Ik begrijp dat hij moet wennen aan zijn nieuwe omgeving maar drie weken op 3 uur slaap per nacht breekt ons op dit moment op. Ik ben op zoek naar iets waardoor hij niet (minder) miauwt snachts, of waardoor hij rustiger wordt. Voor hem lijkt me dit ook niet best.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de kat gewoon van slag of ongelukkig is door de verhuizing en wat extra steun kan gebruiken of naar de dierenarts moet of dement is. Katten spelen geen psychologische spelletjes die genegeerd moeten worden. Die verdenking alleen al vind ik bizar. Een kat is een kat en leeft oprecht.
Sommige mensen hier denken inderdaad in oplossingen in plaats van TS van allerlei dingen te beschuldigenquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je bent al van mening veranderd want dit is geen "negeren" van "slecht gedrag" meer maar je openstellen voor de signalen van het beest.
Geef hem aan iemand met meer geduld en inlevingsvermogen. Wordt iedereen gelukkiger van.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:33 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik begrijp dat hij moet wennen aan zijn nieuwe omgeving maar drie weken op 3 uur slaap per nacht breekt ons op dit moment op. Ik ben op zoek naar iets waardoor hij niet (minder) miauwt snachts, of waardoor hij rustiger wordt. Voor hem lijkt me dit ook niet best.
nou, je bent wel dol op die katquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik ga niet eens in op die eerste opmerking.
Dus als meneer zit te krijsen (ongewenst gedrag) moet ik dat belonen door hem aandacht te geven? Dan gaat het krijsen nooit ophouden natuurlijk.
Hij mocht bij mijn oude huis niet op de slaapkamer en nu hier ook niet klaar. Dementie op 4 jaar lijkt me aan de vroege kant. Doof is hij ook niet dus daar zit het ook niet in.
Klopt de aanname dat hij overdag vooral in de huiskamer zit?quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:33 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik begrijp dat hij moet wennen aan zijn nieuwe omgeving maar drie weken op 3 uur slaap per nacht breekt ons op dit moment op. Ik ben op zoek naar iets waardoor hij niet (minder) miauwt snachts, of waardoor hij rustiger wordt. Voor hem lijkt me dit ook niet best.
Hij komt uit het asiel. Ze gaven toen aan dat hij twee was, ik zelf denk dat hij jonger was dan dat (gekeken naar zijn bouw en gedrag)quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:23 schreef Sorella het volgende:
Je zegt dat hij 3 jaar bij jou is, is de kat dan 3 jaar of heb je hem over genomen.
In het geval van overgenomen dan is de kat misschien al een stuk ouder en zou dementie kunnen.
Zet de woonkamer open voor hem dat kan misschien ook helpen.
Wat betreft het wel of niet eruit gaan als hij krijst ik zou dat eerlijk gezegd niet weten wat het beste is, de een zegt dit en de ander zegt dat.
quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:34 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Geef hem aan iemand met meer geduld en inlevingsvermogen. Wordt iedereen gelukkiger van.
nog meer stress voor dat beest! Hoe gaat dat hem helpen?quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:37 schreef Sorella het volgende:
Breng je kat uit logeren naar een pension voor een weekje misschien helpt dat ?
Ik help de kat, niet jou.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:37 schreef Daph_ het volgende:
[..]![]()
Zoals jij zeker. Ik ben op zoek naar tips, niet om afgezeken te worden.
Je helpt hier helemaal niemand behalve je eigen ego. Kan je niet gewoon weggaan als je niet bij wil dragen?quote:
Ik ben dol op het beestje maar op het moment haalt hij het bloed onder m'n nagels vandaan. Helaas maar waar. Betekent overigens niet dat hij overdag/s avonds genegeerd wordt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
nou, je bent wel dol op die kat![]()
Maar in jouw oude huis mocht hij wel in woonkamer dus? Hoeveel ruimte heeft hij nu s nacht tot zijn beschikking?
En feliway al geprobeert?
Ik heb een andere mening dan jij. Sinds wanneer is dat niet meer toegestaan?quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je helpt hier helemaal niemand behalve je eigen ego. Kan je niet gewoon weggaan als je niet bij wil dragen?
Situatie van de woonkamer en slaapkamer is hetzelfde bij mijn vriend als bij mijn oude huis. Slaapkamer verboden terrein, woonkamer alleen als we thuis zijn. Daarin geen verandering.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:37 schreef Sorella het volgende:
Je zei eerst dat hij bij jou niet in de woonkamer en slaapkamer mocht, nu zeg je dat hij bij jou niet op de slaapkamer mocht. Logisch dat je de kat in de nieuwe situatie ook niet op je slaapkamer wilt hebben maar waarom niet de woonkamer ?
4 jaar is niet oud om een beginnend dementerende kat te hebben (maar het zou wel kunnen)
Breng je kat uit logeren naar een pension voor een weekje misschien helpt dat ?
Het is prima toegestaan, maar als je in een topic TS niet wil helpen en alleen maar af wil zeiken, moet je niet raar opkijken dat mensen je om je 'andere mening' wel gewoon een paardenlul vindenquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:40 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik heb een andere mening dan jij. Sinds wanneer is dat niet meer toegestaan?
Doorbreken van het patroon wat hij nu heeft opgebouwd.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
nog meer stress voor dat beest! Hoe gaat dat hem helpen?
Ik zou het toch overwegen om hem in de woonkamer te laten. Waarom niet? Ik denk dat het kan helpenquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:41 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Situatie van de woonkamer en slaapkamer is hetzelfde bij mijn vriend als bij mijn oude huis. Slaapkamer verboden terrein, woonkamer alleen als we thuis zijn. Daarin geen verandering.
Hou eens op met je onterechte beschuldigingen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is prima toegestaan, maar als je in een topic TS niet wil helpen en alleen maar af wil zeiken, moet je niet raar opkijken dat mensen je om je 'andere mening' wel gewoon een paardenlul vinden
ik vind jullie irritant bezig. Ga lekker bekvechten via pm/dm ajbquote:Op zondag 2 oktober 2016 09:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is prima toegestaan, maar als je in een topic TS niet wil helpen en alleen maar af wil zeiken, moet je niet raar opkijken dat mensen je om je 'andere mening' wel gewoon een paardenlul vinden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |