Nee, ik heb geen lagere huur.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Jij wel, een ander misschien weer niet.
Bedenk wel dat je alleen op 1300 euro per maand uitkomt (voor een alleenstaande) als deze de hoogste huurtoeslag krijgt, en die krijg je weer alleen als je huur meer dan 600 euro per maand bedraagt geloof ik. Jij hebt wellicht een (veel) lagere huur (of een koopwoning).
Ik zit niet in de techniek en toch ruim boven de 2k.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Haha. Tenzij techniek mag je in je handjes knijpen als je de 2k al haalt.
Godver man. BBL geeft geen recht op stufi. Daar heb je een baan en krijg je salaris.. Komt het er nou echt niet bij je door dat mensen jaloers kunnen zijn op mensen die meer hebben en niks doen?quote:Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een BBL-opleiding geeft ook recht op stufi, en dus geen bijstand. Als jij oprecht wilt ruilen met iemand die ongeschikt is om zowel een opleiding als een beroep te doen voor die paar centen moet je dat lekker doen, maar als ik jou was zou ik God op mijn blote knietjes bedanken dat je een goed paar hersenen hebt en niet in dezelfde probleemcategorie zit.
Dan ga je lekker de bijstand in en op jezelf wonen. En kom over een maand of 3 maar terug.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Momenteel doe ik het ervoor hoor. Lijkt mij primaaaa toeven.
Mensen die in de bijstand zitten hebben meer dan welke doelgroep precies??quote:Op donderdag 1 september 2016 15:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Godver man. BBL geeft geen recht op stufi. Daar heb je een baan en krijg je salaris.. Komt het er nou echt niet bij je door dat mensen jaloers kunnen zijn op mensen die meer hebben en niks doen?
Sorry, BOL.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Godver man. BBL geeft geen recht op stufi. Daar heb je een baan en krijg je salaris.. Komt het er nou echt niet bij je door dat mensen jaloers kunnen zijn op mensen die meer hebben en niks doen?
Kom aan zeg. Als het klopt wat tomatenboer zegt: 1300 euro, bij 600 euro huur, kan je daar prima van rondkomen, en nog overhouden ook.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan ga je lekker de bijstand in en op jezelf wonen. En kom over een maand of 3 maar terug.
Nee, ik schrijf dat omdat de hoogte van de toeslagen afhangt van de hoogte van je huur.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen lagere huur.
En je schrijft "jij wel, een ander misschien niet". Daar zit hem de crux natuurlijk. Hiermee impliceer dat sommige mensen een ander uitgavepatroon hebben. Maar dan zit daar het probleem. Het is een kwestie van de tering naar de nering zetten.
Beetje een onzinplan. Laat ze eerst maar eens wat doen met meldingen tav sollicitaties terwijl de betreffende persoon helemaal niet wil werken. Dat is frauduleus.quote:Op donderdag 1 september 2016 09:57 schreef tong80 het volgende:
Werkgevers moeten 'klikken' bij de sociale dienst over ongemotiveerde, voormalige werknemers die na hun ontslag een uitkering aanvragen. Als ze niet hun best hebben gedaan, moeten ze gekort worden op hun uitkering, vindt Leefbaar Rotterdam.
[ afbeelding ]
De werkgever zou moeten zeggen: doe jij niet je best, dan verleng ik je contract niet en meld ik het bij de sociale dienst
,,De werkgever zou moeten zeggen: doe jij niet je best, dan verleng ik je contract niet en meld ik het bij de sociale dienst'', zegt Leefbaar-raadslid Ingeborg Hoogveld.
De maatregel moet een stok achter de deur zijn om te voorkomen dat ongemotiveerde en laagbetaalde werknemers zich laten ontslaan om aanspraak te maken op een uitkering.
Volgens Hoogveld is het voor deze groep Rotterdammers nu erg makkelijk om van hun arbeidscontract af te komen zonder dat dat gevolgen heeft. ,,Als je je werk niet goed doet, is je werkgever je liever kwijt dan rijk. Ik wil dat de reden bekend wordt bij de sociale dienst'', zegt Hoogveld. ,,Als het contract niet verlengd wordt door gebrek aan motivatie, dan moet een maatregel volgen op de uitkering.''
Leefbaar Rotterdam wil dit beleid toepassen bij de groep werklozen, die in 'een zorgtraject' zit. ,,Als deze Rotterdammers vanuit hun uitkering een baan vinden, zie je vaak lage motivatie op het werk'', zegt Hoogveld. ,,Zij hebben al problemen thuis. Doen meestal laaggeschoold werk en krijgen weinig betaald.''
Leefbaar vindt dat het aan de afdeling Werk en Inkomen is om contact op te nemen en onderhouden met werkgevers, die regelmatig Rotterdammers uit deze doelgroep in dienst nemen. Hoogveld vermoedt dat werkgevers huiverig zullen te zijn om te 'klikken' over een voormalige werknemer.
Stappen naar voren
,,Werk is onlosmakelijk verbonden met het zetten van stappen naar voren. Daarbij is het natuurlijk ook belangrijk dat mensen gemotiveerd blijven'', betoogde Hoogveld gisteren tijdens de commissievergadering. ,,Door dit belang in gesprekken met werkgevers naar voren te brengen, creëer je begrip om het gebrek aan motivatie te melden.'' De grootste coalitiepartij wil binnenkort een motie indienen om deze maatregel in te voeren.
Wethouder Maarten Struijvenberg (werk, Leefbaar) stelt dat nu af en toe gebeld wordt met een werkgever over de reden van ontslag. Dat gebeurt volgens Hoogveld echter nog te weinig en niet als een contract niet wordt verlengd.
http://www.ad.nl/rotterda(...)-uitkering~a8c4d7bc/
'Meneer de werkgever. Deed ie echt zijn best niet ? Ok, dan moet ie maar onder het minimumloon gaan leven.'
De huur zal dan omlaag moeten, samen met overige vaste uitgaven (G/W/L, boodschappen ect.). Verhuizen in de huidige huizenmarkt naar een goedkopere woning is een utopie. Je zou mensen naar de voedselbank kunnen sturen, wat ook heel vaak gebeurt tegenwoordig juist omdat de bijstand uitkering zo laag is.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen lagere huur.
En je schrijft "jij wel, een ander misschien niet". Daar zit hem de crux natuurlijk. Hiermee impliceer dat sommige mensen een ander uitgavepatroon hebben. Maar dan zit daar het probleem. Het is een kwestie van de tering naar de nering zetten.
Dude, ik weet toch wat ik nu uitgeef? Dat ik nu meer verdien, doet niet ter zake, hooguit zal energierekening iets hoger uitvallen als je de ganse dag thuis zit.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar dat 'de tering naar de nering zetten' wordt altijd wel erg makkelijk geroepen. Zeker als je langdurig of zelfs levenslang tot een uitkering bent 'veroordeeld'.
bij 700 euro vrij te besteden, na aftrek huur vind ik het moeilijk dat te geloven... Denk eens na, vind jij 700 euro weinig als de huur er al vanaf is?quote:Op donderdag 1 september 2016 15:12 schreef NgInE het volgende:
Dus "tering naar de nering zetten" zit er niet in voor de meeste mensen.
Je weet nog wel dat ik het eerder al over huur enzo had, right?quote:Op donderdag 1 september 2016 15:15 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dude, ik weet toch wat ik nu uitgeef? Dat ik nu meer verdien, doet niet ter zake, hooguit zal energierekening iets hoger uitvallen als je de ganse dag thuis zit.
Dus hoezo makkelijk roepen?
Oh ja, dat ik in de brandende hitte de post aan het bezorgen ben. Kom een bekende bijstandstrekker langs. "Joh goh, ik ben helemaal bek af hoor. Ik ben net naar de stad geweest, even shoppen. En zo ook nog naar een verjaardag toe. Ik ben blij dat ik zit zometeen".quote:Op donderdag 1 september 2016 15:16 schreef Ludachrist het volgende:
Als ik alleen al denk aan de fysieke, mentale of cognitieve problemen die je moet hebben voordat het UWV je ongeschikt verklaart voor zowel een opleiding als een baan rijzen de haren mij te berge.
Yreal kan blijkbaar alleen maar denken aan 'gratis geld niks doen', maar realiseert zich verder niet dat je leven op dat punt waarschijnlijk volkomen uitzichtloos is en je het de rest van je leven met dat bedrag zal moeten doen terwijl je van het UWV door allerlei hoepels moet springen. Wat een bestaan om jaloers op te zijn inderdaad, zeker als je ouder dan 25 bent en iedereen om je heen wel gewoon aan het werk is, huizen koopt, kinderen krijgt en noem het maar op.
Jij hoort iemand 'shoppen en een verjaardag' zeggen en je wordt al jaloers?quote:Op donderdag 1 september 2016 15:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh ja, dat ik in de brandende hitte de post aan het bezorgen ben. Kom een bekende bijstandstrekker langs. "Joh goh, ik ben helemaal bek af hoor. Ik ben net naar de stad geweest, even shoppen. En zo ook nog naar een verjaardag toe. Ik ben blij dat ik zit zometeen".
Ja, wat zielig allemaal..
Jaloers zijn op de armste klasse van Nederlandquote:Op donderdag 1 september 2016 15:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh ja, dat ik in de brandende hitte de post aan het bezorgen ben. Kom een bekende bijstandstrekker langs. "Joh goh, ik ben helemaal bek af hoor. Ik ben net naar de stad geweest, even shoppen. En zo ook nog naar een verjaardag toe. Ik ben blij dat ik zit zometeen".
Kan ook 600 euro zijn dat je dan vrij te besteden hebt, ik weet niet meer waar de huurtoeslaggrens precies ligt.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:16 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
bij 700 euro vrij te besteden, na aftrek huur vind ik het moeilijk dat te geloven... Denk eens na, vind jij 700 euro weinig als de huur er al vanaf is?
Jij weet niet met wat voor fysieke, psychische of geestelijke klachten deze mensen kampen. Dus oordelen over hoe licht of zwaar deze mensen het hebben kun je helemaal niet.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik ben juist voor een omvangrijk sociaal netwerk. Als het bedrag objectief te laag is, mag het wat mij betreft omhoog.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:17 schreef NgInE het volgende:
Ik heb het idee dat jij mensen liever ziet lijden in armoede dan dat je die paar euro per maand aan belasting betaald.
Goed. Laten we van 600 euro vrij te besteden uitgaan, maar dan wel met kwijtschelding gemeentelijke belasting en evt. waterschap.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Kan ook 600 euro zijn dat je dan vrij te besteden hebt, ik weet niet meer waar de huurtoeslaggrens precies ligt.
Maar jij denkt er in ieder geval veel te lichtzinnig over. Zeker omdat mensen in de Bijstand vaak zeer lang op een dergelijk beperkt inkomen moeten rondkomen.
Het is familie. Ik weet exact wat er speelt.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij weet niet met wat voor fysieke, psychische of geestelijke klachten deze mensen kampen. Dus oordelen over hoe licht of zwaar deze mensen het hebben kun je helemaal niet.
Wie doet er nu alsof-ie zielig is?quote:Op donderdag 1 september 2016 15:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
En jij denkt 'ja, zoals deze oom zou ik graag worden'?quote:Op donderdag 1 september 2016 15:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is familie. Ik weet exact wat er speelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |