abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165011305
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Jij wel, een ander misschien weer niet.

Bedenk wel dat je alleen op 1300 euro per maand uitkomt (voor een alleenstaande) als deze de hoogste huurtoeslag krijgt, en die krijg je weer alleen als je huur meer dan 600 euro per maand bedraagt geloof ik. Jij hebt wellicht een (veel) lagere huur (of een koopwoning).
Nee, ik heb geen lagere huur.

En je schrijft "jij wel, een ander misschien niet". Daar zit hem de crux natuurlijk. Hiermee impliceer dat sommige mensen een ander uitgavepatroon hebben. Maar dan zit daar het probleem. Het is een kwestie van de tering naar de nering zetten.
pi_165011333
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Haha. Tenzij techniek mag je in je handjes knijpen als je de 2k al haalt.
Ik zit niet in de techniek en toch ruim boven de 2k.

/stoer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165011350
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een BBL-opleiding geeft ook recht op stufi, en dus geen bijstand. Als jij oprecht wilt ruilen met iemand die ongeschikt is om zowel een opleiding als een beroep te doen voor die paar centen moet je dat lekker doen, maar als ik jou was zou ik God op mijn blote knietjes bedanken dat je een goed paar hersenen hebt en niet in dezelfde probleemcategorie zit.
Godver man. BBL geeft geen recht op stufi. Daar heb je een baan en krijg je salaris.. Komt het er nou echt niet bij je door dat mensen jaloers kunnen zijn op mensen die meer hebben en niks doen?
pi_165011361
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Momenteel doe ik het ervoor hoor. Lijkt mij primaaaa toeven.
Dan ga je lekker de bijstand in en op jezelf wonen. En kom over een maand of 3 maar terug.
pi_165011368
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Godver man. BBL geeft geen recht op stufi. Daar heb je een baan en krijg je salaris.. Komt het er nou echt niet bij je door dat mensen jaloers kunnen zijn op mensen die meer hebben en niks doen?
Mensen die in de bijstand zitten hebben meer dan welke doelgroep precies??
pi_165011377
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Sorry, BOL.

Als je een salaris hebt krijg je overigens ook geen bijstand, dus ook bij BBL heb je dus geen bijstand.
pi_165011398
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan ga je lekker de bijstand in en op jezelf wonen. En kom over een maand of 3 maar terug.
Kom aan zeg. Als het klopt wat tomatenboer zegt: 1300 euro, bij 600 euro huur, kan je daar prima van rondkomen, en nog overhouden ook.
pi_165011401
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

En je schrijft "jij wel, een ander misschien niet". Daar zit hem de crux natuurlijk. Hiermee impliceer dat sommige mensen een ander uitgavepatroon hebben. Maar dan zit daar het probleem. Het is een kwestie van de tering naar de nering zetten.
Nee, ik schrijf dat omdat de hoogte van de toeslagen afhangt van de hoogte van je huur.

Dus dat jij het prima met 1300 zou kunnen redden zou kunnen komen doordat je huur veel lager ligt (maar dat is dus niet het geval). Overigens zou je dan dus ook minder toeslag krijgen, en dus op een lager bedrag uitkomen.

Maar dat 'de tering naar de nering zetten' wordt altijd wel erg makkelijk geroepen. Zeker als je langdurig of zelfs levenslang tot een uitkering bent 'veroordeeld'.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165011407
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:57 schreef tong80 het volgende:
Werkgevers moeten 'klikken' bij de sociale dienst over ongemotiveerde, voormalige werknemers die na hun ontslag een uitkering aanvragen. Als ze niet hun best hebben gedaan, moeten ze gekort worden op hun uitkering, vindt Leefbaar Rotterdam.

[ afbeelding ]

De werkgever zou moeten zeggen: doe jij niet je best, dan verleng ik je contract niet en meld ik het bij de sociale dienst

,,De werkgever zou moeten zeggen: doe jij niet je best, dan verleng ik je contract niet en meld ik het bij de sociale dienst'', zegt Leefbaar-raadslid Ingeborg Hoogveld.

De maatregel moet een stok achter de deur zijn om te voorkomen dat ongemotiveerde en laagbetaalde werknemers zich laten ontslaan om aanspraak te maken op een uitkering.

Volgens Hoogveld is het voor deze groep Rotterdammers nu erg makkelijk om van hun arbeidscontract af te komen zonder dat dat gevolgen heeft. ,,Als je je werk niet goed doet, is je werkgever je liever kwijt dan rijk. Ik wil dat de reden bekend wordt bij de sociale dienst'', zegt Hoogveld. ,,Als het contract niet verlengd wordt door gebrek aan motivatie, dan moet een maatregel volgen op de uitkering.''

Leefbaar Rotterdam wil dit beleid toepassen bij de groep werklozen, die in 'een zorgtraject' zit. ,,Als deze Rotterdammers vanuit hun uitkering een baan vinden, zie je vaak lage motivatie op het werk'', zegt Hoogveld. ,,Zij hebben al problemen thuis. Doen meestal laaggeschoold werk en krijgen weinig betaald.''

Leefbaar vindt dat het aan de afdeling Werk en Inkomen is om contact op te nemen en onderhouden met werkgevers, die regelmatig Rotterdammers uit deze doelgroep in dienst nemen. Hoogveld vermoedt dat werkgevers huiverig zullen te zijn om te 'klikken' over een voormalige werknemer.

Stappen naar voren
,,Werk is onlosmakelijk verbonden met het zetten van stappen naar voren. Daarbij is het natuurlijk ook belangrijk dat mensen gemotiveerd blijven'', betoogde Hoogveld gisteren tijdens de commissievergadering. ,,Door dit belang in gesprekken met werkgevers naar voren te brengen, creëer je begrip om het gebrek aan motivatie te melden.'' De grootste coalitiepartij wil binnenkort een motie indienen om deze maatregel in te voeren.

Wethouder Maarten Struijvenberg (werk, Leefbaar) stelt dat nu af en toe gebeld wordt met een werkgever over de reden van ontslag. Dat gebeurt volgens Hoogveld echter nog te weinig en niet als een contract niet wordt verlengd.

http://www.ad.nl/rotterda(...)-uitkering~a8c4d7bc/

'Meneer de werkgever. Deed ie echt zijn best niet ? Ok, dan moet ie maar onder het minimumloon gaan leven.'

:P
Beetje een onzinplan. Laat ze eerst maar eens wat doen met meldingen tav sollicitaties terwijl de betreffende persoon helemaal niet wil werken. Dat is frauduleus.

Er met de pet naar gooien kan te veel oorzaken hebben om daar echt consequenties aan te kunnen verbinden.
pi_165011410
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

De huur zal dan omlaag moeten, samen met overige vaste uitgaven (G/W/L, boodschappen ect.). Verhuizen in de huidige huizenmarkt naar een goedkopere woning is een utopie. Je zou mensen naar de voedselbank kunnen sturen, wat ook heel vaak gebeurt tegenwoordig juist omdat de bijstand uitkering zo laag is.

Dus "tering naar de nering zetten" zit er niet in voor de meeste mensen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165011460
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar dat 'de tering naar de nering zetten' wordt altijd wel erg makkelijk geroepen. Zeker als je langdurig of zelfs levenslang tot een uitkering bent 'veroordeeld'.
Dude, ik weet toch wat ik nu uitgeef? Dat ik nu meer verdien, doet niet ter zake, hooguit zal energierekening iets hoger uitvallen als je de ganse dag thuis zit.

Dus hoezo makkelijk roepen?
pi_165011498
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:12 schreef NgInE het volgende:
Dus "tering naar de nering zetten" zit er niet in voor de meeste mensen.
bij 700 euro vrij te besteden, na aftrek huur vind ik het moeilijk dat te geloven... Denk eens na, vind jij 700 euro weinig als de huur er al vanaf is?
pi_165011500
Als ik alleen al denk aan de fysieke, mentale of cognitieve problemen die je moet hebben voordat het UWV je ongeschikt verklaart voor zowel een opleiding als een baan rijzen de haren mij te berge.

Yreal kan blijkbaar alleen maar denken aan 'gratis geld niks doen', maar realiseert zich verder niet dat je leven op dat punt waarschijnlijk volkomen uitzichtloos is en je het de rest van je leven met dat bedrag zal moeten doen terwijl je van het UWV door allerlei hoepels moet springen. Wat een bestaan om jaloers op te zijn inderdaad, zeker als je ouder dan 25 bent en iedereen om je heen wel gewoon aan het werk is, huizen koopt, kinderen krijgt en noem het maar op.
pi_165011534
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:15 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dude, ik weet toch wat ik nu uitgeef? Dat ik nu meer verdien, doet niet ter zake, hooguit zal energierekening iets hoger uitvallen als je de ganse dag thuis zit.

Dus hoezo makkelijk roepen?
Je weet nog wel dat ik het eerder al over huur enzo had, right?

Ik heb het idee dat jij mensen liever ziet lijden in armoede dan dat je die paar euro per maand aan belasting betaald.
pi_165011544
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:16 schreef Ludachrist het volgende:
Als ik alleen al denk aan de fysieke, mentale of cognitieve problemen die je moet hebben voordat het UWV je ongeschikt verklaart voor zowel een opleiding als een baan rijzen de haren mij te berge.

Yreal kan blijkbaar alleen maar denken aan 'gratis geld niks doen', maar realiseert zich verder niet dat je leven op dat punt waarschijnlijk volkomen uitzichtloos is en je het de rest van je leven met dat bedrag zal moeten doen terwijl je van het UWV door allerlei hoepels moet springen. Wat een bestaan om jaloers op te zijn inderdaad, zeker als je ouder dan 25 bent en iedereen om je heen wel gewoon aan het werk is, huizen koopt, kinderen krijgt en noem het maar op.
Oh ja, dat ik in de brandende hitte de post aan het bezorgen ben. Kom een bekende bijstandstrekker langs. "Joh goh, ik ben helemaal bek af hoor. Ik ben net naar de stad geweest, even shoppen. En zo ook nog naar een verjaardag toe. Ik ben blij dat ik zit zometeen".

Ja, wat zielig allemaal..
pi_165011599
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oh ja, dat ik in de brandende hitte de post aan het bezorgen ben. Kom een bekende bijstandstrekker langs. "Joh goh, ik ben helemaal bek af hoor. Ik ben net naar de stad geweest, even shoppen. En zo ook nog naar een verjaardag toe. Ik ben blij dat ik zit zometeen".

Jij hoort iemand 'shoppen en een verjaardag' zeggen en je wordt al jaloers?

Ik zou eens een professional bellen.
pi_165011614
quote:

[..]

Jaloers zijn op de armste klasse van Nederland :')
pi_165011615
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:16 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

bij 700 euro vrij te besteden, na aftrek huur vind ik het moeilijk dat te geloven... Denk eens na, vind jij 700 euro weinig als de huur er al vanaf is?
Kan ook 600 euro zijn dat je dan vrij te besteden hebt, ik weet niet meer waar de huurtoeslaggrens precies ligt.

Maar jij denkt er in ieder geval veel te lichtzinnig over. Zeker omdat mensen in de Bijstand vaak zeer lang op een dergelijk beperkt inkomen moeten rondkomen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165011642
quote:

[..]

Jij weet niet met wat voor fysieke, psychische of geestelijke klachten deze mensen kampen. Dus oordelen over hoe licht of zwaar deze mensen het hebben kun je helemaal niet.
pi_165011645
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:17 schreef NgInE het volgende:
Ik heb het idee dat jij mensen liever ziet lijden in armoede dan dat je die paar euro per maand aan belasting betaald.
Absoluut niet. Ik ben juist voor een omvangrijk sociaal netwerk. Als het bedrag objectief te laag is, mag het wat mij betreft omhoog.

Ik verbaas me echter over de bedragen die hier ten sprake komen, en dat er dan ook nog gedaan wordt of het weinig is. Ik vraag me oprecht af, wat het uitgavepatroon van andere dan is, en of ik dan echt zo zuinig leef. Dat valt wel mee volgens mij namelijk.
pi_165011695
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Kan ook 600 euro zijn dat je dan vrij te besteden hebt, ik weet niet meer waar de huurtoeslaggrens precies ligt.

Maar jij denkt er in ieder geval veel te lichtzinnig over. Zeker omdat mensen in de Bijstand vaak zeer lang op een dergelijk beperkt inkomen moeten rondkomen.
Goed. Laten we van 600 euro vrij te besteden uitgaan, maar dan wel met kwijtschelding gemeentelijke belasting en evt. waterschap.

Vind jij die 600 euro dan echt zo weinig? Jij hebt gewoon werk toch? Wat zijn jouw vaste lasten exclusief huur/hypo?
pi_165011701
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jij weet niet met wat voor fysieke, psychische of geestelijke klachten deze mensen kampen. Dus oordelen over hoe licht of zwaar deze mensen het hebben kun je helemaal niet.
Het is familie. Ik weet exact wat er speelt.
pi_165011709
quote:

[..]

Wie doet er nu alsof-ie zielig is? :')
pi_165011726
Dan vraag ik me meteen af wat je best doen nu eigenlijk precies betekent, We leven allang niet meer in de jaren zestig waar je als je een beetje je best doet kunt blijven werken tot je er bij neervalt. Multinationals zijn tegenwoordig bikkelhard waar zij gevoelloos werken met targets die wekelijks worden opgeschroefd. Zij hebben weinig oog voor het welzijn van zijn personeel en gaan gewoon door met het slaven drijven. Geef ze dan ook nog de macht om je te korten op een eventuele uitkering, dan is het hek helemaal van de dam. Dan krijg je nog meer masochistische trekken van de baas die er met de zweep overheen gaat.
pi_165011733
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het is familie. Ik weet exact wat er speelt.
En jij denkt 'ja, zoals deze oom zou ik graag worden'?

Doe het dan. In plaats van zo te zeuren dat andere mensen geld krijgen kun je er ook gewoon zelf aanspraak op gaan maken als het blijkbaar toch zo simpel is om bijstand te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')