abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165602471
ik gebruik sinds een jaar heel consequent Rabo Extra Inzicht. Zoiets hebben ze vast bij iedere bank. Alleen al dat inzicht in alle inkomsten en uitgaven geeft veel rust en we houden ons aan de gestelde spaar-doelen. Inzicht is voor mij wel echt de kern.

Kritisch op boodschappen ben ik zeker. Groot gezin hier. Maar geen tijd om de koopjes af te rijden. Dus 1x per maand groot inslaan bij Lild en 1x per week boodschappen doen bij Jumbo in de buurt..
Met een meidenkwartet
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:36:41 #127
3542 Gia
User under construction
pi_165603329
Ik heb eens een excel bestandje gemaakt waarin ik de boodschappen zette. Dus letterlijk alle boodschappen, met daarbij vermeld in welke winkel ze gekocht zijn, en onderverdeeld in ontbijt/lunch, diner, huishoudelijk (ook shampo e.d.) en luxe.
Puur voor de bewustwording. Is effe werken, bonnetjes bewaren en nauwgezet bijhouden, maar je ogen gaan dan wel open. Want wat je niet aan luxe, stiekem uitgeeft.
Chips, rookgerei, biertje enzovoort is allemaal luxe.
Dit doe ik zo nu en dan één of twee maandjes, voor de bewustwording.

Daarnaast houdt mijn man de grote lijnen bij waar ons geld naartoe gaat, dus ook tanken, kapper, uitgaan, abonnementen enzovoort.
Dan zie je vanzelf waar nog te bezuinigen is.
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:40:47 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165603426
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:58 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Hoeveel tijd kost het en hoeveel levert het je op?
Hoogvliet is een stuk goedkoper dan AH, dus daar ben ik voor de reguliere dingen sowieso minder kwijt, maar in de zomer zit ik met het luxeprobleem dat ik de auto die ik dan gebruik niet bij de dichtstbijzijnde Hoogvliet wil neerzetten, want een verschrikkelijke asobuurt, en degene die veel groter is en waar ik de auto zelfs open laat staan is verder weg, dus dan moet ik serieus boodschappen doen, anders kan het niet uit er naartoe te rijden.
De AH is dichterbij, maar daar ga ik ook meestal met de auto naartoe, dus dat maakt het dan weer verleidelijk om toch naar de Hoogvliet te gaan.
Op vrijdag ligt de Emté aan m'n route, dus dan hoef ik nog geen 100 meter om te rijden.

Dus wat het kost? Met de auto boodschappen doen is altijd duurder dan met de fiets, maar verder is het gewoon een kwestie van kiezen bij welke supermarkt ik die week de boodschappen doe, en als de aanbieding bij de AH toch wel heel aantrekkelijk is terwijl de rest van de boodschappen die week bij Hoogvliet gedaan wordt dan pak ik tussendoor de aanbieding van de AH nog wel even mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165603464
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat voor overprijsde onzin bedoel je dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Bij de appie is zo'n beetje alles waar excellent op staat shit met valse pretenties en bijbehordende prijs. Dat is makkelijk geld verdienen aan mensen die niet willen opletten en dan maar voor een stickertje gaan om iets lekkers te kopen. Takje rozemarijn en wat zou en peper vast op een stuk vlees doen, en hup 3 euro er bovenop. Dan hebben we de black angus hamburgers, ik buk altijd voor de goedkoopste hamburgers want die zijn het vetst en van mager vlees kan ik geen goede hamburgers bakken, maar die zijn ook wel eens op, en dan zit je met een 4 keer zo duur geval met de verkeerde kruiding.

Ik hou ook van gemak, maar ik ga gewoon niet 10 keer zoveel betalen. Dus ik koop geen zakje met 3 takjes krulpeterselie van 1,50 terwijl ik op de markt een bos platte peterselie heb voor een halve euro. Taugé is ook zoiets, bij de toko of op de markt heb je dagverse voor minder dan 2 euro de kilo, in de supermarkt krijg je daar 200 gram voor van een week oud. Fuck gemak, daar word ik gewoon boos van.

Bij de supermarkt moet je gewone dingen kopen, daar zijn ze doorgaans best goed in. Ik ben geen zeikerd als het om de AH en de Aldi gaat, ossenworst, hausmacher, slagersachterham, coburger of schwarzwalder, dat gaat allemaal prima. Maar bij de Parmezaanse ham, de coppa etc gaat het fout, daar zijn ze out of their league. Die droge worsten zijn allemaal hartstikke nep, de boerenkaas smaakt naar fabriekskaas, de chevre buche is nog wel te doen maar de rest is het allemaal net niet. De zachte worden zelfs weggegooid voordat ze rijp zijn. Terwijl de goedkoopste camembert van de AH niet heel mooi rijpt, maar halfgerijpt wel een prima kaasje is. Sowieso al die Franse exportzooi die z zo snel mogelijk de grens over werken omdat ze het zelf niet willlen ruiken als président en le rustique en blabla is niet iets wat we onze minimumlijers aan zouden moeten doen, laat staan dat je er een paar euro extra voor moet betalen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:42:41 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165603471
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben daar echt te lui voor.

Ben dan ook in m'n eentje en werk fulltime, dus de besparing door naar andere supermarkten te gaan zal minimaal zijn.
Neemt niet weg dat je wel 2 pakken met 40 rollen WC papier kunt kopen als ze in de aanbieding zijn, als je de ruimte hebt om het op te slaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:50:02 #131
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_165603627
Boodschappen die je toch altijd nodig hebt en lang houdbaar zijn grootschalig inslaan als ze in de aanbieding zijn. Denk dan aan simpele dingen als wasmiddel, shampoo, pindakaas, blikvoer als bijv soep. Die sla ik altijd in als ze 2e gratis zijn. Ik kan wassen wat ik wil, voor de komende 5 jaar wasmiddel in huis want dat ruimde de Jumbo destijd op voor 50ct in plaats van 5 euro per flacon. Geen moeilijke keuze, dan neem ik alles mee ;)

Afgeprijsd spul kopen, doe ik veelal met zuivel en vlees. Nou woon ik naast de supermarkt dus das voor mij extra makkelijk. Elke dag ligt er nieuw spul en ook in de supermarkt ligt het diepgevroren. Maar als het 50% scheelt, maakt mij het niet uit of het nu bij hun of bij mij in de vriezer ligt. Veelal gaat het toch dezelfde dag op.

Brood: altijd wel ergens lekker brood in de aanbieding. Ik heb de keuze tussen een AH en een Plus op 400m van elkaar af. Als ik zondag brood nodig heb voor maandag, loop ik vaak even naar de AH als de Plus niets bijzonders in de aanbieding heeft of alleen maar fabrieksbrood. De AH prijst zondag uurtje voor sluiting af. Sommige filialen doen dat dagelijks. Andere niet. En dan haal ik weer 2 halfjes voor een aanbiedingsprijs.

Kleding: heb ik een teringhekel aan om nieuw te kopen. Hoewel het icoontje anders doet ermoeden, ben ik geen vrouw en evenmin een liefhebber van kledingshoppen. Wil ik nog weleens even snel naar kijken als ik in de kringloopwinkel ben. Broeken: 2-3 euro per stuk en dat zijn geen afgeragde broeken, maar gewoon nette broeken van bijv. een prima merk als Brax. Schoon gewassen, zouden zo nieuw uit de winkel kunnen komen. Van de week 2 mooie kwaliteitsoverhemden gekocht van dik 100 euro per stuk in nieuwstaat voor een luttele 2 euro per stuk. En die gaan uiteraar wel eerst even de wasmachine weer in, maar dat kwartje dat een wasje kost neem ik dan maar voor lief ;) Moet je wel tegenaan lopen en jouw maat zijn, maar sommige van die zaken hebben wekelijks verse aanvoer.

Marktplaats, rommelmarkt, kringloopwinkels ben ik een groot fan van. Af en toe heb ik wat zooi nodig, en pluk ik dat daar vandaan. Altijd voor een leuke prijs, en wel zo dat ik het als ik het zat ben vaak voor meer weg kan doen. Laat een ander maar eerst flink afschrijven. En zo haal ik vrijdag iets op voor 2500 euro voor de handel dat ik dezelfde dag voor 950 euro meer kan verkopen aan een Duitser :P omdat ik zo slim ben een advertentie te zetten erop op ebay-kleinanzeigen.de ipv marktplaats en de markt ervoor in Duitsland veel groter is ;) Werkt ook goed op ebay. Daar kan ik wel weer even wat boodschappen van doen. Goed, kost me 2x 2uur aan treinreizen, maar goed, ik verdien normaal geen 225 euro netto per uur.

[ Bericht 9% gewijzigd door Halle_Luja op 27-09-2016 16:18:21 ]
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:50:46 #132
3542 Gia
User under construction
pi_165603642
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat je wel 2 pakken met 40 rollen WC papier kunt kopen als ze in de aanbieding zijn, als je de ruimte hebt om het op te slaan.
Ik kom één keer in de week bij een Jan Linders, één keer in de week bij een appie XL, en meerdere keren bij de Lidl. En ik neem ook vaak aanbiedingen mee.
Ik doe bij de appie boodschappen scannen met mijn mobieltje en krijg dan af en toe een 'kajing' geluidje, hé bonus, tweede halve prijs of 3 voor de prijs van 2. Dat pak ik dan wel als het producten zijn die niet bederven en die we altijd al gebruiken.
Bij de lidl was van de week de succade in de aanbieding. Ook maar een kilo meegenomen voor in de diepvries.

Overigens nog een tipje: je koelkast leegeten. Op smulweb.nl kun je invullen wat je nog in de koelkast hebt liggen en dan zoekt smulweb daar recepten bij.
Heb van de week 2x het warm eten compleet kunnen maken met restjes groenten en vlees wat nog in de koelkast en de diepvries zat en nog lekker ook. En manlief had vorige week 10 kilo aardappelen gekocht bij de lidl. Want dat was maar ietsje duurder dan 3 kilo. Wordt vandaag dus weer stamppot. Met verse boerenkool! Jummie.
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:52:35 #133
3542 Gia
User under construction
pi_165603681
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:50 schreef Halle_Luja het volgende:
Nou woon ik naast de supermarkt dus das voor mij extra makkelijk.
Kennisje van me ook, nou ja, bijna. Zij zegt altijd tegen haar man: Loop es effe naar de koelkast voor een flesje wijn! Daarmee bedoelt ze de winkel. Inderdaad, altijd vers.
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:54:06 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165603716
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook, maar dan 1. Want ik ben alleen dus schijt niet zo veel :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:58:28 #135
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_165603799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Kennisje van me ook, nou ja, bijna. Zij zegt altijd tegen haar man: Loop es effe naar de koelkast voor een flesje wijn! Daarmee bedoelt ze de winkel. Inderdaad, altijd vers.
Ik noem het 'de overkant' als ik erheen ga en gekscherend 'mn voorraadkast' :)

En voor degene die boodschappen doen bij AH en een pick-up-point dichtbij hebben: https://nl.pepper.com/kor(...)n-albert-heijn-28132

Geen ervaring mee, maar revieuws zijn positief. 21.50 euro boodschappen gratis.
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:01:50 #136
3542 Gia
User under construction
pi_165603867
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:58 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Ik noem het 'de overkant' als ik erheen ga en gekscherend 'mn voorraadkast' :)

En voor degene die boodschappen doen bij AH en een pick-up-point dichtbij hebben: https://nl.pepper.com/kor(...)n-albert-heijn-28132

Geen ervaring mee, maar revieuws zijn positief. 21.50 euro boodschappen gratis.
Is blijkbaar alweer verlaagt naar 14 euro.
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:02:19 #137
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_165603873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:50 schreef Gia het volgende:
En manlief had vorige week 10 kilo aardappelen gekocht bij de lidl. Want dat was maar ietsje duurder dan 3 kilo. Wordt vandaag dus weer stamppot. Met verse boerenkool! Jummie.
Spekjes. Je vergeet de spekjes!
pi_165603895
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:02 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Spekjes. Je vergeet de spekjes!
2 pakjes he en rookworst en speklap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:04:38 #139
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_165603905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Is blijkbaar alweer verlaagt naar 14 euro.
Klopt, plus 7.50 euro ophaalkorting ofzo, tenzij die eraf is inmiddels.
Totaal 21.50 euro korting op een minimumbedrag van 40 euro en als je toch boodschappen moest doen bij de AH..
Verleden week was het 27.50 euro totaal.

Wel uitsluitend voor nieuwe klanten -dus eenmalig- en je moet er 2 maanden op wachten tot de cashback betaald wordt. Maar goed, als die toko betrouwbaar is, jij een AH PUP in de buurt hebt, dan is dat snel verdiend en bespaard.
pi_165603984
Zolang het nog 18C binnen is stekker uit de CV trekken, goedkopere abonnementen, gewoon water koffie en bier drinken, vlees en kaas op brood.

Geen prul shit kopen, goedkope deo en shampoo,
Ik zwaai naar dieren.
pi_165604006
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij de appie is zo'n beetje alles waar excellent op staat shit met valse pretenties en bijbehordende prijs. Dat is makkelijk geld verdienen aan mensen die niet willen opletten en dan maar voor een stickertje gaan om iets lekkers te kopen. Takje rozemarijn en wat zou en peper vast op een stuk vlees doen, en hup 3 euro er bovenop. Dan hebben we de black angus hamburgers, ik buk altijd voor de goedkoopste hamburgers want die zijn het vetst en van mager vlees kan ik geen goede hamburgers bakken, maar die zijn ook wel eens op, en dan zit je met een 4 keer zo duur geval met de verkeerde kruiding.
Stickertje BBQ maakt alles ook 2x zo duur.
Ik probeer zelf elke zaterdag bij de marktslager vlees te kopen, hoef ik alleen nog maar kip voor de kat in bulk te kopen in de supermarkt.
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:19:25 #142
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_165604145
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:10 schreef Geerd het volgende:
Zolang het nog 18C binnen is stekker uit de CV trekken, goedkopere abonnementen, gewoon water koffie en bier drinken, vlees en kaas op brood.

Geen prul shit kopen, goedkope deo en shampoo,
Jij doucht koud en gebruikt helemaal geen warm water meer dan?
pi_165604192
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:19 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Jij doucht koud en gebruikt helemaal geen warm water meer dan?
ja, kan toch zat wasmachine zit niet aan de cv gekoppeld. Niet dat ik het zelf doe maar je wordt echt niet schoner van warm water.

Afwassen met koudwater is wel kut natuurlijk maar paar van die rubberen handschoenen aan, klaar. kan zat als je echt moet besparen
Ik zwaai naar dieren.
pi_165604275
Ik heb een tijdje terug een exelsheetje gemaakt met daarin wat er binnenkomt en een kopje wat ik minimaal wil sparen per maand. Wat er overblijft na de vaste lasten/boodschappen kan ik spenderen aan leuke dingen/uiteten/uitgaan enz

En als dat op is dan maar een weekendje niet gaan stappen
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:59:48 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165604880
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook, maar dan 1. Want ik ben alleen dus schijt niet zo veel :P
En je bent een man, dat scheelt ook al :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165604992
Wil je besparen en tegelijkertijd aan je gezondheid werken? Zet je verwarming 's winters een heel stuk lager. Het verwarmen van een huis is echt verrassend duur. Een gemiddelde tussenwoning verbruikt 's winters bijna 8 kuub per dag. Met een kuub prijs van 60 cent is dat bijna 5 euro per dag, de verwarming 1 graad lager schijnt 7% te schelen. Nog goed voor het milieu ook.

Gezond? Ja! Kou staat bijna gelijk aan sporten qua gezondheid. Als je het koud hebt maakt je lichaam een spier-achtig weefsel aan genaamd "brown adipose tissue of BAT". Dit weefsel verbrandt vet puur voor warmte, je eigen warmtecentrale dus. Na een tijdje is een paar graden lager net zo comfortabel als de oorspronkelijke temperatuur. BAT zorgt direct voor minder diabetes, ontstekingen, hart- en vaatziekten en veroudering daarnaast worden ook veel calorieën verbrandt met alle voordelen van gewichtsverlies, lijkt dus veel op sporten. Moet je helaas wel door de zure appel heen bijten tijdens de opbouwperiode (lees: kou) van dit weefsel. Ooit gemerkt dat je het aan het einde van de winter veel minder koud hebt bij dezelfde temperaturen dan bij het begin van de winter? Aan het einde van de winter hebben mensen veel meer BAT, ik heb indrukwekkende scans gezien tijdens besprekingen (ik ben gepromoveerd medisch bioloog).

Als je het aankunt de verwarming een paar graden lager te zetten heeft het alleen maar voordelen.
pi_165605108
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:07 schreef Dally het volgende:
Wil je besparen en tegelijkertijd aan je gezondheid werken? Zet je verwarming 's winters een heel stuk lager. Het verwarmen van een huis is echt verrassend duur. Een gemiddelde tussenwoning verbruikt 's winters bijna 8 kuub per dag. Met een kuub prijs van 60 cent is dat bijna 5 euro per dag, de verwarming 1 graad lager schijnt 7% te schelen. Nog goed voor het milieu ook.

Gezond? Ja! Kou staat bijna gelijk aan sporten qua gezondheid. Als je het koud hebt maakt je lichaam een spier-achtig weefsel aan genaamd "brown adipose tissue of BAT". Dit weefsel verbrandt vet puur voor warmte, je eigen warmtecentrale dus. Na een tijdje is een paar graden lager net zo comfortabel als de oorspronkelijke temperatuur. BAT zorgt direct voor minder diabetes, ontstekingen, hart- en vaatziekten en veroudering daarnaast worden ook veel calorieën verbrandt met alle voordelen van gewichtsverlies, lijkt dus veel op sporten. Moet je helaas wel door de zure appel heen bijten tijdens de opbouwperiode (lees: kou) van dit weefsel. Ooit gemerkt dat je het aan het einde van de winter veel minder koud hebt bij dezelfde temperaturen dan bij het begin van de winter? Aan het einde van de winter hebben mensen veel meer BAT, ik heb indrukwekkende scans gezien tijdens besprekingen (ik ben gepromoveerd medisch bioloog).

Als je het aankunt de verwarming een paar graden lager te zetten heeft het alleen maar voordelen.
En om dezelfde reden: koud douchen! :)
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:17:21 #148
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165605167
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je bent een man, dat scheelt ook al :')
Ik weet inderdaad niet wat vrouwen allemaal met WC papier doen, spoelen jullie het gewoon direct door of maken jullie er eerst papier maché sneeuwpoppetjes van of zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:22:43 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165605268
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik weet inderdaad niet wat vrouwen allemaal met WC papier doen, spoelen jullie het gewoon direct door of maken jullie er eerst papier maché sneeuwpoppetjes van of zo?
Niet zo opgelet bij biologie?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:24:55 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165605310
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet zo opgelet bij biologie?
de extra zaken die gedaan moeten worden kan ik nog steeds niet afstrepen bij de extra hoeveelheid hoor :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')