abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165703315
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou dat ook doen als ik gevangen werd gehouden, laat die kat aub buiten overdag.
Lekker in de vrije natuur, 's avonds weer binnenhalen zodat hij 's nachts fijn kan slapen.
Katten zijn nachtdieren, dus dat werkt zo niet. :D
pi_165703392
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou dat ook doen als ik gevangen werd gehouden, laat die kat aub buiten overdag.
Lekker in de vrije natuur, 's avonds weer binnenhalen zodat hij 's nachts fijn kan slapen.
Ik woonde in een flat op 7 hoog, buiten was geen optie. En eerlijk gezegd denk ik dat het niet verstandig is als hij hier nu al naar buiten gaat..
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:30:15 #53
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_165703508
Hij is nog niet lang geleden verhuisd en zal tijd moeten hebben om te wennen. Het kan een uiting van stress zijn - alleen in een enge omgeving. Feromonen zoals Feliway kunnen misschien helpen. Heb je het al met de dierenarts besproken?

Heeft hij ergens een 'veilig' plekje? Heb je zijn oude spullen uit de flat wel meegenomen?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:32:03 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_165703545
Is je kat gecastreerd?
pi_165703578
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Katten zijn nachtdieren, dus dat werkt zo niet. :D
Waarom werkt het hier dan wel? Onze kat komt altijd netjes binnen rond 22:00 uur, krijgt nog wat eten en slaapt daarna gewoon heel de nacht door tot een uur of 6. Krijgt 's morgens weer eten en mag weer naar buiten. Die routine kun je gewoon aanleren.
Kat heel de nacht buiten vind ik ook niks, ligt er 's morgens smerig ongedierte voor de deur. :r
pindazakje
pi_165703601
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ik ben dol op het beestje maar op het moment haalt hij het bloed onder m'n nagels vandaan. Helaas maar waar. Betekent overigens niet dat hij overdag/s avonds genegeerd wordt.

Hij mocht bij mij en nu bij mijn vriend in de woonkamer als wij thuis zijn. Snachts en als wij aan het werk zijn zit de deur dicht. Hij heeft dan beschikking over de benedenhal, twee trappen, de overloop op de eerste verdieping en de volledige zolder (circa 30 m2).
Dat vind ik echt wel aan de weinige kant
Heeft hij ook wat variatie (dat ie op hoge plekken kan zitten) en wat te doen?

Waarom een kat nemen als ie nergens mag komen?
  Moderator / Miss SHO zondag 2 oktober 2016 @ 10:35:04 #57
22592 crew  Ole
pi_165703609
Misschien helpt een feliway stekker. En waarom mag hij niet in de woonkamer?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_165703611
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom werkt het hier dan wel? Onze kat komt altijd netjes binnen rond 22:00 uur, krijgt nog wat eten en slaapt daarna gewoon heel de nacht door tot een uur of 6. Krijgt 's morgens weer eten en mag weer naar buiten. Die routine kun je gewoon aanleren.
Kat heel de nacht buiten vind ik ook niks, ligt er 's morgens smerig ongedierte voor de deur. :r
Maar die heeft overdag wel wat om zichzelf mee 'moe' te maken, uitdaging, nieuwe indrukken. Deze mag alleen op de hal en op zolder...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 oktober 2016 @ 10:36:26 #59
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165703634
Feliway proberen en geef hem een (oud) gedragen kledingstuk van jou op zijn slaapplek. Waarschijnlijk voelt hij zich alleen 's nachts en is hij nog niet op zijn gemak in de nieuwe omgeving.

En ik zou toch ook even een bezoekje aan de dierenarts brengen, om uit te sluiten dat er iets lichamelijks is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_165703637
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ik ga niet eens in op die eerste opmerking.

Dus als meneer zit te krijsen (ongewenst gedrag) moet ik dat belonen door hem aandacht te geven? Dan gaat het krijsen nooit ophouden natuurlijk.

Hij mocht bij mijn oude huis niet op de slaapkamer en nu hier ook niet klaar. Dementie op 4 jaar lijkt me aan de vroege kant. Doof is hij ook niet dus daar zit het ook niet in.
Kan gerust hoor.
Er zijn ook jonge mensen met dementie.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:36:28 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165703638
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus je hebt een kat om...

Als ik m,n katten buiten zou laten zijn ze trouwens weg, maar dat is een ander verhaal.

Die kat is gewoon van slag vanwege de verhuizing, dat kan je niet wegredeneren alsof het een mens is, dat is het niet.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_165703645
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:30 schreef Xaryna het volgende:
Hij is nog niet lang geleden verhuisd en zal tijd moeten hebben om te wennen. Het kan een uiting van stress zijn - alleen in een enge omgeving. Feromonen zoals Feliway kunnen misschien helpen. Heb je het al met de dierenarts besproken?

Heeft hij ergens een 'veilig' plekje? Heb je zijn oude spullen uit de flat wel meegenomen?
Feliway ga ik morgen halen, dierenwinkel is nu dicht. Had wel een andere feromonen spray maar die had niet het gewenste effect (ander merk) :)

Oude spullen zijn mee, al zijn speeltjes, krabpaal (zo'n grote met meerdere verdiepingen en zon holletje om in te slapen), mandje, zijn fijnste dekentje waar hij altijd op lag
pi_165703653
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:32 schreef Aventura het volgende:
Is je kat gecastreerd?
Jep
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:37:23 #64
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_165703655
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef Sotchi2014 het volgende:
Zet je wekker een keer om 3 uur en ga naar hem toe. Dan doorbreek je zijn ritme ook.
Dit.
Prrrrr
pi_165703706
Ik zou hem trouwens op de slaapkamer laten. Een van mijn katten word gewoon een beetje para als ze mij niet kan zien maar als ik er wel ben
Het 'ergste' wat ze doet is op het voeteneind slapen, maar meestal gewoon op de vensterbank
Waarom zou ik haar dat ontzeggen?

Wil je vriend die kat eigenlijk wel?
pi_165703720
3 weken wakker liggen van een beest.... Ik had hem in nacht 2 al verdronken in de badkuip.
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:41:08 #67
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165703724
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ik ben dol op het beestje maar op het moment haalt hij het bloed onder m'n nagels vandaan. Helaas maar waar. Betekent overigens niet dat hij overdag/s avonds genegeerd wordt.

Hij mocht bij mij en nu bij mijn vriend in de woonkamer als wij thuis zijn. Snachts en als wij aan het werk zijn zit de deur dicht. Hij heeft dan beschikking over de benedenhal, twee trappen, de overloop op de eerste verdieping en de volledige zolder (circa 30 m2).
Dit is echt veels te weinig ruimte voor een kat, ook snachts :{
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:41:33 #68
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165703735
Waarom ga je eigenlijk steeds maar niet in op de huiskamervragen en -tips?

Geef het beestje gewoon wat meer ruimte.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165703737
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:40 schreef Allures het volgende:
Ik zou hem trouwens op de slaapkamer laten. Een van mijn katten word gewoon een beetje para als ze mij niet kan zien maar als ik er wel ben
Het 'ergste' wat ze doet is op het voeteneind slapen, maar meestal gewoon op de vensterbank
Waarom zou ik haar dat ontzeggen?
Omdat beesten onhygiënisch zijn en niet in een slaapkamer horen?

De tijd dat we met beesten samen moesten slapen ligt eeuwen achter ons.
pi_165703752
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:41 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Als ie in de woonkamer komt kan ie ook best op de vensterbank in de slaapkamer :D Daar krijg ik echt niet meteen aids van :')
pi_165703788
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:42 schreef Allures het volgende:

[..]

Als ie in de woonkamer komt kan ie ook best op de vensterbank in de slaapkamer :D Daar krijg ik echt niet meteen aids van :')
Sowieso krijg je daar geen aids van, kattenaids (feline immunodeficientie) kan niet overgedragen worden op mensen omdat het gastheerspecifiek is.
Het is wel verstandig om je huisarts te raadplegen als je denkt dat je kat aids heeft, dat is niet goed voor het beest.

Daarbij, hygiëne en (mensen)aids hebben niks met elkaar te maken.
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:45:31 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165703819
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:42 schreef Allures het volgende:

[..]

Je zou zelfs een (goed) punt kunnen maken over het opbouwen van weerstand door je aan dingen bloot te stellen. Het is niet voor niets dat ziektes als asthma meer voorkomen bij bevolkingsgroepen die minder bloot staan aan dieren (zie onderzoek in de New England Journal of Medicine naar asthma risk in Amish and Hutterite)
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_165703829
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:44 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Sowieso krijg je daar geen aids van, kattenaids (feline immunodeficientie) kan niet overgedragen worden op mensen omdat het gastheerspecifiek is.

Daarbij, hygiëne en (mensen)aids hebben niks met elkaar te maken.
Ik ging niet al te serieus in op je opmerking omdat ik hem niet serieus neem :')
Ik heb er voor gekozen om 2 katten te nemen, dus die zijn verweven met mijn leven. Dan zal er vast wel eens een bacterie op me landen of een haar mijn maag in verdwijnen. Kan echt geen kwaad
Ik vind het willekeurig om ze dan uit je slaapkamer te weren. Als ie onder de dekens en op mijn kussen zou gaan liggen is het een ander verhaal
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:45:52 #74
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_165703830
Als je katten vies vindt en hem daarom in de kelder of de gang opsluit de godganse dag en nacht kun je beter een pluche beest bij de Blokker kopen.
pi_165703864
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:41 schreef Coritchando het volgende:

[..]

vroeger op de boerderij hadden ze de koeien ook niet op schoot. Waarom is een kat wel onhygiënisch in de slaapkamer en niet in de woonkamer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')