abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165701277
Wanhopige kattenbezitster hier. Needs help.

Ruim drie weken geleden heb ik mijn kat verhuisd van mijn woning naar de woning van mijn vriend. Sindsdien heb ik nagenoeg geen oog meer dicht gedaan en inmiddels sta ik letterlijk op instorten wegens slaapgebrek. Meneer krijst namelijk snachts het hele huis bij elkaar met gemiauw wat door merg en been gaat.

Voorheen bij mijn oude huis miauwde hij ook wel snachts, maar dat duurde 5 minuten en dan hoorde je m pas weer even rond de tijd dat mijn wekker doordeweeks gaat. Nu geeft hij standaard om 03.30 een krijsconcert (je kunt er letterlijk de klok op gelijk zetten, dit is iedere nacht op hetzelfde tijdstip) en vervolgens ongeveer iedere 20 minuten weer zo'n serenade waardoor slapen onmogelijk is. Het is echt niet te harden en eerlijk gezegd ben ik ten einde raad.

We negeren dit gedrag, omdat als we eruit komen als hij zo krijst hij heeft wat hij wil (aandacht). Hij krijgt overdag voldoende aandacht, er wordt met hem gespeeld en gekroeld en voor we naar bed gaan krijgt hij wat natvoer. Hij mag snachts niet op de slaapkamer en in de woonkamer, maar de rest van het huis (met kattenbak, meerdere krabplekken, speeltjes, eten en drinken) staat gewoon tot zijn beschikking. Dit was in mijn oude huis ook het geval, dus daarin geen verandering. Hij is een binnenkat en in de 3 jaar dat hij bij mij woont niet buiten geweest.

Heeft iemand tips wat we hieraan kunnen doen? We zijn bekaf en stront chagrijnig iedere dag en eerlijk gezegd weet ik niet hoe lang ik dit volhoud voor ik compleet instort.
  zondag 2 oktober 2016 @ 06:52:25 #2
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_165701290
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2016 06:32 schreef Daph_ het volgende:
We negeren dit gedrag, omdat als we eruit komen als hij zo krijst hij heeft wat hij wil (aandacht).
Deze instelling lijkt rechtstreeks uit een Russisch weeshuis of slechte horrorfilm te komen. Ik zou hem in zo'n geval wel aandacht geven/gezelschap bieden en geruststellen, gewoon een slaapplek op de slaapkamer geven. Of hij is dement. Dementen kun je beter niet verhuizen. Investeer dan in oordopjes.
  zondag 2 oktober 2016 @ 07:10:54 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165701307
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 06:52 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Deze instelling lijkt rechtstreeks uit een Russisch weeshuis of slechte horrorfilm te komen. Ik zou hem in zo'n geval wel aandacht geven/gezelschap bieden en geruststellen, gewoon een slaapplek op de slaapkamer geven. Of hij is dement. Dementen kun je beter niet verhuizen. Investeer dan in oordopjes.
Is anders een heel logische gedachtegang. Als je slecht gedrag beloont, zet slecht gedraag zich voort
Laffe huichelaar
pi_165701347
Een kater een "kat" noemen.. :')
With a Song in my heart and a smile on my face...
  zondag 2 oktober 2016 @ 07:44:23 #5
452947 frietenstamp
pi_165701352
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 07:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Is anders een heel logische gedachtegang. Als je slecht gedrag beloont, zet slecht gedraag zich voort
Helemaal niet logisch maar harteloos en fucked up.

Dachten ouders in de jaren 50/60 ook, dat een jammerend kind bij de ingang van het ziekenhuis voor opname aan het aandachtshoeren was. Ze gingen niet mee naar binnen want als ouder je huilende kind tot steun zijn in een enge situatie zou het kind alleen maar verpesten.

Een verhuizing is voor veel dieren een vergelijkbare situatie.
pi_165701374
ik zou hem dumpen bij het asiel.
pi_165701382
Heeft hij zicht op buitenwereld? Misschien ziet hij vreemde katten buiten
Of misschien is hij toch erg eenzaam/verveelt hij zich en zou een kat erbij schelen
pi_165701528
Ik heb even geen tip, behalve misschien oordopjes. Maar wilde even reageren op dat 'je kan er de klok op gelijk zetten' want onze kat heeft altijd zijn dolle half uurtje iets voor 10 uur 's avonds. Elke avond zelfde tijdstip. Zo opmerkelijk. Ben benieuwd naar de wintertijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:44:10 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165701582
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 07:44 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dachten ouders in de jaren 50/60 ook, dat een jammerend kind bij de ingang van het ziekenhuis voor opname aan het aandachtshoeren was. Ze gingen niet mee naar binnen want als ouder je huilende kind tot steun zijn in een enge situatie zou het kind alleen maar verpesten.

Dat mag jij vinden. Sterker nog, je mag nog 100 even slechte vergelijkingen maken om ons ervan te overtuigen. Maar je hoeft het niet als feit te presenteren als zelfs diverse experts het hier niet over eens zijn.

Lekker TS uitmaken voor harteloos en fucked up of zeggen dat ze uit een slechte horrorfilm komt omdat ze toevallig een andere mening heeft... :{
Laffe huichelaar
pi_165701615
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 07:44 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De ouders mochten niet mee, dat is een heel verschil!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:00:45 #11
452947 frietenstamp
pi_165701769
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:47 schreef halfway het volgende:

[..]

De ouders mochten niet mee, dat is een heel verschil!
Ze mochten wel mee.
pi_165701839
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:00 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ze mochten wel mee.
en hoe is dit relevant in f&f?
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:07:17 #13
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165701896
Zet je wekker een keer om 3 uur en ga naar hem toe. Dan doorbreek je zijn ritme ook.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:07:38 #14
452947 frietenstamp
pi_165701900
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

en hoe is dit relevant in f&f?
Dat ts en timmmmm ervan uitgaan dat de kat onterecht aan het aandachtshoeren is en dus genegeerd moet worden.
pi_165701943
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat ts en timmmmm ervan uitgaan dat de kat onterecht aan het aandachtshoeren is en dus genegeerd moet worden.
misschien is de kat terecht aan het aandachtshoeren.
Heb je zelf een kat?
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:14:17 #16
452947 frietenstamp
pi_165702003
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Sterker nog, je mag nog 100 even slechte vergelijkingen maken om ons ervan te overtuigen. Maar je hoeft het niet als feit te presenteren als zelfs diverse experts het hier niet over eens zijn.

Lekker TS uitmaken voor harteloos en fucked up of zeggen dat ze uit een slechte horrorfilm komt omdat ze toevallig een andere mening heeft... :{
Ik maak ts nergens voor uit, bro, beheers jezelf.
pi_165702026
Het beest de hele dag afmatten zodat hij 's nachts slaapt
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:18:28 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165702078
Waarom mag hij eigenlijk niet in de woonkamer?
Je haalt hem uit z'n vertrouwde omgeving en dan maak je z'n nieuwe wereld 's nachts ook nog eens stukken kleiner.

Katten houden niet van verandering, het kost tijd.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:23:11 #19
452947 frietenstamp
pi_165702190
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien is de kat terecht aan het aandachtshoeren.
Heb je zelf een kat?
Ik ga ervan uit dat de kat gewoon van slag of ongelukkig is door de verhuizing en wat extra steun kan gebruiken of naar de dierenarts moet of dement is. Katten spelen geen psychologische spelletjes die genegeerd moeten worden. Die verdenking alleen al vind ik bizar. Een kat is een kat en leeft oprecht.
pi_165702206
Je zegt dat hij 3 jaar bij jou is, is de kat dan 3 jaar of heb je hem over genomen.
In het geval van overgenomen dan is de kat misschien al een stuk ouder en zou dementie kunnen.
Zet de woonkamer open voor hem dat kan misschien ook helpen.

Wat betreft het wel of niet eruit gaan als hij krijst ik zou dat eerlijk gezegd niet weten wat het beste is, de een zegt dit en de ander zegt dat.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:26:34 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165702246
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik ken de hele kat in kwestie niet, noch de situatie dus ik ga nergens vanuit. De enige hier die van dingen uitgaat en met overdreven termen gooit op basis van een vrij summiere OP ben jij.

En als ik dan toch een conclusie moet trekken op basis van de OP, zou ik gokken dat het beestje gewoon nog even moet wennen aan de nieuwe omgeving. Dat kan ie niet zonder zijn eigenaar doen, maar 's nachts wel prima op eigen houtje.

Ik zou hem wel in de woonkamer laten, wat Dagonet ook zegt. TS geeft aan veel liefde en aandacht aan het beest te geven (zoals een russisch weeshuis toch? :{ ) en dat zal, zo ik vermoed, vooral in de woonkamer gebeuren. Daar zit de kat dus het meest en zal ie zich dus begrijpelijk het meest op het gemak voelen.
Laffe huichelaar
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:30:42 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165702304
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:23 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat de kat gewoon van slag of ongelukkig is door de verhuizing en wat extra steun kan gebruiken of naar de dierenarts moet of dement is. Katten spelen geen psychologische spelletjes die genegeerd moeten worden. Die verdenking alleen al vind ik bizar. Een kat is een kat en leeft oprecht.
wie zegt dat het psychologische spelletjes zijn dan? Niemand hier denkt dat de kat TS aan het foppen is hoor.
Laffe huichelaar
pi_165702308
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 06:52 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik ga niet eens in op die eerste opmerking.

Dus als meneer zit te krijsen (ongewenst gedrag) moet ik dat belonen door hem aandacht te geven? Dan gaat het krijsen nooit ophouden natuurlijk.

Hij mocht bij mijn oude huis niet op de slaapkamer en nu hier ook niet klaar. Dementie op 4 jaar lijkt me aan de vroege kant. Doof is hij ook niet dus daar zit het ook niet in.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:31:26 #24
452947 frietenstamp
pi_165702319
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik ken de hele kat in kwestie niet, noch de situatie dus ik ga nergens vanuit. De enige hier die van dingen uitgaat en met overdreven termen gooit op basis van een vrij summiere OP ben jij.

En als ik dan toch een conclusie moet trekken op basis van de OP, zou ik gokken dat het beestje gewoon nog even moet wennen aan de nieuwe omgeving. Dat kan ie niet zonder zijn eigenaar doen, maar 's nachts wel prima op eigen houtje.

Ik zou hem wel in de woonkamer laten, wat Dagonet ook zegt. TS geeft aan veel liefde en aandacht aan het beest te geven (zoals een russisch weeshuis toch? :{ ) en dat zal, zo ik vermoed, vooral in de woonkamer gebeuren. Daar zit de kat dus het meest en zal ie zich dus begrijpelijk het meest op het gemak voelen.
Je bent al van mening veranderd want dit is geen "negeren" van "slecht gedrag" meer maar je openstellen voor de signalen van het beest.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:32:24 #25
452947 frietenstamp
pi_165702335
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:31 schreef Daph_ het volgende:
Dus als meneer zit te krijsen (ongewenst gedrag) moet ik dat belonen door hem aandacht te geven? Dan gaat het krijsen nooit ophouden natuurlijk.
|:( 8)7 :|W

Succes timmmmm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')