quote:Op dinsdag 27 september 2016 12:09 schreef LievePoetin het volgende:
Mensen willen vaak wel besparen maar er niks voor laten en dat gaat vaak niet samen.
Kan je een gemengde salade met pindakaas van maken.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu 2 bakjes salade staan en een pot pindakaas, dus keus genoeg.
Maar het verwarmen wel. En daar is het hem om te doen. Gas is bij de meesten veruit de grootste kostenpost qua energie. Komt ook door alle heffingen natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:14 schreef NoXia het volgende:
Water kost echt geen drol. Daar ga je dus minimaal op besparen.
Gelukkig niet de enige met dit 'probleem'. Er komt genoeg binnen, maar er gaat ook genoeg uit. Je leeft ook naar wat je hebt. Maar bespaartips zijn altijd welkomquote:Op dinsdag 27 september 2016 10:22 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik verdien een leuk salaris en kan wat sparen iedere maand, maar toch merk ik dat ik echt te veel geld uitgeef.
Ik zou graag wat meer willen sparen dan dat ik nu doe en dit zou ook mogelijk moeten zijn. Echter kan ik nou niet echt m'n vinger leggen op datgene wat ik doe en waar ik makkelijk op zou kunnen besparen.
Ik ben benieuwd wat jullie doen om aan het einde van de maand net iets extra's over te houden?
Mijn vriend rookt sigaretten. Die is ze nu zelf gaan schieten en dat scheelt schrikbarend veel in de kosten.quote:Op dinsdag 27 september 2016 12:48 schreef Neo_ het volgende:
[..]
Gelukkig niet de enige met dit 'probleem'. Er komt genoeg binnen, maar er gaat ook genoeg uit. Je leeft ook naar wat je hebt. Maar bespaartips zijn altijd welkom
Waarom voel je je zo aangevallen en reageer je zo fel? Als jij geld (over) hebt voor onnodige luxe moet je dat toch gewoon zelf weten? Ik zou zeggen: Geniet er van.quote:Op dinsdag 27 september 2016 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn bakker zelf bakt....
Misschien heb je over het hoofd gezien dat ik de genoemde producten nooit voor de reguliere prijzen koop, daarbij blijf je bijvoorbeeld de Calvé pindakaas vergelijken met die inferieure Basic variant, leuk voor je dat jij het prima vindt als jouw gezin die onnodige zooi binnenkrijgt die daar in zit, maar ik vind dat dus niet prima.quote:Op dinsdag 27 september 2016 12:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En wat kost je al deze luxe (want het is gewoon onnodige luxe) je nu per maand?
Gewoon weer even de AH site voor het gemak:
Calvé pindakaas 650 gr ¤3,35
AH basic 600 gr ¤1,36 omgerekend per 650 gr. ¤1,47
Coca Cola 1,5 l. ¤1,90
AH basic (omgerekend) ¤0.64
Chocomelk 1 l. ¤1,35
AH : ¤0,99
Ariel vloeibaar 50 wasbeurten: ¤17,99
AH vloeibaar (omgerekend): ¤6,13
Robijn wasverzachter 35 wasbeurten: ¤2,85
AH (omgerekend) ¤0,71
Sun vaatwastabletten 45 st ¤11,99
AH (omgerekend) : ¤3,14
Page toiletpapier 24 rol: ¤8,29
AH zelfde soort (omgerekend) ¤6,87
Nalys keukenrol 8 st. : ¤7.33
AH 8 st. : ¤3.99
Zou je van deze artikelen allemaal één kopen dan ben jij ¤55,05 kwijt en ik (omgerekend) ¤23,99. Dat maakt het verschil van ¤31,06
Ergens zegt mij iets dat het bij jou niet bij deze producten blijft en ik weet dat ik cola en chocomelk niet eens koop. Maar uiteraard moet je dit helemaal zelf weten. Als je het kunt betalen en het er voor over hebt moet je dat vooral doen natuurlijk.
Alleen zegt TS dat hij wil bezuinigen en dan zijn jouw keuzes misschien niet de meest slimme.
Jij zit denigrerend te doen of ik wel weet dat een hoop bakkers fabrieksbrood verkopen, ja dat weet ik, mijn bakker niet, want die bakt zelf.quote:Op dinsdag 27 september 2016 12:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom voel je je zo aangevallen en reageer je zo fel? Als jij geld (over) hebt voor onnodige luxe moet je dat toch gewoon zelf weten? Ik zou zeggen: Geniet er van.
Ik begrijp dan alleen niet wat je in dit topic doet...
Waar kun je die dingen schieten? En heeft ie een wapenvergunning? Kan me wel voorstellen dat het enorm scheelt in de kosten als je de tijd niet meerekent.quote:Op dinsdag 27 september 2016 12:53 schreef Ouder1 het volgende:
Die is ze nu zelf gaan schieten en dat scheelt schrikbarend veel in de kosten.
Toch is dat ook wel een fabel. Een kant en klare maaltijdsalade is niet gek duur en als je zelf alle ingrediënten met aanschaffen ben je ongeveer hetzelfde kwijt voor die maaltijd maar meer nog aan restanten. Bak eens zelf een pizza en koop eenzelfde diepvriespizza.. is die laatste toch goedkoper.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vers is juist niet duurder. Gesneden groente is duur, pakjes en zakjes zijn duur zout, kant en klaar maaltijden zijn duur.
200 gram sperziebonen en 300 gram aardappels met een gehaktbal kost een drol.
Alleen als je wil afwijken van een gezonde maaltijd.quote:
Ik vertel jou helemaal niets. Ik reageer alleen op jouw promotie om met geld te smijten in een topic dat over bezuinigen gaat. Prima dat je mijn tips wilt afschieten omdat jij graag A merken gebruikt maar weinig zinvol in een topic als deze. Hij vraagt om bespaartips, niet om welke A merken de één of andere hautaine moderator gebruikt.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:00 schreef Leandra het volgende:
Ik red het overigens prima van ons boodschappenbudget, dus je kunt ophouden mij te vertellen dat ik niet weet hoe wel of niet te besparen.
Bijzonder. Heb je linkjes?quote:De prijzen die je voor sommige AH artikelen gebruikt zijn nog hoger dan waarvoor ik het merkproduct in de aanbieding koop trouwens... dus so much voor je besparing.
Leg ff uit... graag met voorbeeld en link. Bv voor een kant en klare nicoise salade?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Alleen als je wil afwijken van een gezonde maaltijd.
Nee, jij leest dat erin omdat je je dat er graag in wilt lezen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vertel jou helemaal niets. Ik reageer alleen op jouw promotie om met geld te smijten in een topic dat over bezuinigen gaat. Prima dat je mijn tips wilt afschieten omdat jij graag A merken gebruikt maar weinig zinvol in een topic als deze. Hij vraagt om bespaartips, niet om welke A merken de één of andere hautaine moderator gebruikt.
[..]
Bijzonder. Heb je linkjes?
Ik ga hier ook niet gooien met de gratis artikelen voor AH bonuskaarthouders, toch? Of de persoonlijke aanbiedingen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, jij leest dat erin omdat je je dat er graag in wilt lezen.
Een pak page toiletpapier koop ik alleen met 32 of 40 stuks in de aanbieding, en deze week dus weer bij de Emté: 40 rollen voor ¤ 7.99.... reken dat even om naar je AH prijs.
Nalys keukenpapier, deze week toevallig bij Jan Linders in de aanbieding, en daar kom ik niet, maar bij Hoogvliet zijn vergelijkbare aanbiedingen te vinden, en als de AH ze 1+1 gratis heeft dan is een 8-pak ook weer net zo duur als huismerk.
Ik kocht op 10 juni bij de Emté overigens en pak met 360(!!!) Sun Classic vaatwastabletten voor ¤ 20,=
Reken dat even om naar je AH huismerk vaatwastabletten.
En zo gaat dat maar door.
En ja verder hebben mensen voorkeuren, maar je lijstje van "voordeel" voor jou klopt dus al niet, omdat ik nooit tegen reguliere prijzen koop (zoals ik ook in iedere post over de merkproducten gezegd heb) en jij in je vergelijking wel van de AH prijzen uitgaat.
En ja, ik kan prima rondkomen en wel merkproducten kopen, maar dat betekent wel dat ik ze moet kopen als ze in de aanbieding zijn, niet als ze (bijna) op zijn, en dat is een tip die meer dan prima in dit topic thuishoort.
Het doet er toch niet toe of het veel of weinig oplevert? Je bespaart ermee en dit is een tip waar bijna niemand bij stilstaat. Ik gok zomaar dat het je een tientje of misschien wel 2 per jaar oplevert en je merkt er niets van, want je doucht net zo warm als voorheenquote:Op dinsdag 27 september 2016 11:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
Gas kost ook geen drol. Dat zijn 2 dingen waarop je bijna niet kan bezuinigen.
Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik die artikelen nooit voor de reguliere prijs koop, altijd in de aanbieding, maar jij vindt 40 rollen Page voor ¤ 7,99 kopen dus geen goede tip, je vindt het besparingstechnisch dus verstandiger als iemand 24 rollen AH huismerk voor 6,87 koopt, en dan vraag je aan mij wat ik in dit topic doe?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ga hier ook niet gooien met de gratis artikelen voor AH bonuskaarthouders, toch? Of de persoonlijke aanbiedingen.
Het is een hardnekkige fabel dat de Lidl en de Aldi goedkoop zijn:quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:32 schreef DoubleDip het volgende:
Werkt het beste bij bijv. Lidl/Aldi, AH wordt dan duur. Al viel het prijsverschil mij laatst erg tegen.
Dit wordt veroorzaakt doordat veel vergelijkingssites uitgaan van eigen merk en niet het goedkoopste alternatief. Zo wordt bij de AH dan gekeken naar het AH eigen merk en dat is duurder dan AH basic of de oude euroshopper.quote:Wie had dat gedacht: bij Spar, Lidl en Aldi ben je het meeste geld kwijt voor een mandje vol boodschappen. Maar welke supermarkt is dan de goedkoopste? Editie NL nam de proef op de som.
quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:35 schreef Leandra het volgende:
maar jij vindt 40 rollen Page voor ¤ 7,99 kopen dus geen goede tip, je vindt het besparingstechnisch dus verstandiger als iemand 24 rollen AH huismerk voor 6,87 koopt, en dan vraag je aan mij wat ik in dit topic doe?
Zeker overheen gelezen en in de rant stand blijven staan?quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:43 schreef Ouder1 het volgende:
- Pas op met aanbiedingen: vaak zijn dat A merken en in de aanbieding nog steeds duurder dan een huismerk
Het viel mij inderdaad ook op dat bijv. wc papier van AH basic goedkoper was dan het goedkoopste wat ik bij Lidl kon vinden.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is een hardnekkige fabel dat de Lidl en de Aldi goedkoop zijn:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)duurste-supermarkten
[..]
Dit wordt veroorzaakt doordat veel vergelijkingssites uitgaan van eigen merk en niet het goedkoopste alternatief. Zo wordt bij de AH dan gekeken naar het AH eigen merk en dat is duurder dan AH basic of de oude euroshopper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |