abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165362191
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:29 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Meegenomen. Men stop er zelf al 64k in. Zekerheden lijken mij voldoende.
Ik wou hier ook voor ¤2000,- meenemen.
Ik wachten op de bevestigingsmail. Die kwam maar niet, toen opnieuw gedaan en hij was ineens vol :(
pi_165362292
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:58 schreef mtv het volgende:

[..]

Ik wou hier ook voor ¤2000,- meenemen.
Ik wachten op de bevestigingsmail. Die kwam maar niet, toen opnieuw gedaan en hij was ineens vol :(
Daar zit de AFM achter. Een nieuwe regel om mensen beter te laten spreiden. In het eerste uur van de pitch worden alleen bedragen tot 500 euro geaccepteerd. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-09-2016 12:08:13 ]
pi_165362397
Wie zit er nog meer in Bussman medical verhuur bij KoM?

Weet iemand wat er gebeurd is bij Bussman Medical verhuur, een bedrijf met 21 man personeel wat al 10 tallen jaren bestond, wat is daar gebeurd?

een faillisement komt niet uit de lucht vallen of toch?
pi_165366035
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:05 schreef bambricks het volgende:
Wie zit er nog meer in Bussman medical verhuur bij KoM?

Weet iemand wat er gebeurd is bij Bussman Medical verhuur, een bedrijf met 21 man personeel wat al 10 tallen jaren bestond, wat is daar gebeurd?

een faillisement komt niet uit de lucht vallen of toch?
Weet niet wat daar gebeurt is maar je geeft het zelf misschien al een beetje aan
21 man personeel kost zeg ongeveer ¤ 63000,00 per maand als er dan tijdje wat minder binnenkomt kan het hard gaan.
pi_165367441
Weer een kapper op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Tino-Novelli-BV

Met een fikse lening van L'Oreal _O- : L'Oréal biedt twee leningen aan van ¤6.100 en ¤6.600 die voortkomen uit een samenwerking. Deze leningen zijn bestemd voor de inventaris van de derde kapsalon.
pi_165367583
De top 10 van week 37:
pi_165369225
Supercut op KOM. Ik doe een bedragje.
pi_165369540
Nieuwe op FNC

FundingCircleNL twitterde op vrijdag 16-09-2016 om 18:14:07 Nieuw kredietproject > Nieuwe Inventaris en Marketingbudget > Lees verder: https://t.co/CBIDZx9Afq #crowdfunding https://t.co/gImgnPrzYb reageer retweet

[ Bericht 85% gewijzigd door djh77 op 16-09-2016 20:05:27 ]
pi_165369578
Beide schijven 1 van de projecten van sameningeld zijn even volgestort.Vraag me toch een beetje af of dat geen actie van SiG zelf is.Een paar uur geleden moest er nog 60K gefund worden in de schijven 1.

[ Bericht 19% gewijzigd door djh77 op 16-09-2016 20:18:12 ]
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:20:11 #255
132191 -jos-
Money=Power
pi_165370554
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:05 schreef Dwarsindeweg het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het klinkt beter dan een default. Nu hopen dat het nieuwe schema wel lukt.
Eerlijk gezegd klinkt dit slechter dan een default. Ik ben er even helemaal klaar mee nu. Van de zotte dat GVE denkt eenzijdig het contract aan te kunnen passen zonder de investeerders daarvoor om toestemming te vragen. :(
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_165371226
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:20 schreef -jos- het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd klinkt dit slechter dan een default. Ik ben er even helemaal klaar mee nu. Van de zotte dat GVE denkt eenzijdig het contract aan te kunnen passen zonder de investeerders daarvoor om toestemming te vragen. :(
Het laatste snap ik. Maar het is wel mijn enige project van mijn 4 gve-probleemprojecten waar er nog enig licht aan het eind van de tunnel lijkt te zijn. Ik zit/zat bv ook in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarover ik al een jaar lang niets inhoudelijks gehoord heb.
pi_165372204
ZACK Benelux.

Na veel negatieve reacties hier op het forum een goed 2 weken geleden toch voor 500 euro geinvesteerd bij Collin, Vandaag een mail van Collin.

SPOILER
Al met al een goede afloop, maar zal meer naar de raad van andere forumleden luisteren hier.
pi_165374502
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:20 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens. Of het nu een goed of een slecht voorstel is, daar zouden de investeerders zich over moeten kunnen uitspreken.
Ook wat mij betreft is het onacceptabel dat GvE zich, via de algemene voorwaarden, het recht heeft toegeëigend om zelfstandig, zonder enig overleg met de belanghebbende investeerders contracten en andere overeengekomen zaken te mogen wijzigen.
Ik heb daar in een ander project ook al bezwaar tegen gemaakt maar GvE heeft de arrogante mening dat de investeerders alleen goed zijn om de centjes te leveren en GvE het alleenrecht heeft om eigenhandig de overeenkomst achteraf te veranderen en te beslissen of en hoeveel je eventueel van je geld terug ziet :(
Ik vrees dat als de investeerders in deze zaken lekker achterover leunen het hek van de dam is. De tijd zal het leren.
pi_165374626
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens. Of het nu een goed of een slecht voorstel is, daar zouden de investeerders zich over moeten kunnen uitspreken.
Ook wat mij betreft is het onacceptabel dat GvE zich, via de algemene voorwaarden, het recht heeft toegeëigend om zelfstandig, zonder enig overleg met de belanghebbende investeerders contracten en andere overeengekomen zaken te mogen wijzigen.
Ik heb daar in een ander project ook al bezwaar tegen gemaakt maar GvE heeft de arrogante mening dat de investeerders alleen goed zijn om de centjes te leveren en GvE het alleenrecht heeft om eigenhandig de overeenkomst achteraf te veranderen en te beslissen of en hoeveel je eventueel van je geld terug ziet :(
dat kan GvE in de algemene voorwaarden opschrijven maar dat wil nog niet zeggen dat die bepaling ook stand houdt. Dat zou ultimo kunnen betekenen dat GvE allerlei bepalingen aan een overeenkomst in het nadeel van de investeerder kan wijzigen zonder dat de investeerder daar iets over kan zeggen. Dat riekt naar een strijdigheid met het beginsel van rechtszekerheid.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 16 september 2016 @ 22:31:46 #260
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165374771
Ik geef ze opzich wel gelijk, met die zeg 500 man crowd kom je toch nooit tot overeenstemming dus wat doe je dan? Toen bij QB kon je ook met iets instemmen maar dat moest iedereen doen dus ja dat lukt toch nooit. En zeker niet als er ook haast bij geboden is.

Zolang ze er een "goeie" deal uitslepen hebben ze mn zegen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165374871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:23 schreef komrad het volgende:

[..]

dat kan GvE in de algemene voorwaarden opschrijven maar dat wil nog niet zeggen dat die bepaling ook stand houdt. Dat zou ultimo kunnen betekenen dat GvE allerlei bepalingen aan een overeenkomst in het nadeel van de investeerder kan wijzigen zonder dat de investeerder daar iets over kan zeggen. Dat riekt naar een strijdigheid met het beginsel van rechtszekerheid.
Mee eens maar dat is wel wat ze nu doen.
pi_165374891
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:31 schreef AQuila360 het volgende:
Ik geef ze opzich wel gelijk, met die zeg 500 man crowd kom je toch nooit tot overeenstemming dus wat doe je dan? Toen bij QB kon je ook met iets instemmen maar dat moest iedereen doen dus ja dat lukt toch nooit. En zeker niet als er ook haast bij geboden is.

daar moeten ze een goed digitaal systeem voor maken waarbij zou kunnen gelden dat bij een bepaalde meerderheid van het ingelegde geld instemming bereikt is.
Het kan niet dat GvE als tussenpersoon voor de crowd van investeerders bepaalt of de deal acceptabel is.
pi_165374984
quote:

Andere platformen kunnen het toch ook? Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn. Je kunt de opties gewoon proberen zo goed mogelijk uit te onderhandelen en deze vervolgens voorleggen aan de investeerders die dan bijvoorbeeld binnen drie werkdagen hun voorkeur kunnen aangeven.
pi_165375205
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Andere platformen kunnen het toch ook? Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn. Je kunt de opties gewoon proberen zo goed mogelijk uit te onderhandelen en deze vervolgens voorleggen aan de investeerders die dan bijvoorbeeld binnen drie werkdagen hun voorkeur kunnen aangeven.
Denk dat ze dan ook sterker staan in de onderhandeling, kunnen ze zeggen ja maar daar gaan ze(crowd) niet mee akkoord.

ben ik ook voor, voorgestelde deal van GVE, ben je het er mee eens hoef je niets te doen, ben je er tegen binnen 3 dagen bericht.
pi_165375224
quote:

Ja, en als ze er in jou ogen geen "goeie" deal uitslepen dan nemen ze je zegen. Het gaat wel over jou geld.

Voor GvE natuurlijk ideaal, die kunnen nu ook goed hun eigen belangen meewegen en deze lopen niet altijd gelijk met die van de investeerders.
pi_165375286
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:38 schreef komrad het volgende:

[..]

daar moeten ze een goed digitaal systeem voor maken waarbij zou kunnen gelden dat bij een bepaalde meerderheid van het ingelegde geld instemming bereikt is.
Het kan niet dat GvE als tussenpersoon voor de crowd van investeerders bepaalt of de deal acceptabel is.
^O^
pi_165375590
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:21 schreef djh77 het volgende:
Beide schijven 1 van de projecten van sameningeld zijn even volgestort.Vraag me toch een beetje af of dat geen actie van SiG zelf is.Een paar uur geleden moest er nog 60K gefund worden in de schijven 1.
Voor het project in Geleen kan dat wel kloppen. Bij de pitch staat dat het project een fundingszekerheid heeft en hoe dan ook door gaat. Er is dus een investeerder die vooraf heeft toegezegd het overgebleven gedeelte vol te storten. Van die ander weet ik het ook niet.
Wel een raar moment overigens van deze investeerder om hem vol te storten.
  vrijdag 16 september 2016 @ 23:18:23 #268
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165375738
quote:

[..]

Meerderheid is dan het enige systeem wat zou kunnen ja maar dat is eigenlijk ook een slecht systeem.

Maar toen bij QB kon 1 stem tegen al het plan afblazen dus dat is ook zeker niets.

Maar jullie hebben wel gelijk hoor alleen met een crowd zie ik dat allemaal niet goed lopen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165376892
Tino Novelli B.V. is inmiddels 100% ingetekend. Aardig project al vind ik dat die jongen wel heel erg hard gaat met 1 kapsalon uitbreiding per jaar.

Zie ik het goed dat in oktober, november en december alleen rente betaald wordt, en de hoofdsom annuïtair in 33 termijnen daarna?
Pecunia non olet
pi_165376995
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 20:38 schreef quepos het volgende:
ZACK Benelux.

Na veel negatieve reacties hier op het forum een goed 2 weken geleden toch voor 500 euro geinvesteerd bij Collin, Vandaag een mail van Collin.

SPOILER
Al met al een goede afloop, maar zal meer naar de raad van andere forumleden luisteren hier.
Dank voor het delen. Was dus een snelle default geworden als er niet was ingegrepen.
Zonder financiering zal het bedrijf vermoedelijk deze maand wel bij de curator belanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-09-2016 00:22:14 ]
pi_165378508
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 00:10 schreef obligataire het volgende:
Tino Novelli B.V. is inmiddels 100% ingetekend. Aardig project al vind ik dat die jongen wel heel erg hard gaat met 1 kapsalon uitbreiding per jaar.

Zie ik het goed dat in oktober, november en december alleen rente betaald wordt, en de hoofdsom annuïtair in 33 termijnen daarna?
Oktober gaat hem niet worden. Lening is definitief na 15 september. 1e uitbetaling is dan pas begin november. Zoals ik het lees wordt er 2 maanden rente betaald en daarna 36 annuitaire aflossing.
pi_165379020
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 23:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor het project in Geleen kan dat wel kloppen. Bij de pitch staat dat het project een fundingszekerheid heeft en hoe dan ook door gaat. Er is dus een investeerder die vooraf heeft toegezegd het overgebleven gedeelte vol te storten. Van die ander weet ik het ook niet.
Wel een raar moment overigens van deze investeerder om hem vol te storten.
Ik wilde vanochtend mijn deel storten in schijf 1 van project Geleen, er stond van de week nog voldoende open. Maar ik zag dat schijf 1 nu inderdaad helemaal vol was. Daarom 50% van het bedrag wat ik in gedachten had om in schijf 1 te stoppen, nu maar in schijf 2 gestort.

[ Bericht 6% gewijzigd door FINONAF op 17-09-2016 09:46:52 ]
pi_165379403
Net schijf 2 van het Geleen bij SiG doorgerekend. Bij een investering van ¤1.000 is het werkelijk rendement na kosten afgerond 4,7%. Dat vind ik wat mager voor een tweede hypotheek
pi_165380477
quote:

[..]

Zit nog te denken of je ook niet een maximum aan stemrecht per investeerder moet invoeren.Bijvoorbeeld maximaal 10 % .
pi_165381670
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 11:43 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Zit nog te denken of je ook niet een maximum aan stemrecht per investeerder moet invoeren.Bijvoorbeeld maximaal 10 % .
Ik denk niet dat we moeten gaan nivelleren in stemrecht. Er wordt al genoeg genivelleerd door de belastingdienst.

Opvallend/opmerkelijk dat deze discussie over instemming nu opkomt bij GvE bij een project waar nu eindelijk wel een keer er een goede regeling voorgesteld wordt waarbij de investeerder gewoon zijn geld terug krijgt.

Overigens ben ik natuurlijk ook voor een vorm van (digitaIe) instemming van investeerders na rato van investering met een voorgestelde regeling door GvE/incassobureau bij een default. Maar we moeten uitkijken dat we het niet te ingewikkeld maken.
pi_165384693
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Opvallend/opmerkelijk dat deze discussie over instemming nu opkomt bij GvE bij een project waar nu eindelijk wel een keer er een goede regeling voorgesteld wordt waarbij de investeerder gewoon zijn geld terug krijgt.

Overigens ben ik natuurlijk ook voor een vorm van (digitaIe) instemming van investeerders na rato van investering met een voorgestelde regeling door GvE/incassobureau bij een default. Maar we moeten uitkijken dat we het niet te ingewikkeld maken.
Het is gewoon de zoveelste keer dat GvE deze eigenmachtige praktijk hanteert. Als het inderdaad een goede regeling is zullen de investeerders vast voor stemmen. Als je nu inschrijft op een project bij GvE kun je er niet vanuit gaan dat de afgesproken spelregels in de overeenkomst worden nagekomen. GvE kan nu dus (en doet dit ook) zonder enige goedkeuring van de investeerders contracten achteraf in overleg met de geldnemer aanpassen. De investeerders hebben het maar te slikken of je het er nu wel of niet mee eens bent. Gewoon waanzin. :(
pi_165385385
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 16:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

GvE kan nu dus (en doet dit ook) zonder enige goedkeuring van de investeerders contracten achteraf in overleg met de geldnemer aanpassen. De investeerders hebben het maar te slikken of je het er nu wel of niet mee eens bent. Gewoon waanzin. :(
Mee eens. Dat is natuurlijk ook waanzin. Het is ons geld dat uitgeleend is en als de voorwaarden worden bijgesteld gaan wij daarover en niet het platform dat andere belangen kan hebben als de investeerder.
pi_165386964
Er zou toch deze week een nieuwsbrief komen van twingo?
Is deze er al en is hij al.besproken?

Ik ben wel benieuwd naar de cijfers dus als iemand deze kan delen graag
pi_165386994
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens. Dat is natuurlijk ook waanzin. Het is ons geld dat uitgeleend is en als de voorwaarden worden bijgesteld gaan wij daarover en niet het platform dat andere belangen kan hebben als de investeerder.
En het gaat mij echt niet om dit specifieke project, want daar zit ik geeneens in maar om het principe. Ook bij een eerder project liep ik hier al tegenaan. Ik weet zeker dat als hierin niets gaat veranderen er nog vele zullen volgen en waar deze zelfde discussie zal worden gevoerd. Ik hoop oprecht dat GvE in ziet dat ze hierin de verkeerde weg bewandelen.
pi_165387490
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En het gaat mij echt niet om dit specifieke project, want daar zit ik geeneens in maar om het principe. Ook bij een eerder project liep ik hier al tegenaan. Ik weet zeker dat als hierin niets gaat veranderen er nog vele zullen volgen en waar deze zelfde discussie zal worden gevoerd. Ik hoop oprecht dat GvE in ziet dat ze hierin de verkeerde weg bewandelen.
Ik ben het in beginsel wel eens dat investeerders uiteindelijk zouden mogen beslissen of een regeling acceptabel is maar acht dat niet uitvoerbaar.

Ik denk dat als, in een geval van een probleem bij een project, eerst alle investeerders geraadpleegd moeten worden, dat dat een onwerkbare situatie is voor een platform. Het is in mijn beleving absoluut onmogelijk in overleg te gaan met alle investeerders en dan gezamenlijk hier één (meerderheid) standpunt in nemen. Dit kost zoveel tijd die er vaak niet is.

Hoe zie je zoiets ook voor je? Moet het platform opties geven waaruit je kunt kiezen, wie bepaald dan die opties, wat als een door jouw gewenste optie er niet bijstaat, hoelang mag je er over nadenken, wat gebeurt er met nieuwe inzichten n.a.v. de genoemde opties en hoe kom je als investeerder aan alle informatie van de geldlener die je wilt hebben om maar een paar zaken te noemen. Een totaal onwerkbare situatie lijkt mij want met vaak meer dan 100 investeerders hebben we ook tientalen meningen en voorstellen. Totaal onwerkbaar dus. Tenminste ik zie niet hoe je zoiets effectief zou kunnen regelen.

Ik vind dan ook dat een platform het voortouw moet nemen en snel tot een oplossing moet komen. Dat dat niet de oplossing is die alle investeerders fantastisch vinden is helaas onvermijdelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door mike79_n op 17-09-2016 19:39:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')