jaquote:Op woensdag 14 september 2016 20:58 schreef dennistd het volgende:
Ergens in Portugal is dat toch, een of ander megalomaan station
lissabon? Geen idee meer hoe heet station heet, 3 metrohaltes van het vliegveld.quote:Op woensdag 14 september 2016 20:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Natte kusjes van een jarige Prins_pils op vakantie, vraagt hij me door te geven aan jullie, met deze foto:
[ afbeelding ]
Wat houdt die versnelling in dan? Geen gestop meer tussen Arnhem en Nijmegen?quote:Op woensdag 14 september 2016 21:48 schreef James1988 het volgende:
De tijdwinst van de versnelling van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) wordt grotendeels teniet gedaan in Brabant: dat ding staat 5 minuten in Den Bosch en 4 minuten in Breda.
Ga je mond spoelen, gij heiden!quote:
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat houdt die versnelling in dan? Geen gestop meer tussen Arnhem en Nijmegen?
Vergeet die gelijkvloerse kruising niet bij Den Bosch aan de zuidkant & bij Tilburg, dat is ook funest ivm cargo & A2-corridor.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen, gij heiden!
De 3600 heeft een vervelende route, o.a. dankzij delen enkelspoor boven Deventer en de enkelsporige brug bij Ravenstein.
Gelijk heb je. Ze moeten dat ding er toch beter doorheen kunnen fietsen?quote:
niet van/naar Amersfoort. Daar zijn de tijden gelijk geblevenquote:Op woensdag 14 september 2016 21:50 schreef b2py het volgende:
De voordelen van 80 rondom Utrecht worden ook verwerkt in de dienstregeling, stuk sneller rondom Utrecht
lukt dat omhalen in 7 minuten?quote:Op woensdag 14 september 2016 21:59 schreef James1988 het volgende:
Vught is inderdaad ook een knelpunt, die was ik vergeten te noemen. Dat ze dat enkele jaren geleden - toen Sporen in Den Bosch liep - niet meteen hebben meegenomen...
De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:
x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
Alleen als alles op tijd rijdt. De sprinter naar Tilburg vertrekt om x:53, dus als die met +1 vertrekt loopt de rangeerbeweging ook vertraging op.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lukt dat omhalen in 7 minuten?
Het omkeren op keerspoor te Utrecht tussen 20 & 21 gebeurt in 2 a 3 minuten dusseh, 7 easypeasiequote:Op woensdag 14 september 2016 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lukt dat omhalen in 7 minuten?
Money money money lalalaaquote:Op woensdag 14 september 2016 21:59 schreef James1988 het volgende:
Vught is inderdaad ook een knelpunt, die was ik vergeten te noemen. Dat ze dat enkele jaren geleden - toen Sporen in Den Bosch liep - niet meteen hebben meegenomen...
De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:
x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
In Breda heb je te maken met kruisende bewegingen, zoals de sprinter naar Den Bosch van x:53.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Het omkeren op keerspoor te Utrecht tussen 20 & 21 gebeurt in 2 a 3 minuten dusseh, 7 easypeasie
Overkruis zelfde richting is minuut of 2? Die heb je wel nodig met het ontruimen denk ik dus dat komt wel goed.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Breda heb je te maken met kruisende bewegingen, zoals de sprinter naar Den Bosch van x:53.
Die moet vanaf spoor 4 naar de doorgaande sporen, terwijl deze IC vanaf spoor 3 naar de keersporen moet.
En dan heb ik nog niet eens gekeken naar wat er in westelijke richting vertrekt tussen x:54 en x+1:01.
Het is wel Breda he, geen Utrechtquote:Op woensdag 14 september 2016 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Het omkeren op keerspoor te Utrecht tussen 20 & 21 gebeurt in 2 a 3 minuten dusseh, 7 easypeasie
Loop niet zo te zeiken man. Dan haal je hem tenminste, meestal. EN de winkeltjes moeten ook wat verkopen.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:20 schreef James1988 het volgende:
Wauw, dat knippen van Den Haag - Eindhoven is hééél slecht gedaan.
De IC uit Den Haag komt om x:45 aan in Breda op spoor 5, en eindigt daar. De intercity van Breda naar Eindhoven vertrekt om x:07 vanaf spoor 6.
Dat is een "aansluiting" van 22 minuten
Ik keek scheef.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Loop niet zo te zeiken man. Dan haal je hem tenminste, meestal. EN de winkeltjes moeten ook wat verkopen.
Op desktop werkt deze prima http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi"e:Op woensdag 14 september 2016 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik keek scheef.
Ik zit mobiel atm en die HAFAS-site is driewerf kut op een telefoon.
Dat is waarschijnlijk gewoon de normale halteertijd gelukkig maar dan wel gesplitstquote:Op woensdag 14 september 2016 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik keek scheef.
Ik zit mobiel atm en die HAFAS-site is driewerf kut op een telefoon. Ik dacht dat ik de details had aangeklikt van de 1100, maar dat bleek stiekem toch de ICd te zijn.![]()
De knip bedraagt gelukkig slechts 3 minuten (aankomst x:34, vertrek richting Tilburg x:37).
Die gebruik ik ook, maar dan met NS International-kleurtjes. Dat werkt echt ruk op een smartphone.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op desktop werkt deze prima http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
En crossplatform, dat scheelt. Hopelijk garanderen ze de aansluiting ook.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk gewoon de normale halteertijd gelukkig maar dan wel gesplitst
Zolang je in Nederland geen treinen met gereserveerde zitplaatsen hebt gaat dat natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:26 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk garanderen ze de aansluiting ook.
Groeien er eigenlijk al bomen in de HSL-boog van Breda naar Antwerpen?quote:Op woensdag 14 september 2016 22:34 schreef James1988 het volgende:
Zoals verwacht blijft de Benelux via Roosendaal rijden.
Dat doet ie nu ook al geloof ikquote:Op woensdag 14 september 2016 22:39 schreef dennistd het volgende:
Sprinter Dordrecht-Den Bosch wordt de 6600 zie ik. Opvallend is dat de IC Roosendaal-Zwolle gaat stopperen tussen Breda en Tilburg (die van 6.54u uit Roosendaal)
Verder nog een sprinter Den Bosch-Den Haag C via Utrecht (tot Utrecht de 6900, daarna de 7800)
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | +-------------------+--------+-------+--------+-------------------+ | Uit | Aank | Spoor | Vertr | Naar | +-------------------+--------+-------+--------+-------------------+ | ------ | ------ | 8 | x:01 | Dordrecht | | Den Haag Centraal | x:04 | 5 | ------ | ------ | | ------ | ------ | 6 | x:07 | Eindhoven | | 's-Hertogenbosch | x:08 | 7 | x:09 | Dordrecht | | Zwolle | x:11 | 8 | x:15 | Roosendaal | | ------ | ------ | 7 | x:15 | Amsterdam | | Roosendaal | x:15 | 3 | x:20 | Zwolle | | Amsterdam | x:15 | 4 | ------ | ------ | | Eindhoven | x:21 | 6 | ------ | ------ | | Dordrecht | x:22 | 4 | x:23 | 's-Hertogenbosch | | ------ | ------ | 5 | x:23 | Den Haag Centraal | | ------ | ------ | 6 | x:37 | Eindhoven | | Den Haag Centraal | x:34 | 5 | ------ | ------ | | 's-Hertogenbosch | x:38 | 7 | x:39 | Dordrecht | | Zwolle | x:41 | 8 | x:45 | Roosendaal | | ------ | ------ | 7 | x:45 | Amsterdam | | Roosendaal | x:45 | 3 | x:50 | Zwolle | | Amsterdam | x:45 | 4 | ------ | ------ | | Eindhoven | x:51 | 6 | ------ | ------ | | Dordrecht | x:51 | 4 | x:53 | 's-Hertogenbosch | | ------ | ------ | 5 | x:53 | Den Haag Centraal | | Dordrecht | x:54 | 3 | ------ | ------ | +-------------------+--------+-------+--------+-------------------+ |
In beide richtingen treinen die 1 minuut na elkaar vertrokken, en dat waarschijnlijk ook nog zonder ongelijkvloerse kruising bij Princenhage? Zeker weten dat je geheugen geen loopje met je neemt?quote:Op woensdag 14 september 2016 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt best wat. In mijn tijd had je 2 keer per uur 5 minuten wat te doen:
18 de IC naar Den haag
19 de Sneltrein () naar Vlissingen
20 de IC naar Venlo
21 de Sneltrein naar Zwolle (stopte ook in Gilze-Rijen en Tilburg West).
En een half uur later weer.
En een doodenkele verdwaalde Stoptrein naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid
Nee dat weet ik niet. Je kunt op OVtijden naar materiaalinzet kijken. Verder op Wikipedia voor welke serie het normaliter gepland is een misschien op somda?quote:Op donderdag 15 september 2016 00:02 schreef -Sprinter- het volgende:
Hallo treinreizigers!
Morgen ben ik in Amsterdam en wil ik in de avondspits een ritje met een DDM-1 maken. Weten jullie op welk traject ik dan de meeste kans heb om er één te treffen?
Grootste kans heb je in de spits IC naar Enkhuizen. Deze rijdt ieder half uur tussen de normale IC's door. Alleen in de spitsrichting uiteraard.quote:Op donderdag 15 september 2016 00:02 schreef -Sprinter- het volgende:
Hallo treinreizigers!
Morgen ben ik in Amsterdam en wil ik in de avondspits een ritje met een DDM-1 maken. Weten jullie op welk traject ik dan de meeste kans heb om er één te treffen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |