Jaaaaaaa! Dat zou echt geweldig zijnquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 00:07 schreef hunter2011 het volgende:
Hij moet ASMR video's maken en op Youtube zetten.
Hans heeft een mooie stem, ideaal voor het naar bed gaan en om bij in slaap te vallen.
Maar de verhalen over hoe geweldig, bijzonder en begaafd die (klein-)kinderen wel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 00:17 schreef Andromache het volgende:
Sorry maar het ligt ook aan hemzelf. Zoek dan de verbinding met je buren. Die kinderen en kleinkinderen zijn er echt niet elke dag.
Maar weet natuurlijk heus wel dat ie daar mee scoort. Op vorige identieke interviews kwamen ook al zoveel positieve reacties.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar de verhalen over hoe geweldig, bijzonder en begaafd die (klein-)kinderen wel.
Ik vind hem trouwens helemaal niet zwelgen. Hij benoemt het zoals het is.
Maar wat scoort hij precies? Positieve reacties? En dan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:15 schreef The_Temp het volgende:
Maar weet natuurlijk heus wel dat ie daar mee scoort. Op vorige identieke interviews kwamen ook al zoveel positieve reacties.
Dit inderdaad, erg mooi en ontroerend interview, zo eerlijk en voor velen herkenbaar.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik was niet de enige die dit prachtige interview was opgevallen. Ook een topic in SHO dus ... :-). Het interview ontroerde mij en laat tussen de regels haarfijn aan hoe de wereld in elkaar zit... Prachtig stukje lteratuur wat mij betreft en ik wens Hans en zijn labrador het allerbeste... :-)
Tja, een goed gevoel, complimenten zijn fijn. Mensen vinden het gewoon fijn om positieve reacties te krijgen op wie ze zijn. Als ik tegen jou zeg dat ik je zo'n mooi authentiek aardig mens vind, wat bereik je dar dan mee?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar wat scoort hij precies? Positieve reacties? En dan?
Laat die man doen wat hij wil. Gezeik.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat doet hij eigenlijk de godganse dag dan alleen de hond uitlaten, en om 14.00 uur aan zijn dagelijkse fles wijn beginnen.
Er is ook nog zoiets als: vrijwilligerswerk. Zijn vriend is gestorven aan aids. Kun je niet wat doen bij een Aids-vereniging. Als bekende persoonlijkheid kan hij wellicht wat doen. Ik heb meer respect voor bv Paul van Vliet (als cabaretier geen fan van hem). Maar hij laat regelmatig wat van zich horen bij Unicef. Ik denk dat Hans zijn uiterlijk (bv onderkin) ook veel met de wijn te maken hebben, en niet louter de ouderdom.
Waarom zaniken op leeftijdsgenoten die kleinkinderen hebben. Bij deze opa's is 75% van hun tijd en geld gestoken in het verzorgen van het nageslacht. Logisch dat ze het daar over hebben.
En de weilanden zijn zo saai. Waarom niet in A'dam gaan wonen. Of ga er eens regelmatig heen. Friesland - A'dam is ook niet zo ver. Het is wel een eerlijk verhaal. Maar ook een klaagzang.
Het is wellicht de prijs die je betaalt als knappe verschijning in de "jonge" jaren. Lekker flierefluitend zonder vaste relatie. Maar als je dan ouder wordt heb je geen "nageslacht" opgebouwd. Dat kan nl ook als homo-paar (adoptie). Maar dat moet je willen.
Maar toch: Ga vrijwilligerswerk doen. Of doe wat voor de ouderen in dat dorp. Ipv dat negatieve..
Nee! Hij moet en zal zich actief opstellen. Ledigheid is des duivels oorkussen en dat willen wij niet hebben in Nederland. Zo heeft Calvijn ons niet grootgebracht!!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:59 schreef Lienekien het volgende:
Laat die man doen wat hij wil. Gezeik.
Hij moet gelukkig zijn, verdomme! Relatie zoeken, (klein)kinderen adopteren, sporten, naar een psycholoog en collecteren voor een goed doel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee! Hij moet en zal zich actief opstellen. Ledigheid is des duivels oorkussen en dat willen wij niet hebben in Nederland. Zo heeft Calvijn ons niet grootgebracht!!
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat die man doen wat hij wil. Gezeik.
Juist. Met zijn rare gedoe. Loop gewoon in de pas, Hans!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:08 schreef Lienekien het volgende:
Hij moet gelukkig zijn, verdomme! Relatie zoeken, (klein)kinderen adopteren, sporten, naar een psycholoog en collecteren voor een goed doel.
Ik lees hierin vooral het niet kunnen accepteren dat a) ouder niet altijd zo'n feestje is en b) niet iedereen hetzelfde in elkaar zit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Ik constateer echter dat ik wel eens mensen tref in zijn leeftijd die veel een vrolijker indruk maken dan Hans. Deze mensen doen
a) vaak aan sport
en
b) zijn actief in de gemeenschap.
Ik zie dit proces gaan richting dat van de sportster Willy Stähle.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-verhaal-a1413498
In de jonge jaren alle roem. En dan op latere leeftijd is het voorbij (door een plotseling ongeval, of langzaam ouder worden). Bij het verhaal van Hans zit (vind ik) ook "teleurstelling" verheven.
Ik vind de houding van:
"Laat die man toch met die dagelijkse fles wijn" nogal onverschillig.
Ik vind dat iedereen moet doen waar ie uiteindelijk zin in heeft.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees hierin vooral het niet kunnen accepteren dat a) ouder niet altijd zo'n feestje is en b) niet iedereen hetzelfde in elkaar zit.
Ik denk dat er heel veel ouderen "in deze pas" lopen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist. Met zijn rare gedoe. Loop gewoon in de pas, Hans!
Ga ze allemaal redden! Met vrijwilligerswerk, en kleinkinderen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik denk dat er heel veel ouderen "in deze pas" lopen.
Een fles wijn per dag.....
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ga ze allemaal redden! Met vrijwilligerswerk, en kleinkinderen.
Je gaat er dus vanuit dat iedereen gelukkig kan worden als hij/zij maar vrijwilligerswerk doet en actief blijft. Dat is dus echt ervan uitgaan dat iedereen hetzelfde in elkaar zit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen moet doen waar ie uiteindelijk zin in heeft.
Bij Stähle (zie andere tijden) zag je dat ze alle contact-toenaderingen afwees, en zo ongelukkig wegkwijnde.
Dat is toch jammer van zo'n leven.
Als je in een vroeg stadium mogelijkheden aangeeft (vrijwilligerswerk, actief zijn) kun je zo'n vicieuze cirkel wellicht voorkomen. En dat is winst.
Nee, niet iedereen is hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je gaat er dus vanuit dat iedereen gelukkig kan worden als hij/zij maar vrijwilligerswerk doet en actief blijft. Dat is dus echt ervan uitgaan dat iedereen hetzelfde in elkaar zit.
Viola Holt en Jose Hoebeequote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel ouderen "in deze pas" lopen.
Een fles wijn per dag.....
Maar onze Hans is niet ongelukkig. Hij is best vaak tevreden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dwz: iemand is gelukkig, dus heeft zin in sport en activiteiten.
Iemand is ongelukkig, en wil niet gestoord worden en vindt troost in een dagelijkse fles wijn.
Het dringt gewoon niet tot je door hè. Enfin.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen is hetzelfde.
Maar persoonlijk acht ik de kans groot dat je ongelukkiger wordt van 1 fles wijn per dag, dan sporten en vrijwilligerswerk doen.
Maar dit kan natuurlijk omgekeerde causaliteit zijn.
Dwz: iemand is gelukkig, dus heeft zin in sport en activiteiten.
Iemand is ongelukkig, en wil niet gestoord worden en vindt troost in een dagelijkse fles wijn.
Maar ik weet uit eigen ervaring met familieleden, kniezend in verpleeghuizen:
Iemand de drempel over helpen om eens een dag mee te gaan naar een evenement, leidde 's avonds tot tevredenheid en een compliment van betrokkene: "Ik ben blij dat je me de drempel heb over geholpen".
En ik weet ook uit eigen ervaring dat vrijwilligerswerk blij maakt. Naast een betaalde baan overigens.
Wat dringt niet tot me door?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het dringt gewoon niet tot je door hè. Enfin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |