Had er nooit 1 gehad. Toen kreeg ik vier kinderen. Daar is echt niet tegenaan te drogen. Dwz prioriteiten liggen elders.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:28 schreef Dally het volgende:
[..]
Ik heb geeneens een droger. Nooit gemist ook. Was binnen op de lijn en wanneer ik zin heb een paar dagen later er weer af.
Was drogen in een vochtig huis werkt ook niet. Tegen de tijd dat je was droog is, stinkt het als een malle. Droger was voor mij beste aankoop ooit.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:53 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Had er nooit 1 gehad. Toen kreeg ik vier kinderen. Daar is echt niet tegenaan te drogen. Dwz prioriteiten liggen elders.
Zeker. Ik vraag me daar overigens altijd bij af wie als die overstappremies financiert. Het totaalplaatje kan m.i. nooit zo zijn dat iedereen daar profijt van heeft. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat we dat met z'n allen betalen en dat het over de hele linie gewoon duurder wordt ieder jaar. Wat zeker is dat de klant hier gewoon voor betaalt. Maar misschien niet elke klant. Je hebt dus misschien een voordeel aan anderen die meer betalen. Sociaal gezien niet in orde m.i.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:28 schreef blomke het volgende:
3) Die tips van rouleren over energieleveranciers is al 10x voorbijgekomen
Scheelde bij ons een aantal euro, dacht 5 euro per maand. Maar dat weet ik niet meer zeker. Helaas bleef de aanbiedingsprijs wel hetzelfde.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe zit dat bij Ziggo? Ik heb daar een vaste lijn, TV , Internet en m'n mobiele abo. Kan ik daar iets nemen zodat ik de vaste lijn wegdoe, maar de overige houdt?
quote:Op dinsdag 27 september 2016 20:35 schreef RamboDirk het volgende:
wij doen hier af en toe de bijstandsweken
Vooral ook de koopjes en simpel voedsel (overigens wel gewoon goede en juiste voeding), maar aan het eind van de markt kun je ook goeie "deals" maken.Maar idd geen frisdank, alcohol, chips en dergelijke, pakken we gewoon een appel ivp chips. Is voor 2 personen dan goed te doen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 22:50 schreef Hallmark het volgende:
[..]![]()
Serieus? Dat is nog best knap, hoor... Snoep en frisdrank kun je dan vergeten, en vlees/vleesvervangers/kaas ook. Gokje: dan eet je veel eenvoudige maaltijden, bijv. aardappels/spinazie/eitje, of rijs/bruine bonen/uien, dat soort dingen?
quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, het voorbeeld dat ik geef met de pindakaas heeft niet alleen met smaak- en prijsverschil te maken, maar ook gewoon met rotzooi die erin gestopt wordt.... waarom heb je in godsnaam dextrose nodig in de pindakaas? Dat is alleen maar ruimtevulling en smaakaanpassend, verder is het rommel die je helemaal niet onnodig in je lijf moet willen hebben.
Leuk dat jij het op een smaak en prijsverhaal wilt gooien, maar ik ga mijn kind dus niet onnodig volproppen met dextrose omdat het een dubbeltje per dag goedkoper is.
Oh, ik koop ook brood bij de bakker trouwens, ik ben voor 3 hele en 1 half meergranen vloer ¤ 10,37 kwijt.
En weet je wat? Het is iedere cent dubbel en dwars waard, daar kan geen fabrieksbrood tegenop.
Naar aanleiding van dit topic eens naar de ingredientenlijst op onze Lidl-pot pindakaas gekeken. Valt me gelukkig mee: 85% pinda, zonnebloemolie, palmvet en zout.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, je doet net alsof een ander het niet geprobeerd heeft omdat hij een andere mening heeft dan jij.
Denk je nou werkelijk dat ik nog nooit euroshopperproducten geprobeerd heb en het ongezien wegzet als kwalitatief minder?
Al even afgezien van de andere smaak, zou je bijvoorbeeld eens op de ingrediëntenlijst van een pot pindakaas moeten kijken, naar het percentage pinda's dat er in zit.
Euroshopper: 55% pinda's
AH huismerk: 76% pinda's
Calvé pindakaas: 85% pinda's
Dus laten we ook niet doen alsof het kwalitatief wel hetzelfde is, want dat is het niet.
PCD, 90% pinda en kost ook geen drolquote:Op dinsdag 27 september 2016 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, je doet net alsof een ander het niet geprobeerd heeft omdat hij een andere mening heeft dan jij.
Denk je nou werkelijk dat ik nog nooit euroshopperproducten geprobeerd heb en het ongezien wegzet als kwalitatief minder?
Al even afgezien van de andere smaak, zou je bijvoorbeeld eens op de ingrediëntenlijst van een pot pindakaas moeten kijken, naar het percentage pinda's dat er in zit.
Euroshopper: 55% pinda's
AH huismerk: 76% pinda's
Calvé pindakaas: 85% pinda's
Dus laten we ook niet doen alsof het kwalitatief wel hetzelfde is, want dat is het niet.
Alleen jammer van die suiker.quote:Op woensdag 28 september 2016 07:58 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
PCD, 90% pinda en kost ook geen drol
Ik doe dat idd ieder jaar zodra ik de gemeentelijke belastingen binnen heb, dan maak ik weer een nieuw vaste lasten lijstje voor dat jaar.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:23 schreef _Flash_ het volgende:
En natuurlijk zo'n 1 keer per jaar de maandelijkse inkomsten en uitgaven naast elkaar in een excel. Dan loop je de lasten meteen langs om te checken wat goedkoper kan.
Dat vind ik niet zo fors. Wij geven nog iets meer uit, maar eten veel vis en biologisch verantwoorde vlees & groenten en vegetarisch. Plus een glas goede wijn en een nootje met glas bier.quote:Op [quote]
[b]Op woensdag 28 september 2016 09:55 schreef Justinn het volgende:
Wij geven ongeveer 85 euro p/w uit aan boodschappen. Voor 2 personen best fors, maar het past prima in budget.
Klopt, je moet echt bijhouden wat het energieverbruik per week is en kijken wat de invloed van specifieke maatregelen is. Loop bijv. eens de CV installatie na:quote:Op [quote]
[b]Op woensdag 28 september 2016 09:55 schreef Justinn het volgende:
Als je wil sparen op energie, zou je om te beginnen eens inzichtelijk kunnen maken wáár je dan het meeste aan uit geeft. Lukraak wat korter gaan douchen of je huis op 20 ipv 23 graden verwarmen (ja, ik kende een stel die 23 graden lekker vond) gaat je weliswaar een besparing opleveren, maar geeft je alsnog weinig inzicht.
Het maakt wat verwarming betreft ook nogal wat uit of er altijd iemand thuis is (en de verwarming overdag dus ook aan is), of dat er van 07.30 tot 17.45 niemand thuis is.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:51 schreef Spanky78 het volgende:
Sowieso is het zuinig instellen van verwarming slim. 19 graden ipv 20 merk je amper. Zeker overdag. Ook een programmeerbare thermostaat, of een lerende helpt met besparen.
Naast het feit dat je energie bespaar, moet je lichaam ook wat meer warmte aanmaken en vasthouden, dus je verbrandt nog calorieën ook...
Absolutely. Wij zijn minder energie gaan gebruiken in ons huis tov vorige bewoners. Terwijl er bij ons een baby kwam.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het maakt wat verwarming betreft ook nogal wat uit of er altijd iemand thuis is (en de verwarming overdag dus ook aan is), of dat er van 07.30 tot 17.45 niemand thuis is.
Als er van 07.30 tot 17.45 niemand thuis is dan moet je iig al zorgen dat de verwarming uit is, dat scheelt bakken met geld, een programmeerbare thermostaat is dan wel zo handig.
Hier ook beduidend minder dan de vorige bewoners (bejaarden) terwijl ik ook de hele dag thuis ben, en we een kind hebben, dus een extra klant voor bad/douche.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Absolutely. Wij zijn minder energie gaan gebruiken in ons huis tov vorige bewoners. Terwijl er bij ons een baby kwam.
Programmeerbare thermostaat en temperatuur gemiddeld 1-2 graden lager zetten helpt enorm. En compenseert meer dan genoeg voor de luxe badkamer die we hebben laten aanleggen.
De zachte winters van afgelopen jaren hebben daarin ook geholpen trouwens. We hebben amper gestookt.
quote:Op woensdag 28 september 2016 10:51 schreef Spanky78 het volgende:
Sowieso is het zuinig instellen van verwarming slim. 19 graden ipv 20 merk je amper. Zeker overdag. Ook een programmeerbare thermostaat, of een lerende helpt met besparen.
Een programmeerbare thermostaat is erg handig en gunstig voor besparing. Zorg ook dat de thermostaat past bij de ketel, d.w.z. een modulerende thermostaat.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:56 schreef Leandra het volgende:
Het maakt wat verwarming betreft ook nogal wat uit of er altijd iemand thuis is (en de verwarming overdag dus ook aan is), of dat er van 07.30 tot 17.45 niemand thuis is.
Als er van 07.30 tot 17.45 niemand thuis is dan moet je iig al zorgen dat de verwarming uit is, dat scheelt bakken met geld, een programmeerbare thermostaat is dan wel zo handig.
Met de kennis van nu had ik voor een lucht/water warmtepomp en een nieuwe HR-ketel gekozen ipv voor m'n Atag Q-solar.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:13 schreef Spanky78 het volgende:
Nu nog zonnecellen en een warmtepomp in de kelder... Project gaat nog wel een keer gebeuren... Ik wacht op nieuwere zonnecellen...die een stuk efficiënter zijn.
Een zonneboiler is misschien een leuk alternatief voor een warmtepomp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |