Sinds wanneer moet de aanpak van Syrië en Irak op wijsheid gebaseerd zijn? Isis uitroeien zal niet makkelijk zijn maar weet je wat nog veel moeilijker en naïever is? Vrede willen bewerkstelligen in een land waar meer dan 100 verschillende strijdgroepen actief zijn met evenzoveel verschillende ideologieën en belangen. De gevestigde partijen en de EU steunen het vredesproces, werken er aan mee. Op welke wijsheid is dat gebaseerd?quote:Op woensdag 28 september 2016 21:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op welke wijsheid baseer je nu dat je ISIS wel eventjes uitroeit?
DUTCHKO beweert dat Trump IS wel binnen een maand uitroeit. Dan wil ik wel weten waarop dat gebaseerd is.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet de aanpak van Syrië en Irak op wijsheid gebaseerd zijn? Isis uitroeien zal niet makkelijk zijn maar weet je wat nog veel moeilijker en naïever is? Vrede willen bewerkstelligen in een land waar meer dan 100 verschillende strijdgroepen actief zijn met evenzoveel verschillende ideologieën en belangen. De gevestigde partijen en de EU steunen het vredesproces, werken er aan mee. Op welke wijsheid is dat gebaseerd?
Trump wil geen grondtroepen sturen dus dat gaat hem niet lukken.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
DUTCHKO beweert dat Trump IS wel binnen een maand uitroeit. Dan wil ik wel weten waarop dat gebaseerd is.
Uhm, je bedoelt dat als wie dan ook in de VS aan de macht komt, dan duurt de oorlog nog vele jaren, kost meer levens en levert vluchtelingen op. Zelfs met Bernie aan het roer. De situatie is daar gewoon te complex.quote:Op woensdag 28 september 2016 19:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Lezen gaat jullie erg moeilijk af maar maakt niet uit hoor.
Als jullie Hillary zuignap aan de macht komt dan zal de oorlog daar vele jaren duren en steeds meer levens kosten plus als bonus krijgen we er nog een paar honderdduizend vluchtelingen bij.
Veel succes gewenst.
Het zou bovendien meer dan terecht zijn als de Amerikanen daar hun troep eens opruimen.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Uhm, je bedoelt dat als wie dan ook in de VS aan de macht komt, dan duurt de oorlog nog vele jaren, kost meer levens en levert vluchtelingen op. Zelfs met Bernie aan het roer. De situatie is daar gewoon te complex.
En dat weten we nu net niet. We weten niet bij wie hij allemaal schulden heeft.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:51 schreef 6star6lord6 het volgende:
Eigenlijk hoop/denk ik dat trump meer kan veranderen dan Cruz en Rubio puur omdat hun geld krijgen van bedrijven. In mindere maten trump ook maar hij is wel het meest onafhankelijk.
Bovendien moeten we ook niet doen alsof Europa onschuldig is. Europa was degene die zat te pushen voor interventie in Libie, het waren Franse straaljagers die als eerste Libya bombarderenquote:Op woensdag 28 september 2016 21:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Uhm, je bedoelt dat als wie dan ook in de VS aan de macht komt, dan duurt de oorlog nog vele jaren, kost meer levens en levert vluchtelingen op. Zelfs met Bernie aan het roer. De situatie is daar gewoon te complex.
Zoals het op mij overkwam wilde hij wachten tot Clinton klaar was, vergat in alle debat-adrenaline dat hij dat aan het doen was en wilde weglopen en bedacht toen ineens weer 'oh ja, ik was op weg een hand te geven'. En dat zeg ik als anti-Trumpert. Zag er niet echt iets ergs in.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Buiten alle onzin die ze verkondigden maakte Trump volgens Pechtold een enorme fout omdat hij vergat de moderator een hand te geven. Ze snapten niet dat Trump dat expres deed om die moderator op zijn plaats te zetten.
[ afbeelding ]
Bovendien is het in sommige culturen ook normaal om geen hand te geven.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zoals het op mij overkwam wilde hij wachten tot Clinton klaar was, vergat in alle debat-adrenaline dat hij dat aan het doen was en wilde weglopen en bedacht toen ineens weer 'oh ja, ik was op weg een hand te geven'. En dat zeg ik als anti-Trumpert. Zag er niet echt iets ergs in.
Maar hij gaf gewoon een hand (staat alleen niet op het filmpje, maar het viel mij ook op dus ik weet het nog), dus ach...quote:Op woensdag 28 september 2016 21:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bovendien is het in sommige culturen ook normaal om geen hand te geven.
Feiten zijn nooit je sterkste kant:quote:Op woensdag 28 september 2016 21:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Trump wil geen grondtroepen sturen dus dat gaat hem niet lukken.
Kijk nog maar eens naar die blik in zijn ogen. Doet mij vermoeden dat hij die moderator bewust liet wachten.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zoals het op mij overkwam wilde hij wachten tot Clinton klaar was, vergat in alle debat-adrenaline dat hij dat aan het doen was en wilde weglopen en bedacht toen ineens weer 'oh ja, ik was op weg een hand te geven'. En dat zeg ik als anti-Trumpert. Zag er niet echt iets ergs in.
Doe nou niet alsof je niet weet dat Trump nogal eens van mening verandert. Ik heb hem in een debat duidelijk horen zeggen dat hij geen grondtroepen naar Syrië wil sturen.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Feiten zijn nooit je sterkste kant:
http://www.politico.com/b(...)mp-iraq-syria-220608
Ah, dus dan telt de mening die jou het best uitkomt.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je niet weet dat Trump nogal eens van mening verandert. Ik heb hem in een debat duidelijk horen zeggen dat hij geen grondtroepen naar Syrië wil sturen.
Nee, ik was er niet van op de hoogte dat hij van mening is veranderd.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, dus dan telt de mening die jou het best uitkomt.
IS is heel wat breder dan enkel de militanten in Syrië (en Irak). Het is een redelijke illusie om te denken dat je IS wegvaagt door even wat in Syrië te doen.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:08 schreef Mani89 het volgende:
Ik krijg niet het idee dat Trump een langdurige missie in Syrie voorstaat. Het lijkt me vooral dat hij IS van hun grondgebied wil wegvagen zodat ze geen gecentraliseerde machtsbasis meer hebben en Assad overal in Syrie weer aan de macht is. Als ze de handen ineenslaan met Rusland in plaats van ze tegen te werken moet dat zo gepiept zijn. Ongetwijfeld zal IS daarna ondergronds gaan en overgaan op bomaanslagen maar dat zal Trump verder worst wezen.
Hij is dus gewoon bijzonder naïef.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:08 schreef Mani89 het volgende:
Ik krijg niet het idee dat Trump een langdurige missie in Syrie voorstaat. Het lijkt me vooral dat hij IS van hun grondgebied wil wegvagen zodat ze geen gecentraliseerde machtsbasis meer hebben en Assad overal in Syrie weer aan de macht is. Als ze de handen ineenslaan met Rusland in plaats van ze tegen te werken moet dat zo gepiept zijn. Ongetwijfeld zal IS daarna ondergronds gaan en overgaan op bomaanslagen maar dat zal Trump verder worst wezen.
Wegvagen sloeg ook op hun daadwerkelijke grondgebied, de Islamitische Staat. Ongetwijfeld zal IS daarna voortleven, net als de Taliban dat deed nadat Amerika daar de boel met de grond gelijk maakte. Maar als ik de plannen van Trump probeer te ontcijferen krijg ik niet het idee dat hij zoals in Irak en Afghanistan de fallout daarvan door Amerikaanse soldaten wil laten opvangen en gauw weer weg is.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
IS is heel wat breder dan enkel de militanten in Syrië (en Irak). Het is een redelijke illusie om te denken dat je IS wegvaagt door even wat in Syrië te doen.
Ongetwijfeld, maar ik vind het toch een fijner scenario dan mevrouw Clinton die koste wat het kost Assad wil wippen en het vuurtje met Rusland wil opstoken.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij is dus gewoon bijzonder naïef.
Een scenario waar an je weet dat het niet uitkomt vergelijken met een scenario wat eveneens vrij onwaarschijnlijk is. Het blijft bijzonderquote:Op woensdag 28 september 2016 22:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik vind het toch een fijner scenario dan mevrouw Clinton die koste wat het kost Assad wil wippen en het vuurtje met Rusland wil opstoken.
Beide kandidaten hebben dat uitgesproken, nou ja Clinton heeft niet hardop gezegd dat ze Rusland wil frustreren maar dat is wel de uiteindelijke uitkomst.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een scenario waar an je weet dat het niet uitkomt vergelijken met een scenario wat eveneens vrij onwaarschijnlijk is. Het blijft bijzonder
Maar met welk doel? Het hele idee is toch vooral dat het een terreurorganisatie is die de kop moet worden ingedrukt om de VS veilig te maken. De Taliban was meer een regime change.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wegvagen sloeg ook op hun daadwerkelijke grondgebied, de Islamitische Staat. Ongetwijfeld zal IS daarna voortleven, net als de Taliban dat deed nadat Amerika daar de boel met de grond gelijk maakte. Maar als ik de plannen van Trump probeer te ontcijferen krijg ik niet het idee dat hij zoals in Irak en Afghanistan de fallout daarvan door Amerikaanse soldaten wil laten opvangen en gauw weer weg is.
Of hij is bezig met een verkiezingscampagne.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij is dus gewoon bijzonder naïef.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |