Jezus neequote:Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou dat ook doen als ik gevangen werd gehouden, laat die kat aub buiten overdag.
Lekker in de vrije natuur, 's avonds weer binnenhalen zodat hij 's nachts fijn kan slapen.
Heb ik ook gehad wat een onding, katten keken er niet naar om maakt een hoop lawaai en is al over the place met het lichtje, de verstelbaarheid door middel van een schuifje is binnen no time stuk.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:38 schreef valentijn101 het volgende:
Misschien help het als hij s nachts afleiding heeft.
Een automatische lasergame bv http://www.frolicat.com/products
[ afbeelding ]
Feliway?quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:33 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik begrijp dat hij moet wennen aan zijn nieuwe omgeving maar drie weken op 3 uur slaap per nacht breekt ons op dit moment op. Ik ben op zoek naar iets waardoor hij niet (minder) miauwt snachts, of waardoor hij rustiger wordt. Voor hem lijkt me dit ook niet best.
Welnee. Dan nam ze toch heel de moeite niet om hier een topic te openen? Ga er maar aan staan, tegenwoordig op FOK!, om een vraag te stellen. Je denkt wel drie keer na, met al die 'lolbroeken' hier. Dus volgens mij is ze hartstikke gek op de kat, maar wordt ze dus tijdelijk ook gek ván hem en is ze daarbij toevallig nu eenmaal gewoon een beetje eigenwijs.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:41 schreef mrspoeZ het volgende:
Daf wil horen dat ze haar kat naar het asiel moet brengen.
Je doet er zeker goed aan je huiskamer voor je kat open te zetten en dat je even langs de DA gaat( mijn katten komen door het hele huis en in een afgesloten tuin)quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:21 schreef Daph_ het volgende:
Hij heeft de beschikking over het grootste deel van het huis, zeker 45m2. Ik zie niet in wat daarin onvoldoende is. Hij kan bij de voordeur uit het raam kijken, heeft hoogteverschillen waar hij kan zitten/uitkijken, speeltjes, krabpaal, vier verschillende slaapplekjes met mandje dekentje enz. (Met spullen die hij in mijn oude huis al had en waarvan hij de geur dus al kent). Qua oppervlakte en ruimtes heeft hij tenminste dezelfde ruimte beschikbaar als in mijn oude huis dus het is niet alsof hij opeens veel minder ruimte heeft oid. Ik heb mijn hele leven katten gehad en weet niet beter dan dat onze katten een beperkt deel van het huis beschikbaar hebben gedurende de dag (dan wel alleen op de benedenverdieping, dan wel juist niet in de woonkamer maar de rest van het huis behalve de woonkamer) en we hebben daar nooit problemen mee gehad. Hij mag vanaf begin af aan niet in de woonkamer, maar misschien dat we toch moeten overwegen om dat (tijdelijk) wel te doen als hem dat rust geeft. De tip van het kledingstuk ga ik sowieso gebruiken, misschien stelt hem dat gerust.
Hij krijgt meer dan genoeg aandacht 's ochtends en als we uit het werk komen (mijn vriend begint om 08.30 en om 16.15 ben ik weer thuis) waarbij hij geaaid wordt, er met hem gespeeld wordt, hij lekker op schoot kan kruipen enzovoort. Er staan altijd knabbels en water. Hij komt echt niks te kort wat dat betreft. Het zal stress zijn die de verhuizing heeft meegebracht en wil hem (en uiteindelijk ons) daarom helpen rustiger te worden. Hem naar buiten laten vind ik geen oplossing op dit moment: hij woont hier pas net en het lijkt me daarom niet verstandig om hem nu al buiten op pad te laten. Over een tijdje mag hij uiteraard wel naar buiten![]()
Ik zal voor de zekerheid komende week een afspraak maken bij de dierenarts om hem te laten controleren zodat we dat hopelijk kunnen uitsluiten.
Dit⤴en dat 'wennen' kon best wel eens een half jaar tot zelfs een jaar in beslag nemen, geef het de tijd, succes ermee!quote:Op maandag 3 oktober 2016 00:22 schreef mootie het volgende:
Je moet je even aanpassen aan je kat. Arme ding heeft enorm veel op zijn bordje gekregen ineens. Hij wil rust en ruimte, en de tijd om zich thuis te gaan voelen. Hij moet gewoon wennen.
Veel succes met deze houdingquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:21 schreef Daph_ het volgende:
Hij heeft de beschikking over het grootste deel van het huis, zeker 45m2. Ik zie niet in wat daarin onvoldoende is. Hij kan bij de voordeur uit het raam kijken, heeft hoogteverschillen waar hij kan zitten/uitkijken, speeltjes, krabpaal, vier verschillende slaapplekjes met mandje dekentje enz. (Met spullen die hij in mijn oude huis al had en waarvan hij de geur dus al kent). Qua oppervlakte en ruimtes heeft hij tenminste dezelfde ruimte beschikbaar als in mijn oude huis dus het is niet alsof hij opeens veel minder ruimte heeft oid. Ik heb mijn hele leven katten gehad en weet niet beter dan dat onze katten een beperkt deel van het huis beschikbaar hebben gedurende de dag (dan wel alleen op de benedenverdieping, dan wel juist niet in de woonkamer maar de rest van het huis behalve de woonkamer) en we hebben daar nooit problemen mee gehad. Hij mag vanaf begin af aan niet in de woonkamer, maar misschien dat we toch moeten overwegen om dat (tijdelijk) wel te doen als hem dat rust geeft. De tip van het kledingstuk ga ik sowieso gebruiken, misschien stelt hem dat gerust.
Hij krijgt meer dan genoeg aandacht 's ochtends en als we uit het werk komen (mijn vriend begint om 08.30 en om 16.15 ben ik weer thuis) waarbij hij geaaid wordt, er met hem gespeeld wordt, hij lekker op schoot kan kruipen enzovoort. Er staan altijd knabbels en water. Hij komt echt niks te kort wat dat betreft. Het zal stress zijn die de verhuizing heeft meegebracht en wil hem (en uiteindelijk ons) daarom helpen rustiger te worden. Hem naar buiten laten vind ik geen oplossing op dit moment: hij woont hier pas net en het lijkt me daarom niet verstandig om hem nu al buiten op pad te laten. Over een tijdje mag hij uiteraard wel naar buiten![]()
Ik zal voor de zekerheid komende week een afspraak maken bij de dierenarts om hem te laten controleren zodat we dat hopelijk kunnen uitsluiten.
Dus hij kan wel leren waar hij wel mag komen (woonkamer), maar niet dat krijsen geen zin heeft?quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
TS, een kat is geen hond. Of kind. Vergeet allerlei opvoedmethoden die bij voorgenoemde categorieën van toepassing zijn. Als je kat krijst, is er reden om actie te ondernemen. Niet negeren dus. Ik neem aan dat je het beestje gelukkig wilt zien. Katten maak je niet gelukkig door ze 'op te voeden' en er vanuit te gaan dat ze dan hun lesje wel leren. Dat is veel te ingewikkeld. Een kat is niet dienstbaar en trekt geen conclusies als: he de baas reageert niet op mijn gekrijs. Laat ik er maar mee ophouden en gaan slapen.
Die kat krijst niet voor zijn lol of om jou dwars te zitten.
Dus doe jezelf en je kat een plezier en maak de nachten voor jullie allemaal een beetje fijner. Geef hem meer ruimte.
Ook in dat opzicht is een kat geen hond. Die laatste stop je 's nachts bij wijze van spreken in een bench en hij gaat braaf liggen pitten tot de baas weerom komt. Een kat kun je niet op die manier dirigeren. Als je dat irritant vindt, dan is dat natuurlijk heel begrijpelijk, maar dan is een kat misschien niet jouw soort huisdier. Dat kan.
En anders: laat het huis ook van hem zijn. De huiskamer althans. De slaapkamer kun je gewoon dichthouden, als je daarop staat. Maar de huiskamer is van hem, daar mag hij immers vaak wél komen. Daar heeft hij van alles te doen en te onderzoeken en daar heeft hij ritueeltjes en dingetjes. Hij snapt er niets van dat hij daar opeens soms niet mag komen, terwijl hij écht écht van alles moet doen in de huiskamer die nacht!!! En zéker 's nachts zelfs, want dan is het lekker stil. Rondje rond de tafelpoot, kopje aan de stoelpoot etc. Heel dringende zaken. Laat hem toch!
Voor een kat draait het leven niet om jou, zoals bij een hond, die daardoor dienstbaar is. Voor een kat draait het leven om zijn territorium, zijn rituelen en een bepaalde mate van vrijheid. Dat maakt het voor veel mensen juist leuke dieren om mee samen te leven. Je moet er net van houden, dat wel.
Hij hoeft toch niet te leren dat hij in de kamer mag komen...? Of begrijp ik je niet juist?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:14 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dus hij kan wel leren waar hij wel mag komen (woonkamer), maar niet dat krijsen geen zin heeft?
Wat jij zegt 👍quote:Op maandag 3 oktober 2016 00:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Welnee. Dan nam ze toch heel de moeite niet om hier een topic te openen? Ga er maar aan staan, tegenwoordig op FOK!, om een vraag te stellen. Je denkt wel drie keer na, met al die 'lolbroeken' hier. Dus volgens mij is ze hartstikke gek op de kat, maar wordt ze dus tijdelijk ook gek ván hem en is ze daarbij toevallig nu eenmaal gewoon een beetje eigenwijs.
Bovendien heeft ze de kat uit het asiel gehaald en dat is doorgaans goed volk dat weldegelijk om dieren geeft.![]()
Het komt vast goed, TS! En niet luisteren naar wijze raad om de kat naar buiten te laten in dit stadium of er een kat bij te nemen hoor! Zijn ze nou helemaal betoeterd. Eerst RRRUSST en vrijheid ín het nieuwe huis. Zo min mogelijk gedoe en gedwang.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |