jackkr, als je meerdere treinen op olie bron hebt rijden gaat productie omhoog?quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:19 schreef mschol het volgende:
wel typisch, ik heb net even een free game geprobeerd: bij oliebron een terminal neergezet en bij een refinery..
treintje erop en die gaat netjes olie vervoeren..
om even een open deur in te trappen: de stations zijn wel verbonden met een weg he?
als je de jaarlijkse productie helemaal wegtrekt bij een industrie zou de industrie een upgrade moeten gaan plannen en in productie omhoog gaan.., in de snelle test zie ik dat niet, in een andere save was dat wel het geval.. (van 100 per jaar naar 250 per jaar ofzo voor een product)quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:20 schreef prefix1 het volgende:
[..]
jackkr, als je meerdere treinen op olie bron hebt rijden gaat productie omhoog?
ja maar je kan bijv de productie niet beinvloeden door bijv 3 treinen telaten wachten tot ze vol geladen zijn en dan op en neer laten rijden?, want soms heb ik dat de productie daalt terwijl ik in het begin 20 trucks had oprijden die ram vol zatenquote:Op zaterdag 12 november 2016 11:23 schreef mschol het volgende:
[..]
als je de jaarlijkse productie helemaal wegtrekt bij een industrie zou de industrie een upgrade moeten gaan plannen en in productie omhoog gaan.., in de snelle test zie ik dat niet, in een andere save was dat wel het geval.. (van 100 per jaar naar 250 per jaar ofzo voor een product)
ik denk niet dat je op die manier de productie kan beinvloeden, het zou mij niet verbazen als de olie daadwerkelijk binnen X tijd moet zijn afgeleverd, maar dit weet ik niet 100% zekerquote:Op zaterdag 12 november 2016 11:24 schreef prefix1 het volgende:
[..]
ja maar je kan bijv de productie niet beinvloeden door bijv 3 treinen telaten wachten tot ze vol geladen zijn en dan op en neer laten rijden?, want soms heb ik dat de productie daalt terwijl ik in het begin 20 trucks had oprijden die ram vol zaten
ja, ja, anders kleurt de oliebron ook niet wit. Alleen blijft de line usage op no staan.quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:19 schreef mschol het volgende:
wel typisch, ik heb net even een free game geprobeerd: bij oliebron een terminal neergezet en bij een refinery..
treintje erop en die gaat netjes olie vervoeren..
om even een open deur in te trappen: de stations zijn wel verbonden met een weg he?
Meerdere treinen als één trein?quote:Op zaterdag 12 november 2016 18:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weet iemand of je ook meerdere treinen als één trein kan laten rijden?
je bedoeltquote:Op zaterdag 12 november 2016 18:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weet iemand of je ook meerdere treinen als één trein kan laten rijden?
(m.a.w. meerdere locomotieven) ?quote:Treinschakeling, ook wel genoemd dubbeltractie
Wat mschol zegt....quote:
Ja, dat bedoelde ik. En bedankt voor het antwoord.quote:Op zondag 13 november 2016 12:15 schreef mschol het volgende:
[..]
je bedoelt
[..]
(m.a.w. meerdere locomotieven) ?
volgens mij kan dat bij bepaalde loc's, niet alle
ik wist ook niet hoe dat precies heette hoor, moest het even opzoekenquote:Op zondag 13 november 2016 13:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat mschol zegt....
[..]
Ja, dat bedoelde ik. En bedankt voor het antwoord.
Sorry, voor de verkeerde benaming.
Meerdere locomotieven is dan nog altijd beter dan meerdere treinen.quote:Op zondag 13 november 2016 13:21 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wist ook niet hoe dat precies heette hoor, moest het even opzoeken(vandaar de quote
)
das wel zo.. dat was duidelijker geweest; achja iemand begreep je dus dat komt mooi uitquote:Op zondag 13 november 2016 13:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Meerdere locomotieven is dan nog altijd beter dan meerdere treinen.
Ja, gelukkig wel.quote:Op zondag 13 november 2016 13:23 schreef mschol het volgende:
[..]
das wel zo.. dat was duidelijker geweest; achja iemand begreep je dus dat komt mooi uit
dat kan niet aangezien een lijn een vast eindspoor heeft helaasquote:Op zondag 13 november 2016 19:39 schreef Isane het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen.
als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.
Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).
[ afbeelding ]
Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen.quote:Op zondag 13 november 2016 19:39 schreef Isane het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen.
als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.
Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).
[ afbeelding ]
in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas..quote:Op zondag 13 november 2016 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Beetje jammer dat een trein niet gewoon naar een vrij spoor gaat in een station.
Je kan ook ieder willekeurig sein als "halte" selecteren. Daarmee heb je in ieder geval invloed op welke trein op welk spoor keert of halteert.quote:Op zondag 13 november 2016 21:05 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen.
Als je steeds een kort stuk rails aanlegt, volgt de rails het landschap wel goed. Je bent hierdoor wel een stuk langer bezig met bouwen, maar tegelijkertijd krijg je er wel geld voor terug: het is stukken goedkoper dan dwars door het landschap heen graven. Je treinen worden er wel wat langzamer van, omdat ze meer moeten klimmen/dalen.quote:Op zondag 13 november 2016 22:15 schreef mschol het volgende:
[..]
in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas..
wat mij ook stoort is dat het landschap aangepast wordt aan de rails die je legt i.p.v. dat de rails aangepast wordt aan het landschap..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |