abonnement Unibet Coolblue
pi_164719761
Enigszins deprimerend,confronterend en vooral lang AD-interview met Hans van der Togt
Maar het geeft o.a.ook wel weer hoe hard de showbizz is.



quote:
Ik heb niemand om tegen te praten'

Rad van Fortuin, het tv-programma waarmee hij zijn naam vestigde, krijgt een tweede leven. Hans van der Togt bekijkt de doorstart vanaf de bank. Samen met labrador Hero. 'Ouder worden, ik vind er geen fuck aan.'

Ik schaamde me toen ik Chris de deur uitzette, want je gaat na 23 jaar niet bij een doodziek mens weg. Maar ik kreeg van m'n vrienden niets dan begrip
,,Ik zal het maar eerlijk zeggen: het is hier soms best eenzaam.''

Hans van der Togt (69) geeft zijn bezoek meteen na binnenkomst een korte rondleiding door zijn dijkhuisje in het Friese Achlum. Vanuit de tuin wijst hij op de weilanden. ,,Er gebeurt hier namelijk helemaal niets.''

Waarom woont u hier dan?
,,Ik had het een beetje gehad met Amsterdam. Ik heb er bijna veertig jaar gewoond, maar vond het ontzettend druk geworden. Een vriend hier in Achlum wees me op dit huisje. Ik had bij hem zo genoten van de rust en het mooie uitzicht, dat ik de kriebels kreeg. Een week later had ik het gekocht.''

En nu slaat de eenzaamheid toe?
,,Het eerste jaar was ik euforisch. Ik vond het zo prachtig hier en was druk met mijn eigen iPad-kunst en de verbouwing van de schuur. Maar ja, ik ben nu wel gewend aan de groene weiden, de schapen en het dorpsleven. Ik heb gelukkig Hero, mijn lieve hond. Maar vooral in de wintermaanden is het lastig.''

Achttien jaar geleden is het inmiddels dat Van der Togt (69) tegelijk met spelshow Rad van Fortuin van de televisie verdween. De voormalig omroeper bij de AVRO bereikte er in de jaren 90 het toppunt van zijn tv-faam mee. Toch vindt hij het logisch dat er bij de terugkeer van het Rad op de buis niet aan hem is gedacht. ,,Kom op, zeg. Ik ben bijna 70, daar zit niemand op te wachten. En ik ook niet.''

Bij SBS6 begeleidt André Hazes junior (22) vanaf komende maandag het draaiende prijzenwiel waarmee Van der Togt in de eerste jaren soms twee miljoen kijkers trok.

Gaat u kijken?
,,Tuurlijk. Ik ben nieuwsgierig hoe ze het aanpakken. Maar ik ga er niet elke dag voor zitten. Ik kijk om die tijd naar het achtuurjournaal.''

Wordt het een succes, denkt u?
,,Ik vraag het me heel erg af. Het format blijft ijzersterk en André Hazes junior zal het zeker goed doen. Maar er zullen geen jonge mensen op afstemmen. Het spel moet het toch hebben van de mensen die het nog kennen van toen. Ik hoor dat de kijkers bij toerbeurt voor Leontine mogen spelen en de bordjes omdraaien. Nou, dan hoop ik echt dat ze heel flink repeteren, want haar werk was absoluut niet eenvoudig. Je ziet zo'n bordje zo over het hoofd. Ook vind ik het jammer dat de prijzenwinkel er uit is. Dat hoorde er toch bij. Al die friteusen, wasdrogers en bonsaiboompjes.''

Wat was de lol van een goede uitzending?
,,Het leukste was als kandidaten die auto wonnen. Dan was ik oprecht blij voor hen. Maar vergeet niet: we maakten vijf, soms zes uitzendingen op een dag. Dan was het best zwaar elke keer weer even vrolijk en enthousiast te zijn. Daarom had ik na de lunchpauze vaak hulp van een glaasje wodkajus onder de desk.''

Die jaren bij het Rad waren de mooiste van uw leven?
,,Nou, qua werk misschien wel, ja. Maar toen ik een jaar bezig was, hoorden we dat mijn vriend Chris aids had. Een klap, want in die tijd had je dan op z'n langst een jaar of vier te leven. Dat zijn er uiteindelijk acht geworden. Zijn ziekte betekende een enorme knauw voor onze relatie. Ik moest voor hem zorgen. En hij werd manisch depressief.''

Hoe hield u het vol om in de studio zo vrolijk aan het rad te draaien?
,,Dat is toneelspel. Daar was ik goed in geworden.''

Was u niet bang dat u zelf ook ziek was?
,,Nee. Nee. Weet je, Chris en ik waren sinds 1974 bij elkaar. Die diagnose kwam in 1991, maar in die tijd hadden we al geen seksuele relatie meer. We hielden nog wel erg van elkaar. Chris is altijd een stouterd geweest, ik weet niet waar hij dat virus heeft opgelopen.''

De relatie liep een jaar voor zijn dood stuk.
,,Ik hield het niet meer vol. Het zorgen, het meebuigen met zijn stemmingen... De laatste vier jaar was er geen liefde meer, alleen maar ruzie. Ik schaamde me toen ik hem de deur uitzette, want je gaat na 23 jaar niet bij een doodziek mens weg. Maar ik kreeg van m'n vrienden niets dan begrip. Ik was er aan onder gegaan als ik bij hem was gebleven. Dan waren er twee slachtoffers geweest.''

Een paar maanden na zijn dood hoorde u dat u ontslagen werd.
,,Rad van Fortuin stopte, werd mij verteld. En toen ik informeerde naar andere programma's bij RTL4 bleek er voor mij helemaal geen plaats meer te zijn. Ze wilden verjongen. De oude garde, Jos Brink, Ron Brandsteder, Henny Huisman. We kwamen één voor één op een zijspoor terecht.''

Kon u dat accepteren?
,,Nou ja, ik was dan misschien 51, maar zag er nog hartstikke goed uit en had genoeg energie. Ik had nog makkelijk zes jaar door gekund. Maar goed, het is commerciële televisie. Ik begreep het ergens wel. Wat ik echt vernederend vond, is hoe ik mijn contract moest volmaken. Vijf maanden heb ik Call TV staan presenteren. Woordzoeker heette dat stomme spelletje. Elke dag om 12 uur 's middags. Keek geen hond naar. Ik speelde bijna tien jaar lang eredivisie en ineens was ik teruggezet naar de amateurs.''

Daarna kwam er geen nieuw werk meer. Hoe redde u dat financieel?
,,Ik heb er goed aan gedaan veel geld in aandelen van Endemol te stoppen. Vrienden verklaarden me voor gek, maar ik had zo'n vertrouwen in Joop dat ik mijn hele spaarrekening leeghaalde. Bijna 3,5 ton was dat. Toen drie jaar later Telefonica zich meldde met een gigantisch overnamebod ging mijn inleg acht keer over de kop. Door de crisis is dat bedrag later weer gehalveerd, maar van wat er over is, leef ik nu nog steeds.''

Hebt u geen behoefte aan een nieuwe relatie?
,,Nou, ik stond er in het begin best voor open, hoor, maar het is gewoon niet gebeurd. En ik moet er nu werkelijk niet meer aan denken. Zo gewend ben ik aan het leven in mijn eentje met Hero. Stel je voor dat ik hier met iemand op de bank moet zitten. Lijkt me een vreselijk gedoe.''

U kunt ook latten.
,,Ook daar heb ik geen behoefte aan. Ik zie mijn goede vriend hier in Achlum drie keer in de week, onze vriendschap is platonisch. We eten elke zaterdagavond samen. Daaraan heb ik genoeg.''

Kent u geen lichamelijke behoeftes?
,,Kijk, ik heb 2,5 jaar geleden prostaatkanker gehad, ben ­­­bestraald. Die behoeftes zijn wel verdwenen. Ik was sowieso nooit zo van de seks, een beetje aseksueel misschien wel.''

Een relatie kan toch ook gaan om andere zaken?
,,Nou, ik vind mezelf ook niet meer aanbiedbaar aan een knappe man, hoor. Die tijd is echt voorbij.''

Op internet zoeken naar een partner is niets voor u?
,,O nee, dat lijkt me zo vreselijk. En gaan daten met zo'n vreemde man zeker? En dan ben ik ook nog een bekende Nederlander. Dan moet je je toch afvragen of ze het doen voor jou of voor een fotootje op de rode loper.''

Gaat u nog naar premières dan?
,,Ben je gek, ik ga nergens meer heen. Word ook nergens meer voor gevraagd. Ik zal je zeggen hoe de televisiewereld werkt. Ik ging naar alle musicals toe. Tien jaar lang. Tot Rad van Fortuin ophield. Voor de eerstvolgende première kreeg ik geen uitnodiging. Elisabeth was dat. Ik wilde toevallig graag gaan en belde naar het kantoor van Van den Ende. Maar nee, zei een dame, de policy was veranderd. De kaarten moesten naar de familie van de cast gaan. Nou, dat was natuurlijk helemaal niet waar. Ik was van het scherm, dus niet interessant meer.''

Wel keihard, zeg.
,,De hele televisiewereld is een grote slangenkuil. Ik wil er absoluut niet meer naar terug. Nog regelmatig krijg ik uitnodigingen voor spelprogramma's. Maar ik zeg eigenlijk op alles 'nee'. Drie jaar geleden Ranking the Stars was leuk, maar shows als Ik hou van Holland houd ik allemaal af.''

U wordt volgend jaar 70. Reden tot feest?
,,Ik behoor tot de babyboomgeneratie. Mijn leeftijdsgenoten hoor ik allemaal roepen dat het zoooo leuk is om oud te worden. Nou, daar kijk ik heel anders tegenaan. Ik vind er gewoon geen fuck aan. Je takelt af, krijgt overal pijntjes, ziet er niet meer uit. En die babyboomers maar roepen: het is zoooo leuk met de kleinkinderen. Daar halen ze 80 procent van hun levensgeluk uit. Dan denk ik: rot toch op. Wij oudere homoseksuele mannen hebben geen kinderen, laat staan kleinkinderen. Wij zitten op onze oude dag gewoon in ons eentje.''

Wat is de lol nog van het leven?
,,Kranten lezen, televisie kijken, mijn flesje wijn. En heel belangrijk: mijn hond. Hero is nu 10. Ach, wat zou het erg zijn als die me zou ontvallen. Ik zeg weleens voor de grap: het touw aan de boomtak hangt al klaar. Het is echt mijn kind. We hebben het zo goed met z'n tweeën. Dankzij hem ga ik in elk geval drie keer per dag de deur uit. Geen wandelingen van een uur, hoor. Drie keer twintig minuten. Want ik heb veel last van mijn rug tijdens het lopen.''

U lijkt wat te zwaar.
,,Daar komt die rugpijn van. Ik draag aan de voorkant gewoon een zak cement mee. Als ik met Hero wandel, loop ik van bankje naar bankje. Steeds even zitten.''

Hoe komt u aan dat overgewicht?
,,Zuipen, eten, te weinig bewegen. En ik heb aanleg, hè. De dokter zei: 'Als je 20 kilo kwijtraakt, merk je dat meteen aan je rug.' Maar ja, afvallen is moeilijk als je geen support krijgt. Op dat vlak zou een partner wel fijn zijn. Om nou hier in m'n eentje achter een bordje slabladeren te gaan zitten. Nu tik ik nog iedere dag makkelijk een flesje wijn weg. Ik drink twee glaasjes 's middags om 12 uur en de rest 's avonds voor de buis.''

,,Ik schaam me er niet voor, maar in de winter gaat elke dag om 6 uur de tv aan. En dan kijk ik tot ik naar bed ga, meestal na de talkshow Pauw. Wat moet ik anders? Ik heb niemand om tegen te praten. De muren zeggen niets terug. Maar half Nederland hangt 's avonds voor de buis, toch?''

U zei eerder: 'Ik kan niet matig drinken. Het is bij mij alles of niets.'
,,Ik ben mateloos, ja, maar de drank heb ik nu redelijk onder controle. Ik haal 's ochtends één fles wijn bij de Spar. Sterke drank komt mijn huis niet meer in. Na mijn verblijf in de afkickkliniek heb ik twee jaar niets gedronken, maar twee jaar geleden ben ik toch weer voorzichtig begonnen. Vorig jaar was het even meer dan een fles per dag, maar ik heb de knop omgedraaid. Die ene fles is echt genoeg. Ik zeg weleens: 'Het is hier zo rustig, je wordt vanzelf alcoholist.''

En u rookt erbij, zie ik?
,,Zo'n 35 sigaretten per dag. Dus tel uit je winst. Ik roep ook altijd dat ik niet zo oud hoef te worden. Tussen de 75 en 80 in goede gezondheid, dat lijkt me mooi.''

Die leeftijd komt snel dichtbij. Maakt u dat bang?
,,Nee, hoor. Als ik Hero maar overleef. En dan over een jaar of acht mooi in mijn slaap er tussenuit, daar zou ik voor tekenen. Maar goed, het zal toch wel heel anders lopen.''

Bent u trots op hoe uw leven hebt geleid?
,,Ja, ik ben tevreden. Hoewel dit verreweg de minst leuke jaren zijn. Maar ik heb een hartstikke fijne jeugd gekend en een paar leuke beroepen gehad: kelner in luxe hotels, steward bij Lufthansa. Bij terugkeer uit Duitsland heb ik de wilde jaren van Amsterdam meegemaakt, stond met de groep van Ramses Shaffy in de kroeg. In die tijd werkte ik als gids in de rondvaartboten. Daarna kwam de AVRO, waar ik omroeper werd. Toen leerde ik ook Chris kennen. Dat zijn hele mooie jaren geweest.''

Bent u gelukkig?
,,Nee. Maar daar heb ik nooit naar gestreefd. Het gaat mij om tevredenheid. En dat lukt. Niet dagelijks, hoor. Maar toch nog best vaak.''

Hij staat op en loopt naar de ijskast. ,,En dan neem ik nu een glaasje wijn. Het is per slot van rekening 2 uur geweest.''
pi_164719886
Hans is een baas, zelfkennis en openhartig.

[ Bericht 25% gewijzigd door Abed op 21-08-2016 17:30:10 ]
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_164720859
Ik zou wel columns van Hans willen lezen, hij is heerlijk open in dit gesprek :@
dag
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:20:30 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164721253
Mooi interview! ^O^

Heb wel een beetje te doen met hem. Gewoon te horen krijgen je bent te oud, rot maar op, maar eerst nog ffe wat van die kutbelspelletjes doen voordat je gaat.

Hij zit nu flink in een sociaal isolement. Is niet gelukkig, en erg eenzaam.
Maar zo te lezen wil hij ook totaal geen moeite doen voor verandering.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_164721536
Welkom op FOK! hans! ^O^ Hij past hier vast wel ergens tussen :Y.
dag
pi_164723446
Goed interview. Ik vind Hans tof.
Echt een 'fuck it-houding'.
pi_164725227
Ik vind het zo'n gaaf interview, tenminste niet die fake kijk mij eens een fantastisch leven hebben shit die je normaal leest. Succes Hans, wat dat ook moge zijn.
pi_164725363
Huisman, van der Togt, prima kerels. ^O^ Brink ook wel, maar hem verdenk ik ervan stiekum een ultralul te zijn geweest. Brandsteder nee, gewoon nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2016 02:39:41 ]
pi_164727378
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 02:38 schreef Stratotanker het volgende:
Huisman, van der Togt, prima kerels. ^O^ Brink ook wel, maar hem verdenk ik ervan stiekum een ultralul te zijn geweest. Brandsteder nee, gewoon nee.
Henny Huisman heeft bij mij wel een beetje afgedaan toen hij zo over Idols begon te zeiken. Toen vond ik wel dat hij zich erg liet kennen, al zal dat wellicht ook een stukje verdriet zijn geweest over zijn Soundmixshow. Misschien voelde hij wel aan dat Idols ook zijn einde zou betekenen.
Het sympathieke van vroeger is er wel af. Als kind keek ik graag naar zijn shows.
pi_164727676
leuke, echte man. jammer dat ie niet zoveel meer heeft.
  zondag 21 augustus 2016 @ 10:08:11 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164727700
Mooi, eerlijk interview. Zonder opsmuk, zonder gêne.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164727899
Hij ziet er niet gezond uit. Maar dat weet hij zelf ook wel zo te lezen. Het zal mijn tijd wel duren houding denk ik. Maar dat zal niet echt lang meer wezen vermoed ik.
“L’intellectuel est quelqu’un dont le cerveau s’absente lui-même.”
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2016 @ 10:39:12 #13
368283 ato
pi_164728160
Hij kiest er tenslotte zelf voor. Jammer maar waar.
Het is ook verder een leuke vent met zelfbesef.

Een paar jaar gleden bij Ranking the stars was hij 1 van de leukste gasten en zag er best goed uit.
Toen was hij gestopt met drinken.

Ik moet wel lachen dat hij zegt 1 flesje per dag moet kunnen.
Is wel een beetje kop in het zand steek gedrag. Maar nogmaals hij kiest er zelf voor.
Life can be a bitch, so like it..
  Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2016 @ 11:50:26 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_164729483
Hij is duidelijk weer aan de drank.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 21 augustus 2016 @ 11:55:01 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164729575
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 11:50 schreef tong80 het volgende:
Hij is duidelijk weer aan de drank.

:P
Met een dagelijks flesje wijn, kun je dat best wel stellen, ja.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164729685
Misschien zou hij zich wat gelukkiger voelen als hij weer naar Amsterdam terug kon?
Vind het heel ontwapenend, die openhartigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 21-08-2016 14:34:50 ]
  Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2016 @ 12:14:44 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_164729962
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:53 schreef vencodark het volgende:
Goed interview. Ik vind Hans tof.
Echt een 'fuck it-houding'.
De leukste bij Ranking the Stars. :D

verder mooi interview.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2016 @ 13:32:25 #18
368283 ato
pi_164731767
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2016 11:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Met een dagelijks flesje wijn, kun je dat best wel stellen, ja.
Misschien wel iets meer..
Life can be a bitch, so like it..
pi_164731835
Heb wel vaker zulke interviews met Hans gelezen en ik heb het idee dat hij het ook wel lekker vind, een beetje zwelgen in die rol.
pi_164733468
Gewoon een openhartig en eerlijk gesprek. Iemand zonder al te veel last van zijn ego. Een verademing.
Is dat zo?
pi_164734626
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 09:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Henny Huisman heeft bij mij wel een beetje afgedaan toen hij zo over Idols begon te zeiken. Toen vond ik wel dat hij zich erg liet kennen, al zal dat wellicht ook een stukje verdriet zijn geweest over zijn Soundmixshow. Misschien voelde hij wel aan dat Idols ook zijn einde zou betekenen.
Het sympathieke van vroeger is er wel af. Als kind keek ik graag naar zijn shows.
Dat was vast in dezelfde tijd dat hij er van die vreemde geloofsovertuigingen op nahield. Volgens mij is dat allemaal wel klaar ondertussen. En over Idols zal ik het vast met hem eens zijn geweest. :P Hoe dan ook waren beide kerels tijdenlang koning van het elektronenkanon. Naspartelen is helemaal niet erg. En als je dat zo leest misschien wel terecht. Ik denk dat ze het beide heel, heel erg goed gedaan hebben. Jarenlang heerlijke teevee.

quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2016 14:45 schreef Smallish het volgende:
Gewoon een openhartig en eerlijk gesprek. Iemand zonder al te veel last van zijn ego. Een verademing.
Zeker in de showbizz galbakwereld. Misschien wel een unicum.
pi_164736063
Goede vent. Jammer dat die niemand heeft die hem dit kan vertellen of die wat voor hem zorgt.
Ik hoop dat Hero 20 wordt. ;(
Go hard or go home
  zondag 21 augustus 2016 @ 16:57:31 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164736802
Er staat toch dat er drie keer in de week een vriend langskomt?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2016 @ 17:10:22 #24
43556 miss_dynastie
pi_164737088
Hop, terug naar Amsterdam met die man.
  zondag 21 augustus 2016 @ 17:15:34 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164737250
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 15:33 schreef Stratotanker het volgende:
Dat was vast in dezelfde tijd dat hij er van die vreemde geloofsovertuigingen op nahield
Hij was opeens christelijk he? Of was hij altijd al christelijk geweest?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 21 augustus 2016 @ 17:16:20 #26
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_164737275
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 17:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij was opeens christelijk he? Of was hij altijd al christelijk geweest?
Was alleen maar winstbejag om weer een baantje te krijgen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2016 @ 17:20:36 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_164737389
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 17:16 schreef Andromache het volgende:

[..]

Was alleen maar winstbejag om weer een baantje te krijgen.
Klopt. Jankmuil. Meer facelifts dan Linda de Mol gehad.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164738852
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 17:20 schreef tong80 het volgende:

[..]

Klopt. Jankmuil. Meer facelifts dan Linda de Mol gehad.

:P
Is dat het criterium tegenwoordig? :?
Is dat zo?
  zondag 21 augustus 2016 @ 18:49:59 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164739793
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:16 schreef Smallish het volgende:

[..]

Is dat het criterium tegenwoordig? :?
Gaat over Henny Huisman.
The love you take is equal to the love you make.
  Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2016 @ 18:54:45 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_164739890
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:16 schreef Smallish het volgende:

[..]

Is dat het criterium tegenwoordig? :?
Geen idee. Kan hem nog meer afkraken als pseudo christen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164739933
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gaat over Henny Huisman.
:D O, oké. Die moet ik dan weer niet, maar daar gaat het nu niet om.....
Is dat zo?
pi_164739939
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 17:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij was opeens christelijk he? Of was hij altijd al christelijk geweest?
Geen idee welke stroming exact. Het kwam bij mij destijds qua striktheid (extreem) nog het meeste overeen met Jehova. Kan het mis hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2016 18:57:34 ]
  zondag 21 augustus 2016 @ 18:57:28 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164739952
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:56 schreef Smallish het volgende:

[..]

:D O, oké. Die moet ik dan weer niet, maar daar gaat het nu niet om.....
Ik snapte facelifts icm Hans ook niet.
The love you take is equal to the love you make.
  Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2016 @ 18:59:18 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_164739994
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snapte facelifts icm Hans ook niet.
Hans is geweldig :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164741105
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snapte facelifts icm Hans ook niet.
Nee, die combi doet inderdaad :? :? :? huh?
Is dat zo?
  zondag 21 augustus 2016 @ 19:39:23 #36
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_164741187
Heerlijk lijkt me dat trouwens. Een goede belegging en vervolgens nooit meer hoeven werken. Alleen nog maar lezen, koken, beetje sporten, reizen, naar concertzaal en theater. Alleen nog wel voor mijn 70e graag.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2016 @ 22:16:30 #37
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164746251
quote:
17s.gif Op zondag 21 augustus 2016 10:08 schreef Copycat het volgende:
Mooi, eerlijk interview. Zonder opsmuk, zonder gêne.
Eens. Lijkt ook wel een aardige man. Ik houd van eenvoud en directe eerlijkheid.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2016 @ 22:19:25 #38
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164746357
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:39 schreef Andromache het volgende:
Heerlijk lijkt me dat trouwens. Een goede belegging en vervolgens nooit meer hoeven werken. Alleen nog maar lezen, koken, beetje sporten, reizen, naar concertzaal en theater. Alleen nog wel voor mijn 70e graag.
Ja, maar wat dan wel een beetje jammer is:

quote:
Bent u gelukkig?
,,Nee. Maar daar heb ik nooit naar gestreefd. Het gaat mij om tevredenheid. En dat lukt. Niet dagelijks, hoor. Maar toch nog best vaak.''
De uitzichtloosheid en eenzaamheid druipt er vanaf. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 21 augustus 2016 @ 22:22:03 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164746466
quote:
99s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:19 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, maar wat dan wel een beetje jammer is:

[..]

De uitzichtloosheid en eenzaamheid druipt er vanaf. ;(
Dat vind ik best meevallen, eigenlijk. Hij is 69 en hij is eerlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164746556
quote:
99s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:19 schreef Cynix ® het volgende:

De uitzichtloosheid en eenzaamheid druipt er vanaf. ;(
Ik word er een beetje verdrietig van als ik het lees.
pi_164747033
quote:
Dan denk ik: rot toch op
mooi interview :D _O_
pi_164748047
Heb het niet allemaal gelezen ben wel benieuwd van welk geld hij nu zijn boodschappen doet ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_164748144
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:55 schreef MMXMMX het volgende:
Heb het niet allemaal gelezen ben wel benieuwd van welk geld hij nu zijn boodschappen doet ?
Dat staat dus in het interview :Y.
dag
pi_164748229
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:55 schreef MMXMMX het volgende:
Heb het niet allemaal gelezen ben wel benieuwd van welk geld hij nu zijn boodschappen doet ?
quote:
Daarna kwam er geen nieuw werk meer. Hoe redde u dat financieel?
,,Ik heb er goed aan gedaan veel geld in aandelen van Endemol te stoppen. Vrienden verklaarden me voor gek, maar ik had zo'n vertrouwen in Joop dat ik mijn hele spaarrekening leeghaalde. Bijna 3,5 ton was dat. Toen drie jaar later Telefonica zich meldde met een gigantisch overnamebod ging mijn inleg acht keer over de kop. Door de crisis is dat bedrag later weer gehalveerd, maar van wat er over is, leef ik nu nog steeds.''
(8>
  zondag 21 augustus 2016 @ 23:00:08 #45
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_164748236
De strekking is natuurlijk wat triest, maar blijkbaar wel de harde realiteit. Dat Hans niet bang is daar zo open en eerlijk over te praten en zich/zijn leven niet mooier voordoet dan het is, waardeer ik en daar heb ik enorm veel respect voor :Y
pi_164748322
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 23:00 schreef Vox_Populi het volgende:
De strekking is natuurlijk wat triest, maar blijkbaar wel de harde realiteit. Dat Hans niet bang is daar zo open en eerlijk over te praten en zich/zijn leven niet mooier voordoet dan het is, waardeer ik en daar heb ik enorm veel respect voor :Y
tenminste eindelijk iemand die zegt dat het geen klote aan is om af te takelen...
pi_164748458
Hans moet zichzelf gewoon even opnieuw uitvinden. Een Oceans 11 van de lage landen lijkt mij wel wat. Als hij Mari nu gewoon eens even een keer tegen het lijf loopt. Ik bedoel .. volgens mij zitten zij aardig in dezelfde wereld. :7



Wat is dit trouwens. Een miljoenmiljard posts over RvF, maar GEEN ENKELE over 'omg zou zeer zeker raken' leontientje. :~ :~ :~

  zondag 21 augustus 2016 @ 23:04:54 #48
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_164748460
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2016 23:01 schreef FANN het volgende:

[..]

tenminste eindelijk iemand die zegt dat het geen klote aan is om af te takelen...
Hans houdt het real. Zouden meer mensen moeten doen ^O^
pi_164748693
Hij zag er in de Boulevard uitzending slechter uit dan op deze foto.
Zou dat door Boulevard expres zijn gedaan voor het shock-effect?
pi_164749087
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 23:00 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

(8>
Oke daar ben ik blij om dat hij niet op zwart zaad zit. Slimme belegging in goede tijden B-)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_164749466
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 23:10 schreef hunter2011 het volgende:
Hij zag er in de Boulevard uitzending slechter uit dan op deze foto.
Zou dat door Boulevard expres zijn gedaan voor het shock-effect?
Zou wel in hun straatje passen..
dag
  maandag 22 augustus 2016 @ 09:31:32 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164756430
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:24 schreef female81 het volgende:

Ik word er een beetje verdrietig van als ik het lees.
Dat heb ik juist helemaal niet. Integendeel bijna. Hij heeft nooit Het Grote Geluk nagejaagd, dus dat is geen gemis. Een broodje tevredenheid en dat regelmatig, is voor Hans allang goed.

Hij is niet gelukkig. Hij is niet ongelukkig. Hij is overwegend tevreden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164756490
http://www.mediacourant.n(...)der-togt-op-twitter/

quote:
DWDD-bekendheid Sywert van Lienden heeft het adres van Hans van der Togt op Twitter gezet, zodat mensen een kaartje naar hem kunnen sturen. Dat is te zien op het sociale medium. Van der Togt gaf dit weekend in het AD een uiterst openhartig interview over zijn eenzaamheid. Het vraaggesprek werd veelvuldig gedeeld via Twitter en ook door Van Lienden. “Arme Hans van der Togt. Is verschrikkelijk eenzaam, blijkt uit interview. Kaartje sturen?“, twittert hij, waarna het adres volgt.

De onthulling van Van Lienden wekt behoorlijk wat verbazing onder zijn volgers. “Doe niet zo debiel! Je gaat toch geen privé-adres de wereld in slingeren“, twittert Laurens.

“Sjeee, adres openbaar gemaakt? Mag dat zomaar? Blij dat ik Hans van der Togt niet ben!!“, zegt Els. En Negin: “Ik hoop dat je toestemming hebt gevraagd om z’n adres openbaar te maken.”

Volgens Van Lienden heeft hij helemaal geen toestemming van Van der Togt nodig. “Derde hit op Google als je zijn naam intikt. Publieke info dus. Aardig bedoeld gebaar – niets meer niets minder. En info die je op pagina 1 van Google resultaten vindt.”

Van Lienden heeft zijn tweet tot verbazing van zijn volgers niet verwijderd: “Kenmerk linksmens: Denken voor anderen mensen wat goed voor ze is zonder de betreffende persoon te vragen. Just sayin‘”, zegt een volger.
:N
pi_164756582
quote:
Wat een idiote actie zeg :')
pi_164757250
quote:
11s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat heb ik juist helemaal niet. Integendeel bijna. Hij heeft nooit Het Grote Geluk nagejaagd, dus dat is geen gemis. Een broodje tevredenheid en dat regelmatig, is voor Hans allang goed.

Hij is niet gelukkig. Hij is niet ongelukkig. Hij is overwegend tevreden.
Ik ben het hier zó mee eens. Daarom vind ik dit interview zó'n verademing. :)
Is dat zo?
  † In Memoriam † maandag 22 augustus 2016 @ 10:23:38 #56
368283 ato
pi_164757268
Ik vind het ook nergens op slaan
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 22 augustus 2016 @ 19:59:33 #57
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_164768618
Hij zit vanavond bij Pauw.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 22 augustus 2016 @ 20:09:28 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164768860
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:59 schreef static het volgende:
Hij zit vanavond bij Pauw.
Hopelijk kunnen we daar straks tevreden op terugkijken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 maandag 22 augustus 2016 @ 20:30:57 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_164769357
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:59 schreef static het volgende:
Hij zit vanavond bij Pauw.
ladderzat ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 22 augustus 2016 @ 20:39:08 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164769638
Zou hij zich wel een beetje scheren van tevoren?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † maandag 22 augustus 2016 @ 21:09:31 #61
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164770604
Ik ga misschien even kijken. Gelukkig zit-ie niet bij Tan.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_164772804
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:40 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Wat een idiote actie zeg :')
Wat een klootzak inderdaad. Alsof Hans per definitie zielig is en zit te wachten op kaartjes van vreemden. :')
Dat je zoiets bedenkt voor iemand. :N
pi_164773287
Ik was niet de enige die dit prachtige interview was opgevallen. Ook een topic in SHO dus ... :-). Het interview ontroerde mij en laat tussen de regels haarfijn aan hoe de wereld in elkaar zit... Prachtig stukje lteratuur wat mij betreft en ik wens Hans en zijn labrador het allerbeste... :-)
  Trouwste user 2022 maandag 22 augustus 2016 @ 22:37:40 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_164773427
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik was niet de enige die dit prachtige interview was opgevallen. Ook een topic in SHO dus ... :-). Het interview ontroerde mij en laat tussen de regels haarfijn aan hoe de wereld in elkaar zit... Prachtig stukje lteratuur wat mij betreft en ik wens Hans en zijn labrador het allerbeste... :-)
Vooral zijn Labrador. Benieuwd wat ie vanavond te blaffen heeft.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:43:15 #65
356891 Abed
hooggeleid
pi_164773637
Iemand die zijn leven niet mooier voor doet dan het is en het niet probeert te verbloemen, het is wat.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_164774483
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vooral zijn Labrador. Benieuwd wat ie vanavond te blaffen heeft.

:P
Hans zit nu bij Pauw!!!

http://www.tvgids.tv/tv/pauw/16149726?ignore-mobile

[ Bericht 11% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 22-08-2016 23:12:59 ]
pi_164774615
quote:
Hans van der Togt heeft geen hulp nodig
Foto: Hollandse Hoogte
Gepubliceerd: 22 augustus 2016 18:58
Laatste update: 22 augustus 2016 18:58

Hans van der Togt wordt naar aanleiding van zijn openhartige interview in het AD bedolven onder aanmoedigende reacties. De voormalig showmaster is echter niet van plan in te gaan op de hulp die hij vanuit alle kanten krijgt aangeboden.
Dat heeft hij maandag laten weten aan het AD. De mails en brieven die Hans krijgt zijn ‘warm, maar ook bezorgd van toon’. De oud-presentator van Rad van fortuin vertelde in het interview over de eenzaamheid op het Friese platteland. Daar woont hij met zijn hond Hero. "Wat zou het erg zijn als die me zou ontvallen. Ik zeg weleens voor de grap: het touw aan de boomtak hangt al klaar."

Hans’ verhaal maakte veel los. Zo opperde Alexander Klöpping op Twitter om een Hans van der Togt fandag te organiseren en deelde Sywert van Lienden het adres van de voormalig showmaster zodat zijn volgers een kaartje konden sturen.
http://www.nu.nl/achterkl(...)geen-hulp-nodig.html
  Trouwste user 2022 maandag 22 augustus 2016 @ 23:19:12 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_164774921
quote:
Ik weet het en geniet ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 22 augustus 2016 @ 23:48:45 #69
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_164775804
Wat een wallen. :o
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 22 augustus 2016 @ 23:53:26 #70
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164775985
Had het al gelezen op m'n werk. Prachtig interview. Heerlijk eerlijk en totaal niets hooghouden. Rauw, zoals het is. Mooie vent!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164776269
Hm hij lepelt gewoon het interview weer op?
pi_164776347
Juist gezien bij Pauw, prachtige man, eerlijk en puur. Jammer te horen dat hij zo eenzaam is
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:04:13 #73
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164776360
quote:
Nah, wat raar dat een zo'n interview zo'n hele landelijke ophef veroorzaakt. Dat vind ik dan wel weer apart eigenlijk.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164776442
Hij moet ASMR video's maken en op Youtube zetten.
Hans heeft een mooie stem, ideaal voor het naar bed gaan en om bij in slaap te vallen.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:17:23 #75
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_164776603
Sorry maar het ligt ook aan hemzelf. Zoek dan de verbinding met je buren. Die kinderen en kleinkinderen zijn er echt niet elke dag. Ga naborrelen na het kaatsen. En hoe ver zijn Harlingen en Franeker nou helemaal? Ja, dat er geen exclusieve internationale theatervoorstellingen door AlbertV op de planken worden gebracht, wist hij van tevoren. In een dorp moet je er zelf wat van maken en niet je neus ophalen voor die zogenaamd suffe klaverjasclub. Dan kom je er inderdaad nooit uit. Inderdaad, zwelgen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_164779312
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 00:07 schreef hunter2011 het volgende:
Hij moet ASMR video's maken en op Youtube zetten.
Hans heeft een mooie stem, ideaal voor het naar bed gaan en om bij in slaap te vallen.
Jaaaaaaa! Dat zou echt geweldig zijn O+
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:57:23 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164779335
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 00:17 schreef Andromache het volgende:
Sorry maar het ligt ook aan hemzelf. Zoek dan de verbinding met je buren. Die kinderen en kleinkinderen zijn er echt niet elke dag.
Maar de verhalen over hoe geweldig, bijzonder en begaafd die (klein-)kinderen wel.
Ik vind hem trouwens helemaal niet zwelgen. Hij benoemt het zoals het is.

En heeft zijn woonboot in Amsterdam nog.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:03:38 #78
368283 ato
pi_164779402
Hij zag er bij Pauw wat beter uit dan op de AD foto..
Life can be a bitch, so like it..
pi_164779555
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 08:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar de verhalen over hoe geweldig, bijzonder en begaafd die (klein-)kinderen wel.
Ik vind hem trouwens helemaal niet zwelgen. Hij benoemt het zoals het is.
Maar weet natuurlijk heus wel dat ie daar mee scoort. Op vorige identieke interviews kwamen ook al zoveel positieve reacties.

Niks mis mee hoor, maar het is even goed een rol die je speelt. Hans Dorrestein doet het er ook al tijden goed op.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:16:52 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164779568
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:15 schreef The_Temp het volgende:

Maar weet natuurlijk heus wel dat ie daar mee scoort. Op vorige identieke interviews kwamen ook al zoveel positieve reacties.

Maar wat scoort hij precies? Positieve reacties? En dan?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164779653
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik was niet de enige die dit prachtige interview was opgevallen. Ook een topic in SHO dus ... :-). Het interview ontroerde mij en laat tussen de regels haarfijn aan hoe de wereld in elkaar zit... Prachtig stukje lteratuur wat mij betreft en ik wens Hans en zijn labrador het allerbeste... :-)
Dit inderdaad, erg mooi en ontroerend interview, zo eerlijk en voor velen herkenbaar.
Mensen die het een act vinden of naar aanleiding van dit interview medelijden hebben en kaartjes willen sturen hebben het (leven) niet helemaal begrepen denk ik.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_164779806
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar wat scoort hij precies? Positieve reacties? En dan?
Tja, een goed gevoel, complimenten zijn fijn. Mensen vinden het gewoon fijn om positieve reacties te krijgen op wie ze zijn. Als ik tegen jou zeg dat ik je zo'n mooi authentiek aardig mens vind, wat bereik je dar dan mee?

Ik denk niet dat ie de boel bij elkaar verzint hoor, en ik vond het ook een leuk interview. Maar hij hoeft natuurlijk geen interview te geven en het is alleen maar menselijk om dingen wat zwaarder aan te zetten als je daar mee scoort.
pi_164781244
Wat doet hij eigenlijk de godganse dag dan alleen de hond uitlaten, en om 14.00 uur aan zijn dagelijkse fles wijn beginnen.
Er is ook nog zoiets als: vrijwilligerswerk. Zijn vriend is gestorven aan aids. Kun je niet wat doen bij een Aids-vereniging. Als bekende persoonlijkheid kan hij wellicht wat doen. Ik heb meer respect voor bv Paul van Vliet (als cabaretier geen fan van hem). Maar hij laat regelmatig wat van zich horen bij Unicef. Ik denk dat Hans zijn uiterlijk (bv onderkin) ook veel met de wijn te maken hebben, en niet louter de ouderdom.
Waarom zaniken op leeftijdsgenoten die kleinkinderen hebben. Bij deze opa's is 75% van hun tijd en geld gestoken in het verzorgen van het nageslacht. Logisch dat ze het daar over hebben.
En de weilanden zijn zo saai. Waarom niet in A'dam gaan wonen. Of ga er eens regelmatig heen. Friesland - A'dam is ook niet zo ver. Het is wel een eerlijk verhaal. Maar ook een klaagzang.
Het is wellicht de prijs die je betaalt als knappe verschijning in de "jonge" jaren. Lekker flierefluitend zonder vaste relatie. Maar als je dan ouder wordt heb je geen "nageslacht" opgebouwd. Dat kan nl ook als homo-paar (adoptie). Maar dat moet je willen.
Maar toch: Ga vrijwilligerswerk doen. Of doe wat voor de ouderen in dat dorp. Ipv dat negatieve..
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:59:01 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164781447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat doet hij eigenlijk de godganse dag dan alleen de hond uitlaten, en om 14.00 uur aan zijn dagelijkse fles wijn beginnen.
Er is ook nog zoiets als: vrijwilligerswerk. Zijn vriend is gestorven aan aids. Kun je niet wat doen bij een Aids-vereniging. Als bekende persoonlijkheid kan hij wellicht wat doen. Ik heb meer respect voor bv Paul van Vliet (als cabaretier geen fan van hem). Maar hij laat regelmatig wat van zich horen bij Unicef. Ik denk dat Hans zijn uiterlijk (bv onderkin) ook veel met de wijn te maken hebben, en niet louter de ouderdom.
Waarom zaniken op leeftijdsgenoten die kleinkinderen hebben. Bij deze opa's is 75% van hun tijd en geld gestoken in het verzorgen van het nageslacht. Logisch dat ze het daar over hebben.
En de weilanden zijn zo saai. Waarom niet in A'dam gaan wonen. Of ga er eens regelmatig heen. Friesland - A'dam is ook niet zo ver. Het is wel een eerlijk verhaal. Maar ook een klaagzang.
Het is wellicht de prijs die je betaalt als knappe verschijning in de "jonge" jaren. Lekker flierefluitend zonder vaste relatie. Maar als je dan ouder wordt heb je geen "nageslacht" opgebouwd. Dat kan nl ook als homo-paar (adoptie). Maar dat moet je willen.
Maar toch: Ga vrijwilligerswerk doen. Of doe wat voor de ouderen in dat dorp. Ipv dat negatieve..
Laat die man doen wat hij wil. Gezeik. :{w
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:04:55 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164781558
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:59 schreef Lienekien het volgende:

Laat die man doen wat hij wil. Gezeik. :{w
Nee! Hij moet en zal zich actief opstellen. Ledigheid is des duivels oorkussen en dat willen wij niet hebben in Nederland. Zo heeft Calvijn ons niet grootgebracht!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:08:40 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164781625
quote:
18s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee! Hij moet en zal zich actief opstellen. Ledigheid is des duivels oorkussen en dat willen wij niet hebben in Nederland. Zo heeft Calvijn ons niet grootgebracht!!
Hij moet gelukkig zijn, verdomme! Relatie zoeken, (klein)kinderen adopteren, sporten, naar een psycholoog en collecteren voor een goed doel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164781640
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laat die man doen wat hij wil. Gezeik. :{w
Tuurlijk.
Ik constateer echter dat ik wel eens mensen tref in zijn leeftijd die veel een vrolijker indruk maken dan Hans. Deze mensen doen
a) vaak aan sport
en
b) zijn actief in de gemeenschap.

Ik zie dit proces gaan richting dat van de sportster Willy Stähle.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-verhaal-a1413498

In de jonge jaren alle roem. En dan op latere leeftijd is het voorbij (door een plotseling ongeval, of langzaam ouder worden). Bij het verhaal van Hans zit (vind ik) ook "teleurstelling" verheven.
Ik vind de houding van:
"Laat die man toch met die dagelijkse fles wijn" nogal onverschillig.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:10:27 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164781658
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:08 schreef Lienekien het volgende:

Hij moet gelukkig zijn, verdomme! Relatie zoeken, (klein)kinderen adopteren, sporten, naar een psycholoog en collecteren voor een goed doel.
Juist. Met zijn rare gedoe. Loop gewoon in de pas, Hans!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:12:45 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164781686
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Ik constateer echter dat ik wel eens mensen tref in zijn leeftijd die veel een vrolijker indruk maken dan Hans. Deze mensen doen
a) vaak aan sport
en
b) zijn actief in de gemeenschap.

Ik zie dit proces gaan richting dat van de sportster Willy Stähle.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-verhaal-a1413498

In de jonge jaren alle roem. En dan op latere leeftijd is het voorbij (door een plotseling ongeval, of langzaam ouder worden). Bij het verhaal van Hans zit (vind ik) ook "teleurstelling" verheven.
Ik vind de houding van:
"Laat die man toch met die dagelijkse fles wijn" nogal onverschillig.
Ik lees hierin vooral het niet kunnen accepteren dat a) ouder niet altijd zo'n feestje is en b) niet iedereen hetzelfde in elkaar zit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164781882
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik lees hierin vooral het niet kunnen accepteren dat a) ouder niet altijd zo'n feestje is en b) niet iedereen hetzelfde in elkaar zit.
Ik vind dat iedereen moet doen waar ie uiteindelijk zin in heeft.
Bij Stähle (zie andere tijden) zag je dat ze alle contact-toenaderingen afwees, en zo ongelukkig wegkwijnde.
Dat is toch jammer van zo'n leven.
Als je in een vroeg stadium mogelijkheden aangeeft (vrijwilligerswerk, actief zijn) kun je zo'n vicieuze cirkel wellicht voorkomen. En dat is winst.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164781925
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Juist. Met zijn rare gedoe. Loop gewoon in de pas, Hans!
Ik denk dat er heel veel ouderen "in deze pas" lopen.
Een fles wijn per dag.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:25:00 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164781955
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Ik denk dat er heel veel ouderen "in deze pas" lopen.
Een fles wijn per dag.....
Ga ze allemaal redden! Met vrijwilligerswerk, en kleinkinderen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164782118
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ga ze allemaal redden! Met vrijwilligerswerk, en kleinkinderen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:33:26 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164782140
Is dat ook een eenzame homo die gered moet worden?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:34:24 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164782162
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik vind dat iedereen moet doen waar ie uiteindelijk zin in heeft.
Bij Stähle (zie andere tijden) zag je dat ze alle contact-toenaderingen afwees, en zo ongelukkig wegkwijnde.
Dat is toch jammer van zo'n leven.
Als je in een vroeg stadium mogelijkheden aangeeft (vrijwilligerswerk, actief zijn) kun je zo'n vicieuze cirkel wellicht voorkomen. En dat is winst.
Je gaat er dus vanuit dat iedereen gelukkig kan worden als hij/zij maar vrijwilligerswerk doet en actief blijft. Dat is dus echt ervan uitgaan dat iedereen hetzelfde in elkaar zit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164782378
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je gaat er dus vanuit dat iedereen gelukkig kan worden als hij/zij maar vrijwilligerswerk doet en actief blijft. Dat is dus echt ervan uitgaan dat iedereen hetzelfde in elkaar zit.
Nee, niet iedereen is hetzelfde.
Maar persoonlijk acht ik de kans groot dat je ongelukkiger wordt van 1 fles wijn per dag, dan sporten en vrijwilligerswerk doen.
Maar dit kan natuurlijk omgekeerde causaliteit zijn.
Dwz: iemand is gelukkig, dus heeft zin in sport en activiteiten.
Iemand is ongelukkig, en wil niet gestoord worden en vindt troost in een dagelijkse fles wijn.

Maar ik weet uit eigen ervaring met familieleden, kniezend in verpleeghuizen:
Iemand de drempel over helpen om eens een dag mee te gaan naar een evenement, leidde 's avonds tot tevredenheid en een compliment van betrokkene: "Ik ben blij dat je me de drempel heb over geholpen".
En ik weet ook uit eigen ervaring dat vrijwilligerswerk blij maakt. Naast een betaalde baan overigens.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164782408
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik denk dat er heel veel ouderen "in deze pas" lopen.
Een fles wijn per dag.....
Viola Holt en Jose Hoebee :P
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:47:57 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164782482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Dwz: iemand is gelukkig, dus heeft zin in sport en activiteiten.
Iemand is ongelukkig, en wil niet gestoord worden en vindt troost in een dagelijkse fles wijn.

Maar onze Hans is niet ongelukkig. Hij is best vaak tevreden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:48:38 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164782500
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen is hetzelfde.
Maar persoonlijk acht ik de kans groot dat je ongelukkiger wordt van 1 fles wijn per dag, dan sporten en vrijwilligerswerk doen.
Maar dit kan natuurlijk omgekeerde causaliteit zijn.
Dwz: iemand is gelukkig, dus heeft zin in sport en activiteiten.
Iemand is ongelukkig, en wil niet gestoord worden en vindt troost in een dagelijkse fles wijn.

Maar ik weet uit eigen ervaring met familieleden, kniezend in verpleeghuizen:
Iemand de drempel over helpen om eens een dag mee te gaan naar een evenement, leidde 's avonds tot tevredenheid en een compliment van betrokkene: "Ik ben blij dat je me de drempel heb over geholpen".
En ik weet ook uit eigen ervaring dat vrijwilligerswerk blij maakt. Naast een betaalde baan overigens.
Het dringt gewoon niet tot je door hè. Enfin.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164782769
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het dringt gewoon niet tot je door hè. Enfin.
Wat dringt niet tot me door?
Ik kom gewoon met een ervaring die ik zelf heb opgedaan met iemand uit een verpleeghuis.
Namelijk dat mensen die eerst zeggen:
"Ik vind het zo wel goed, laat mij maar met rust",
toch blij zijn dat ze (door toedoen van anderen) een dag wat actiever zijn geweest.
Die ervaring staat, en is geen kwestie van "dat iets tot me door moet dringen".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:09:15 #101
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_164782937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat dringt niet tot me door?
Ik kom gewoon met een ervaring die ik zelf heb opgedaan met iemand uit een verpleeghuis.
Namelijk dat mensen die eerst zeggen:
"Ik vind het zo wel goed, laat mij maar met rust",
toch blij zijn dat ze (door toedoen van anderen) een dag wat actiever zijn geweest.
Die ervaring staat, en is geen kwestie van "dat iets tot me door moet dringen".
Daar ben ik het mee eens. Het gevoel om nuttig te zijn, op wat voor manier dan ook, kan je uit de put halen. Maar als Hans tevreden is in de put moet hij daar lekker blijven zitten.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_164782991
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:09 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Het gevoel om nuttig te zijn, op wat voor manier dan ook, kan je uit de put halen. Maar als Hans tevreden is in de put moet hij daar lekker blijven zitten.
Idd, er zijn grenzen aan het "willen oppeppen".
Ik bestrijd alleen de gedachte, dat je maar meteen genoegen moet nemen met de eerste de beste gedachte van betrokkene "Laat mij maar, ik vind het wel goed."
Het oppeppen en motiveren van mensen is een activiteit die zowel de oppepper als ook de opgepepte gelukkig maakt.Da's tenminste mijn ervaring.
Verder moet iedereen zelf zijn leven bepalen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:31:26 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164783325
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat dringt niet tot me door?
Ik kom gewoon met een ervaring die ik zelf heb opgedaan met iemand uit een verpleeghuis.
Namelijk dat mensen die eerst zeggen:
"Ik vind het zo wel goed, laat mij maar met rust",
toch blij zijn dat ze (door toedoen van anderen) een dag wat actiever zijn geweest.
Die ervaring staat, en is geen kwestie van "dat iets tot me door moet dringen".
Ja, n=1. Waarom snap je niet dat er mensen zijn die dat echt niet willen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:33:15 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_164783361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Idd, er zijn grenzen aan het "willen oppeppen".
Ik bestrijd alleen de gedachte, dat je maar meteen genoegen moet nemen met de eerste de beste gedachte van betrokkene "Laat mij maar, ik vind het wel goed."
Het oppeppen en motiveren van mensen is een activiteit die zowel de oppepper als ook de opgepepte gelukkig maakt.Da's tenminste mijn ervaring.
Verder moet iedereen zelf zijn leven bepalen.
Waarin verschilt Van der Togt met de gemiddelde mens, behalve dat hij publiekelijk in het AD benoemt dat hij het leven niet zo puik vindt, maar zich er wel mee redt? Waarom moet hij vrijwilligerswerk gaan doen?

Hij is niemand iets verschuldigd en heeft netjes zijn eigen centen verdiend. Het AD komt langs en hij vertelt eerlijk hoe het hem vergaat.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_164784086
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, n=1. Waarom snap je niet dat er mensen zijn die dat echt niet willen?
Ik snap best dat er mensen zijn die dit niet willen. Daar zou Hans vd Togt ook bij kunnen horen.
Daarnaast echter (is tenminste mijn ervaring) zijn er ook mensen die zeggen tevreden te zijn met een leven van "weinig contact en een fles wijn" die eigenlijk toch wat anders willen, maar het moeilijk vinden om er mee te beginnen.
Net als met zwervers en daklozen. Je hebt er wat bij die er tevreden mee zijn. Maar velen eigenlijk ook niet. Er zijn medewerkers van het "Leger des Heils" die deze mensen willen motiveren naar een opvang te gaan en wellicht weer op de 1 of andere manier structuur in hun leven op te bouwen. Ik zou deze "Leger des Heils" medewerkers niet willen beschouwen als ergerlijke bemoeials.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:20:18 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164787344
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik snap best dat er mensen zijn die dit niet willen. Daar zou Hans vd Togt ook bij kunnen horen.
Daarnaast echter (is tenminste mijn ervaring) zijn er ook mensen die zeggen tevreden te zijn met een leven van "weinig contact en een fles wijn" die eigenlijk toch wat anders willen, maar het moeilijk vinden om er mee te beginnen.
Net als met zwervers en daklozen. Je hebt er wat bij die er tevreden mee zijn. Maar velen eigenlijk ook niet. Er zijn medewerkers van het "Leger des Heils" die deze mensen willen motiveren naar een opvang te gaan en wellicht weer op de 1 of andere manier structuur in hun leven op te bouwen. Ik zou deze "Leger des Heils" medewerkers niet willen beschouwen als ergerlijke bemoeials.
Dat is wel een knoeperd van een waardeoordeel: mensen die tevreden zijn met weinig contact en een flesje wijn vergelijken met zwervers en daklozen. Godsamme, zeg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164787983
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is wel een knoeperd van een waardeoordeel: mensen die tevreden zijn met weinig contact en een flesje wijn vergelijken met zwervers en daklozen. Godsamme, zeg.
Dat is geen waardeoordeel. Want ik heb ook geen negatief of positief waardeoordeel over zwervers of daklozen. Het zijn allemaal mensen in een bepaalde situatie. En de vraag is of zij deze situatie tevreden of niet tevreden achten

Het gaat om het principe:
Kun je iemands tevredenheid mbt zijn levenswijze meten met het eerste oordeel dat hij er zelf over velt.
Waarom zou je de uitspraak van Hans "een flesje wijn per dag" van een hogere waarde achten dan wanneer een dakloze dit zou zeggen. "Ik ben tevreden met mijn portiek en een fles whiskey en af en toe een bord soep bij het Leger des Heils".
In beide gevallen zou dit "schikken in je lot" kunnen zijn.
Jij maakt zelf een waardeoordeel door te stellen dat die zwerver minderwaardig is in zijn uitspraak dan Hans.
Zelf heb ik de ervaring dat vaak (niet in alle gevallen) de geuitte tevredenheid over "weinig contact en alcohol" niet van harte is. Dat is alles.
Dan is het nog steeds mogelijk dat Hans tevreden is met "een fles wijn per dag en weinig contact". Dus in zoverre geef ik je gelijk. Maar dat gelijk geldt ook voor die zwerver.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164788582
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat dringt niet tot me door?
Ik kom gewoon met een ervaring die ik zelf heb opgedaan met iemand uit een verpleeghuis.
Namelijk dat mensen die eerst zeggen:
"Ik vind het zo wel goed, laat mij maar met rust",
toch blij zijn dat ze (door toedoen van anderen) een dag wat actiever zijn geweest.
Die ervaring staat, en is geen kwestie van "dat iets tot me door moet dringen".
Maar er zijn ook mensen die helemaal geen behoefte hebben aan betutteling of opgedrongen activiteiten. Die leven lekker hun leven zoals ze dat zelf willen invullen en zo iemand lijkt mij Hans ook wel.Zeker na járen voor zijn zieke man gezorgd te hebben en reken maar dat dat zwaar was.
Dat hij hoopt dat zijn hond nog lang leeft lijkt me logisch. Dat dier is zijn metgezel.
Ik ben wel blij om te horen dat hij zijn boot in Amsterdam nog heeft. Kan hij als al het groen hem verveelt lekker poosje naartoe.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:02:24 #109
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_164788624
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:55 schreef MMXMMX het volgende:
Heb het niet allemaal gelezen ben wel benieuwd van welk geld hij nu zijn boodschappen doet ?
Lees het dan gewoon allemaal, het is echt geen heel lang stuk.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:12:24 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164788858
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat is geen waardeoordeel. Want ik heb ook geen negatief of positief waardeoordeel over zwervers of daklozen. Het zijn allemaal mensen in een bepaalde situatie. En de vraag is of zij deze situatie tevreden of niet tevreden achten

Het gaat om het principe:
Kun je iemands tevredenheid mbt zijn levenswijze meten met het eerste oordeel dat hij er zelf over velt.
Waarom zou je de uitspraak van Hans "een flesje wijn per dag" van een hogere waarde achten dan wanneer een dakloze dit zou zeggen. "Ik ben tevreden met mijn portiek en een fles whiskey en af en toe een bord soep bij het Leger des Heils".
In beide gevallen zou dit "schikken in je lot" kunnen zijn.
Jij maakt zelf een waardeoordeel door te stellen dat die zwerver minderwaardig is in zijn uitspraak dan Hans.
Zelf heb ik de ervaring dat vaak (niet in alle gevallen) de geuitte tevredenheid over "weinig contact en alcohol" niet van harte is. Dat is alles.
Dan is het nog steeds mogelijk dat Hans tevreden is met "een fles wijn per dag en weinig contact". Dus in zoverre geef ik je gelijk. Maar dat gelijk geldt ook voor die zwerver.
Je blijft jezelf herhalen in andere bewoordingen. Ik geef het op.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:12:19 #111
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164791614
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:03 schreef ato het volgende:
Hij zag er bij Pauw wat beter uit dan op de AD foto..
Eens. Ik vond hem 'live' ook wel meevallen.
Ik wil trouwens de laatste 10 jaar van mijn leven ook wel slijten in Achlum. Gewoon geen gedoe. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:13:24 #112
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164791639
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laat die man doen wat hij wil. Gezeik. :{w
Exact.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:15:03 #113
368283 ato
pi_164794549
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:12 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Eens. Ik vond hem 'live' ook wel meevallen.
Ik wil trouwens de laatste 10 jaar van mijn leven ook wel slijten in Achlum. Gewoon geen gedoe. :)
Wel met een flesje wijn, nou 1.5 dan :-)
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:21:37 #114
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164796628
Uiteraard, en peuken. :Y :7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_164797896
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat doet hij eigenlijk de godganse dag dan alleen de hond uitlaten, en om 14.00 uur aan zijn dagelijkse fles wijn beginnen.
Er is ook nog zoiets als: vrijwilligerswerk. Zijn vriend is gestorven aan aids. Kun je niet wat doen bij een Aids-vereniging. Als bekende persoonlijkheid kan hij wellicht wat doen. Ik heb meer respect voor bv Paul van Vliet (als cabaretier geen fan van hem). Maar hij laat regelmatig wat van zich horen bij Unicef. Ik denk dat Hans zijn uiterlijk (bv onderkin) ook veel met de wijn te maken hebben, en niet louter de ouderdom.
Waarom zaniken op leeftijdsgenoten die kleinkinderen hebben. Bij deze opa's is 75% van hun tijd en geld gestoken in het verzorgen van het nageslacht. Logisch dat ze het daar over hebben.
En de weilanden zijn zo saai. Waarom niet in A'dam gaan wonen. Of ga er eens regelmatig heen. Friesland - A'dam is ook niet zo ver. Het is wel een eerlijk verhaal. Maar ook een klaagzang.
Het is wellicht de prijs die je betaalt als knappe verschijning in de "jonge" jaren. Lekker flierefluitend zonder vaste relatie. Maar als je dan ouder wordt heb je geen "nageslacht" opgebouwd. Dat kan nl ook als homo-paar (adoptie). Maar dat moet je willen.
Maar toch: Ga vrijwilligerswerk doen. Of doe wat voor de ouderen in dat dorp. Ipv dat negatieve..
Ik vind hem helemaal niet zo klagerig en negatief en denk dat er veel mensen zo leven. Die dan niet in het AD komen...
En waarom zou hij vrijwilligerswerk moeten doen en dan specifiek op het gebied van aids? Aan wie is hij dat verplicht? Hij kost de maatschappij volgens mij niets en renteniert van zijn eigen centen.

Ik zie zoveel oordelen in je verhaal, mijn hemel.
pi_164804926
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:55 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Ik vind hem helemaal niet zo klagerig en negatief en denk dat er veel mensen zo leven. Die dan niet in het AD komen...
En waarom zou hij vrijwilligerswerk moeten doen en dan specifiek op het gebied van aids? Aan wie is hij dat verplicht? Hij kost de maatschappij volgens mij niets en renteniert van zijn eigen centen.

Ik zie zoveel oordelen in je verhaal, mijn hemel.
Hij is nergens toe verplicht. En ik bewonder hem ook omdat hij als mantelzorger zijn man heeft verzorgd die Aids had, en die man had dat ws niet eens bij Hans opgelopen, maar bij een ander. Dus dat is wel heel sociaal van hem. Daar gaat het niet om.
Ik proefde echter wel eenzaamheid bij hem. En dan is vrijwilligerswerk (cq bezig zijn) een middel om eenzaamheid op te lossen. Niet als een calvinistische "gij zult.... ".
Maar ik gun hem alle goeds, natuurlijk en heb geen kritiek.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164804992
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 07:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hij is nergens toe verplicht. En ik bewonder hem ook omdat hij als mantelzorger zijn man heeft verzorgd die Aids had, en die man had dat ws niet eens bij Hans opgelopen, maar bij een ander. Dus dat is wel heel sociaal van hem. Daar gaat het niet om.
Ik proefde echter wel eenzaamheid bij hem. En dan is vrijwilligerswerk (cq bezig zijn) een middel om eenzaamheid op te lossen. Niet als een calvinistische "gij zult.... ".
Maar ik gun hem alle goeds, natuurlijk en heb geen kritiek.
je vorige comment zal wel vol van aannames en oordelen. Je hebt meer respect voor Paul van Vliet omdat die zich als weldoener profileert. Dit baseer je op 1 interview. Misschien geeft HvdT veel aan goede doelen zonder dit van de daken te schreeuwen, weten wij veel.

Er zijn ook mensen die het platteland fijner vinden dan de stad.

Ook lijkt het alsof je stelt dat de eenzaamheid ligt in het ontbreken van nageslacht. Niet iedereen wil (klein)kinderen en dat gaat er bij sommigen slecht in.
pi_164805142
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 07:18 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

je vorige comment zal wel vol van aannames en oordelen. Je hebt meer respect voor Paul van Vliet omdat die zich als weldoener profileert. Dit baseer je op 1 interview. Misschien geeft HvdT veel aan goede doelen zonder dit van de daken te schreeuwen, weten wij veel.

Er zijn ook mensen die het platteland fijner vinden dan de stad.

Ook lijkt het alsof je stelt dat de eenzaamheid ligt in het ontbreken van nageslacht. Niet iedereen wil (klein)kinderen en dat gaat er bij sommigen slecht in.
Dan is dat (door mij) niet duidelijk overgekomen. Ik heb echter ervaring met eenzaamheid van kennissen/familie in verpleeghuizen. Je ziet die mensen jaar in jaar uit wegkwijnen. Actief zijn in één of andere organisatie kan deze eenzaamheid verzachten. Da's alles. Ik zal de laatste zijn die iemand tot iets verplicht.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164806075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:02 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Lees het dan gewoon allemaal, het is echt geen heel lang stuk.
Blijkbaar lees jij ook niet alles want anders had je gezien dat ik al een antwoord heb gehad op mijn vraagje.

Hij heeft zijn spaargeld belegd in EndeMol aandelen :)
En daar is hij rijk van geworden :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 09:56:58 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164806480
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 07:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dan is dat (door mij) niet duidelijk overgekomen. Ik heb echter ervaring met eenzaamheid van kennissen/familie in verpleeghuizen. Je ziet die mensen jaar in jaar uit wegkwijnen. Actief zijn in één of andere organisatie kan deze eenzaamheid verzachten. Da's alles. Ik zal de laatste zijn die iemand tot iets verplicht.
Van der Togt zit niet in een verpleegtehuis. Hij kan gaan en staan waar hij wil. Betuttel die man niet zo.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:01:11 #121
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164806570
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:56 schreef Lienekien het volgende:

Van der Togt zit niet in een verpleegtehuis. Hij kan gaan en staan waar hij wil. Betuttel die man niet zo.
Ik zie al helemaal voor me hoe de familie van Ros elke keer achter de gemeenschappelijke bank kruipt als Ros op bezoek komt. Moeten we weer dingen doen om hem een goed gevoel te geven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:53:38 #122
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_164807753
quote:
9s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zie al helemaal voor me hoe de familie van Ros elke keer achter de gemeenschappelijke bank kruipt als Ros op bezoek komt. Moeten we weer dingen doen om hem een goed gevoel te geven.
Ros zegt alleen maar dat hij het vervelend zou vinden als de uitspraak 'laat mij maar' niet oprecht is omdat men wel zou willen maar niet durft of niet weet hoe, en daarom neemt hij de taak op zich om tenminste een aanbod te doen tot activering. Wil men echt niet, dan moet je ook ophouden.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_164808376
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:53 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ros zegt alleen maar dat hij het vervelend zou vinden als de uitspraak 'laat mij maar' niet oprecht is omdat men wel zou willen maar niet durft of niet weet hoe, en daarom neemt hij de taak op zich om tenminste een aanbod te doen tot activering. Wil men echt niet, dan moet je ook ophouden.
Precies zoals ik het heb geformuleerd. Geen enkele reden om in cynisme te vervallen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164810403
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 00:17 schreef Andromache het volgende:
Sorry maar het ligt ook aan hemzelf. Zoek dan de verbinding met je buren. Die kinderen en kleinkinderen zijn er echt niet elke dag. Ga naborrelen na het kaatsen. En hoe ver zijn Harlingen en Franeker nou helemaal? Ja, dat er geen exclusieve internationale theatervoorstellingen door AlbertV op de planken worden gebracht, wist hij van tevoren. In een dorp moet je er zelf wat van maken en niet je neus ophalen voor die zogenaamd suffe klaverjasclub. Dan kom je er inderdaad nooit uit. Inderdaad, zwelgen.
Franeker en Harlingen liggen beide maar zes kilometer van Achlum, en In Harlingen zijn nu de Visserijdagen aan de gang. .
pi_164810921
Grappig hoe mensen hun beeld van hoe zij het leven willen leiden zo projecteren op anderen.
Hij zegt notabene dat hij tevreden is. De vragen van de "journalist" zijn ook wat suggestief. Het scoort ook natuurlijk; zo'n "gevallen"ster die wegkwijnt van eenzaamheid.

Zomaar kaartjes sturen met allerlei adviezen naar het huisadres van iemand die je niet kent, is vast super goed bedoeld maar ik krijg er de kriebels van.
  Trouwste user 2022 woensdag 24 augustus 2016 @ 13:22:15 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_164811455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:38 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Franeker en Harlingen liggen beide maar zes kilometer van Achlum, en In Harlingen zijn nu de Visserijdagen aan de gang. .
Je pakt even de boot en zit op het mooiste eiland van Europa.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2016 @ 13:41:31 #127
368283 ato
pi_164811905
Hans is gewoon openhartig en zegt eerlijk dat hij het ouder worden niet echt veel aan vind.
Dat betekend niet dat hij meteen geholpen moet worden. Hij zegt gewoon hoe het is.

Hij maakt er nog wat van en hij vertelde bij programma ' Pauw' ' dat hij nog zijn woonboot heeft in Amsterdam en dat vaker gaat opzoeken.
Life can be a bitch, so like it..
pi_164812239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je pakt even de boot en zit op het mooiste eiland van Europa.

:P
Skylge?
  Trouwste user 2022 woensdag 24 augustus 2016 @ 14:23:48 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_164813074
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:54 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Skylge?
ken ik niet. Terschelling.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164814103
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

ken ik niet. Terschelling.

:P
Is hetzelfde. Maar wow, ik ben het een keer met je eens !!!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:59:42 #131
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_164816753
Ik kreeg een heel ander beeld van Hans bij Pauw dan bij het AD artikel. Wat een leuke man :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_164816818
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 23:31 schreef Peter het volgende:
Welkom op FOK! hans! ^O^ Hij past hier vast wel ergens tussen :Y.
In R&P hebben ze vaak topics die hem op het lijf geschreven zijn
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2016 @ 17:41:01 #133
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164817652
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

ken ik niet. Terschelling.

:P
Als je ooit op Terschelling bent geweest ken je Skylge. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Trouwste user 2022 woensdag 24 augustus 2016 @ 18:27:36 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_164818758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:04 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Is hetzelfde. Maar wow, ik ben het een keer met je eens !!!
Lees ik al 15 jaar. Ben de vooroordelen gewend.

Verder care.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 24 augustus 2016 @ 18:40:14 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_164819036
quote:
99s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:41 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Als je ooit op Terschelling bent geweest ken je Skylge. ;)
Zo'n 10 keer geweest en het zegt me nik,s :D

Net zoals ik nooit naar de derderangs zanger ben geweest. Hessel. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 25 augustus 2016 @ 03:04:53 #136
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_164833505
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:30 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Blijkbaar lees jij ook niet alles want anders had je gezien dat ik al een antwoord heb gehad op mijn vraagje.

Hij heeft zijn spaargeld belegd in EndeMol aandelen :)
En daar is hij rijk van geworden :)
Ik lees geen antwoorden op vragen waar ik het antwoord al op weet. Maar tof dat je het weet.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 03:05:06 #137
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_164833507

Ik kom dit tegen en ga hélemaal stuk _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_164834024
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 03:05 schreef ArnieAlberts het volgende:

Ik kom dit tegen en ga hélemaal stuk _O-
ghhehehehehe
  donderdag 25 augustus 2016 @ 08:48:30 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164835048
#TeamHans
The love you take is equal to the love you make.
pi_164842050
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 03:05 schreef ArnieAlberts het volgende:

Ik kom dit tegen en ga hélemaal stuk _O-
Ik moest ook wel ff _O-
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:41:50 #141
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_164842567
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 03:05 schreef ArnieAlberts het volgende:

Ik kom dit tegen en ga hélemaal stuk _O-
_O_

Ik ben al fan van Hans vanaf mijn achtste of zo. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2016 @ 15:22:11 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_164843294
Wat een kutleven heeft die man. Klinkt als een soort tong80 maar dan zonder FOK!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2016 @ 16:22:15 #143
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164844426
en mét ¤ 1.400.000!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2016 @ 16:30:46 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_164844597
quote:
99s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:22 schreef Cynix ® het volgende:
en mét ¤ 1.400.000!
Is dat alles? -O-
Bekende TV presentator geweest, vermogen 8x over de kop gegaan en dan toch maar ¤ 1.400.000 hebben?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2016 @ 17:47:41 #145
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164846053
Hij heeft in zijn eentje de hele Mitra-keten door een diep dal gesleept. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 19:15:27 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164848150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Is dat alles? -O-
Bekende TV presentator geweest, vermogen 8x over de kop gegaan en dan toch maar ¤ 1.400.000 hebben?
Wat ben jij een fuifnummer, zeg.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2016 @ 20:25:02 #147
368283 ato
pi_164849723
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:22 schreef SeLang het volgende:
Wat een kutleven heeft die man. Klinkt als een soort tong80 maar dan zonder FOK!
Hahaha
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2016 @ 20:27:58 #148
368283 ato
pi_164849793
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 03:05 schreef ArnieAlberts het volgende:

Ik kom dit tegen en ga hélemaal stuk _O-
In welk jaar was dat? Bonnie zag er nog redelijk uit in die tijd..
Life can be a bitch, so like it..
  donderdag 25 augustus 2016 @ 20:33:38 #149
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_164849953
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 20:27 schreef ato het volgende:

[..]

In welk jaar was dat? Bonnie zag er nog redelijk uit in die tijd..
Seizoen 8, dus volgens wiki 2010
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 25 augustus 2016 @ 20:42:45 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164850231
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Is dat alles? -O-
Bekende TV presentator geweest, vermogen 8x over de kop gegaan en dan toch maar ¤ 1.400.000 hebben?
Waarschijnlijk minder want hij moet er al 17 jaar van leven. Of hij moet een mooi dividendrendement weten te pakken en hier van rond kunnen komen. Met een huisje in Friesland en verder niks ook niet ondenkbaar.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 20:44:33 #151
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164850290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:22 schreef SeLang het volgende:
Wat een kutleven heeft die man. Klinkt als een soort tong80 maar dan zonder FOK!
_O-
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:17:05 #152
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_164853103
En inmiddels AOW. Vrijwel volledig want slechts een paar jaar in het buitenland gewoond.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:28:05 #153
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_164853536
Ik heb heul lang geleden nog eens op de bank liggen pitten van Hans zijn toenmalige woonboot om de hoek van het Amstel.

Een maatje van mij paste destijds op Hans zijn boot als hij op vakantie was en dat was best handig want ideaal om uit te gaan.

Die gozer heeft best een aantal ranzige vette wijven liggen knallen op Hans zijn bed _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:51:05 #154
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164854364
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb heul lang geleden nog eens op de bank liggen pitten van Hans zijn toenmalige woonboot om de hoek van het Amstel.

Een maatje van mij paste destijds op Hans zijn boot als hij op vakantie was en dat was best handig want ideaal om uit te gaan.

Die gozer heeft best een aantal ranzige vette wijven liggen knallen op Hans zijn bed _O-
En dat wist Hans? :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:54:26 #155
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_164854500
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En dat wist Hans? :P
Vast niet! Ik neem aan dat die maat van mij netjes de lakens met sportvlekken afgehaald heeft :')

Trouwens; niks mis met ranzige vette wijven als je met een bezatte kop om 3 uur 's ochtends een stijve hebt en de mooie meiskes al naar huis zijn _O_
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_164854558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]



Trouwens; niks mis met ranzige vette wijven als je met een bezatte kop om 3 uur 's ochtends een stijve hebt en de mooie meiskes al naar huis zijn _O_
:')
  donderdag 25 augustus 2016 @ 23:01:46 #157
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_164854782
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:56 schreef FANN het volgende:

[..]

:')
Ach, ik denk dat meer kerels zoals ik datzelfde wel eens hebben meegemaakt; tijdstip en de bezopenheid brengen de neanderthaler in de man los en dan kijk je naar heel andere dingen dan nuchter.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 25 augustus 2016 @ 23:02:01 #158
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164854794
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
Trouwens; niks mis met ranzige vette wijven als je met een bezatte kop om 3 uur 's ochtends een stijve hebt en de mooie meiskes al naar huis zijn
Herkenbaar!
Ik heb mijn deel aan ranzige vette wijven ook gehad.
Kut is kut, en kut is beter dan geen kut.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_164855033
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Herkenbaar!
Ik heb mijn deel aan ranzige vette wijven ook gehad.
Kut is kut, en kut is beter dan geen kut.
dat klinkt best wel triest :'(
  donderdag 25 augustus 2016 @ 23:12:10 #160
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_164855124
Het is wel leuk geweest met de dikke sappige kutjes. }:|
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 3 september 2016 @ 17:23:08 #161
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_165059421
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Trouwens; niks mis met ranzige vette wijven als je met een bezatte kop om 3 uur 's ochtends een stijve hebt en de mooie meiskes al naar huis zijn _O_
Wat dat betreft is het ook net het Rad van Fortuin. Je hoopt op de joker maar meestal eindig je met de verliesbeurt of de bankroet.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_165251424
Hij kan wmbt Sybrand Nyssen vervangen bij Omroep MAX.
pi_165251499
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 20:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarschijnlijk minder want hij moet er al 17 jaar van leven. Of hij moet een mooi dividendrendement weten te pakken en hier van rond kunnen komen. Met een huisje in Friesland en verder niks ook niet ondenkbaar.
Zijn columns en werk bij de radio leveren 4500 pm op las ik eens elders.
  † In Memoriam † maandag 12 september 2016 @ 14:35:36 #164
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_165271609
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 18:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij kan wmbt Sybrand Nyssen vervangen bij Omroep MAX.
Sybrand is misschien niet moeders mooiste, maar ik vind hem ook geen wombat.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')