Doe ik wel op grote lijnen. Dus echt de uitgaven van 35 euro of meer.quote:
Ik haal regelmatig wat bij de supermarkt. Echter denk ik dan: als ik dit van huis mee moet nemen, dan moet ik het ook eerst halen in de supermarktquote:Op dinsdag 27 september 2016 10:26 schreef kanovinnie het volgende:
Wat Sotchi zegt.
En je bij sommige dingen afvragen, heb ik dit echt nodig? Kan dit niet goedkoper?
Als makkelijk voorbeeld de lunch op je werk. Neem je dat van huis mee, of haal je wat in de kantine?
Hou voor de grap eens een maand lang alles bij?quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:26 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Doe ik wel op grote lijnen. Dus echt de uitgaven van 35 euro of meer.
Ik merk inderdaad dat ik kan besparen op kleinere uitgaven. Zoals snacks,etc.
Eens. Maar wat haal je bij de supermarkt? Kant en klare broodjes, of een half brood en wat beleg?quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:27 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Ik haal regelmatig wat bij de supermarkt. Echter denk ik dan: als ik dit van huis mee moet nemen, dan moet ik het ook eerst halen in de supermarkt
Nooit over nagedachtquote:Op dinsdag 27 september 2016 10:29 schreef Geralt het volgende:
De douchekop in je douche wat lager zetten. Water koelt heel snel af als het valt. De meeste mensen hebben hun douchekop al snel 30cm boven hun kop staan. Dat is nergens voor nodig en het water is al flink afgekoeld voor het op je kop valt. Zet hem 5cm boven je kop, dan kun je nog altijd prima je haren wassen en kan je hem minder warm zetten. En dat scheelt geld. Het zal allicht niet veel zijn, maar het scheelt geld en verder merk je er niets van, want het water is gewoon net zo warm.
Ga ik doen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hou voor de grap eens een maand lang alles bij?
Wel vaak het eerste inderdaad. kan ook wel wat besparen op dat punt.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eens. Maar wat haal je bij de supermarkt? Kant en klare broodjes, of een half brood en wat beleg?
Is kut en veel werk. Afas personal, echt waar.quote:
Heb mij zojuist geregistreerdquote:Op dinsdag 27 september 2016 10:32 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Is kut en veel werk. Afas personal, echt waar.
Dat is een beetje het punt. Ik weet het niet goed aan te wijzen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:34 schreef Ticootje het volgende:
Lunch je buiten de deur?
Ga je naar de sportschool, neem je je eigen spullen dan mee?
Heb je abonnementen?
Kook je zelf of ben je van snel en makkelijk?
Hoeveel per maand pin je kleine bedragen? Zijn al die uitgaven wel nodig? Neem anders 20 euro per week in je portemonnee en dat is voor kleine uitgaven en daar moet je het mee doen?
Stel dat je daar dagelijks 2 euro mee bespaard, dat is dan toch 40 euro per maand. En dan hoef je er in kwaliteit toch echt niet achteruit te gaan qua eten.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:32 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Ga ik doen.
[..]
Wel vaak het eerste inderdaad. kan ook wel wat besparen op dat punt.
Kan ik AFAS Personal met een gerust hart toegang geven tot mijn bankrekening?quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:32 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Is kut en veel werk. Afas personal, echt waar.
Wat is er duurder aan vers?quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:35 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dat is een beetje het punt. Ik weet het niet goed aan te wijzen.
Lunch ik buiten de deur? Hmm, soms.
Ga ik naar de sportschool en neem ik eigenlijk spullen mee? Ja, altijd!
Heb je abonnementen? Ja op de sportschool
Kook je zelf? Ja, meestal zelfs erg gezond (in de zin van vers & dus vaak duurder)
Vers is juist niet duurder. Gesneden groente is duur, pakjes en zakjes zijn duur zout, kant en klaar maaltijden zijn duur.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:35 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dat is een beetje het punt. Ik weet het niet goed aan te wijzen.
Lunch ik buiten de deur? Hmm, soms.
Ga ik naar de sportschool en neem ik eigenlijk spullen mee? Ja, altijd!
Heb je abonnementen? Ja op de sportschool
Kook je zelf? Ja, meestal zelfs erg gezond (in de zin van vers & dus vaak duurder)
Maar hoe zit het dan met kwaliteit/smaak? Een goedkoper alternatief is niet altijd (of eigenlijk zelden) beter in mijn ervaring.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:43 schreef Ouder1 het volgende:
Maar wat algemene tips:
- Zoek in principe het goedkoopste alternatief in de super waarbij je uiteraard ook let op volume en of je dat volume ook gebruikt (anders kan je soms beter een kleinere verpakking nemen)
- Als je dat stug doet blijkt de AH goedkoper dan de Lidle of Aldi
Er zijn maar een paar zaken die ik van een duurdere variant écht lekkerder vind. Meestal zit het tussen de oren en wist je dat veel huismerken gewoon B merken zijn in een andere verpakking?quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met kwaliteit/smaak? Een goedkoper alternatief is niet altijd (of eigenlijk zelden) beter in mijn ervaring.
Je geeft ze geen toegang tot de rekening volgens mij, het is puur afschriften importeren.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:36 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Kan ik AFAS Personal met een gerust hart toegang geven tot mijn bankrekening?
Hoe kom je hierbij?quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er zijn maar een paar zaken die ik van een duurdere variant écht lekkerder vind. Meestal zit het tussen de oren en wist je dat veel huismerken gewoon B merken zijn in een andere verpakking?
quote:Dacht je echt dat Nikita bananen lekkerder zijn dan bananen van 5 stuks voor een euro?
Mwah, huismerk AH en Euroshopper is toch echt vaak wel een ander verhaal.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er zijn maar een paar zaken die ik van een duurdere variant écht lekkerder vind. Meestal zit het tussen de oren en wist je dat veel huismerken gewoon B merken zijn in een andere verpakking?
Dacht je echt dat Nikita bananen lekkerder zijn dan bananen van 5 stuks voor een euro?
Google is your best friend.quote:
Met veel dingen proef ik het verschil echt niet zoals bv koffie, macaroni of melkquote:Op dinsdag 27 september 2016 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, huismerk AH en Euroshopper is toch echt vaak wel een ander verhaal.
Precies, of je nu coca cola drinkt of huismerk / euroshopper, dat verschil is er echt wel.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, huismerk AH en Euroshopper is toch echt vaak wel een ander verhaal.
Of je drinkt gewoon minder vaak en kiest als je wijn drinkt wel voor die lekkere.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met veel dingen proef ik het verschil echt niet zoals bv koffie, macaroni of melk
Pizza en kaas dan weer wel.
Zaken als wijn uiteraard ook alleen vraag ik me dan af of voor een 'gewoon' een keertje een wijntje het echt zo belangrijk is. Die duurdere fles koop ik wel voor de kerst of zo.
Ik lees daar alleen dat het uit dezelfde fabriek komt, niet dat het hetzelfde product is. En dat is niet echt een betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Google is your best friend.
Deze bijvoorbeeld:
https://www.startpagina.n(...)kt-geproduceerd-merk
Nog minder vaak? Dan blijft alleen die kerst overquote:Op dinsdag 27 september 2016 10:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Of je drinkt gewoon minder vaak en kiest als je wijn drinkt wel voor die lekkere.
Het afschaffen van frisdranken is natuurlijk bespaartip numero uno. Nergens voor nodig en ongezond ook; cola al helemaal.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Precies, of je nu coca cola drinkt of huismerk / euroshopper, dat verschil is er echt wel.
Dit, en probeer dan alle limonades en koop dan je favoriete, steeds weer een ander smaakje. Let wel op dat het veel lekkerder is met echt koud water.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:03 schreef Ouder1 het volgende:
Het afschaffen van frisdranken is natuurlijk bespaartip numero uno. Nergens voor nodig en ongezond ook; cola al helemaal.
Wil je toch soms iets zoets drinken? Zet dan een fles aanmaaklimonade in je kast.
Nou ik leef ook gewoon graag leuk. Als ik op droog fabrieksbrood moet leven en goedkope aanmaaklimo dan vouw ik mezelf wel om een brugpilaar.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nog minder vaak? Dan blijft alleen die kerst over
[..]
Het afschaffen van frisdranken is natuurlijk bespaartip numero uno. Nergens voor nodig en ongezond ook; cola al helemaal.
Wil je toch soms iets zoets drinken? Zet dan een fles aanmaaklimonade in je kast.
Kratje bier per week is 40 eu per maand. Dat tikt aardig aan.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:07 schreef HarveySpecter het volgende:
Dat is wel een dingetje. Ik doe in het weekend best veel.
Biertje hier, biertje daar... Dat is punt 1 wat ik ga aanpakken. Het kost ongemerkt veel te veel geld
Als je in de kroeg gaat zitten nog meerquote:Op dinsdag 27 september 2016 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kratje bier per week is 40 eu per maand. Dat tikt aardig aan.
Water kost echt geen drol. Daar ga je dus minimaal op besparen. Ik zou per week een x bedrag pinnen en contant bij me houden. Op 1 of andere manier geef je het dan minder snel uit.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:29 schreef Geralt het volgende:
De douchekop in je douche wat lager zetten. Water koelt heel snel af als het valt. De meeste mensen hebben hun douchekop al snel 30cm boven hun kop staan. Dat is nergens voor nodig en het water is al flink afgekoeld voor het op je kop valt. Zet hem 5cm boven je kop, dan kun je nog altijd prima je haren wassen en kan je hem minder warm zetten. En dat scheelt geld. Het zal allicht niet veel zijn, maar het scheelt geld en verder merk je er niets van, want het water is gewoon net zo warm.
Ja beter thuis drinken. Kratje is zo 10 euro dus dat is al zo 300 euro per maand.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je in de kroeg gaat zitten nog meer
Geralt hoef je nooit serieus te nemen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:14 schreef NoXia het volgende:
[..]
Water kost echt geen drol. Daar ga je dus minimaal op besparen. Ik zou per week een x bedrag pinnen en contact bij me houden. Op 1 of andere manier geef je het dan minder snel uit.
Uitgaan is echt wel een goede post om te besparen. Je geeft op een avondje zo 100 tot 150 eu uit..quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je in de kroeg gaat zitten nog meer
Dacht dat je een vrouw was.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Uitgaan is echt wel een goede post om te besparen. Je geeft op een avondje zo 100 tot 150 eu uit..
Tenminste.. ik wel
Het ging ook helemaal niet om het water, maar om het gas om het water te verwarmen.......quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:14 schreef NoXia het volgende:
[..]
Water kost echt geen drol. Daar ga je dus minimaal op besparen. Ik zou per week een x bedrag pinnen en contant bij me houden. Op 1 of andere manier geef je het dan minder snel uit.
Gas kost ook geen drol. Dat zijn 2 dingen waarop je bijna niet kan bezuinigen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:15 schreef nikao het volgende:
[..]
Het ging ook helemaal niet om het water, maar om het gas om het water te verwarmen.......
eh, dat ben ik ook?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |