abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 november 2016 @ 13:24:39 #91
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166623581
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:23 schreef mschol het volgende:

[..]

das wel zo.. dat was duidelijker geweest; achja iemand begreep je dus dat komt mooi uit :P
Ja, gelukkig wel.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  zondag 13 november 2016 @ 15:01:47 #92
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166625291
:')
Ik had net echt een domme fout gemaakt. Ik had een halte gemaakt bij een fabriek en een lijn tussen twee van die haltes gemaakt en voertuigen aan die lijn toegevoegd. Voertuigen komen keurig aan op het eerste station. En vervolgens krijg ik de melding dat ze geen route kunnen vinden naar het tweede station. Ik had echt zoiets van, Kom op, er ligt gewoon een weg. Een andere route van een station dat verder langs die weg ligt, werkt wel goed.

Toen kreeg ik een helder moment dat ik een busstation had geplaatst i.p.v. een truck station. :')
Fuck the EBU.
  Lieve Belg zondag 13 november 2016 @ 15:27:10 #93
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_166625829
Ik had daarjuist ook zoiets. Ik had een Fuel line naar een truck station in een residentieel gedeelte laten gaan. Die moeten dat niet hebben :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_166634644
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen.

als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.

Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).

pi_166635664
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:39 schreef Isane het volgende:

als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.

Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).

[ afbeelding ]
dat kan niet aangezien een lijn een vast eindspoor heeft helaas :(
dat was bij train fever ook zo en is niet veranderd afailk (tenzij ik ergens overheen kijk?)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_166638095
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:39 schreef Isane het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen. :')
  zondag 13 november 2016 @ 21:19:15 #97
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166638526
Beetje jammer dat een trein niet gewoon naar een vrij spoor gaat in een station.
Fuck the EBU.
pi_166639255
Thnx voor de reacties. Ligt dus niet aan mij :D
pi_166640112
quote:
9s.gif Op zondag 13 november 2016 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Beetje jammer dat een trein niet gewoon naar een vrij spoor gaat in een station.
in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas..

wat mij ook stoort is dat het landschap aangepast wordt aan de rails die je legt i.p.v. dat de rails aangepast wordt aan het landschap..
pi_166640354
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 21:05 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen. :')
Je kan ook ieder willekeurig sein als "halte" selecteren. Daarmee heb je in ieder geval invloed op welke trein op welk spoor keert of halteert.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:15 schreef mschol het volgende:

[..]

in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas..

wat mij ook stoort is dat het landschap aangepast wordt aan de rails die je legt i.p.v. dat de rails aangepast wordt aan het landschap..
Als je steeds een kort stuk rails aanlegt, volgt de rails het landschap wel goed. Je bent hierdoor wel een stuk langer bezig met bouwen, maar tegelijkertijd krijg je er wel geld voor terug: het is stukken goedkoper dan dwars door het landschap heen graven. Je treinen worden er wel wat langzamer van, omdat ze meer moeten klimmen/dalen.
  Lieve Belg maandag 14 november 2016 @ 00:32:52 #101
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_166642429
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:24 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

Je kan ook ieder willekeurig sein als "halte" selecteren. Daarmee heb je in ieder geval invloed op welke trein op welk spoor keert of halteert.

Ik gebruik waypoints vlak voor het station om ze een bepaald spoor op te sturen. Vooral als je verschillende routes hebt die termineren in het zelfde station.
quote:
[..]

Als je steeds een kort stuk rails aanlegt, volgt de rails het landschap wel goed. Je bent hierdoor wel een stuk langer bezig met bouwen, maar tegelijkertijd krijg je er wel geld voor terug: het is stukken goedkoper dan dwars door het landschap heen graven. Je treinen worden er wel wat langzamer van, omdat ze meer moeten klimmen/dalen.
Ik doe meestal eerst eens een lange rechtstreekse verbinding voor te zien hoe het spoor best loopt, maar aanleggen in korte stukjes. Hou ook rekening met de hellingsgraag van het spoor, zeker met de stoomlocomotieven. Je kam ookm met m en n het stuk spoor/baan verhogen en verlagen.
  maandag 14 november 2016 @ 16:48:56 #102
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166651605
Als je meerdere (goederen)treinen op 1 lijn wilt laten rijden, kan je in dat geval het beste een nieuwe lijn maken, zodat de nieuwe trein een nieuw spoor toegewezen krijgt.

Hopelijk gaan ze dat nog wel aanpassen.
Fuck the EBU.
pi_166653008

Niks veranderd aan de lijn of de trein en toch is het inkomen opeens omlaag gevlogen. Logisch dat ik geen winst meer maakte. :{
  maandag 14 november 2016 @ 18:13:52 #104
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166653177
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:05 schreef #ANONIEM het volgende:
[ afbeelding ]

Niks veranderd aan de lijn of de trein en toch is het inkomen opeens omlaag gevlogen. Logisch dat ik geen winst meer maakte. :{
Minder aanbod van goederen op de lijn, of juist minder vraag naar datgene dat je vervoert?
Fuck the EBU.
pi_166653334
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Minder aanbod van goederen op de lijn, of juist minder vraag naar datgene dat je vervoert?
Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van. :')
pi_166653436
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:21 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van. :')
Bij (o)ttd zakte de prijs per kilometer soms flink door de jaren heen, is daar hier geen grafiekje van te vinden?
dag
pi_166653605
ik heb nu net vliegveld gebouwt alleen komen geen mensen:S echt irritant
Geniet van het leven:):)
  maandag 14 november 2016 @ 18:41:49 #108
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166653758
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:34 schreef prefix1 het volgende:
ik heb nu net vliegveld gebouwt alleen komen geen mensen:S echt irritant
busverbinding opgezet zodat mensen uit de hele stad er kunnen komen?
Fuck the EBU.
  maandag 14 november 2016 @ 18:42:06 #109
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166653766
quote:

[..]

Oh nee, dan snap ik het ook niet.
Fuck the EBU.
pi_166653862
quote:

[..]

Ik heb sowieso het idee dat als er even ergens een hickup in je vervoer zit de hele transport chain die eraan hangt dan in elkaar klapt. Ik vind het in ieder geval niet makkelijk om wat winsten te draaien.
  Lieve Belg maandag 14 november 2016 @ 19:33:52 #111
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_166654925
Je bent beter met een constant laag aantal cargo aan te brengen, dan 1 keer een grote volle trein. Vanaf dat je dan een maand of twee niks brengt, zakt productie in elkaar als een kaartenhuisje.
pi_166656279
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2016 19:33 schreef Jump het volgende:
Je bent beter met een constant laag aantal cargo aan te brengen, dan 1 keer een grote volle trein. Vanaf dat je dan een maand of twee niks brengt, zakt productie in elkaar als een kaartenhuisje.
Dan zal dat het wel zijn geweest, die trein deed er erg lang over.
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Bij (o)ttd zakte de prijs per kilometer soms flink door de jaren heen, is daar hier geen grafiekje van te vinden?
Nope. En er is ook geen inflatie geloof ik. Mag wel allemaal iets complexer imo. :+
pi_166656468
ik las net op FB van TF dat er binnekort patch komt die sommige dingen gaat fixen ook met vracht centers enzo die niet laden
pi_166657875
Ik vind het trouwens echt lelijk dat als ik spoor weghaal er zo'n groeve door het landschap blijft liggen. En die landscaping tools zijn ook niet echt geweldig om dat weg te halen.
  maandag 14 november 2016 @ 22:06:05 #115
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166659392
Treintje met 4 passagiers van ene stad naar de andere. Krijg ik bij aankomst 20k. Welke gek betaald er nu 5k voor een treinreis naar het volgende stadje in 1897. _O- :P
Fuck the EBU.
pi_166660147
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 22:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Treintje met 4 passagiers van ene stad naar de andere. Krijg ik bij aankomst 20k. Welke gek betaald er nu 5k voor een treinreis naar het volgende stadje in 1897. _O- :P
gewoon early adopters, die betalen graag teveel
  maandag 14 november 2016 @ 22:37:49 #117
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166660452
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 22:28 schreef mschol het volgende:

[..]

gewoon early adopters, die betalen graag teveel
Vind het wel fijn, want maak ik eindelijk een beetje winst. En trein kostte me in totaal (locomotief + wagons) 1.6M. Heb nadat hij paar keer heen en weer gereden is, er nog een derde wagonnetje bij gedaan, zodat er nu 33 mensen per keer meekunnen.
Fuck the EBU.
pi_166671260
welke mods hebben jullie? ik alleen tot nu toe wat logo packs
pi_166672909
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 15:15 schreef prefix1 het volgende:
welke mods hebben jullie? ik alleen tot nu toe wat logo packs
De gebruikelijke wagonnen en treinen mods.
En een aantal assets.
Er zijn momenteel nog niet veel mods voor het spel.
pi_166672968
Ik heb trouwens een probleem en hoop dat iemand me daarbij kan helpen.
Ik heb een trein lijn van een houthakker die logs heeft en dit transporteert naar een houtzagerij die er planken van maakt.
Dit werkt prima, maar opeens heeft de houthakker geen productie meer waardoor mijn lijnen verlies lijden.
Is dit een bug of doe ik iets fout?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')