abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165784970
*O* ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165785184
Fijn dat het beter gaat met kat ^O^
pi_165786210
Je kan ook nog zijn brokkenbak vervangen voor een "intelligentie voerbak" daardoor zijn ze niet alleen langer bezig met eten maar is het ook nog bezigheidstherapie :P
Deze zijn tegenwoordig overal te koop ook online zoals zooplus ^O^
pi_165786543
Waarom niet nu al naar buiten aan het lijntje? Dat hoort toch ook bij wennen aan zijn omgeving?
pi_165786917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:21 schreef Allures het volgende:
Waarom niet nu al naar buiten aan het lijntje? Dat hoort toch ook bij wennen aan zijn omgeving?
Alles op z'n tijd. Eerst maar even stressloos binnen kunnen zijn. Binding met het huis is nu het belangrijkste.
Nu ook nog eens buiten erbij doen is teveel voor de kat, hij is al gestressed, naar buiten nu aan het lijntje geeft ook weer stress (nog meer nieuwe omgeving), dat kan die kat nu helemaal niet gebruiken.

Als er nu buiten wat gebeurd waardoor de kat losschiet is de kans vrij groot dat hij weg is, dat moet je niet willen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165786931
Waarom toch steeds die vragen over de woonkamer negeren? Zeker nu dus blijkt dat het probleem hem lijkt te zitten in de aan/afwezigheid van vertrouwde plekken/spullen.

En nee, omdat we dat altijd zo deden is niet echt een steekhoudend antwoord.
"Pools are perfect for holding water"
pi_165787224
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Alles op z'n tijd. Eerst maar even stressloos binnen kunnen zijn. Binding met het huis is nu het belangrijkste.
Nu ook nog eens buiten erbij doen is teveel voor de kat, hij is al gestressed, naar buiten nu aan het lijntje geeft ook weer stress (nog meer nieuwe omgeving), dat kan die kat nu helemaal niet gebruiken.

Als er nu buiten wat gebeurd waardoor de kat losschiet is de kans vrij groot dat hij weg is, dat moet je niet willen.
oh dat zou bij die van mij juist niet zo werken. Die wil wat ze ziet vanuit het raam ook ff kunnen besnuffelen
Is ook een aan het lijntje kat (was ze al toen ik haar kreeg)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 12:25:19 #133
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165787781
De kat kwám al nooit buiten hè? Dus nu meteen ook dat maar introduceren lijkt me écht niet verstandig. Echt, echt, echt niet. Zeker nu hij het huis nog niet ziet als een fijne plek om naar terug te keren.

En zelfs als hij aan een lijntje gaat, lijkt het me nu niet handig om dit nu te doen. Een lijntje is nog meer restrictie in een lonkende wereld, bovenop verhuizen, samenwonende baasjes en deuren die soms openstaan en dan weer dichtblijven.

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar reden van het nachtelijke huiskamerverbod. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165980942
Eerste zes weken na een verhuizing kan een kat sowieso beter binnen blijven.
Wel fijn dat het al beter gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')