 
		 
			 
			
			
			jaquote:Op woensdag 14 september 2016 20:58 schreef dennistd het volgende:
Ergens in Portugal is dat toch, een of ander megalomaan station
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			lissabon? Geen idee meer hoe heet station heet, 3 metrohaltes van het vliegveld.quote:Op woensdag 14 september 2016 20:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Natte kusjes van een jarige Prins_pils op vakantie, vraagt hij me door te geven aan jullie, met deze foto:
[ afbeelding ]
 
			 
			
			
			Wat houdt die versnelling in dan? Geen gestop meer tussen Arnhem en Nijmegen?quote:Op woensdag 14 september 2016 21:48 schreef James1988 het volgende:
De tijdwinst van de versnelling van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) wordt grotendeels teniet gedaan in Brabant: dat ding staat 5 minuten in Den Bosch en 4 minuten in Breda.
 
											 
			 
			
			
			Ga je mond spoelen, gij heiden!quote:

 
			 
			
			
			Dat inderdaad.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat houdt die versnelling in dan? Geen gestop meer tussen Arnhem en Nijmegen?
 
			 
			
			
			Vergeet die gelijkvloerse kruising niet bij Den Bosch aan de zuidkant & bij Tilburg, dat is ook funest ivm cargo & A2-corridor.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen, gij heiden!
De 3600 heeft een vervelende route, o.a. dankzij delen enkelspoor boven Deventer en de enkelsporige brug bij Ravenstein.
 
			 
			
			
			Gelijk heb je. Ze moeten dat ding er toch beter doorheen kunnen fietsen?quote:
 
			 
			
			
			niet van/naar Amersfoort. Daar zijn de tijden gelijk geblevenquote:Op woensdag 14 september 2016 21:50 schreef b2py het volgende:
De voordelen van 80 rondom Utrecht worden ook verwerkt in de dienstregeling, stuk sneller rondom Utrecht
 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			lukt dat omhalen in 7 minuten?quote:Op woensdag 14 september 2016 21:59 schreef James1988 het volgende:
Vught is inderdaad ook een knelpunt, die was ik vergeten te noemen. Dat ze dat enkele jaren geleden - toen Sporen in Den Bosch liep - niet meteen hebben meegenomen...
De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:
x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
 
			 
			
			
			Alleen als alles op tijd rijdt. De sprinter naar Tilburg vertrekt om x:53, dus als die met +1 vertrekt loopt de rangeerbeweging ook vertraging op.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lukt dat omhalen in 7 minuten?
 
			 
			
			
			Het omkeren op keerspoor te Utrecht tussen 20 & 21 gebeurt in 2 a 3 minuten dusseh, 7 easypeasiequote:Op woensdag 14 september 2016 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lukt dat omhalen in 7 minuten?
 
			 
			
			
			Money money money lalalaaquote:Op woensdag 14 september 2016 21:59 schreef James1988 het volgende:
Vught is inderdaad ook een knelpunt, die was ik vergeten te noemen. Dat ze dat enkele jaren geleden - toen Sporen in Den Bosch liep - niet meteen hebben meegenomen...
De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:
x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
 
			 
			
			
			In Breda heb je te maken met kruisende bewegingen, zoals de sprinter naar Den Bosch van x:53.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Het omkeren op keerspoor te Utrecht tussen 20 & 21 gebeurt in 2 a 3 minuten dusseh, 7 easypeasie
 
			 
			
			
			Overkruis zelfde richting is minuut of 2? Die heb je wel nodig met het ontruimen denk ik dus dat komt wel goed.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Breda heb je te maken met kruisende bewegingen, zoals de sprinter naar Den Bosch van x:53.
Die moet vanaf spoor 4 naar de doorgaande sporen, terwijl deze IC vanaf spoor 3 naar de keersporen moet.
En dan heb ik nog niet eens gekeken naar wat er in westelijke richting vertrekt tussen x:54 en x+1:01.
 
			 
			
			
			Het is wel Breda he, geen Utrechtquote:Op woensdag 14 september 2016 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Het omkeren op keerspoor te Utrecht tussen 20 & 21 gebeurt in 2 a 3 minuten dusseh, 7 easypeasie
 
											 
			 
			
			
			Loop niet zo te zeiken man. Dan haal je hem tenminste, meestal. EN de winkeltjes moeten ook wat verkopen.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:20 schreef James1988 het volgende:
Wauw, dat knippen van Den Haag - Eindhoven is hééél slecht gedaan.
De IC uit Den Haag komt om x:45 aan in Breda op spoor 5, en eindigt daar. De intercity van Breda naar Eindhoven vertrekt om x:07 vanaf spoor 6.
Dat is een "aansluiting" van 22 minuten
 
			 
			
			
			Ik keek scheef.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Loop niet zo te zeiken man. Dan haal je hem tenminste, meestal. EN de winkeltjes moeten ook wat verkopen.

 
  
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Op desktop werkt deze prima http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi"e:Op woensdag 14 september 2016 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik keek scheef.
Ik zit mobiel atm en die HAFAS-site is driewerf kut op een telefoon.
 
			 
			
			
			Dat is waarschijnlijk gewoon de normale halteertijd gelukkig maar dan wel gesplitstquote:Op woensdag 14 september 2016 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik keek scheef.
Ik zit mobiel atm en die HAFAS-site is driewerf kut op een telefoon. Ik dacht dat ik de details had aangeklikt van de 1100, maar dat bleek stiekem toch de ICd te zijn.
De knip bedraagt gelukkig slechts 3 minuten (aankomst x:34, vertrek richting Tilburg x:37).
 
			 
			
			
			Die gebruik ik ook, maar dan met NS International-kleurtjes. Dat werkt echt ruk op een smartphone.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op desktop werkt deze prima http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
 
			 
			
			
			En crossplatform, dat scheelt. Hopelijk garanderen ze de aansluiting ook.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk gewoon de normale halteertijd gelukkig maar dan wel gesplitst
 
			 
			
			
			Zolang je in Nederland geen treinen met gereserveerde zitplaatsen hebt gaat dat natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:26 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk garanderen ze de aansluiting ook.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Groeien er eigenlijk al bomen in de HSL-boog van Breda naar Antwerpen?quote:Op woensdag 14 september 2016 22:34 schreef James1988 het volgende:
Zoals verwacht blijft de Benelux via Roosendaal rijden.
 
			 
			
			
			Dat doet ie nu ook al geloof ikquote:Op woensdag 14 september 2016 22:39 schreef dennistd het volgende:
Sprinter Dordrecht-Den Bosch wordt de 6600 zie ik. Opvallend is dat de IC Roosendaal-Zwolle gaat stopperen tussen Breda en Tilburg (die van 6.54u uit Roosendaal)
Verder nog een sprinter Den Bosch-Den Haag C via Utrecht (tot Utrecht de 6900, daarna de 7800)
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | +-------------------+--------+-------+--------+-------------------+ | Uit | Aank | Spoor | Vertr | Naar | +-------------------+--------+-------+--------+-------------------+ | ------ | ------ | 8 | x:01 | Dordrecht | | Den Haag Centraal | x:04 | 5 | ------ | ------ | | ------ | ------ | 6 | x:07 | Eindhoven | | 's-Hertogenbosch | x:08 | 7 | x:09 | Dordrecht | | Zwolle | x:11 | 8 | x:15 | Roosendaal | | ------ | ------ | 7 | x:15 | Amsterdam | | Roosendaal | x:15 | 3 | x:20 | Zwolle | | Amsterdam | x:15 | 4 | ------ | ------ | | Eindhoven | x:21 | 6 | ------ | ------ | | Dordrecht | x:22 | 4 | x:23 | 's-Hertogenbosch | | ------ | ------ | 5 | x:23 | Den Haag Centraal | | ------ | ------ | 6 | x:37 | Eindhoven | | Den Haag Centraal | x:34 | 5 | ------ | ------ | | 's-Hertogenbosch | x:38 | 7 | x:39 | Dordrecht | | Zwolle | x:41 | 8 | x:45 | Roosendaal | | ------ | ------ | 7 | x:45 | Amsterdam | | Roosendaal | x:45 | 3 | x:50 | Zwolle | | Amsterdam | x:45 | 4 | ------ | ------ | | Eindhoven | x:51 | 6 | ------ | ------ | | Dordrecht | x:51 | 4 | x:53 | 's-Hertogenbosch | | ------ | ------ | 5 | x:53 | Den Haag Centraal | | Dordrecht | x:54 | 3 | ------ | ------ | +-------------------+--------+-------+--------+-------------------+ | 
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 ) naar Vlissingen
 ) naar Vlissingen 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			In beide richtingen treinen die 1 minuut na elkaar vertrokken, en dat waarschijnlijk ook nog zonder ongelijkvloerse kruising bij Princenhage? Zeker weten dat je geheugen geen loopje met je neemt?quote:Op woensdag 14 september 2016 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt best wat. In mijn tijd had je 2 keer per uur 5 minuten wat te doen:
18 de IC naar Den haag
19 de Sneltrein () naar Vlissingen
20 de IC naar Venlo
21 de Sneltrein naar Zwolle (stopte ook in Gilze-Rijen en Tilburg West).
En een half uur later weer.
En een doodenkele verdwaalde Stoptrein naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Nee dat weet ik niet. Je kunt op OVtijden naar materiaalinzet kijken. Verder op Wikipedia voor welke serie het normaliter gepland is een misschien op somda?quote:Op donderdag 15 september 2016 00:02 schreef -Sprinter- het volgende:
Hallo treinreizigers!
Morgen ben ik in Amsterdam en wil ik in de avondspits een ritje met een DDM-1 maken. Weten jullie op welk traject ik dan de meeste kans heb om er één te treffen?
 
			 
			
			
			Grootste kans heb je in de spits IC naar Enkhuizen. Deze rijdt ieder half uur tussen de normale IC's door. Alleen in de spitsrichting uiteraard.quote:Op donderdag 15 september 2016 00:02 schreef -Sprinter- het volgende:
Hallo treinreizigers!
Morgen ben ik in Amsterdam en wil ik in de avondspits een ritje met een DDM-1 maken. Weten jullie op welk traject ik dan de meeste kans heb om er één te treffen?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			We hebben het over 1991-92. En geen kruisende rijwegen.quote:Op woensdag 14 september 2016 23:37 schreef JDude het volgende:
[..]
In beide richtingen treinen die 1 minuut na elkaar vertrokken, en dat waarschijnlijk ook nog zonder ongelijkvloerse kruising bij Princenhage? Zeker weten dat je geheugen geen loopje met je neemt?
Ik stond op vrijdagmiddag vaak op het station met een vriend die naar Limburg moest. In mijn herinnering zat er begin '00s een minuut of twee, drie tussen de 2500 / 1900 en de schrootlijn.
 
			 
			
			
			Ah, ja zo oud ben ik nou ook weer niet.quote:Op donderdag 15 september 2016 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hebben het over 1991-92. En geen kruisende rijwegen.
 
			 
			
			
			Ze hebben er een grote onlogische nummerbrei van gemaaktquote:Op donderdag 15 september 2016 00:21 schreef dennistd het volgende:
Voor de treinserieliefhebbers heb ik een lijstje gemaakt: http://dennistd.nl/trein/series2017.pdf
 
											 
			 
			
			
			Dankquote:Op donderdag 15 september 2016 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grootste kans heb je in de spits IC naar Enkhuizen. Deze rijdt ieder half uur tussen de normale IC's door. Alleen in de spitsrichting uiteraard.
 
											 
			 
			
			
			Ja, soms is er geen touw aan vast te knopen. De sprinter Zwolle-Groningen en Meppel-Leeuwarden waren de 9100 en 9000. Nu is Zwolle-Groningen vernummerd in de 8100, terwijl Meppel-Leeuwarden gewoon de 9000 gebleven is. Noem die dan in elk geval 8200 of zo, lijkt me logischerquote:Op donderdag 15 september 2016 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben er een grote onlogische nummerbrei van gemaakt
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Met 4 kerende series in Breda (7 kerende treinen per uur) zit Breda echt wel aan z'n max denk ik.quote:Op donderdag 15 september 2016 00:42 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar heeft men in Breda liever een doorgaande sprinter, wat ik me kan voorstellen met zoveel kerende series.
Ik dacht dat het materieel uit de sprinter Den Bosch - Dordrecht misschien zou overgaan in Dordrecht - Roosendaal, maar dat is niet het geval als ik de aankomst- en vertrektijden van Dordrecht mag geloven. Dat keert allemaal op zichzelf.quote:Dat je hem dan loskoppelt in Dordrecht en Den Bosch kan ik in komen wat serielengte betreft. Maar waarom Roosendaal-Den Haag dan ook geknipt is?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Dit is vervelend voor de Brabanders, maar dit scheelt mij wel best veel tijd naar Arnhem, Oss en Nijmegen straks geloof ik, en dat zijn bestemmingen die ik niet snel niet direct zou doen. Alles van Den Bosch en verder is doordeweeks nu al sneller via Utrecht (terwijl het meer km's is).quote:Op woensdag 14 september 2016 21:48 schreef James1988 het volgende:
De tijdwinst van de versnelling van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) wordt grotendeels teniet gedaan in Brabant: dat ding staat 5 minuten in Den Bosch en 4 minuten in Breda.
 
			 
			
			
			En MASSA'S goederentreinenquote:Op woensdag 14 september 2016 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt best wat. In mijn tijd had je 2 keer per uur 5 minuten wat te doen:
18 de IC naar Den haag
19 de Sneltrein () naar Vlissingen
20 de IC naar Venlo
21 de Sneltrein naar Zwolle (stopte ook in Gilze-Rijen en Tilburg West).
En een half uur later weer.
En een doodenkele verdwaalde Stoptrein naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid
 
											 
			 
			
			
			Slimmer inzetten van je materieel, die dingen rijden leeg rond ten zuiden van Dordrecht. In Dordrecht aftrappen en bijplaatsen is een crime geloof ikquote:Op donderdag 15 september 2016 00:42 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar heeft men in Breda liever een doorgaande sprinter, wat ik me kan voorstellen met zoveel kerende series. Dat je hem dan loskoppelt in Dordrecht en Den Bosch kan ik in komen wat serielengte betreft. Maar waarom Roosendaal-Den Haag dan ook geknipt is?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 )
 )
											 
			 
			
			
			Geldt dit voor de nieuwe dienstregeling met de nieuwe treinen van Arriva?quote:Op woensdag 14 september 2016 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Via Somda begrijp ik dat de 'kwartiersdienst' tussen Sittard en Maastricht verdwijnt, omdat de sprinter naar Maastricht aansluit op de 800 die al naar Maastricht gaat in plaats van de 3500 die naar Heerlen gaat.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Boze tongen beweren dat de elektrische tractie inmiddels ook Zuid-Limburg bereikt heeftquote:Op donderdag 15 september 2016 08:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De intercity naar Heerlen schuift ook een beetje op waardoor ik vermoed dat als de sprinter naar Maastricht daarop aan zou sluiten deze verderop aan de kant zou moeten om de Intercity te laten passeren. Dan ben je het paard achter de wagen aan het spannen.
 Kan zijn dat dat alleen op zon- en feestdagen is trouwens.
 Kan zijn dat dat alleen op zon- en feestdagen is trouwens.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Daarvan doet nog niet alles bij mijquote:Op woensdag 14 september 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op desktop werkt deze prima http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
 .
 .
											 
			 
			
			
			Die heb ik niet eerder voorbij zien komen, bijzonder!quote:Op donderdag 15 september 2016 09:11 schreef _serial_ het volgende:
Kennelijk hebben ze (volgens HAFAS dan) wel in hun wijsheid besloten dat er toch een intercity Lelydorp - Dordrecht niet stopt op Schiedam Centrum (om toch een beetje reistijdverlies goed te maken tussen Den haag en Dordrecht na het verlies van IC Den Haag - Venlo)
 
			 
			
			
			jupquote:Op donderdag 15 september 2016 08:02 schreef J.B. het volgende:
[..]
Geldt dit voor de nieuwe dienstregeling met de nieuwe treinen van Arriva?
 
			 
			
			
			mja, wil je bijvoorbeeld van Breda naar Zwolle of verder noordwaarts dan schiet je 0,0 op met die verschuivingquote:Op donderdag 15 september 2016 03:33 schreef James1988 het volgende:
Wat wel goed nieuws is: door het verschuiven van de 3600 (Zwolle - Roosendaal) wordt de aansluiting in 's-Hertogenbosch verbeterd. In plaats van een kwartier wachten (achterlichtaansluiting) wordt dat nu 5 minuten wachten. En dat kan zonder stress, want de aansluiting is crossplatform
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			En ze hebben er zeker ook een HSL naar Bielefeld?quote:Op donderdag 15 september 2016 08:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boze tongen beweren dat de elektrische tractie inmiddels ook Zuid-Limburg bereikt heeftKan zijn dat dat alleen op zon- en feestdagen is trouwens.
 
			 
			
			
			Iets met aansluitingen en een kapotte spoorbrugquote:Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens dat op zondag de uurdienst naar Weener op het andere halve uur rijdt. Wat is daar de reden van? Lijkt me niet handig voor een aansluiting in Leer die 1x per uur rijdt, of rijdt die dan ook op het andere halve uur?
 
			 
			
			
			Daar ook al? Willen ze het NL en D spoornetwerk ontkoppelen ofzo?quote:
 
			 
			
			
			Het is nog steeds dezelfde brug die een klein beetje stuk isquote:Op donderdag 15 september 2016 12:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar ook al? Willen ze het NL en D spoornetwerk ontkoppelen ofzo?
 
			 
			
			
			Niet alleen op zondag, maar ook 's avonds. Op het halve uur dat normaal de trein naar Weener rijdt, rijdt dan Groningen-Veendam.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens dat op zondag de uurdienst naar Weener op het andere halve uur rijdt. Wat is daar de reden van? Lijkt me niet handig voor een aansluiting in Leer die 1x per uur rijdt, of rijdt die dan ook op het andere halve uur?
 
			 
			
			
			Ja, dat weet ik ook. Maar waarom schuift dat dan een halfuur op? De belangrijkste aansluiting in Leer lijkt me de IC/RE naar Bremen. Met aankomst om .53 uit Groningen (doordeweeks) kan de bus om .56 weg. Rijtijd naar Leer is (zonder file) 15 minuten volgens Google Maps, dus .11 aan in Leer. Dan moet je daar nog een half uur wachten op de trein naar Bremen, en dat geldt ook in omgekeerde richting. Op zondag is het anders: .20 aan in Weener, dat zou om .38 in Leer betekenen. Overstaptijd is dan ineens nog maar 3 minuten, dat lijkt me dan weer aan de hele krappe kant...quote:Op donderdag 15 september 2016 12:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Iets met aansluitingen en een kapotte spoorbrug
 
			 
			
			
			Geen idee hoe ik er aan dacht... Maar ik zat met dat duesellijntje bij Enschede de grens over in mijn hoofdquote:Op donderdag 15 september 2016 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is nog steeds dezelfde brug die een klein beetje stuk is
 
			 
			
			
			Waarom kunnen ze niet gewoon de Intercity Lelystad-Dordrecht doortrekken naar Breda?quote:Op woensdag 14 september 2016 21:59 schreef James1988 het volgende:
De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:
x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
 
			 
			
			
			Waarom konden ze uberhaubt de IC Den Haag - Venlo niet behouden ipv deze halfbakken oplossing voor een aantal min winst voor een beperkte groep reizigers. (en dan heb ik het nog niet eens over hoeveel HSL Rotterdam - Breda eruit ligt)quote:Op donderdag 15 september 2016 14:28 schreef Jappie111 het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze niet gewoon de Intercity Lelystad-Dordrecht doortrekken naar Breda?
 
			 
			
			
			En dat Breda eigenlijk overbediend wordtquote:Op donderdag 15 september 2016 14:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom konden ze uberhaubt de IC Den Haag - Venlo niet behouden ipv deze halfbakken oplossing voor een aantal min winst voor een beperkte groep reizigers. (en dan heb ik het nog niet eens over hoeveel HSL Rotterdam - Breda eruit ligt)
 
			 
			
			
			Ookquote:Op donderdag 15 september 2016 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat Breda eigenlijk overbediend wordt
 
			 
			
			
			Hoezo?quote:Op donderdag 15 september 2016 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat Breda eigenlijk overbediend wordt
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Op Spoorpro.nl werd er ook al melding van gemaakt. Daar wordt ook gesproken over het (vooralsnog) niet schrappen van een corridor. Welke? Dat staat niet in de brief...quote:Op donderdag 15 september 2016 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dijksma zit met gat van 200 miljoen op spoor
 
			 
			
			
			quote:Op donderdag 15 september 2016 15:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er komen nu eenmaal veel meer treinen dan goed is voor die ene treinfappert die in het station woont.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Morgen is ook al de opening van Harderwijk!quote:Op donderdag 15 september 2016 15:22 schreef Goverman het volgende:
morgen wordt trouwens het startsein gegeven voor de realisatie van het project Stationsgebied Driebergen-Zeist. Zie hier: de persuitnodiging van ProRail
 
			 
			
			
			De ICd rijdt dan wel tussen Breda en Rotterdam als ik de lijst met werkzaamheden mag geloven.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:28 schreef MTL het volgende:
Vanaf 26 september zal de hele icd met sandwichstammen gaan rijden.
Het weekend ervoor zijn er werkzaamheden waardoor de ICd niet zal rijden, dus dat is een perfecte gelegenheid om de stammen gereed te maken.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			ik ga er vanuit dat er nog wel iets ruimte in de begroting zit, omdat projecten geboekt worden met een budget voor tegenslagen. Als er in geslaagd wordt bij de diverse projecten weinig tegenslagen te hebben zal het potentiële tekort steeds kleiner worden.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:19 schreef Goverman het volgende:
[..]
Op Spoorpro.nl werd er ook al melding van gemaakt. Daar wordt ook gesproken over het (vooralsnog) niet schrappen van een corridor. Welke? Dat staat niet in de brief...
Vroeger werd de term "potentieel tekort" niet gebruikt, maar werd gesproken over "spanning tussen budget en ambities". Dat laat iets meer zien over de sturingsmogelijkheden (meer budget of ambities bijstellen). Potentieel tekort klinkt zwaarder, hoewel er dus nog 2,8 miljard euro beschikbaar is voor PHS...
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			klopt, maar in vergelijking met de 500 miljoen die dreigde is er al het nodige veranderd in de vooruitzichten.quote:Op donderdag 15 september 2016 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een tekort van 200 miljoen poets je niet zomaar weg. Zeker als je bedenkt dat een aantal projecten flink wat risico met zich meebrengen. Wat ze nu doet is de hete aardappel naar haar opvolger doorschuiven. Niet erg verantwoordelijk maar wel logisch met de verkiezingen in het vooruitzicht.
 
			 
			
			
			
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |