abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164557766
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar leg me nou eens uit waarom die boerkini's verboden moeten worden.
Vanwege alle problemen die dit oplevert kennelijk. Openbare orde.
I´m back.
pi_164557806
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:46 schreef Ulx het volgende:
De BBC legt het iets anders uit.

[..]

http://www.bbc.com/news/world-europe-37082637

Kortom: Mensen zitten op strand, vragen toerist geen foto te nemen. Lokale hooligan hoort dat en gaat demonstratief foto nemen. Krijgt tik wegens bijdehand doen en haalt vervolgens papa en zijn vriendjes.
Op de FP werd dus weer eens het halve verhaal verteld. Verrassend weer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164557837
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vanwege alle problemen die dit oplevert kennelijk. Openbare orde.
Als ik lelijke mensen ga slaan worden lelijke mensen ook niet verboden. Dan kan ik brullen wat ik wil dat zij het veroorzaken door lelijk te zijn. dat ze mijn reactie triggeren, dat wat ik doe een functie heeft, whatever, maar die lelijke mensen krijgen echt geen verplichte face-lift.
pi_164557847
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar leg me nou eens uit waarom die boerkini's verboden moeten worden.
Deze column vat het mooi samen. Gaat over de hidjab, maar dat is hetzelfde laken een pak.

quote:
Dit is een verderfelijk systeem vergoelijken onder het mom van verdraagzaamheid

Deze foto maakt mij niet gelukkig. Sommigen vinden het een mooi symbool van diversiteit en het bewijs dat culturen harmonieus kunnen samenleven. Anderen leggen er de nadruk op dat je moslimvrouwen zo de kans geeft om mee te doen aan internationale wedstrijden. Ik zie dat niet zo rooskleurig.

Wie gelooft in het dragen van de hidjab, gelooft in de sharia. Het is niet zomaar een kledingstuk maar het uiterlijke kenmerk van de discriminatie van vrouwen, die een van de pilaren vormt van het islamitisch gedachtegoed. Op basis van de sharia worden vrouwen rechten ontnomen. Alleen bij hoge uitzondering hebben ze het recht om te scheiden, de voogdij gaat altijd naar de man en de getuigenis van een vrouw is maar half zoveel waard.

Dat is de boodschap die je brengt als je een hidjab draagt. Wie dat niet durft te erkennen en verwijst naar de vrije keuze, zou onbewust wel eens een lelijke vorm van discriminatie kunnen propageren. Je gaat ergens toch mee in het denken van de sharia, die toelaat dat afvalligen vermoord worden.

Het is geen toeval dat ayatollah Khamenei via Twitter al positief reageerde op sportvrouwen met hidjab: "Iraanse moslimvrouwen hebben bewezen dat je een bescheiden, gesluierde vrouw kunt zijn, en toch kunt schitteren." Wie het dragen van de hidjab aanmoedigt in de sport, bevindt zich in fijn gezelschap.

Maar als die vrouwen er nu zelf voor kiezen, moeten we die 'vrije keuze' dan niet respecteren? Vrije keuze door indoctrinatie is geen vrije keuze. De meeste vrouwen hebben als kind nooit de kans gekregen om nog maar na te denken over de vrouwonvriendelijke regels die ze een leven lang moeten verduren. Ze hebben angst om naar de hel gaan, angst dat ze geen goede vrouw zullen zijn, angst voor afwijzing door de familie. Het is allemaal 'de wil van Allah'. In de islam moet je niet denken, maar gehoorzamen.

Vergeet ook niet dat moslimvrouwen worden beschouwd als eigendom van de man. Een vrouw die zich niet bedekt, maakt haar man en familie te schande. Ze behoort niet langer aan haar eigen man maar aan alle mannen. Het gaat om een zuiver seksistische kijk op vrouwen, die tegelijk de reden is dat vrouwen zich moeten bedekken.

Vrouwen zijn de grootste slachtoffers van de strenge kledingcode in moslimlanden, en de extremistische, discriminerende religie die erachter schuilt. Diversiteit is mooi maar alleen als ze gebaseerd is op fundamentele mensenrechten. Je kunt niet alleen de feesten en het eten van andere culturen omarmen zonder oog te hebben voor de institutionele discriminatie van de vrouwen. De olympische foto is in essentie het toppunt van cultuurrelativisme, waarbij een verderfelijk systeem vergoelijkt wordt onder het mom van verdraagzaamheid. Als in Zuid-Afrika de apartheid nog zou bestaan, zou het land dan mogen meedoen aan de Olympische Spelen? Als een ander land slavernij zou goedkeuren, zouden we dat dan ook relativeren?
  maandag 15 augustus 2016 @ 18:56:31 #30
356891 Abed
hooggeleid
pi_164557849
quote:

[..]

Kortom: Mensen zitten op strand, vragen toerist geen foto te nemen. Lokale hooligan hoort dat en gaat demonstratief foto nemen. Krijgt tik wegens bijdehand doen en haalt vervolgens papa en zijn vriendjes.
Ah kijk hier hebben we wat aan.
Tokkies beginnen weer te etteren en te zieken en draaien vervolgens de feiten om. Altijd hetzelfde liedje.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_164557856
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als ik lelijke mensen ga slaan worden lelijke mensen ook niet verboden. Dan kan ik brullen wat ik wil dat zij het veroorzaken door lelijk te zijn. dat ze mijn reactie triggeren, dat wat ik doe een functie heeft, whatever, maar die lelijke mensen krijgen echt geen verplichte face-lift.
Dragen ze boerkini's?
I´m back.
pi_164557863
quote:

[..]

Even quoten voor de opzichtig selectieve lezers.
  maandag 15 augustus 2016 @ 18:59:00 #33
356891 Abed
hooggeleid
pi_164557898
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als in Zuid-Afrika de apartheid nog zou bestaan, zou het land dan mogen meedoen aan de Olympische Spelen? Als een ander land slavernij zou goedkeuren, zouden we dat dan ook relativeren?
:')____!!
pi_164557923
Strandwachters bewapenen met pistolen voor dit soort gevallen.
pi_164557947
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Deze column vat het mooi samen. Gaat over de hidjab, maar dat is hetzelfde laken een pak.

[..]

Wat ik niet begrijp, maar zijn dit nu de eerste Spelen waarbij vrouwen uit die enge landjes niqaabs dragen? Het is mij bij vorige edities niet opgevallen, misschien deden ze dat toen ook al, zou het eigenlijk niet weten.
I´m back.
pi_164557963
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp, maar zijn dit nu de eerste Spelen waarbij vrouwen uit die enge landjes niqaabs dragen? Het is mij bij vorige edities niet opgevallen, misschien deden ze dat toen ook al, zou het eigenlijk niet weten.
Toen mochten ze niet meedoen.
  maandag 15 augustus 2016 @ 19:02:31 #37
458213 Roffa123
Feyenoord 4 ever!
pi_164557978
Ik vind het goed dat Frankrijk eindelijk begint te de-islamiseren. Er staan daar nu 2500 moskeeen en 10% van de bevolking is moslim. Een beetje te gek.
pi_164557982
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Toen mochten ze niet meedoen.
Serieus?
I´m back.
pi_164558031
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:02 schreef Roffa123 het volgende:
Ik vind het goed dat Frankrijk eindelijk begint te de-islamiseren. Er staan daar nu 2500 moskeeen en 10% van de bevolking is moslim. Een beetje te gek.
Lullige is alleen, als er geen moskeeën zijn dan gaan ze met 5000 man tegelijk het vrijdaggebed op je stoepje doen in Mont Martre hè. In feite zul je dus om te de-islamiseren meer moskeeën moeten bouwen, gek genoeg. Maar dat betekent ook weer meer islam, alleen niet zichtbaar.
I´m back.
pi_164558048
quote:
15s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Serieus?
Zag jij ze ooit?
pi_164558060
Bedorven religie. :')
  maandag 15 augustus 2016 @ 19:06:37 #42
458213 Roffa123
Feyenoord 4 ever!
pi_164558082
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lullige is alleen, als er geen moskeeën zijn dan gaan ze met 5000 man tegelijk het vrijdaggebed op je stoepje doen in Mont Martre hè. In feite zul je dus om te de-islamiseren meer moskeeën moeten bouwen, gek genoeg. Maar dat betekent ook weer meer islam, alleen niet zichtbaar.
Daar heb je gelijk in. De oplossing daar voor geef ik aan de overheid.
pi_164558087
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zag jij ze ooit?
Ik niet, maar misschien deden ze toen geen niqaabs om?
I´m back.
  maandag 15 augustus 2016 @ 19:08:20 #44
356891 Abed
hooggeleid
pi_164558134
Nog maar een keer dan, bepaalde mensen hier lezen er overheen.

[..]

maandag 15 augustus 2016 @ 19:09:37 #45
458213 Roffa123
Feyenoord 4 ever!
pi_164558169
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:08 schreef Abed het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je dus 80 verschillende bronnen, maar welke moet je dan vertrouwen?
  maandag 15 augustus 2016 @ 19:10:07 #46
356891 Abed
hooggeleid
pi_164558183
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:09 schreef Roffa123 het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je dus 80 verschillende bronnen, maar welke moet je dan vertrouwen?
Deze is over het algemeen behoorlijk betrouwbaar.
  maandag 15 augustus 2016 @ 19:11:10 #47
19194 Oversight
◢◤
pi_164558207
quote:

[..]

_O- Op een toeristenstrand gaan zitten, en dan andere mensen willen verbieden om foto's te nemen.

:') Daar begint het dus.
◢◤
pi_164558233
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:11 schreef Oversight het volgende:

[..]

_O- Op een toeristenstrand gaan zitten, en dan andere mensen willen verbieden om foto's te nemen.

:') Daar begint het dus.
Als ik een foto neem van een lekker wijf met blote tieten en ik ga foto maken kan ik ook paar tikken verwachten dus wat een onzin
  maandag 15 augustus 2016 @ 19:13:25 #49
19194 Oversight
◢◤
pi_164558263
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:12 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Als ik een foto neem van een lekker wijf met blote tieten en ik ga foto maken kan ik ook paar tikken verwachten dus wat een onzin
:D Op het strand kan jij fotograferen wat je wilt, en zal je niemand horen, eerder wordt er even voor je geposeerd.
◢◤
pi_164558268
quote:

In een vrij land mag je van elkaar foto's nemen. Ook personen in een boerkini. Als je niet op een foto wil met een boerkini dan moet je ook niet de moeite nemen om naar een Westers strand te gaan waar wij het normaal vinden om foto's van elkaar te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')