abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2016 @ 13:57:41 #181
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165009809
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alleen in Rotterdam gaat het niet om een paar mensen die in de bijstand hangen
Maar andere gemeentes kunnen dit misschien wel een goed idee vinden en willen het dan misschien ook doorvoeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165009831
http://www.rotterdam.nl/standbijstandsuitkeringen
https://www.google.nl/web(...)=inwoneres+Rotterdam

39.000 bijstandsuitkeringen op 610.000 mensen. Dan snap ik wel dat je rigoureus te werk moet gaan.

En ja, ik voel me af en toe wel eens gekke henkie als ik sommige vrienden achterover zie leunen.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, in heel Nederland gaat het niet om een paar mensen die in de Bijstand "hangen" (het woord hangen suggereert ook het één en ander trouwens).

Maar het zal wel om een paar mensen gaan waar dit voorstel van Leefbaar Rotterdam op van toepassing zou zijn. Niet iedereen in de Bijstand is daarin gekomen na een ontslag door een gebrek aan motivatie op de werkvloer. :P
pi_165009861
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies, maar dan heb ik liever dat er een paar mensen wegkomen met een gebrek aan motivatie, dan dat er een paar mensen ten onrechte beschuldigd worden van een gebrek aan motivatie (terwijl ze wellicht hele andere problemen hebben).
Bij het soort kutbaantjes die bijstandgerechtigden krijgen toegeworpen, is het vrij logisch dat je niet al te gemotiveerd bent . Motivatie hangt nu eenmaal ook af van de thymos, de waarde die een mens zichzelf toedicht. In zo'n kutbaantje ligt die waarde vrij laag. Wat moet je dan doen de hielen likken van je baas? Of de hele dag happy zijn?
I´m back.
pi_165009912
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:58 schreef Yreal het volgende:
http://www.rotterdam.nl/standbijstandsuitkeringen
https://www.google.nl/web(...)=inwoneres+Rotterdam

39.000 bijstandsuitkeringen op 610.000 mensen. Dan snap ik wel dat je rigoureus te werk moet gaan.

En ja, ik voel me af en toe wel eens gekke henkie als ik sommige vrienden achterover zie leunen.

[..]

Dan ga je toch lekker de bijstand in. Houd er wel rekening mee dat het, naarmate je er langer in zit, ook niet meer aan het werk komt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165009945
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker de bijstand in. Houd er wel rekening mee dat het, naarmate je er langer in zit, ook niet meer aan het werk komt.
Houd nou eens op met dat eeuwige riedeltje. Het is heel frustrerend om je drie slagen in het rond te werken voor 500 euro, en dan mensen die niks doen iedere maand ruim het dubbele te zien pakken.
pi_165009959
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zo is, dat bek houden en werken, want anders ben je je baan kwijt en wordt je gekort op je uitkering. Als je mazzel hebt mag je een tegenprestatie leveren in de vorm van onbetaalde arbeid.

Nederland anno 2016 :')! :r
Ik heb ooit een baan voor 20 uur per week gehad, maar moest 40 uur per week werken, want ze hadden niet genoeg geld me fulltime te betalen, maar hadden me wel nodig.
Ik vond het al wel prima omdat het leuk werk was, en ze me beloofd hadden dat ik die 20 extra uren het lekker rustig aan mocht doen en anderen kon aansturen het werk te doen.
Binnen no time zaten ze me alsnog achter de reet aan en moest ik continu hard werken. Als ik even een uurtje naar het ziekenhuis moest, werd dat direct van mijn vakantie-uren af gehaald.

Toen ik dat laatste merkte, ben ik even behoorlijk ontploft. En ineens mocht ik alle gemaakte overuren als vakantie-uren opnemen en mocht ik zelf mijn eigen urenadministratie bijhouden zonder dat zij het gingen controleren! _O-
Maar als diezelfde mensen dit ook zo konden doen, dat chanteren, dan had ik ewl een probleem gehad.
pi_165009961
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Houd nou eens op met dat eeuwige riedeltje. Het is heel frustrerend om je drie slagen in het rond te werken voor 500 euro, en dan mensen die niks doen iedere maand ruim het dubbele te zien pakken.
Dan word je zwaar onderbetaald, lijkt me.
I´m back.
  donderdag 1 september 2016 @ 14:04:11 #188
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165009984
quote:
Het is heel frustrerend om je drie slagen in het rond te werken voor 500 euro
Wat? Hoeveel uur werk je dan per week?
pi_165009988
Maar goed, dit soort dingetjes kun je dus ook verwachten als de PVV in de regering terecht komt hè. Zwakkeren kun je makkelijk pakken namelijk.
I´m back.
  Forum Admin donderdag 1 september 2016 @ 14:04:23 #190
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165009990
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb ooit een baan voor 20 uur per week gehad, maar moest 40 uur per week werken, want ze hadden niet genoeg geld me fulltime te betalen, maar hadden me wel nodig.
Ik vond het al wel prima omdat het leuk werk was, en ze me beloofd hadden dat ik die 20 extra uren het lekker rustig aan mocht doen en anderen kon aansturen het werk te doen.
Binnen no time zaten ze me alsnog achter de reet aan en moest ik continu hard werken. Als ik even een uurtje naar het ziekenhuis moest, werd dat direct van mijn vakantie-uren af gehaald.

Toen ik dat laatste merkte, ben ik even behoorlijk ontploft. En ineens mocht ik alle gemaakte overuren als vakantie-uren opnemen en mocht ik zelf mijn eigen urenadministratie bijhouden zonder dat zij het gingen controleren! _O-
Maar als diezelfde mensen dit ook zo konden doen, dat chanteren, dan had ik ewl een probleem gehad.
Dat bedoel ik. Ik heb tijden gebroken diensten gehad (07:00 tot 09:30 of soms 12:30) en dan om 15:30 weer tot 19:00 :') werk je maar een paar uur, wel je hele dag verkracht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165009992
quote:

[..]

Als je je drie slagen in de rondte werkt verdien je óf meer dan ¤ 500,-, dat is namelijk ruim beneden het minimumloon, of je bent 14.
  donderdag 1 september 2016 @ 14:04:55 #192
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165010006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als je werkt voor minimumloon heb je volgens mij netto maar ¤200 meer binnen dan iemand in de bijstand.
Nee, je gaat er bij een minimumloon gewoonlijk op achteruit. Dat komt omdat mensen in de bijstand overal kortingen of toeslagen krijgen, en iemand met minimumloon niet. Daar komt bij dat je voor je werk kosten moet maken (fatsoenlijke kleding, reiskosten en zo) en je geen tijd meer hebt om achter allerlei koopjes aan te gaan.
Zie het begrip armoedeval.
pi_165010015
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:03 schreef grimselman het volgende:
Op naar een Stasi samenleving waarin de ene helft de andere helft controleert.

Ook een uitstekend chantagemiddel voor de werkgever.
pi_165010025
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ik heb tijden gebroken diensten gehad (07:00 tot 09:30 of soms 12:30) en dan om 15:30 weer tot 19:00 :') werk je maar een paar uur, wel je hele dag verkracht.
Ah ja, dat zou ik ook krijgen bij een bepaalde werkgever. Dat heb ik toen geweigerd. Heeft me wel wat gelazer opgeleverd met het UWV, maar kort erop had ik toch al wel weer een andere baan. :)
pi_165010033
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan word je zwaar onderbetaald, lijkt me.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat? Hoeveel uur werk je dan per week?
Ik heb wat minimumloon baantjes omdat meer dan dat even niet lukt. Postlopen enzo, meer werken lukt niet omdat ik veel reistijd heb naar college. Maarja, naar Amsterdam verhuizen op zo'n loon zit er ook niet in..
pi_165010057
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Ik heb wat minimumloon baantjes omdat meer dan dat even niet lukt. Postlopen enzo, meer werken lukt niet omdat ik veel reistijd heb naar college. Maarja, naar Amsterdam verhuizen op zo'n loon zit er ook niet in..
Je bent een jongeman die studeert en bij zijn ouders woont dus?
I´m back.
pi_165010100
En mijn ex werd er bij de post uitgeflikkerd omdat ze haar werk niet goed deed. Dit heeft lekker een uitkering en mag op koste van de gemeente naar school. Ik mag gewoon lekker werken en bij mijn ouders blijven zitten. Dat frustreert onwijs.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bent een jongeman die studeert en bij zijn ouders woont dus?
correct. Maar dat is ook niet gratis he? Ik kom niet om van de honger hoor, allerminst.
pi_165010144
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:08 schreef Yreal het volgende:
En mijn ex werd er bij de post uitgeflikkerd omdat ze haar werk niet goed deed. Dit heeft lekker een uitkering en mag op koste van de gemeente naar school. Ik mag gewoon lekker werken en bij mijn ouders blijven zitten. Dat frustreert onwijs.

[..]

correct. Maar dat is ook niet gratis he? Ik kom niet om van de honger hoor, allerminst.
Ja, okee, maar goed, de situatie is tijdelijk, je hebt uitzicht op, neem ik aan, een aanzienlijke verbetering in je positie in de nabije toekomst. Voor mensen in de bijstand geldt dat meestal niet hè. Dus dat vind ik toch een heel ander verhaal.

Die wethouder zegt dan wel dat werk betekent dat je vooruit gaat, voor deze mensen betekent het dat niet, die blijven voor de rest van hun leven in dit soort kutbaantjes hangen.
I´m back.
pi_165010152
Wat is dit voor onzin dan? Nu kan je als werkgever de werknemer gewoon chanteren, zo van O jij wilt niet 1 uurtje langer blijven omdat er niemand anders kan invallen? Ja jij bent niet gemotiveerd ik meld het wel. Ben je helemaal gek om dit soort systemen in te voeren? Stasi praktijken dit
  donderdag 1 september 2016 @ 14:10:39 #200
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165010157
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:08 schreef Yreal het volgende:
En mijn ex werd er bij de post uitgeflikkerd omdat ze haar werk niet goed deed. Dit heeft lekker een uitkering en mag op koste van de gemeente naar school.
Dit slaat nergens op (als het waar is).
Hoe oud is je ex? Neem aan dat je verplicht bent stufi te nemen als je weer naar school gaat.
pi_165010215
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:10 schreef vigen98 het volgende:
Wat is dit voor onzin dan? Nu kan je als werkgever de werknemer gewoon chanteren, zo van O jij wilt niet 1 uurtje langer blijven omdat er niemand anders kan invallen? Ja jij bent niet gemotiveerd ik meld het wel. Ben je helemaal gek om dit soort systemen in te voeren? Stasi praktijken dit
Mensen zijn volledig aan willekeur overgeleverd. Wat op zich sws al voorkomt.
I´m back.
pi_165010267
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zegt meer over het gat in de hand dan over de hoogte. Van de huidige 1000¤ kan je prima rondkomen als je op je geld let, zelfs als je huis 700¤ per maand kost.
Wat? Als je huis 700 per maand kost kan je echt niet met de resterende 300 euro in een maand overleven hoor
pi_165010327
Goed plan. Het is inderdaad vragen om willekeur, maar dat hweft voordelen. Mensen werken harder en ze zullen minder zeuren over luxe zaken op het werk als ergomische bureaus, pensioenen en toeslagen voor nachtdiensten.
Zaken die de winstgevendheid in gevaar brengen.
pi_165010335
quote:

[..]

Dan werk je niet fulltime of je bent nog minderjarig. Slaat dus nergens op om dat met elkaar te vergelijken.
pi_165010349
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:20 schreef Ulx het volgende:
Goed plan. Het is inderdaad vragen om willekeur, maar dat hweft voordelen. Mensen werken harder en ze zullen minder zeuren over luxe zaken op het werk als ergomische bureaus, pensioenen en toeslagen voor nachtdiensten.
Zaken die de winstgevendheid in gevaar brengen.
Deze man praat money _O_ .
pi_165010647
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan werk je niet fulltime of je bent nog minderjarig. Slaat dus nergens op om dat met elkaar te vergelijken.
Nee, ik studeer. 22 jarige in de bijstand krijgen 1300 per maand om de hele dag WoW te kunnen spelen in hun onderbroek. Die hebben meer te besteden dan ik, en hoeven er geen zak voor te doen. Dat frustreert. Hoe moeilijk is het nou om te erkennen dat die gevoelens mogelijk zijn?
pi_165010704
quote:
8s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, ik studeer. 22 jarige in de bijstand krijgen 1300 per maand om de hele dag WoW te kunnen spelen in hun onderbroek. Die hebben meer te besteden dan ik, en hoeven er geen zak voor te doen. Dat frustreert. Hoe moeilijk is het nou om te erkennen dat die gevoelens mogelijk zijn?
Als het goed is krijgt niemand jonger dan 27 jaar Bijstand.

Als je jonger bent dan 27 dan moet je verplicht een studie volgen of betaalde arbeid verrichten (tenzij duidelijke handicap uiteraard).

Bovendien is Bijstand geen 1300 euro per maand, maar hooguit 930 euro per maand voor een alleenstaande (exclusief toeslagen).

Verder is die afgunst richting Bijstandsgerechtigden wel degelijk zeer verwonderlijk. Die mensen zitten maar al te vaak in een langdurige - zo niet levenslange - uitzichtloze situatie met zeer beperkte middelen. Dat is niets om afgunstig op te zijn. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165010747
quote:

[..]

1300 euro per maand!? Nog nooit zulke verhalen gehoord over de bijstand, vertel me meer!

Je voorstelling van de praktijk klopt niet. Mensen die de hele dag thuis zitten kunnen of geen werk vinden (ongeacht hoeveel ze hun best ook doen), zijn arbeidsongeschikt en kunnen niets anders doen dan hun hele leven thuis uitzitten (wat met een beperkt budget nogal saai is lijkt me) of frauderen omdat ze niet voor de rest van hun leven kut minimumloon baantjes willen.
Met beter perspectief voor mensen die laagopgeleid zijn zal het percentage van fraudeurs in de bijstand sneller opdrogen dan dwang gebruiken om mensen aan het werk te krijgen lijkt me.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165010776
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als het goed is krijgt niemand jonger dan 27 jaar Bijstand.
echt wel
quote:
Als je jonger bent dan 27 dan moet je verplicht een studie volgen of betaalde arbeid verrichten (tenzij duidelijke handicap uiteraard).
Of als zo'n traject niet zinnig geacht is. Of dat ze niks vinden. Betaalde arbeid verrichten moet je sowieso he.
quote:
Bovendien is Bijstand geen 1300 euro per maand, maar hooguit 930 euro per maand voor een alleenstaande (exclusief toeslagen).
Ja, ik reken even met toeslagen he :')
  donderdag 1 september 2016 @ 14:51:06 #210
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165010923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:03 schreef grimselman het volgende:

Ook een uitstekend chantagemiddel voor de werkgever.
Wil je niet onbetaald overwerken? Prima, als je contract over twee maanden afloopt geef ik je aan bij de Stasi het UWV
pi_165010938
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

echt wel
Nou ja, zolang ze in staat worden geacht onderwijs te volgen of arbeid te verrichten bestaat er geen recht op Bijstand voor deze groep in ieder geval.

Ben je niet geschikt om onderwijs te volgen of arbeid te verrichten dan heb je inderdaad recht op Bijstand op die leeftijd, maar dan ben je ook behoorlijk fucked.

quote:
Ja, ik reken even met toeslagen he :')
Ah, lekker makkelijk en suggestief aangezien toeslagen per persoon kunnen verschillen (afhankelijk van de hoogte van de huur, de maximale zorgtoeslag is overigens 79 euro per maand).

Maar goed, stel dat de persoon in kwestie inderdaad 1300 euro per maand krijgt. Dan is dat nog altijd geen vetpot en heeft deze persoon een hoge huur.

Maar zoals ik al eerder zei, Bijstandsgerechtigden zitten vaak langdurig en soms zelfs hun gehele leven in een uitzichtloze situatie met een karig / sober inkomen. Op zichzelf is daar niet zoveel mis mee, maar daar is dus niets om afgunstig op te zijn hé. :')

Ik snap dat dus echt niet. Wees blij dat jij gezond bent en goed functioneert en waarschijnlijk later gewoon wel een functie kunt vervullen waarbij je minimaal het dubbele zo niet het 3 of 4 voudige gaat verdienen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165011066
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Of als zo'n traject niet zinnig geacht is. Of dat ze niks vinden. Betaalde arbeid verrichten moet je sowieso he.
Als een studie op die leeftijd niet zinnig geacht wordt is je leven echt niet zo'n pretje dat je lekker veertig jaar lang kan genieten van WoW in je onderbroek, dan heb je wel grotere problemen.
pi_165011083
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:41 schreef Tomatenboer het volgende:
maar hooguit 930 euro per maand voor een alleenstaande (exclusief toeslagen).
Dat vind ik dan eigenlijk weer best veel, als dat echt zonder toeslagen is.
Ik dacht dat het een soortgelijk bedrag inclusief toeslagen zou zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap dat dus echt niet. Wees blij dat jij gezond bent en goed functioneert en waarschijnlijk later gewoon wel een functie kunt vervullen waarbij je minimaal het dubbele zo niet het 3 of 4 voudige gaat verdienen.
Ik denk dat veel laagopgeleiden niet minimaal het dubbele zo niet het 3 of 4 voudige gaan verdienen hoor. :') ____!
pi_165011120
quote:
Maar goed, stel dat de persoon in kwestie inderdaad 1300 euro per maand krijgt. Dan is dat nog altijd geen vetpot en heeft deze persoon een hoge huur.
Ik zou er geld aan overhouden, als ik geen auto zou hebben (wat niet hoeft als je in de bijstand zit)
pi_165011122
quote:

[..]

Nou ja, zolang ze in staat worden geacht onderwijs te volgen of arbeid te verrichten bestaat er geen recht op Bijstand voor deze groep in ieder geval.

Ben je niet geschikt om onderwijs te volgen of arbeid te verrichten dan heb je inderdaad recht op Bijstand op die leeftijd, maar dan ben je ook behoorlijk fucked.

[..]
Waar haal je dit vandaan dan? :')
quote:
Ah, lekker makkelijk en suggestief aangezien toeslagen per persoon kunnen verschillen (afhankelijk van de hoogte van de huur, de maximale zorgtoeslag is overigens 79 euro per maand).

Maar zoals ik al eerder zei, Bijstandsgerechtigden zitten vaak langdurig en soms zelfs hun gehele leven in een uitzichtloze situatie met een karig / sober inkomen. Op zichzelf is daar niet zoveel mis mee, maar daar is dus niets om afgunstig op te zijn hé. :')

Zo makkelijk he. Van jij gaat later toch 3x zoveel verdienen. Ik moet het nog maar eens zien :')
pi_165011158
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:58 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dat vind ik dan eigenlijk weer best veel, als dat echt zonder toeslagen is.
Ik dacht dat het een soortgelijk bedrag inclusief toeslagen zou zijn.
Dan ligt jouw referentiekader anders. Het is echt niet veel als je daar alles van moet betalen hoor.

quote:
Ik denk dat veel laagopgeleiden niet minimaal het dubbele zo niet het 3 of 4 voudige gaan verdienen hoor. :') ____!
Nee uiteraard niet, maar ik had het dan ook tegen Yreal.

Laagopgeleiden met een minimumloon verdienen over het algemeen pakweg 300 tot 400 euro meer dan een Bijstandsgerechtigde. Vaak wordt vergeten dat mensen met een inkomen op het minimumloon ook gewoon recht hebben op toeslagen en dergelijke.
pi_165011197
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:00 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik zou er geld aan overhouden, als ik geen auto zou hebben (wat niet hoeft als je in de bijstand zit)
Jij wel, een ander misschien weer niet.

Bedenk wel dat je alleen op 1300 euro per maand uitkomt (voor een alleenstaande) als deze de hoogste huurtoeslag krijgt, en die krijg je weer alleen als je huur meer dan 600 euro per maand bedraagt geloof ik. Jij hebt wellicht een (veel) lagere huur (of een koopwoning).
pi_165011200
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je krijgt alleen bijstand als je geen recht hebt op andere uitkeringen. Stufi wordt wel zo gezien, dus als je stufi krijgt heb je automatisch geen recht op bijstand. In het verlengde hiervan is het ook zo dat als je wel stufi zou kúnnen krijgen, maar er voor kiest om niet te gaan studeren, je óók geen bijstand ontvangt.
pi_165011226
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon Bijstandsregels hoor. Maar daar ben jij schijnbaar niet van op de hoogte.

quote:
Zo makkelijk he. Van jij gaat later toch 3x zoveel verdienen. Ik moet het nog maar eens zien :')
Je zei dat je studeert. Ik neem aan dat je dan een hbo of universitaire studie doet. Dan is het wel aannemelijk dat je minimaal het dubbele gaat verdienen in ieder geval (mits je gezond blijft van lijf en leden).
pi_165011233
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je krijgt alleen bijstand als je geen recht hebt op andere uitkeringen. Stufi wordt wel zo gezien, dus als je stufi krijgt heb je automatisch geen recht op bijstand. In het verlengde hiervan is het ook zo dat als je wel stufi zou kúnnen krijgen, maar er voor kiest om niet te gaan studeren, je óók geen bijstand ontvangt.
Natuurlijk wel. Dan kom je in zo'n werk/leer beoordelingstraject. Wat denk je dat er gebeurd als daar niks voor je is?
pi_165011248
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Gewoon Bijstandsregels hoor. Maar daar ben jij schijnbaar niet van op de hoogte.

[..]

Je zei dat je studeert. Ik neem aan dat je dan een hbo of universitaire studie doet. Dan is het wel aannemelijk dat je minimaal het dubbele gaat verdienen in ieder geval (mits je gezond blijft van lijf en leden).
Haha. Tenzij techniek mag je in je handjes knijpen als je de 2k al haalt.
pi_165011250
quote:

[..]

Iemand die bijstand krijgt woont niet bij z'n ouders thuis. Jij wel. Daar houdt de vergelijking al op.
pi_165011270
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand die bijstand krijgt woont niet bij z'n ouders thuis. Jij wel. Daar houdt de vergelijking al op.
Momenteel doe ik het ervoor hoor. Lijkt mij primaaaa toeven. Dat is zeg maar een beetje het punt dat ze ook je stuffi beginnen in te korten.
pi_165011277
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als starter op de arbeidsmarkt ja. Maar je groeit in de meeste gevallen door naar het inkomen wat ik hierboven al schetste. :)
pi_165011300
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Dan kom je in zo'n werk/leer beoordelingstraject. Wat denk je dat er gebeurd als daar niks voor je is?
Een BBL-opleiding geeft ook recht op stufi, en dus geen bijstand. Als jij oprecht wilt ruilen met iemand die ongeschikt is om zowel een opleiding als een beroep te doen voor die paar centen moet je dat lekker doen, maar als ik jou was zou ik God op mijn blote knietjes bedanken dat je een goed paar hersenen hebt en niet in dezelfde probleemcategorie zit.
pi_165011305
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Jij wel, een ander misschien weer niet.

Bedenk wel dat je alleen op 1300 euro per maand uitkomt (voor een alleenstaande) als deze de hoogste huurtoeslag krijgt, en die krijg je weer alleen als je huur meer dan 600 euro per maand bedraagt geloof ik. Jij hebt wellicht een (veel) lagere huur (of een koopwoning).
Nee, ik heb geen lagere huur.

En je schrijft "jij wel, een ander misschien niet". Daar zit hem de crux natuurlijk. Hiermee impliceer dat sommige mensen een ander uitgavepatroon hebben. Maar dan zit daar het probleem. Het is een kwestie van de tering naar de nering zetten.
pi_165011333
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zit niet in de techniek en toch ruim boven de 2k.

/stoer.
pi_165011350
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een BBL-opleiding geeft ook recht op stufi, en dus geen bijstand. Als jij oprecht wilt ruilen met iemand die ongeschikt is om zowel een opleiding als een beroep te doen voor die paar centen moet je dat lekker doen, maar als ik jou was zou ik God op mijn blote knietjes bedanken dat je een goed paar hersenen hebt en niet in dezelfde probleemcategorie zit.
Godver man. BBL geeft geen recht op stufi. Daar heb je een baan en krijg je salaris.. Komt het er nou echt niet bij je door dat mensen jaloers kunnen zijn op mensen die meer hebben en niks doen?
pi_165011361
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Momenteel doe ik het ervoor hoor. Lijkt mij primaaaa toeven.
Dan ga je lekker de bijstand in en op jezelf wonen. En kom over een maand of 3 maar terug.
pi_165011368
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Godver man. BBL geeft geen recht op stufi. Daar heb je een baan en krijg je salaris.. Komt het er nou echt niet bij je door dat mensen jaloers kunnen zijn op mensen die meer hebben en niks doen?
Mensen die in de bijstand zitten hebben meer dan welke doelgroep precies??
pi_165011377
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Sorry, BOL.

Als je een salaris hebt krijg je overigens ook geen bijstand, dus ook bij BBL heb je dus geen bijstand.
pi_165011398
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan ga je lekker de bijstand in en op jezelf wonen. En kom over een maand of 3 maar terug.
Kom aan zeg. Als het klopt wat tomatenboer zegt: 1300 euro, bij 600 euro huur, kan je daar prima van rondkomen, en nog overhouden ook.
pi_165011401
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

En je schrijft "jij wel, een ander misschien niet". Daar zit hem de crux natuurlijk. Hiermee impliceer dat sommige mensen een ander uitgavepatroon hebben. Maar dan zit daar het probleem. Het is een kwestie van de tering naar de nering zetten.
Nee, ik schrijf dat omdat de hoogte van de toeslagen afhangt van de hoogte van je huur.

Dus dat jij het prima met 1300 zou kunnen redden zou kunnen komen doordat je huur veel lager ligt (maar dat is dus niet het geval). Overigens zou je dan dus ook minder toeslag krijgen, en dus op een lager bedrag uitkomen.

Maar dat 'de tering naar de nering zetten' wordt altijd wel erg makkelijk geroepen. Zeker als je langdurig of zelfs levenslang tot een uitkering bent 'veroordeeld'.
pi_165011407
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:57 schreef tong80 het volgende:
Werkgevers moeten 'klikken' bij de sociale dienst over ongemotiveerde, voormalige werknemers die na hun ontslag een uitkering aanvragen. Als ze niet hun best hebben gedaan, moeten ze gekort worden op hun uitkering, vindt Leefbaar Rotterdam.

[ afbeelding ]

De werkgever zou moeten zeggen: doe jij niet je best, dan verleng ik je contract niet en meld ik het bij de sociale dienst

,,De werkgever zou moeten zeggen: doe jij niet je best, dan verleng ik je contract niet en meld ik het bij de sociale dienst'', zegt Leefbaar-raadslid Ingeborg Hoogveld.

De maatregel moet een stok achter de deur zijn om te voorkomen dat ongemotiveerde en laagbetaalde werknemers zich laten ontslaan om aanspraak te maken op een uitkering.

Volgens Hoogveld is het voor deze groep Rotterdammers nu erg makkelijk om van hun arbeidscontract af te komen zonder dat dat gevolgen heeft. ,,Als je je werk niet goed doet, is je werkgever je liever kwijt dan rijk. Ik wil dat de reden bekend wordt bij de sociale dienst'', zegt Hoogveld. ,,Als het contract niet verlengd wordt door gebrek aan motivatie, dan moet een maatregel volgen op de uitkering.''

Leefbaar Rotterdam wil dit beleid toepassen bij de groep werklozen, die in 'een zorgtraject' zit. ,,Als deze Rotterdammers vanuit hun uitkering een baan vinden, zie je vaak lage motivatie op het werk'', zegt Hoogveld. ,,Zij hebben al problemen thuis. Doen meestal laaggeschoold werk en krijgen weinig betaald.''

Leefbaar vindt dat het aan de afdeling Werk en Inkomen is om contact op te nemen en onderhouden met werkgevers, die regelmatig Rotterdammers uit deze doelgroep in dienst nemen. Hoogveld vermoedt dat werkgevers huiverig zullen te zijn om te 'klikken' over een voormalige werknemer.

Stappen naar voren
,,Werk is onlosmakelijk verbonden met het zetten van stappen naar voren. Daarbij is het natuurlijk ook belangrijk dat mensen gemotiveerd blijven'', betoogde Hoogveld gisteren tijdens de commissievergadering. ,,Door dit belang in gesprekken met werkgevers naar voren te brengen, creëer je begrip om het gebrek aan motivatie te melden.'' De grootste coalitiepartij wil binnenkort een motie indienen om deze maatregel in te voeren.

Wethouder Maarten Struijvenberg (werk, Leefbaar) stelt dat nu af en toe gebeld wordt met een werkgever over de reden van ontslag. Dat gebeurt volgens Hoogveld echter nog te weinig en niet als een contract niet wordt verlengd.

http://www.ad.nl/rotterda(...)-uitkering~a8c4d7bc/

'Meneer de werkgever. Deed ie echt zijn best niet ? Ok, dan moet ie maar onder het minimumloon gaan leven.'

:P
Beetje een onzinplan. Laat ze eerst maar eens wat doen met meldingen tav sollicitaties terwijl de betreffende persoon helemaal niet wil werken. Dat is frauduleus.

Er met de pet naar gooien kan te veel oorzaken hebben om daar echt consequenties aan te kunnen verbinden.
pi_165011410
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

De huur zal dan omlaag moeten, samen met overige vaste uitgaven (G/W/L, boodschappen ect.). Verhuizen in de huidige huizenmarkt naar een goedkopere woning is een utopie. Je zou mensen naar de voedselbank kunnen sturen, wat ook heel vaak gebeurt tegenwoordig juist omdat de bijstand uitkering zo laag is.

Dus "tering naar de nering zetten" zit er niet in voor de meeste mensen.
pi_165011460
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar dat 'de tering naar de nering zetten' wordt altijd wel erg makkelijk geroepen. Zeker als je langdurig of zelfs levenslang tot een uitkering bent 'veroordeeld'.
Dude, ik weet toch wat ik nu uitgeef? Dat ik nu meer verdien, doet niet ter zake, hooguit zal energierekening iets hoger uitvallen als je de ganse dag thuis zit.

Dus hoezo makkelijk roepen?
pi_165011498
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:12 schreef NgInE het volgende:
Dus "tering naar de nering zetten" zit er niet in voor de meeste mensen.
bij 700 euro vrij te besteden, na aftrek huur vind ik het moeilijk dat te geloven... Denk eens na, vind jij 700 euro weinig als de huur er al vanaf is?
pi_165011500
Als ik alleen al denk aan de fysieke, mentale of cognitieve problemen die je moet hebben voordat het UWV je ongeschikt verklaart voor zowel een opleiding als een baan rijzen de haren mij te berge.

Yreal kan blijkbaar alleen maar denken aan 'gratis geld niks doen', maar realiseert zich verder niet dat je leven op dat punt waarschijnlijk volkomen uitzichtloos is en je het de rest van je leven met dat bedrag zal moeten doen terwijl je van het UWV door allerlei hoepels moet springen. Wat een bestaan om jaloers op te zijn inderdaad, zeker als je ouder dan 25 bent en iedereen om je heen wel gewoon aan het werk is, huizen koopt, kinderen krijgt en noem het maar op.
pi_165011534
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:15 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dude, ik weet toch wat ik nu uitgeef? Dat ik nu meer verdien, doet niet ter zake, hooguit zal energierekening iets hoger uitvallen als je de ganse dag thuis zit.

Dus hoezo makkelijk roepen?
Je weet nog wel dat ik het eerder al over huur enzo had, right?

Ik heb het idee dat jij mensen liever ziet lijden in armoede dan dat je die paar euro per maand aan belasting betaald.
pi_165011544
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:16 schreef Ludachrist het volgende:
Als ik alleen al denk aan de fysieke, mentale of cognitieve problemen die je moet hebben voordat het UWV je ongeschikt verklaart voor zowel een opleiding als een baan rijzen de haren mij te berge.

Yreal kan blijkbaar alleen maar denken aan 'gratis geld niks doen', maar realiseert zich verder niet dat je leven op dat punt waarschijnlijk volkomen uitzichtloos is en je het de rest van je leven met dat bedrag zal moeten doen terwijl je van het UWV door allerlei hoepels moet springen. Wat een bestaan om jaloers op te zijn inderdaad, zeker als je ouder dan 25 bent en iedereen om je heen wel gewoon aan het werk is, huizen koopt, kinderen krijgt en noem het maar op.
Oh ja, dat ik in de brandende hitte de post aan het bezorgen ben. Kom een bekende bijstandstrekker langs. "Joh goh, ik ben helemaal bek af hoor. Ik ben net naar de stad geweest, even shoppen. En zo ook nog naar een verjaardag toe. Ik ben blij dat ik zit zometeen".

Ja, wat zielig allemaal..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')