abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165010215
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:10 schreef vigen98 het volgende:
Wat is dit voor onzin dan? Nu kan je als werkgever de werknemer gewoon chanteren, zo van O jij wilt niet 1 uurtje langer blijven omdat er niemand anders kan invallen? Ja jij bent niet gemotiveerd ik meld het wel. Ben je helemaal gek om dit soort systemen in te voeren? Stasi praktijken dit
Mensen zijn volledig aan willekeur overgeleverd. Wat op zich sws al voorkomt.
I´m back.
pi_165010267
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zegt meer over het gat in de hand dan over de hoogte. Van de huidige 1000¤ kan je prima rondkomen als je op je geld let, zelfs als je huis 700¤ per maand kost.
Wat? Als je huis 700 per maand kost kan je echt niet met de resterende 300 euro in een maand overleven hoor
pi_165010327
Goed plan. Het is inderdaad vragen om willekeur, maar dat hweft voordelen. Mensen werken harder en ze zullen minder zeuren over luxe zaken op het werk als ergomische bureaus, pensioenen en toeslagen voor nachtdiensten.
Zaken die de winstgevendheid in gevaar brengen.
pi_165010335
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Houd nou eens op met dat eeuwige riedeltje. Het is heel frustrerend om je drie slagen in het rond te werken voor 500 euro, en dan mensen die niks doen iedere maand ruim het dubbele te zien pakken.
Dan werk je niet fulltime of je bent nog minderjarig. Slaat dus nergens op om dat met elkaar te vergelijken.
pi_165010349
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:20 schreef Ulx het volgende:
Goed plan. Het is inderdaad vragen om willekeur, maar dat hweft voordelen. Mensen werken harder en ze zullen minder zeuren over luxe zaken op het werk als ergomische bureaus, pensioenen en toeslagen voor nachtdiensten.
Zaken die de winstgevendheid in gevaar brengen.
Deze man praat money _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165010647
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan werk je niet fulltime of je bent nog minderjarig. Slaat dus nergens op om dat met elkaar te vergelijken.
Nee, ik studeer. 22 jarige in de bijstand krijgen 1300 per maand om de hele dag WoW te kunnen spelen in hun onderbroek. Die hebben meer te besteden dan ik, en hoeven er geen zak voor te doen. Dat frustreert. Hoe moeilijk is het nou om te erkennen dat die gevoelens mogelijk zijn?
pi_165010704
quote:
8s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, ik studeer. 22 jarige in de bijstand krijgen 1300 per maand om de hele dag WoW te kunnen spelen in hun onderbroek. Die hebben meer te besteden dan ik, en hoeven er geen zak voor te doen. Dat frustreert. Hoe moeilijk is het nou om te erkennen dat die gevoelens mogelijk zijn?
Als het goed is krijgt niemand jonger dan 27 jaar Bijstand.

Als je jonger bent dan 27 dan moet je verplicht een studie volgen of betaalde arbeid verrichten (tenzij duidelijke handicap uiteraard).

Bovendien is Bijstand geen 1300 euro per maand, maar hooguit 930 euro per maand voor een alleenstaande (exclusief toeslagen).

Verder is die afgunst richting Bijstandsgerechtigden wel degelijk zeer verwonderlijk. Die mensen zitten maar al te vaak in een langdurige - zo niet levenslange - uitzichtloze situatie met zeer beperkte middelen. Dat is niets om afgunstig op te zijn. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165010747
quote:

[..]

1300 euro per maand!? Nog nooit zulke verhalen gehoord over de bijstand, vertel me meer!

Je voorstelling van de praktijk klopt niet. Mensen die de hele dag thuis zitten kunnen of geen werk vinden (ongeacht hoeveel ze hun best ook doen), zijn arbeidsongeschikt en kunnen niets anders doen dan hun hele leven thuis uitzitten (wat met een beperkt budget nogal saai is lijkt me) of frauderen omdat ze niet voor de rest van hun leven kut minimumloon baantjes willen.
Met beter perspectief voor mensen die laagopgeleid zijn zal het percentage van fraudeurs in de bijstand sneller opdrogen dan dwang gebruiken om mensen aan het werk te krijgen lijkt me.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165010776
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als het goed is krijgt niemand jonger dan 27 jaar Bijstand.
echt wel
quote:
Als je jonger bent dan 27 dan moet je verplicht een studie volgen of betaalde arbeid verrichten (tenzij duidelijke handicap uiteraard).
Of als zo'n traject niet zinnig geacht is. Of dat ze niks vinden. Betaalde arbeid verrichten moet je sowieso he.
quote:
Bovendien is Bijstand geen 1300 euro per maand, maar hooguit 930 euro per maand voor een alleenstaande (exclusief toeslagen).
Ja, ik reken even met toeslagen he :')
  donderdag 1 september 2016 @ 14:51:06 #210
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165010923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:03 schreef grimselman het volgende:

Ook een uitstekend chantagemiddel voor de werkgever.
Wil je niet onbetaald overwerken? Prima, als je contract over twee maanden afloopt geef ik je aan bij de Stasi het UWV
pi_165010938
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

echt wel
Nou ja, zolang ze in staat worden geacht onderwijs te volgen of arbeid te verrichten bestaat er geen recht op Bijstand voor deze groep in ieder geval.

Ben je niet geschikt om onderwijs te volgen of arbeid te verrichten dan heb je inderdaad recht op Bijstand op die leeftijd, maar dan ben je ook behoorlijk fucked.

quote:
Ja, ik reken even met toeslagen he :')
Ah, lekker makkelijk en suggestief aangezien toeslagen per persoon kunnen verschillen (afhankelijk van de hoogte van de huur, de maximale zorgtoeslag is overigens 79 euro per maand).

Maar goed, stel dat de persoon in kwestie inderdaad 1300 euro per maand krijgt. Dan is dat nog altijd geen vetpot en heeft deze persoon een hoge huur.

Maar zoals ik al eerder zei, Bijstandsgerechtigden zitten vaak langdurig en soms zelfs hun gehele leven in een uitzichtloze situatie met een karig / sober inkomen. Op zichzelf is daar niet zoveel mis mee, maar daar is dus niets om afgunstig op te zijn hé. :')

Ik snap dat dus echt niet. Wees blij dat jij gezond bent en goed functioneert en waarschijnlijk later gewoon wel een functie kunt vervullen waarbij je minimaal het dubbele zo niet het 3 of 4 voudige gaat verdienen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165011066
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Of als zo'n traject niet zinnig geacht is. Of dat ze niks vinden. Betaalde arbeid verrichten moet je sowieso he.
Als een studie op die leeftijd niet zinnig geacht wordt is je leven echt niet zo'n pretje dat je lekker veertig jaar lang kan genieten van WoW in je onderbroek, dan heb je wel grotere problemen.
pi_165011083
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:41 schreef Tomatenboer het volgende:
maar hooguit 930 euro per maand voor een alleenstaande (exclusief toeslagen).
Dat vind ik dan eigenlijk weer best veel, als dat echt zonder toeslagen is.
Ik dacht dat het een soortgelijk bedrag inclusief toeslagen zou zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap dat dus echt niet. Wees blij dat jij gezond bent en goed functioneert en waarschijnlijk later gewoon wel een functie kunt vervullen waarbij je minimaal het dubbele zo niet het 3 of 4 voudige gaat verdienen.
Ik denk dat veel laagopgeleiden niet minimaal het dubbele zo niet het 3 of 4 voudige gaan verdienen hoor. :') ____!
pi_165011120
quote:
Maar goed, stel dat de persoon in kwestie inderdaad 1300 euro per maand krijgt. Dan is dat nog altijd geen vetpot en heeft deze persoon een hoge huur.
Ik zou er geld aan overhouden, als ik geen auto zou hebben (wat niet hoeft als je in de bijstand zit)
pi_165011122
quote:

[..]

Nou ja, zolang ze in staat worden geacht onderwijs te volgen of arbeid te verrichten bestaat er geen recht op Bijstand voor deze groep in ieder geval.

Ben je niet geschikt om onderwijs te volgen of arbeid te verrichten dan heb je inderdaad recht op Bijstand op die leeftijd, maar dan ben je ook behoorlijk fucked.

[..]
Waar haal je dit vandaan dan? :')
quote:
Ah, lekker makkelijk en suggestief aangezien toeslagen per persoon kunnen verschillen (afhankelijk van de hoogte van de huur, de maximale zorgtoeslag is overigens 79 euro per maand).

Maar zoals ik al eerder zei, Bijstandsgerechtigden zitten vaak langdurig en soms zelfs hun gehele leven in een uitzichtloze situatie met een karig / sober inkomen. Op zichzelf is daar niet zoveel mis mee, maar daar is dus niets om afgunstig op te zijn hé. :')

Zo makkelijk he. Van jij gaat later toch 3x zoveel verdienen. Ik moet het nog maar eens zien :')
pi_165011158
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:58 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dat vind ik dan eigenlijk weer best veel, als dat echt zonder toeslagen is.
Ik dacht dat het een soortgelijk bedrag inclusief toeslagen zou zijn.
Dan ligt jouw referentiekader anders. Het is echt niet veel als je daar alles van moet betalen hoor.

quote:
Ik denk dat veel laagopgeleiden niet minimaal het dubbele zo niet het 3 of 4 voudige gaan verdienen hoor. :') ____!
Nee uiteraard niet, maar ik had het dan ook tegen Yreal.

Laagopgeleiden met een minimumloon verdienen over het algemeen pakweg 300 tot 400 euro meer dan een Bijstandsgerechtigde. Vaak wordt vergeten dat mensen met een inkomen op het minimumloon ook gewoon recht hebben op toeslagen en dergelijke.
pi_165011197
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:00 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik zou er geld aan overhouden, als ik geen auto zou hebben (wat niet hoeft als je in de bijstand zit)
Jij wel, een ander misschien weer niet.

Bedenk wel dat je alleen op 1300 euro per maand uitkomt (voor een alleenstaande) als deze de hoogste huurtoeslag krijgt, en die krijg je weer alleen als je huur meer dan 600 euro per maand bedraagt geloof ik. Jij hebt wellicht een (veel) lagere huur (of een koopwoning).
pi_165011200
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je krijgt alleen bijstand als je geen recht hebt op andere uitkeringen. Stufi wordt wel zo gezien, dus als je stufi krijgt heb je automatisch geen recht op bijstand. In het verlengde hiervan is het ook zo dat als je wel stufi zou kúnnen krijgen, maar er voor kiest om niet te gaan studeren, je óók geen bijstand ontvangt.
pi_165011226
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon Bijstandsregels hoor. Maar daar ben jij schijnbaar niet van op de hoogte.

quote:
Zo makkelijk he. Van jij gaat later toch 3x zoveel verdienen. Ik moet het nog maar eens zien :')
Je zei dat je studeert. Ik neem aan dat je dan een hbo of universitaire studie doet. Dan is het wel aannemelijk dat je minimaal het dubbele gaat verdienen in ieder geval (mits je gezond blijft van lijf en leden).
pi_165011233
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je krijgt alleen bijstand als je geen recht hebt op andere uitkeringen. Stufi wordt wel zo gezien, dus als je stufi krijgt heb je automatisch geen recht op bijstand. In het verlengde hiervan is het ook zo dat als je wel stufi zou kúnnen krijgen, maar er voor kiest om niet te gaan studeren, je óók geen bijstand ontvangt.
Natuurlijk wel. Dan kom je in zo'n werk/leer beoordelingstraject. Wat denk je dat er gebeurd als daar niks voor je is?
pi_165011248
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Gewoon Bijstandsregels hoor. Maar daar ben jij schijnbaar niet van op de hoogte.

[..]

Je zei dat je studeert. Ik neem aan dat je dan een hbo of universitaire studie doet. Dan is het wel aannemelijk dat je minimaal het dubbele gaat verdienen in ieder geval (mits je gezond blijft van lijf en leden).
Haha. Tenzij techniek mag je in je handjes knijpen als je de 2k al haalt.
pi_165011250
quote:

[..]

Iemand die bijstand krijgt woont niet bij z'n ouders thuis. Jij wel. Daar houdt de vergelijking al op.
pi_165011270
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand die bijstand krijgt woont niet bij z'n ouders thuis. Jij wel. Daar houdt de vergelijking al op.
Momenteel doe ik het ervoor hoor. Lijkt mij primaaaa toeven. Dat is zeg maar een beetje het punt dat ze ook je stuffi beginnen in te korten.
pi_165011277
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Haha. Tenzij techniek mag je in je handjes knijpen als je de 2k al haalt.
Als starter op de arbeidsmarkt ja. Maar je groeit in de meeste gevallen door naar het inkomen wat ik hierboven al schetste. :)
pi_165011300
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Dan kom je in zo'n werk/leer beoordelingstraject. Wat denk je dat er gebeurd als daar niks voor je is?
Een BBL-opleiding geeft ook recht op stufi, en dus geen bijstand. Als jij oprecht wilt ruilen met iemand die ongeschikt is om zowel een opleiding als een beroep te doen voor die paar centen moet je dat lekker doen, maar als ik jou was zou ik God op mijn blote knietjes bedanken dat je een goed paar hersenen hebt en niet in dezelfde probleemcategorie zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')