SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gedetailleerde tijdschema is hier te zien, reken er vijf uur bij voor de Nederlandse tijd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar?
Joćo Havelange Olympic Stadium, genoemd naar de man die Sepp Blatter zijn trucjes geleerd heeft. Ook wel het Engenhćo genoemd als topclub Botafogo er haar voetbalwedstrijden speelt.
Nederland
De ogen zullen wat Nederlandse medailles betreft toch vooral op twee dames gericht zijn: Dafne Schippers en Sifan Hassan. Op de 100 en 200 meter moet Schippers Nederland historische medailles gaan bezorgen, Hassan is een van de kanshebsters op eremetaal op de 1500 meter. Natuurlijk is ook Churandy Martina weer van de partij, de man die samen met Usain Bolt de enige atleet is die in 2008 en 2012 in de olympische finale van de 100 en 200 meter stond en daar blij om was ook
(she/her)
Ik geloof nooit dat ze haar ploeggenotes zou laten zitten als ze wel fit is. Echt niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vrees dat ze geen estafette meer gaat lopen, zag er alles behalve soepel uit die laatste meters en ik gok dat ze er ook geen zin meer in heeft..
Werd 2e in de finalequote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat was er 4 jaar geleden?
Nee doet ze niet aangezien ze nog een kansje hebben op brons zelfs.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat ze haar ploeggenotes zou laten zitten als ze wel fit is. Echt niet.
Omdat wij FOK! zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:11 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom posten en bespreken jullie tweets van nobodies?
Is een naar VBL-trekje.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:11 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom posten en bespreken jullie tweets van nobodies?
Het is wel weer tijd voor een trekje.quote:
Zo veel alquote:
Wordt nog een mooi aantal zoquote:
Dat kan ik me eigenlijk niet herinneren...quote:
Tuurlijk, alles is mogelijk. Ook Jamaica en de VS kunnen dat stokje gewoon laten vallen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee doet ze niet aangezien ze nog een kansje hebben op brons zelfs.
Officieel op 15, die andere twee weten we de kleur nog niet vanquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo veel al
Ik dacht dat we op 12 ofzo zaten
Wel zeer teleurstellend als we geen hockeygoud halen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:11 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Wordt nog een mooi aantal zoEn 'we' hebben op zich genoeg goud nu, daar is de druk wel een beetje van af. Niet dat nog meer goud erg is natuurlijk.
15, maar we krijgen er sowieso nog 2 waarvan de kleur niet bekend is.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo veel al
Oh 15, las het op fok dus dan moet het waar zijn, niet dus.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo veel al
Die gaan wel goud winnen. Zijn normaliter zoveel beter dan al die andere landen. Heren is wat anders.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wel zeer teleurstellend als we geen hockeygoud halen.
2 van de 17 (boksen en vrouwen hockey) moeten nog wel ingekleurd wordenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo veel al
Ze zit alleen, grijp jullie kans!quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:12 schreef Szura het volgende:
Hahahaha Dione zit na te genieten van het zilver van Schippers.
Hahaha.
Officieel is het pas 15, maarja Fontijn en de hockeydames krijgen er sowieso eentje, dus dan zitten we op 17quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo veel al
Max 24 uur dacht ikquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:13 schreef Sjors_Peter het volgende:
Hoelang duurt een dq oordeel normaal?
Ze hebben vorig jaar wel de EK-finale verloren van GB toch? Lijkt me nog geen gespeelde strijd.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die gaan wel goud winnen. Zijn normaliter zoveel beter dan al die andere landen. Heren is wat anders.
Ja, dat is ook de enige waar ik nog een beetje op reken. De rest is vooral 'geweldig gedaan, en een medaille/jammer, net geen medaille!'.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wel zeer teleurstellend als we geen hockeygoud halen.
Vingerenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:12 schreef kilon het volgende:
Dione in haar uppie. Wat zal ze dan doen terwijl wij beach volleybal gaan kijken
Maar ja die grens is dun hč.. Misschien gaat ze nu toch weer denken dat ze blijkbaar toch niet fit was. En die val zag er ook wel riskant uit..quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat ze haar ploeggenotes zou laten zitten als ze wel fit is. Echt niet.
Soms heel snel, zoals bij het EK, soms een halve dag, zoals in 2008.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:13 schreef Sjors_Peter het volgende:
Hoelang duurt een dq oordeel normaal?
Voor nu nog steeds meer goud dan zilver en brons bij elkaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Wordt nog een mooi aantal zoEn 'we' hebben op zich genoeg goud nu, daar is de druk wel een beetje van af. Niet dat nog meer goud erg is natuurlijk.
1800, en dan nog die tweede wereldoorlog niet aan hebben zien komen. Wat waren we een prutsers toen..quote:
Ja, dat zagen we vandaag.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die gaan wel goud winnen. Zijn normaliter zoveel beter dan al die andere landen. Heren is wat anders.
Nederland is regerend 2-voudig OS kampioen, Wereldkampioen. Doet 1 lucky shot van GB niets aan af op een fucking EK. Eitjequote:
Voor sportvrouw van het jaar stem ik dan wel op Wevers; de vlag mag wat mij betreft naar Van Rouwendaalquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:14 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
1800, en dan nog die tweede wereldoorlog niet aan hebben zien komen. Wat waren we een prutsers toen..
Ik ga lekker een bazeninterview van Sifan Hassan terugluisteren. Eén hele nacht niet slapen en je 800 m verprutsen, omdat je niet je race kon lopen op de 1500 m. Maar wel gewoon normaal de NOS blijven te woord staanGeef haar maar die vlag
De mannen dachten dat Belgiė ook een eitje zou zijnquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nederland is regerend 2-voudig OS kampioen, Wereldkampioen. Doet 1 lucky shot van GB niets aan af op een fucking EK. Eitje
Ik zal even terugspoelen met Ziggo en bekijken op mijn scherm van 3 meter breed. Daarna informeer ik de juryquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:17 schreef Redefine het volgende:
Ik denk kijk even de race nog terug op de NOS om nog even naar die lijn te kijken. Maar dat filmpje is van zo'n crap kwaliteit dat het echt niet te zien is
Mannenhockey is veel minder voorspelbaar eerlijk gezegd. Nederland is daar wel een top land maar niet zo overheersend als bij de dames normaliter.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:18 schreef roos85 het volgende:
[..]
De mannen dachten dat Belgiė ook een eitje zou zijn
Belgen zijn ook eitjes. Daar verandert dit niks aan hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:18 schreef roos85 het volgende:
[..]
De mannen dachten dat Belgiė ook een eitje zou zijn
Haha, allemaal goed, behalve de jury dan hequote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:18 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik zal even terugspoelen met Ziggo en bekijken op mijn scherm van 3 meter breed. Daarna informeer ik de jury
En Anna van der Breggen geen vlag? Die heeft twee medailles!quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor sportvrouw van het jaar stem ik dan wel op Wevers; de vlag mag wat mij betreft naar Valn Rouwendaal
Jawel maar Van Rouwendaal heeft zo'n moeilijk jaar gehad he!quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:19 schreef Andromache het volgende:
[..]
En Anna van der Breggen geen vlag? Die heeft twee medailles!
Je kan nog voor HQ kiezen, al is dat nog niet echt geweldig.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:17 schreef Redefine het volgende:
Ik denk kijk even de race nog terug op de NOS om nog even naar die lijn te kijken. Maar dat filmpje is van zo'n crap kwaliteit dat het echt niet te zien is
Die is allang thuisquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:19 schreef Andromache het volgende:
[..]
En Anna van der Breggen geen vlag? Die heeft twee medailles!
De regel is wel logisch want de lijn zou dan ook voor de atleet naast je zijn. En dan kan je elkaar dus laten struikelen. De lijn is er om dat te voorkomen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:21 schreef Poepz0r het volgende:
Maar je mag ook niet OP de lijn stappen? Opzich is dat wel bullshit, lijn is onderdeel van de baan. Stap je erbuiten oke maar de lijn zelf is toch onderdeel van je baan?
Nee,mag niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:21 schreef Poepz0r het volgende:
Maar je mag ook niet OP de lijn stappen? Opzich is dat wel bullshit, lijn is onderdeel van de baan. Stap je erbuiten oke maar de lijn zelf is toch onderdeel van je baan?
Hoeveelste deel van de lijn is van jou en hoeveelste van de gene naast je.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:21 schreef Poepz0r het volgende:
Exact de helftquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:23 schreef Sjors_Peter het volgende:
[..]
Hoeveelste deel van de lijn is van jou en hoeveelste van de gene naast je.
Mooi, toch nog goud.quote:
Acht.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:23 schreef roos85 het volgende:
[..]
Nee,mag niet.
Daarom is Martina vier jaar geleden gediskwalificeerd.
BBC interns.quote:
Dan moet er dus nog een lijn in de lijn komen om de helft aan te geven.quote:
Twee keer zelfs.quote:
Strak plan. Welk deel van de lijn in de lijn is dan van jou en welke van de ander?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dan moet er dus nog een lijn in de lijn komen om de helft aan te geven.
Chicky sombrero heeft t uitgemaakt.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:24 schreef Strani het volgende:
Heeft iemand nog iets vernomen van Ricky Romero? Die man verkeert in levensgevaar..
Wat een lelijke gnoom is dat trouwensquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:24 schreef Strani het volgende:
Heeft iemand nog iets vernomen van Ricky Romero? Die man verkeert in levensgevaar..
Simpel dat zie je aan de 3e lijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Strak plan. Welk deel van de lijn in de lijn is dan van jou en welke van de ander?
Als er een protest volgt, dan zijn de regels ter interpretatie. Wel mooi zilver houden, plus twee goud. Gratis medaillesquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Twee keer goud en een keer zilver zelfs, want vandaag versloeg ze zichzelf.
Die wordt morgen in het ziekenhuis opgenomen met een verdwaalde zilveren medaille in zijn endeldarm.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:24 schreef Strani het volgende:
Daar maken we gewoon een lijn voor, zo moeilijk is dat niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Strak plan. Welk deel van de lijn in de lijn is dan van jou en welke van de ander?
twitter:PimSedeeRTL twitterde op donderdag 18-08-2016 om 04:26:01Stukje analyse van Schippers-fans #Rio2016 https://t.co/4oxEWjYrF8 reageer retweet
Bedankt voor je onderzoek. Het is nu helemaal duidelijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik twijfel. Het zou allebei kunnen.
RTL.. dit is waarom ik daar bijna nooit naar kijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:26 schreef Szura het volgende:
Interviewtje met fans jongens!twitter:PimSedeeRTL twitterde op donderdag 18-08-2016 om 04:26:01Stukje analyse van Schippers-fans #Rio2016 https://t.co/4oxEWjYrF8 reageer retweet
Liever dan de NOS hoorquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:27 schreef Strani het volgende:
[..]
RTL.. dit is waarom ik daar bijna nooit naar kijk.
Die zit aan de oestrogenen, beetje compenseren om de relatie nog een beetje te kunnen volhouden..quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:25 schreef Sjors_Peter het volgende:
[..]
Chicky sombrero heeft t uitgemaakt.
Ga je alles kijken?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
nog een half uur wachten tot die beachfinale. Flopshow.
Ik ga die beachfinale wel effe meepakken ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ga je alles kijken?
Ik niet, prima slaaptijd nu.
Die kunnen het wel vergeten dat Dafne daar langskomttwitter:KamranUllah twitterde op donderdag 18-08-2016 om 03:36:38MEDAILLE!!! Dafne Schippers wint zilver op de 200 meter! Gejuich hier in Rio #HHH2016 #Rio2016 #TeamNL https://t.co/1U90t1u8iP reageer retweet
Ik kom er niet bij of die tweet nu serieus is of niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:33 schreef Szura het volgende:
Die kunnen het wel vergeten dat Dafne daar langskomttwitter:KamranUllah twitterde op donderdag 18-08-2016 om 03:36:38MEDAILLE!!! Dafne Schippers wint zilver op de 200 meter! Gejuich hier in Rio #HHH2016 #Rio2016 #TeamNL https://t.co/1U90t1u8iP reageer retweet
quote:Daarna loopt ze weg, op haar sokken. Bij elke stap die ze zet trapt ze in de scherven van haar gebroken droom.
Als je van darts houdt ja.quote:
Ze is 0,12 langzamer dan vorig jaar tijdens WK finale..quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:23 schreef Klopkoek het volgende:
Merkwaardig dat die Thompson nu beter is dan vorig jaar.
daar zorgt wimderon wel voorquote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:29 schreef Szura het volgende:
[ afbeelding ]
Is hier al een Dafne versie van?
Andere baan... Ze is nu duidelijk beter.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Ze is 0,12 langzamer dan vorig jaar tijdens WK finale..
Baan waar nu ook WR's op zijn gelopenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Andere baan... Ze is nu duidelijk beter.
En Daphne dus slechter?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:23 schreef Klopkoek het volgende:
Merkwaardig dat die Thompson nu beter is dan vorig jaar.
Ze miste in ieder geval die absolute topsnelheid aan het einde, waarmee ze vorig jaar Thompson nog passeerde. Denk dat haar vorm vorig jaar beter was ja.quote:
Dat, en zich goed geblesseerd afgemeld voor een aantal evenementen. Schippers heeft nogal naļef alles gelopen. 17 wedstrijden voor Thompson dit jaar voorafgaand aan de Spelen versus 27 voorquote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:06 schreef Marcoss het volgende:
Thompson was ook gewoon 0.38 sneller dan haar snelste tijd op de 200 meter dit seizoen voor de Spelen, dat is wel echt een eeuwigheid..
In ieder geval goed verstoppertje gespeeld op de 200 tot afgelopen nacht.
Thompson was gewoon veel beter dus. Jammer, maar er komen wel weer andere momenten gok ik zo.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat, en zich goed geblesseerd afgemeld voor een aantal evenementen. Schippers heeft nogal naļef alles gelopen. 17 wedstrijden voor Thompson dit jaar voorafgaand aan de Spelen versus 27 voor
schippers: 60% meer. En dan moest ze ook nog eens met frisse tegenzin de hele wereld over vliegen.
Zoveel mogelijk sparen voor de race(s) van haar leven? Op het juiste moment pieken, i.t.t. Dafne? Gelukkig was het verschil wel duidelijk en had Dafne dit gewoon (op dit moment) niet kunnen winnen, Thompson was gewoon echt beter.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:06 schreef Marcoss het volgende:
Thompson was ook gewoon 0.38 sneller dan haar snelste tijd op de 200 meter dit seizoen voor de Spelen, dat is wel echt een eeuwigheid..
In ieder geval goed verstoppertje gespeeld op de 200 tot afgelopen nacht.
Ik wil niet de Britse wielerfan uithangen, maar dit is echt een heel slecht camerastandpunt voor conclusies.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:12 schreef Wimperkruller het volgende:
https://pbs.twimg.com/media/CqG026rXEAAa61F.jpg
Toch overduidelijk hoor.
Nouja, iig een meer ideale voorbereiding gehad. Als Schippers ook minder wedstrijden had gelopen, had ze beter gepresteerd is mijn overtuiging. En andere momenten, tja, dat weet je nooit. Deze Spelen waren een enorme kans om goud te pakken, dat kan over vier jaar weer zo zijn, maar dat is zeker geen gegeven.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:13 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Thompson was gewoon veel beter dus. Jammer, maar er komen wel weer andere momenten gok ik zo.
Ga er vanuit dat Thompson toch gedurende het seizoen ook een paar keer onder de 22 seconden had willen lopen en niet pas voor het eerst in de Olympische finale. Op de 100 had ze bijvoorbeeld wel een snellere seizoenstijd staan dan ze in de OS-finale liep..quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk sparen voor de race(s) van haar leven? Op het juiste moment pieken, i.t.t. Dafne? Gelukkig was het verschil wel duidelijk en had Dafne dit gewoon (op dit moment) niet kunnen winnen, Thompson was gewoon echt beter.
Blijft natuurlijk ook een vraagteken in hoeverre die blessure toch een rol speelt, immers waren de laatste dagen daardoor niet ideaal. En buiten dat heeft ze wel heel veel wedstrijden gelopen. Denk dat het beter had geweest voor haar kansen hier als ze vorig jaar geen WK had gewonnen, nu kwamen er toch wat extra tripjes bij naar bijv Eugene (even op en neer) en de NOS de hele tijd achter haar aan. (zouden ze daar nog iets van uitzenden trouwens? laatste jaar niks van gezienquote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:49 schreef Ericr het volgende:
Thomspon heeft zich aanmerkelijk verbeterd op de 100m terwijl Schippers dat niet is gelukt. Om Thompson hier partij te geven had Schippers een lage 10,8 in de benen moeten hebben. De ruwe snelheid van Thomspon op de eerste 100 meter is duidelijk te een maatje teveel voor de huidige vorm van Schippers.
Schippers piekt overigens wel, blijft een beste seizoensprestatie maar de vorm van vorig jaar ontbreekt. Met 21,88 kan je moeilijk spreken van een slechte race. Vorige OS was 21,88 de winnende tijd. Alles sub 22 blijft gewoon een wereldprestatie.
Ach die titel kan je maar hebben. Een Merlene Ottey heeft maar 2 grote individuele titels in een lange rijke carriere bij elkaar gelopen. Wat je kan pakken moet je ook pakken, kan zomaar zijn dat je door welke oorzaak ook een jaar later niet eens in de buurt komt van je eerdere prestaties. Schippers doet het dan nog best goed, ze doet mee voor de prijzen. Ook op de 100m maar het is net niet de topvorm van vorig jaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk ook een vraagteken in hoeverre die blessure toch een rol speelt, immers waren de laatste dagen daardoor niet ideaal. En buiten dat heeft ze wel heel veel wedstrijden gelopen. Denk dat het beter had geweest voor haar kansen hier als ze vorig jaar geen WK had gewonnen, nu kwamen er toch wat extra tripjes bij naar bijv Eugene (even op en neer) en de NOS de hele tijd achter haar aan. (zouden ze daar nog iets van uitzenden trouwens? laatste jaar niks van gezien)
Zeg ook niet dat ze hem niet had moeten winnen, maar voor de OS kansen had het wellicht net iets beter geweestquote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ach die titel kan je maar hebben. Een Merlene Ottey heeft maar 2 grote individuele titels in een lange rijke carriere bij elkaar gelopen. Wat je kan pakken moet je ook pakken, kan zomaar zijn dat je door welke oorzaak ook een jaar later niet eens in de buurt komt van je eerdere prestaties. Schippers doet het dan nog best goed, ze doet mee voor de prijzen. Ook op de 100m maar het is net niet de topvorm van vorig jaar.
Meer blessuregevoeligheid ligt meestal ook aan teveel belasting, denk dat ze beter het EK had kunnen overslaan.EK-titel is lang niet zo prestigieus als WK of OS maar dat was haar natuurlijk niet in dank afgenomen met een EK in eigen huis.
inderdaad commerciele troep.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:27 schreef Strani het volgende:
[..]
RTL.. dit is waarom ik daar bijna nooit naar kijk.
Hoezo? Deed ze op haar 17e ook al toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:02 schreef roos85 het volgende:
Moeten ook niet vergeten dat Dafne zich relatief gezien zich sinds korte tijd zich op de sprint heeft gericht.
Wat Ratjetoe zegt, het is lastig om iets te concluderen uit deze camerapositie, dan heb je toch een camera op de grond nodig (hier is het onduidelijk of haar voet nog in de lucht hangt of al helemaal op de grond staat).quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:12 schreef Wimperkruller het volgende:
https://pbs.twimg.com/media/CqG026rXEAAa61F.jpg
Toch overduidelijk hoor.
Ze liep ook semi demonstratiewedstrijden in o.a. Manchester. Daarvan werd al gezegd door haar coach en die wonder Amerikaan dat het verre van optimaal is, maar het levert goed geld op.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ach die titel kan je maar hebben. Een Merlene Ottey heeft maar 2 grote individuele titels in een lange rijke carriere bij elkaar gelopen. Wat je kan pakken moet je ook pakken, kan zomaar zijn dat je door welke oorzaak ook een jaar later niet eens in de buurt komt van je eerdere prestaties. Schippers doet het dan nog best goed, ze doet mee voor de prijzen. Ook op de 100m maar het is net niet de topvorm van vorig jaar.
Meer blessuregevoeligheid ligt meestal ook aan teveel belasting, denk dat ze beter het EK had kunnen overslaan.EK-titel is lang niet zo prestigieus als WK of OS maar dat was haar natuurlijk niet in dank afgenomen met een EK in eigen huis.
Tot mijn verbazing was ze dat dus juist wel, zowel op de 100 als de 200 meter. Bij de bookmakers, dus het kan nog zijn dat er een internationale hype was waardoor gokkertjes zich lieten beļnvloeden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:26 schreef Snowbomb het volgende:
Ik begrijp de teleurstelling van Schippers, maar was de teleurstelling ook zo groot als ze niet zo gehyped was door alle media?
Hebben we niet een gigantische druk op haar gezet? Zij zou de medaille wel even ophalen. Ja, ze behoort tot de beste atleten. Maar uitgesproken favoriet (dus VEEL beter dan de rest) was ze toch niet?
Dat blijft natuurlijk wel geniaalquote:- Schippers is de eerste Europese atlete sinds de Franēaise Marie-José Pérec (1996) met een olympische medaille op de 200 meter.
Dat was inderdaad te zien, het credo 'we zitten op schema' dit dat alles, maar de tijden bleven uit. Waren wel goeie tijden, maar geen Olympisch goud tijden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
(Voor mij was het duidelijk dat je je geen zand in de ogen moest laten strooien door blessures of mindere tijden van concurrenten, en dat de voorbereiding van Schippers niet ideaal was. Maar misschien had ik slechts toevallig gelijk)
Thompson liep natuurlijk wel nog steeds behoorlijk trager dan Schippers (en Thompson ook zelf) vorig jaar in de WK-finale, dan vind ik "niets aan te doen" wat te simpel.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:33 schreef kl1172 het volgende:
Thompson is gewoon over Schippers gesprongen dit jaar. Ze heeft ongeveer dezelfde mogelijkheden als Schippers zoals we konden zien vorig jaar in die 200 m., maar nu heeft ze daarbovenop een snellere start/acceleratie en liep ze al eleganter. Niets mis om daarvan te verliezen, het was als verliezen tegen Flo Jo destijds, niet aan te doen. Nu maar hopen dat Thompson ook niet zo'n komeet als Flo Jo is en op de volgende spelen op hetzelfde/beter niveau kan presteren.
[..]
Dat was inderdaad te zien, het credo 'we zitten op schema' dit dat alles, maar de tijden bleven uit. Waren wel goeie tijden, maar geen Olympisch goud tijden.
Ze was tot 2,5 jaar geleden toch echt gericht op de zevenkampquote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:09 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Hoezo? Deed ze op haar 17e ook al toch?
Peking staat wel bekend als een snellere baan toch? 100 meter was dan wel weer sneller. Ben wel benieuwd of er over de gehele linie sneller is gelopen hier of in Peking.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Thompson liep natuurlijk wel nog steeds behoorlijk trager dan Schippers (en Thompson ook zelf) vorig jaar in de WK-finale, dan vind ik "niets aan te doen" wat te simpel.
100 meter bij de mannen was ook niet zo snel.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Peking staat wel bekend als een snellere baan toch? 100 meter was dan wel weer sneller. Ben wel benieuwd of er over de gehele linie sneller is gelopen hier of in Peking.
Niet volgens het 3m scherm van VacaLoca.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:11 schreef Wimperkruller het volgende:
Liep ze niet op de lijn? Foto's lijkt het wel zo.
Wat een overacting weerquote:Op donderdag 18 augustus 2016 05:41 schreef superniger het volgende:
ThijsGOD![]()
http://www.ad.nl/rio-2016(...)rlies-goud~ababa734/
[..]
Het zou wel prachtig zijn als hij nog brons kan pakken. Maar vrees dat het niet in zijn tenen zitquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:31 schreef MrBanaan1 het volgende:
Weet niet of het al gepost is, maar wat is Churandy toch een held![]()
![]()
![]()
http://www.dumpert.nl/med(...)r_zetten_wekker.html
Irriteer ik me ook altijd aan, maar dat krijg je er niet uit.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:33 schreef Slobeend het volgende:
Viel me gisteren weer eens op hoe vaak Sedoc 'wilt' zegt ipv 'wil'. Dafne wilt.
Ja ik let op belangrijke dingen mensen.
Stam + t, niks mis mee tochquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:33 schreef Slobeend het volgende:
Viel me gisteren weer eens op hoe vaak Sedoc 'wilt' zegt ipv 'wil'. Dafne wilt.
Ja ik let op belangrijke dingen mensen.
Je ergens aan irriteren kan nietquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:34 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Irriteer ik me ook altijd aan, maar dat krijg je er niet uit.
Haha scherp! Ik erger me er aan en het irriteert me ;-)quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je ergens aan irriteren kan niet
Sponsor stuurt nieuwe opquote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Moest ze nog terug om de schoenen weer op te halen?
Het is jammer dat 'we' een hekel aan haar krijgen door vooral andere (NOS) die haar zo ophypen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Typisch Nederland om te genieten van dingen zoals het gifje hierboven. Als Schippers had staan juichen vanwege zilver zou ze niet de juiste mentaliteit en bla bla hebben. Nu is ze er boos om en wordt ze uitgelachen.
Ze is de Van Barneveld van de atletiek.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Typisch Nederland om te genieten van dingen zoals het gifje hierboven. Als Schippers had staan juichen vanwege zilver zou ze niet de juiste mentaliteit en bla bla hebben. Nu is ze er boos om en wordt ze uitgelachen.
Een hekel hebben aan iemand om wat er in een studio met figuren als Dione de Graaff gezegd wordt.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:50 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Het is jammer dat 'we' een hekel aan haar krijgen door vooral andere (NOS) die haar zo ophypen.
Hoezo?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Ja je hoeft niet blij te zijn met zilver maar je kan je verlies ook wat waardiger dragen dan met spikes te gaan smijten.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:16 schreef Marcoss het volgende:
Lijkt me niet meer dan terecht dat je als wereldkampioene en snelste in de halve finale baalt van een zilveren medaille en dan mag je het ook best laten zien. Zelfde geldt voor Dumoulin op de tijdrit, die stond ook niet lachend op het podium met zilver, die kwam gewoon voor goud.
Prima mentaliteit.
Vind de reactie van Tom en Dafne wel heel anders, al was het bij Dafne wel meer heat of the moment. Hopelijk heeft ze vandaag wel een redelijke reactie.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:16 schreef Marcoss het volgende:
Lijkt me niet meer dan terecht dat je als wereldkampioene en snelste in de halve finale baalt van een zilveren medaille en dan mag je het ook best laten zien. Zelfde geldt voor Dumoulin op de tijdrit, die stond ook niet lachend op het podium met zilver, die kwam gewoon voor goud.
Prima mentaliteit.
Ach, het is iemand die het net niet is gelukt om iets te bereiken waar ze zich enkele jaren op heeft voorbereid. Nogal makkelijk om daar gelijk weer te oordelen van achter je schermpje. Als ze nou in interviews de komende dagen af gaat geven op Thompson dan kun je haar nog een slechte verliezer noemen, maar die emotie op het moment zelf zou ik haar niet te zwaar aanrekenen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:18 schreef CPS2000 het volgende:
[..]
Ja je hoeft niet blij te zijn met zilver maar je kan je verlies ook wat waardiger dragen dan met spikes te gaan smijten.
Thompson mag ik ook niet echt nee. Sowieso weinig sympathie voor de meeste sprintsters.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:21 schreef Slobeend het volgende:
Thompson is ook een rare. Ze komt niet helemaal lekker over in interviews.
Dat vond ik minder erg dan het gehaaste overgeirriteerde interview.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:26 schreef KolonelBroodje het volgende:
Jammer dat ze met die spikes moest gooien..
Ja jammer dat ze de atleten bijna nooit wat tijd gunnen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat vond ik minder erg dan het gehaaste overgeirriteerde interview.
Enkele jaren geleden wist ze nog niet dat olympisch goud op de sprint mogelijk zou zijn, het is allemaal snel en goed gegaan afgelopen jaren en nu zit het eens tegen (of eigenlijk niet 100% mee want 2e op OS in deze discipline als blanke die twee jaar geleden geswitcht is van meerkamp naar sprint blijft bizar). Daar moet je wel mee om kunnen gaan. Het is inderdaad makkelijk oordelen maar ik hoop dat ze wat meer tot rede komt.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, het is iemand die het net niet is gelukt om iets te bereiken waar ze zich enkele jaren op heeft voorbereid. Nogal makkelijk om daar gelijk weer te oordelen van achter je schermpje. Als ze nou in interviews de komende dagen af gaat geven op Thompson dan kun je haar nog een slechte verliezer noemen, maar die emotie op het moment zelf zou ik haar niet te zwaar aanrekenen.
Dat was internationale pers he, iets anders dan de NOS. Kan ook voor de image zijn hequote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Niks mis met gooien met schoenen, gewoon frustratie. Uurtje later had ze al veel rustigere reactie op persco
Mwa, ze moest 5 minuten na haar race al direct vragen van Jeroen Stekelenburgquote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat was internationale pers he, iets anders dan de NOS. Kan ook voor de image zijn he
Ja Stekelenburg is wel een ettertje met weinig kijk op de sport, daar zou ik ook niet voor mijn plezier langsgaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mwa, ze moest 5 minuten na haar race al direct vragen van Jeroen Stekelenburgbeantwoorden. Dan zit je nog in heat of the moment.
Mag ze blij zijn dat Bert Maalderink niet daar stondquote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:44 schreef CPS2000 het volgende:
[..]
Ja Stekelenburg is wel een ettertje met weinig kijk op de sport, daar zou ik ook niet voor mijn plezier langsgaan.
Over 4 jaar SWEEP voor Nederland op zevenkamp en 100m + 200m voor Dafnegodinquote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:49 schreef heywoodu het volgende:
Geen SWIEP voor Kenia op de 1500m, want Manangoi moet zich terugtrekken van de halve finales.
Het is vrij logisch dat ze zelf teleurgesteld is maar het blijft een goede prestatie uiteindelijk is het al een hele klus in de finale te komen op de olympische spelen.quote:"Zeker. Als je in een finale staat, wil je alleen maar winnen. Zeker als je ook wereldkampioen bent, zoals ik. Maar ik moet ook denken aan wat er voor de 100 meter gebeurde (ze liep een liesblessure op). Ik dacht dat ik niet meer kon starten. Nu heb ik zilver. Dat is goed voor nu."
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat was internationale pers he, iets anders dan de NOS. Kan ook voor de image zijn he
Het was de finale hoor, niet de heats.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mwa, ze moest 5 minuten na haar race al direct vragen van Jeroen Stekelenburgbeantwoorden. Dan zit je nog in heat of the moment.
Ze BEWEREN dat we over 30 minuten live gaan naar het atletiek.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:06 schreef Ahmad1nejad het volgende:
krijgen we alleen maar herhalingen of ook nog wat live shit?
ah nou ik ben benieuwd. tot die tijd alleen maar herhaling van dafne schippers ofzo?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze BEWEREN dat we over 30 minuten live gaan naar het atletiek.
live naar de warming-up van de sprintestafette ipv de tienkamp.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze BEWEREN dat we over 30 minuten live gaan naar het atletiek.
Je hebt 1 zilveren en 2 bronzen medailles teveel geteld voor Rintje Ritsma.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:19 schreef Zorro het volgende:
Och, de allerbeste heeft ook nooit goud gewonnen.
Wel 3x zilver en 6x brons.
ik ging ook gelijk kijken hoeveel medaille Rintje er gewonnen hadquote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:21 schreef Montov het volgende:
[..]
Je hebt 1 zilveren en 2 bronzen medailles teveel geteld voor Rintje Ritsma.
Er is in ieder geval 'officieel' nog geen opstelling bekend.quote:
Hmm, mja, dat ze goud ging winnen was ook de bedoeling.quote:
Omdat er minder horden op de baan staan.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom doen de vrouwen niet 110m horden maar slechts 100m...
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die ene Grenadees loopt OP elke horde![]()
Slechte start qua hordes, kleine opleving in het midden en vermoeid op het einde.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die ene Grenadees loopt OP elke horde![]()
Mijn geheugen laat me in de steekquote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:19 schreef Zorro het volgende:
Och, de allerbeste heeft ook nooit goud gewonnen.
Wel 3x zilver en 6x brons.
Lijkt me doping in dat geval.quote:
Zin in het speerwerpen nuquote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Suarez is wel weer in genotsvorm gelukkig. Niet goed genoeg voor een medaille in dit veld maar een 8500 gun ik hem wel.
heeft helaas al een debiele speer in de forecast staan.quote:
5/10quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:44 schreef Columbiafan het volgende:
Straks Jungfleischgodin![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kwaliteitsvleesquote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:44 schreef Columbiafan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede post.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:44 schreef Columbiafan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
twitter:EuroAthletics twitterde op donderdag 18-08-2016 om 14:45:17Fresh from winning a silver medal in the 200m, Dafne Schippers will take the second leg of the #NED 4x100m team in this morning's heats. reageer retweet
Zou best vreemd zijn als ze met het hele team gaan inlopen/stokwissels nog een keer oefenen en dan is zij er niet bij.quote:
Het is typisch Nederlands om dingen bij een aantal voorbeelden al typisch Nederlands te worden, wat dat betreft ben jij aardig typisch Nederlandsquote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Mayer kan alleen nog zilver verliezen joh. Dacht dat Warner wel in hele goede doen zou zijn maar die valt me tegen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Warner moet nodig wat tijd/meters pakken op Mayer
Gaat hem niet meer lukken, tenzij Mayer ineens kut doet op PV ofzo.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Warner moet nodig wat tijd/meters pakken op Mayer
Ik zie Mayer niet plussen op PV. Alleen als ie dat doet heeft ie een waterkansje.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mayer weer gewoon in de plus en Eaton in de min, het kan echt spannend gaan worden
200 punten achter nog steeds in de Forecastquote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mayer weer gewoon in de plus en Eaton in de min, het kan echt spannend gaan worden
Moet ie zich eerst plaatsenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:00 schreef Columbiafan het volgende:
Benieuwd of Kovacs vanavond naar de 22 meter gaat.
Nee, dat klopt niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:02 schreef Federer-fan het volgende:
Klopt het dat er van de 4x100 estafette bij de heren geen voorrondes zijn maar alleen een finale?
Voor welk betje?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:01 schreef heywoodu het volgende:
Bourrada moet opbokken met z'n 5e plek.
Nee. Zijn 2 heatsquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:02 schreef Federer-fan het volgende:
Klopt het dat er van de 4x100 estafette bij de heren geen voorrondes zijn maar alleen een finale?
Nee, serie (of eigenlijk ook halve finale) is ook straksquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:02 schreef Federer-fan het volgende:
"Geen veroordeeld stanozololgebruiker die top-5 haalt in de tienkamp."quote:
Ah, nouja hij is niet een van mijn gehate pakhazen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Geen veroordeeld stanozololgebruiker die top-5 haalt in de tienkamp."
Was al bekend.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |