Deze instelling lijkt rechtstreeks uit een Russisch weeshuis of slechte horrorfilm te komen. Ik zou hem in zo'n geval wel aandacht geven/gezelschap bieden en geruststellen, gewoon een slaapplek op de slaapkamer geven. Of hij is dement. Dementen kun je beter niet verhuizen. Investeer dan in oordopjes.quote:Op zondag 2 oktober 2016 06:32 schreef Daph_ het volgende:
We negeren dit gedrag, omdat als we eruit komen als hij zo krijst hij heeft wat hij wil (aandacht).
Is anders een heel logische gedachtegang. Als je slecht gedrag beloont, zet slecht gedraag zich voortquote:Op zondag 2 oktober 2016 06:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Deze instelling lijkt rechtstreeks uit een Russisch weeshuis of slechte horrorfilm te komen. Ik zou hem in zo'n geval wel aandacht geven/gezelschap bieden en geruststellen, gewoon een slaapplek op de slaapkamer geven. Of hij is dement. Dementen kun je beter niet verhuizen. Investeer dan in oordopjes.
Helemaal niet logisch maar harteloos en fucked up.quote:Op zondag 2 oktober 2016 07:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Is anders een heel logische gedachtegang. Als je slecht gedrag beloont, zet slecht gedraag zich voort
Dat mag jij vinden. Sterker nog, je mag nog 100 even slechte vergelijkingen maken om ons ervan te overtuigen. Maar je hoeft het niet als feit te presenteren als zelfs diverse experts het hier niet over eens zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2016 07:44 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Helemaal niet logisch maar harteloos en fucked up.
Dachten ouders in de jaren 50/60 ook, dat een jammerend kind bij de ingang van het ziekenhuis voor opname aan het aandachtshoeren was. Ze gingen niet mee naar binnen want als ouder je huilende kind tot steun zijn in een enge situatie zou het kind alleen maar verpesten.
Een verhuizing is voor veel dieren een vergelijkbare situatie.
De ouders mochten niet mee, dat is een heel verschil!quote:Op zondag 2 oktober 2016 07:44 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Helemaal niet logisch maar harteloos en fucked up.
Dachten ouders in de jaren 50/60 ook, dat een jammerend kind bij de ingang van het ziekenhuis voor opname aan het aandachtshoeren was. Ze gingen niet mee naar binnen want als ouder je huilende kind tot steun zijn in een enge situatie zou het kind alleen maar verpesten.
Een verhuizing is voor veel dieren een vergelijkbare situatie.
Ze mochten wel mee.quote:Op zondag 2 oktober 2016 08:47 schreef halfway het volgende:
[..]
De ouders mochten niet mee, dat is een heel verschil!
Dat ts en timmmmm ervan uitgaan dat de kat onterecht aan het aandachtshoeren is en dus genegeerd moet worden.quote:
misschien is de kat terecht aan het aandachtshoeren.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat ts en timmmmm ervan uitgaan dat de kat onterecht aan het aandachtshoeren is en dus genegeerd moet worden.
Ik maak ts nergens voor uit, bro, beheers jezelf.quote:Op zondag 2 oktober 2016 08:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Sterker nog, je mag nog 100 even slechte vergelijkingen maken om ons ervan te overtuigen. Maar je hoeft het niet als feit te presenteren als zelfs diverse experts het hier niet over eens zijn.
Lekker TS uitmaken voor harteloos en fucked up of zeggen dat ze uit een slechte horrorfilm komt omdat ze toevallig een andere mening heeft...
Ik ga ervan uit dat de kat gewoon van slag of ongelukkig is door de verhuizing en wat extra steun kan gebruiken of naar de dierenarts moet of dement is. Katten spelen geen psychologische spelletjes die genegeerd moeten worden. Die verdenking alleen al vind ik bizar. Een kat is een kat en leeft oprecht.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien is de kat terecht aan het aandachtshoeren.
Heb je zelf een kat?
Ik ken de hele kat in kwestie niet, noch de situatie dus ik ga nergens vanuit. De enige hier die van dingen uitgaat en met overdreven termen gooit op basis van een vrij summiere OP ben jij.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat ts en timmmmm ervan uitgaan dat de kat onterecht aan het aandachtshoeren is en dus genegeerd moet worden.
wie zegt dat het psychologische spelletjes zijn dan? Niemand hier denkt dat de kat TS aan het foppen is hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de kat gewoon van slag of ongelukkig is door de verhuizing en wat extra steun kan gebruiken of naar de dierenarts moet of dement is. Katten spelen geen psychologische spelletjes die genegeerd moeten worden. Die verdenking alleen al vind ik bizar. Een kat is een kat en leeft oprecht.
Ik ga niet eens in op die eerste opmerking.quote:Op zondag 2 oktober 2016 06:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Deze instelling lijkt rechtstreeks uit een Russisch weeshuis of slechte horrorfilm te komen. Ik zou hem in zo'n geval wel aandacht geven/gezelschap bieden en geruststellen, gewoon een slaapplek op de slaapkamer geven. Of hij is dement. Dementen kun je beter niet verhuizen. Investeer dan in oordopjes.
Je bent al van mening veranderd want dit is geen "negeren" van "slecht gedrag" meer maar je openstellen voor de signalen van het beest.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ken de hele kat in kwestie niet, noch de situatie dus ik ga nergens vanuit. De enige hier die van dingen uitgaat en met overdreven termen gooit op basis van een vrij summiere OP ben jij.
En als ik dan toch een conclusie moet trekken op basis van de OP, zou ik gokken dat het beestje gewoon nog even moet wennen aan de nieuwe omgeving. Dat kan ie niet zonder zijn eigenaar doen, maar 's nachts wel prima op eigen houtje.
Ik zou hem wel in de woonkamer laten, wat Dagonet ook zegt. TS geeft aan veel liefde en aandacht aan het beest te geven (zoals een russisch weeshuis toch?) en dat zal, zo ik vermoed, vooral in de woonkamer gebeuren. Daar zit de kat dus het meest en zal ie zich dus begrijpelijk het meest op het gemak voelen.
quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef Daph_ het volgende:
Dus als meneer zit te krijsen (ongewenst gedrag) moet ik dat belonen door hem aandacht te geven? Dan gaat het krijsen nooit ophouden natuurlijk.
Ik begrijp dat hij moet wennen aan zijn nieuwe omgeving maar drie weken op 3 uur slaap per nacht breekt ons op dit moment op. Ik ben op zoek naar iets waardoor hij niet (minder) miauwt snachts, of waardoor hij rustiger wordt. Voor hem lijkt me dit ook niet best.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de kat gewoon van slag of ongelukkig is door de verhuizing en wat extra steun kan gebruiken of naar de dierenarts moet of dement is. Katten spelen geen psychologische spelletjes die genegeerd moeten worden. Die verdenking alleen al vind ik bizar. Een kat is een kat en leeft oprecht.
Sommige mensen hier denken inderdaad in oplossingen in plaats van TS van allerlei dingen te beschuldigenquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je bent al van mening veranderd want dit is geen "negeren" van "slecht gedrag" meer maar je openstellen voor de signalen van het beest.
Geef hem aan iemand met meer geduld en inlevingsvermogen. Wordt iedereen gelukkiger van.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:33 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik begrijp dat hij moet wennen aan zijn nieuwe omgeving maar drie weken op 3 uur slaap per nacht breekt ons op dit moment op. Ik ben op zoek naar iets waardoor hij niet (minder) miauwt snachts, of waardoor hij rustiger wordt. Voor hem lijkt me dit ook niet best.
nou, je bent wel dol op die katquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik ga niet eens in op die eerste opmerking.
Dus als meneer zit te krijsen (ongewenst gedrag) moet ik dat belonen door hem aandacht te geven? Dan gaat het krijsen nooit ophouden natuurlijk.
Hij mocht bij mijn oude huis niet op de slaapkamer en nu hier ook niet klaar. Dementie op 4 jaar lijkt me aan de vroege kant. Doof is hij ook niet dus daar zit het ook niet in.
Klopt de aanname dat hij overdag vooral in de huiskamer zit?quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:33 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik begrijp dat hij moet wennen aan zijn nieuwe omgeving maar drie weken op 3 uur slaap per nacht breekt ons op dit moment op. Ik ben op zoek naar iets waardoor hij niet (minder) miauwt snachts, of waardoor hij rustiger wordt. Voor hem lijkt me dit ook niet best.
Hij komt uit het asiel. Ze gaven toen aan dat hij twee was, ik zelf denk dat hij jonger was dan dat (gekeken naar zijn bouw en gedrag)quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:23 schreef Sorella het volgende:
Je zegt dat hij 3 jaar bij jou is, is de kat dan 3 jaar of heb je hem over genomen.
In het geval van overgenomen dan is de kat misschien al een stuk ouder en zou dementie kunnen.
Zet de woonkamer open voor hem dat kan misschien ook helpen.
Wat betreft het wel of niet eruit gaan als hij krijst ik zou dat eerlijk gezegd niet weten wat het beste is, de een zegt dit en de ander zegt dat.
quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:34 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Geef hem aan iemand met meer geduld en inlevingsvermogen. Wordt iedereen gelukkiger van.
nog meer stress voor dat beest! Hoe gaat dat hem helpen?quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:37 schreef Sorella het volgende:
Breng je kat uit logeren naar een pension voor een weekje misschien helpt dat ?
Ik help de kat, niet jou.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:37 schreef Daph_ het volgende:
[..]![]()
Zoals jij zeker. Ik ben op zoek naar tips, niet om afgezeken te worden.
Je helpt hier helemaal niemand behalve je eigen ego. Kan je niet gewoon weggaan als je niet bij wil dragen?quote:
Ik ben dol op het beestje maar op het moment haalt hij het bloed onder m'n nagels vandaan. Helaas maar waar. Betekent overigens niet dat hij overdag/s avonds genegeerd wordt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
nou, je bent wel dol op die kat![]()
Maar in jouw oude huis mocht hij wel in woonkamer dus? Hoeveel ruimte heeft hij nu s nacht tot zijn beschikking?
En feliway al geprobeert?
Ik heb een andere mening dan jij. Sinds wanneer is dat niet meer toegestaan?quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je helpt hier helemaal niemand behalve je eigen ego. Kan je niet gewoon weggaan als je niet bij wil dragen?
Situatie van de woonkamer en slaapkamer is hetzelfde bij mijn vriend als bij mijn oude huis. Slaapkamer verboden terrein, woonkamer alleen als we thuis zijn. Daarin geen verandering.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:37 schreef Sorella het volgende:
Je zei eerst dat hij bij jou niet in de woonkamer en slaapkamer mocht, nu zeg je dat hij bij jou niet op de slaapkamer mocht. Logisch dat je de kat in de nieuwe situatie ook niet op je slaapkamer wilt hebben maar waarom niet de woonkamer ?
4 jaar is niet oud om een beginnend dementerende kat te hebben (maar het zou wel kunnen)
Breng je kat uit logeren naar een pension voor een weekje misschien helpt dat ?
Het is prima toegestaan, maar als je in een topic TS niet wil helpen en alleen maar af wil zeiken, moet je niet raar opkijken dat mensen je om je 'andere mening' wel gewoon een paardenlul vindenquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:40 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik heb een andere mening dan jij. Sinds wanneer is dat niet meer toegestaan?
Doorbreken van het patroon wat hij nu heeft opgebouwd.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
nog meer stress voor dat beest! Hoe gaat dat hem helpen?
Ik zou het toch overwegen om hem in de woonkamer te laten. Waarom niet? Ik denk dat het kan helpenquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:41 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Situatie van de woonkamer en slaapkamer is hetzelfde bij mijn vriend als bij mijn oude huis. Slaapkamer verboden terrein, woonkamer alleen als we thuis zijn. Daarin geen verandering.
Hou eens op met je onterechte beschuldigingen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is prima toegestaan, maar als je in een topic TS niet wil helpen en alleen maar af wil zeiken, moet je niet raar opkijken dat mensen je om je 'andere mening' wel gewoon een paardenlul vinden
ik vind jullie irritant bezig. Ga lekker bekvechten via pm/dm ajbquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is prima toegestaan, maar als je in een topic TS niet wil helpen en alleen maar af wil zeiken, moet je niet raar opkijken dat mensen je om je 'andere mening' wel gewoon een paardenlul vinden
Katten zijn nachtdieren, dus dat werkt zo niet.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou dat ook doen als ik gevangen werd gehouden, laat die kat aub buiten overdag.
Lekker in de vrije natuur, 's avonds weer binnenhalen zodat hij 's nachts fijn kan slapen.
Ik woonde in een flat op 7 hoog, buiten was geen optie. En eerlijk gezegd denk ik dat het niet verstandig is als hij hier nu al naar buiten gaat..quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou dat ook doen als ik gevangen werd gehouden, laat die kat aub buiten overdag.
Lekker in de vrije natuur, 's avonds weer binnenhalen zodat hij 's nachts fijn kan slapen.
Waarom werkt het hier dan wel? Onze kat komt altijd netjes binnen rond 22:00 uur, krijgt nog wat eten en slaapt daarna gewoon heel de nacht door tot een uur of 6. Krijgt 's morgens weer eten en mag weer naar buiten. Die routine kun je gewoon aanleren.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Katten zijn nachtdieren, dus dat werkt zo niet.
Dat vind ik echt wel aan de weinige kantquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik ben dol op het beestje maar op het moment haalt hij het bloed onder m'n nagels vandaan. Helaas maar waar. Betekent overigens niet dat hij overdag/s avonds genegeerd wordt.
Hij mocht bij mij en nu bij mijn vriend in de woonkamer als wij thuis zijn. Snachts en als wij aan het werk zijn zit de deur dicht. Hij heeft dan beschikking over de benedenhal, twee trappen, de overloop op de eerste verdieping en de volledige zolder (circa 30 m2).
Maar die heeft overdag wel wat om zichzelf mee 'moe' te maken, uitdaging, nieuwe indrukken. Deze mag alleen op de hal en op zolder...quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom werkt het hier dan wel? Onze kat komt altijd netjes binnen rond 22:00 uur, krijgt nog wat eten en slaapt daarna gewoon heel de nacht door tot een uur of 6. Krijgt 's morgens weer eten en mag weer naar buiten. Die routine kun je gewoon aanleren.
Kat heel de nacht buiten vind ik ook niks, ligt er 's morgens smerig ongedierte voor de deur.
Kan gerust hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik ga niet eens in op die eerste opmerking.
Hij mocht bij mijn oude huis niet op de slaapkamer en nu hier ook niet klaar. Dementie op 4 jaar lijkt me aan de vroege kant. Doof is hij ook niet dus daar zit het ook niet in.
Dus je hebt een kat om...quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom werkt het hier dan wel? Onze kat komt altijd netjes binnen rond 22:00 uur, krijgt nog wat eten en slaapt daarna gewoon heel de nacht door tot een uur of 6. Krijgt 's morgens weer eten en mag weer naar buiten. Die routine kun je gewoon aanleren.
Kat heel de nacht buiten vind ik ook niks, ligt er 's morgens smerig ongedierte voor de deur.
Feliway ga ik morgen halen, dierenwinkel is nu dicht. Had wel een andere feromonen spray maar die had niet het gewenste effect (ander merk)quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:30 schreef Xaryna het volgende:
Hij is nog niet lang geleden verhuisd en zal tijd moeten hebben om te wennen. Het kan een uiting van stress zijn - alleen in een enge omgeving. Feromonen zoals Feliway kunnen misschien helpen. Heb je het al met de dierenarts besproken?
Heeft hij ergens een 'veilig' plekje? Heb je zijn oude spullen uit de flat wel meegenomen?
Dit.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef Sotchi2014 het volgende:
Zet je wekker een keer om 3 uur en ga naar hem toe. Dan doorbreek je zijn ritme ook.
Dit is echt veels te weinig ruimte voor een kat, ook snachtsquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik ben dol op het beestje maar op het moment haalt hij het bloed onder m'n nagels vandaan. Helaas maar waar. Betekent overigens niet dat hij overdag/s avonds genegeerd wordt.
Hij mocht bij mij en nu bij mijn vriend in de woonkamer als wij thuis zijn. Snachts en als wij aan het werk zijn zit de deur dicht. Hij heeft dan beschikking over de benedenhal, twee trappen, de overloop op de eerste verdieping en de volledige zolder (circa 30 m2).
Omdat beesten onhygiënisch zijn en niet in een slaapkamer horen?quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:40 schreef Allures het volgende:
Ik zou hem trouwens op de slaapkamer laten. Een van mijn katten word gewoon een beetje para als ze mij niet kan zien maar als ik er wel ben
Het 'ergste' wat ze doet is op het voeteneind slapen, maar meestal gewoon op de vensterbank
Waarom zou ik haar dat ontzeggen?
Als ie in de woonkamer komt kan ie ook best op de vensterbank in de slaapkamerquote:Op zondag 2 oktober 2016 10:41 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Omdat beesten onhygiënisch zijn en niet in een slaapkamer horen?
De tijd dat we met beesten samen moesten slapen ligt eeuwen achter ons.
Sowieso krijg je daar geen aids van, kattenaids (feline immunodeficientie) kan niet overgedragen worden op mensen omdat het gastheerspecifiek is.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:42 schreef Allures het volgende:
[..]
Als ie in de woonkamer komt kan ie ook best op de vensterbank in de slaapkamerDaar krijg ik echt niet meteen aids van
Je zou zelfs een (goed) punt kunnen maken over het opbouwen van weerstand door je aan dingen bloot te stellen. Het is niet voor niets dat ziektes als asthma meer voorkomen bij bevolkingsgroepen die minder bloot staan aan dieren (zie onderzoek in de New England Journal of Medicine naar asthma risk in Amish and Hutterite)quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:42 schreef Allures het volgende:
[..]
Als ie in de woonkamer komt kan ie ook best op de vensterbank in de slaapkamerDaar krijg ik echt niet meteen aids van
Ik ging niet al te serieus in op je opmerking omdat ik hem niet serieus neemquote:Op zondag 2 oktober 2016 10:44 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Sowieso krijg je daar geen aids van, kattenaids (feline immunodeficientie) kan niet overgedragen worden op mensen omdat het gastheerspecifiek is.
Daarbij, hygiëne en (mensen)aids hebben niks met elkaar te maken.
vroeger op de boerderij hadden ze de koeien ook niet op schoot. Waarom is een kat wel onhygiënisch in de slaapkamer en niet in de woonkamer?quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:41 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Omdat beesten onhygiënisch zijn en niet in een slaapkamer horen?
De tijd dat we met beesten samen moesten slapen ligt eeuwen achter ons.
Een bacterie of een haar is wat anders dan naast je katten slapen alle dagen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:45 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik ging niet al te serieus in op je opmerking omdat ik hem niet serieus neem
Ik heb er voor gekozen om 2 katten te nemen, dus die zijn verweven met mijn leven. Dan zal er vast wel eens een bacterie op me landen of een haar mijn maag in verdwijnen. Kan echt geen kwaad
Ik vind het willekeurig om ze dan uit je slaapkamer te weren. Als ie onder de dekens en op mijn kussen zou gaan liggen is het een ander verhaal
Ik koop geen kat, en ook geen pluche beest.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:45 schreef frietenstamp het volgende:
Als je katten vies vindt en hem daarom in de kelder of de gang opsluit de godganse dag en nacht kun je beter een pluche beest bij de Blokker kopen.
wat doe je dan hier eigenlijk?quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:48 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik koop geen kat, en ook geen pluche beest.
Als je mijn post had gelezen kon je zien dat dat ook niet zo is. Ze ligt soms op het voeteneind en meestal op de vensterbank.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:48 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Een bacterie of een haar is wat anders dan naast je katten slapen alle dagen.
Een dier niet als item zien dat je een uur per dag uit de kast kunt trekken en daarna weer opbergen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:49 schreef Allures het volgende:
[..]
Als je mijn post had gelezen kon je zien dat dat ook niet zo is. Ze ligt soms op het voeteneind en meestal op de vensterbank.
Katten gaan echt niet naast je in bed liggen de hele nachtvinden ze helemaal niet chill
Maar daarnaast zie ik ook niet wat er mis mee is als het wel zo zou zijn eigenlijk
Als ik op de bank lig, ligt ze ook naast me
Daarin verschillen katten van elkaar. Er zijn katten die dat wel doen. Als hem in de slaapkamer laten voor jou werkt, moet je dat doen. Er zijn ook mensen die het niet fijn vinden dus die doen dat niet.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:49 schreef Allures het volgende:
[..]
Als je mijn post had gelezen kon je zien dat dat ook niet zo is. Ze ligt soms op het voeteneind en meestal op de vensterbank.
Katten gaan echt niet naast je in bed liggen de hele nachtvinden ze helemaal niet chill
Maar daarnaast zie ik ook niet wat er mis mee is als het wel zo zou zijn eigenlijk
Als ik op de bank lig, ligt ze ook naast me
'Of het nu om een kat of hond gaat, hou je slaapkamer zo zuiver mogelijk, om allergieën te vermijden. Als de kat vaak op het bed slaapt en zichzelf daar proper likt, zal ze overal huidschilfers en speekselpartikeltjes achterlaten die voor een allergische reactie kunnen zorgen. Je lakens kan je genoeg wassen, maar je matras ga je niet elke week laten stomen. Precies daar kruipen die huidschilfers in. Hoe gezellig het ook is, hou je kat uit je bed, ook om jezelf tegen vlooien te beschermen. In en rond een bed ligt altijd stof, iets waar vlooien gek op zijn. Hou de deur van je slaapkamer dus liever dicht.'quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
vroeger op de boerderij hadden ze de koeien ook niet op schoot. Waarom is een kat wel onhygiënisch in de slaapkamer en niet in de woonkamer?
Dat is wel een goeie vraag inderdaad!quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:52 schreef Fera het volgende:
Zou hij ook de boel bij elkaar schreeuwen als jullie weg zijn?
Ik zit mij te verbazen ende te verwonderen (en vind het ook een beetje zielig) dat iemand weken wakker gaat liggen omdat een beest zich niet kan gedragen.quote:
Maar als je kat krijst als je in de slaapkamer bent zou ik toch eens proberen wat er gebeurd als je de deur open laatquote:Op zondag 2 oktober 2016 10:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daarin verschillen katten van elkaar. Er zijn katten die dat wel doen. Als hem in de slaapkamer laten voor jou werkt, moet je dat doen. Er zijn ook mensen die het niet fijn vinden dus die doen dat niet.
Lijkt me allebei prima.
belgische logica. Mijn kat ligt als ze haar zin krijgt de hele dag op schoot, dan heb ik ook voldoende huidschilfers en haren om mij heen en ben nog altijd niet allergisch. En vlooien heeft ze niet want ze is binnenkatquote:Op zondag 2 oktober 2016 10:53 schreef Coritchando het volgende:
[..]
'Of het nu om een kat of hond gaat, hou je slaapkamer zo zuiver mogelijk, om allergieën te vermijden. Als de kat vaak op het bed slaapt en zichzelf daar proper likt, zal ze overal huidschilfers en speekselpartikeltjes achterlaten die voor een allergische reactie kunnen zorgen. Je lakens kan je genoeg wassen, maar je matras ga je niet elke week laten stomen. Precies daar kruipen die huidschilfers in. Hoe gezellig het ook is, hou je kat uit je bed, ook om jezelf tegen vlooien te beschermen. In en rond een bed ligt altijd stof, iets waar vlooien gek op zijn. Hou de deur van je slaapkamer dus liever dicht.'
(komt van http://www.vvd-dierenklin(...)e-hygienisch-is-dat)
Ga jij maar lekker in de haren en huidschilfers liggen hoor. En lekker gelikt worden door een tong die even daarvoor nog in zijn eigen of ander kat zijn anus zat. Humm, jammie.
Om hem te kunnen vervelen, lollergrapjes met hem uithalen.quote:
Je broek was je gewon als je hem een dag aangehad hebt en de bank kan je stofzuigen. Wat ik, toen ik een kat had, ook om de dag deed. Ik heb echt geen zin om mijn bed om de ag te moeten verschonen, daar doe ik gewoon een week of soms wel twee mee.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
belgische logica. Mijn kat ligt als ze haar zin krijgt de hele dag op schoot, dan heb ik ook voldoende huidschilfers en haren om mij heen en ben nog altijd niet allergisch. En vlooien heeft ze niet want ze is binnenkat
Je broek ga je toch niet dagelijks wassen? Loop daar minstens een week mee. En bed kan wel 2 maanden mee.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je broek was je gewon als je hem een dag aangehad hebt en de bank kan je stofzuigen. Wat ik, toen ik een kat had, ook om de dag deed. Ik heb echt geen zin om mijn bed om de ag te moeten verschonen, daar doe ik gewoon een week of soms wel twee mee.
Ik snap ook niet wat het probleem is als TS daar uit wat voor overwegingen dan ook de grens trekt. Om die ene slaapkamer zal het niet hangen.
Ben benieuwd wat dit zou doen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef Sotchi2014 het volgende:
Zet je wekker een keer om 3 uur en ga naar hem toe. Dan doorbreek je zijn ritme ook.
Ja buiten laten platrijden maakt wel een eind aan het probleem, maar denk dat TS geen oplossing in die richting zoekt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:17 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het probleem is de manier waarop dat dier gehouden wordt.
Wat zij zegt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
TS, een kat is geen hond. Of kind. Vergeet allerlei opvoedmethoden die bij voorgenoemde categorieën van toepassing zijn. Als je kat krijst, is er reden om actie te ondernemen. Niet negeren dus. Ik neem aan dat je het beestje gelukkig wilt zien. Katten maak je niet gelukkig door ze 'op te voeden' en er vanuit te gaan dat ze dan hun lesje wel leren. Dat is veel te ingewikkeld. Een kat is niet dienstbaar en trekt geen conclusies als: he de baas reageert niet op mijn gekrijs. Laat ik er maar mee ophouden en gaan slapen.
Die kat krijst niet voor zijn lol of om jou dwars te zitten.
Dus doe jezelf en je kat een plezier en maak de nachten voor jullie allemaal een beetje fijner. Geef hem meer ruimte.
Ook in dat opzicht is een kat geen hond. Die laatste stop je 's nachts bij wijze van spreken in een bench en hij gaat braaf liggen pitten tot de baas weerom komt. Een kat kun je niet op die manier dirigeren. Als je dat irritant vindt, dan is dat natuurlijk heel begrijpelijk, maar dan is een kat misschien niet jouw soort huisdier. Dat kan.
En anders: laat het huis ook van hem zijn. De huiskamer althans. De slaapkamer kun je gewoon dichthouden, als je daarop staat. Maar de huiskamer is van hem, daar mag hij immers vaak wél komen. Daar heeft hij van alles te doen en te onderzoeken en daar heeft hij ritueeltjes en dingetjes. Hij snapt er niets van dat hij daar opeens soms niet mag komen, terwijl hij écht écht van alles moet doen in de huiskamer die nacht!!! En zéker 's nachts zelfs, want dan is het lekker stil. Rondje rond de tafelpoot, kopje aan de stoelpoot etc. Heel dringende zaken. Laat hem toch!
Voor een kat draait het leven niet om jou, zoals bij een hond, die daardoor dienstbaar is. Voor een kat draait het leven om zijn territorium, zijn rituelen en een bepaalde mate van vrijheid. Dat maakt het voor veel mensen juist leuke dieren om mee samen te leven. Je moet er net van houden, dat wel.
Amen!quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
TS, een kat is geen hond. Of kind. Vergeet allerlei opvoedmethoden die bij voorgenoemde categorieën van toepassing zijn. Als je kat krijst, is er reden om actie te ondernemen. Niet negeren dus. Ik neem aan dat je het beestje gelukkig wilt zien. Katten maak je niet gelukkig door ze 'op te voeden' en er vanuit te gaan dat ze dan hun lesje wel leren. Dat is veel te ingewikkeld. Een kat is niet dienstbaar en trekt geen conclusies als: he de baas reageert niet op mijn gekrijs. Laat ik er maar mee ophouden en gaan slapen.
Dus doe jezelf en je kat een plezier en maak de nachten voor jullie allemaal een beetje fijner. Geef hem meer ruimte.
Ook in dat opzicht is een kat geen hond. Die laatste stop je 's nachts bij wijze van spreken in een bench en hij gaat braaf liggen pitten tot de baas weerom komt. Een kat kun je niet op die manier dirigeren. Als je dat irritant vindt, dan is dat natuurlijk heel begrijpelijk, maar dan is een kat misschien niet jouw soort huisdier. Dat kan.
En anders: laat het huis ook van hem zijn. De huiskamer althans. De slaapkamer kun je gewoon dichthouden, als je daarop staat. Maar de huiskamer is van hem, daar mag hij immers vaak wél komen. Daar heeft hij van alles te doen en te onderzoeken en daar heeft hij ritueeltjes en dingetjes. Hij snapt er niets van dat hij daar opeens soms niet mag komen, terwijl hij écht écht van alles moet doen in de huiskamer die nacht!!! En zéker 's nachts zelfs, want dan is het lekker stil. Rondje rond de tafelpoot, kopje aan de stoelpoot etc. Heel dringende zaken. Laat hem toch!
Voor een kat draait het leven niet om jou, zoals bij een hond, die daardoor dienstbaar is. Voor een kat draait het leven om zijn territorium, zijn rituelen en een bepaalde mate van vrijheid. Dat maakt het voor veel mensen juist leuke dieren om mee samen te leven. Je moet er net van houden, dat wel.
Alleen woont hij niet meer in het oude huis en daardoor is het een enorme verandering, hij kan nu dus een enorme behoefte hebben zijn hele territorium 's nachts ook te kunnen bezoeken.quote:Op zondag 2 oktober 2016 06:32 schreef Daph_ het volgende:
Dit was in mijn oude huis ook het geval, dus daarin geen verandering.
Jezus neequote:Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Heb ik ook gehad wat een onding, katten keken er niet naar om maakt een hoop lawaai en is al over the place met het lichtje, de verstelbaarheid door middel van een schuifje is binnen no time stuk.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:38 schreef valentijn101 het volgende:
Misschien help het als hij s nachts afleiding heeft.
Een automatische lasergame bv http://www.frolicat.com/products
[ afbeelding ]
Feliway?quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:33 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Welnee. Dan nam ze toch heel de moeite niet om hier een topic te openen? Ga er maar aan staan, tegenwoordig op FOK!, om een vraag te stellen. Je denkt wel drie keer na, met al die 'lolbroeken' hier. Dus volgens mij is ze hartstikke gek op de kat, maar wordt ze dus tijdelijk ook gek ván hem en is ze daarbij toevallig nu eenmaal gewoon een beetje eigenwijs.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:41 schreef mrspoeZ het volgende:
Daf wil horen dat ze haar kat naar het asiel moet brengen.
Je doet er zeker goed aan je huiskamer voor je kat open te zetten en dat je even langs de DA gaat( mijn katten komen door het hele huis en in een afgesloten tuin)quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:21 schreef Daph_ het volgende:
Hij heeft de beschikking over het grootste deel van het huis, zeker 45m2. Ik zie niet in wat daarin onvoldoende is. Hij kan bij de voordeur uit het raam kijken, heeft hoogteverschillen waar hij kan zitten/uitkijken, speeltjes, krabpaal, vier verschillende slaapplekjes met mandje dekentje enz. (Met spullen die hij in mijn oude huis al had en waarvan hij de geur dus al kent). Qua oppervlakte en ruimtes heeft hij tenminste dezelfde ruimte beschikbaar als in mijn oude huis dus het is niet alsof hij opeens veel minder ruimte heeft oid. Ik heb mijn hele leven katten gehad en weet niet beter dan dat onze katten een beperkt deel van het huis beschikbaar hebben gedurende de dag (dan wel alleen op de benedenverdieping, dan wel juist niet in de woonkamer maar de rest van het huis behalve de woonkamer) en we hebben daar nooit problemen mee gehad. Hij mag vanaf begin af aan niet in de woonkamer, maar misschien dat we toch moeten overwegen om dat (tijdelijk) wel te doen als hem dat rust geeft. De tip van het kledingstuk ga ik sowieso gebruiken, misschien stelt hem dat gerust.
Hij krijgt meer dan genoeg aandacht 's ochtends en als we uit het werk komen (mijn vriend begint om 08.30 en om 16.15 ben ik weer thuis) waarbij hij geaaid wordt, er met hem gespeeld wordt, hij lekker op schoot kan kruipen enzovoort. Er staan altijd knabbels en water. Hij komt echt niks te kort wat dat betreft. Het zal stress zijn die de verhuizing heeft meegebracht en wil hem (en uiteindelijk ons) daarom helpen rustiger te worden. Hem naar buiten laten vind ik geen oplossing op dit moment: hij woont hier pas net en het lijkt me daarom niet verstandig om hem nu al buiten op pad te laten. Over een tijdje mag hij uiteraard wel naar buiten![]()
Ik zal voor de zekerheid komende week een afspraak maken bij de dierenarts om hem te laten controleren zodat we dat hopelijk kunnen uitsluiten.
Dit⤴en dat 'wennen' kon best wel eens een half jaar tot zelfs een jaar in beslag nemen, geef het de tijd, succes ermee!quote:Op maandag 3 oktober 2016 00:22 schreef mootie het volgende:
Je moet je even aanpassen aan je kat. Arme ding heeft enorm veel op zijn bordje gekregen ineens. Hij wil rust en ruimte, en de tijd om zich thuis te gaan voelen. Hij moet gewoon wennen.
Veel succes met deze houdingquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:21 schreef Daph_ het volgende:
Hij heeft de beschikking over het grootste deel van het huis, zeker 45m2. Ik zie niet in wat daarin onvoldoende is. Hij kan bij de voordeur uit het raam kijken, heeft hoogteverschillen waar hij kan zitten/uitkijken, speeltjes, krabpaal, vier verschillende slaapplekjes met mandje dekentje enz. (Met spullen die hij in mijn oude huis al had en waarvan hij de geur dus al kent). Qua oppervlakte en ruimtes heeft hij tenminste dezelfde ruimte beschikbaar als in mijn oude huis dus het is niet alsof hij opeens veel minder ruimte heeft oid. Ik heb mijn hele leven katten gehad en weet niet beter dan dat onze katten een beperkt deel van het huis beschikbaar hebben gedurende de dag (dan wel alleen op de benedenverdieping, dan wel juist niet in de woonkamer maar de rest van het huis behalve de woonkamer) en we hebben daar nooit problemen mee gehad. Hij mag vanaf begin af aan niet in de woonkamer, maar misschien dat we toch moeten overwegen om dat (tijdelijk) wel te doen als hem dat rust geeft. De tip van het kledingstuk ga ik sowieso gebruiken, misschien stelt hem dat gerust.
Hij krijgt meer dan genoeg aandacht 's ochtends en als we uit het werk komen (mijn vriend begint om 08.30 en om 16.15 ben ik weer thuis) waarbij hij geaaid wordt, er met hem gespeeld wordt, hij lekker op schoot kan kruipen enzovoort. Er staan altijd knabbels en water. Hij komt echt niks te kort wat dat betreft. Het zal stress zijn die de verhuizing heeft meegebracht en wil hem (en uiteindelijk ons) daarom helpen rustiger te worden. Hem naar buiten laten vind ik geen oplossing op dit moment: hij woont hier pas net en het lijkt me daarom niet verstandig om hem nu al buiten op pad te laten. Over een tijdje mag hij uiteraard wel naar buiten![]()
Ik zal voor de zekerheid komende week een afspraak maken bij de dierenarts om hem te laten controleren zodat we dat hopelijk kunnen uitsluiten.
Dus hij kan wel leren waar hij wel mag komen (woonkamer), maar niet dat krijsen geen zin heeft?quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Hij hoeft toch niet te leren dat hij in de kamer mag komen...? Of begrijp ik je niet juist?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:14 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dus hij kan wel leren waar hij wel mag komen (woonkamer), maar niet dat krijsen geen zin heeft?
Wat jij zegt 👍quote:Op maandag 3 oktober 2016 00:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Welnee. Dan nam ze toch heel de moeite niet om hier een topic te openen? Ga er maar aan staan, tegenwoordig op FOK!, om een vraag te stellen. Je denkt wel drie keer na, met al die 'lolbroeken' hier. Dus volgens mij is ze hartstikke gek op de kat, maar wordt ze dus tijdelijk ook gek ván hem en is ze daarbij toevallig nu eenmaal gewoon een beetje eigenwijs.
Bovendien heeft ze de kat uit het asiel gehaald en dat is doorgaans goed volk dat weldegelijk om dieren geeft.![]()
Het komt vast goed, TS! En niet luisteren naar wijze raad om de kat naar buiten te laten in dit stadium of er een kat bij te nemen hoor! Zijn ze nou helemaal betoeterd. Eerst RRRUSST en vrijheid ín het nieuwe huis. Zo min mogelijk gedoe en gedwang.
Alles op z'n tijd. Eerst maar even stressloos binnen kunnen zijn. Binding met het huis is nu het belangrijkste.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:21 schreef Allures het volgende:
Waarom niet nu al naar buiten aan het lijntje? Dat hoort toch ook bij wennen aan zijn omgeving?
oh dat zou bij die van mij juist niet zo werken. Die wil wat ze ziet vanuit het raam ook ff kunnen besnuffelenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Alles op z'n tijd. Eerst maar even stressloos binnen kunnen zijn. Binding met het huis is nu het belangrijkste.
Nu ook nog eens buiten erbij doen is teveel voor de kat, hij is al gestressed, naar buiten nu aan het lijntje geeft ook weer stress (nog meer nieuwe omgeving), dat kan die kat nu helemaal niet gebruiken.
Als er nu buiten wat gebeurd waardoor de kat losschiet is de kans vrij groot dat hij weg is, dat moet je niet willen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |