abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165599216
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:09 schreef LievePoetin het volgende:
Mensen willen vaak wel besparen maar er niks voor laten en dat gaat vaak niet samen.
pi_165599470
2 grote bespaartips, wat je pas merkt na een jaar;

- Ik stap elk jaar over van energieleverancier, dit doe ik via de site van de Consumentenbond. Gegevens invullen en je krijgt direct de goedkoopste aanbieder + hoogste ''bonus korting'' (= vaak geld wat je na een jaarcontract krijgt). Ik gooi m'n maandbedrag met een paar tientjes omhoog zodat er een spaarpotje ontstaat. Afgelopen december kreeg ik ruim ¤800,- terug, deels zelf gespaard, en een deel bonus.
Kost je 2x een paar minuten om je meterstanden op te nemen en in te voeren, de rest wordt voor je geregeld.

- Ik bel elk jaar m'n tv/internet provider voor een verlenging, daarmee kun je ook een flinke korting krijgen. Eerste twee jaar een korting van ''3 maanden gratis internet'' gekregen en afgelopen december zelfs 4 maanden. Scheelt al gauw ¤60 tot ¤80.

Verder koop ik dure artikelen in de aanbieding, 1+1 gratis bijvoorbeeld. Scheelt aanzienlijk in je wekelijkse boodschappenkosten. O.a. wasmiddel, wc papier (lang leve de XXL weken van de Lidl! _O_ ), koffie en verzorgingsproducten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2016 12:33:39 ]
pi_165599697
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu 2 bakjes salade staan en een pot pindakaas, dus keus genoeg.
Kan je een gemengde salade met pindakaas van maken. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165599764
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 11:14 schreef NoXia het volgende:
Water kost echt geen drol. Daar ga je dus minimaal op besparen.
Maar het verwarmen wel. En daar is het hem om te doen. Gas is bij de meesten veruit de grootste kostenpost qua energie. Komt ook door alle heffingen natuurlijk.
pi_165599878
Als je niet perse een auto nodig hebt voor je werk dan moet je die de deur uit doen en bespaar je meteen 200 euro per maand. :P
  dinsdag 27 september 2016 @ 12:48:17 #81
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_165599900
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:22 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik verdien een leuk salaris en kan wat sparen iedere maand, maar toch merk ik dat ik echt te veel geld uitgeef.
Ik zou graag wat meer willen sparen dan dat ik nu doe en dit zou ook mogelijk moeten zijn. Echter kan ik nou niet echt m'n vinger leggen op datgene wat ik doe en waar ik makkelijk op zou kunnen besparen.

Ik ben benieuwd wat jullie doen om aan het einde van de maand net iets extra's over te houden?
Gelukkig niet de enige met dit 'probleem'. Er komt genoeg binnen, maar er gaat ook genoeg uit. Je leeft ook naar wat je hebt. Maar bespaartips zijn altijd welkom :P
  dinsdag 27 september 2016 @ 12:53:39 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165600022
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je weet dat de meeste bakkers hun brood ook gewoon laten bakken in een fabriek?
Ik weet dat mijn bakker zelf bakt.... :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165600024
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:48 schreef Neo_ het volgende:

[..]

Gelukkig niet de enige met dit 'probleem'. Er komt genoeg binnen, maar er gaat ook genoeg uit. Je leeft ook naar wat je hebt. Maar bespaartips zijn altijd welkom :P
Mijn vriend rookt sigaretten. Die is ze nu zelf gaan schieten en dat scheelt schrikbarend veel in de kosten.
pi_165600070
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet dat mijn bakker zelf bakt.... :W
Waarom voel je je zo aangevallen en reageer je zo fel? Als jij geld (over) hebt voor onnodige luxe moet je dat toch gewoon zelf weten? Ik zou zeggen: Geniet er van.
Ik begrijp dan alleen niet wat je in dit topic doet... :?
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:00:26 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165600158
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En wat kost je al deze luxe (want het is gewoon onnodige luxe) je nu per maand?

Gewoon weer even de AH site voor het gemak:

Calvé pindakaas 650 gr ¤3,35
AH basic 600 gr ¤1,36 omgerekend per 650 gr. ¤1,47

Coca Cola 1,5 l. ¤1,90
AH basic (omgerekend) ¤0.64

Chocomelk 1 l. ¤1,35
AH : ¤0,99

Ariel vloeibaar 50 wasbeurten: ¤17,99
AH vloeibaar (omgerekend): ¤6,13

Robijn wasverzachter 35 wasbeurten: ¤2,85
AH (omgerekend) ¤0,71

Sun vaatwastabletten 45 st ¤11,99
AH (omgerekend) : ¤3,14

Page toiletpapier 24 rol: ¤8,29
AH zelfde soort (omgerekend) ¤6,87

Nalys keukenrol 8 st. : ¤7.33
AH 8 st. : ¤3.99

Zou je van deze artikelen allemaal één kopen dan ben jij ¤55,05 kwijt en ik (omgerekend) ¤23,99. Dat maakt het verschil van ¤31,06

Ergens zegt mij iets dat het bij jou niet bij deze producten blijft en ik weet dat ik cola en chocomelk niet eens koop. Maar uiteraard moet je dit helemaal zelf weten. Als je het kunt betalen en het er voor over hebt moet je dat vooral doen natuurlijk.
Alleen zegt TS dat hij wil bezuinigen en dan zijn jouw keuzes misschien niet de meest slimme.
Misschien heb je over het hoofd gezien dat ik de genoemde producten nooit voor de reguliere prijzen koop, daarbij blijf je bijvoorbeeld de Calvé pindakaas vergelijken met die inferieure Basic variant, leuk voor je dat jij het prima vindt als jouw gezin die onnodige zooi binnenkrijgt die daar in zit, maar ik vind dat dus niet prima.

En met de hoeveelheid Coca Cola die hier genuttigd wordt vind ik het geen enkel probleem om Coca Cola te kopen, sterker nog; ik koop nagenoeg alleen maar sixpacs blikjes, en ik denk dat er zo'n 2 al 3 sixcpacs per jaar doorheen gaan. En voor die 2 verjaardagen per jaar dus een pak van 4 flessen, en wederom: altijd in de aanbieding, nooit voor de volle prijs.

Maar TS moet zichzelf eerst eens op een budget zetten, dat is primair, en of dat budget dan ¤ 250 of ¤ 500 per maand is doet er niet zoveel toe, het moet realistisch zijn.
Ik red het overigens prima van ons boodschappenbudget, dus je kunt ophouden mij te vertellen dat ik niet weet hoe wel of niet te besparen.
De prijzen die je voor sommige AH artikelen gebruikt zijn nog hoger dan waarvoor ik het merkproduct in de aanbieding koop trouwens... dus so much voor je besparing.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:05:02 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165600238
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom voel je je zo aangevallen en reageer je zo fel? Als jij geld (over) hebt voor onnodige luxe moet je dat toch gewoon zelf weten? Ik zou zeggen: Geniet er van.
Ik begrijp dan alleen niet wat je in dit topic doet... :?
Jij zit denigrerend te doen of ik wel weet dat een hoop bakkers fabrieksbrood verkopen, ja dat weet ik, mijn bakker niet, want die bakt zelf.

Misschien moet je eens iets aan je eigen houding doen, want je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt en probeert werkelijk te doen alsof iemand die niet voor een inferieure Basic pindakaas (met veel te veel toegevoegde rommel en rotzooi) onnodig luxe leeft.
Prima dat jij dat geen probleem vindt, dat een ander het wel een probleem vindt maakt niet dat de ander onnodig luxe leeft.

Je vindt het waarschijnlijk ook geen probleem als je kleren en schoenen draagt die door kinderhandjes in elkaar gezet zijn, dat een ander op dat vlak andere keuzes maakt, maakt de keuzes van die ander niet gelijk "onnodig luxe".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165600327
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:53 schreef Ouder1 het volgende:
Die is ze nu zelf gaan schieten en dat scheelt schrikbarend veel in de kosten.
Waar kun je die dingen schieten? En heeft ie een wapenvergunning? Kan me wel voorstellen dat het enorm scheelt in de kosten als je de tijd niet meerekent.
pi_165600368
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vers is juist niet duurder. Gesneden groente is duur, pakjes en zakjes zijn duur zout, kant en klaar maaltijden zijn duur.

200 gram sperziebonen en 300 gram aardappels met een gehaktbal kost een drol.
Toch is dat ook wel een fabel. Een kant en klare maaltijdsalade is niet gek duur en als je zelf alle ingrediënten met aanschaffen ben je ongeveer hetzelfde kwijt voor die maaltijd maar meer nog aan restanten. Bak eens zelf een pizza en koop eenzelfde diepvriespizza.. is die laatste toch goedkoper.
Pas heb ik iets gekocht wat me gruwelijk leek: kant en klare macaroni met saus die je alleen hoeft te koken. Was prima te doen eigenlijk en kostte voor 2 personen maar ¤1,65. Lijkt me verre van gezond (ik had er dus ook restjes verse groenten aan toegevoegd die ik anders toch maar weg zou gooien) maar ik zou het zelf niet voor dat bedrag kunnen maken.
Gewone pastasaus van verse tomaten al helemaal niet; ik schrik altijd van de prijs van tomaten; dat red je niet tegen een potje van ¤0,99 voor een halve liter. Echt niet.

Maar je hebt gelijk dat voorgesneden eigenlijk altijd duurder is dan in originele vorm.
pi_165600423
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Toch is dat ook wel een fabel.
Alleen als je wil afwijken van een gezonde maaltijd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165600453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:00 schreef Leandra het volgende:
Ik red het overigens prima van ons boodschappenbudget, dus je kunt ophouden mij te vertellen dat ik niet weet hoe wel of niet te besparen.
Ik vertel jou helemaal niets. Ik reageer alleen op jouw promotie om met geld te smijten in een topic dat over bezuinigen gaat. Prima dat je mijn tips wilt afschieten omdat jij graag A merken gebruikt maar weinig zinvol in een topic als deze. Hij vraagt om bespaartips, niet om welke A merken de één of andere hautaine moderator gebruikt.
quote:
De prijzen die je voor sommige AH artikelen gebruikt zijn nog hoger dan waarvoor ik het merkproduct in de aanbieding koop trouwens... dus so much voor je besparing.
Bijzonder. Heb je linkjes?
pi_165600655
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Alleen als je wil afwijken van een gezonde maaltijd.
Leg ff uit... graag met voorbeeld en link. Bv voor een kant en klare nicoise salade?
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:26:40 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165600707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vertel jou helemaal niets. Ik reageer alleen op jouw promotie om met geld te smijten in een topic dat over bezuinigen gaat. Prima dat je mijn tips wilt afschieten omdat jij graag A merken gebruikt maar weinig zinvol in een topic als deze. Hij vraagt om bespaartips, niet om welke A merken de één of andere hautaine moderator gebruikt.

[..]

Bijzonder. Heb je linkjes?
Nee, jij leest dat erin omdat je je dat er graag in wilt lezen.
Een pak page toiletpapier koop ik alleen met 32 of 40 stuks in de aanbieding, en deze week dus weer bij de Emté: 40 rollen voor ¤ 7.99.... reken dat even om naar je AH prijs.

Nalys keukenpapier, deze week toevallig bij Jan Linders in de aanbieding, en daar kom ik niet, maar bij Hoogvliet zijn vergelijkbare aanbiedingen te vinden, en als de AH ze 1+1 gratis heeft dan is een 8-pak ook weer net zo duur als huismerk.

Ik kocht op 10 juni bij de Emté overigens en pak met 360(!!!) Sun Classic vaatwastabletten voor ¤ 20,=
Reken dat even om naar je AH huismerk vaatwastabletten.

En zo gaat dat maar door.
En ja verder hebben mensen voorkeuren, maar je lijstje van "voordeel" voor jou klopt dus al niet, omdat ik nooit tegen reguliere prijzen koop (zoals ik ook in iedere post over de merkproducten gezegd heb) en jij in je vergelijking wel van de AH prijzen uitgaat.

En ja, ik kan prima rondkomen en wel merkproducten kopen, maar dat betekent wel dat ik ze moet kopen als ze in de aanbieding zijn, niet als ze (bijna) op zijn, en dat is een tip die meer dan prima in dit topic thuishoort.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165600822
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, jij leest dat erin omdat je je dat er graag in wilt lezen.
Een pak page toiletpapier koop ik alleen met 32 of 40 stuks in de aanbieding, en deze week dus weer bij de Emté: 40 rollen voor ¤ 7.99.... reken dat even om naar je AH prijs.

Nalys keukenpapier, deze week toevallig bij Jan Linders in de aanbieding, en daar kom ik niet, maar bij Hoogvliet zijn vergelijkbare aanbiedingen te vinden, en als de AH ze 1+1 gratis heeft dan is een 8-pak ook weer net zo duur als huismerk.

Ik kocht op 10 juni bij de Emté overigens en pak met 360(!!!) Sun Classic vaatwastabletten voor ¤ 20,=
Reken dat even om naar je AH huismerk vaatwastabletten.

En zo gaat dat maar door.
En ja verder hebben mensen voorkeuren, maar je lijstje van "voordeel" voor jou klopt dus al niet, omdat ik nooit tegen reguliere prijzen koop (zoals ik ook in iedere post over de merkproducten gezegd heb) en jij in je vergelijking wel van de AH prijzen uitgaat.

En ja, ik kan prima rondkomen en wel merkproducten kopen, maar dat betekent wel dat ik ze moet kopen als ze in de aanbieding zijn, niet als ze (bijna) op zijn, en dat is een tip die meer dan prima in dit topic thuishoort.
Ik ga hier ook niet gooien met de gratis artikelen voor AH bonuskaarthouders, toch? Of de persoonlijke aanbiedingen.
pi_165600824
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 11:16 schreef NoXia het volgende:

[..]

Gas kost ook geen drol. Dat zijn 2 dingen waarop je bijna niet kan bezuinigen.
Het doet er toch niet toe of het veel of weinig oplevert? Je bespaart ermee en dit is een tip waar bijna niemand bij stilstaat. Ik gok zomaar dat het je een tientje of misschien wel 2 per jaar oplevert en je merkt er niets van, want je doucht net zo warm als voorheen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165600842
Kasboekje bijhouden zoals hier vaak genoeg is gezegd.
Zelf je brood meenemen ipv duur te lunchen.
Grotere hoeveelheden avondeten kopen ineens, dat is goedkoper dan precies afgemeten hoeveelheden. Werkt het beste bij bijv. Lidl/Aldi, AH wordt dan duur. Al viel het prijsverschil mij laatst erg tegen.
Een goedkope Sim Only nemen ipv een abbo met Iphone 7 a 80 euro de maand.
Huurtoeslag en zorgtoeslag aanvragen als je ervoor in aanmerking komt.
Als je eten over hebt niet weggooien maar invriezen. Ik gooi bijna nooit eten weg, als je spaarzaam omgaat met wat je overhoudt kun je (mits het eten goed blijft) van een paar kliekjes een hele maaltijd maken.
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:35:18 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165600899
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ga hier ook niet gooien met de gratis artikelen voor AH bonuskaarthouders, toch? Of de persoonlijke aanbiedingen.
Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik die artikelen nooit voor de reguliere prijs koop, altijd in de aanbieding, maar jij vindt 40 rollen Page voor ¤ 7,99 kopen dus geen goede tip, je vindt het besparingstechnisch dus verstandiger als iemand 24 rollen AH huismerk voor 6,87 koopt, en dan vraag je aan mij wat ik in dit topic doe?

Tips geven.
Tip 1; Zet jezelf op een budget, en zorg dat je je daar aan houdt.
Tip 2: Koop dingen die je altijd nodig hebt als ze in de aanbieding zijn, liefst in behoorlijke voorraden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165600989
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:32 schreef DoubleDip het volgende:
Werkt het beste bij bijv. Lidl/Aldi, AH wordt dan duur. Al viel het prijsverschil mij laatst erg tegen.
Het is een hardnekkige fabel dat de Lidl en de Aldi goedkoop zijn:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)duurste-supermarkten
quote:
Wie had dat gedacht: bij Spar, Lidl en Aldi ben je het meeste geld kwijt voor een mandje vol boodschappen. Maar welke supermarkt is dan de goedkoopste? Editie NL nam de proef op de som.
Dit wordt veroorzaakt doordat veel vergelijkingssites uitgaan van eigen merk en niet het goedkoopste alternatief. Zo wordt bij de AH dan gekeken naar het AH eigen merk en dat is duurder dan AH basic of de oude euroshopper.
pi_165601082
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Census op 27-09-2016 13:47:04 ]
The road to success is always under construction.
pi_165601110
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:35 schreef Leandra het volgende:
maar jij vindt 40 rollen Page voor ¤ 7,99 kopen dus geen goede tip, je vindt het besparingstechnisch dus verstandiger als iemand 24 rollen AH huismerk voor 6,87 koopt, en dan vraag je aan mij wat ik in dit topic doe?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:43 schreef Ouder1 het volgende:
- Pas op met aanbiedingen: vaak zijn dat A merken en in de aanbieding nog steeds duurder dan een huismerk
Zeker overheen gelezen en in de rant stand blijven staan?

Je denkt toch niet dat ik gek ben of zo? Punt is gewoon je prijzen te kennen en op te letten met aanbiedingen. Lang niet altijd is een aanbieding van een A merk goedkoper dan het eigen merk. Daar moet je dus op letten. Zoals er dus in mijn eerste post al staat.

Ga je nu je stress op een ander afreageren? Ik ben namelijk wel klaar met je vandaag.
pi_165601121
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is een hardnekkige fabel dat de Lidl en de Aldi goedkoop zijn:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)duurste-supermarkten

[..]

Dit wordt veroorzaakt doordat veel vergelijkingssites uitgaan van eigen merk en niet het goedkoopste alternatief. Zo wordt bij de AH dan gekeken naar het AH eigen merk en dat is duurder dan AH basic of de oude euroshopper.
Het viel mij inderdaad ook op dat bijv. wc papier van AH basic goedkoper was dan het goedkoopste wat ik bij Lidl kon vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')