Filmpjes:quote:Transport Fever is a railroadfocused tycoon game. Players start in 1850 and build up a thriving transport company. As an emerging transport tycoon, the player constructs stations, airports, harbors and makes money by connecting areas requiring transport services.
Construct complex roadrailwaterair networks in the endless game and experience more than 150 year of transportation history. Fulfill the people’s needs and watch cities evolve dynamically. Supply industries with freight, develop complete cargo chains and enable economic growth. Build up a transport empire!
Master challenges and get entertained in the campaign game mode. Two campaigns each consisting of ten missions with increasing difficulty can be tackled. Missions of the American and the European campaign tell the historical context of the 19th and 20th century and offer a wide range of realworld transportation challenges.
Game Features:
• Two game modes: Endless game and campaign mode
• Over 120 detailed trains, aircrafts, ships, buses, trams and trucks
• Intuitive yet powerful railroad and street construction
• Upgradable train and bus stations, airports and harbors
• European and American campaign with 10 historical missions each
• Randomly generated, modifiable terrains with realistic dimensions
• Fully realized European and American game environments
• Dynamically simulated urban development and passenger movement
• Sophisticated economy model and freight simulation
• Content from more than 150 years of transportation history
• Realistic vehicle simulation, coloring and aging
• Physically based graphics, lighting and simulation
• More than 25 challenging achievements
• Steam Workshop and extensive modding support
SPOILER: Paar screenshotsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer screenshots en filmpjes op de site: http://www.transportfever.com/
Ziet er zeer veelbelovend uit imo. Kan haast niet wachten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 09:24 schreef mschol het volgende:
vooral het feit dat ik nergens echte ingame footage kan vinden staat mij niet aan, ook niet van de beta..
Er zijn al path signals aanwezig in Train Fever, dus lijkt me wel dat die ook aanwezig zullen zijn in Transport Fever.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:02 schreef Bart het volgende:
Mja, ik zie helemaal niets terugkomen van geavanceerde manieren om je treinen te laten rijden. Pre-signals, path signals, block signals, etc. Dit zal wel weer een simpel ga-naar-a-en-ga-dan-naar-b worden wat na een uurtje weer leuk is geweest. Nee, ik blijf het wel bij Factorio houden. Denk dat bijna iedereen die OpenTTD uren/dagen/weken achter elkaar gespeeld heeft, dat ook heel tof vindt. Eerste spel in jaren voor mij dat het opeens weer half vijf in de ochtend was.
GAM / Factorio #2 - Nu op Steam *O* voor de geïnteresseerden.
Hier zie je ze geloof ik ook.quote:
oeh, intressantquote:
Hebben ze gelukkig als één van de verbeterpunten genoemd voor in Transport Fever.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 13:50 schreef mschol het volgende:
ik heb ook maar even train fever weer eens opgestart, maar het juist neerleggen van rails enzo is wel kut... continue terrain alignment collisions
ja, ik had het filmpje gezien, het lijkt veelbelovend..quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 14:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hebben ze gelukkig als één van de verbeterpunten genoemd voor in Transport Fever.En huizen worden automatisch gesloopt als je rails neerlegt, wat ik ook wel fijn vind.
Editie: Hier kan je zien hoeveel beter het bouwen is geworden:
Link met een timestamp.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 15:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ja, ik had het filmpje gezien, het lijkt veelbelovend..
fok haalt de timestamp uit de url bij converteren naar video... (in post issie dus nog wel goed.. dus kopieereer ik em daar wel even van..)quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 15:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Link met een timestamp.![]()
En deze was hier nog niet langsgekomen geloof ik? Je kan zien dat het bouwen, de pathfinding en de steden beter zijn geworden. Ik voel de hype nu.
I knowquote:Op zondag 6 november 2016 22:40 schreef Bart het volgende:
Pre-orders zijn de kanker van deze maatschappij.
Gewoon via Steamquote:Op zondag 6 november 2016 22:49 schreef Jump het volgende:
25%? Waar koop je hem dan toch?
[..]
I knowHet is de eerste game sinds lange tijd dat ik pre-order (als je mijn geannuleerde CivVI niet meetelt
)
Ik zie het juist. Ik was niet ingelogd op de Store page toen ik het gekocht had, en dan krijg je maar 10%. Na inloggen toch 25% gekregen omdat ik Train Fever reeds had. Dacht dat het bij de 10% gebleven was.quote:
Mooi.quote:Op zondag 6 november 2016 22:54 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik zie het juist. Ik was niet ingelogd op de Store page toen ik het gekocht had, en dan krijg je maar 10%. Na inloggen toch 25% gekregen omdat ik Train Fever reeds had. Dacht dat het bij de 10% gebleven was.
dat had ik gemist, ik kijk net en zie dattie beschikbaar is.. had ik gewoon al een paar uur kunnen spelen...quote:Op maandag 7 november 2016 20:52 schreef Jump het volgende:
Komt mooi uit dat ik morgennamiddag thuis ben, want komt al uit morgenochtend om 9 uur.
Waar is de tijd? Aaahhhhquote:Op dinsdag 8 november 2016 11:45 schreef mschol het volgende:
[..]
dat had ik gemist, ik kijk net en zie dattie beschikbaar is.. had ik gewoon al een paar uur kunnen spelen...
en straks moet ik uiteraard weg
morgen komt Planet coaster beta uit
dat dus..quote:
Ik wilde de download starten, had ik te weinig beschikbare ruimte op mijn hardeschijf.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:09 schreef mschol het volgende:
[..]
dat dus..
vooral het oplossen van de ellendige terrain collision meldingen zou al heel fijn zijn.. vooralsnog speelt hij prima
maar kan geen demolish knopje vinden?![]()
![]()
hij ziet er fors uit..quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:56 schreef RPG het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe groot je de map kan maken bij free play voor ik hem ga kopen. Heeft iemand dat al geprobeerd ?
dat krijg je ervan als je bij schimmige lui gaat shoppenquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ok, mijn versie is in Russisch.Om eerlijk te zijn is mijn Russisch niet zo goed.
Ja, gewoon via Steam. Maar het is al gelukt om 'm op Engels te krijgen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 16:09 schreef mschol het volgende:
[..]
dat krijg je ervan als je bij schimmige lui gaat shoppen
Ja, zag ik ook al. Maar heb liever een goed spel dan een mooi icoontje.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:19 schreef Jump het volgende:
Zo mochten het programma wel een icoontje gegeven hebbenStaat in mijn taakbalk met het standaard exe icoontje.
wel een beetje raar jaquote:Op dinsdag 8 november 2016 17:19 schreef Jump het volgende:
Zo mochten het programma wel een icoontje gegeven hebbenStaat in mijn taakbalk met het standaard exe icoontje.
ik heb 5,5 uur in free play gezeten zonder problemen.. tutorial nog niet geprobeerdquote:Op dinsdag 8 november 2016 21:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De tutorial probleemloos doorlopen. Ga ik free play doen loopt ie, op de muziek na, op een gegeven moment vast.
Geen idee alleen waardoor .
Niet warmer zover ik kan voelen dan bij EUIV.quote:Op dinsdag 8 november 2016 21:24 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb 5,5 uur in free play gezeten zonder problemen.. tutorial nog niet geprobeerd
loopt je pc misschien warm?
Graag gedaanquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Isane het volgende:
Bedankt jongens, wat een verschrikkelijk verslavend spelletje
Graag gedaanquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Isane het volgende:
Bedankt jongens, wat een verschrikkelijk verslavend spelletje
signalering staat goed?quote:Op woensdag 9 november 2016 19:22 schreef Isane het volgende:
Ik kan de 2e Europa missie maar niet voltooien, treinen rijden maar niet "Waiting for free path"
quote:Op woensdag 9 november 2016 19:44 schreef Isane het volgende:
[..]
Heb serieus 3x de map opnieuw gestart
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op donderdag 10 november 2016 19:05 schreef Rezania het volgende:
Iemand die al de campagne aan het spelen is? Tweede scenario van de Europese campagne, ik snap iets niet.staalding ligt niet in het gebied van een te bouwen haven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vrachtwagen als tussen optie ook geen mogelijkheid ?
Nee, transfer heb ik nog niet kunnen ontdekken.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:15 schreef mschol het volgende:
[..]
staalding ligt niet in het gebied van een te bouwen haven?
vrachtwagen als tussen optie ook geen mogelijkheid ?
Volgens mij moet je een vrachtverbinding opzetten naar het waterquote:Op donderdag 10 november 2016 19:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, transfer heb ik nog niet kunnen ontdekken.
heb je wel een cargo station gebouwd?quote:Op vrijdag 11 november 2016 18:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waarom wil de ruwe olie niet van de oliebron naar het station..Station staat gewoon in range.
Ja, expres nog naar gekeken en station verwijderd en opnieuw gebouwd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:00 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je wel een cargo station gebouwd?
Chicago map ?quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, expres nog naar gekeken en station verwijderd en opnieuw gebouwd.
trein staat al te wachten op het station.quote:Op vrijdag 11 november 2016 20:31 schreef mschol het volgende:
er komt wel al een trein die olie vervoert?
bij de olie bron staat ook niks raars?
als je net dat station hebt gebouwd kan het even duren voordat die bron olie gaat produceren
laat die trein eens leeg vertrekken en daarna kijken of bij terugkeer er wel wat ligt?quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
trein staat al te wachten op het station.
productie is nul van de oliebron, maar er staat wel iets van 56 in voorraad en dat zou gewoon naar het station verplaatst kunnen worden.
En wagon kan crude oil vervoeren.
Dat al twee keer geprobeerd, maar dat haalde niets uit. Ik heb intussen de hele treinlijn verwijderd. De paardjes naar de andere oliebron werkt wel goed.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:02 schreef mschol het volgende:
[..]
laat die trein eens leeg vertrekken en daarna kijken of bij terugkeer er wel wat ligt?
ik heb het idee alsof een trein zich al gemeld moet hebben op het station voordat de productie daadwerkelijk begint..
ik heb pres het zelfde alles staat in de omgeving alles staat correct alleen mijn trucks vervoeren wel olie maar mijn trein nietquote:Op vrijdag 11 november 2016 22:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat al twee keer geprobeerd, maar dat haalde niets uit. Ik heb intussen de hele treinlijn verwijderd. De paardjes naar de andere oliebron werkt wel goed.
jackkr, als je meerdere treinen op olie bron hebt rijden gaat productie omhoog?quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:19 schreef mschol het volgende:
wel typisch, ik heb net even een free game geprobeerd: bij oliebron een terminal neergezet en bij een refinery..
treintje erop en die gaat netjes olie vervoeren..
om even een open deur in te trappen: de stations zijn wel verbonden met een weg he?
als je de jaarlijkse productie helemaal wegtrekt bij een industrie zou de industrie een upgrade moeten gaan plannen en in productie omhoog gaan.., in de snelle test zie ik dat niet, in een andere save was dat wel het geval.. (van 100 per jaar naar 250 per jaar ofzo voor een product)quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:20 schreef prefix1 het volgende:
[..]
jackkr, als je meerdere treinen op olie bron hebt rijden gaat productie omhoog?
ja maar je kan bijv de productie niet beinvloeden door bijv 3 treinen telaten wachten tot ze vol geladen zijn en dan op en neer laten rijden?, want soms heb ik dat de productie daalt terwijl ik in het begin 20 trucks had oprijden die ram vol zatenquote:Op zaterdag 12 november 2016 11:23 schreef mschol het volgende:
[..]
als je de jaarlijkse productie helemaal wegtrekt bij een industrie zou de industrie een upgrade moeten gaan plannen en in productie omhoog gaan.., in de snelle test zie ik dat niet, in een andere save was dat wel het geval.. (van 100 per jaar naar 250 per jaar ofzo voor een product)
ik denk niet dat je op die manier de productie kan beinvloeden, het zou mij niet verbazen als de olie daadwerkelijk binnen X tijd moet zijn afgeleverd, maar dit weet ik niet 100% zekerquote:Op zaterdag 12 november 2016 11:24 schreef prefix1 het volgende:
[..]
ja maar je kan bijv de productie niet beinvloeden door bijv 3 treinen telaten wachten tot ze vol geladen zijn en dan op en neer laten rijden?, want soms heb ik dat de productie daalt terwijl ik in het begin 20 trucks had oprijden die ram vol zaten
ja, ja, anders kleurt de oliebron ook niet wit. Alleen blijft de line usage op no staan.quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:19 schreef mschol het volgende:
wel typisch, ik heb net even een free game geprobeerd: bij oliebron een terminal neergezet en bij een refinery..
treintje erop en die gaat netjes olie vervoeren..
om even een open deur in te trappen: de stations zijn wel verbonden met een weg he?
Meerdere treinen als één trein?quote:Op zaterdag 12 november 2016 18:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weet iemand of je ook meerdere treinen als één trein kan laten rijden?
je bedoeltquote:Op zaterdag 12 november 2016 18:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weet iemand of je ook meerdere treinen als één trein kan laten rijden?
(m.a.w. meerdere locomotieven) ?quote:Treinschakeling, ook wel genoemd dubbeltractie
Wat mschol zegt....quote:
Ja, dat bedoelde ik. En bedankt voor het antwoord.quote:Op zondag 13 november 2016 12:15 schreef mschol het volgende:
[..]
je bedoelt
[..]
(m.a.w. meerdere locomotieven) ?
volgens mij kan dat bij bepaalde loc's, niet alle
ik wist ook niet hoe dat precies heette hoor, moest het even opzoekenquote:Op zondag 13 november 2016 13:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat mschol zegt....
[..]
Ja, dat bedoelde ik. En bedankt voor het antwoord.
Sorry, voor de verkeerde benaming.
Meerdere locomotieven is dan nog altijd beter dan meerdere treinen.quote:Op zondag 13 november 2016 13:21 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wist ook niet hoe dat precies heette hoor, moest het even opzoeken(vandaar de quote
)
das wel zo.. dat was duidelijker geweest; achja iemand begreep je dus dat komt mooi uitquote:Op zondag 13 november 2016 13:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Meerdere locomotieven is dan nog altijd beter dan meerdere treinen.
Ja, gelukkig wel.quote:Op zondag 13 november 2016 13:23 schreef mschol het volgende:
[..]
das wel zo.. dat was duidelijker geweest; achja iemand begreep je dus dat komt mooi uit
dat kan niet aangezien een lijn een vast eindspoor heeft helaasquote:Op zondag 13 november 2016 19:39 schreef Isane het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen.
als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.
Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).
[ afbeelding ]
Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen.quote:Op zondag 13 november 2016 19:39 schreef Isane het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen.
als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.
Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).
[ afbeelding ]
in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas..quote:Op zondag 13 november 2016 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Beetje jammer dat een trein niet gewoon naar een vrij spoor gaat in een station.
Je kan ook ieder willekeurig sein als "halte" selecteren. Daarmee heb je in ieder geval invloed op welke trein op welk spoor keert of halteert.quote:Op zondag 13 november 2016 21:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen.
Als je steeds een kort stuk rails aanlegt, volgt de rails het landschap wel goed. Je bent hierdoor wel een stuk langer bezig met bouwen, maar tegelijkertijd krijg je er wel geld voor terug: het is stukken goedkoper dan dwars door het landschap heen graven. Je treinen worden er wel wat langzamer van, omdat ze meer moeten klimmen/dalen.quote:Op zondag 13 november 2016 22:15 schreef mschol het volgende:
[..]
in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas..
wat mij ook stoort is dat het landschap aangepast wordt aan de rails die je legt i.p.v. dat de rails aangepast wordt aan het landschap..
Ik gebruik waypoints vlak voor het station om ze een bepaald spoor op te sturen. Vooral als je verschillende routes hebt die termineren in het zelfde station.quote:Op zondag 13 november 2016 22:24 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Je kan ook ieder willekeurig sein als "halte" selecteren. Daarmee heb je in ieder geval invloed op welke trein op welk spoor keert of halteert.
Ik doe meestal eerst eens een lange rechtstreekse verbinding voor te zien hoe het spoor best loopt, maar aanleggen in korte stukjes. Hou ook rekening met de hellingsgraag van het spoor, zeker met de stoomlocomotieven. Je kam ookm met m en n het stuk spoor/baan verhogen en verlagen.quote:[..]
Als je steeds een kort stuk rails aanlegt, volgt de rails het landschap wel goed. Je bent hierdoor wel een stuk langer bezig met bouwen, maar tegelijkertijd krijg je er wel geld voor terug: het is stukken goedkoper dan dwars door het landschap heen graven. Je treinen worden er wel wat langzamer van, omdat ze meer moeten klimmen/dalen.
Minder aanbod van goederen op de lijn, of juist minder vraag naar datgene dat je vervoert?quote:Op maandag 14 november 2016 18:05 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Niks veranderd aan de lijn of de trein en toch is het inkomen opeens omlaag gevlogen. Logisch dat ik geen winst meer maakte.
Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van.quote:Op maandag 14 november 2016 18:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Minder aanbod van goederen op de lijn, of juist minder vraag naar datgene dat je vervoert?
Bijquote:Op maandag 14 november 2016 18:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van.
busverbinding opgezet zodat mensen uit de hele stad er kunnen komen?quote:Op maandag 14 november 2016 18:34 schreef prefix1 het volgende:
ik heb nu net vliegveld gebouwt alleen komen geen mensen:S echt irritant
Oh nee, dan snap ik het ook niet.quote:Op maandag 14 november 2016 18:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van.
Ik heb sowieso het idee dat als er even ergens een hickup in je vervoer zit de hele transport chain die eraan hangt dan in elkaar klapt. Ik vind het in ieder geval niet makkelijk om wat winsten te draaien.quote:Op maandag 14 november 2016 18:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van.
Dan zal dat het wel zijn geweest, die trein deed er erg lang over.quote:Op maandag 14 november 2016 19:33 schreef Jump het volgende:
Je bent beter met een constant laag aantal cargo aan te brengen, dan 1 keer een grote volle trein. Vanaf dat je dan een maand of twee niks brengt, zakt productie in elkaar als een kaartenhuisje.
Nope. En er is ook geen inflatie geloof ik. Mag wel allemaal iets complexer imo.quote:Op maandag 14 november 2016 18:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Bijttd zakte de prijs per kilometer soms flink door de jaren heen, is daar hier geen grafiekje van te vinden?
gewoon early adopters, die betalen graag teveelquote:Op maandag 14 november 2016 22:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Treintje met 4 passagiers van ene stad naar de andere. Krijg ik bij aankomst 20k. Welke gek betaald er nu 5k voor een treinreis naar het volgende stadje in 1897.![]()
Vind het wel fijn, want maak ik eindelijk een beetje winst. En trein kostte me in totaal (locomotief + wagons) 1.6M. Heb nadat hij paar keer heen en weer gereden is, er nog een derde wagonnetje bij gedaan, zodat er nu 33 mensen per keer meekunnen.quote:Op maandag 14 november 2016 22:28 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon early adopters, die betalen graag teveel
De gebruikelijke wagonnen en treinen mods.quote:Op dinsdag 15 november 2016 15:15 schreef prefix1 het volgende:
welke mods hebben jullie? ik alleen tot nu toe wat logo packs
houthakker falliet?quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:23 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb trouwens een probleem en hoop dat iemand me daarbij kan helpen.
Ik heb een trein lijn van een houthakker die logs heeft en dit transporteert naar een houtzagerij die er planken van maakt.
Dit werkt prima, maar opeens heeft de houthakker geen productie meer waardoor mijn lijnen verlies lijden.
Is dit een bug of doe ik iets fout?
Je moet de planken ook vervoeren.quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:23 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb trouwens een probleem en hoop dat iemand me daarbij kan helpen.
Ik heb een trein lijn van een houthakker die logs heeft en dit transporteert naar een houtzagerij die er planken van maakt.
Dit werkt prima, maar opeens heeft de houthakker geen productie meer waardoor mijn lijnen verlies lijden.
Is dit een bug of doe ik iets fout?
Geen, want dan worden achievements geblokkeerd.quote:Op dinsdag 15 november 2016 15:15 schreef prefix1 het volgende:
welke mods hebben jullie? ik alleen tot nu toe wat logo packs
Je kan ook zelf bomen plaatsen op je map. Net als rotsen.quote:Op dinsdag 15 november 2016 23:42 schreef RaXz het volgende:
Ik draai ook geen mods om dezelfde reden. Maar als ik een mod zou draaien dan zou het voor meer en grotere bossen gaan.
als je de steam versie hebt dan wordt hij netjes geupdate tenzij je offline speelt...?quote:Op woensdag 16 november 2016 11:47 schreef 0108daniel het volgende:
Welke versie heeft Transport Fever nu eigenlijk?
Want volgens mij heb ik nog een oudere versie.
Op Youtube zie ik video's staan waarbij sommige dingen al anders zijn.
Ik heb Build 11807
Wat ziet er dan anders uit?quote:Op woensdag 16 november 2016 11:47 schreef 0108daniel het volgende:
Welke versie heeft Transport Fever nu eigenlijk?
Want volgens mij heb ik nog een oudere versie.
Op Youtube zie ik video's staan waarbij sommige dingen al anders zijn.
Ik heb Build 11807
Ik heb de Gog versie.quote:Op woensdag 16 november 2016 11:49 schreef mschol het volgende:
[..]
als je de steam versie hebt dan wordt hij netjes geupdate tenzij je offline speelt...?
inloggen op gog en daar de laatste versie downloaden?quote:Op woensdag 16 november 2016 12:22 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik heb de Gog versie.
Ik zag dat er al een update van build 11908 was.
Alleen kan ik nergens updaten.
Dankje, het is geluktquote:Op woensdag 16 november 2016 12:45 schreef mschol het volgende:
[..]
inloggen op gog en daar de laatste versie downloaden?
ik heb die versie niet dus geen idee welke versie daar op staat
staal vervoer je naar de machine factory? en vervolgens de producten daarvan ook in steden afleveren?quote:Op zaterdag 19 november 2016 14:02 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb even een vraag.
Ik heb een route met logs naar planken en een route met iron ores/coal naar de steelmill.
Van daar gaan de ores/coal naar de Machine factory.
Dit werkte perfect.
Maar nu is van alles de productie 0.
Als ik op de forester klik dan zie ik dat de productie op 0 staat, maar als ik dan op details klik dan zie ik dat er 58 logs stored zijn.
Deze gaan niet naar het treinstation terwijl dit wel gewoon dichtbij elkaar ligt en voorheen het wel goed werkte.
Is dit een bug? of hebben meer mensen hier last van of doe ik iets verkeerd?
Jazeker, alles staat in verbinding met elkaar.quote:Op zaterdag 19 november 2016 14:07 schreef mschol het volgende:
[..]
staal vervoer je naar de machine factory? en vervolgens de producten daarvan ook in steden afleveren?
dat klinkt als een bug, ik heb door planet coaster nog niet veel gespeeld dus nog niet meegemaaktquote:Op zaterdag 19 november 2016 14:28 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Jazeker, alles staat in verbinding met elkaar.
Het enige wat werkt is steen naar de fabriek voor construction materiaal en dat naar de stad, dat werkt wel.
De rest staat allemaal op 0.
Er staat 'try to ship more goods' maar er staan geen goods bij de stations.
Welke fabriek is dat? Construction fabriek accepteert toch geen hout en steen gaat niet naar een fabriek die hout accepteert.quote:Op zaterdag 19 november 2016 14:28 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Jazeker, alles staat in verbinding met elkaar.
Het enige wat werkt is steen naar de fabriek voor construction materiaal en dat naar de stad, dat werkt wel.
De rest staat allemaal op 0.
Er staat 'try to ship more goods' maar er staan geen goods bij de stations.
Nee, de planken gingen ook naar de machine factory.quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:26 schreef RPG het volgende:
[..]
Welke fabriek is dat? Construction fabriek accepteert toch geen hout en steen gaat niet naar een fabriek die hout accepteert.
[ afbeelding ]
Er is maar één soort sein in het spel?quote:Op zondag 20 november 2016 20:59 schreef Isane het volgende:
Kan ik ergens achterhalen welke seinen ik waar moet gebruiken? Ik kom de gekste situatie tegen als ik treinen tegen elkaar in laat rijden op enkel spoor
Je je heb de oude seinen dat zijn de witte seinen die omhoog gaan als de rails veilig is.quote:Op zondag 20 november 2016 20:59 schreef Isane het volgende:
Kan ik ergens achterhalen welke seinen ik waar moet gebruiken? Ik kom de gekste situatie tegen als ik treinen tegen elkaar in laat rijden op enkel spoor
Ik geloof rechts, maar....quote:Op zondag 20 november 2016 21:43 schreef mschol het volgende:
hele domme vraag, maar moet zo'n sein nou links of rechts van het spoor staan?
ik dacht ook rechts van de trein die komt aanrijden, maar weet het dus nooit zeker dus zet er altijd maar 2 neerquote:Op zondag 20 november 2016 21:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik geloof rechts, maar....
Als je op de lijn klik en de route op het spoor zie dan kan je zien aan welke kant je het sein moet plaatsen.quote:Op zondag 20 november 2016 21:43 schreef mschol het volgende:
hele domme vraag, maar moet zo'n sein nou links of rechts van het spoor staan?
En wanneer moet ik de station seinen gebruiken en waarvoor dienen ze?quote:Op zondag 20 november 2016 21:42 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Je je heb de oude seinen dat zijn de witte seinen die omhoog gaan als de rails veilig is.
En als je wat verder in het spel ben krijg je de seinen als stoplicht met een rode en groene lamp.
Beide werken ze op precies dezelfde manier.
Net na het station zodat de trein niet in het station blijft en de overige treinen niet op houd.quote:Op maandag 21 november 2016 09:42 schreef Isane het volgende:
[..]
En wanneer moet ik de station seinen gebruiken en waarvoor dienen ze?
Het is al opgelostquote:Op dinsdag 22 november 2016 23:51 schreef Jump het volgende:
Geen idee, het spel doet soms raar. Onlangs een fabriek van 1600 dat opeens terug naar 400 ging. Met een megastock aan gevolg dus... Duurde paar jaar voordat die terug op peil was.
Maar het spel heeft op verschillende plaatsen serieuze memoryleaks. Het nam daarjuist o maar even 22GB ram in beslagJe moet eens rails upgraden naar de highspeed of bovenleiding toevoegen en uitzoomen. Opeens megatraag en dan is het moeilijk in gang te krijgen...
quote:Fixed crash when upgrading airport when a plane is taking off
Fixed crash when bulldozing bus stop or signal
Fixed crash when assigning vehicle color in line window
Fixed crash when starting game and mods have been removed in the meantime
Fixed crash when building streets/tracks
Fixed crash when towns build new streets (end of month)
Fixed crash when industry upgrades (end of month)
Fixed crash when starting the game on some Linux systems with AMD graphics
Fixed delay after game crashed
Fixed catchment area preview
Fixed track LOD flickering
Fixed sorting in "set line" popup
Fixed construction snapping to different street on upgrade
Fixed jumping persons at terminals bug
Fixed ship and aircraft stop position bug
Fixed ship teleportation bug
Fixed negative potential bug
Fixed industry production dependent on frame rate bug
Fixed aircraft catapult bug
Fixed colored vehicle transparency bug
Fixed DLC activation (modding)
Fixed open wagon (USA) cargo load
Fixed no-costs-mod (constructions now free too)
Fixed various details in various missions
Improved land use/catchment area rendering
Improved terrain tool (brush size/strength)
Improved modding support: modifier when loading construction "update function"
Improved heightmap import: relaxed width/height constraints
Improved various translation details
Improved street/track builder: snap to straight
Improved LODs for various vehicles
Improved various texture details
Improved ship/aircraft reverse button
Added resolution change confirmation dialog
Added maximum waiting time for full load (per line, 3 min default)
Added warning for industries with full output stocks
Added era-dependent music
Added Chinese translations (credits go to DBG translation group, contact QQ group 384380227)
Die is bij mij ook niet klikbaar. Scrollen met het wiel werkt bij mij.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:54 schreef Isane het volgende:
Misschien een rare vraag, maar ik kan niet scrollen in een overzicht. Ik kan de schuifbalk niet klikken. Ligt het aan mn laptop of hebben hier meer mensen last van?
Patchnotes?quote:Op woensdag 23 november 2016 23:45 schreef 0108daniel het volgende:
Er is alweer een nieuwe update, 2e vandaag, de 12070
Build 12070 (November 23)quote:
Niet heel spannend imo.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:51 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Build 12070 (November 23)
Fixed crash when loading certain save games
Fixed crash when aircraft got stuck at airport runway
Fixed warning for industries with full output stocks
Geef ze een kleur. Oh wacht.quote:Op donderdag 24 november 2016 17:43 schreef Isane het volgende:
Hoe kun je een beetje overzicht houden met alle lijnen? Ik raak echt totaal het overzicht kwijt als tig lijnen aanmaak
Je kan ze geen limieten opleggen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 20:51 schreef Teeno het volgende:
Probleem: Ik heb 2 lijnen die een goods factory voorzien van planks en steel.
Nu worden de planks niet altijd gebruikt door de factory maar vaak opgeslagen in de truck station waar de lijn die steel brengt (en de goods naar de stad) de planks oppikt en deze bij mijn truck station in de stad dropt, waar uiteraard niets mee gebeurt.
Kan je truck stations niet limiteren tot inbound/outbound only?
Het is het geld zeker waard.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:33 schreef SLimburg het volgende:
Wat zijn de ervaringen van de mensen hier met dit spel. Is het het geld waard?
Al wat aanraders qua mods?quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:18 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Het is het geld zeker waard.
Vooral als je ervan houd natuurlijk.
Het is vooral leuk om te zien hoe je steden groeien, je routes moet uitbreiden, meer vraag is naar producten en je alle treinen de stations binnen ziet rijden en weg ziet gaan.
Ook door de mods die er zijn maakt het nog leuker.
Het spel is nog niet lang uit, dus er zijn nog maar een paar honderd mods.quote:
niet heel veel anders, het is eigenlijk TF met Cargo en nieuwe vrachtwagens etcquote:
industry giant 2 is en blijft de bom:) gouddsss spel!quote:Op zaterdag 24 december 2016 21:13 schreef marcb1974 het volgende:
Deze gaat er komen
Speel nu nog regelmatig transport giant en industry giant 2.
vanavond maar eens kijken, hopen dat ze het beter doen dan deeltje 1, die ik vrij snel links heb laten liggen, moet em inmiddels wel weer een kans geven omdat er vast een hoop gepatched isquote:Op zondag 24 november 2019 15:33 schreef Jump het volgende:
*Schop*
Op 11 december komt Transport Fever 2 uit: https://store.steampowered.com/app/1066780/Transport_Fever_2/
wat onhandig neergezet idd, maar doelde idd op 1, hoopte eigenlijk dat er mods voor zijn die het e. e. a verbeterenquote:Op zondag 24 november 2019 16:59 schreef Jump het volgende:
Voor de 2 nog geen mods zien passeren aangezien het nog moet uitkomen De 1 is ondertussen geleden van 2016 dat ik het gespeeld heb (omwille van de performance indertijd).
Hopelijk gaat de performance hier een pak hoger zijn.
Ik kwam ook in dit topic om dit te vragen. Zometeen maar even wat reviews lezen.quote:Op zaterdag 14 december 2019 09:30 schreef mschol het volgende:
en, mensen hier die 2 al geprobeerd hebben?
al geïnstalleerd maar helaas woensdag/donderdag geen tijd gehad, nu in buitenland. volgende week werkbonanza, dus ook weinig tijdquote:Op zaterdag 14 december 2019 13:43 schreef marcb1974 het volgende:
2 is hier nu aan het installeren (met nog wat andere games), zal van de week laten weten wat ik er van vind.
die is nog steeds goed maar erg gedateerd en klunkyquote:Op zaterdag 14 december 2019 13:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb pas geleden OpenTTD maar weer geïnstalleerd.
Klopt wel. Maar vooralsnog geen echt goed alternatief. Wellicht TF2. Dus ben benieuwd naar jullie bevindingen.quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:54 schreef mschol het volgende:
[..]
die is nog steeds goed maar erg gedateerd en klunky
ik snap niet dat ze de interface en besturing niet een update geven, dat zou al een hoop helpenquote:Op zaterdag 14 december 2019 13:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Klopt wel. Maar vooralsnog geen echt goed alternatief. Wellicht TF2. Dus ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Gezien ik gewoon geen tijd heb gehad deze periode: hoezo moet je echt nadenken hoe je een spoor neerlegt en hoe is dat jammer?quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:38 schreef marcb1974 het volgende:
Eerste conclusies:
Het ziet er echt 'gelikter' uit, maar het blijft niet lekker spelen. Je moet echt nadenken hoe je een spoor etc aanlegt. Verder vallen de veranderingen t.o.v. deel 1 me mee/tegen.
dat is ook iets war ik me aan erger ( ook bij Cities in motion)quote:Op woensdag 7 april 2021 10:00 schreef mschol het volgende:
ik ben weer in een oude savegame gedoken, nu met 90 mods ofzo
vermaak mij wel weer goed ermee, grootste ergernis nu voor mij is dat je bij neerleggen van weg/track niet kan aangeven gewoon het terrein te volgen ipv als een mes door het landschap heen te gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |