Zo, daar kwam ik achter toen ik samen ging wonen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je bent een man, dat scheelt ook al
Oh, jawel. Plassen doe je vaker dan poepen. Allemaal veegmomentjes. En een beetje redelijk menstrueren tikt ook lekker aan in gebruik van wc-papier.quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:24 schreef jogy het volgende:
[..]
de extra zaken die gedaan moeten worden kan ik nog steeds niet afstrepen bij de extra hoeveelheid hoor.
Origami inderdaad, dat is makkelijker om te drogenquote:
Het schijnt dat echt afdrogen meer papier kost dan alleen uitlekken en met 1 velletje even het laatste drupje er af te kunnen halen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:27 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zo, daar kwam ik achter toen ik samen ging wonen.
Vreten ze dat papier op ofzo?
Ik geloof je wel. Geen wonder dat al die vrouwen die zodra het 1 graad kouder is geworden meteen zeuren en een dikke trui aan trekken het altijd koud hebben...quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:07 schreef Dally het volgende:
Wil je besparen en tegelijkertijd aan je gezondheid werken? Zet je verwarming 's winters een heel stuk lager. Het verwarmen van een huis is echt verrassend duur. Een gemiddelde tussenwoning verbruikt 's winters bijna 8 kuub per dag. Met een kuub prijs van 60 cent is dat bijna 5 euro per dag, de verwarming 1 graad lager schijnt 7% te schelen. Nog goed voor het milieu ook.
Gezond? Ja! Kou staat bijna gelijk aan sporten qua gezondheid. Als je het koud hebt maakt je lichaam een spier-achtig weefsel aan genaamd "brown adipose tissue of BAT". Dit weefsel verbrandt vet puur voor warmte, je eigen warmtecentrale dus. Na een tijdje is een paar graden lager net zo comfortabel als de oorspronkelijke temperatuur. BAT zorgt direct voor minder diabetes, ontstekingen, hart- en vaatziekten en veroudering daarnaast worden ook veel calorieën verbrandt met alle voordelen van gewichtsverlies, lijkt dus veel op sporten. Moet je helaas wel door de zure appel heen bijten tijdens de opbouwperiode (lees: kou) van dit weefsel. Ooit gemerkt dat je het aan het einde van de winter veel minder koud hebt bij dezelfde temperaturen dan bij het begin van de winter? Aan het einde van de winter hebben mensen veel meer BAT, ik heb indrukwekkende scans gezien tijdens besprekingen (ik ben gepromoveerd medisch bioloog).
Als je het aankunt de verwarming een paar graden lager te zetten heeft het alleen maar voordelen.
Lidl levert voor due prijs wel betere kwaliteit. Je bent bij Lidl makkelijk 20 procent goedkoper uit, zeker als je zelf kookt en geen potjes en pakjes haalt.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:44 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het viel mij inderdaad ook op dat bijv. wc papier van AH basic goedkoper was dan het goedkoopste wat ik bij Lidl kon vinden.
In het studentenhuis waar ik ooit woonde was er een man die 1.5 rol per schijfbeurt verbruikte.quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad niet wat vrouwen allemaal met WC papier doen, spoelen jullie het gewoon direct door of maken jullie er eerst papier maché sneeuwpoppetjes van of zo?
Ik mag morgen nog een minuut.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:13 schreef Ivo1985 het volgende:
- Elke dag een minuut korter douchen
Je kan ook je huis weg doenals het meer dan 18 graden is buiten. Bespaard je gewoon huur!!!quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
ja, kan toch zat wasmachine zit niet aan de cv gekoppeld. Niet dat ik het zelf doe maar je wordt echt niet schoner van warm water.
Afwassen met koudwater is wel kut natuurlijk maar paar van die rubberen handschoenen aan, klaar. kan zat als je echt moet besparen
Niet je koelkast?quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:19 schreef Cathmar het volgende:
Grootste verbruiker hier in huis is trouwens de droger.
Heb je geen verwarming? Want dat is bij mijn weten veruit de grootste verbruiker.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:19 schreef Cathmar het volgende:
Dan staat die het hele jaar uit als ik hem nog lager doequote:
Dat kan niet omdat het al minder dan een minuut isquote:- Elke dag een minuut korter douchen
De extra vriezer zit al volquote:- In een keer meerdere porties koken en invriezen. Gebruik hierbij verse ongesneden groenten.
Dan moet ik zoveel eten om die stukken te fietsen of geld uitgeven aan benzine dat dat niet meer loont. Ook sluiten mijn fietsbanden dan zoveel dat ik daar weer geld aan moet uitgevenquote:- Je weekmenu aanpassen aan de aanbiedingen van vlees en groenten in jouw supermarkt
Mijn kasten staan allemaal al volquote:- Houdbare producten die je veel gebruikt extra inslaan als ze in de aanbieding zijn. Wel opletten dat je niet teveel in huis hebt, want je moet het wel gebruiken voor het over datum gaat.
Dat doe ik alquote:- Eventueel als het op je route is ook nog een andere supermarkt bezoeken voor de aanbiedingen. Er met de auto voor omrijden loont meestal niet voor een alleenstaande.
Die zijn niet om te vretenquote:- Probeer ook eens huismerken en B-merken. Je zal ze niet van alle producten een succes vinden, maar er zijn waarschijnlijk ook tientallen producten waarbij de goedkopere variant je wel aanspreekt.
Vaste telefoon is gratis bij mij, zoals iegenlijk bij iedereen wel.quote:- Kritisch je abonnementen bekijken, overbodige zaken opzeggen. Vaste telefoonlijn wegdoen. Internet een lagere snelheid kiezen. Aanvullende TV-pakketten alleen houden als je er écht veel naar kijkt.
Dat doe ik alquote:- Jaarlijks overstappen van energieleverancier
Dan slijt je fiets eerder en met lopen slijten je schoenen eerder.quote:- Voor korte afstanden veel lopen en fietsen. Laat de auto staan.
En als het regent dan ben je de sjaak.quote:- Is je werk net te ver om te fietsen? Overweeg eens een brommer of electrische scooter. Scheelt enorm ten op zichte van de gebruikskosten van een auto..
Ik heb geeneens een droger. Nooit gemist ook. Was binnen op de lijn en wanneer ik zin heb een paar dagen later er weer af.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:19 schreef Cathmar het volgende:
Tijd voor een warmtepompdroger.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:19 schreef Cathmar het volgende:
Hoe zit dat bij Ziggo? Ik heb daar een vaste lijn, TV , Internet en m'n mobiele abo. Kan ik daar iets nemen zodat ik de vaste lijn wegdoe, maar de overige houdt?quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:13 schreef Ivo1985 het volgende:
- Kritisch je abonnementen bekijken, overbodige zaken opzeggen. Vaste telefoonlijn wegdoen. Internet een lagere snelheid kiezen.
Oh, is dat een aanmoediging om je vrouw uithuis te zetten?quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, jawel. Plassen doe je vaker dan poepen. Allemaal veegmomentjes. En een beetje redelijk menstrueren tikt ook lekker aan in gebruik van wc-papier.
Ja dat kan, maar dat maakt het waarschijnlijk niet goedkoperquote:Op dinsdag 27 september 2016 19:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe zit dat bij Ziggo? Ik heb daar een vaste lijn, TV , Internet en m'n mobiele abo. Kan ik daar iets nemen zodat ik de vaste lijn wegdoe, maar de overige houdt?
-quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe zit dat bij Ziggo? Ik heb daar een vaste lijn, TV , Internet en m'n mobiele abo. Kan ik daar iets nemen zodat ik de vaste lijn wegdoe, maar de overige houdt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |