Dit, maar dan zou ik dus wel ALLES budgetteren. Anders is het alsnog veel te makkelijk er van af te wijken (er is immers nog genoeg geld wat je toch 'over' hebt)quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:35 schreef Leandra het volgende:
Tips geven.
Tip 1; Zet jezelf op een budget, en zorg dat je je daar aan houdt.
Tip 2: Koop dingen die je altijd nodig hebt als ze in de aanbieding zijn, liefst in behoorlijke voorraden.
Wij wonen niet samen. Ik ga hem niet vertellen wat hij met zijn geld moet doen of laten.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:43 schreef Census het volgende:
.Huismerkzooi kopen maar ondertussen wel lekker paffen
Ik heb geen stress hoor, ik weet wat ik wanneer waar en voor welke prijzen in de aanbieding koop, jij doet net alsof jij altijd goedkoper uit bent, ik stel dat dat niet zo is, en je eigen voorbeelden bewijzen dat.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Zeker overheen gelezen en in de rant stand blijven staan?
Je denkt toch niet dat ik gek ben of zo? Punt is gewoon je prijzen te kennen en op te letten met aanbiedingen. Lang niet altijd is een aanbieding van een A merk goedkoper dan het eigen merk. Daar moet je dus op letten. Zoals er dus in mijn eerste post al staat.
Ga je nu je stress op een ander afreageren? Ik ben namelijk wel klaar met je vandaag.
Nee hem niet, maar hier mensen vertellen dat ze "overbodig luxe" levenquote:Op dinsdag 27 september 2016 13:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wij wonen niet samen. Ik ga hem niet vertellen wat hij met zijn geld moet doen of laten.
Ik eet geen pindakaas en geef dat al helemaal niet aan mijn kinderen. Vieze vette zooi met veel toegevoegde suiker. Ook als het van Calve is.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:50 schreef Leandra het volgende:
Doe wat aan je eigen stress, misschien beginnen niet meer van die inferieure pindakaas voor toegevoegde rommel en rotzooi te kopen.
Toegevoegde suiker? Ja in die goedkope meuk....quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik eet geen pindakaas en geef dat al helemaal niet aan mijn kinderen. Vieze vette zooi met veel toegevoegde suiker. Ook als het van Calve is.
Aldibrood en aanmaaklimo it isquote:Op dinsdag 27 september 2016 13:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik eet geen pindakaas en geef dat al helemaal niet aan mijn kinderen. Vieze vette zooi met veel toegevoegde suiker. Ook als het van Calve is.
Veel toegevoegde suiker? Ik denk dat jij etiketjes van die goedkope rommel in je hoofd hebt.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat voor overprijsde onzin bedoel je dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb andere redenen om weinig te pinnen, maar ik denk dat ik veel meer geld zomaar ongemerkt zou uitgeven als ik niet met enige regelmaat opnieuw wat uit de muur zou moeten trekken en me dan afvraag waar de vorige stapel gebleven is. Ik ga niet bezuinigen op mijn biertjes hier en daar, het is heel veel geld maar ik vind dat zijn geld waard, maar omdat ik het uit mijn portemonnee zie verdwijnen weet ik wel wat het me kost en dat het me dat waard is.
Verder gaat heel veel geld op aan onverschilligheid. Gewoon geen aandacht hebben, niet op prijzen letten, zeker bij regelmatige uitgaven tikt dat aan. Dat is ook luxe, daar kun je voor kiezen, maar het kost wel geld. Daarnaast vind ik heel veel goedkope supermarktproducten gewoon beter. Ik geef best veel uit aan eten, maar er ligt zoveel overprijsde onzin in de supermarkt waarvan alleen de marketing beter is, niet het product.
Pindakaas bevat juist veel gezonde vetten waar kinderen op groeien.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:06 schreef nikky het volgende:
[..]
Veel toegevoegde suiker? Ik denk dat jij etiketjes van die goedkope rommel in je hoofd hebt.
Zoveel suiker zit er helemaal niet in de Calvé pindakaas.
https://www.calve.nl/product/calve-pindakaas/
Zelf vind ik de lätta luchtige boter onzin. Je koopt lucht en wat boter en je betaalt er flink voor.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor overprijsde onzin bedoel je dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Dit. Van die onderdanige hertjes die die nog steeds niet financieel zelfstandig zijn.quote:
Naar hoeveel supermarkten ga jij?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, jij leest dat erin omdat je je dat er graag in wilt lezen.
Een pak page toiletpapier koop ik alleen met 32 of 40 stuks in de aanbieding, en deze week dus weer bij de Emté: 40 rollen voor ¤ 7.99.... reken dat even om naar je AH prijs.
Nalys keukenpapier, deze week toevallig bij Jan Linders in de aanbieding, en daar kom ik niet, maar bij Hoogvliet zijn vergelijkbare aanbiedingen te vinden, en als de AH ze 1+1 gratis heeft dan is een 8-pak ook weer net zo duur als huismerk.
Ik kocht op 10 juni bij de Emté overigens en pak met 360(!!!) Sun Classic vaatwastabletten voor ¤ 20,=
Reken dat even om naar je AH huismerk vaatwastabletten.
En zo gaat dat maar door.
En ja verder hebben mensen voorkeuren, maar je lijstje van "voordeel" voor jou klopt dus al niet, omdat ik nooit tegen reguliere prijzen koop (zoals ik ook in iedere post over de merkproducten gezegd heb) en jij in je vergelijking wel van de AH prijzen uitgaat.
En ja, ik kan prima rondkomen en wel merkproducten kopen, maar dat betekent wel dat ik ze moet kopen als ze in de aanbieding zijn, niet als ze (bijna) op zijn, en dat is een tip die meer dan prima in dit topic thuishoort.
Het heeft er wellicht mee te maken dat je jouw definitie van "onnodige luxe" bestempelt als feitquote:Op dinsdag 27 september 2016 12:56 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom voel je je zo aangevallen en reageer je zo fel? Als jij geld (over) hebt voor onnodige luxe
Mannen zijn ook gewoon oerstom om zich ervoor te laten gebruiken. Het is een wisselwerking.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:23 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit. Van die onderdanige hertjes die die nog steeds niet financieel zelfstandig zijn.
1950 calling.
Iets met appels en peren. Werd er ook gekeken naar de hoeveelheid produkt? Veel dingen zijn bij Lidl en Aldi alleen in een grote verpakking te koop. Verder is de kwaliteit van AH Basic vaak om te janken.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is een hardnekkige fabel dat de Lidl en de Aldi goedkoop zijn:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)duurste-supermarkten
[..]
Dit wordt veroorzaakt doordat veel vergelijkingssites uitgaan van eigen merk en niet het goedkoopste alternatief. Zo wordt bij de AH dan gekeken naar het AH eigen merk en dat is duurder dan AH basic of de oude euroshopper.
3:quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:25 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Naar hoeveel supermarkten ga jij?
Ik ben daar echt te lui voor.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
3:
Op vrijdag (nadat ik bij de echte bakker ben geweest) bij de Emté.
Eens per paar weken bij de Hoogvliet, of als die toevallig op m'n route ligt.
Verder AH.
Ik kijk wel vaak vantevoren of het op dat moment nuttiger is om naar AH of Hoogvliet te gaan, en welke boodschappen ik tot vrijdag moet laten wachten.
Maar vanwege voorraad heb ik nagenoeg nooit direct iets nodig.
Hoeveel tijd kost het en hoeveel levert het je op?quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
3:
Op vrijdag (nadat ik bij de echte bakker ben geweest) bij de Emté.
Eens per paar weken bij de Hoogvliet, of als die toevallig op m'n route ligt.
Verder AH.
Ik kijk wel vaak vantevoren of het op dat moment nuttiger is om naar AH of Hoogvliet te gaan, en welke boodschappen ik tot vrijdag moet laten wachten.
Maar vanwege voorraad heb ik nagenoeg nooit direct iets nodig.
En dit. Meer werken levert vaak meer op dan meer besparen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben daar echt te lui voor.
Ben dan ook in m'n eentje en werk fulltime, dus de besparing door naar andere supermarkten te gaan zal minimaal zijn.
Met een gezin levert het aardig wat op. Lijkt me dat het nauwelijks extra tijd kost als de supermarkten toch op de route liggen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:58 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Hoeveel tijd kost het en hoeveel levert het je op?
Ik werk 40 uur, maar kan niet zomaar 42 uur gaan werken. Ik kan wel 2 uur steken in besparen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:59 schreef Eleiko het volgende:
[..]
En dit. Meer werken levert vaak meer op dan meer besparen.
Hoogvliet is een stuk goedkoper dan AH, dus daar ben ik voor de reguliere dingen sowieso minder kwijt, maar in de zomer zit ik met het luxeprobleem dat ik de auto die ik dan gebruik niet bij de dichtstbijzijnde Hoogvliet wil neerzetten, want een verschrikkelijke asobuurt, en degene die veel groter is en waar ik de auto zelfs open laat staan is verder weg, dus dan moet ik serieus boodschappen doen, anders kan het niet uit er naartoe te rijden.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:58 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Hoeveel tijd kost het en hoeveel levert het je op?
Bij de appie is zo'n beetje alles waar excellent op staat shit met valse pretenties en bijbehordende prijs. Dat is makkelijk geld verdienen aan mensen die niet willen opletten en dan maar voor een stickertje gaan om iets lekkers te kopen. Takje rozemarijn en wat zou en peper vast op een stuk vlees doen, en hup 3 euro er bovenop. Dan hebben we de black angus hamburgers, ik buk altijd voor de goedkoopste hamburgers want die zijn het vetst en van mager vlees kan ik geen goede hamburgers bakken, maar die zijn ook wel eens op, en dan zit je met een 4 keer zo duur geval met de verkeerde kruiding.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor overprijsde onzin bedoel je dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Neemt niet weg dat je wel 2 pakken met 40 rollen WC papier kunt kopen als ze in de aanbieding zijn, als je de ruimte hebt om het op te slaan.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben daar echt te lui voor.
Ben dan ook in m'n eentje en werk fulltime, dus de besparing door naar andere supermarkten te gaan zal minimaal zijn.
Ik kom één keer in de week bij een Jan Linders, één keer in de week bij een appie XL, en meerdere keren bij de Lidl. En ik neem ook vaak aanbiedingen mee.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je wel 2 pakken met 40 rollen WC papier kunt kopen als ze in de aanbieding zijn, als je de ruimte hebt om het op te slaan.
Kennisje van me ook, nou ja, bijna. Zij zegt altijd tegen haar man: Loop es effe naar de koelkast voor een flesje wijn! Daarmee bedoelt ze de winkel. Inderdaad, altijd vers.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:50 schreef Halle_Luja het volgende:
Nou woon ik naast de supermarkt dus das voor mij extra makkelijk.
Dat doe ik dan ook, maar dan 1. Want ik ben alleen dus schijt niet zo veelquote:Op dinsdag 27 september 2016 15:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je wel 2 pakken met 40 rollen WC papier kunt kopen als ze in de aanbieding zijn, als je de ruimte hebt om het op te slaan.
Ik noem het 'de overkant' als ik erheen ga en gekscherend 'mn voorraadkast'quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Kennisje van me ook, nou ja, bijna. Zij zegt altijd tegen haar man: Loop es effe naar de koelkast voor een flesje wijn! Daarmee bedoelt ze de winkel. Inderdaad, altijd vers.
Is blijkbaar alweer verlaagt naar 14 euro.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:58 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Ik noem het 'de overkant' als ik erheen ga en gekscherend 'mn voorraadkast'
En voor degene die boodschappen doen bij AH en een pick-up-point dichtbij hebben: https://nl.pepper.com/kor(...)n-albert-heijn-28132
Geen ervaring mee, maar revieuws zijn positief. 21.50 euro boodschappen gratis.
Spekjes. Je vergeet de spekjes!quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:50 schreef Gia het volgende:
En manlief had vorige week 10 kilo aardappelen gekocht bij de lidl. Want dat was maar ietsje duurder dan 3 kilo. Wordt vandaag dus weer stamppot. Met verse boerenkool! Jummie.
2 pakjes he en rookworst en speklap.quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:02 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Spekjes. Je vergeet de spekjes!
Klopt, plus 7.50 euro ophaalkorting ofzo, tenzij die eraf is inmiddels.quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Is blijkbaar alweer verlaagt naar 14 euro.
Stickertje BBQ maakt alles ook 2x zo duur.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij de appie is zo'n beetje alles waar excellent op staat shit met valse pretenties en bijbehordende prijs. Dat is makkelijk geld verdienen aan mensen die niet willen opletten en dan maar voor een stickertje gaan om iets lekkers te kopen. Takje rozemarijn en wat zou en peper vast op een stuk vlees doen, en hup 3 euro er bovenop. Dan hebben we de black angus hamburgers, ik buk altijd voor de goedkoopste hamburgers want die zijn het vetst en van mager vlees kan ik geen goede hamburgers bakken, maar die zijn ook wel eens op, en dan zit je met een 4 keer zo duur geval met de verkeerde kruiding.
Jij doucht koud en gebruikt helemaal geen warm water meer dan?quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:10 schreef Geerd het volgende:
Zolang het nog 18C binnen is stekker uit de CV trekken, goedkopere abonnementen, gewoon water koffie en bier drinken, vlees en kaas op brood.
Geen prul shit kopen, goedkope deo en shampoo,
ja, kan toch zat wasmachine zit niet aan de cv gekoppeld. Niet dat ik het zelf doe maar je wordt echt niet schoner van warm water.quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:19 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Jij doucht koud en gebruikt helemaal geen warm water meer dan?
En je bent een man, dat scheelt ook alquote:Op dinsdag 27 september 2016 15:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook, maar dan 1. Want ik ben alleen dus schijt niet zo veel
En om dezelfde reden: koud douchen!quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:07 schreef Dally het volgende:
Wil je besparen en tegelijkertijd aan je gezondheid werken? Zet je verwarming 's winters een heel stuk lager. Het verwarmen van een huis is echt verrassend duur. Een gemiddelde tussenwoning verbruikt 's winters bijna 8 kuub per dag. Met een kuub prijs van 60 cent is dat bijna 5 euro per dag, de verwarming 1 graad lager schijnt 7% te schelen. Nog goed voor het milieu ook.
Gezond? Ja! Kou staat bijna gelijk aan sporten qua gezondheid. Als je het koud hebt maakt je lichaam een spier-achtig weefsel aan genaamd "brown adipose tissue of BAT". Dit weefsel verbrandt vet puur voor warmte, je eigen warmtecentrale dus. Na een tijdje is een paar graden lager net zo comfortabel als de oorspronkelijke temperatuur. BAT zorgt direct voor minder diabetes, ontstekingen, hart- en vaatziekten en veroudering daarnaast worden ook veel calorieën verbrandt met alle voordelen van gewichtsverlies, lijkt dus veel op sporten. Moet je helaas wel door de zure appel heen bijten tijdens de opbouwperiode (lees: kou) van dit weefsel. Ooit gemerkt dat je het aan het einde van de winter veel minder koud hebt bij dezelfde temperaturen dan bij het begin van de winter? Aan het einde van de winter hebben mensen veel meer BAT, ik heb indrukwekkende scans gezien tijdens besprekingen (ik ben gepromoveerd medisch bioloog).
Als je het aankunt de verwarming een paar graden lager te zetten heeft het alleen maar voordelen.
Ik weet inderdaad niet wat vrouwen allemaal met WC papier doen, spoelen jullie het gewoon direct door of maken jullie er eerst papier maché sneeuwpoppetjes van of zo?quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je bent een man, dat scheelt ook al
Niet zo opgelet bij biologie?quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad niet wat vrouwen allemaal met WC papier doen, spoelen jullie het gewoon direct door of maken jullie er eerst papier maché sneeuwpoppetjes van of zo?
de extra zaken die gedaan moeten worden kan ik nog steeds niet afstrepen bij de extra hoeveelheid hoorquote:
Zo, daar kwam ik achter toen ik samen ging wonen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je bent een man, dat scheelt ook al
Oh, jawel. Plassen doe je vaker dan poepen. Allemaal veegmomentjes. En een beetje redelijk menstrueren tikt ook lekker aan in gebruik van wc-papier.quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:24 schreef jogy het volgende:
[..]
de extra zaken die gedaan moeten worden kan ik nog steeds niet afstrepen bij de extra hoeveelheid hoor.
Origami inderdaad, dat is makkelijker om te drogenquote:
Het schijnt dat echt afdrogen meer papier kost dan alleen uitlekken en met 1 velletje even het laatste drupje er af te kunnen halen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:27 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zo, daar kwam ik achter toen ik samen ging wonen.
Vreten ze dat papier op ofzo?
Ik geloof je wel. Geen wonder dat al die vrouwen die zodra het 1 graad kouder is geworden meteen zeuren en een dikke trui aan trekken het altijd koud hebben...quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:07 schreef Dally het volgende:
Wil je besparen en tegelijkertijd aan je gezondheid werken? Zet je verwarming 's winters een heel stuk lager. Het verwarmen van een huis is echt verrassend duur. Een gemiddelde tussenwoning verbruikt 's winters bijna 8 kuub per dag. Met een kuub prijs van 60 cent is dat bijna 5 euro per dag, de verwarming 1 graad lager schijnt 7% te schelen. Nog goed voor het milieu ook.
Gezond? Ja! Kou staat bijna gelijk aan sporten qua gezondheid. Als je het koud hebt maakt je lichaam een spier-achtig weefsel aan genaamd "brown adipose tissue of BAT". Dit weefsel verbrandt vet puur voor warmte, je eigen warmtecentrale dus. Na een tijdje is een paar graden lager net zo comfortabel als de oorspronkelijke temperatuur. BAT zorgt direct voor minder diabetes, ontstekingen, hart- en vaatziekten en veroudering daarnaast worden ook veel calorieën verbrandt met alle voordelen van gewichtsverlies, lijkt dus veel op sporten. Moet je helaas wel door de zure appel heen bijten tijdens de opbouwperiode (lees: kou) van dit weefsel. Ooit gemerkt dat je het aan het einde van de winter veel minder koud hebt bij dezelfde temperaturen dan bij het begin van de winter? Aan het einde van de winter hebben mensen veel meer BAT, ik heb indrukwekkende scans gezien tijdens besprekingen (ik ben gepromoveerd medisch bioloog).
Als je het aankunt de verwarming een paar graden lager te zetten heeft het alleen maar voordelen.
Lidl levert voor due prijs wel betere kwaliteit. Je bent bij Lidl makkelijk 20 procent goedkoper uit, zeker als je zelf kookt en geen potjes en pakjes haalt.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:44 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het viel mij inderdaad ook op dat bijv. wc papier van AH basic goedkoper was dan het goedkoopste wat ik bij Lidl kon vinden.
In het studentenhuis waar ik ooit woonde was er een man die 1.5 rol per schijfbeurt verbruikte.quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad niet wat vrouwen allemaal met WC papier doen, spoelen jullie het gewoon direct door of maken jullie er eerst papier maché sneeuwpoppetjes van of zo?
Ik mag morgen nog een minuut.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:13 schreef Ivo1985 het volgende:
- Elke dag een minuut korter douchen
Je kan ook je huis weg doenals het meer dan 18 graden is buiten. Bespaard je gewoon huur!!!quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
ja, kan toch zat wasmachine zit niet aan de cv gekoppeld. Niet dat ik het zelf doe maar je wordt echt niet schoner van warm water.
Afwassen met koudwater is wel kut natuurlijk maar paar van die rubberen handschoenen aan, klaar. kan zat als je echt moet besparen
Niet je koelkast?quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:19 schreef Cathmar het volgende:
Grootste verbruiker hier in huis is trouwens de droger.
Heb je geen verwarming? Want dat is bij mijn weten veruit de grootste verbruiker.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:19 schreef Cathmar het volgende:
Dan staat die het hele jaar uit als ik hem nog lager doequote:
Dat kan niet omdat het al minder dan een minuut isquote:- Elke dag een minuut korter douchen
De extra vriezer zit al volquote:- In een keer meerdere porties koken en invriezen. Gebruik hierbij verse ongesneden groenten.
Dan moet ik zoveel eten om die stukken te fietsen of geld uitgeven aan benzine dat dat niet meer loont. Ook sluiten mijn fietsbanden dan zoveel dat ik daar weer geld aan moet uitgevenquote:- Je weekmenu aanpassen aan de aanbiedingen van vlees en groenten in jouw supermarkt
Mijn kasten staan allemaal al volquote:- Houdbare producten die je veel gebruikt extra inslaan als ze in de aanbieding zijn. Wel opletten dat je niet teveel in huis hebt, want je moet het wel gebruiken voor het over datum gaat.
Dat doe ik alquote:- Eventueel als het op je route is ook nog een andere supermarkt bezoeken voor de aanbiedingen. Er met de auto voor omrijden loont meestal niet voor een alleenstaande.
Die zijn niet om te vretenquote:- Probeer ook eens huismerken en B-merken. Je zal ze niet van alle producten een succes vinden, maar er zijn waarschijnlijk ook tientallen producten waarbij de goedkopere variant je wel aanspreekt.
Vaste telefoon is gratis bij mij, zoals iegenlijk bij iedereen wel.quote:- Kritisch je abonnementen bekijken, overbodige zaken opzeggen. Vaste telefoonlijn wegdoen. Internet een lagere snelheid kiezen. Aanvullende TV-pakketten alleen houden als je er écht veel naar kijkt.
Dat doe ik alquote:- Jaarlijks overstappen van energieleverancier
Dan slijt je fiets eerder en met lopen slijten je schoenen eerder.quote:- Voor korte afstanden veel lopen en fietsen. Laat de auto staan.
En als het regent dan ben je de sjaak.quote:- Is je werk net te ver om te fietsen? Overweeg eens een brommer of electrische scooter. Scheelt enorm ten op zichte van de gebruikskosten van een auto..
Ik heb geeneens een droger. Nooit gemist ook. Was binnen op de lijn en wanneer ik zin heb een paar dagen later er weer af.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:19 schreef Cathmar het volgende:
Tijd voor een warmtepompdroger.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:19 schreef Cathmar het volgende:
Hoe zit dat bij Ziggo? Ik heb daar een vaste lijn, TV , Internet en m'n mobiele abo. Kan ik daar iets nemen zodat ik de vaste lijn wegdoe, maar de overige houdt?quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:13 schreef Ivo1985 het volgende:
- Kritisch je abonnementen bekijken, overbodige zaken opzeggen. Vaste telefoonlijn wegdoen. Internet een lagere snelheid kiezen.
Oh, is dat een aanmoediging om je vrouw uithuis te zetten?quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, jawel. Plassen doe je vaker dan poepen. Allemaal veegmomentjes. En een beetje redelijk menstrueren tikt ook lekker aan in gebruik van wc-papier.
Ja dat kan, maar dat maakt het waarschijnlijk niet goedkoperquote:Op dinsdag 27 september 2016 19:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe zit dat bij Ziggo? Ik heb daar een vaste lijn, TV , Internet en m'n mobiele abo. Kan ik daar iets nemen zodat ik de vaste lijn wegdoe, maar de overige houdt?
-quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe zit dat bij Ziggo? Ik heb daar een vaste lijn, TV , Internet en m'n mobiele abo. Kan ik daar iets nemen zodat ik de vaste lijn wegdoe, maar de overige houdt?
Had er nooit 1 gehad. Toen kreeg ik vier kinderen. Daar is echt niet tegenaan te drogen. Dwz prioriteiten liggen elders.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:28 schreef Dally het volgende:
[..]
Ik heb geeneens een droger. Nooit gemist ook. Was binnen op de lijn en wanneer ik zin heb een paar dagen later er weer af.
Was drogen in een vochtig huis werkt ook niet. Tegen de tijd dat je was droog is, stinkt het als een malle. Droger was voor mij beste aankoop ooit.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:53 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Had er nooit 1 gehad. Toen kreeg ik vier kinderen. Daar is echt niet tegenaan te drogen. Dwz prioriteiten liggen elders.
Zeker. Ik vraag me daar overigens altijd bij af wie als die overstappremies financiert. Het totaalplaatje kan m.i. nooit zo zijn dat iedereen daar profijt van heeft. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat we dat met z'n allen betalen en dat het over de hele linie gewoon duurder wordt ieder jaar. Wat zeker is dat de klant hier gewoon voor betaalt. Maar misschien niet elke klant. Je hebt dus misschien een voordeel aan anderen die meer betalen. Sociaal gezien niet in orde m.i.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:28 schreef blomke het volgende:
3) Die tips van rouleren over energieleveranciers is al 10x voorbijgekomen
Scheelde bij ons een aantal euro, dacht 5 euro per maand. Maar dat weet ik niet meer zeker. Helaas bleef de aanbiedingsprijs wel hetzelfde.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:32 schreef blomke het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 september 2016 20:35 schreef RamboDirk het volgende:
wij doen hier af en toe de bijstandsweken
Vooral ook de koopjes en simpel voedsel (overigens wel gewoon goede en juiste voeding), maar aan het eind van de markt kun je ook goeie "deals" maken.Maar idd geen frisdank, alcohol, chips en dergelijke, pakken we gewoon een appel ivp chips. Is voor 2 personen dan goed te doen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 22:50 schreef Hallmark het volgende:
[..]![]()
Serieus? Dat is nog best knap, hoor... Snoep en frisdrank kun je dan vergeten, en vlees/vleesvervangers/kaas ook. Gokje: dan eet je veel eenvoudige maaltijden, bijv. aardappels/spinazie/eitje, of rijs/bruine bonen/uien, dat soort dingen?
quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, het voorbeeld dat ik geef met de pindakaas heeft niet alleen met smaak- en prijsverschil te maken, maar ook gewoon met rotzooi die erin gestopt wordt.... waarom heb je in godsnaam dextrose nodig in de pindakaas? Dat is alleen maar ruimtevulling en smaakaanpassend, verder is het rommel die je helemaal niet onnodig in je lijf moet willen hebben.
Leuk dat jij het op een smaak en prijsverhaal wilt gooien, maar ik ga mijn kind dus niet onnodig volproppen met dextrose omdat het een dubbeltje per dag goedkoper is.
Oh, ik koop ook brood bij de bakker trouwens, ik ben voor 3 hele en 1 half meergranen vloer ¤ 10,37 kwijt.
En weet je wat? Het is iedere cent dubbel en dwars waard, daar kan geen fabrieksbrood tegenop.
Naar aanleiding van dit topic eens naar de ingredientenlijst op onze Lidl-pot pindakaas gekeken. Valt me gelukkig mee: 85% pinda, zonnebloemolie, palmvet en zout.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, je doet net alsof een ander het niet geprobeerd heeft omdat hij een andere mening heeft dan jij.
Denk je nou werkelijk dat ik nog nooit euroshopperproducten geprobeerd heb en het ongezien wegzet als kwalitatief minder?
Al even afgezien van de andere smaak, zou je bijvoorbeeld eens op de ingrediëntenlijst van een pot pindakaas moeten kijken, naar het percentage pinda's dat er in zit.
Euroshopper: 55% pinda's
AH huismerk: 76% pinda's
Calvé pindakaas: 85% pinda's
Dus laten we ook niet doen alsof het kwalitatief wel hetzelfde is, want dat is het niet.
PCD, 90% pinda en kost ook geen drolquote:Op dinsdag 27 september 2016 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, je doet net alsof een ander het niet geprobeerd heeft omdat hij een andere mening heeft dan jij.
Denk je nou werkelijk dat ik nog nooit euroshopperproducten geprobeerd heb en het ongezien wegzet als kwalitatief minder?
Al even afgezien van de andere smaak, zou je bijvoorbeeld eens op de ingrediëntenlijst van een pot pindakaas moeten kijken, naar het percentage pinda's dat er in zit.
Euroshopper: 55% pinda's
AH huismerk: 76% pinda's
Calvé pindakaas: 85% pinda's
Dus laten we ook niet doen alsof het kwalitatief wel hetzelfde is, want dat is het niet.
Alleen jammer van die suiker.quote:Op woensdag 28 september 2016 07:58 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
PCD, 90% pinda en kost ook geen drol
Ik doe dat idd ieder jaar zodra ik de gemeentelijke belastingen binnen heb, dan maak ik weer een nieuw vaste lasten lijstje voor dat jaar.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:23 schreef _Flash_ het volgende:
En natuurlijk zo'n 1 keer per jaar de maandelijkse inkomsten en uitgaven naast elkaar in een excel. Dan loop je de lasten meteen langs om te checken wat goedkoper kan.
Dat vind ik niet zo fors. Wij geven nog iets meer uit, maar eten veel vis en biologisch verantwoorde vlees & groenten en vegetarisch. Plus een glas goede wijn en een nootje met glas bier.quote:Op [quote]
[b]Op woensdag 28 september 2016 09:55 schreef Justinn het volgende:
Wij geven ongeveer 85 euro p/w uit aan boodschappen. Voor 2 personen best fors, maar het past prima in budget.
Klopt, je moet echt bijhouden wat het energieverbruik per week is en kijken wat de invloed van specifieke maatregelen is. Loop bijv. eens de CV installatie na:quote:Op [quote]
[b]Op woensdag 28 september 2016 09:55 schreef Justinn het volgende:
Als je wil sparen op energie, zou je om te beginnen eens inzichtelijk kunnen maken wáár je dan het meeste aan uit geeft. Lukraak wat korter gaan douchen of je huis op 20 ipv 23 graden verwarmen (ja, ik kende een stel die 23 graden lekker vond) gaat je weliswaar een besparing opleveren, maar geeft je alsnog weinig inzicht.
Het maakt wat verwarming betreft ook nogal wat uit of er altijd iemand thuis is (en de verwarming overdag dus ook aan is), of dat er van 07.30 tot 17.45 niemand thuis is.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:51 schreef Spanky78 het volgende:
Sowieso is het zuinig instellen van verwarming slim. 19 graden ipv 20 merk je amper. Zeker overdag. Ook een programmeerbare thermostaat, of een lerende helpt met besparen.
Naast het feit dat je energie bespaar, moet je lichaam ook wat meer warmte aanmaken en vasthouden, dus je verbrandt nog calorieën ook...
Absolutely. Wij zijn minder energie gaan gebruiken in ons huis tov vorige bewoners. Terwijl er bij ons een baby kwam.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het maakt wat verwarming betreft ook nogal wat uit of er altijd iemand thuis is (en de verwarming overdag dus ook aan is), of dat er van 07.30 tot 17.45 niemand thuis is.
Als er van 07.30 tot 17.45 niemand thuis is dan moet je iig al zorgen dat de verwarming uit is, dat scheelt bakken met geld, een programmeerbare thermostaat is dan wel zo handig.
Hier ook beduidend minder dan de vorige bewoners (bejaarden) terwijl ik ook de hele dag thuis ben, en we een kind hebben, dus een extra klant voor bad/douche.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Absolutely. Wij zijn minder energie gaan gebruiken in ons huis tov vorige bewoners. Terwijl er bij ons een baby kwam.
Programmeerbare thermostaat en temperatuur gemiddeld 1-2 graden lager zetten helpt enorm. En compenseert meer dan genoeg voor de luxe badkamer die we hebben laten aanleggen.
De zachte winters van afgelopen jaren hebben daarin ook geholpen trouwens. We hebben amper gestookt.
quote:Op woensdag 28 september 2016 10:51 schreef Spanky78 het volgende:
Sowieso is het zuinig instellen van verwarming slim. 19 graden ipv 20 merk je amper. Zeker overdag. Ook een programmeerbare thermostaat, of een lerende helpt met besparen.
Een programmeerbare thermostaat is erg handig en gunstig voor besparing. Zorg ook dat de thermostaat past bij de ketel, d.w.z. een modulerende thermostaat.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:56 schreef Leandra het volgende:
Het maakt wat verwarming betreft ook nogal wat uit of er altijd iemand thuis is (en de verwarming overdag dus ook aan is), of dat er van 07.30 tot 17.45 niemand thuis is.
Als er van 07.30 tot 17.45 niemand thuis is dan moet je iig al zorgen dat de verwarming uit is, dat scheelt bakken met geld, een programmeerbare thermostaat is dan wel zo handig.
Met de kennis van nu had ik voor een lucht/water warmtepomp en een nieuwe HR-ketel gekozen ipv voor m'n Atag Q-solar.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:13 schreef Spanky78 het volgende:
Nu nog zonnecellen en een warmtepomp in de kelder... Project gaat nog wel een keer gebeuren... Ik wacht op nieuwere zonnecellen...die een stuk efficiënter zijn.
Een zonneboiler is misschien een leuk alternatief voor een warmtepomp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |