Moslims zijn ook racisten. Niet-moslims mogen Mekka bijvoorbeeld niet in.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Terroristen en racisten vind ik vies volk.
Dit brengt ons terug naar het eerder genoemde argument: "Maar ga het hier niet opdringen."quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:14 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Dat is nog altijd de westerse wereld.
Dat is geen racisme, anders is Wilders ook een racist want kritiek op moslims.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:19 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Moslims zijn ook racisten. Niet-moslims mogen Mekka bijvoorbeeld niet in.
We kunnen de sociale druk binnen die bevolkingsgroepen niet negeren. Binnen ver islamiseerde wijken in West-Europese steden zie je juist de invloed van de meer orthodoxe en radicale stromingen toenemen. Als je dan als moslima ongesluierd met make-up op rondloopt en je op straat wordt lastig gevallen door orthodoxe lieden die je vervolgens uitschelden als Westerse hoer, zullen veel van die vrouwen uiteindelijk zwichten voor die dreigementen en besluiten gesluierd door het leven te gaan. Want dan worden ze niet meer geïntimideerd. Ik vind niet dat we als samenleving daarvan moeten wegkijken. Zeker als dit soort 'religieuze' gedragsregels feitelijk niet verifieerbaar zijn te herleiden binnen de Koran.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:48 schreef Abed het volgende:
[..]
Met alle respect, het doet er niet zoveel toe wat jij wel of niet graag ziet.
Als jij de hele dag met een pedaalemmer op je hoofd wilt leven mag dat ook prima.
Het gaat pas een grens over wanneer zij jouw vriendin bijvoorbeeld dwingen om zo'n lelijke soepjurk aan te moeten doen.
Zolang het binnen de normen en waarden van verdraagzaamheid ligt maakt diversiteit mij niets uit. Het is niet zo dat wij meer rechten hebben omdat wij hier geboren zijn. Als die vrouwen het heel vervelend vinden moeten ze er iets aan doen, maar volgens mij vinden ze het wel prima zo omdat ze zelf ook geloven in die achterlijke religie.
Maar nogmaals, vrijheid blijheid wat mij betreft.
En daar wordt wat tegen gedaan, mooi toch?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:14 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste is hoe het werkt momenteel.
Hoe kan iets racistisch zijn als je tegen iets bent van een man die op een wolk leeft?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:21 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Dat is geen racisme, anders is Wilders ook een racist want kritiek op moslims.
Moeftie Elzies? Hoeveel aanhangers heb je?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik beschouw de Koran als de enige authentieke bron van de islam. De Hadith beschouw ik niet als een authentieke islamitische bron, alsmede de zogenaamde islamitische gedragsregels die later als 'waarheid' zijn neergezet.
Omdat men de sterkste is? Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:23 schreef grimselman het volgende:
[..]
En daar wordt wat tegen gedaan, mooi toch?
Jij zegt dat moslims racisten zijn omdat een niet-moslim *jij* niet welkom bent in Mekka. Maar dit is geen racisme!quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:23 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Hoe kan iets racistisch zijn als je tegen iets bent van een man die op een wolk leeft?
Waarom is dat geen racisme? Hun zien niet-moslims hier als een apart volk wat ze niet toestaan op een plek te komen. Als dat mag vind ik ook dat we ook wel-moslims kunnen verbieden op een bepaalde plek te komen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:24 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Jij zegt dat moslims racisten zijn omdat een niet-moslim *jij* niet welkom bent in Mekka. Maar dit is geen racisme!
Het erge is dat ik het ondanks mijn goed bedoelde linkse praatjes, die lui en berichten steeds vaker zat benquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
We kunnen de sociale druk binnen die bevolkingsgroepen niet negeren. Binnen ver islamiseerde wijken in West-Europese steden zie je juist de invloed van de meer orthodoxe en radicale stromingen toenemen. Als je dan als moslima ongesluierd met make-up op rondloopt en je op straat wordt lastig gevallen door orthodoxe lieden die je vervolgens uitschelden als Westerse hoer, zullen veel van die vrouwen uiteindelijk zwichten voor die dreigementen en besluiten gesluierd door het leven te gaan. Want dan worden ze niet meer geïntimideerd. Ik vind niet dat we als samenleving daarvan moeten wegkijken. Zeker als dit soort 'religieuze' gedragsregels feitelijk niet verifieerbaar zijn te herleiden binnen de Koran.
Ik beschouw de Koran als de enige authentieke bron van de islam. De Hadith beschouw ik niet als een authentieke islamitische bron, alsmede de zogenaamde islamitische gedragsregels die later als 'waarheid' zijn neergezet.
Zowel in de islam als in het christendom is het helpen van zwakkeren een deugd/plicht. Dus waar is het misgegaan?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies, we moet de zwakkeren laten creperen en onderdrukken...
Het is discriminatie, maar geen racisme. En waar mogen moslims niet komen dan? Madurodam? En waarom niet? Hoeveel steun is er voor jouw pauperplan?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:26 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Waarom is dat geen racisme? Hun zien niet-moslims hier als een apart volk wat ze niet toestaan op een plek te komen. Als dat mag vind ik ook dat we ook wel-moslims kunnen verbieden op een bepaalde plek te komen.
Nee je punt is niet bewezen, zeker niet omdat je er zelf nog vraagtekens bij hebt.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:23 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Omdat men de sterkste is? Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Rare stelling. Mensen van allerlei soorten afkomst zijn welkom in Mekka, mits moslim. Malcolm X over Mekka:quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:19 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Moslims zijn ook racisten. Niet-moslims mogen Mekka bijvoorbeeld niet in.
Recht van de sterkste is hoe het werkt. Al het andere is bullshit. De praktijk bewijst het.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:28 schreef grimselman het volgende:
[..]
Nee je punt is niet bewezen, zeker niet omdat je er zelf nog vraagtekens bij hebt.
Ik zeg niet DAT ze er niet mogen komen, maar DAT het zou kunnen aangezien moslims het ook doen. Dus of allebei niet toestaan als VN-zijnde of allebei wel toestaan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:27 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Het is discriminatie, maar geen racisme. En waar mogen moslims niet komen dan? Madurodam? En waarom niet? Hoeveel steun is er voor jouw pauperplan?
VN heeft niks te willen, pauper-VN werd opzij gezet toen de VS Irak binnenviel. En die regel bestaat al duizend jaar langer dan de VN.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:29 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Ik zeg niet DAT ze er niet mogen komen, maar DAT het zou kunnen aangezien moslims het ook doen. Dus of allebei niet toestaan als VN-zijnde of allebei wel toestaan.
Discriminatie dan tegen niet-moslims..quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Rare stelling. Mensen van allerlei soorten afkomst zijn welkom in Mekka, mits moslim. Malcolm X over Mekka:
"There were tens of thousands of pilgrims, from all over the world. They were of all colors, from blue-eyed blonds to black-skinned Africans. But we were all participating in the same ritual, displaying a spirit of unity and brotherhood that my experiences in America had led me to believe never could exist between the white and non-white."
Als VN-zijnde bedoel ik wereld regel.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:30 schreef PXY225 het volgende:
[..]
VN heeft niks te willen, pauper-VN werd opzij gezet toen de VS Irak binnenviel. En die regel bestaat al duizend jaar langer dan de VN.
Dat klopt, maar Mekka is dan ook geen toeristisch oord, maar een specifieke plaats om één van de verplichtingen voor moslims ten uitvoer te kunnen brengen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:30 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Discriminatie dan tegen niet-moslims..
In veel landen niet, daar heeft men iets wat democratie wordt genoemd.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:29 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Recht van de sterkste is hoe het werkt. Al het andere is bullshit. De praktijk bewijst het.
Ook al zijn ze wel terug te leiden tot de koran... wat heb je nou met de koran te maken als je geen moslim bent. Nul komma nul?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
We kunnen de sociale druk binnen die bevolkingsgroepen niet negeren. Binnen ver islamiseerde wijken in West-Europese steden zie je juist de invloed van de meer orthodoxe en radicale stromingen toenemen. Als je dan als moslima ongesluierd met make-up op rondloopt en je op straat wordt lastig gevallen door orthodoxe lieden die je vervolgens uitschelden als Westerse hoer, zullen veel van die vrouwen uiteindelijk zwichten voor die dreigementen en besluiten gesluierd door het leven te gaan. Want dan worden ze niet meer geïntimideerd. Ik vind niet dat we als samenleving daarvan moeten wegkijken. Zeker als dit soort 'religieuze' gedragsregels feitelijk niet verifieerbaar zijn te herleiden binnen de Koran.
Klopt, maar dat is te verhelpen door in de islam te geloven waardoor je weer welkom bent. Maar zwarte mensen die worden doodgeschoten door blanke agenten kunnen hun huidskleur niet veranderen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:30 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Discriminatie dan tegen niet-moslims..
Zeg ik ook niet dat Mekka voor toeristen bedoelt is, maar dat moslims niet moeten janken om discriminatie als moslims ooit iets verboden word.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat klopt, maar Mekka is dan ook geen toeristisch oord, maar een specifieke plaats om één van de verplichtingen voor moslims ten uitvoer te kunnen brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |