Katten zijn nachtdieren, dus dat werkt zo niet.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou dat ook doen als ik gevangen werd gehouden, laat die kat aub buiten overdag.
Lekker in de vrije natuur, 's avonds weer binnenhalen zodat hij 's nachts fijn kan slapen.
Ik woonde in een flat op 7 hoog, buiten was geen optie. En eerlijk gezegd denk ik dat het niet verstandig is als hij hier nu al naar buiten gaat..quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou dat ook doen als ik gevangen werd gehouden, laat die kat aub buiten overdag.
Lekker in de vrije natuur, 's avonds weer binnenhalen zodat hij 's nachts fijn kan slapen.
Waarom werkt het hier dan wel? Onze kat komt altijd netjes binnen rond 22:00 uur, krijgt nog wat eten en slaapt daarna gewoon heel de nacht door tot een uur of 6. Krijgt 's morgens weer eten en mag weer naar buiten. Die routine kun je gewoon aanleren.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Katten zijn nachtdieren, dus dat werkt zo niet.
Dat vind ik echt wel aan de weinige kantquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik ben dol op het beestje maar op het moment haalt hij het bloed onder m'n nagels vandaan. Helaas maar waar. Betekent overigens niet dat hij overdag/s avonds genegeerd wordt.
Hij mocht bij mij en nu bij mijn vriend in de woonkamer als wij thuis zijn. Snachts en als wij aan het werk zijn zit de deur dicht. Hij heeft dan beschikking over de benedenhal, twee trappen, de overloop op de eerste verdieping en de volledige zolder (circa 30 m2).
Maar die heeft overdag wel wat om zichzelf mee 'moe' te maken, uitdaging, nieuwe indrukken. Deze mag alleen op de hal en op zolder...quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom werkt het hier dan wel? Onze kat komt altijd netjes binnen rond 22:00 uur, krijgt nog wat eten en slaapt daarna gewoon heel de nacht door tot een uur of 6. Krijgt 's morgens weer eten en mag weer naar buiten. Die routine kun je gewoon aanleren.
Kat heel de nacht buiten vind ik ook niks, ligt er 's morgens smerig ongedierte voor de deur.
Kan gerust hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik ga niet eens in op die eerste opmerking.
Dus als meneer zit te krijsen (ongewenst gedrag) moet ik dat belonen door hem aandacht te geven? Dan gaat het krijsen nooit ophouden natuurlijk.
Hij mocht bij mijn oude huis niet op de slaapkamer en nu hier ook niet klaar. Dementie op 4 jaar lijkt me aan de vroege kant. Doof is hij ook niet dus daar zit het ook niet in.
Dus je hebt een kat om...quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom werkt het hier dan wel? Onze kat komt altijd netjes binnen rond 22:00 uur, krijgt nog wat eten en slaapt daarna gewoon heel de nacht door tot een uur of 6. Krijgt 's morgens weer eten en mag weer naar buiten. Die routine kun je gewoon aanleren.
Kat heel de nacht buiten vind ik ook niks, ligt er 's morgens smerig ongedierte voor de deur.
Feliway ga ik morgen halen, dierenwinkel is nu dicht. Had wel een andere feromonen spray maar die had niet het gewenste effect (ander merk)quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:30 schreef Xaryna het volgende:
Hij is nog niet lang geleden verhuisd en zal tijd moeten hebben om te wennen. Het kan een uiting van stress zijn - alleen in een enge omgeving. Feromonen zoals Feliway kunnen misschien helpen. Heb je het al met de dierenarts besproken?
Heeft hij ergens een 'veilig' plekje? Heb je zijn oude spullen uit de flat wel meegenomen?
Dit.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef Sotchi2014 het volgende:
Zet je wekker een keer om 3 uur en ga naar hem toe. Dan doorbreek je zijn ritme ook.
Dit is echt veels te weinig ruimte voor een kat, ook snachtsquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik ben dol op het beestje maar op het moment haalt hij het bloed onder m'n nagels vandaan. Helaas maar waar. Betekent overigens niet dat hij overdag/s avonds genegeerd wordt.
Hij mocht bij mij en nu bij mijn vriend in de woonkamer als wij thuis zijn. Snachts en als wij aan het werk zijn zit de deur dicht. Hij heeft dan beschikking over de benedenhal, twee trappen, de overloop op de eerste verdieping en de volledige zolder (circa 30 m2).
Omdat beesten onhygiënisch zijn en niet in een slaapkamer horen?quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:40 schreef Allures het volgende:
Ik zou hem trouwens op de slaapkamer laten. Een van mijn katten word gewoon een beetje para als ze mij niet kan zien maar als ik er wel ben
Het 'ergste' wat ze doet is op het voeteneind slapen, maar meestal gewoon op de vensterbank
Waarom zou ik haar dat ontzeggen?
Als ie in de woonkamer komt kan ie ook best op de vensterbank in de slaapkamerquote:Op zondag 2 oktober 2016 10:41 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Omdat beesten onhygiënisch zijn en niet in een slaapkamer horen?
De tijd dat we met beesten samen moesten slapen ligt eeuwen achter ons.
Sowieso krijg je daar geen aids van, kattenaids (feline immunodeficientie) kan niet overgedragen worden op mensen omdat het gastheerspecifiek is.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:42 schreef Allures het volgende:
[..]
Als ie in de woonkamer komt kan ie ook best op de vensterbank in de slaapkamerDaar krijg ik echt niet meteen aids van
Je zou zelfs een (goed) punt kunnen maken over het opbouwen van weerstand door je aan dingen bloot te stellen. Het is niet voor niets dat ziektes als asthma meer voorkomen bij bevolkingsgroepen die minder bloot staan aan dieren (zie onderzoek in de New England Journal of Medicine naar asthma risk in Amish and Hutterite)quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:42 schreef Allures het volgende:
[..]
Als ie in de woonkamer komt kan ie ook best op de vensterbank in de slaapkamerDaar krijg ik echt niet meteen aids van
Ik ging niet al te serieus in op je opmerking omdat ik hem niet serieus neemquote:Op zondag 2 oktober 2016 10:44 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Sowieso krijg je daar geen aids van, kattenaids (feline immunodeficientie) kan niet overgedragen worden op mensen omdat het gastheerspecifiek is.
Daarbij, hygiëne en (mensen)aids hebben niks met elkaar te maken.
vroeger op de boerderij hadden ze de koeien ook niet op schoot. Waarom is een kat wel onhygiënisch in de slaapkamer en niet in de woonkamer?quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:41 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Omdat beesten onhygiënisch zijn en niet in een slaapkamer horen?
De tijd dat we met beesten samen moesten slapen ligt eeuwen achter ons.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |