abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 14 september 2016 @ 20:58:14 #101
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165325893
Ergens in Portugal is dat toch, een of ander megalomaan station
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165326102
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:58 schreef dennistd het volgende:
Ergens in Portugal is dat toch, een of ander megalomaan station
ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165326362
Gare do Oriente in Lissabon, ontworpen door Calatrava net als dat station in Luik.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_165327278
Iberisch breedspoor?
  woensdag 14 september 2016 @ 21:38:39 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165327315
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:37 schreef b2py het volgende:
Iberisch breedspoor?
Nee, Kaapspoor. :D
pi_165327347
:')

De dienstregeling 2017 staat in HAFAS
@donkergevleugelde eend, geen idee of er een offline versie komt van iets of iets anders.

Edit: He kut mijn verbinding gaat er op achteruit.
Edit2: valt mee, 's-ochtends 3 minuten eerder en 2 min meer reistijd. 's-middags 2 minuten later en 4 minuten kortere reistijd
  woensdag 14 september 2016 @ 21:48:56 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165327590
De tijdwinst van de versnelling van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) wordt grotendeels teniet gedaan in Brabant: dat ding staat 5 minuten in Den Bosch en 4 minuten in Breda.
pi_165327616
Kut Brabant.
pi_165327674
De voordelen van 80 rondom Utrecht worden ook verwerkt in de dienstregeling, stuk sneller rondom Utrecht
pi_165327728
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Natte kusjes van een jarige Prins_pils op vakantie, vraagt hij me door te geven aan jullie, met deze foto:
[ afbeelding ]
lissabon? Geen idee meer hoe heet station heet, 3 metrohaltes van het vliegveld.
pi_165327743
Spuit 11
pi_165327744
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:48 schreef James1988 het volgende:
De tijdwinst van de versnelling van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) wordt grotendeels teniet gedaan in Brabant: dat ding staat 5 minuten in Den Bosch en 4 minuten in Breda.
Wat houdt die versnelling in dan? Geen gestop meer tussen Arnhem en Nijmegen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165327750
Sowieso, mooi ding.
  woensdag 14 september 2016 @ 21:54:08 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165327763
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:49 schreef b2py het volgende:
Kut Brabant.
Ga je mond spoelen, gij heiden! :P

De 3600 heeft een vervelende route, o.a. dankzij delen enkelspoor boven Deventer en de enkelsporige brug bij Ravenstein.
  woensdag 14 september 2016 @ 21:54:29 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165327775
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat houdt die versnelling in dan? Geen gestop meer tussen Arnhem en Nijmegen? :?
Dat inderdaad.
pi_165327800
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ga je mond spoelen, gij heiden! :P

De 3600 heeft een vervelende route, o.a. dankzij delen enkelspoor boven Deventer en de enkelsporige brug bij Ravenstein.
Vergeet die gelijkvloerse kruising niet bij Den Bosch aan de zuidkant & bij Tilburg, dat is ook funest ivm cargo & A2-corridor.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 september 2016 @ 21:56:49 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165327837
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:49 schreef b2py het volgende:
Kut Brabant.
Gelijk heb je. Ze moeten dat ding er toch beter doorheen kunnen fietsen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 september 2016 @ 21:57:31 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165327864
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:50 schreef b2py het volgende:
De voordelen van 80 rondom Utrecht worden ook verwerkt in de dienstregeling, stuk sneller rondom Utrecht
niet van/naar Amersfoort. Daar zijn de tijden gelijk gebleven
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 september 2016 @ 21:59:57 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165327938
Vught is inderdaad ook een knelpunt, die was ik vergeten te noemen. Dat ze dat enkele jaren geleden - toen Sporen in Den Bosch liep - niet meteen hebben meegenomen... 8)7

De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:

x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 september 2016 @ 22:01:10 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165327975
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:59 schreef James1988 het volgende:
Vught is inderdaad ook een knelpunt, die was ik vergeten te noemen. Dat ze dat enkele jaren geleden - toen Sporen in Den Bosch liep - niet meteen hebben meegenomen... 8)7

De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:

x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
lukt dat omhalen in 7 minuten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 september 2016 @ 22:05:19 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165328111
quote:
11s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lukt dat omhalen in 7 minuten?
Alleen als alles op tijd rijdt. De sprinter naar Tilburg vertrekt om x:53, dus als die met +1 vertrekt loopt de rangeerbeweging ook vertraging op.

Die intercity slaat echt helemaal nergens op. Die intercity vertrekt een paar minuten na de eerdergenoemde sprinter uit Dordrecht, maar de eerste trein die aansluiting biedt op deze IC in Breda die in de richting Tilburg rijdt vertrekt pas 13 minuten na aankomst. De sprinter is dan al bijna in Tilburg.
pi_165328140
quote:
11s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lukt dat omhalen in 7 minuten?
Het omkeren op keerspoor te Utrecht tussen 20 & 21 gebeurt in 2 a 3 minuten dusseh, 7 easypeasie
pi_165328150
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:59 schreef James1988 het volgende:
Vught is inderdaad ook een knelpunt, die was ik vergeten te noemen. Dat ze dat enkele jaren geleden - toen Sporen in Den Bosch liep - niet meteen hebben meegenomen... 8)7

De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:

x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
Money money money lalalaa

Meteren - Boxtel komt er aan, dan gaan ze het oplossen
  woensdag 14 september 2016 @ 22:09:30 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165328226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Het omkeren op keerspoor te Utrecht tussen 20 & 21 gebeurt in 2 a 3 minuten dusseh, 7 easypeasie
In Breda heb je te maken met kruisende bewegingen, zoals de sprinter naar Den Bosch van x:53.

Die moet vanaf spoor 4 naar de doorgaande sporen, terwijl deze IC vanaf spoor 3 naar de keersporen moet.

En dan heb ik nog niet eens gekeken naar wat er in westelijke richting vertrekt tussen x:54 en x+1:01.
pi_165328334
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Breda heb je te maken met kruisende bewegingen, zoals de sprinter naar Den Bosch van x:53.

Die moet vanaf spoor 4 naar de doorgaande sporen, terwijl deze IC vanaf spoor 3 naar de keersporen moet.

En dan heb ik nog niet eens gekeken naar wat er in westelijke richting vertrekt tussen x:54 en x+1:01.
Overkruis zelfde richting is minuut of 2? Die heb je wel nodig met het ontruimen denk ik dus dat komt wel goed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 september 2016 @ 22:19:44 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165328491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Het omkeren op keerspoor te Utrecht tussen 20 & 21 gebeurt in 2 a 3 minuten dusseh, 7 easypeasie
Het is wel Breda he, geen Utrecht ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 september 2016 @ 22:20:09 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165328510
Nvm, hier stond onzin.
pi_165328544
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:20 schreef James1988 het volgende:
Wauw, dat knippen van Den Haag - Eindhoven is hééél slecht gedaan.

De IC uit Den Haag komt om x:45 aan in Breda op spoor 5, en eindigt daar. De intercity van Breda naar Eindhoven vertrekt om x:07 vanaf spoor 6.

Dat is een "aansluiting" van 22 minuten |:(
Loop niet zo te zeiken man. Dan haal je hem tenminste, meestal. EN de winkeltjes moeten ook wat verkopen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 september 2016 @ 22:22:36 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165328577
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Loop niet zo te zeiken man. Dan haal je hem tenminste, meestal. EN de winkeltjes moeten ook wat verkopen.
Ik keek scheef. :@

Ik zit mobiel atm en die HAFAS-site is driewerf kut op een telefoon. Ik dacht dat ik de details had aangeklikt van de 1100, maar dat bleek stiekem toch de ICd te zijn. :(

De knip bedraagt gelukkig slechts 3 minuten (aankomst x:34, vertrek richting Tilburg x:37).
  Redactie Sport woensdag 14 september 2016 @ 22:22:48 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165328584
Sprinter vanuit Zwolle gaat in Enschede kort keren op 4a zo te zien. Fijn als je weet dat ie regelmatig 5 minuten vertraging heeft bij aankomst, in combinatie met een kering van 7 minuten :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 14 september 2016 @ 22:23:20 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165328599
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik keek scheef. :@

Ik zit mobiel atm en die HAFAS-site is driewerf kut op een telefoon.
Op desktop werkt deze prima http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165328673
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik keek scheef. :@

Ik zit mobiel atm en die HAFAS-site is driewerf kut op een telefoon. Ik dacht dat ik de details had aangeklikt van de 1100, maar dat bleek stiekem toch de ICd te zijn. :(

De knip bedraagt gelukkig slechts 3 minuten (aankomst x:34, vertrek richting Tilburg x:37).

Dat is waarschijnlijk gewoon de normale halteertijd gelukkig maar dan wel gesplitst
  woensdag 14 september 2016 @ 22:26:06 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165328695
quote:
Die gebruik ik ook, maar dan met NS International-kleurtjes. Dat werkt echt ruk op een smartphone.

DB heeft de nieuwe dienstregeling nog niet, anders had ik die gebruikt.
  woensdag 14 september 2016 @ 22:26:47 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165328716
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk gewoon de normale halteertijd gelukkig maar dan wel gesplitst
En crossplatform, dat scheelt. Hopelijk garanderen ze de aansluiting ook.
pi_165328749
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:26 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk garanderen ze de aansluiting ook.
Zolang je in Nederland geen treinen met gereserveerde zitplaatsen hebt gaat dat natuurlijk nooit gebeuren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 september 2016 @ 22:34:30 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165328993
Zoals verwacht blijft de Benelux via Roosendaal rijden.
  Redactie Sport woensdag 14 september 2016 @ 22:39:50 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165329178
Sprinter Dordrecht-Den Bosch wordt de 6600 zie ik. Opvallend is dat de IC Roosendaal-Zwolle gaat stopperen tussen Breda en Tilburg (die van 6.54u uit Roosendaal)

Verder nog een sprinter Den Bosch-Den Haag C via Utrecht (tot Utrecht de 6900, daarna de 7800)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165329203
En al "garanderen" ze die aansluiting wel. Wat is een "garantie" van NS waard? Zou niet ooit "het volledige tariefsysteem integraal 1-op-1 overgenomen worden" met de invoering van de OV-Chipkaart? Inmiddels hebben we afscheid genomen van:

• Via-kaartjes
• Rondreizen
• Korting in de middagspits
• Gedeelde tariefpunten
• en wie weet wat verder nog.

Nog voordat de OV-Chipkaart helemaal ingevoerd is. Want er reizen nog steeds mensen met stenciltjes met blokjescodes voor situaties waar EN niet over nagedacht was EN waar niet snel een oplossing voor te bedenken was. En de invoering van dat kudding is in 2002 begonnen.

Wordt tijd dat je afscheid neemt van de Troetelbeertjes en de Powerpuff Girls hoor James ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 september 2016 @ 22:41:02 #139
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165329209
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:34 schreef James1988 het volgende:
Zoals verwacht blijft de Benelux via Roosendaal rijden.
Groeien er eigenlijk al bomen in de HSL-boog van Breda naar Antwerpen?
pi_165329368
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:39 schreef dennistd het volgende:
Sprinter Dordrecht-Den Bosch wordt de 6600 zie ik. Opvallend is dat de IC Roosendaal-Zwolle gaat stopperen tussen Breda en Tilburg (die van 6.54u uit Roosendaal)

Verder nog een sprinter Den Bosch-Den Haag C via Utrecht (tot Utrecht de 6900, daarna de 7800)
Dat doet ie nu ook al geloof ik
  woensdag 14 september 2016 @ 22:50:17 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165329485
De eerste trein richting Zwolle en de laatste trein richting Roosendaal spelen nu ook al voor stoptrein omdat de sprinter van/naar Utrecht dan nog niet/niet meer rijdt.
  woensdag 14 september 2016 @ 23:12:59 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165330129
Ik heb eens een uurtje aan aankomst- en vertrektijden van Breda in een tabelletje gegooid:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
+-------------------+--------+-------+--------+-------------------+
|               Uit |  Aank  | Spoor |  Vertr | Naar              |
+-------------------+--------+-------+--------+-------------------+
|            ------ | ------ |   8   |  x:01  | Dordrecht         |
| Den Haag Centraal |  x:04  |   5   | ------ | ------            |
|            ------ | ------ |   6   |  x:07  | Eindhoven         |
|  's-Hertogenbosch |  x:08  |   7   |  x:09  | Dordrecht         |
|            Zwolle |  x:11  |   8   |  x:15  | Roosendaal        |
|            ------ | ------ |   7   |  x:15  | Amsterdam         |
|        Roosendaal |  x:15  |   3   |  x:20  | Zwolle            |
|         Amsterdam |  x:15  |   4   | ------ | ------            |
|         Eindhoven |  x:21  |   6   | ------ | ------            |
|         Dordrecht |  x:22  |   4   |  x:23  | 's-Hertogenbosch  |
|            ------ | ------ |   5   |  x:23  | Den Haag Centraal |
|            ------ | ------ |   6   |  x:37  | Eindhoven         |
| Den Haag Centraal |  x:34  |   5   | ------ | ------            |
|  's-Hertogenbosch |  x:38  |   7   |  x:39  | Dordrecht         |
|            Zwolle |  x:41  |   8   |  x:45  | Roosendaal        |
|            ------ | ------ |   7   |  x:45  | Amsterdam         |
|        Roosendaal |  x:45  |   3   |  x:50  | Zwolle            |
|         Amsterdam |  x:45  |   4   | ------ | ------            |
|         Eindhoven |  x:51  |   6   | ------ | ------            |
|         Dordrecht |  x:51  |   4   |  x:53  | 's-Hertogenbosch  |
|            ------ | ------ |   5   |  x:53  | Den Haag Centraal |
|         Dordrecht |  x:54  |   3   | ------ | ------            |
+-------------------+--------+-------+--------+-------------------+

Deze twee series moeten omlopen via de opstelsporen ten oosten van het station:
- ICd Amsterdam - Breda v.v. (IC 900)
- IC Breda - Dordrecht v.v. (IC 2300)

Deze series keren onder de kap:
- IC Breda - Den Haag v.v. (IC 1100)
- IC Breda - Eindhoven v.v. (IC 11100)

De sprinter Dordrecht - Breda - Den Bosch (SPR 6600) komt 1 minuut eerder aan in Breda wanneer de intercity ook rijdt, de rijtijd tussen Breda-Prinsenbeek en Breda is dan 1 minuut korter.

Ik heb geen idee waar die minuut ineens vandaangehaald wordt... misschien moet de machinist dan wat minder zuinig rijden om te voorkomen dat die IC voor rood komt te staan?
  woensdag 14 september 2016 @ 23:19:40 #143
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165330308
Gelukkig is de spoortempel net opgeleverd, dan lijkt dat zooitje bij elkaar geraapte halve treinen volgend jaar nog wat.
pi_165330618
Het lijkt best wat. In mijn tijd had je 2 keer per uur 5 minuten wat te doen:

18 de IC naar Den haag
19 de Sneltrein ( *) ) naar Vlissingen
20 de IC naar Venlo
21 de Sneltrein naar Zwolle (stopte ook in Gilze-Rijen en Tilburg West).

En een half uur later weer.

En een doodenkele verdwaalde Stoptrein naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 september 2016 @ 23:34:34 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165330713
Over een paar maanden gaat die knip weg, en komt er de Benelux voor terug.

Dat hopen we dan maar :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 september 2016 @ 23:35:16 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165330728
Via Somda begrijp ik dat de 'kwartiersdienst' tussen Sittard en Maastricht verdwijnt, omdat de sprinter naar Maastricht aansluit op de 800 die al naar Maastricht gaat in plaats van de 3500 die naar Heerlen gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 september 2016 @ 23:37:06 #147
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165330770
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2016 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt best wat. In mijn tijd had je 2 keer per uur 5 minuten wat te doen:

18 de IC naar Den haag
19 de Sneltrein ( *) ) naar Vlissingen
20 de IC naar Venlo
21 de Sneltrein naar Zwolle (stopte ook in Gilze-Rijen en Tilburg West).

En een half uur later weer.

En een doodenkele verdwaalde Stoptrein naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid :')
In beide richtingen treinen die 1 minuut na elkaar vertrokken, en dat waarschijnlijk ook nog zonder ongelijkvloerse kruising bij Princenhage? Zeker weten dat je geheugen geen loopje met je neemt?
Ik stond op vrijdagmiddag vaak op het station met een vriend die naar Limburg moest. In mijn herinnering zat er begin '00s een minuut of twee, drie tussen de 2500 / 1900 en de schrootlijn.
pi_165331281
Hallo treinreizigers!

Morgen ben ik in Amsterdam en wil ik in de avondspits een ritje met een DDM-1 maken. Weten jullie op welk traject ik dan de meeste kans heb om er één te treffen?
  Moderator donderdag 15 september 2016 @ 00:06:57 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165331355
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 00:02 schreef -Sprinter- het volgende:
Hallo treinreizigers!

Morgen ben ik in Amsterdam en wil ik in de avondspits een ritje met een DDM-1 maken. Weten jullie op welk traject ik dan de meeste kans heb om er één te treffen?
Nee dat weet ik niet. Je kunt op OVtijden naar materiaalinzet kijken. Verder op Wikipedia voor welke serie het normaliter gepland is een misschien op somda?

Maar ik dacht vorige week gelezen te hebben dat ze meer niet dan wel reden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 september 2016 @ 00:07:50 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165331372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 00:02 schreef -Sprinter- het volgende:
Hallo treinreizigers!

Morgen ben ik in Amsterdam en wil ik in de avondspits een ritje met een DDM-1 maken. Weten jullie op welk traject ik dan de meeste kans heb om er één te treffen?
Grootste kans heb je in de spits IC naar Enkhuizen. Deze rijdt ieder half uur tussen de normale IC's door. Alleen in de spitsrichting uiteraard.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')