abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165701277
Wanhopige kattenbezitster hier. Needs help.

Ruim drie weken geleden heb ik mijn kat verhuisd van mijn woning naar de woning van mijn vriend. Sindsdien heb ik nagenoeg geen oog meer dicht gedaan en inmiddels sta ik letterlijk op instorten wegens slaapgebrek. Meneer krijst namelijk snachts het hele huis bij elkaar met gemiauw wat door merg en been gaat.

Voorheen bij mijn oude huis miauwde hij ook wel snachts, maar dat duurde 5 minuten en dan hoorde je m pas weer even rond de tijd dat mijn wekker doordeweeks gaat. Nu geeft hij standaard om 03.30 een krijsconcert (je kunt er letterlijk de klok op gelijk zetten, dit is iedere nacht op hetzelfde tijdstip) en vervolgens ongeveer iedere 20 minuten weer zo'n serenade waardoor slapen onmogelijk is. Het is echt niet te harden en eerlijk gezegd ben ik ten einde raad.

We negeren dit gedrag, omdat als we eruit komen als hij zo krijst hij heeft wat hij wil (aandacht). Hij krijgt overdag voldoende aandacht, er wordt met hem gespeeld en gekroeld en voor we naar bed gaan krijgt hij wat natvoer. Hij mag snachts niet op de slaapkamer en in de woonkamer, maar de rest van het huis (met kattenbak, meerdere krabplekken, speeltjes, eten en drinken) staat gewoon tot zijn beschikking. Dit was in mijn oude huis ook het geval, dus daarin geen verandering. Hij is een binnenkat en in de 3 jaar dat hij bij mij woont niet buiten geweest.

Heeft iemand tips wat we hieraan kunnen doen? We zijn bekaf en stront chagrijnig iedere dag en eerlijk gezegd weet ik niet hoe lang ik dit volhoud voor ik compleet instort.
  zondag 2 oktober 2016 @ 06:52:25 #2
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_165701290
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2016 06:32 schreef Daph_ het volgende:
We negeren dit gedrag, omdat als we eruit komen als hij zo krijst hij heeft wat hij wil (aandacht).
Deze instelling lijkt rechtstreeks uit een Russisch weeshuis of slechte horrorfilm te komen. Ik zou hem in zo'n geval wel aandacht geven/gezelschap bieden en geruststellen, gewoon een slaapplek op de slaapkamer geven. Of hij is dement. Dementen kun je beter niet verhuizen. Investeer dan in oordopjes.
  zondag 2 oktober 2016 @ 07:10:54 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165701307
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 06:52 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Deze instelling lijkt rechtstreeks uit een Russisch weeshuis of slechte horrorfilm te komen. Ik zou hem in zo'n geval wel aandacht geven/gezelschap bieden en geruststellen, gewoon een slaapplek op de slaapkamer geven. Of hij is dement. Dementen kun je beter niet verhuizen. Investeer dan in oordopjes.
Is anders een heel logische gedachtegang. Als je slecht gedrag beloont, zet slecht gedraag zich voort
Laffe huichelaar
pi_165701347
Een kater een "kat" noemen.. :')
With a Song in my heart and a smile on my face...
  zondag 2 oktober 2016 @ 07:44:23 #5
452947 frietenstamp
pi_165701352
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 07:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Is anders een heel logische gedachtegang. Als je slecht gedrag beloont, zet slecht gedraag zich voort
Helemaal niet logisch maar harteloos en fucked up.

Dachten ouders in de jaren 50/60 ook, dat een jammerend kind bij de ingang van het ziekenhuis voor opname aan het aandachtshoeren was. Ze gingen niet mee naar binnen want als ouder je huilende kind tot steun zijn in een enge situatie zou het kind alleen maar verpesten.

Een verhuizing is voor veel dieren een vergelijkbare situatie.
pi_165701374
ik zou hem dumpen bij het asiel.
pi_165701382
Heeft hij zicht op buitenwereld? Misschien ziet hij vreemde katten buiten
Of misschien is hij toch erg eenzaam/verveelt hij zich en zou een kat erbij schelen
pi_165701528
Ik heb even geen tip, behalve misschien oordopjes. Maar wilde even reageren op dat 'je kan er de klok op gelijk zetten' want onze kat heeft altijd zijn dolle half uurtje iets voor 10 uur 's avonds. Elke avond zelfde tijdstip. Zo opmerkelijk. Ben benieuwd naar de wintertijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:44:10 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165701582
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 07:44 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dachten ouders in de jaren 50/60 ook, dat een jammerend kind bij de ingang van het ziekenhuis voor opname aan het aandachtshoeren was. Ze gingen niet mee naar binnen want als ouder je huilende kind tot steun zijn in een enge situatie zou het kind alleen maar verpesten.

Dat mag jij vinden. Sterker nog, je mag nog 100 even slechte vergelijkingen maken om ons ervan te overtuigen. Maar je hoeft het niet als feit te presenteren als zelfs diverse experts het hier niet over eens zijn.

Lekker TS uitmaken voor harteloos en fucked up of zeggen dat ze uit een slechte horrorfilm komt omdat ze toevallig een andere mening heeft... :{
Laffe huichelaar
pi_165701615
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 07:44 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De ouders mochten niet mee, dat is een heel verschil!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:00:45 #11
452947 frietenstamp
pi_165701769
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:47 schreef halfway het volgende:

[..]

De ouders mochten niet mee, dat is een heel verschil!
Ze mochten wel mee.
pi_165701839
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:00 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ze mochten wel mee.
en hoe is dit relevant in f&f?
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:07:17 #13
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165701896
Zet je wekker een keer om 3 uur en ga naar hem toe. Dan doorbreek je zijn ritme ook.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:07:38 #14
452947 frietenstamp
pi_165701900
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

en hoe is dit relevant in f&f?
Dat ts en timmmmm ervan uitgaan dat de kat onterecht aan het aandachtshoeren is en dus genegeerd moet worden.
pi_165701943
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat ts en timmmmm ervan uitgaan dat de kat onterecht aan het aandachtshoeren is en dus genegeerd moet worden.
misschien is de kat terecht aan het aandachtshoeren.
Heb je zelf een kat?
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:14:17 #16
452947 frietenstamp
pi_165702003
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Sterker nog, je mag nog 100 even slechte vergelijkingen maken om ons ervan te overtuigen. Maar je hoeft het niet als feit te presenteren als zelfs diverse experts het hier niet over eens zijn.

Lekker TS uitmaken voor harteloos en fucked up of zeggen dat ze uit een slechte horrorfilm komt omdat ze toevallig een andere mening heeft... :{
Ik maak ts nergens voor uit, bro, beheers jezelf.
pi_165702026
Het beest de hele dag afmatten zodat hij 's nachts slaapt
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:18:28 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165702078
Waarom mag hij eigenlijk niet in de woonkamer?
Je haalt hem uit z'n vertrouwde omgeving en dan maak je z'n nieuwe wereld 's nachts ook nog eens stukken kleiner.

Katten houden niet van verandering, het kost tijd.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:23:11 #19
452947 frietenstamp
pi_165702190
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien is de kat terecht aan het aandachtshoeren.
Heb je zelf een kat?
Ik ga ervan uit dat de kat gewoon van slag of ongelukkig is door de verhuizing en wat extra steun kan gebruiken of naar de dierenarts moet of dement is. Katten spelen geen psychologische spelletjes die genegeerd moeten worden. Die verdenking alleen al vind ik bizar. Een kat is een kat en leeft oprecht.
pi_165702206
Je zegt dat hij 3 jaar bij jou is, is de kat dan 3 jaar of heb je hem over genomen.
In het geval van overgenomen dan is de kat misschien al een stuk ouder en zou dementie kunnen.
Zet de woonkamer open voor hem dat kan misschien ook helpen.

Wat betreft het wel of niet eruit gaan als hij krijst ik zou dat eerlijk gezegd niet weten wat het beste is, de een zegt dit en de ander zegt dat.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:26:34 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165702246
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik ken de hele kat in kwestie niet, noch de situatie dus ik ga nergens vanuit. De enige hier die van dingen uitgaat en met overdreven termen gooit op basis van een vrij summiere OP ben jij.

En als ik dan toch een conclusie moet trekken op basis van de OP, zou ik gokken dat het beestje gewoon nog even moet wennen aan de nieuwe omgeving. Dat kan ie niet zonder zijn eigenaar doen, maar 's nachts wel prima op eigen houtje.

Ik zou hem wel in de woonkamer laten, wat Dagonet ook zegt. TS geeft aan veel liefde en aandacht aan het beest te geven (zoals een russisch weeshuis toch? :{ ) en dat zal, zo ik vermoed, vooral in de woonkamer gebeuren. Daar zit de kat dus het meest en zal ie zich dus begrijpelijk het meest op het gemak voelen.
Laffe huichelaar
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:30:42 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165702304
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:23 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat de kat gewoon van slag of ongelukkig is door de verhuizing en wat extra steun kan gebruiken of naar de dierenarts moet of dement is. Katten spelen geen psychologische spelletjes die genegeerd moeten worden. Die verdenking alleen al vind ik bizar. Een kat is een kat en leeft oprecht.
wie zegt dat het psychologische spelletjes zijn dan? Niemand hier denkt dat de kat TS aan het foppen is hoor.
Laffe huichelaar
pi_165702308
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 06:52 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik ga niet eens in op die eerste opmerking.

Dus als meneer zit te krijsen (ongewenst gedrag) moet ik dat belonen door hem aandacht te geven? Dan gaat het krijsen nooit ophouden natuurlijk.

Hij mocht bij mijn oude huis niet op de slaapkamer en nu hier ook niet klaar. Dementie op 4 jaar lijkt me aan de vroege kant. Doof is hij ook niet dus daar zit het ook niet in.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:31:26 #24
452947 frietenstamp
pi_165702319
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik ken de hele kat in kwestie niet, noch de situatie dus ik ga nergens vanuit. De enige hier die van dingen uitgaat en met overdreven termen gooit op basis van een vrij summiere OP ben jij.

En als ik dan toch een conclusie moet trekken op basis van de OP, zou ik gokken dat het beestje gewoon nog even moet wennen aan de nieuwe omgeving. Dat kan ie niet zonder zijn eigenaar doen, maar 's nachts wel prima op eigen houtje.

Ik zou hem wel in de woonkamer laten, wat Dagonet ook zegt. TS geeft aan veel liefde en aandacht aan het beest te geven (zoals een russisch weeshuis toch? :{ ) en dat zal, zo ik vermoed, vooral in de woonkamer gebeuren. Daar zit de kat dus het meest en zal ie zich dus begrijpelijk het meest op het gemak voelen.
Je bent al van mening veranderd want dit is geen "negeren" van "slecht gedrag" meer maar je openstellen voor de signalen van het beest.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:32:24 #25
452947 frietenstamp
pi_165702335
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef Daph_ het volgende:
Dus als meneer zit te krijsen (ongewenst gedrag) moet ik dat belonen door hem aandacht te geven? Dan gaat het krijsen nooit ophouden natuurlijk.
|:( 8)7 :|W

Succes timmmmm.
pi_165702354
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:23 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hij moet wennen aan zijn nieuwe omgeving maar drie weken op 3 uur slaap per nacht breekt ons op dit moment op. Ik ben op zoek naar iets waardoor hij niet (minder) miauwt snachts, of waardoor hij rustiger wordt. Voor hem lijkt me dit ook niet best.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:34:28 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165702367
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je bent al van mening veranderd want dit is geen "negeren" van "slecht gedrag" meer maar je openstellen voor de signalen van het beest.
Sommige mensen hier denken inderdaad in oplossingen in plaats van TS van allerlei dingen te beschuldigen :)

Eruit gaan is en blijft het slechtste wat je kan doen. Zo leer je het beest inderdaad dat je wel aan komt rennen als hij zich eenzaam voelt. Terwijl hij zich in huis gewoon alleen ook moet leren oke te voelen.

Katten hechten zich aan twee dingen, het baasje en de omgeving. Wanneer je bij gebrek aan het tweede dan het eerste maar opvoert, verstoor je het hechtingsproces en maak je het gedrag dus alleen erger. Dat jij dat als harteloos ziet is heel jammer, maar voor TS verder weinig behulpzaam
Laffe huichelaar
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:34:52 #28
452947 frietenstamp
pi_165702373
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:33 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hij moet wennen aan zijn nieuwe omgeving maar drie weken op 3 uur slaap per nacht breekt ons op dit moment op. Ik ben op zoek naar iets waardoor hij niet (minder) miauwt snachts, of waardoor hij rustiger wordt. Voor hem lijkt me dit ook niet best.
Geef hem aan iemand met meer geduld en inlevingsvermogen. Wordt iedereen gelukkiger van.
pi_165702378
quote:

[..]

Hij mocht bij mijn oude huis niet op de slaapkamer en nu hier ook niet klaar. Dementie op 4 jaar lijkt me aan de vroege kant. Doof is hij ook niet dus daar zit het ook niet in.
nou, je bent wel dol op die kat :')
Maar in jouw oude huis mocht hij wel in woonkamer dus? Hoeveel ruimte heeft hij nu s nacht tot zijn beschikking?

En feliway al geprobeert?
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:35:14 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165702379
quote:

[..]

Klopt de aanname dat hij overdag vooral in de huiskamer zit?
Laffe huichelaar
pi_165702399
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:23 schreef Sorella het volgende:
Je zegt dat hij 3 jaar bij jou is, is de kat dan 3 jaar of heb je hem over genomen.
In het geval van overgenomen dan is de kat misschien al een stuk ouder en zou dementie kunnen.
Zet de woonkamer open voor hem dat kan misschien ook helpen.

Wat betreft het wel of niet eruit gaan als hij krijst ik zou dat eerlijk gezegd niet weten wat het beste is, de een zegt dit en de ander zegt dat.

Hij komt uit het asiel. Ze gaven toen aan dat hij twee was, ik zelf denk dat hij jonger was dan dat (gekeken naar zijn bouw en gedrag)
pi_165702420
Je zei eerst dat hij bij jou niet in de woonkamer en slaapkamer mocht, nu zeg je dat hij bij jou niet op de slaapkamer mocht. Logisch dat je de kat in de nieuwe situatie ook niet op je slaapkamer wilt hebben maar waarom niet de woonkamer ?

4 jaar is niet oud om een beginnend dementerende kat te hebben (maar het zou wel kunnen)

Breng je kat uit logeren naar een pension voor een weekje misschien helpt dat ?
pi_165702422
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:34 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Geef hem aan iemand met meer geduld en inlevingsvermogen. Wordt iedereen gelukkiger van.
:')

Zoals jij zeker. Ik ben op zoek naar tips, niet om afgezeken te worden.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:38:03 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165702437
Dat de slaapkamer verboden terrein is, vind ik niet meer dan normaal. Daar slaap je immers, dat zou ik zelf ook niet willen. Van die mensen met het huisdier steeds op het bed snap ik echt niet, maar dat zal mijn smetvrees zijn.

De woonkamer daarentegen vind ik een ander verhaal. Dat is de ruimte waar hij het snelst aan hecht gewoon omdat hij daar al zijn aandacht krijgt en daar normaliter het vaakst is. Ik weet niet wat je erop tegen hebt, maar zou je daar overheen kunnen stappen? Ik vermoed dat het probleem dan binnen een week minder is
Laffe huichelaar
pi_165702443
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:37 schreef Sorella het volgende:

nog meer stress voor dat beest! Hoe gaat dat hem helpen?
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:38:36 #36
452947 frietenstamp
pi_165702444
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:37 schreef Daph_ het volgende:

[..]

:')

Zoals jij zeker. Ik ben op zoek naar tips, niet om afgezeken te worden.
Ik help de kat, niet jou.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:39:14 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165702456
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:38 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je helpt hier helemaal niemand behalve je eigen ego. Kan je niet gewoon weggaan als je niet bij wil dragen?
Laffe huichelaar
pi_165702467
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

nou, je bent wel dol op die kat :')
Maar in jouw oude huis mocht hij wel in woonkamer dus? Hoeveel ruimte heeft hij nu s nacht tot zijn beschikking?

En feliway al geprobeert?
Ik ben dol op het beestje maar op het moment haalt hij het bloed onder m'n nagels vandaan. Helaas maar waar. Betekent overigens niet dat hij overdag/s avonds genegeerd wordt.

Hij mocht bij mij en nu bij mijn vriend in de woonkamer als wij thuis zijn. Snachts en als wij aan het werk zijn zit de deur dicht. Hij heeft dan beschikking over de benedenhal, twee trappen, de overloop op de eerste verdieping en de volledige zolder (circa 30 m2).
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:40:29 #39
452947 frietenstamp
pi_165702481
quote:
15s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je helpt hier helemaal niemand behalve je eigen ego. Kan je niet gewoon weggaan als je niet bij wil dragen?
Ik heb een andere mening dan jij. Sinds wanneer is dat niet meer toegestaan?
pi_165702497
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:37 schreef Sorella het volgende:
Je zei eerst dat hij bij jou niet in de woonkamer en slaapkamer mocht, nu zeg je dat hij bij jou niet op de slaapkamer mocht. Logisch dat je de kat in de nieuwe situatie ook niet op je slaapkamer wilt hebben maar waarom niet de woonkamer ?

4 jaar is niet oud om een beginnend dementerende kat te hebben (maar het zou wel kunnen)

Situatie van de woonkamer en slaapkamer is hetzelfde bij mijn vriend als bij mijn oude huis. Slaapkamer verboden terrein, woonkamer alleen als we thuis zijn. Daarin geen verandering.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:41:35 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165702509
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik heb een andere mening dan jij. Sinds wanneer is dat niet meer toegestaan?
Het is prima toegestaan, maar als je in een topic TS niet wil helpen en alleen maar af wil zeiken, moet je niet raar opkijken dat mensen je om je 'andere mening' wel gewoon een paardenlul vinden
Laffe huichelaar
pi_165702512
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

nog meer stress voor dat beest! Hoe gaat dat hem helpen?
Doorbreken van het patroon wat hij nu heeft opgebouwd.
pi_165702516
Leuk voor de buren ook.

Negeren helpt blijkbaar niet. Heb je het al geprobeerd met wel aandacht geven?
Of raadpleeg een kattenfluisteraar.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_165702521
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:38 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je opmerkingen helpen niemand.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:42:08 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165702528
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:41 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Situatie van de woonkamer en slaapkamer is hetzelfde bij mijn vriend als bij mijn oude huis. Slaapkamer verboden terrein, woonkamer alleen als we thuis zijn. Daarin geen verandering.
Ik zou het toch overwegen om hem in de woonkamer te laten. Waarom niet? Ik denk dat het kan helpen
Laffe huichelaar
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:42:38 #46
452947 frietenstamp
pi_165702538
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is prima toegestaan, maar als je in een topic TS niet wil helpen en alleen maar af wil zeiken, moet je niet raar opkijken dat mensen je om je 'andere mening' wel gewoon een paardenlul vinden
Hou eens op met je onterechte beschuldigingen.
pi_165702544
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

ik vind jullie irritant bezig. Ga lekker bekvechten via pm/dm ajb
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:43:21 #48
452947 frietenstamp
pi_165702553
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:41 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Je opmerkingen helpen niemand.
Ben al weg. Succes met je ongelukkige kat.
pi_165702572
Zit hij echt voor jullie slaapkamer deur te krijsen of op 1 plek of loopt hij al krijsend door de ruimtes heen ?
Feliway kan je proberen zoals hier boven al geopperd is
pi_165703179
Ik zou dat ook doen als ik gevangen werd gehouden, laat die kat aub buiten overdag.
Lekker in de vrije natuur, 's avonds weer binnenhalen zodat hij 's nachts fijn kan slapen.
pindazakje
pi_165703315
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou dat ook doen als ik gevangen werd gehouden, laat die kat aub buiten overdag.
Lekker in de vrije natuur, 's avonds weer binnenhalen zodat hij 's nachts fijn kan slapen.
Katten zijn nachtdieren, dus dat werkt zo niet. :D
pi_165703392
quote:
Ik woonde in een flat op 7 hoog, buiten was geen optie. En eerlijk gezegd denk ik dat het niet verstandig is als hij hier nu al naar buiten gaat..
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:30:15 #53
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_165703508
Hij is nog niet lang geleden verhuisd en zal tijd moeten hebben om te wennen. Het kan een uiting van stress zijn - alleen in een enge omgeving. Feromonen zoals Feliway kunnen misschien helpen. Heb je het al met de dierenarts besproken?

Heeft hij ergens een 'veilig' plekje? Heb je zijn oude spullen uit de flat wel meegenomen?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:32:03 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_165703545
Is je kat gecastreerd?
pi_165703578
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Katten zijn nachtdieren, dus dat werkt zo niet. :D
Waarom werkt het hier dan wel? Onze kat komt altijd netjes binnen rond 22:00 uur, krijgt nog wat eten en slaapt daarna gewoon heel de nacht door tot een uur of 6. Krijgt 's morgens weer eten en mag weer naar buiten. Die routine kun je gewoon aanleren.
Kat heel de nacht buiten vind ik ook niks, ligt er 's morgens smerig ongedierte voor de deur. :r
pindazakje
pi_165703601
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ik ben dol op het beestje maar op het moment haalt hij het bloed onder m'n nagels vandaan. Helaas maar waar. Betekent overigens niet dat hij overdag/s avonds genegeerd wordt.

Hij mocht bij mij en nu bij mijn vriend in de woonkamer als wij thuis zijn. Snachts en als wij aan het werk zijn zit de deur dicht. Hij heeft dan beschikking over de benedenhal, twee trappen, de overloop op de eerste verdieping en de volledige zolder (circa 30 m2).
Dat vind ik echt wel aan de weinige kant
Heeft hij ook wat variatie (dat ie op hoge plekken kan zitten) en wat te doen?

Waarom een kat nemen als ie nergens mag komen?
  Moderator / Miss SHO zondag 2 oktober 2016 @ 10:35:04 #57
22592 crew  Ole
pi_165703609
Misschien helpt een feliway stekker. En waarom mag hij niet in de woonkamer?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_165703611
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom werkt het hier dan wel? Onze kat komt altijd netjes binnen rond 22:00 uur, krijgt nog wat eten en slaapt daarna gewoon heel de nacht door tot een uur of 6. Krijgt 's morgens weer eten en mag weer naar buiten. Die routine kun je gewoon aanleren.
Kat heel de nacht buiten vind ik ook niks, ligt er 's morgens smerig ongedierte voor de deur. :r
Maar die heeft overdag wel wat om zichzelf mee 'moe' te maken, uitdaging, nieuwe indrukken. Deze mag alleen op de hal en op zolder...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 oktober 2016 @ 10:36:26 #59
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165703634
Feliway proberen en geef hem een (oud) gedragen kledingstuk van jou op zijn slaapplek. Waarschijnlijk voelt hij zich alleen 's nachts en is hij nog niet op zijn gemak in de nieuwe omgeving.

En ik zou toch ook even een bezoekje aan de dierenarts brengen, om uit te sluiten dat er iets lichamelijks is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_165703637
quote:

[..]

Kan gerust hoor.
Er zijn ook jonge mensen met dementie.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:36:28 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165703638
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus je hebt een kat om...

Als ik m,n katten buiten zou laten zijn ze trouwens weg, maar dat is een ander verhaal.

Die kat is gewoon van slag vanwege de verhuizing, dat kan je niet wegredeneren alsof het een mens is, dat is het niet.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_165703645
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:30 schreef Xaryna het volgende:
Hij is nog niet lang geleden verhuisd en zal tijd moeten hebben om te wennen. Het kan een uiting van stress zijn - alleen in een enge omgeving. Feromonen zoals Feliway kunnen misschien helpen. Heb je het al met de dierenarts besproken?

Heeft hij ergens een 'veilig' plekje? Heb je zijn oude spullen uit de flat wel meegenomen?
Feliway ga ik morgen halen, dierenwinkel is nu dicht. Had wel een andere feromonen spray maar die had niet het gewenste effect (ander merk) :)

Oude spullen zijn mee, al zijn speeltjes, krabpaal (zo'n grote met meerdere verdiepingen en zon holletje om in te slapen), mandje, zijn fijnste dekentje waar hij altijd op lag
pi_165703653
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:32 schreef Aventura het volgende:
Is je kat gecastreerd?
Jep
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:37:23 #64
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_165703655
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef Sotchi2014 het volgende:
Zet je wekker een keer om 3 uur en ga naar hem toe. Dan doorbreek je zijn ritme ook.
Dit.
Prrrrr
pi_165703706
Ik zou hem trouwens op de slaapkamer laten. Een van mijn katten word gewoon een beetje para als ze mij niet kan zien maar als ik er wel ben
Het 'ergste' wat ze doet is op het voeteneind slapen, maar meestal gewoon op de vensterbank
Waarom zou ik haar dat ontzeggen?

Wil je vriend die kat eigenlijk wel?
pi_165703720
3 weken wakker liggen van een beest.... Ik had hem in nacht 2 al verdronken in de badkuip.
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:41:08 #67
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165703724
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Dit is echt veels te weinig ruimte voor een kat, ook snachts :{
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:41:33 #68
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165703735
Waarom ga je eigenlijk steeds maar niet in op de huiskamervragen en -tips?

Geef het beestje gewoon wat meer ruimte.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165703737
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:40 schreef Allures het volgende:
Ik zou hem trouwens op de slaapkamer laten. Een van mijn katten word gewoon een beetje para als ze mij niet kan zien maar als ik er wel ben
Het 'ergste' wat ze doet is op het voeteneind slapen, maar meestal gewoon op de vensterbank
Waarom zou ik haar dat ontzeggen?
Omdat beesten onhygiënisch zijn en niet in een slaapkamer horen?

De tijd dat we met beesten samen moesten slapen ligt eeuwen achter ons.
pi_165703752
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:41 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Als ie in de woonkamer komt kan ie ook best op de vensterbank in de slaapkamer :D Daar krijg ik echt niet meteen aids van :')
pi_165703788
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:42 schreef Allures het volgende:

[..]

Als ie in de woonkamer komt kan ie ook best op de vensterbank in de slaapkamer :D Daar krijg ik echt niet meteen aids van :')
Sowieso krijg je daar geen aids van, kattenaids (feline immunodeficientie) kan niet overgedragen worden op mensen omdat het gastheerspecifiek is.
Het is wel verstandig om je huisarts te raadplegen als je denkt dat je kat aids heeft, dat is niet goed voor het beest.

Daarbij, hygiëne en (mensen)aids hebben niks met elkaar te maken.
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:45:31 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165703819
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:42 schreef Allures het volgende:

[..]

Je zou zelfs een (goed) punt kunnen maken over het opbouwen van weerstand door je aan dingen bloot te stellen. Het is niet voor niets dat ziektes als asthma meer voorkomen bij bevolkingsgroepen die minder bloot staan aan dieren (zie onderzoek in de New England Journal of Medicine naar asthma risk in Amish and Hutterite)
pi_165703829
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:44 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Sowieso krijg je daar geen aids van, kattenaids (feline immunodeficientie) kan niet overgedragen worden op mensen omdat het gastheerspecifiek is.

Daarbij, hygiëne en (mensen)aids hebben niks met elkaar te maken.
Ik ging niet al te serieus in op je opmerking omdat ik hem niet serieus neem :')
Ik heb er voor gekozen om 2 katten te nemen, dus die zijn verweven met mijn leven. Dan zal er vast wel eens een bacterie op me landen of een haar mijn maag in verdwijnen. Kan echt geen kwaad
Ik vind het willekeurig om ze dan uit je slaapkamer te weren. Als ie onder de dekens en op mijn kussen zou gaan liggen is het een ander verhaal
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:45:52 #74
452947 frietenstamp
pi_165703830
Als je katten vies vindt en hem daarom in de kelder of de gang opsluit de godganse dag en nacht kun je beter een pluche beest bij de Blokker kopen.
pi_165703864
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:41 schreef Coritchando het volgende:

[..]

vroeger op de boerderij hadden ze de koeien ook niet op schoot. Waarom is een kat wel onhygiënisch in de slaapkamer en niet in de woonkamer?
pi_165703878
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:45 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik ging niet al te serieus in op je opmerking omdat ik hem niet serieus neem :')
Ik heb er voor gekozen om 2 katten te nemen, dus die zijn verweven met mijn leven. Dan zal er vast wel eens een bacterie op me landen of een haar mijn maag in verdwijnen. Kan echt geen kwaad
Ik vind het willekeurig om ze dan uit je slaapkamer te weren. Als ie onder de dekens en op mijn kussen zou gaan liggen is het een ander verhaal
Een bacterie of een haar is wat anders dan naast je katten slapen alle dagen.
pi_165703883
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:45 schreef frietenstamp het volgende:
Als je katten vies vindt en hem daarom in de kelder of de gang opsluit de godganse dag en nacht kun je beter een pluche beest bij de Blokker kopen.
Ik koop geen kat, en ook geen pluche beest.
pi_165703897
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:48 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik koop geen kat, en ook geen pluche beest.
wat doe je dan hier eigenlijk?
pi_165703904
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:48 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Een bacterie of een haar is wat anders dan naast je katten slapen alle dagen.
Als je mijn post had gelezen kon je zien dat dat ook niet zo is. Ze ligt soms op het voeteneind en meestal op de vensterbank.
Katten gaan echt niet naast je in bed liggen de hele nacht :') vinden ze helemaal niet chill

Maar daarnaast zie ik ook niet wat er mis mee is als het wel zo zou zijn eigenlijk
Als ik op de bank lig, ligt ze ook naast me
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:51:37 #80
452947 frietenstamp
pi_165703952
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:49 schreef Allures het volgende:

[..]

Als je mijn post had gelezen kon je zien dat dat ook niet zo is. Ze ligt soms op het voeteneind en meestal op de vensterbank.
Katten gaan echt niet naast je in bed liggen de hele nacht :') vinden ze helemaal niet chill

Maar daarnaast zie ik ook niet wat er mis mee is als het wel zo zou zijn eigenlijk
Een dier niet als item zien dat je een uur per dag uit de kast kunt trekken en daarna weer opbergen. :')
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:52:02 #81
365231 Fera
Fire & Blood
pi_165703960
Ik snap echt niet waarom hij niet in de woonkamer mag. Eigenlijk alleen die paar uurtjes dat jullie thuis zijn. Zou hij ook de boel bij elkaar schreeuwen als jullie weg zijn? :{
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:53:14 #82
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165703990
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:49 schreef Allures het volgende:

[..]

Daarin verschillen katten van elkaar. Er zijn katten die dat wel doen. Als hem in de slaapkamer laten voor jou werkt, moet je dat doen. Er zijn ook mensen die het niet fijn vinden dus die doen dat niet.

Lijkt me allebei prima.
Laffe huichelaar
pi_165704003
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

vroeger op de boerderij hadden ze de koeien ook niet op schoot. Waarom is een kat wel onhygiënisch in de slaapkamer en niet in de woonkamer?
'Of het nu om een kat of hond gaat, hou je slaapkamer zo zuiver mogelijk, om allergieën te vermijden. Als de kat vaak op het bed slaapt en zichzelf daar proper likt, zal ze overal huidschilfers en speekselpartikeltjes achterlaten die voor een allergische reactie kunnen zorgen. Je lakens kan je genoeg wassen, maar je matras ga je niet elke week laten stomen. Precies daar kruipen die huidschilfers in. Hoe gezellig het ook is, hou je kat uit je bed, ook om jezelf tegen vlooien te beschermen. In en rond een bed ligt altijd stof, iets waar vlooien gek op zijn. Hou de deur van je slaapkamer dus liever dicht.'
(komt van http://www.vvd-dierenklin(...)e-hygienisch-is-dat)

Ga jij maar lekker in de haren en huidschilfers liggen hoor. En lekker gelikt worden door een tong die even daarvoor nog in zijn eigen of ander kat zijn anus zat. Humm, jammie.
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:54:08 #84
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_165704012
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:52 schreef Fera het volgende:
Zou hij ook de boel bij elkaar schreeuwen als jullie weg zijn? :{
Dat is wel een goeie vraag inderdaad!
Prrrrr
pi_165704018
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:49 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat doe je dan hier eigenlijk?
Ik zit mij te verbazen ende te verwonderen (en vind het ook een beetje zielig) dat iemand weken wakker gaat liggen omdat een beest zich niet kan gedragen.
pi_165704042
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daarin verschillen katten van elkaar. Er zijn katten die dat wel doen. Als hem in de slaapkamer laten voor jou werkt, moet je dat doen. Er zijn ook mensen die het niet fijn vinden dus die doen dat niet.

Lijkt me allebei prima.
Maar als je kat krijst als je in de slaapkamer bent zou ik toch eens proberen wat er gebeurd als je de deur open laat

Ik had een ex met een kat die s nachts op je hoofd ging zitten en ging 'kneden'. Als die van mij dat zou doen zou ik de deur ook dicht houden hoor, want dan geeft het echt last.
Maar als een kat geen last geeft in de slaapkamer snap ik de grens gewoon niet want die voelt dan heel erg random
pi_165704065
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:53 schreef Coritchando het volgende:

[..]

'Of het nu om een kat of hond gaat, hou je slaapkamer zo zuiver mogelijk, om allergieën te vermijden. Als de kat vaak op het bed slaapt en zichzelf daar proper likt, zal ze overal huidschilfers en speekselpartikeltjes achterlaten die voor een allergische reactie kunnen zorgen. Je lakens kan je genoeg wassen, maar je matras ga je niet elke week laten stomen. Precies daar kruipen die huidschilfers in. Hoe gezellig het ook is, hou je kat uit je bed, ook om jezelf tegen vlooien te beschermen. In en rond een bed ligt altijd stof, iets waar vlooien gek op zijn. Hou de deur van je slaapkamer dus liever dicht.'
(komt van http://www.vvd-dierenklin(...)e-hygienisch-is-dat)

Ga jij maar lekker in de haren en huidschilfers liggen hoor. En lekker gelikt worden door een tong die even daarvoor nog in zijn eigen of ander kat zijn anus zat. Humm, jammie.
belgische logica. Mijn kat ligt als ze haar zin krijgt de hele dag op schoot, dan heb ik ook voldoende huidschilfers en haren om mij heen en ben nog altijd niet allergisch. En vlooien heeft ze niet want ze is binnenkat
pi_165704092
Mijn katten mogen ook niet op de slaapkamer en dan nog niet eens zozeer vanwege de hygiëne maar meer vanwege de vraag: wat als ze oud worden en dan gaan ruiken, urine laten lopen, vaker naar de kattenbak moeten maar dat niet halen omdat die te ver weg staat, ziek worden, wat als een kat geopereerd moet worden en een paar weken in een bench moet etc.

Prima als mensen hun kat/hond op hun slaapkamer willen hebben maar ook prima als mensen dat niet willen. Die paar vierkante meter waar ze niet mogen komen op een heel huis waar ze wel mogen komen maakt dan ook niet uit
pi_165704136
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:36 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dus je hebt een kat om...
Om hem te kunnen vervelen, lollergrapjes met hem uithalen. :D
Het is niet zo dat de kat overdag heel de dag weg is, zit vrijwel altijd in de tuin bij mooi weer en is altijd in de buurt. Bij slecht weer of in de winter zit hij overdag ook meer binnen dan buiten, mag hij zelf kiezen.
pindazakje
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:00:17 #90
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165704143
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

belgische logica. Mijn kat ligt als ze haar zin krijgt de hele dag op schoot, dan heb ik ook voldoende huidschilfers en haren om mij heen en ben nog altijd niet allergisch. En vlooien heeft ze niet want ze is binnenkat
Je broek was je gewon als je hem een dag aangehad hebt en de bank kan je stofzuigen. Wat ik, toen ik een kat had, ook om de dag deed. Ik heb echt geen zin om mijn bed om de ag te moeten verschonen, daar doe ik gewoon een week of soms wel twee mee.

Ik snap ook niet wat het probleem is als TS daar uit wat voor overwegingen dan ook de grens trekt. Om die ene slaapkamer zal het niet hangen.
Laffe huichelaar
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:01:29 #91
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165704164
TS, een kat is geen hond. Of kind. Vergeet allerlei opvoedmethoden die bij voorgenoemde categorieën van toepassing zijn. Als je kat krijst, is er reden om actie te ondernemen. Niet negeren dus. Ik neem aan dat je het beestje gelukkig wilt zien. Katten maak je niet gelukkig door ze 'op te voeden' en er vanuit te gaan dat ze dan hun lesje wel leren. Dat is veel te ingewikkeld. Een kat is niet dienstbaar en trekt geen conclusies als: he de baas reageert niet op mijn gekrijs. Laat ik er maar mee ophouden en gaan slapen.
Die kat krijst niet voor zijn lol of om jou dwars te zitten.

Dus doe jezelf en je kat een plezier en maak de nachten voor jullie allemaal een beetje fijner. Geef hem meer ruimte.

Ook in dat opzicht is een kat geen hond. Die laatste stop je 's nachts bij wijze van spreken in een bench en hij gaat braaf liggen pitten tot de baas weerom komt. Een kat kun je niet op die manier dirigeren. Als je dat irritant vindt, dan is dat natuurlijk heel begrijpelijk, maar dan is een kat misschien niet jouw soort huisdier. Dat kan.

En anders: laat het huis ook van hem zijn. De huiskamer althans. De slaapkamer kun je gewoon dichthouden, als je daarop staat. Maar de huiskamer is van hem, daar mag hij immers vaak wél komen. Daar heeft hij van alles te doen en te onderzoeken en daar heeft hij ritueeltjes en dingetjes. Hij snapt er niets van dat hij daar opeens soms niet mag komen, terwijl hij écht écht van alles moet doen in de huiskamer die nacht!!! En zéker 's nachts zelfs, want dan is het lekker stil. Rondje rond de tafelpoot, kopje aan de stoelpoot etc. Heel dringende zaken. Laat hem toch!

Voor een kat draait het leven niet om jou, zoals bij een hond, die daardoor dienstbaar is. Voor een kat draait het leven om zijn territorium, zijn rituelen en een bepaalde mate van vrijheid. Dat maakt het voor veel mensen juist leuke dieren om mee samen te leven. Je moet er net van houden, dat wel.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:07:01 #92
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165704264
Ik neem aan dat iedereen hier TS wil helpen. Alsmede de kat. Wat op hetzelfde neerkomt.

Kan een discussie over hygiëne en/of slaapkamertoegang dan niet beter naar een apart topic? Is allemaal totaal niet relevant. Wat moet TS daar nou mee. -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165704285
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je broek was je gewon als je hem een dag aangehad hebt en de bank kan je stofzuigen. Wat ik, toen ik een kat had, ook om de dag deed. Ik heb echt geen zin om mijn bed om de ag te moeten verschonen, daar doe ik gewoon een week of soms wel twee mee.

Ik snap ook niet wat het probleem is als TS daar uit wat voor overwegingen dan ook de grens trekt. Om die ene slaapkamer zal het niet hangen.
Je broek ga je toch niet dagelijks wassen? Loop daar minstens een week mee. En bed kan wel 2 maanden mee.
pindazakje
pi_165704364
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ben benieuwd wat dit zou doen.
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:17:00 #95
452947 frietenstamp
pi_165704411
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:13 schreef Chai het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat dit zou doen.
Het probleem is de manier waarop dat dier gehouden wordt.
pi_165704467
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:17 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Het probleem is de manier waarop dat dier gehouden wordt.
Ja buiten laten platrijden maakt wel een eind aan het probleem, maar denk dat TS geen oplossing in die richting zoekt.
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:21:31 #97
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165704470
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
TS, een kat is geen hond. Of kind. Vergeet allerlei opvoedmethoden die bij voorgenoemde categorieën van toepassing zijn. Als je kat krijst, is er reden om actie te ondernemen. Niet negeren dus. Ik neem aan dat je het beestje gelukkig wilt zien. Katten maak je niet gelukkig door ze 'op te voeden' en er vanuit te gaan dat ze dan hun lesje wel leren. Dat is veel te ingewikkeld. Een kat is niet dienstbaar en trekt geen conclusies als: he de baas reageert niet op mijn gekrijs. Laat ik er maar mee ophouden en gaan slapen.

Dus doe jezelf en je kat een plezier en maak de nachten voor jullie allemaal een beetje fijner. Geef hem meer ruimte.

Ook in dat opzicht is een kat geen hond. Die laatste stop je 's nachts bij wijze van spreken in een bench en hij gaat braaf liggen pitten tot de baas weerom komt. Een kat kun je niet op die manier dirigeren. Als je dat irritant vindt, dan is dat natuurlijk heel begrijpelijk, maar dan is een kat misschien niet jouw soort huisdier. Dat kan.

En anders: laat het huis ook van hem zijn. De huiskamer althans. De slaapkamer kun je gewoon dichthouden, als je daarop staat. Maar de huiskamer is van hem, daar mag hij immers vaak wél komen. Daar heeft hij van alles te doen en te onderzoeken en daar heeft hij ritueeltjes en dingetjes. Hij snapt er niets van dat hij daar opeens soms niet mag komen, terwijl hij écht écht van alles moet doen in de huiskamer die nacht!!! En zéker 's nachts zelfs, want dan is het lekker stil. Rondje rond de tafelpoot, kopje aan de stoelpoot etc. Heel dringende zaken. Laat hem toch!

Voor een kat draait het leven niet om jou, zoals bij een hond, die daardoor dienstbaar is. Voor een kat draait het leven om zijn territorium, zijn rituelen en een bepaalde mate van vrijheid. Dat maakt het voor veel mensen juist leuke dieren om mee samen te leven. Je moet er net van houden, dat wel.
Wat zij zegt.
pi_165704585
Toch toegang geven tot (in ieder geval) de woonkamer en (eventueel tijdelijk) de slaapkamer. Het is voor hem ook een stressvolle tijd geweest... Misschien mist hij jou/jullie 's nachts.
pi_165704631
quote:

Amen!
Heb ik helemaal niets aan toe te voegen.
pi_165704668
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2016 06:32 schreef Daph_ het volgende:
Dit was in mijn oude huis ook het geval, dus daarin geen verandering.
Alleen woont hij niet meer in het oude huis en daardoor is het een enorme verandering, hij kan nu dus een enorme behoefte hebben zijn hele territorium 's nachts ook te kunnen bezoeken.
pi_165704698
Laten we wel zijn als jij de hele nacht in een overloop, hal keuken moest doorbrengen zou je ook raar gaan doen, geef het beest meer ruimte of doe hem weg of laat hem naar buiten. Die katten hebben eindeloos veel tijd om te krijsen en laten we wel zijn, de kat gaat overdag slapen en die tijd wel weer inhalen.
pi_165705336
Hij heeft de beschikking over het grootste deel van het huis, zeker 45m2. Ik zie niet in wat daarin onvoldoende is. Hij kan bij de voordeur uit het raam kijken, heeft hoogteverschillen waar hij kan zitten/uitkijken, speeltjes, krabpaal, vier verschillende slaapplekjes met mandje dekentje enz. (Met spullen die hij in mijn oude huis al had en waarvan hij de geur dus al kent). Qua oppervlakte en ruimtes heeft hij tenminste dezelfde ruimte beschikbaar als in mijn oude huis dus het is niet alsof hij opeens veel minder ruimte heeft oid. Ik heb mijn hele leven katten gehad en weet niet beter dan dat onze katten een beperkt deel van het huis beschikbaar hebben gedurende de dag (dan wel alleen op de benedenverdieping, dan wel juist niet in de woonkamer maar de rest van het huis behalve de woonkamer) en we hebben daar nooit problemen mee gehad. Hij mag vanaf begin af aan niet in de woonkamer, maar misschien dat we toch moeten overwegen om dat (tijdelijk) wel te doen als hem dat rust geeft. De tip van het kledingstuk ga ik sowieso gebruiken, misschien stelt hem dat gerust.

Hij krijgt meer dan genoeg aandacht 's ochtends en als we uit het werk komen (mijn vriend begint om 08.30 en om 16.15 ben ik weer thuis) waarbij hij geaaid wordt, er met hem gespeeld wordt, hij lekker op schoot kan kruipen enzovoort. Er staan altijd knabbels en water. Hij komt echt niks te kort wat dat betreft. Het zal stress zijn die de verhuizing heeft meegebracht en wil hem (en uiteindelijk ons) daarom helpen rustiger te worden. Hem naar buiten laten vind ik geen oplossing op dit moment: hij woont hier pas net en het lijkt me daarom niet verstandig om hem nu al buiten op pad te laten. Over een tijdje mag hij uiteraard wel naar buiten :)

Ik zal voor de zekerheid komende week een afspraak maken bij de dierenarts om hem te laten controleren zodat we dat hopelijk kunnen uitsluiten.
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:24:39 #103
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_165705380
quote:
Jezus nee :')
Ik zou na drie weken toch een andere aanpak proberen dan nu want dit werkt niet mag wel gesteld worden toch?
Kan het echt zoveel kwaad om hem in de woonkamer te laten?
Als je dat niet wil zou ik anders zelf met hem als ik thuis was maar op die zolder gaan zitten of zo, zodat ie zich daar meer thuis gaat voelen.
Ik mag hopen dat je buren het niet ook kunnen horen, niks zo erg als van die krijsende katten buiten bv :X
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_165705599
Misschien help het als hij s nachts afleiding heeft.
Een automatische lasergame bv http://www.frolicat.com/products
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:43:08 #105
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165705690
Ik snap dat 'uiteraard' in uiteraard naar buiten niet helemaal.
Het is een binnenkat, laat dat dan ook zo.

En je zegt dat het niet anders is dan in je vorige huis, maar het is een compleet ander huis, hij denkt niet zoals een mens.
pi_165705707
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:38 schreef valentijn101 het volgende:
Misschien help het als hij s nachts afleiding heeft.
Een automatische lasergame bv http://www.frolicat.com/products
[ afbeelding ]
Heb ik ook gehad wat een onding, katten keken er niet naar om maakt een hoop lawaai en is al over the place met het lichtje, de verstelbaarheid door middel van een schuifje is binnen no time stuk.
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:54:22 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165705878
Net even gecheckt in een boek van John Bradshaw (anthrozooloog die al decennia kattengedrag bestudeert): met een zachte handschoen de geurklieren strelen en dan op andere plekken wrijven in huis zodat je zijn geur helpt verspreiden.

En nogmaals, verhuizen is zo ongeveer het meest stressvolle wat een kat kan overkomen.
pi_165706205
quote:

[..]

Feliway?
En misschien wil hij simpelweg bij je zijn omdat hij zich niet op zijn gemak voelt in het nieuwe huis.
pi_165706312
En wat Dude zegt natuurlijk.
pi_165706580
Ik zou eens bij de buren vragen of hij overdag ook krijst, want hij zit best wel lang alleen als ik goed gerekend heb.
In ieder geval van half negen tot kwart over 4 en s,nachts dus gemiddeld 15 uur doordeweeks ?
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:25:51 #111
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165706648
Overigens: "Ik heb al mijn hele leven lang katten en dus zus en zo", gaat helaas niet altijd op. Geen kat is exact hetzelfde en geen situatie is exact hetzelfde. Deze kat heeft net een verhuizing achter de rug én jullie zijn gaan samenwonen, als ik het goed begrijp. Dat is best véél verandering toch? Zeker voor de tere, doch eigengereide kattenziel.
Laat de rest dan zo voorspelbaar mogelijk. Even geen deuren die open en dicht gaan midden in zijn rituelen, bijvoorbeeld. Láát hem nou gewoon eens even zijn gangetje gaan!!

Wat is trouwens de reden dat je de huiskamer dicht wil houden als je er niet bij bent? Je zegt dat je je leven lang niet anders gewend bent met je katten. Is het dan niet een gewoonte, zonder je nog af te vragen waarom het eigenlijk nodig is?

Vond het wel heel treffend wat, ik meen, Dagonet zei: een kat denkt niet als een mens. Dus je kan wel allerlei argumenten aandragen als 'hij heeft al zijn speeltjes en een lekkere slaapplek en hij kan door de deur naar buiten kijken' etc., maar die argumenten zijn pas steekhoudend als je kat 's nachts tevreden zijn kop houdt. Wat hij niet doet. Dus.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165707466
Nogmaals: afmatten.

Hou hem de hele dag bezig, dan is hij vanavond doodop en slaapt 'ie de hele nacht door.

Eventueel kan je proberen om een gedragen kledingstuk (t-shirt, ofzo... Iets wat makkelijk te ontharen is) in een van de slaapplekken te leggen, zodat dat behaaglijker is en het beest niet zo de behoefte heeft om bij jullie te komen liggen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_165714355
Voelt alsof je alleen een oplossing wil die van jou niets vraagt
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:41:27 #114
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_165714374
Daf wil horen dat ze haar kat naar het asiel moet brengen.
Prrrrr
  maandag 3 oktober 2016 @ 00:14:26 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165721549
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:41 schreef mrspoeZ het volgende:
Daf wil horen dat ze haar kat naar het asiel moet brengen.
Welnee. Dan nam ze toch heel de moeite niet om hier een topic te openen? Ga er maar aan staan, tegenwoordig op FOK!, om een vraag te stellen. Je denkt wel drie keer na, met al die 'lolbroeken' hier. Dus volgens mij is ze hartstikke gek op de kat, maar wordt ze dus tijdelijk ook gek ván hem en is ze daarbij toevallig nu eenmaal gewoon een beetje eigenwijs. 8-)

Bovendien heeft ze de kat uit het asiel gehaald en dat is doorgaans goed volk dat weldegelijk om dieren geeft. *;

Het komt vast goed, TS! En niet luisteren naar wijze raad om de kat naar buiten te laten in dit stadium of er een kat bij te nemen hoor! Zijn ze nou helemaal betoeterd. Eerst RRRUSST en vrijheid ín het nieuwe huis. Zo min mogelijk gedoe en gedwang.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165721621
Je moet je even aanpassen aan je kat. Arme ding heeft enorm veel op zijn bordje gekregen ineens. Hij wil rust en ruimte, en de tijd om zich thuis te gaan voelen. Hij moet gewoon wennen.
pi_165721642
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:21 schreef Daph_ het volgende:
Hij heeft de beschikking over het grootste deel van het huis, zeker 45m2. Ik zie niet in wat daarin onvoldoende is. Hij kan bij de voordeur uit het raam kijken, heeft hoogteverschillen waar hij kan zitten/uitkijken, speeltjes, krabpaal, vier verschillende slaapplekjes met mandje dekentje enz. (Met spullen die hij in mijn oude huis al had en waarvan hij de geur dus al kent). Qua oppervlakte en ruimtes heeft hij tenminste dezelfde ruimte beschikbaar als in mijn oude huis dus het is niet alsof hij opeens veel minder ruimte heeft oid. Ik heb mijn hele leven katten gehad en weet niet beter dan dat onze katten een beperkt deel van het huis beschikbaar hebben gedurende de dag (dan wel alleen op de benedenverdieping, dan wel juist niet in de woonkamer maar de rest van het huis behalve de woonkamer) en we hebben daar nooit problemen mee gehad. Hij mag vanaf begin af aan niet in de woonkamer, maar misschien dat we toch moeten overwegen om dat (tijdelijk) wel te doen als hem dat rust geeft. De tip van het kledingstuk ga ik sowieso gebruiken, misschien stelt hem dat gerust.

Hij krijgt meer dan genoeg aandacht 's ochtends en als we uit het werk komen (mijn vriend begint om 08.30 en om 16.15 ben ik weer thuis) waarbij hij geaaid wordt, er met hem gespeeld wordt, hij lekker op schoot kan kruipen enzovoort. Er staan altijd knabbels en water. Hij komt echt niks te kort wat dat betreft. Het zal stress zijn die de verhuizing heeft meegebracht en wil hem (en uiteindelijk ons) daarom helpen rustiger te worden. Hem naar buiten laten vind ik geen oplossing op dit moment: hij woont hier pas net en het lijkt me daarom niet verstandig om hem nu al buiten op pad te laten. Over een tijdje mag hij uiteraard wel naar buiten :)

Ik zal voor de zekerheid komende week een afspraak maken bij de dierenarts om hem te laten controleren zodat we dat hopelijk kunnen uitsluiten.
Je doet er zeker goed aan je huiskamer voor je kat open te zetten en dat je even langs de DA gaat( mijn katten komen door het hele huis en in een afgesloten tuin)
Feliway is zeker een goede tip.
Vergeet niet als je kat door deze verhuizing zo in de stress zit in huis zou kunnen gaan plassen.
pi_165722389
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 00:22 schreef mootie het volgende:
Je moet je even aanpassen aan je kat. Arme ding heeft enorm veel op zijn bordje gekregen ineens. Hij wil rust en ruimte, en de tijd om zich thuis te gaan voelen. Hij moet gewoon wennen.
Dit⤴en dat 'wennen' kon best wel eens een half jaar tot zelfs een jaar in beslag nemen, geef het de tijd, succes ermee!
With a Song in my heart and a smile on my face...
  maandag 3 oktober 2016 @ 12:37:43 #119
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165726315
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:21 schreef Daph_ het volgende:

Veel succes met deze houding ^O^

Gaat vast lukken zo :P
pi_165756356
quote:

Dus hij kan wel leren waar hij wel mag komen (woonkamer), maar niet dat krijsen geen zin heeft?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:04:07 #121
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165757605
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:14 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dus hij kan wel leren waar hij wel mag komen (woonkamer), maar niet dat krijsen geen zin heeft?
Hij hoeft toch niet te leren dat hij in de kamer mag komen...? Of begrijp ik je niet juist?

De kat mag soms in de huiskamer en soms niet. Dat frustreert hem waarschijnlijk. Met een kat deel je je huis. Zit in de aard van het beestje.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165759852
Ik sluit me aan bij Dude.

En er zit echt een verschil in een kat belonen voor hinderlijk gedrag (denk aan meubels krabben en hem dan belonen met iets positiefs zoals aandacht of voer) of een kat aandacht of iets anders 'naar zijn zin' geven wanneer hij vermoedelijk door een enorme stresssituatie hier enorm behoefte aan heeft en niet weet hoe hij dit op 'een menselijk tijdstip' moet communiceren. (Sterker nog, je bent er overdag heel vaak niet door je werk als ik het goed begrijp, en katten zijn van nature vaak 's nachts actief, dus zo'n raar tijdstip is het voor hem heel niet. Vervelend voor jou natuurlijk wel, maar goed, dat vindt hij misschien ook van heel de verhuizing met alle veranderingen die daar bij komen kijken ;) )

Het is een beetje hetzelfde verhaal als honden (of katten) met vuurwerkangst; er wordt vaak verkondigd dat het angstige dier moet negeren omdat je door het dier te troosten de angst alleen maar voedt. Daar hoort een nuance in te zitten; je moet niet mee gaan in het gevoel van angst - dus rustig blijven - maar je mag het dier wel degelijk aaien, een fijn plekje geven en proberen af te leiden. Daar is echt niks mis mee, en zolang je zelf de rust zelve blijft, zeker te verkiezen boven je dier maar gek van angst/stress in een hoekje de 'rit' gedwongen in z'n uppie laten uitzitten. (Er zijn dieren die afzondering wel zelf opzoeken, dat is ook prima.)

Enne, wat al gezegd is; laat ook even een lichamelijke oorzaak uitsluiten.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:01:14 #123
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165761150
Sowieso is het heel lastig om katten te straffen aangezien ze geen link leggen tussen hun gedrag en de straf als je niet ook daadwerkelijk op dat moment er bent om ze te straffen. En dan moet je uitkijken dat ze jou niet met de straf gaan associeren.
pi_165769942
Feliway verdamper aanschaffen...
Daarin zit een of ander feromoon waar katten dol op zijn en die stress verminderd.

Daarnaast de ruimte waarin de kat mag zijn leuk maken voor de kat, van kattenkrabpaal tot leuke hoge hangplekjes, een verstopplaatsje kan ook helpen, zeker bij katten die onzeker zijn in die ruimte.
Kan heel simpel, wat plankjes aan de muur, vloerbedekking om een zelfgebouwde krabpaal, een dichte doos waar je een gat in maakt (die zal wel favo zijn ;) ).
Overdag voldoende aandacht geven, knuffelen, spelen e.d.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165784190
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 00:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Welnee. Dan nam ze toch heel de moeite niet om hier een topic te openen? Ga er maar aan staan, tegenwoordig op FOK!, om een vraag te stellen. Je denkt wel drie keer na, met al die 'lolbroeken' hier. Dus volgens mij is ze hartstikke gek op de kat, maar wordt ze dus tijdelijk ook gek ván hem en is ze daarbij toevallig nu eenmaal gewoon een beetje eigenwijs. 8-)

Bovendien heeft ze de kat uit het asiel gehaald en dat is doorgaans goed volk dat weldegelijk om dieren geeft. *;

Het komt vast goed, TS! En niet luisteren naar wijze raad om de kat naar buiten te laten in dit stadium of er een kat bij te nemen hoor! Zijn ze nou helemaal betoeterd. Eerst RRRUSST en vrijheid ín het nieuwe huis. Zo min mogelijk gedoe en gedwang.
Wat jij zegt 👍 :Y

Feliway verdamper zit er inmiddels in sinds maandag, heb de losse spray er extra bij genomen en die gebruikt op de trappen en overloop van de eerste verdieping (voor onze slaapkamer). Krabpaal voor het raam geplaatst, routine aangepast, meer toegang in huis en extra speeltjes (waaronder met catnip waar hij zich helemaal op uitleeft en zichzelf daardoor flink afmat) met als resultaat dat ik zowaar twee nachten 6 uur geslapen heb. Hij begint nu ongeveer 15 min voor mijn wekker gaat te krijsen (die gaat om 05.45) dus dat is wel een hele verbetering. Vervelend als je niet om 05.45 hoeft op te staan maar ben al blij dat ik de nacht kan doorslapen :p

Nog even terugkomend op "uiteraard naar buiten": hij is bij mij (noodgedwongen, omdat ik in een flat woonde) een binnenkat geweest. Hij was een vondeling, onduidelijk of hij naar buiten kon bij zijn vorige eigenaren, maar uit zijn gedrag nu blijkt dat hij veel interesse heeft om naar buiten te gaan. Ik vind het te vroeg om al daadwerkelijk naar buiten te gaan, zelfs aan een lijntje (hij is getraind), want ik vind dat hij eerst aan zijn nieuwe omgeving moet wennen. Maar mocht hij over een aantal maanden die interesse nog steeds hebben dan wil ik wel beginnen om met hem naar buiten te gaan. Maar nogmaals, nu echt nog niet :).

Dank voor alle suggesties :)
pi_165784970
*O* ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165785184
Fijn dat het beter gaat met kat ^O^
pi_165786210
Je kan ook nog zijn brokkenbak vervangen voor een "intelligentie voerbak" daardoor zijn ze niet alleen langer bezig met eten maar is het ook nog bezigheidstherapie :P
Deze zijn tegenwoordig overal te koop ook online zoals zooplus ^O^
pi_165786543
Waarom niet nu al naar buiten aan het lijntje? Dat hoort toch ook bij wennen aan zijn omgeving?
pi_165786917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:21 schreef Allures het volgende:
Waarom niet nu al naar buiten aan het lijntje? Dat hoort toch ook bij wennen aan zijn omgeving?
Alles op z'n tijd. Eerst maar even stressloos binnen kunnen zijn. Binding met het huis is nu het belangrijkste.
Nu ook nog eens buiten erbij doen is teveel voor de kat, hij is al gestressed, naar buiten nu aan het lijntje geeft ook weer stress (nog meer nieuwe omgeving), dat kan die kat nu helemaal niet gebruiken.

Als er nu buiten wat gebeurd waardoor de kat losschiet is de kans vrij groot dat hij weg is, dat moet je niet willen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165786931
Waarom toch steeds die vragen over de woonkamer negeren? Zeker nu dus blijkt dat het probleem hem lijkt te zitten in de aan/afwezigheid van vertrouwde plekken/spullen.

En nee, omdat we dat altijd zo deden is niet echt een steekhoudend antwoord.
"Pools are perfect for holding water"
pi_165787224
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Alles op z'n tijd. Eerst maar even stressloos binnen kunnen zijn. Binding met het huis is nu het belangrijkste.
Nu ook nog eens buiten erbij doen is teveel voor de kat, hij is al gestressed, naar buiten nu aan het lijntje geeft ook weer stress (nog meer nieuwe omgeving), dat kan die kat nu helemaal niet gebruiken.

Als er nu buiten wat gebeurd waardoor de kat losschiet is de kans vrij groot dat hij weg is, dat moet je niet willen.
oh dat zou bij die van mij juist niet zo werken. Die wil wat ze ziet vanuit het raam ook ff kunnen besnuffelen
Is ook een aan het lijntje kat (was ze al toen ik haar kreeg)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 12:25:19 #133
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165787781
De kat kwám al nooit buiten hè? Dus nu meteen ook dat maar introduceren lijkt me écht niet verstandig. Echt, echt, echt niet. Zeker nu hij het huis nog niet ziet als een fijne plek om naar terug te keren.

En zelfs als hij aan een lijntje gaat, lijkt het me nu niet handig om dit nu te doen. Een lijntje is nog meer restrictie in een lonkende wereld, bovenop verhuizen, samenwonende baasjes en deuren die soms openstaan en dan weer dichtblijven.

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar reden van het nachtelijke huiskamerverbod. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165980942
Eerste zes weken na een verhuizing kan een kat sowieso beter binnen blijven.
Wel fijn dat het al beter gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')