Vrouwen die eigen drankjes betalen?quote:
dat doen alleen kutwijven..quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:17 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dan doe je iets verkeerds. Laat je drankjes betalen.
en rondjes halen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:18 schreef Leonos het volgende:
[..]
Vrouwen die eigen drankjes betalen?
Deze mentaliteit kost heel erg veel geld want het blijft niet bij die ene fles cola.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ik leef ook gewoon graag leuk. Als ik op droog fabrieksbrood moet leven en goedkope aanmaaklimo dan vouw ik mezelf wel om een brugpilaar.
Als je een fles cola per week zou drinken heb je het over een besparing van 5 euro per maand? Als je het daarvan moet hebben dan is het wel sneu.
Zelf hanteer ik het motto: "Niet letten op wat ik bespaar maar op wat ik uitgeef." Bewust uitgeven dus.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:57 schreef Ouder1 het volgende:
Punt is: Probeer het eerst eens serieus ipv het gelijk als 'slechter' weg te zetten. En probeer het serieus waarbij je je af vraagt of die ¤4.- per pak koffie dat smaak verschil echt waard is.
Das misschien wel een punt.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Deze mentaliteit kost heel erg veel geld want het blijft niet bij die ene fles cola.
En dat soort fratsen laten is niet gelijk leven op fabrieksbrood en goedkope aanmaaklimonade.
Ik zei eerder ook:
[..]
Zelf hanteer ik het motto: "Niet letten op wat ik bespaar maar op wat ik uitgeef." Bewust uitgeven dus.
Niet lang geleden ging ik eens met mijn buurvrouw mee haar boodschappen doen. Ik stond versteld van hoe dat ging. Thuisgekomen zei ik dat tegen haar en hebben we de deal gesloten de maand daarop dezelfde boodschappen te gaan halen op mijn manier.
Zij gaf ¤105.- uit. Ik, in dezelfde winkel met dezelfde producten, afgerond ¤65.-. Alleen de olijven vond ze niet lekker.
Bespaart dus toch ¤40.- aan boodschappen per week.
Onzin. Ik weet dat ik ¤85.- per maand betaal aan g/w/l en mijn buurvrouw ¤110.-. Zelfde huis, zelfde gezinssamenstelling. En ik krijg elk jaar nog terug, zij niet altijd.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
Gas kost ook geen drol. Dat zijn 2 dingen waarop je bijna niet kan bezuinigen.
Je bespaart daar dan ook geen water mee.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:14 schreef NoXia het volgende:
[..]
Water kost echt geen drol. Daar ga je dus minimaal op besparen. Ik zou per week een x bedrag pinnen en contant bij me houden. Op 1 of andere manier geef je het dan minder snel uit.
Weet je, je doet net alsof een ander het niet geprobeerd heeft omdat hij een andere mening heeft dan jij.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met veel dingen proef ik het verschil echt niet zoals bv koffie, macaroni of melk
Pizza en kaas dan weer wel.
Zaken als wijn uiteraard ook alleen vraag ik me dan af of voor een 'gewoon' een keertje een wijntje het echt zo belangrijk is. Die duurdere fles koop ik wel voor de kerst of zo.
Punt is: Probeer het eerst eens serieus ipv het gelijk als 'slechter' weg te zetten. En probeer het serieus waarbij je je af vraagt of die ¤4.- per pak koffie dat smaak verschil echt waard is.
Hier gaat het wel wat harder, maar ik koop m'n hele leven idd al Calvé pindakaas, net zoals ik Coca Cola koop (al is de Pepsi voor een kwartje per fles dan neem ik die nog niet), en Chocomel (die vroeger van Nuctricia was, de enige echte).quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:33 schreef Ticootje het volgende:
Nou en die pot pindakaas die we hier per 3 maanden gebruiken dan toch liever die calve...
Maar dat is een instelling.
Je zegt het zelf al. Gas en water stelt niets voor. Energiekosten, daar moet je inderdaad op besparen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Onzin. Ik weet dat ik ¤85.- per maand betaal aan g/w/l en mijn buurvrouw ¤110.-. Zelfde huis, zelfde gezinssamenstelling. En ik krijg elk jaar nog terug, zij niet altijd.
Maar als ik bij haar ben slaat de warmte me dan ook echt op de keel en zij doucht voor het lekker, ik functioneel. Warm water om mijn handen te wassen vind ik ook echt onzinnig.
Gas kun je beter op besparen dan op stroom, gas kost 60 cent per kuub, stroom kost 20 cent per kWh, als je van 2.000 kuub naar 1.500 kuub per jaar gaat dan scheelt je dat ¤ 300,= voor diezelfde ¤ 300,= besparing moet je 1.500 kWh stroom besparen.... dat eerste is een stuk makkelijker dan het tweede.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:37 schreef NoXia het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al. Gas en water stelt niets voor. Energiekosten, daar moet je inderdaad op besparen.
Wij hadden dit jaar de vloerverwarming aan gehad, elektrisch...quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gas kun je beter op besparen dan op stroom, gas kost 60 cent per kuub, stroom kost 20 cent per kWh, als je van 2.000 kuub naar 1.500 kuub per jaar gaat dan scheelt je dat ¤ 300,= voor diezelfde ¤ 300,= besparing moet je 1.500 kWh stroom besparen.... dat eerste is een stuk makkelijker dan het tweede.
Ik heb het dan ook over smaakverschil en of die het prijsverschil waard is.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, je doet net alsof een ander het niet geprobeerd heeft omdat hij een andere mening heeft dan jij.
Denk je nou werkelijk dat ik nog nooit euroshopperproducten geprobeerd heb en het ongezien wegzet als kwalitatief minder?
Al even afgezien van de andere smaak, zou je bijvoorbeeld eens op de ingrediëntenlijst van een pot pindakaas moeten kijken, naar het percentage pinda's dat er in zit.
Euroshopper: 55% pinda's
AH huismerk: 76% pinda's
Calvé pindakaas: 85% pinda's
Dus laten we ook niet doen alsof het kwalitatief wel hetzelfde is, want dat is het niet.
Dat soort dingen moet je ook alleen maar doen als je zonnepanelen hebt... dan wek je de stroom tenminste nog zelf op.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hadden dit jaar de vloerverwarming aan gehad, elektrisch...
Echt huilen.
Goede leer idd..quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat soort dingen moet je ook alleen maar doen als je zonnepanelen hebt... dan wek je de stroom tenminste nog zelf op.
Nou nee, het voorbeeld dat ik geef met de pindakaas heeft niet alleen met smaak- en prijsverschil te maken, maar ook gewoon met rotzooi die erin gestopt wordt.... waarom heb je in godsnaam dextrose nodig in de pindakaas? Dat is alleen maar ruimtevulling en smaakaanpassend, verder is het rommel die je helemaal niet onnodig in je lijf moet willen hebben.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over smaakverschil en of die het prijsverschil waard is.
Nog afgezien van het feit dat veel huismerken gewoon B merken zijn met een andere verpakking (dus niet alle en ook niet andersom).
Hier ook Calvé, duo pinotti, en de echte chocomel. Vroeger had de Aldi chocomel dat net zo smaakte, maar na de verbeterde receptuur ben ik weer terug bij nutricia. Ik heb niet veel te besteden, maar wil ook nog een beetje leuk leven. Vieze dingen eten hoort hier niet bij.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier gaat het wel wat harder, maar ik koop m'n hele leven idd al Calvé pindakaas, net zoals ik Coca Cola koop (al is de Pepsi voor een kwartje per fles dan neem ik die nog niet), en Chocomel (die vroeger van Nuctricia was, de enige echte).
En ja, ik gebruik altijd Ariël voor de was, en Lenor als wasverzachter (behalve dat al die geurtjes tegenwoordig zo'n ranzige snoepgeur hebben, dus ik ben een beetje aan het overstappen op Robijn), en ik heb altijd Sun classic vaatwassertabletten, Page toiletpapier en Nalys keukenrol.
Maar...... behalve de pindakaas koop ik het altijd in de aanbieding, nooit voor de reguliere prijs, en dan weet ik met toiletpapier ook nog vrij goed wat wel of niet een goede aanbieding is, en ik heb voldoende op voorraad om een aanbieding die niet goed genoeg is te laten liggen.
Precies.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:47 schreef Leandra het volgende:
TS moet gewoon zorgen dat hij een budget voor boodschappen heeft en het daar mee doen.
Dan maakt hij vanzelf wel keuzes, of hij koopt dat luxe broodje tijdens de lunch niet.
En wat kost je al deze luxe (want het is gewoon onnodige luxe) je nu per maand?quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier gaat het wel wat harder, maar ik koop m'n hele leven idd al Calvé pindakaas, net zoals ik Coca Cola koop (al is de Pepsi voor een kwartje per fles dan neem ik die nog niet), en Chocomel (die vroeger van Nuctricia was, de enige echte).
En ja, ik gebruik altijd Ariël voor de was, en Lenor als wasverzachter (behalve dat al die geurtjes tegenwoordig zo'n ranzige snoepgeur hebben, dus ik ben een beetje aan het overstappen op Robijn), en ik heb altijd Sun classic vaatwassertabletten, Page toiletpapier en Nalys keukenrol.
Maar...... behalve de pindakaas koop ik het altijd in de aanbieding, nooit voor de reguliere prijs, en dan weet ik met toiletpapier ook nog vrij goed wat wel of niet een goede aanbieding is, en ik heb voldoende op voorraad om een aanbieding die niet goed genoeg is te laten liggen.
Je weet dat de meeste bakkers hun brood ook gewoon laten bakken in een fabriek?quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:46 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik koop ook brood bij de bakker trouwens, ik ben voor 3 hele en 1 half meergranen vloer ¤ 10,37 kwijt.
En weet je wat? Het is iedere cent dubbel en dwars waard, daar kan geen fabrieksbrood tegenop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |