We hebben het over 1991-92. En geen kruisende rijwegen.quote:Op woensdag 14 september 2016 23:37 schreef JDude het volgende:
[..]
In beide richtingen treinen die 1 minuut na elkaar vertrokken, en dat waarschijnlijk ook nog zonder ongelijkvloerse kruising bij Princenhage? Zeker weten dat je geheugen geen loopje met je neemt?
Ik stond op vrijdagmiddag vaak op het station met een vriend die naar Limburg moest. In mijn herinnering zat er begin '00s een minuut of twee, drie tussen de 2500 / 1900 en de schrootlijn.
Ah, ja zo oud ben ik nou ook weer niet.quote:Op donderdag 15 september 2016 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hebben het over 1991-92. En geen kruisende rijwegen.
Ze hebben er een grote onlogische nummerbrei van gemaaktquote:Op donderdag 15 september 2016 00:21 schreef dennistd het volgende:
Voor de treinserieliefhebbers heb ik een lijstje gemaakt: http://dennistd.nl/trein/series2017.pdf
Dankquote:Op donderdag 15 september 2016 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grootste kans heb je in de spits IC naar Enkhuizen. Deze rijdt ieder half uur tussen de normale IC's door. Alleen in de spitsrichting uiteraard.
Ja, soms is er geen touw aan vast te knopen. De sprinter Zwolle-Groningen en Meppel-Leeuwarden waren de 9100 en 9000. Nu is Zwolle-Groningen vernummerd in de 8100, terwijl Meppel-Leeuwarden gewoon de 9000 gebleven is. Noem die dan in elk geval 8200 of zo, lijkt me logischerquote:Op donderdag 15 september 2016 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben er een grote onlogische nummerbrei van gemaakt
Met 4 kerende series in Breda (7 kerende treinen per uur) zit Breda echt wel aan z'n max denk ik.quote:Op donderdag 15 september 2016 00:42 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar heeft men in Breda liever een doorgaande sprinter, wat ik me kan voorstellen met zoveel kerende series.
Ik dacht dat het materieel uit de sprinter Den Bosch - Dordrecht misschien zou overgaan in Dordrecht - Roosendaal, maar dat is niet het geval als ik de aankomst- en vertrektijden van Dordrecht mag geloven. Dat keert allemaal op zichzelf.quote:Dat je hem dan loskoppelt in Dordrecht en Den Bosch kan ik in komen wat serielengte betreft. Maar waarom Roosendaal-Den Haag dan ook geknipt is?
Dit is vervelend voor de Brabanders, maar dit scheelt mij wel best veel tijd naar Arnhem, Oss en Nijmegen straks geloof ik, en dat zijn bestemmingen die ik niet snel niet direct zou doen. Alles van Den Bosch en verder is doordeweeks nu al sneller via Utrecht (terwijl het meer km's is).quote:Op woensdag 14 september 2016 21:48 schreef James1988 het volgende:
De tijdwinst van de versnelling van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) wordt grotendeels teniet gedaan in Brabant: dat ding staat 5 minuten in Den Bosch en 4 minuten in Breda.
En MASSA'S goederentreinenquote:Op woensdag 14 september 2016 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt best wat. In mijn tijd had je 2 keer per uur 5 minuten wat te doen:
18 de IC naar Den haag
19 de Sneltrein () naar Vlissingen
20 de IC naar Venlo
21 de Sneltrein naar Zwolle (stopte ook in Gilze-Rijen en Tilburg West).
En een half uur later weer.
En een doodenkele verdwaalde Stoptrein naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid
Slimmer inzetten van je materieel, die dingen rijden leeg rond ten zuiden van Dordrecht. In Dordrecht aftrappen en bijplaatsen is een crime geloof ikquote:Op donderdag 15 september 2016 00:42 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar heeft men in Breda liever een doorgaande sprinter, wat ik me kan voorstellen met zoveel kerende series. Dat je hem dan loskoppelt in Dordrecht en Den Bosch kan ik in komen wat serielengte betreft. Maar waarom Roosendaal-Den Haag dan ook geknipt is?
Geldt dit voor de nieuwe dienstregeling met de nieuwe treinen van Arriva?quote:Op woensdag 14 september 2016 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Via Somda begrijp ik dat de 'kwartiersdienst' tussen Sittard en Maastricht verdwijnt, omdat de sprinter naar Maastricht aansluit op de 800 die al naar Maastricht gaat in plaats van de 3500 die naar Heerlen gaat.
Boze tongen beweren dat de elektrische tractie inmiddels ook Zuid-Limburg bereikt heeftquote:Op donderdag 15 september 2016 08:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De intercity naar Heerlen schuift ook een beetje op waardoor ik vermoed dat als de sprinter naar Maastricht daarop aan zou sluiten deze verderop aan de kant zou moeten om de Intercity te laten passeren. Dan ben je het paard achter de wagen aan het spannen.
Daarvan doet nog niet alles bij mijquote:Op woensdag 14 september 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op desktop werkt deze prima http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
Die heb ik niet eerder voorbij zien komen, bijzonder!quote:Op donderdag 15 september 2016 09:11 schreef _serial_ het volgende:
Kennelijk hebben ze (volgens HAFAS dan) wel in hun wijsheid besloten dat er toch een intercity Lelydorp - Dordrecht niet stopt op Schiedam Centrum (om toch een beetje reistijdverlies goed te maken tussen Den haag en Dordrecht na het verlies van IC Den Haag - Venlo)
jupquote:Op donderdag 15 september 2016 08:02 schreef J.B. het volgende:
[..]
Geldt dit voor de nieuwe dienstregeling met de nieuwe treinen van Arriva?
mja, wil je bijvoorbeeld van Breda naar Zwolle of verder noordwaarts dan schiet je 0,0 op met die verschuivingquote:Op donderdag 15 september 2016 03:33 schreef James1988 het volgende:
Wat wel goed nieuws is: door het verschuiven van de 3600 (Zwolle - Roosendaal) wordt de aansluiting in 's-Hertogenbosch verbeterd. In plaats van een kwartier wachten (achterlichtaansluiting) wordt dat nu 5 minuten wachten. En dat kan zonder stress, want de aansluiting is crossplatform
En ze hebben er zeker ook een HSL naar Bielefeld?quote:Op donderdag 15 september 2016 08:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boze tongen beweren dat de elektrische tractie inmiddels ook Zuid-Limburg bereikt heeftKan zijn dat dat alleen op zon- en feestdagen is trouwens.
Iets met aansluitingen en een kapotte spoorbrugquote:Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens dat op zondag de uurdienst naar Weener op het andere halve uur rijdt. Wat is daar de reden van? Lijkt me niet handig voor een aansluiting in Leer die 1x per uur rijdt, of rijdt die dan ook op het andere halve uur?
Daar ook al? Willen ze het NL en D spoornetwerk ontkoppelen ofzo?quote:
Het is nog steeds dezelfde brug die een klein beetje stuk isquote:Op donderdag 15 september 2016 12:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar ook al? Willen ze het NL en D spoornetwerk ontkoppelen ofzo?
Niet alleen op zondag, maar ook 's avonds. Op het halve uur dat normaal de trein naar Weener rijdt, rijdt dan Groningen-Veendam.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens dat op zondag de uurdienst naar Weener op het andere halve uur rijdt. Wat is daar de reden van? Lijkt me niet handig voor een aansluiting in Leer die 1x per uur rijdt, of rijdt die dan ook op het andere halve uur?
Ja, dat weet ik ook. Maar waarom schuift dat dan een halfuur op? De belangrijkste aansluiting in Leer lijkt me de IC/RE naar Bremen. Met aankomst om .53 uit Groningen (doordeweeks) kan de bus om .56 weg. Rijtijd naar Leer is (zonder file) 15 minuten volgens Google Maps, dus .11 aan in Leer. Dan moet je daar nog een half uur wachten op de trein naar Bremen, en dat geldt ook in omgekeerde richting. Op zondag is het anders: .20 aan in Weener, dat zou om .38 in Leer betekenen. Overstaptijd is dan ineens nog maar 3 minuten, dat lijkt me dan weer aan de hele krappe kant...quote:Op donderdag 15 september 2016 12:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Iets met aansluitingen en een kapotte spoorbrug
Geen idee hoe ik er aan dacht... Maar ik zat met dat duesellijntje bij Enschede de grens over in mijn hoofdquote:Op donderdag 15 september 2016 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is nog steeds dezelfde brug die een klein beetje stuk is
Waarom kunnen ze niet gewoon de Intercity Lelystad-Dordrecht doortrekken naar Breda?quote:Op woensdag 14 september 2016 21:59 schreef James1988 het volgende:
De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:
x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
Waarom konden ze uberhaubt de IC Den Haag - Venlo niet behouden ipv deze halfbakken oplossing voor een aantal min winst voor een beperkte groep reizigers. (en dan heb ik het nog niet eens over hoeveel HSL Rotterdam - Breda eruit ligt)quote:Op donderdag 15 september 2016 14:28 schreef Jappie111 het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze niet gewoon de Intercity Lelystad-Dordrecht doortrekken naar Breda?
En dat Breda eigenlijk overbediend wordtquote:Op donderdag 15 september 2016 14:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom konden ze uberhaubt de IC Den Haag - Venlo niet behouden ipv deze halfbakken oplossing voor een aantal min winst voor een beperkte groep reizigers. (en dan heb ik het nog niet eens over hoeveel HSL Rotterdam - Breda eruit ligt)
Ookquote:Op donderdag 15 september 2016 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat Breda eigenlijk overbediend wordt
Hoezo?quote:Op donderdag 15 september 2016 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat Breda eigenlijk overbediend wordt
Op Spoorpro.nl werd er ook al melding van gemaakt. Daar wordt ook gesproken over het (vooralsnog) niet schrappen van een corridor. Welke? Dat staat niet in de brief...quote:Op donderdag 15 september 2016 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dijksma zit met gat van 200 miljoen op spoor
quote:Op donderdag 15 september 2016 15:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er komen nu eenmaal veel meer treinen dan goed is voor die ene treinfappert die in het station woont.
Morgen is ook al de opening van Harderwijk!quote:Op donderdag 15 september 2016 15:22 schreef Goverman het volgende:
morgen wordt trouwens het startsein gegeven voor de realisatie van het project Stationsgebied Driebergen-Zeist. Zie hier: de persuitnodiging van ProRail
De ICd rijdt dan wel tussen Breda en Rotterdam als ik de lijst met werkzaamheden mag geloven.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:28 schreef MTL het volgende:
Vanaf 26 september zal de hele icd met sandwichstammen gaan rijden.
Het weekend ervoor zijn er werkzaamheden waardoor de ICd niet zal rijden, dus dat is een perfecte gelegenheid om de stammen gereed te maken.
ik ga er vanuit dat er nog wel iets ruimte in de begroting zit, omdat projecten geboekt worden met een budget voor tegenslagen. Als er in geslaagd wordt bij de diverse projecten weinig tegenslagen te hebben zal het potentiële tekort steeds kleiner worden.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:19 schreef Goverman het volgende:
[..]
Op Spoorpro.nl werd er ook al melding van gemaakt. Daar wordt ook gesproken over het (vooralsnog) niet schrappen van een corridor. Welke? Dat staat niet in de brief...
Vroeger werd de term "potentieel tekort" niet gebruikt, maar werd gesproken over "spanning tussen budget en ambities". Dat laat iets meer zien over de sturingsmogelijkheden (meer budget of ambities bijstellen). Potentieel tekort klinkt zwaarder, hoewel er dus nog 2,8 miljard euro beschikbaar is voor PHS...
klopt, maar in vergelijking met de 500 miljoen die dreigde is er al het nodige veranderd in de vooruitzichten.quote:Op donderdag 15 september 2016 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een tekort van 200 miljoen poets je niet zomaar weg. Zeker als je bedenkt dat een aantal projecten flink wat risico met zich meebrengen. Wat ze nu doet is de hete aardappel naar haar opvolger doorschuiven. Niet erg verantwoordelijk maar wel logisch met de verkiezingen in het vooruitzicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |