quote:In Corsica zijn zaterdag grote rellen veroorzaakt door een groep jonge Marokkanen die last hadden van fotofobie. Een toerist maakte onschuldige foto’s van moslima’s die in zee gingen in een boerkini. De mannelijke Marokkanen op het strand hadden daar een probleem mee en vielen de toerist aan. Lokale jonge Corsicanen zagen zich genoodzaakt de toerist te beschermen tegen de fotofobische Marokkanen.
quote:Dit escaleerde uiteindelijk in langdurige grootschalige rellen toen een groep oudere Marokkanen de jongeren kwam bijstaan. Deze groep was gewapend met bijlen en harpoenen waarmee ze de jonge Corsicanen aanvielen. De politie is nog aan het uitzoeken hoe het zeer kleine incident zo kon escaleren dat er op het eind vier mensen met harpoenverwondingen en een zwangere vrouw in het ziekenhuis belanden. Ook gingen er drie auto’s in vlammen op.
Harryquote:De spanningen waren zondag nog ruim aanwezig toen een groep van 500 Corsicanen naar een nabije woonwijk ging waar toevallig erg veel Marokkanen wonen om 'verhaal te halen' op die Marokkanen. "Te wapen, dit is onze plaats en we gaan waar wij willen." werd er gescandeerd. De politie heeft daarop de weg geblokkeerd en zo de Marokkanen beschermd tegen de boze Corsicanen.
Daar in Corsica zijn er rellen ontstaan omdat toeristen foto's namen. En door die rellen wordt het nu verboden, wat ik begrijp.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:26 schreef Ringo het volgende:
Maar wie de fuck bedenkt dan ook om zo'n boerkini te verbieden? Dat kan echt alleen inFrankrijk
.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar in Corsica zijn er rellen ontstaan omdat toeristen foto's namen. En door die rellen wordt het nu verboden, wat ik begrijp.
Klopt idd.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:32 schreef Oversight het volgende:
[..]Lijkt me volledig terecht, niet de boerkini's op zich zijn het probleem, maar wel de moslim mannen die denken dat ze hun regels aan de rest van de wereld kunnen opleggen.
Als ik op straat een haring sta te happen en tientallen Chinezen gaan ineens mijn vette stinkbakkes fotograferen, waardoor ik, tamelijk gefrustreerd omdat ik ongestoord wil eten, ene Chinees de camera uit zijn handen sla. Wordt het eten van haring dan ook verboden?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
Daar in Corsica zijn er rellen ontstaan omdat toeristen foto's namen. En door die rellen wordt het nu verboden, wat ik begrijp.
En dan sta je in boerkini?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als ik op straat een haring sta te happen en tientallen Chinezen gaan ineens mijn vette stinkbakkes fotograferen, waardoor ik, tamelijk gefrustreerd omdat ik ongestoord wil eten, ene Chinees de camera uit zijn handen sla. Wordt het eten van haring dan ook verboden?
Als haringeters een dusdanig agressief volk is dat ze gewapend met bijlen en harpoenen die Chinezen te lijf gaan lijkt me dat niet meer dan redelijk.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als ik op straat een haring sta te happen en tientallen Chinezen gaan ineens mijn vette stinkbakkes fotograferen, waardoor ik, tamelijk gefrustreerd omdat ik ongestoord wil eten, ene Chinees de camera uit zijn handen sla. Wordt het eten van haring dan ook verboden?
Die Marokkaanse schooiers richten een complete lynchpartij aan. Dat is iets anders dan een camera uit iemands handen slaan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat is iets anders dan een camera uit iemands handen slaan.
Jij laat ook geen topic onbenut he om je anti mocro praatjes te verkondigen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die Marokkaanse schooiers richten een complete lynchpartij aan. Dat is iets anders dan een camera uit iemands handen slaan.
http://www.bbc.com/news/world-europe-37082637quote:Witnesses say the brawl began after the Muslim families objected to photos being taken by a tourist. When a local teenager, with a group of friends on the beach, also took a photo the brawl erupted. Stones and bottles were thrown. "It wasn't the burkini that started the row," the mayor told French radio.
Soon about 40 men from Sisco arrived to defend the youths, witnesses said, and one of the men was slashed with a harpoon blade.
Agressieve tokkiequote:Op maandag 15 augustus 2016 18:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar leg me nou eens uit waarom die boerkini's verboden moeten worden.quote:
Als ze zich eens normaal zouden gaan gedragen dan hoor je mij niet over ze. Maar ze weten structureel de complete samenleving te verzieken. Niet alleen hier maar in heel Europa. En ga nu niet huilie doen over generalisaties want ze spannen de kroon in alle negatieve lijstjes.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:44 schreef Abed het volgende:
[..]
Jij laat ook geen topic onbenut he om je anti mocro praatjes te verkondigen?
Ik doe niet huilie, je generaliseert wel.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als ze zich eens normaal zouden gaan gedragen dan hoor je mij niet over ze. Maar ze weten structureel de complete samenleving te verzieken. Niet alleen hier maar in heel Europa. En ga nu niet huilie doen over generalisaties want ze spannen de kroon in alle negatieve lijstjes.
Vanwege alle problemen die dit oplevert kennelijk. Openbare orde.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar leg me nou eens uit waarom die boerkini's verboden moeten worden.
Op de FP werd dus weer eens het halve verhaal verteld. Verrassend weer.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:46 schreef Ulx het volgende:
De BBC legt het iets anders uit.
[..]
http://www.bbc.com/news/world-europe-37082637
Kortom: Mensen zitten op strand, vragen toerist geen foto te nemen. Lokale hooligan hoort dat en gaat demonstratief foto nemen. Krijgt tik wegens bijdehand doen en haalt vervolgens papa en zijn vriendjes.
Als ik lelijke mensen ga slaan worden lelijke mensen ook niet verboden. Dan kan ik brullen wat ik wil dat zij het veroorzaken door lelijk te zijn. dat ze mijn reactie triggeren, dat wat ik doe een functie heeft, whatever, maar die lelijke mensen krijgen echt geen verplichte face-lift.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vanwege alle problemen die dit oplevert kennelijk. Openbare orde.
Deze column vat het mooi samen. Gaat over de hidjab, maar dat is hetzelfde laken een pak.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar leg me nou eens uit waarom die boerkini's verboden moeten worden.
quote:Dit is een verderfelijk systeem vergoelijken onder het mom van verdraagzaamheid
Deze foto maakt mij niet gelukkig. Sommigen vinden het een mooi symbool van diversiteit en het bewijs dat culturen harmonieus kunnen samenleven. Anderen leggen er de nadruk op dat je moslimvrouwen zo de kans geeft om mee te doen aan internationale wedstrijden. Ik zie dat niet zo rooskleurig.
Wie gelooft in het dragen van de hidjab, gelooft in de sharia. Het is niet zomaar een kledingstuk maar het uiterlijke kenmerk van de discriminatie van vrouwen, die een van de pilaren vormt van het islamitisch gedachtegoed. Op basis van de sharia worden vrouwen rechten ontnomen. Alleen bij hoge uitzondering hebben ze het recht om te scheiden, de voogdij gaat altijd naar de man en de getuigenis van een vrouw is maar half zoveel waard.
Dat is de boodschap die je brengt als je een hidjab draagt. Wie dat niet durft te erkennen en verwijst naar de vrije keuze, zou onbewust wel eens een lelijke vorm van discriminatie kunnen propageren. Je gaat ergens toch mee in het denken van de sharia, die toelaat dat afvalligen vermoord worden.
Het is geen toeval dat ayatollah Khamenei via Twitter al positief reageerde op sportvrouwen met hidjab: "Iraanse moslimvrouwen hebben bewezen dat je een bescheiden, gesluierde vrouw kunt zijn, en toch kunt schitteren." Wie het dragen van de hidjab aanmoedigt in de sport, bevindt zich in fijn gezelschap.
Maar als die vrouwen er nu zelf voor kiezen, moeten we die 'vrije keuze' dan niet respecteren? Vrije keuze door indoctrinatie is geen vrije keuze. De meeste vrouwen hebben als kind nooit de kans gekregen om nog maar na te denken over de vrouwonvriendelijke regels die ze een leven lang moeten verduren. Ze hebben angst om naar de hel gaan, angst dat ze geen goede vrouw zullen zijn, angst voor afwijzing door de familie. Het is allemaal 'de wil van Allah'. In de islam moet je niet denken, maar gehoorzamen.
Vergeet ook niet dat moslimvrouwen worden beschouwd als eigendom van de man. Een vrouw die zich niet bedekt, maakt haar man en familie te schande. Ze behoort niet langer aan haar eigen man maar aan alle mannen. Het gaat om een zuiver seksistische kijk op vrouwen, die tegelijk de reden is dat vrouwen zich moeten bedekken.
Vrouwen zijn de grootste slachtoffers van de strenge kledingcode in moslimlanden, en de extremistische, discriminerende religie die erachter schuilt. Diversiteit is mooi maar alleen als ze gebaseerd is op fundamentele mensenrechten. Je kunt niet alleen de feesten en het eten van andere culturen omarmen zonder oog te hebben voor de institutionele discriminatie van de vrouwen. De olympische foto is in essentie het toppunt van cultuurrelativisme, waarbij een verderfelijk systeem vergoelijkt wordt onder het mom van verdraagzaamheid. Als in Zuid-Afrika de apartheid nog zou bestaan, zou het land dan mogen meedoen aan de Olympische Spelen? Als een ander land slavernij zou goedkeuren, zouden we dat dan ook relativeren?
Ah kijk hier hebben we wat aan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kortom: Mensen zitten op strand, vragen toerist geen foto te nemen. Lokale hooligan hoort dat en gaat demonstratief foto nemen. Krijgt tik wegens bijdehand doen en haalt vervolgens papa en zijn vriendjes.
Dragen ze boerkini's?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ik lelijke mensen ga slaan worden lelijke mensen ook niet verboden. Dan kan ik brullen wat ik wil dat zij het veroorzaken door lelijk te zijn. dat ze mijn reactie triggeren, dat wat ik doe een functie heeft, whatever, maar die lelijke mensen krijgen echt geen verplichte face-lift.
Even quoten voor de opzichtig selectieve lezers.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als in Zuid-Afrika de apartheid nog zou bestaan, zou het land dan mogen meedoen aan de Olympische Spelen? Als een ander land slavernij zou goedkeuren, zouden we dat dan ook relativeren?
Wat ik niet begrijp, maar zijn dit nu de eerste Spelen waarbij vrouwen uit die enge landjes niqaabs dragen? Het is mij bij vorige edities niet opgevallen, misschien deden ze dat toen ook al, zou het eigenlijk niet weten.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Deze column vat het mooi samen. Gaat over de hidjab, maar dat is hetzelfde laken een pak.
[..]
Toen mochten ze niet meedoen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp, maar zijn dit nu de eerste Spelen waarbij vrouwen uit die enge landjes niqaabs dragen? Het is mij bij vorige edities niet opgevallen, misschien deden ze dat toen ook al, zou het eigenlijk niet weten.
Lullige is alleen, als er geen moskeeën zijn dan gaan ze met 5000 man tegelijk het vrijdaggebed op je stoepje doen in Mont Martre hè. In feite zul je dus om te de-islamiseren meer moskeeën moeten bouwen, gek genoeg. Maar dat betekent ook weer meer islam, alleen niet zichtbaar.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:02 schreef Roffa123 het volgende:
Ik vind het goed dat Frankrijk eindelijk begint te de-islamiseren. Er staan daar nu 2500 moskeeen en 10% van de bevolking is moslim. Een beetje te gek.
Daar heb je gelijk in. De oplossing daar voor geef ik aan de overheid.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lullige is alleen, als er geen moskeeën zijn dan gaan ze met 5000 man tegelijk het vrijdaggebed op je stoepje doen in Mont Martre hè. In feite zul je dus om te de-islamiseren meer moskeeën moeten bouwen, gek genoeg. Maar dat betekent ook weer meer islam, alleen niet zichtbaar.
Uiteindelijk heb je dus 80 verschillende bronnen, maar welke moet je dan vertrouwen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:08 schreef Abed het volgende:
Nog maar een keer dan, bepaalde mensen hier lezen er overheen.
[..]
Deze is over het algemeen behoorlijk betrouwbaar.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:09 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je dus 80 verschillende bronnen, maar welke moet je dan vertrouwen?
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:08 schreef Abed het volgende:
[..]
Als ik een foto neem van een lekker wijf met blote tieten en ik ga foto maken kan ik ook paar tikken verwachten dus wat een onzinquote:Op maandag 15 augustus 2016 19:11 schreef Oversight het volgende:
[..]Op een toeristenstrand gaan zitten, en dan andere mensen willen verbieden om foto's te nemen.
Daar begint het dus.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:12 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Als ik een foto neem van een lekker wijf met blote tieten en ik ga foto maken kan ik ook paar tikken verwachten dus wat een onzin
In een vrij land mag je van elkaar foto's nemen. Ook personen in een boerkini. Als je niet op een foto wil met een boerkini dan moet je ook niet de moeite nemen om naar een Westers strand te gaan waar wij het normaal vinden om foto's van elkaar te nemen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:08 schreef Abed het volgende:
BBC News of Frontpage van FOK. Twijfel je daar echt tussen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:09 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je dus 80 verschillende bronnen, maar welke moet je dan vertrouwen?
Krijgt een tik? Hij krijgt stenen en flessen naar zich toegegooid. Oftewel de boerkini-groep begon met escaleren/geweld.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:08 schreef Abed het volgende:
[..]
Beide reacties hebben gelijk (Gulmez en Oversight). Het ligt er dan ook waar je een foto van maakt. Maar als je op een openbare weg bent is het legaal om foto's te maken.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:12 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Als ik een foto neem van een lekker wijf met blote tieten en ik ga foto maken kan ik ook paar tikken verwachten dus wat een onzin
Als jij aangeeft dat je dat niet wil, mag dat volgens de wet niet.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
In een vrij land mag je van elkaar foto's nemen. Ook personen in een boerkini. Als je niet op een foto wil met een boerkini dan moet je ook niet de moeite nemen om naar een Westers strand te gaan waar wij het normaal vinden om foto's van elkaar te nemen.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:13 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Beide reacties hebben gelijk (Gulmez en Oversight). Het ligt er dan ook waar je een foto van maakt. Maar als je op een openbare weg bent is het legaal om foto's te maken.
Terwijl ze normaal gesproken toch zo normaal reageren op een camera in hun nabijheid.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:11 schreef Oversight het volgende:
[..]Op een toeristenstrand gaan zitten, en dan andere mensen willen verbieden om foto's te nemen.
Daar begint het dus.
Is legaal maar als ze vragen om geen foto van 1 persoon te maken en er iemand anders mee komt bemoeien die foto's gaat maken ongevraagd van je vrouw dan kan het escaleren ondanks dat het is toegestaan, de hele gebeurtenis daar is gewoon te dom voor woorden rellen als je op op vakantie gaatquote:Op maandag 15 augustus 2016 19:13 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Beide reacties hebben gelijk (Gulmez en Oversight). Het ligt er dan ook waar je een foto van maakt. Maar als je op een openbare weg bent is het legaal om foto's te maken.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als jij aangeeft dat je dat niet wil, mag dat volgens de wet niet.
Hmm, BBC was uitdrukkelijk tegen Brexit. Het kwam tijdens de maandenlange campagne goed naar boven waar de belangen liggen. Het is verre van onafhankelijk. Haar politieke kleur is donkerrood. Ik zou meer bronnen raadplegen dan alleen op BBC vertrouwen. Het is in mijn ogen een lichte vorm van staatspropaganda.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
BBC News of Frontpage van FOK. Twijfel je daar echt tussen?
Logische toch. Komt door hun eigen gedrag. Als dat geteisem zich zou kunnen gedragen dan zouden er nooit zoveel topics over die lui geopend worden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:44 schreef Abed het volgende:
[..]
Jij laat ook geen topic onbenut he om je anti mocro praatjes te verkondigen?
Frankrijk is een dicatatuur turkije niet omdat het volk er achte staanquote:Op maandag 15 augustus 2016 19:15 schreef Ceberut het volgende:
Rechten van vrouwen beperken omdat mannen rellen. Heel erg logisch. Gevalletje opportunistisch misbruik maken van een voorval om een al bestaande agenda door te drukken.
Lijkt Turkije wel.
Als iemand heel opzichtig van m'n vriendin foto's gaat maken terwijl we op het strand liggen ben ik ook wel in voor een praatje hoor.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:11 schreef Oversight het volgende:
Daar begint het dus.
Sorry, De westerse normen en waarden.quote:
En probeer het dan maar eens in bikini te doenquote:Op maandag 15 augustus 2016 19:18 schreef Roffa123 het volgende:
Voor de mensen die het racistisch vinden van de Boerkini-ban op een aantal stranden. Ik vind het racistisch dat ik als niet-moslim verboden word om Mekka te betreden.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:15 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Is legaal maar als ze vragen om geen foto van 1 persoon te maken en er iemand anders mee komt bemoeien die foto's gaat maken ongevraagd van je vrouw dan kan het escaleren ondanks dat het is toegestaan, de hele gebeurtenis daar is gewoon te dom voor woorden rellen als je op op vakantie gaat
De wet verbied nergens om een foto van jou te nemen. Inderdaad.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als jij aangeeft dat je dat niet wil, mag dat volgens de wet niet.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als iemand heel opzichtig van m'n vriendin foto's gaat maken terwijl we op het strand liggen ben ik ook wel in voor een praatje hoor.
Maar ik zal als moslim wel nadenken waarom mensen een hekel aan je hebben, het zal vast ergens vandaan komen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:19 schreef Ceberut het volgende:
Overigens is die lokale bevolking daar al zeer dubieus:
Opnieuw amok in Corsica: "Arabieren buiten!"
Corsica bombings tied to ‘kind of racism’
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En probeer het dan maar eens in bikini te doen
Volgens mij is één van de normen ook dat als je wordt gevraagd om géén foto te maken je dat ook niet doet. Die hooligan moet oprotten dus.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:20 schreef Elzies het volgende:
Zoals ik al in een andere vergelijkbare topic schreef. Heb je moeite met onze Westerse wetten, normen en waarden vertrek dan naar een land waar die wetten niet gelden en overeenkomen met jouw eigen ideologische normen en waarden. Maar ga het hier niet opdringen.
Zie de tweede link. Ze plegen bomaanslagen op vakantiehuizen van Fransen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:21 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Maar ik zal als moslim wel nadenken waarom mensen een hekel aan je hebben, het zal vast ergens vandaan komen.
Ach, het hooligan-excuus.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij is één van de normen ook dat als je wordt gevraagd om géén foto te maken je dat ook niet doet. Die hooligan moet oprotten dus.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sorry, De westerse normen en waarden.
Wilt U geen foto van mij maken?
-Uiteraard, excuseert U mij. Ik zal hem gelijk wissen.
vs
Wilt U geen foto van mij maken?
-Scheer je weg, ik doe wat ik wil en ik heb schijt aan jou! KIEK!
Dat is inderdaad het Nationalistische team maar je snapt mijn punt wat niet alleen op Corsica geld.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zie de tweede link. Ze plegen bomaanslagen op vakantiehuizen van Fransen.
Beetje zoals Turkije nu?quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:19 schreef Ceberut het volgende:
Racial Tensions Puncture Corsica's Picturesque Setting
Nee hoor, gewoon in alle vrijheid foto's kunnen blijven maken van rariteiten met een aangenaaide badmuts. Dergelijke zotheid met een religieus vals argument rechtvaardigen? Natuurlijk is dat een foto waard!quote:
Ja op deze manier kun je alles wat krom is recht lullen omdat het je zint, maar het slaat als een tang op een varken natuurlijk.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon in alle vrijheid foto's kunnen blijven maken van rariteiten met een aangenaaide badmuts. Dergelijke zotheid met een religieus vals argument rechtvaardigen? Natuurlijk is dat een foto waard!
Waarom zou je geen foto kunnen maken van iemand met een boerkini op het strand? Rechtvaardigt dat geweld jegens de makers van zo'n foto? Zeker als het dragen van zo'n boerkini als het daaropvolgende geweld is gebaseerd op een volslagen leugen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:28 schreef Abed het volgende:
[..]
Ja op deze manier kun je alles wat krom is recht lullen omdat het je zint, maar het slaat als een tang op een varken natuurlijk.
Religie is altijd een leugen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom zou je geen foto kunnen maken van iemand met een boerkini op het strand? Rechtvaardigt dat geweld jegens de makers van zo'n foto? Zeker als het dragen van zo'n boerkini als het daaropvolgende geweld is gebaseerd op een volslagen leugen?
Waarom?quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:19 schreef Ceberut het volgende:
Racial Tensions Puncture Corsica's Picturesque Setting
Volgens mij is het eerder zoals Duitsland een tijdje geleden. Vies volk is het ook als ik het zo allemaal doorlees.quote:
Zit je nu terrorisme goed te praten?quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom?
Corsicanen proberen uit alle macht de eigen onder druk staande identiteit en taal te beschermen. Dit doel staat haaks op immigratie en vakantiewoningen.
Het pogen de lokale cultuur en taal te vernietigen lijkt me eerder erg dubieus.
Dan ben je toch goed ziek?quote:By the 1980's there were 600 to 700 explosions a year, and sometimes dozens of detonations within hours of each other on what Corsicans called ''blue nights,'' a reference to the flashes from the bombs. There were 295 blasts last year, and while the pace has somewhat slowed there is still, on average, one explosion on the island every other day.
In dit geval vind ik de achterliggende motieven bewonderenswaardig inderdaad.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zit je nu terrorisme goed te praten?
Vies volk?quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Volgens mij is het eerder zoals Duitsland een tijdje geleden. Vies volk is het ook als ik het zo allemaal doorlees.
Er is nu ook een ander generatie. De jaren tachtig zijn 30 jaar geleden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:37 schreef Ceberut het volgende:
http://www.nytimes.com/20(...)ue-setting.html?_r=0
[..]
Dan ben je toch goed ziek?
Het Westen doet niets anders in islamitische landen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zoals ik al in een andere vergelijkbare topic schreef. Heb je moeite met onze Westerse wetten, normen en waarden vertrek dan naar een land waar die wetten niet gelden en overeenkomen met jouw eigen ideologische normen en waarden. Maar ga het hier niet opdringen.
Als het zieken is om het zieken begrijp ik het wel. Maar deze casus legt meer bloot dan iemand die wordt aangevallen omdat die een foto neemt van een vrouw in een boerkini. Als we over ver islamisering praten is het dragen van zo'n boerkini in een Westers land daar een duidelijk voorbeeld van te noemen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:32 schreef Abed het volgende:
[..]
Religie is altijd een leugen.
Geweld is altijd fout.
Je zou uiteraard een foto moeten kunnen nemen.
Een toevallige foto is wat anders dan keer op keer voor iemands zijn neus staan en zieken om het zieken.
Voorbeeld? En als ze het doen zal het vast zijn omdat het hier gewoon beter is. Waarom zullen ze hier anders heen immigreren?quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:41 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Het Westen doet niets anders in islamitische landen.
French conquest of Corsicaquote:Op maandag 15 augustus 2016 19:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zie de tweede link. Ze plegen bomaanslagen op vakantiehuizen van Fransen.
Nederland is militair actief in meerdere islamitische landen. En niet omdat Nederlanders bekendstaan om hun liefde voor de islam.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:42 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Voorbeeld? En als ze het doen zal het vast zijn omdat het hier gewoon beter is. Waarom zullen ze hier anders heen immigreren?
Nederland heeft nog altijd geen PVV-achtige regering (Die dus verantwoordelijk is voor het leger). En Nederland bestrijd daar groepen zoals de IS.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:46 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Nederland is militair actief in meerdere islamitische landen. En niet omdat Nederlanders bekendstaan om hun liefde voor de islam.
Met alle respect, het doet er niet zoveel toe wat jij wel of niet graag ziet.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als het zieken is om het zieken begrijp ik het wel. Maar deze casus legt meer bloot dan iemand die wordt aangevallen omdat die een foto neemt van een vrouw in een boerkini. Als we over ver islamisering praten is het dragen van zo'n boerkini in een Westers land daar een duidelijk voorbeeld van te noemen.
Ik hoef geen import van een cultuur die stapsgewijs onze normen en waarden veracht en geweld en intimidatie niet schuwt om hun eigen standpunten door te drukken. Eigen samenlevinkjes creëert binnen een al bestaande samenleving. Dat is wat ik zie en daar kan ik niet in meegaan. Zeker als al die zogenaamde religieuze regeltjes gebaseerd zijn op het luchtledige. Nergens in de Koran staat dat vrouwen volledig bedekt over straat moeten gaan. Dan kun je naast een authentieke bron ervan alles bij verzinnen en dit toedichten aan de oprichter van de islam, maar ik zie dat toch veel meer als het uitvoeren van een eigen agenda. Ik vind echt dat men daar veel kritischer in moet zijn. Zowel moslims als niet-moslims.
M.a.w. Nederlanders dringen hun cultuur op aan de moslims.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:48 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Nederland heeft nog altijd geen PVV-achtige regering (Die dus verantwoordelijk is voor het leger). En Nederland bestrijd daar groepen zoals de IS.
https://www.theguardian.c(...)-in-french-electionsquote:Op maandag 15 augustus 2016 19:43 schreef PXY225 het volgende:
[..]
French conquest of Corsica
https://en.wikipedia.org/wiki/French_conquest_of_Corsica
Sommige Corsicanen streven waarschijnlijk naar onafhankelijkheid van Frankrijk.
Ook de corsicanen dienen te integreren in Frankrijk. Anders rotten ze maar op.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:35 schreef BlaZ het volgende:
Het pogen de lokale cultuur en taal te vernietigen lijkt me eerder erg dubieus.
Scheveninguhh!!quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:50 schreef fathank het volgende:
Heerlijk die selectieve verontwaardiging.
Moet je ze eens horen als een groepje Marokkanen foto's maakt van een Nederlands meisje op het strand bij Kijkduin.
Dat is dan ook de beste oplossing, ik geloof dan vasteland inwoners van Frankrijk ook niet tegenover onafhankelijkheid van Corsica staan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ook de corsicanen dienen te integreren in Frankrijk. Anders rotten ze maar op.
Inderdaad, Nederland is daar actief op verzoek van die landen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:46 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Nederland is militair actief in meerdere islamitische landen. En niet omdat Nederlanders bekendstaan om hun liefde voor de islam.
De Corsicanen zijn zo te zien onderworpen door de Fransen en hebben de Noord-Afrikaanse immigratie erbij gekrijgen omdat hun land onderdeel is geworden van Frankrijk.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-in-french-elections
De nationalisten hebben recentelijk ook de verkiezingen gewonnen op Corsica.
"Jean-Guy Talamoni, leader of the independence group, added: “It’s been a 40-year-long march to arrive here. Corsica is not just a French administrative constituency – it’s a country, a nation, a people.”
Excact!!quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:53 schreef grimselman het volgende:
[..]
Inderdaad, Nederland is daar actief op verzoek van die landen.
De moslims zijn hier met toestemming van Westerse overheden. Maar blijkbaar is er een grote minderheid die de moslims niet hier wil hebben. Hetzelfde zie je daar ook gebeuren. Niet alle partijen zijn blij met Westers militair ingrijpen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:53 schreef grimselman het volgende:
[..]
Maar in hun eentje lukt het al helemaal niet.Dat zie je aangezien ze 2 jaar geleden bijna al hun land aan IS verloren hebben, (Ik heb het nu over Irak en Syrie) Nu de westerse en Russische hulp er is, is IS weer aan het verliezen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:55 schreef PXY225 het volgende:
[..]
De moslims zijn hier met toestemming van Westerse overheden. Maar blijkbaar is er een grote minderheid die de moslims niet hier wil hebben. Hetzelfde zie je daar ook gebeuren. Niet alle partijen zijn blij met Westers militair ingrijpen.
Dan moeten bikini's verboden worden. Geil!quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:50 schreef fathank het volgende:
Moet je ze eens horen als een groepje Marokkanen foto's maakt van een Nederlands meisje op het strand bij Kijkduin.
Klopt, het Westen heeft dus de natuurlijke processen tegengehouden door de zwakkeren te ondersteunen. Kortom, hun cultuur opgedrongen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:58 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Maar in hun eentje lukt het al helemaal niet.Dat zie je aangezien ze 2 jaar geleden bijna al hun land aan IS verloren hebben, (Ik heb het nu over Irak en Syrie) Nu de westerse en Russische hulp er is, is IS weer aan het verliezen.
Je bedoelt als ze vrouwen lastig vallen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:50 schreef fathank het volgende:
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:27 schreef Roffa123 het volgende:
Ze worden inderdaad wel uitgeroeid maar er staat toch weer een nieuwe groep op. Een kernbom is de optie. Nee maar het is daar al eeuwen bezig.
Precies, we moet de zwakkeren laten creperen en onderdrukken...quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:00 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Klopt, het Westen heeft dus de natuurlijke processen tegengehouden door de zwakkeren te ondersteunen. Kortom, hun cultuur opgedrongen.
Corsica kan je als een apart land beschouwen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:30 schreef Ringo het volgende:
Het land met in verhouding verreweg de meeste homegrown jihadisten van Europa, met buitenwijken meer verpauperd dan Beirut na jaren oorlog, maar oh lala, wel zo "dapper" om vrouwen te verbieden om in een lange jurk de zee in te lopen. Sukkels..
Het klinkt alsof je een voorstander bent van wetteloosheid en het recht van de sterkste.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:00 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Klopt, het Westen heeft dus de natuurlijke processen tegengehouden door de zwakkeren te ondersteunen. Kortom, hun cultuur opgedrongen.
Het recht van de sterkste is hoe het werkt momenteel.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:08 schreef grimselman het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je een voorstander bent van wetteloosheid en het recht van de sterkste.
nee, op verzoek van amerika en de navoquote:Op maandag 15 augustus 2016 19:53 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dat is nog altijd de westerse wereld.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:14 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste is hoe het werkt momenteel.
En die zijn er op verzoek van die landen. En Amerika en de NAVO kan je als 1 zien.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:14 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
nee, op verzoek van amerika en de navo
Moslims zijn ook racisten. Niet-moslims mogen Mekka bijvoorbeeld niet in.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Terroristen en racisten vind ik vies volk.
Dit brengt ons terug naar het eerder genoemde argument: "Maar ga het hier niet opdringen."quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:14 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Dat is nog altijd de westerse wereld.
Dat is geen racisme, anders is Wilders ook een racist want kritiek op moslims.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:19 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Moslims zijn ook racisten. Niet-moslims mogen Mekka bijvoorbeeld niet in.
We kunnen de sociale druk binnen die bevolkingsgroepen niet negeren. Binnen ver islamiseerde wijken in West-Europese steden zie je juist de invloed van de meer orthodoxe en radicale stromingen toenemen. Als je dan als moslima ongesluierd met make-up op rondloopt en je op straat wordt lastig gevallen door orthodoxe lieden die je vervolgens uitschelden als Westerse hoer, zullen veel van die vrouwen uiteindelijk zwichten voor die dreigementen en besluiten gesluierd door het leven te gaan. Want dan worden ze niet meer geïntimideerd. Ik vind niet dat we als samenleving daarvan moeten wegkijken. Zeker als dit soort 'religieuze' gedragsregels feitelijk niet verifieerbaar zijn te herleiden binnen de Koran.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:48 schreef Abed het volgende:
[..]
Met alle respect, het doet er niet zoveel toe wat jij wel of niet graag ziet.
Als jij de hele dag met een pedaalemmer op je hoofd wilt leven mag dat ook prima.
Het gaat pas een grens over wanneer zij jouw vriendin bijvoorbeeld dwingen om zo'n lelijke soepjurk aan te moeten doen.
Zolang het binnen de normen en waarden van verdraagzaamheid ligt maakt diversiteit mij niets uit. Het is niet zo dat wij meer rechten hebben omdat wij hier geboren zijn. Als die vrouwen het heel vervelend vinden moeten ze er iets aan doen, maar volgens mij vinden ze het wel prima zo omdat ze zelf ook geloven in die achterlijke religie.
Maar nogmaals, vrijheid blijheid wat mij betreft.
En daar wordt wat tegen gedaan, mooi toch?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:14 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste is hoe het werkt momenteel.
Hoe kan iets racistisch zijn als je tegen iets bent van een man die op een wolk leeft?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:21 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Dat is geen racisme, anders is Wilders ook een racist want kritiek op moslims.
Moeftie Elzies? Hoeveel aanhangers heb je?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik beschouw de Koran als de enige authentieke bron van de islam. De Hadith beschouw ik niet als een authentieke islamitische bron, alsmede de zogenaamde islamitische gedragsregels die later als 'waarheid' zijn neergezet.
Omdat men de sterkste is? Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:23 schreef grimselman het volgende:
[..]
En daar wordt wat tegen gedaan, mooi toch?
Jij zegt dat moslims racisten zijn omdat een niet-moslim *jij* niet welkom bent in Mekka. Maar dit is geen racisme!quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:23 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Hoe kan iets racistisch zijn als je tegen iets bent van een man die op een wolk leeft?
Waarom is dat geen racisme? Hun zien niet-moslims hier als een apart volk wat ze niet toestaan op een plek te komen. Als dat mag vind ik ook dat we ook wel-moslims kunnen verbieden op een bepaalde plek te komen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:24 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Jij zegt dat moslims racisten zijn omdat een niet-moslim *jij* niet welkom bent in Mekka. Maar dit is geen racisme!
Het erge is dat ik het ondanks mijn goed bedoelde linkse praatjes, die lui en berichten steeds vaker zat benquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
We kunnen de sociale druk binnen die bevolkingsgroepen niet negeren. Binnen ver islamiseerde wijken in West-Europese steden zie je juist de invloed van de meer orthodoxe en radicale stromingen toenemen. Als je dan als moslima ongesluierd met make-up op rondloopt en je op straat wordt lastig gevallen door orthodoxe lieden die je vervolgens uitschelden als Westerse hoer, zullen veel van die vrouwen uiteindelijk zwichten voor die dreigementen en besluiten gesluierd door het leven te gaan. Want dan worden ze niet meer geïntimideerd. Ik vind niet dat we als samenleving daarvan moeten wegkijken. Zeker als dit soort 'religieuze' gedragsregels feitelijk niet verifieerbaar zijn te herleiden binnen de Koran.
Ik beschouw de Koran als de enige authentieke bron van de islam. De Hadith beschouw ik niet als een authentieke islamitische bron, alsmede de zogenaamde islamitische gedragsregels die later als 'waarheid' zijn neergezet.
Zowel in de islam als in het christendom is het helpen van zwakkeren een deugd/plicht. Dus waar is het misgegaan?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies, we moet de zwakkeren laten creperen en onderdrukken...
Het is discriminatie, maar geen racisme. En waar mogen moslims niet komen dan? Madurodam? En waarom niet? Hoeveel steun is er voor jouw pauperplan?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:26 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Waarom is dat geen racisme? Hun zien niet-moslims hier als een apart volk wat ze niet toestaan op een plek te komen. Als dat mag vind ik ook dat we ook wel-moslims kunnen verbieden op een bepaalde plek te komen.
Nee je punt is niet bewezen, zeker niet omdat je er zelf nog vraagtekens bij hebt.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:23 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Omdat men de sterkste is? Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Rare stelling. Mensen van allerlei soorten afkomst zijn welkom in Mekka, mits moslim. Malcolm X over Mekka:quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:19 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Moslims zijn ook racisten. Niet-moslims mogen Mekka bijvoorbeeld niet in.
Recht van de sterkste is hoe het werkt. Al het andere is bullshit. De praktijk bewijst het.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:28 schreef grimselman het volgende:
[..]
Nee je punt is niet bewezen, zeker niet omdat je er zelf nog vraagtekens bij hebt.
Ik zeg niet DAT ze er niet mogen komen, maar DAT het zou kunnen aangezien moslims het ook doen. Dus of allebei niet toestaan als VN-zijnde of allebei wel toestaan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:27 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Het is discriminatie, maar geen racisme. En waar mogen moslims niet komen dan? Madurodam? En waarom niet? Hoeveel steun is er voor jouw pauperplan?
VN heeft niks te willen, pauper-VN werd opzij gezet toen de VS Irak binnenviel. En die regel bestaat al duizend jaar langer dan de VN.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:29 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Ik zeg niet DAT ze er niet mogen komen, maar DAT het zou kunnen aangezien moslims het ook doen. Dus of allebei niet toestaan als VN-zijnde of allebei wel toestaan.
Discriminatie dan tegen niet-moslims..quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Rare stelling. Mensen van allerlei soorten afkomst zijn welkom in Mekka, mits moslim. Malcolm X over Mekka:
"There were tens of thousands of pilgrims, from all over the world. They were of all colors, from blue-eyed blonds to black-skinned Africans. But we were all participating in the same ritual, displaying a spirit of unity and brotherhood that my experiences in America had led me to believe never could exist between the white and non-white."
Als VN-zijnde bedoel ik wereld regel.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:30 schreef PXY225 het volgende:
[..]
VN heeft niks te willen, pauper-VN werd opzij gezet toen de VS Irak binnenviel. En die regel bestaat al duizend jaar langer dan de VN.
Dat klopt, maar Mekka is dan ook geen toeristisch oord, maar een specifieke plaats om één van de verplichtingen voor moslims ten uitvoer te kunnen brengen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:30 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Discriminatie dan tegen niet-moslims..
In veel landen niet, daar heeft men iets wat democratie wordt genoemd.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:29 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Recht van de sterkste is hoe het werkt. Al het andere is bullshit. De praktijk bewijst het.
Ook al zijn ze wel terug te leiden tot de koran... wat heb je nou met de koran te maken als je geen moslim bent. Nul komma nul?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
We kunnen de sociale druk binnen die bevolkingsgroepen niet negeren. Binnen ver islamiseerde wijken in West-Europese steden zie je juist de invloed van de meer orthodoxe en radicale stromingen toenemen. Als je dan als moslima ongesluierd met make-up op rondloopt en je op straat wordt lastig gevallen door orthodoxe lieden die je vervolgens uitschelden als Westerse hoer, zullen veel van die vrouwen uiteindelijk zwichten voor die dreigementen en besluiten gesluierd door het leven te gaan. Want dan worden ze niet meer geïntimideerd. Ik vind niet dat we als samenleving daarvan moeten wegkijken. Zeker als dit soort 'religieuze' gedragsregels feitelijk niet verifieerbaar zijn te herleiden binnen de Koran.
Klopt, maar dat is te verhelpen door in de islam te geloven waardoor je weer welkom bent. Maar zwarte mensen die worden doodgeschoten door blanke agenten kunnen hun huidskleur niet veranderen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:30 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Discriminatie dan tegen niet-moslims..
Zeg ik ook niet dat Mekka voor toeristen bedoelt is, maar dat moslims niet moeten janken om discriminatie als moslims ooit iets verboden word.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat klopt, maar Mekka is dan ook geen toeristisch oord, maar een specifieke plaats om één van de verplichtingen voor moslims ten uitvoer te kunnen brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |