denk maar eens aan gebieden waar wild voorkomt, en op steeds meer plaatsen gooien ze sowieso na 23.00 standaard de openbare verlichting voor 95% uit.
Ik weet echt wel wat groot licht is en waarom het handig is, in jouw gedachtengang ben ik dus wél ruimdenkend. ( Eigenlijk geen idee waarom je die term gebruikt )quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk niet zo ruimdenkend. Heel handig als je in gebieden rijdt waar het veel donkerder is dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.
jah, na de 3e keer lezen, idd. Ik ging effe op het verkeerde been doordat je specifiek 'nederlandse' benoemde, en nam daardoor onbewust aan dat je het over het buitenland had Als je een beetje in het buitenland rondtuft in de latere (of vroegere) uurtjes, merk je sowieso wel dat het in NL best nog wel ok is qua openbare verlichtingquote:
Jij zegt toch dat je niet snapt waar dat handig voor is?! Het is gewoon een enorm gemak om het automatisch aan te hebben en dat de sensor registreert wanneer het irritant is voor je medeweggebruiker. Dan hinder je dus niet onnodig (wat mensen zonder die functie dus sneller wel doen).quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik weet echt wel wat groot licht is en waarom het handig is, in jouw gedachtengang ben ik dus wél ruimdenkend. ( Eigenlijk geen idee waarom je die term gebruikt )
Jij noemde de term automatisch groot licht waarop ik dus mijn vraag stelde.
Ik snap jouw reactie echt niet.
Heb ik geen last van met xenon. Je bundel schijnt toch niet direct op de borden? Pas nog meerdere aaneengesloten kilometers met grootlicht gereden in de polder.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:41 schreef Sounddragon het volgende:
Ik gebruik mijn groot licht eigenlijk meestal alleen maar kortstondig. Met xenon verblind je jezelf met elk verkeersbord wat je tegenkomt, zeker die met een wit vlak erin.
Heb zelf 1,5 jaar een 206 (post facelift) gehad. Alleen kapotte stadslichtlampjes en h7's gehad, maar die gingen er dan ook heel snel aan. Waren wel makkelijk vervangen. (4 of 5x)..quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom zijn het ook altijd van die Franse hokken die problemen hebben met de verlichting? Vanmorgen ook weer zo'n 207CC voor me: 1 koplamp die niet brandt, 1 achterlicht die niet brandt en niet functionerende remlichten, het derde remlicht zag je heel soms een keer licht knipperen.
Maar goed als je een Franse auto rijdt, zeg je sowieso eigenlijk al "autorijden interesseert me geen flikker", dus zul je vast ook niet echt je auto met veel zorg onderhouden...
geen idee, gewoon goed afgesteld OEM MB xenon met self leveling projectors. Zou gewoon goed moeten zijn. Ik vind de bebording gewoon heel erg oplichten als ik met groot licht rijd.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Heb ik geen last van met xenon. Je bundel schijnt toch niet direct op de borden? Pas nog meerdere aaneengesloten kilometers met grootlicht gereden in de polder.
Ook zonder xenon vind ik dat nog wel es. Afhankelijk van hoe nieuw of schoon het bord isquote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
geen idee, gewoon goed afgesteld OEM MB xenon met self leveling projectors. Zou gewoon goed moeten zijn. Ik vind de bebording gewoon heel erg oplichten als ik met groot licht rijd.
damag heul niequote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:30 schreef MarieAlice het volgende:
Irritatie van de dag: vrachtwagen die vrachtwagen inhaalt die vrachtwagen inhaalt die vrachtwagen inhaalt. Ofte: er rijden een Pool, een Nederlander, en Fransman en een Duitser op de E40.
Met een snelheidsverschil van twee per uur ofzo, uiteraard. #blokrijden
Damag inderdaad heul nie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
damag heul nie
Of het moet een 2+2 splitsing zijn ofzo net voor een knooppunt, maar in de regel mogen vrachtwagens niet op rijstrook 1 komen bij meer dan 2 stroken voor zover ik weet.
Het is in België, maar daar is een soortgelijk artikel in de wegcode dat alles dat zwaarder is dan 3,5 ton verbiedt op anders dan de twee rechtse rijstroken te rijden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:37 schreef JDude het volgende:
inb4 ambertje90:
Artikel 43
- 4 Op een autosnelweg is het bestuurders van een samenstel van voertuigen met een totale lengte van meer dan 7 meter en van een vrachtauto verboden op een rijbaan met drie of meer rijstroken enig andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken te gebruiken. Het verbod geldt niet voor het geval zij moeten voorsorteren.
Welkom op de A28 bij Zwolle! Vier stroken breed en kilometers voordat er überhaupt sprake is van dénken aan voorsorteren waaieren de Polen en Litouwers reeds uit naar links, nog verder naar links en uiterst linksquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
damag heul nie
Of het moet een 2+2 splitsing zijn ofzo net voor een knooppunt, maar in de regel mogen vrachtwagens niet op rijstrook 1 komen bij meer dan 2 stroken voor zover ik weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |