abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165601153
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:35 schreef Leandra het volgende:

Tips geven.
Tip 1; Zet jezelf op een budget, en zorg dat je je daar aan houdt.
Tip 2: Koop dingen die je altijd nodig hebt als ze in de aanbieding zijn, liefst in behoorlijke voorraden.
Dit, maar dan zou ik dus wel ALLES budgetteren. Anders is het alsnog veel te makkelijk er van af te wijken (er is immers nog genoeg geld wat je toch 'over' hebt)

Zorgen dat je geen geld 'over' hebt, maar iedere euro een doel geeft (zoals YNAB dat verwoord) maakt het verschil imho.
pas dan kan je je goed aan budgetten houden en sparen/reserveren voor grote uitgaves etc.
pi_165601241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:43 schreef Census het volgende:
.Huismerkzooi kopen maar ondertussen wel lekker paffen
Wij wonen niet samen. Ik ga hem niet vertellen wat hij met zijn geld moet doen of laten.
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:50:55 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165601274
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Zeker overheen gelezen en in de rant stand blijven staan?

Je denkt toch niet dat ik gek ben of zo? Punt is gewoon je prijzen te kennen en op te letten met aanbiedingen. Lang niet altijd is een aanbieding van een A merk goedkoper dan het eigen merk. Daar moet je dus op letten. Zoals er dus in mijn eerste post al staat.

Ga je nu je stress op een ander afreageren? Ik ben namelijk wel klaar met je vandaag.
Ik heb geen stress hoor, ik weet wat ik wanneer waar en voor welke prijzen in de aanbieding koop, jij doet net alsof jij altijd goedkoper uit bent, ik stel dat dat niet zo is, en je eigen voorbeelden bewijzen dat.

En de volgende keer niet gelijk doen alsof ik het allemaal maar over de balk smijt, want als je gewoon normaal gelezen had, dan had je gezien dat ik het alleen maar in de aanbieding koop, en zoals mijn voorbeelden hebben aangetoond is die aanbieding niet duurder meer dan het vergelijkbare huismerk, en vaak zelfs goedkoper.

Doe wat aan je eigen stress, misschien beginnen niet meer van die inferieure pindakaas vol toegevoegde rommel en rotzooi te kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:51:54 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165601310
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wij wonen niet samen. Ik ga hem niet vertellen wat hij met zijn geld moet doen of laten.
Nee hem niet, maar hier mensen vertellen dat ze "overbodig luxe" leven :')

En dan ga ik nu even douchen, want de zon heeft mijn douchewater inmiddels gratis verwarmd :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165601430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:50 schreef Leandra het volgende:
Doe wat aan je eigen stress, misschien beginnen niet meer van die inferieure pindakaas voor toegevoegde rommel en rotzooi te kopen.
Ik eet geen pindakaas en geef dat al helemaal niet aan mijn kinderen. Vieze vette zooi met veel toegevoegde suiker. Ook als het van Calve is. :r
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:06:05 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165601596
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik eet geen pindakaas en geef dat al helemaal niet aan mijn kinderen. Vieze vette zooi met veel toegevoegde suiker. Ook als het van Calve is. :r
Toegevoegde suiker? Ja in die goedkope meuk....
http://www.ah.nl/producten/product/wi3579/calve-pindakaas-pot
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165601601
Ik heb andere redenen om weinig te pinnen, maar ik denk dat ik veel meer geld zomaar ongemerkt zou uitgeven als ik niet met enige regelmaat opnieuw wat uit de muur zou moeten trekken en me dan afvraag waar de vorige stapel gebleven is. Ik ga niet bezuinigen op mijn biertjes hier en daar, het is heel veel geld maar ik vind dat zijn geld waard, maar omdat ik het uit mijn portemonnee zie verdwijnen weet ik wel wat het me kost en dat het me dat waard is.

Verder gaat heel veel geld op aan onverschilligheid. Gewoon geen aandacht hebben, niet op prijzen letten, zeker bij regelmatige uitgaven tikt dat aan. Dat is ook luxe, daar kun je voor kiezen, maar het kost wel geld. Daarnaast vind ik heel veel goedkope supermarktproducten gewoon beter. Ik geef best veel uit aan eten, maar er ligt zoveel overprijsde onzin in de supermarkt waarvan alleen de marketing beter is, niet het product.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_165601603
quote:

[..]

Aldibrood en aanmaaklimo it is
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Milf dinsdag 27 september 2016 @ 14:06:43 #109
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_165601615
quote:

[..]

Veel toegevoegde suiker? Ik denk dat jij etiketjes van die goedkope rommel in je hoofd hebt.

Zoveel suiker zit er helemaal niet in de Calvé pindakaas.

https://www.calve.nl/product/calve-pindakaas/
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_165601727
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Aldibrood en aanmaaklimo it is
Hoe kom je bij Aldi brood trouwens?
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:15:34 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165601745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb andere redenen om weinig te pinnen, maar ik denk dat ik veel meer geld zomaar ongemerkt zou uitgeven als ik niet met enige regelmaat opnieuw wat uit de muur zou moeten trekken en me dan afvraag waar de vorige stapel gebleven is. Ik ga niet bezuinigen op mijn biertjes hier en daar, het is heel veel geld maar ik vind dat zijn geld waard, maar omdat ik het uit mijn portemonnee zie verdwijnen weet ik wel wat het me kost en dat het me dat waard is.

Verder gaat heel veel geld op aan onverschilligheid. Gewoon geen aandacht hebben, niet op prijzen letten, zeker bij regelmatige uitgaven tikt dat aan. Dat is ook luxe, daar kun je voor kiezen, maar het kost wel geld. Daarnaast vind ik heel veel goedkope supermarktproducten gewoon beter. Ik geef best veel uit aan eten, maar er ligt zoveel overprijsde onzin in de supermarkt waarvan alleen de marketing beter is, niet het product.
Wat voor overprijsde onzin bedoel je dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165601767
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:06 schreef nikky het volgende:

[..]

Veel toegevoegde suiker? Ik denk dat jij etiketjes van die goedkope rommel in je hoofd hebt.

Zoveel suiker zit er helemaal niet in de Calvé pindakaas.

https://www.calve.nl/product/calve-pindakaas/

Pindakaas bevat juist veel gezonde vetten waar kinderen op groeien.
  Milf dinsdag 27 september 2016 @ 14:17:45 #113
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_165601776
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat voor overprijsde onzin bedoel je dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zelf vind ik de lätta luchtige boter onzin. Je koopt lucht en wat boter en je betaalt er flink voor.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_165601890
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 11:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

dat doen alleen kutwijven..
Dit. Van die onderdanige hertjes die die nog steeds niet financieel zelfstandig zijn.
1950 calling.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165601923
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, jij leest dat erin omdat je je dat er graag in wilt lezen.
Een pak page toiletpapier koop ik alleen met 32 of 40 stuks in de aanbieding, en deze week dus weer bij de Emté: 40 rollen voor ¤ 7.99.... reken dat even om naar je AH prijs.

Nalys keukenpapier, deze week toevallig bij Jan Linders in de aanbieding, en daar kom ik niet, maar bij Hoogvliet zijn vergelijkbare aanbiedingen te vinden, en als de AH ze 1+1 gratis heeft dan is een 8-pak ook weer net zo duur als huismerk.

Ik kocht op 10 juni bij de Emté overigens en pak met 360(!!!) Sun Classic vaatwastabletten voor ¤ 20,=
Reken dat even om naar je AH huismerk vaatwastabletten.

En zo gaat dat maar door.
En ja verder hebben mensen voorkeuren, maar je lijstje van "voordeel" voor jou klopt dus al niet, omdat ik nooit tegen reguliere prijzen koop (zoals ik ook in iedere post over de merkproducten gezegd heb) en jij in je vergelijking wel van de AH prijzen uitgaat.

En ja, ik kan prima rondkomen en wel merkproducten kopen, maar dat betekent wel dat ik ze moet kopen als ze in de aanbieding zijn, niet als ze (bijna) op zijn, en dat is een tip die meer dan prima in dit topic thuishoort.
Naar hoeveel supermarkten ga jij?
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:25:48 #116
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165601940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:56 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom voel je je zo aangevallen en reageer je zo fel? Als jij geld (over) hebt voor onnodige luxe
Het heeft er wellicht mee te maken dat je jouw definitie van "onnodige luxe" bestempelt als feit :)
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_165601963
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:23 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dit. Van die onderdanige hertjes die die nog steeds niet financieel zelfstandig zijn.
1950 calling.
Mannen zijn ook gewoon oerstom om zich ervoor te laten gebruiken. Het is een wisselwerking.
pi_165601972
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is een hardnekkige fabel dat de Lidl en de Aldi goedkoop zijn:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)duurste-supermarkten

[..]

Dit wordt veroorzaakt doordat veel vergelijkingssites uitgaan van eigen merk en niet het goedkoopste alternatief. Zo wordt bij de AH dan gekeken naar het AH eigen merk en dat is duurder dan AH basic of de oude euroshopper.
Iets met appels en peren. Werd er ook gekeken naar de hoeveelheid produkt? Veel dingen zijn bij Lidl en Aldi alleen in een grote verpakking te koop. Verder is de kwaliteit van AH Basic vaak om te janken.
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:31:01 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165602022
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:25 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Naar hoeveel supermarkten ga jij?
3:
Op vrijdag (nadat ik bij de echte bakker ben geweest) bij de Emté.
Eens per paar weken bij de Hoogvliet, of als die toevallig op m'n route ligt.
Verder AH.

Ik kijk wel vaak vantevoren of het op dat moment nuttiger is om naar AH of Hoogvliet te gaan, en welke boodschappen ik tot vrijdag moet laten wachten.
Maar vanwege voorraad heb ik nagenoeg nooit direct iets nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165602399
Maak een plan van aanpak waar je je geld aan uit wil geven per maand. Bereken al je inkomsten per maand en trek daar je vaste uitgaven vanaf, uitgaven waar je dus niet of weinig invloed op hebt zoals bijvoorbeeld een sportabbonnement.

Dan met je overige geld leg je een deel apart waar je leuke dingen mee wil doen en een deel als backup, de rest op de spaarrekening.

Zo houd ik iedere maand 500 over dat naar de spaarrekening gaat :)
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:56:20 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165602418
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

3:
Verder AH.

Ik kijk wel vaak vantevoren of het op dat moment nuttiger is om naar AH of Hoogvliet te gaan, en welke boodschappen ik tot vrijdag moet laten wachten.
Ik ben daar echt te lui voor.

Ben dan ook in m'n eentje en werk fulltime, dus de besparing door naar andere supermarkten te gaan zal minimaal zijn.
pi_165602444
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

3:
Verder AH.

Hoeveel tijd kost het en hoeveel levert het je op?
pi_165602454
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben daar echt te lui voor.

Ben dan ook in m'n eentje en werk fulltime, dus de besparing door naar andere supermarkten te gaan zal minimaal zijn.
En dit. Meer werken levert vaak meer op dan meer besparen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:59:15 #124
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165602459
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:58 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Hoeveel tijd kost het en hoeveel levert het je op?
Met een gezin levert het aardig wat op. Lijkt me dat het nauwelijks extra tijd kost als de supermarkten toch op de route liggen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:59:44 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165602468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:59 schreef Eleiko het volgende:

[..]

En dit. Meer werken levert vaak meer op dan meer besparen.
Ik werk 40 uur, maar kan niet zomaar 42 uur gaan werken. Ik kan wel 2 uur steken in besparen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')