abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_165761602
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:

Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen
En toen werd het poef ineens heel rustig in de avondspits.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 oktober 2016 @ 00:00:12 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165762395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:18 schreef Light het volgende:

[..]

En toen werd het poef ineens heel rustig in de avondspits.
Scherp _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_165762453
De A27 vanuit hilversum naar utrecht, bij het samenkomen van de weg bij groenekan altijd file. De enige reden daarvoor is omdat men direct zodra het kan wil invoegen waardoor iedereen langzaam moet rijden of zelfs remmen.

Als je daar letterlijk 100 meter links door rijd kan je makkelijk invoegen, maar geen hond die dat doet, allemaal willen ze als eerste de andere baan op
  woensdag 5 oktober 2016 @ 00:05:43 #29
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_165762474
Ook wel irritant van die kut ambulances die zomaar random z'n alarm etc aanzetten om voorbij een stoplicht te komen. Haast geschept door zo'n halve gare :')

Wiens fout is het eigenlijk dan als ik gewoon groen had? Ik kwam vanaf hier en de ambulance zette het hier aan maar ik was al halverwege de kruising.
Irene is bae <3
pi_165762782
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:05 schreef Jiang153 het volgende:
Ook wel irritant van die kut ambulances die zomaar random z'n alarm etc aanzetten om voorbij een stoplicht te komen. Haast geschept door zo'n halve gare :')

Wiens fout is het eigenlijk dan als ik gewoon groen had? Ik kwam vanaf hier en de ambulance zette het hier aan maar ik was al halverwege de kruising.
En hoe weet je dat hij random alles aanzette? Wie weet kreeg hij net een oproep.
Bovendien, ook al heb je groen licht, je moet altijd alsnog de kruising goed bekijken omdat er altijd mensen kunnen zijn die een fout maken bij een verkeerslicht.
Of in jouw geval een "kutambulance" die het naar jouw mening te laat aan zette.

Maar antwoord op je vraag is:
Als die "kutambulance" met licht- en geluidssignalen rijdt is het een voorrangsvoertuig en hoor jij voorrang te verlenen.
Als het alleen licht of alleen geluid is dan is het geen voorrangsvoertuig en zou jij ongestoord door groen moeten kunnen rijden.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 00:48:00 #31
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_165762865
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

En hoe weet je dat hij random alles aanzette? Wie weet kreeg hij net een oproep.
Bovendien, ook al heb je groen licht, je moet altijd alsnog de kruising goed bekijken omdat er altijd mensen kunnen zijn die een fout maken bij een verkeerslicht.
Of in jouw geval een "kutambulance" die het naar jouw mening te laat aan zette.

Maar antwoord op je vraag is:
Als die "kutambulance" met licht- en geluidssignalen rijdt is het een voorrangsvoertuig en hoor jij voorrang te verlenen.
Als het alleen licht of alleen geluid is dan is het geen voorrangsvoertuig en zou jij ongestoord door groen moeten kunnen rijden.
Omdat die precies na de kruising z'n signalen weer uitzette :')

Zie het namelijk wel vaker voorkomen. Niet dat het mij wat uitmaakt dat die z'n signalen een beetje onterecht gebruikt. Die kerel achter mij boorde een haast in die ambulance. _O-

Agh ja was ff schrikken en slalombeweging gemaakt maar voor de rest niets aan de hand
Irene is bae <3
pi_165763251
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:48 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Omdat die precies na de kruising z'n signalen weer uitzette :')

Zie het namelijk wel vaker voorkomen. Niet dat het mij wat uitmaakt dat die z'n signalen een beetje onterecht gebruikt. Die kerel achter mij boorde een haast in die ambulance. _O-

Agh ja was ff schrikken en slalombeweging gemaakt maar voor de rest niets aan de hand
Dat de signalen direct na de kruising weer uit gingen had je er niet bij verteld.
En als het je toch niet uitmaakt, waarom post je het hier dan als irritatie?

Ga er maar van uit dat die mensen weten wat ze doen, die kunnen beter autorijden dan wij 2en bij elkaar.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 02:24:02 #33
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_165763271
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat de signalen direct na de kruising weer uit gingen had je er niet bij verteld.
En als het je toch niet uitmaakt, waarom post je het hier dan als irritatie?

Ga er maar van uit dat die mensen weten wat ze doen, die kunnen beter autorijden dan wij 2en bij elkaar.
Normaliter word ik dan ook niet haast geschept door zo'n voertuig. :')

Richard, graag een beetje inlevingsvermogen erbij. 8-)
Irene is bae <3
pi_165763301
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:24 schreef Jiang153 het volgende:

Richard, graag een beetje inlevingsvermogen erbij. 8-)
Neuh, gewoon een beetje beter opletten jij en het geen kutambulance noemen.
Én het hele verhaal vertellen, ook wel handig.
Je zal ze zelf maar nodig hebben, dan kan het niet snel genoeg gaan. ;)
pi_165763311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat de signalen direct na de kruising weer uit gingen had je er niet bij verteld.
En als het je toch niet uitmaakt, waarom post je het hier dan als irritatie?

Ga er maar van uit dat die mensen weten wat ze doen, die kunnen beter autorijden dan wij 2en bij elkaar.
Ze mogen best weten wat ze doen, maar misbruik van licht en geluid komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Ook ik heb wel eens vaker gezien dat bij een moeilijk kruispunt (moeilijk als in, lange roodtijden) eventjes het blauw aanging en daarna weer uit werd gezet. Ook bij politievoertuigen is zulk gedrag niet vreemd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165764464
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ze mogen best weten wat ze doen, maar misbruik van licht en geluid komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Ook ik heb wel eens vaker gezien dat bij een moeilijk kruispunt (moeilijk als in, lange roodtijden) eventjes het blauw aanging en daarna weer uit werd gezet. Ook bij politievoertuigen is zulk gedrag niet vreemd.
In België is de reden daarachter dat ze die sirene eigenlijk niet mogen opzetten zolang er geen hinder is. Dus als ze met 150 en zwaailichten aan op de snelweg vooruit komen, of als ze in de bebouwde kom met 70 met zwaailichten geen gevaar denken te vormen en vooruut komen is het goed zo, komen ze aan een kruispunt, worden ze gehinderd door het verkeer of komen ze net na half vier voorbij een school, dan moet de sirene aan. Het is geen kwestie van misbruik van licht en geluid dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165764654
Dat is in Nederland ook vaak het geval. Men zet de zwaailichten en sirene niet altijd aan, ook al is het een prio 1-rit. Vooral 's nachts, in woonwijken, of direct na de uitruk (omwonenden worden gek als bij iedere uitruk meteen de sirene aangaat) blijft dat zoveel mogelijk uit.
pi_165764819
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Er zijn toch regelmatig mensen waarvan ik denk 'minder kletsen meer doorrijden graag'. :)
Idd, een hoop mensen kunnen in de auto ook geen gesprek voeren zonder elkaar steeds aan te kijken. En daarom ook te slingeren.
pi_165764822
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:40 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

In België is de reden daarachter dat ze die sirene eigenlijk niet mogen opzetten zolang er geen hinder is. Dus als ze met 150 en zwaailichten aan op de snelweg vooruit komen, of als ze in de bebouwde kom met 70 met zwaailichten geen gevaar denken te vormen en vooruut komen is het goed zo, komen ze aan een kruispunt, worden ze gehinderd door het verkeer of komen ze net na half vier voorbij een school, dan moet de sirene aan. Het is geen kwestie van misbruik van licht en geluid dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:57 schreef k_man het volgende:
Dat is in Nederland ook vaak het geval. Men zet de zwaailichten en sirene niet altijd aan, ook al is het een prio 1-rit. Vooral 's nachts, in woonwijken, of direct na de uitruk (omwonenden worden gek als bij iedere uitruk meteen de sirene aangaat) blijft dat zoveel mogelijk uit.
Met wat jullie beschrijven kan ik mij wel in vinden. Echter, het volgende:

Rotterdam, Noordkant, Schiedamsedijk, vlak voor de Erasmusbrug. Groot verkeersplein, een politieauto nadert, blauw gaat aan, steekt over, blauw gaat uit, rijdt rustig door.

Ik weet niet hoe een Prio1rit eruit ziet, maar dat is vast niet met dooiegemak 40-50. Ik wil graag geloven dat er een echte goede reden is, maar ik kan er niets anders van maken dat agenten in kwestie niet wilden wachten voor rood.

Andere vraag: Heeft iemand wel eens een politievoertuig vrijwillig in een file zien staan?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165764877
Niet echt een irritatie verder, maar ik rijd soms achter een Suzuki Wagon R+, en die hebben een uitsparing in de achterklep waar precies het kenteken in past.

Alleen...die zit een stukje lager in de achterbumper??!!

Iemand die toevallig weer waarom dat zo is??
  woensdag 5 oktober 2016 @ 09:56:37 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165765368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:19 schreef JackLucifer het volgende:
Niet echt een irritatie verder, maar ik rijd soms achter een Suzuki Wagon R+, en die hebben een uitsparing in de achterklep waar precies het kenteken in past.

Alleen...die zit een stukje lager in de achterbumper??!!

Iemand die toevallig weer waarom dat zo is??
beter leesbaar voor trollen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165765709
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]


[..]

Met wat jullie beschrijven kan ik mij wel in vinden. Echter, het volgende:

Rotterdam, Noordkant, Schiedamsedijk, vlak voor de Erasmusbrug. Groot verkeersplein, een politieauto nadert, blauw gaat aan, steekt over, blauw gaat uit, rijdt rustig door.

Ik weet niet hoe een Prio1rit eruit ziet, maar dat is vast niet met dooiegemak 40-50. Ik wil graag geloven dat er een echte goede reden is, maar ik kan er niets anders van maken dat agenten in kwestie niet wilden wachten voor rood.

Andere vraag: Heeft iemand wel eens een politievoertuig vrijwillig in een file zien staan?
Dat hangt er allemaal een beetje van af he. Als je iemand niet wil alarmeren dat je eraan komt, kan je moeilijk als een razende door het verkeer sjeezen met alle toeters en bellen en lichtshow. Dat je dan wel een sirene opzet om een kruispunt over te gaan, is iets anders dan een constante sirene die steeds dichterbij komt. Daarnaast betekent prioritair rijden ook niet per definitie dat je alles aan je laars mag lappen. Behalve bij een achtervolging mag je ook maximum 30km/h (dat cijfer ben ik even niet zeker van, hangt volgens mij ook af van het soort weg) te snel rijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor ambulances is er dan nog het feit dat je soms opteert voor 'glijdend vervoer', dat je kalm rijdt, maar met zo weinig mogelijk schokken, stoppen,... omdat de patiënt een ruggemergletsel of een andere letsel waarmee hij niet mag bewegen heeft. Maar daarbij is het dan ook net van zeer groot belang dat iedereen uit de weg is, dat er niet geremd hoeft te worden of uitgeweken.

Over dat laatste: niemand staat uiteraard vrijwillig in de file, maar ja, ik heb al vaak politievoertuigen in de file zien staan. En al vaak in een politievoertuig in de file gestaan. Wat de andere mensen in die file dan vaak niet horen, is dat er dan over de boordradio gevraagd wordt om snel terug te komen omdat er niemand meer standbye is, of om rechtstreeks door te gaan naar een interventie omdat er niemand vrij is. Dus dan gaan die mensen inderdaad hun sirene en zwaailicht opzetten en zo snel mogelijk weggaan of ovrr de pechstrook rijden.

Ik zeg niet dat er geen politiemensen/ ambulanciers/ brandweermannen zijn die daar misbruik van maken, die zijn er zeker en vast, maar als dat uitkomt, zijn (bij ons althans) de reprimandes ook echt niet licht. Bovendien weet elke agent wel dat zelfs met sirene en licht aan al die dingen heel gevaarlijk zijn. Er zal maar net een johnnyboy met zijn housemuziek vollenbak aankomen terwijl hij gel in z'n haar zit te doen en je dus niet ziet en ook niet kan horen terwijl jij door rood rijdt. :X
pi_165766110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Steeds vaker mensen die het gaspedaal niet meer kunnen vinden en met 80 dus de weg op gaan wat levensgevaarlijk is voor aankomend verkeer en jezelf.

Kunnen ze die mensen niet van de weg halen. Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen, en mensen die met meer in 1 auto zitten...wat een ellende veroorzaken dat soort lui 8)7
Agrariërs die rond 5u de hele provinciale uit gaan karren met een giertank achter de trekker, agrariërs die hun hele veestapel een drukke polderweg laten kruisen rond 1700u 's middags! Bruggen die rond 5u open moeten om een kudde babyboomers op jachten die een halve meter te hoog zijn ruim baan te geven, spoorovergangen die rond 5u dicht moeten om een net op gang komende goederentrein voorrang te verlenen, helft van de rijbanen afkruisen omdat er een auto met pech in de berm staat. Het moet allemaal gebeuren, maar komop, iets met planning ed. GRMBL
pi_165766242
Irritatie van de dag: fietsers op de Montgomeryrotonde in Brussel die maar even helemaal aan de binnenkant gaan fietsen en dan zonder kijken weer naar rechts sjeezen, ineens zien dat ik en de hele file andere wagens daar dus stilstaan, keihard moeten remmen voor mijn stilstaande wagen, daardoor overkop gaan en dan tegen mij, mijn voorligger en degene daarvoor komen schreeuwen wat we daar staan.

Eum. In de file zoals iedereen sinds de tunnel eronder afgesloten is omdat ie op instorten staat. :? Ik kan niet even in rook opgaan omdat jij ondanks je flashy helm en zevenhonderd lampjes aan de fiets en klikpedaalschoenen onder je nette pak blijkbaar te ignorant bent om een hele rotonde vol stilstaande auto's op te merken.., }:|

(Buiten een geblutst ego had hij niks trouwens)
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 11:13:14 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165766406
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:54 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Agrariërs die rond 5u de hele provinciale uit gaan karren met een giertank achter de trekker, agrariërs die hun hele veestapel een drukke polderweg laten kruisen rond 1700u 's middags! Bruggen die rond 5u open moeten om een kudde babyboomers op jachten die een halve meter te hoog zijn ruim baan te geven, spoorovergangen die rond 5u dicht moeten om een net op gang komende goederentrein voorrang te verlenen, helft van de rijbanen afkruisen omdat er een auto met pech in de berm staat. Het moet allemaal gebeuren, maar komop, iets met planning ed. GRMBL
Ik plan pech altijd zo net na de middag in inderdaad. Zodat de wegenwacht nog even rustig van zijn middageten kan genieten en ik voor de avondspits weer weg ben.

Die boeren met giertank kom je tot minstens 1 februari niet meer tegen. Die rijden de hele dag door, dus ook om 17u ja. Overstekende koeien om 17u is echt gepland, dat is namelijk tijd om te gaan melken :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:06:22 #46
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165767393
Irritatie van vandaag: Een koekblik dat met 15 de bocht door ging, heuveltje op. Auto's komen daar de weg op met 50. Bloedirritant om achter zo iemand te zitten. :')
pi_165767796
Van Tilburg-oost/Hilvarenbeek richting Den Bosch, dan moet men de meest linker baan aanhouden.
Overige 2 banen gaan naar Eindhoven.
Je hebt als je invoegt vanuit Tilburg dan ongeveer 2 km de tijd om op de linkerbaar te geraken.
De paniek bij 80% van de mensen, zo snel mogelijk naar links met 50...2 snelwegbanen overkruisend waar verkeer met 120+ komt aangereden.
Even gas geven en dan normaal 2 banen overkruisen zal niet in ze opkomen....levert dagelijks weer veel plezier op daar.

Idiote situatie overigens ook hoe dat is aangelegd!
I am a Koala who Stretches :P
pi_165783667
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?

A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2016 @ 02:27:46 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165783717
Als er ook maar 1 iemand naar mij seint is mijn eerste reactie: Mistachterlicht en daarna normale verlichting. Daarbuiten zou ik het niet weten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165783809
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 02:18 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag aan jullie: Als er meerdere (vracht)auto's naar je beginnen te seinen nadat je net voorbij bent gereden, wat is dan de eerste gedachte?

A- Ja dáág, ga een beetje zitten seinen... ik zie geen dreigend gevaar hoor. Fuck off!
B- Is dat voor mij? Is er iets kapot? Laat ik even op het dashboard kijken of er iets mis is...
C- ........vul in............
Ik zou stoppen om verlichting te checken of dat er misschien iets onder de auto hangt wat er niet hoort of zo.
Mijn dashboard geeft namelijk niet aan als er een lampje kapot is, ik heb een Peugeot. :+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')