Zo is, dat bek houden en werken, want anders ben je je baan kwijt en wordt je gekort op je uitkering. Als je mazzel hebt mag je een tegenprestatie leveren in de vorm van onbetaalde arbeid.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:48 schreef ToT het volgende:
[..]En zo heb je voor 3 FTE aan werk te pakken.
Dreig je er aan onderdoor te gaan? Niet zeiken, anders wordt er een klacht over je ingediend!
Precies, maar dan heb ik liever dat er een paar mensen wegkomen met een gebrek aan motivatie, dan dat er een paar mensen ten onrechte beschuldigd worden van een gebrek aan motivatie (terwijl ze wellicht hele andere problemen hebben).quote:Op donderdag 1 september 2016 13:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, en vervolgens gaan we toch vrolijk weer door met iedereen geld geven, want humaan. Je zit gewoon met een heel groot bewijsprobleem in dit soort gevallen.
Alleen in Rotterdam gaat het niet om een paar mensen die in de bijstand hangenquote:Op donderdag 1 september 2016 13:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, maar dan heb ik liever dat er een paar mensen wegkomen met een gebrek aan motivatie, dan dat er een paar mensen ten onrechte beschuldigd worden van een gebrek aan motivatie (terwijl ze wellicht hele andere problemen hebben).
Klopt, in heel Nederland gaat het niet om een paar mensen die in de Bijstand "hangen" (het woord hangen suggereert ook het één en ander trouwens).quote:Op donderdag 1 september 2016 13:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen in Rotterdam gaat het niet om een paar mensen die in de bijstand hangen
Maar andere gemeentes kunnen dit misschien wel een goed idee vinden en willen het dan misschien ook doorvoeren.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen in Rotterdam gaat het niet om een paar mensen die in de bijstand hangen
quote:Op donderdag 1 september 2016 13:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, in heel Nederland gaat het niet om een paar mensen die in de Bijstand "hangen" (het woord hangen suggereert ook het één en ander trouwens).
Maar het zal wel om een paar mensen gaan waar dit voorstel van Leefbaar Rotterdam op van toepassing zou zijn. Niet iedereen in de Bijstand is daarin gekomen na een ontslag door een gebrek aan motivatie op de werkvloer.
Bij het soort kutbaantjes die bijstandgerechtigden krijgen toegeworpen, is het vrij logisch dat je niet al te gemotiveerd bent . Motivatie hangt nu eenmaal ook af van de thymos, de waarde die een mens zichzelf toedicht. In zo'n kutbaantje ligt die waarde vrij laag. Wat moet je dan doen de hielen likken van je baas? Of de hele dag happy zijn?quote:Op donderdag 1 september 2016 13:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, maar dan heb ik liever dat er een paar mensen wegkomen met een gebrek aan motivatie, dan dat er een paar mensen ten onrechte beschuldigd worden van een gebrek aan motivatie (terwijl ze wellicht hele andere problemen hebben).
Dan ga je toch lekker de bijstand in. Houd er wel rekening mee dat het, naarmate je er langer in zit, ook niet meer aan het werk komt.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:58 schreef Yreal het volgende:
http://www.rotterdam.nl/standbijstandsuitkeringen
https://www.google.nl/web(...)=inwoneres+Rotterdam
39.000 bijstandsuitkeringen op 610.000 mensen. Dan snap ik wel dat je rigoureus te werk moet gaan.
En ja, ik voel me af en toe wel eens gekke henkie als ik sommige vrienden achterover zie leunen.
[..]
Houd nou eens op met dat eeuwige riedeltje. Het is heel frustrerend om je drie slagen in het rond te werken voor 500 euro, en dan mensen die niks doen iedere maand ruim het dubbele te zien pakken.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker de bijstand in. Houd er wel rekening mee dat het, naarmate je er langer in zit, ook niet meer aan het werk komt.
Ik heb ooit een baan voor 20 uur per week gehad, maar moest 40 uur per week werken, want ze hadden niet genoeg geld me fulltime te betalen, maar hadden me wel nodig.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo is, dat bek houden en werken, want anders ben je je baan kwijt en wordt je gekort op je uitkering. Als je mazzel hebt mag je een tegenprestatie leveren in de vorm van onbetaalde arbeid.
Nederland anno 2016!
Dan word je zwaar onderbetaald, lijkt me.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Houd nou eens op met dat eeuwige riedeltje. Het is heel frustrerend om je drie slagen in het rond te werken voor 500 euro, en dan mensen die niks doen iedere maand ruim het dubbele te zien pakken.
Wat? Hoeveel uur werk je dan per week?quote:Op donderdag 1 september 2016 14:02 schreef Yreal het volgende:
Het is heel frustrerend om je drie slagen in het rond te werken voor 500 euro
Dat bedoel ik. Ik heb tijden gebroken diensten gehad (07:00 tot 09:30 of soms 12:30) en dan om 15:30 weer tot 19:00quote:Op donderdag 1 september 2016 14:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb ooit een baan voor 20 uur per week gehad, maar moest 40 uur per week werken, want ze hadden niet genoeg geld me fulltime te betalen, maar hadden me wel nodig.
Ik vond het al wel prima omdat het leuk werk was, en ze me beloofd hadden dat ik die 20 extra uren het lekker rustig aan mocht doen en anderen kon aansturen het werk te doen.
Binnen no time zaten ze me alsnog achter de reet aan en moest ik continu hard werken. Als ik even een uurtje naar het ziekenhuis moest, werd dat direct van mijn vakantie-uren af gehaald.
Toen ik dat laatste merkte, ben ik even behoorlijk ontploft. En ineens mocht ik alle gemaakte overuren als vakantie-uren opnemen en mocht ik zelf mijn eigen urenadministratie bijhouden zonder dat zij het gingen controleren!![]()
Maar als diezelfde mensen dit ook zo konden doen, dat chanteren, dan had ik ewl een probleem gehad.
Als je je drie slagen in de rondte werkt verdien je óf meer dan ¤ 500,-, dat is namelijk ruim beneden het minimumloon, of je bent 14.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Houd nou eens op met dat eeuwige riedeltje. Het is heel frustrerend om je drie slagen in het rond te werken voor 500 euro, en dan mensen die niks doen iedere maand ruim het dubbele te zien pakken.
Nee, je gaat er bij een minimumloon gewoonlijk op achteruit. Dat komt omdat mensen in de bijstand overal kortingen of toeslagen krijgen, en iemand met minimumloon niet. Daar komt bij dat je voor je werk kosten moet maken (fatsoenlijke kleding, reiskosten en zo) en je geen tijd meer hebt om achter allerlei koopjes aan te gaan.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je werkt voor minimumloon heb je volgens mij netto maar ¤200 meer binnen dan iemand in de bijstand.
quote:Op donderdag 1 september 2016 10:03 schreef grimselman het volgende:
Op naar een Stasi samenleving waarin de ene helft de andere helft controleert.
Ook een uitstekend chantagemiddel voor de werkgever.
Ah ja, dat zou ik ook krijgen bij een bepaalde werkgever. Dat heb ik toen geweigerd. Heeft me wel wat gelazer opgeleverd met het UWV, maar kort erop had ik toch al wel weer een andere baan.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Ik heb tijden gebroken diensten gehad (07:00 tot 09:30 of soms 12:30) en dan om 15:30 weer tot 19:00werk je maar een paar uur, wel je hele dag verkracht.
quote:Op donderdag 1 september 2016 14:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan word je zwaar onderbetaald, lijkt me.
Ik heb wat minimumloon baantjes omdat meer dan dat even niet lukt. Postlopen enzo, meer werken lukt niet omdat ik veel reistijd heb naar college. Maarja, naar Amsterdam verhuizen op zo'n loon zit er ook niet in..quote:Op donderdag 1 september 2016 14:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat? Hoeveel uur werk je dan per week?
Je bent een jongeman die studeert en bij zijn ouders woont dus?quote:Op donderdag 1 september 2016 14:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Ik heb wat minimumloon baantjes omdat meer dan dat even niet lukt. Postlopen enzo, meer werken lukt niet omdat ik veel reistijd heb naar college. Maarja, naar Amsterdam verhuizen op zo'n loon zit er ook niet in..
correct. Maar dat is ook niet gratis he? Ik kom niet om van de honger hoor, allerminst.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bent een jongeman die studeert en bij zijn ouders woont dus?
Ja, okee, maar goed, de situatie is tijdelijk, je hebt uitzicht op, neem ik aan, een aanzienlijke verbetering in je positie in de nabije toekomst. Voor mensen in de bijstand geldt dat meestal niet hè. Dus dat vind ik toch een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:08 schreef Yreal het volgende:
En mijn ex werd er bij de post uitgeflikkerd omdat ze haar werk niet goed deed. Dit heeft lekker een uitkering en mag op koste van de gemeente naar school. Ik mag gewoon lekker werken en bij mijn ouders blijven zitten. Dat frustreert onwijs.
[..]
correct. Maar dat is ook niet gratis he? Ik kom niet om van de honger hoor, allerminst.
Dit slaat nergens op (als het waar is).quote:Op donderdag 1 september 2016 14:08 schreef Yreal het volgende:
En mijn ex werd er bij de post uitgeflikkerd omdat ze haar werk niet goed deed. Dit heeft lekker een uitkering en mag op koste van de gemeente naar school.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |