abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165703878
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:45 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik ging niet al te serieus in op je opmerking omdat ik hem niet serieus neem :')
Ik heb er voor gekozen om 2 katten te nemen, dus die zijn verweven met mijn leven. Dan zal er vast wel eens een bacterie op me landen of een haar mijn maag in verdwijnen. Kan echt geen kwaad
Ik vind het willekeurig om ze dan uit je slaapkamer te weren. Als ie onder de dekens en op mijn kussen zou gaan liggen is het een ander verhaal
Een bacterie of een haar is wat anders dan naast je katten slapen alle dagen.
pi_165703883
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:45 schreef frietenstamp het volgende:
Als je katten vies vindt en hem daarom in de kelder of de gang opsluit de godganse dag en nacht kun je beter een pluche beest bij de Blokker kopen.
Ik koop geen kat, en ook geen pluche beest.
pi_165703897
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:48 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik koop geen kat, en ook geen pluche beest.
wat doe je dan hier eigenlijk?
pi_165703904
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:48 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Een bacterie of een haar is wat anders dan naast je katten slapen alle dagen.
Als je mijn post had gelezen kon je zien dat dat ook niet zo is. Ze ligt soms op het voeteneind en meestal op de vensterbank.
Katten gaan echt niet naast je in bed liggen de hele nacht :') vinden ze helemaal niet chill

Maar daarnaast zie ik ook niet wat er mis mee is als het wel zo zou zijn eigenlijk
Als ik op de bank lig, ligt ze ook naast me
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:51:37 #80
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_165703952
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:49 schreef Allures het volgende:

[..]

Als je mijn post had gelezen kon je zien dat dat ook niet zo is. Ze ligt soms op het voeteneind en meestal op de vensterbank.
Katten gaan echt niet naast je in bed liggen de hele nacht :') vinden ze helemaal niet chill

Maar daarnaast zie ik ook niet wat er mis mee is als het wel zo zou zijn eigenlijk
Een dier niet als item zien dat je een uur per dag uit de kast kunt trekken en daarna weer opbergen. :')
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:52:02 #81
365231 Fera
Fire & Blood
pi_165703960
Ik snap echt niet waarom hij niet in de woonkamer mag. Eigenlijk alleen die paar uurtjes dat jullie thuis zijn. Zou hij ook de boel bij elkaar schreeuwen als jullie weg zijn? :{
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:53:14 #82
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165703990
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:49 schreef Allures het volgende:

[..]

Daarin verschillen katten van elkaar. Er zijn katten die dat wel doen. Als hem in de slaapkamer laten voor jou werkt, moet je dat doen. Er zijn ook mensen die het niet fijn vinden dus die doen dat niet.

Lijkt me allebei prima.
Laffe huichelaar
pi_165704003
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

vroeger op de boerderij hadden ze de koeien ook niet op schoot. Waarom is een kat wel onhygiënisch in de slaapkamer en niet in de woonkamer?
'Of het nu om een kat of hond gaat, hou je slaapkamer zo zuiver mogelijk, om allergieën te vermijden. Als de kat vaak op het bed slaapt en zichzelf daar proper likt, zal ze overal huidschilfers en speekselpartikeltjes achterlaten die voor een allergische reactie kunnen zorgen. Je lakens kan je genoeg wassen, maar je matras ga je niet elke week laten stomen. Precies daar kruipen die huidschilfers in. Hoe gezellig het ook is, hou je kat uit je bed, ook om jezelf tegen vlooien te beschermen. In en rond een bed ligt altijd stof, iets waar vlooien gek op zijn. Hou de deur van je slaapkamer dus liever dicht.'
(komt van http://www.vvd-dierenklin(...)e-hygienisch-is-dat)

Ga jij maar lekker in de haren en huidschilfers liggen hoor. En lekker gelikt worden door een tong die even daarvoor nog in zijn eigen of ander kat zijn anus zat. Humm, jammie.
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:54:08 #84
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_165704012
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:52 schreef Fera het volgende:
Zou hij ook de boel bij elkaar schreeuwen als jullie weg zijn? :{
Dat is wel een goeie vraag inderdaad!
Prrrrr
pi_165704018
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:49 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat doe je dan hier eigenlijk?
Ik zit mij te verbazen ende te verwonderen (en vind het ook een beetje zielig) dat iemand weken wakker gaat liggen omdat een beest zich niet kan gedragen.
pi_165704042
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daarin verschillen katten van elkaar. Er zijn katten die dat wel doen. Als hem in de slaapkamer laten voor jou werkt, moet je dat doen. Er zijn ook mensen die het niet fijn vinden dus die doen dat niet.

Lijkt me allebei prima.
Maar als je kat krijst als je in de slaapkamer bent zou ik toch eens proberen wat er gebeurd als je de deur open laat

Ik had een ex met een kat die s nachts op je hoofd ging zitten en ging 'kneden'. Als die van mij dat zou doen zou ik de deur ook dicht houden hoor, want dan geeft het echt last.
Maar als een kat geen last geeft in de slaapkamer snap ik de grens gewoon niet want die voelt dan heel erg random
pi_165704065
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:53 schreef Coritchando het volgende:

[..]

'Of het nu om een kat of hond gaat, hou je slaapkamer zo zuiver mogelijk, om allergieën te vermijden. Als de kat vaak op het bed slaapt en zichzelf daar proper likt, zal ze overal huidschilfers en speekselpartikeltjes achterlaten die voor een allergische reactie kunnen zorgen. Je lakens kan je genoeg wassen, maar je matras ga je niet elke week laten stomen. Precies daar kruipen die huidschilfers in. Hoe gezellig het ook is, hou je kat uit je bed, ook om jezelf tegen vlooien te beschermen. In en rond een bed ligt altijd stof, iets waar vlooien gek op zijn. Hou de deur van je slaapkamer dus liever dicht.'
(komt van http://www.vvd-dierenklin(...)e-hygienisch-is-dat)

Ga jij maar lekker in de haren en huidschilfers liggen hoor. En lekker gelikt worden door een tong die even daarvoor nog in zijn eigen of ander kat zijn anus zat. Humm, jammie.
belgische logica. Mijn kat ligt als ze haar zin krijgt de hele dag op schoot, dan heb ik ook voldoende huidschilfers en haren om mij heen en ben nog altijd niet allergisch. En vlooien heeft ze niet want ze is binnenkat
pi_165704092
Mijn katten mogen ook niet op de slaapkamer en dan nog niet eens zozeer vanwege de hygiëne maar meer vanwege de vraag: wat als ze oud worden en dan gaan ruiken, urine laten lopen, vaker naar de kattenbak moeten maar dat niet halen omdat die te ver weg staat, ziek worden, wat als een kat geopereerd moet worden en een paar weken in een bench moet etc.

Prima als mensen hun kat/hond op hun slaapkamer willen hebben maar ook prima als mensen dat niet willen. Die paar vierkante meter waar ze niet mogen komen op een heel huis waar ze wel mogen komen maakt dan ook niet uit
pi_165704136
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:36 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dus je hebt een kat om...
Om hem te kunnen vervelen, lollergrapjes met hem uithalen. :D
Het is niet zo dat de kat overdag heel de dag weg is, zit vrijwel altijd in de tuin bij mooi weer en is altijd in de buurt. Bij slecht weer of in de winter zit hij overdag ook meer binnen dan buiten, mag hij zelf kiezen.
pindazakje
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:00:17 #90
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165704143
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

belgische logica. Mijn kat ligt als ze haar zin krijgt de hele dag op schoot, dan heb ik ook voldoende huidschilfers en haren om mij heen en ben nog altijd niet allergisch. En vlooien heeft ze niet want ze is binnenkat
Je broek was je gewon als je hem een dag aangehad hebt en de bank kan je stofzuigen. Wat ik, toen ik een kat had, ook om de dag deed. Ik heb echt geen zin om mijn bed om de ag te moeten verschonen, daar doe ik gewoon een week of soms wel twee mee.

Ik snap ook niet wat het probleem is als TS daar uit wat voor overwegingen dan ook de grens trekt. Om die ene slaapkamer zal het niet hangen.
Laffe huichelaar
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:01:29 #91
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165704164
TS, een kat is geen hond. Of kind. Vergeet allerlei opvoedmethoden die bij voorgenoemde categorieën van toepassing zijn. Als je kat krijst, is er reden om actie te ondernemen. Niet negeren dus. Ik neem aan dat je het beestje gelukkig wilt zien. Katten maak je niet gelukkig door ze 'op te voeden' en er vanuit te gaan dat ze dan hun lesje wel leren. Dat is veel te ingewikkeld. Een kat is niet dienstbaar en trekt geen conclusies als: he de baas reageert niet op mijn gekrijs. Laat ik er maar mee ophouden en gaan slapen.
Die kat krijst niet voor zijn lol of om jou dwars te zitten.

Dus doe jezelf en je kat een plezier en maak de nachten voor jullie allemaal een beetje fijner. Geef hem meer ruimte.

Ook in dat opzicht is een kat geen hond. Die laatste stop je 's nachts bij wijze van spreken in een bench en hij gaat braaf liggen pitten tot de baas weerom komt. Een kat kun je niet op die manier dirigeren. Als je dat irritant vindt, dan is dat natuurlijk heel begrijpelijk, maar dan is een kat misschien niet jouw soort huisdier. Dat kan.

En anders: laat het huis ook van hem zijn. De huiskamer althans. De slaapkamer kun je gewoon dichthouden, als je daarop staat. Maar de huiskamer is van hem, daar mag hij immers vaak wél komen. Daar heeft hij van alles te doen en te onderzoeken en daar heeft hij ritueeltjes en dingetjes. Hij snapt er niets van dat hij daar opeens soms niet mag komen, terwijl hij écht écht van alles moet doen in de huiskamer die nacht!!! En zéker 's nachts zelfs, want dan is het lekker stil. Rondje rond de tafelpoot, kopje aan de stoelpoot etc. Heel dringende zaken. Laat hem toch!

Voor een kat draait het leven niet om jou, zoals bij een hond, die daardoor dienstbaar is. Voor een kat draait het leven om zijn territorium, zijn rituelen en een bepaalde mate van vrijheid. Dat maakt het voor veel mensen juist leuke dieren om mee samen te leven. Je moet er net van houden, dat wel.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:07:01 #92
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165704264
Ik neem aan dat iedereen hier TS wil helpen. Alsmede de kat. Wat op hetzelfde neerkomt.

Kan een discussie over hygiëne en/of slaapkamertoegang dan niet beter naar een apart topic? Is allemaal totaal niet relevant. Wat moet TS daar nou mee. -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165704285
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je broek was je gewon als je hem een dag aangehad hebt en de bank kan je stofzuigen. Wat ik, toen ik een kat had, ook om de dag deed. Ik heb echt geen zin om mijn bed om de ag te moeten verschonen, daar doe ik gewoon een week of soms wel twee mee.

Ik snap ook niet wat het probleem is als TS daar uit wat voor overwegingen dan ook de grens trekt. Om die ene slaapkamer zal het niet hangen.
Je broek ga je toch niet dagelijks wassen? Loop daar minstens een week mee. En bed kan wel 2 maanden mee.
pindazakje
pi_165704364
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:07 schreef Sotchi2014 het volgende:
Zet je wekker een keer om 3 uur en ga naar hem toe. Dan doorbreek je zijn ritme ook.
Ben benieuwd wat dit zou doen.
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:17:00 #95
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_165704411
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:13 schreef Chai het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat dit zou doen.
Het probleem is de manier waarop dat dier gehouden wordt.
pi_165704467
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:17 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Het probleem is de manier waarop dat dier gehouden wordt.
Ja buiten laten platrijden maakt wel een eind aan het probleem, maar denk dat TS geen oplossing in die richting zoekt.
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:21:31 #97
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165704470
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
TS, een kat is geen hond. Of kind. Vergeet allerlei opvoedmethoden die bij voorgenoemde categorieën van toepassing zijn. Als je kat krijst, is er reden om actie te ondernemen. Niet negeren dus. Ik neem aan dat je het beestje gelukkig wilt zien. Katten maak je niet gelukkig door ze 'op te voeden' en er vanuit te gaan dat ze dan hun lesje wel leren. Dat is veel te ingewikkeld. Een kat is niet dienstbaar en trekt geen conclusies als: he de baas reageert niet op mijn gekrijs. Laat ik er maar mee ophouden en gaan slapen.

Dus doe jezelf en je kat een plezier en maak de nachten voor jullie allemaal een beetje fijner. Geef hem meer ruimte.

Ook in dat opzicht is een kat geen hond. Die laatste stop je 's nachts bij wijze van spreken in een bench en hij gaat braaf liggen pitten tot de baas weerom komt. Een kat kun je niet op die manier dirigeren. Als je dat irritant vindt, dan is dat natuurlijk heel begrijpelijk, maar dan is een kat misschien niet jouw soort huisdier. Dat kan.

En anders: laat het huis ook van hem zijn. De huiskamer althans. De slaapkamer kun je gewoon dichthouden, als je daarop staat. Maar de huiskamer is van hem, daar mag hij immers vaak wél komen. Daar heeft hij van alles te doen en te onderzoeken en daar heeft hij ritueeltjes en dingetjes. Hij snapt er niets van dat hij daar opeens soms niet mag komen, terwijl hij écht écht van alles moet doen in de huiskamer die nacht!!! En zéker 's nachts zelfs, want dan is het lekker stil. Rondje rond de tafelpoot, kopje aan de stoelpoot etc. Heel dringende zaken. Laat hem toch!

Voor een kat draait het leven niet om jou, zoals bij een hond, die daardoor dienstbaar is. Voor een kat draait het leven om zijn territorium, zijn rituelen en een bepaalde mate van vrijheid. Dat maakt het voor veel mensen juist leuke dieren om mee samen te leven. Je moet er net van houden, dat wel.
Wat zij zegt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_165704585
Toch toegang geven tot (in ieder geval) de woonkamer en (eventueel tijdelijk) de slaapkamer. Het is voor hem ook een stressvolle tijd geweest... Misschien mist hij jou/jullie 's nachts.
pi_165704631
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:

Amen!
Heb ik helemaal niets aan toe te voegen.
pi_165704668
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2016 06:32 schreef Daph_ het volgende:
Dit was in mijn oude huis ook het geval, dus daarin geen verandering.
Alleen woont hij niet meer in het oude huis en daardoor is het een enorme verandering, hij kan nu dus een enorme behoefte hebben zijn hele territorium 's nachts ook te kunnen bezoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')