Ja, gelukkig wel.quote:Op zondag 13 november 2016 13:23 schreef mschol het volgende:
[..]
das wel zo.. dat was duidelijker geweest; achja iemand begreep je dus dat komt mooi uit
dat kan niet aangezien een lijn een vast eindspoor heeft helaasquote:Op zondag 13 november 2016 19:39 schreef Isane het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen.
als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.
Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).
[ afbeelding ]
Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen.quote:Op zondag 13 november 2016 19:39 schreef Isane het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen.
als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.
Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).
[ afbeelding ]
in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas..quote:Op zondag 13 november 2016 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Beetje jammer dat een trein niet gewoon naar een vrij spoor gaat in een station.
Je kan ook ieder willekeurig sein als "halte" selecteren. Daarmee heb je in ieder geval invloed op welke trein op welk spoor keert of halteert.quote:Op zondag 13 november 2016 21:05 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen.
Als je steeds een kort stuk rails aanlegt, volgt de rails het landschap wel goed. Je bent hierdoor wel een stuk langer bezig met bouwen, maar tegelijkertijd krijg je er wel geld voor terug: het is stukken goedkoper dan dwars door het landschap heen graven. Je treinen worden er wel wat langzamer van, omdat ze meer moeten klimmen/dalen.quote:Op zondag 13 november 2016 22:15 schreef mschol het volgende:
[..]
in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas..
wat mij ook stoort is dat het landschap aangepast wordt aan de rails die je legt i.p.v. dat de rails aangepast wordt aan het landschap..
Ik gebruik waypoints vlak voor het station om ze een bepaald spoor op te sturen. Vooral als je verschillende routes hebt die termineren in het zelfde station.quote:Op zondag 13 november 2016 22:24 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Je kan ook ieder willekeurig sein als "halte" selecteren. Daarmee heb je in ieder geval invloed op welke trein op welk spoor keert of halteert.
Ik doe meestal eerst eens een lange rechtstreekse verbinding voor te zien hoe het spoor best loopt, maar aanleggen in korte stukjes. Hou ook rekening met de hellingsgraag van het spoor, zeker met de stoomlocomotieven. Je kam ookm met m en n het stuk spoor/baan verhogen en verlagen.quote:[..]
Als je steeds een kort stuk rails aanlegt, volgt de rails het landschap wel goed. Je bent hierdoor wel een stuk langer bezig met bouwen, maar tegelijkertijd krijg je er wel geld voor terug: het is stukken goedkoper dan dwars door het landschap heen graven. Je treinen worden er wel wat langzamer van, omdat ze meer moeten klimmen/dalen.
Minder aanbod van goederen op de lijn, of juist minder vraag naar datgene dat je vervoert?quote:Op maandag 14 november 2016 18:05 schreef #ANONIEM het volgende:
[ afbeelding ]
Niks veranderd aan de lijn of de trein en toch is het inkomen opeens omlaag gevlogen. Logisch dat ik geen winst meer maakte.
Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van.quote:Op maandag 14 november 2016 18:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Minder aanbod van goederen op de lijn, of juist minder vraag naar datgene dat je vervoert?
Bijquote:Op maandag 14 november 2016 18:21 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van.
busverbinding opgezet zodat mensen uit de hele stad er kunnen komen?quote:Op maandag 14 november 2016 18:34 schreef prefix1 het volgende:
ik heb nu net vliegveld gebouwt alleen komen geen mensen:S echt irritant
Oh nee, dan snap ik het ook niet.quote:Op maandag 14 november 2016 18:21 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van.
Ik heb sowieso het idee dat als er even ergens een hickup in je vervoer zit de hele transport chain die eraan hangt dan in elkaar klapt. Ik vind het in ieder geval niet makkelijk om wat winsten te draaien.quote:Op maandag 14 november 2016 18:21 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Dan zal dat het wel zijn geweest, die trein deed er erg lang over.quote:Op maandag 14 november 2016 19:33 schreef Jump het volgende:
Je bent beter met een constant laag aantal cargo aan te brengen, dan 1 keer een grote volle trein. Vanaf dat je dan een maand of twee niks brengt, zakt productie in elkaar als een kaartenhuisje.
Nope. En er is ook geen inflatie geloof ik. Mag wel allemaal iets complexer imo.quote:Op maandag 14 november 2016 18:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Bijttd zakte de prijs per kilometer soms flink door de jaren heen, is daar hier geen grafiekje van te vinden?
gewoon early adopters, die betalen graag teveelquote:Op maandag 14 november 2016 22:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Treintje met 4 passagiers van ene stad naar de andere. Krijg ik bij aankomst 20k. Welke gek betaald er nu 5k voor een treinreis naar het volgende stadje in 1897.![]()
Vind het wel fijn, want maak ik eindelijk een beetje winst. En trein kostte me in totaal (locomotief + wagons) 1.6M. Heb nadat hij paar keer heen en weer gereden is, er nog een derde wagonnetje bij gedaan, zodat er nu 33 mensen per keer meekunnen.quote:Op maandag 14 november 2016 22:28 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon early adopters, die betalen graag teveel
De gebruikelijke wagonnen en treinen mods.quote:Op dinsdag 15 november 2016 15:15 schreef prefix1 het volgende:
welke mods hebben jullie? ik alleen tot nu toe wat logo packs
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |