Ja joh, schiet es op! Ik wil ook nog ff op 1!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:58 schreef Fieder het volgende:
Mooi SQik blijf dat zo bijzonder vinden
![]()
Weer n topic bovenaansorry is echt niet expres
![]()
Fuck-fok-wetquote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:16 schreef Radyhyn het volgende:
Trouwens nog bedankt voor iedereen met tips e.d. naar aanleiding van mijn bekken-pijn-post dinsdag. Gisteren heb ik helemaal geen last gehad (thuis) en vanochtend op het werk lijkt het ook goed te gaan. Ik probeer niet te veel 'naar voren' te zitten op mijn bureaustoel, hoop dat al genoeg is en dan heb ik geen fysio nodig
Hier op het werk hebben ze een yogabal beschikbaar voor zwangeren. Vgm zijn die dingen niet zo duur en zou je dat nog kunnenproberen?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:37 schreef Radyhyn het volgende:
Mooie foto SQ! Ook zonder nub gok ik op een Noud
Hoera voor de wekenwissels en stickers
Quoi winkelse!
Bounce em er maar uit hoor Marjo
Luier-selfie![]()
Hier wijst Vv steeds vaker naar mijn buik (of naar mijn tiet) terwijl hij heel schattig "Beeebi" zegt
[..]
Fuck-fok-wet![]()
Dinsdag 1e afsrpaak fysio.. het ligt echt aan mijn bureaustoel.. en andere standjes/zitposities helpen niet (of ik heb de juiste nog niet gevonden) en er zijn hier ook geen sta-werk-plekken. Ik ga proberen wat meer te lopen tussendoor
Sowieso bellen!! Pijnlinke harde buiken zijn reden tot bellenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:13 schreef Ereshkigal het volgende:
Vraagje voor de dames die al wat verder zijn...
Ben morgen 36 weken en heb nu al een uur of 2 harde buiken die met momenten ook flink pijnlijk zijn.
Baby voel ik wel wat bewegen...
Ziekenhuis bellen om toch maar even te overleggen...?
Als jij je er niet prettig bij voelt of onzeker voelt gewoon bellen hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:13 schreef Ereshkigal het volgende:
Ben morgen 36 weken en heb nu al een uur of 2 harde buiken die met momenten ook flink pijnlijk zijn.
Tijdstip moet geen dingetje zijn een vk of ziekenhuis te bellen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:21 schreef Nazil het volgende:
En het is door de week en overdag dus je belt ze ook niet wakker. Waarschijnlijk wel gelijk ziekenhuis en ctg en hele mikmak, dat doen ze al snel maar is voor je gemoedsrust wel fijn.
Weet ik maar gevoelsmatig is de drempel overdag lagerquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:28 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Tijdstip moet geen dingetje zijn een vk of ziekenhuis te bellen.
VK hebben bereikbaarheidsdiensten, worden ook gewoon uitbetaald voor de nachtelijke uren en het is hun werk dus hoort erbij dat ze ook in de avond/nacht/weekenden gebeld worden.
En het ziekenhuis is gewoon 24/7 bereikbaar en de vk/gyn daar is ook gewoon 24/7 bereikbaar voor vragen indien nodig.
Bellen!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:13 schreef Ereshkigal het volgende:
Paar weken wachten nog, eind augustus liggen ze wel weer in de winkelquote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:32 schreef Mies_poes het volgende:
Hoop dat de harde buiken gauw afzakken, Eresh!
Queens, leuk van je zus!
Hier net een hormonale bui gehad, omdat ik in mijn hoofd had gehaald dat ik chocolade pepernoten moest MOEST hebben. Op website van ah stond dat ze ze verkochten dus vriend er naar toe gestuurd: niets. Dus die kwam terug met lege handen ipv dat hij iets anders lekkers mee had genomen
Toen ik weer gekalmeerd was heb ik een aantal winkels gebeld met de vraag of ze al perpnoten verkochten, maar dat was niet zo. Uiteindelijk bedacht ik me dat we in de buurt een snoepwinkel hebben waar ze ze hopelijk wel verkopen dus daar is vriend nu naar toe![]()
Arme hij. Maar ja, hij wil alleen maar dat ik rustig word dus reist hij stad en land af
Wat een vreselijke dingen, die hormonen
Dat is wat paardensport met je kan doen...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:07 schreef Burdie het volgende:
Hormonen.
Ik moest janken om het filmpje van amazone Adelinde Cornelissen, die de gesteldheid van haar paard belangrijker vond dan een medaille en nog voordat ze aan de kür begon, afzwaaide.
En normaliter vind ik dressuur/paardensport echt een van de stomste dingen om naar te kijken.
De bovenste van deze link:quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:11 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Dat is wat paardensport met je kan doen...![]()
welk filmpje was dat?
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:57 schreef Fieder het volgende:
Eresh fijn! Voel je je er gerust bij?
Marjolijntje als dat door die bal komt wil ik m na jouspannend!
En je hebt je vriend ze niet eens zelf laten bakken? Valt me meequote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:01 schreef Mies_poes het volgende:
Ik hoorde dus van verschillende mensen dat ze bij hen in de buurt al wel in de winkel liggen!
Vriend is weer thuis, maar ook de snoepwinkel had geen pepernotendus nu heb ik m&m's en chocolate chip cookies
![]()
Hopelijk wordt mijn baarmoeder ook rustig van al dat lekkers, want heb al paar keer menstruatiepijn weg moeten zuchten. Oefenweeën \o/
Twink, dit weer is natuurlijk waardeloos met kinderen als je zelf weinig kan ondernemengelukkig morgen beter weer.
Nazil, stom wat hormonen met je kunnen doen hedingen waar je normaal niet eens over na zou denken zijn nu ineens heel belangrijk.
Echt precies ditquote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:42 schreef Burdie het volgende:
Mijn man is wel eens laat op de avond en mcflurry of ijsje voor me gaan halen, maar alleen als hij zelf ook ergens zin in had; volgens mij heeft hij het de vorige zwangerschap zelfs wel eens als excuus gebruikt om 's avonds laat nog een Big Mac menu voor zichzelf te halen.
Ik ga die koekjes wel proberen! Medicatie helpt wel iets, scherpe kantjes en zo.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:42 schreef Burdie het volgende:
Wat rot dat je er zo'n last van hebt, Cygne... vooral gal spugen is zo naar he. Helpt de medicatie wat, of niet zo heel erg? Ik kon zelf op misselijke momenten alleen gemberkoekjes (pepperkakor van IKEA) binnen houden, maar dat was bij gewone misselijkheid, niet zo extreem als jij het hebt.
woei!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 07:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Ok, slaapfaal. Ik verloor mijn slijmprop en mijn vliezen braken net
Nou, alsjeblieftquote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:45 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik zou wel een weekeind met baby willen
Jaaaaaaaaaaaaaaa go go goquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 07:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Ok, slaapfaal. Ik verloor mijn slijmprop en mijn vliezen braken net
Welkom duckietje! Wil je in het lijstje er bij?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:44 schreef _Duckietje_ het volgende:
Success Marjolijntje! Hopelijk zet alles vlot door![]()
Ik maak er meteen even gebruik van om mij aan te melden hier (lurk al even mee)
vandaag 25 weken zwanger van een jongetje dus ik zou het rijtje van jongetjes vervoegen met een uitgerekende datum van 25 november![]()
Even wat meer info; Een Belgische van 32, we hebben er even over gedaan maar na eerste rondje Clomid was het gelukt en sindsdien een zwangerschap die ik iedereen maar kan toewensen
ja, ik neig heel erg naar jongen, dus het zal wel een meisje zijnquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Succes Marjolijntje, spannend!![]()
SQ, fijn een goede echo. Heb je een voorgevoel kwa geslacht?
Dankje en graag!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Welkom duckietje! Wil je in het lijstje er bij?
En ook even een dikkevoor Fieder en Crumpetje. Jullie zoons wachten nog even op beter weer. Ben je een zomerbaby, dan wil je niet in de winter geboren worden natuurlijk
Echt hequote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:51 schreef Fieder het volgende:
Ga maar hoor Quoi, deze blijft tot zn 18e binnen
Hoiquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:09 schreef PiperMaru het volgende:
Ja hoi! Ik ontlurk ook maar eens want lees al zo lang met jullie mee dat ik me een soort voyeur begin te voelen! Ik ben de vriendin van Little_Acorn, UD 1 oktober. Mag ik als partner ook meeposten?
Zo dat zou heerlijk zijn!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:09 schreef Crumpette het volgende:
Echt hebeter is dit een uitslaper. Nu al niet zijn nest uit te krijgen
.
Ja, leuk! Thanksquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
HoiNatuurlijk! Willen jullie samen in de lijst? (ben nu toch al aan het aanpassen
)
Gordijnen dicht en gaan met die banaan!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:13 schreef Fieder het volgende:
[..]
Zo dat zou heerlijk zijn!wanneer was jouw ud precies?
Ik bedenk me net dat L een skippybal heeft in de schuur... worth a try
Of voor 2017quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
Het is nu volgens de lijst 14 jongens (en voor zover ik weet nog wel een paar meer) tegen vijf meisjes. Tegenhanger voor 2014?
Ik kan het je voor ons pas eind november vertellen haha.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
Het is nu volgens de lijst 14 jongens (en voor zover ik weet nog wel een paar meer) tegen vijf meisjes. Tegenhanger voor 2014?
Had jij hier niet al eens eerder gepost?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:09 schreef PiperMaru het volgende:
Ja hoi! Ik ontlurk ook maar eens want lees al zo lang met jullie mee dat ik me een soort voyeur begin te voelen! Ik ben de vriendin van Little_Acorn, UD 1 oktober. Mag ik als partner ook meeposten?
Ja, in het kinderkamertopic was datquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:48 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Had jij hier niet al eens eerder gepost?
Of was dat misschien een ander topic. Je nickname komt me bekend voor.
oh da's al snel zegquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:08 schreef WupWup het volgende:
F5 voor Marjolijntje!
Oh jongens, ik voel m'n kind al af en toe
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:19 schreef Sam1993 het volgende:
Marjolijn spannend hoor! hopelijk hebben jullie een goede keuze gemaakt samen over het wel of niet thuisblijven. Heel veel succes.
Ik heb zoveel last van hormonen moet om alles huilen zelfs nu ik lees dat marjolijn zover is. En van de week had Lisa(4) mij uitgelachen omdat ik moest huilen aangezien ik mijn schoenen nergens kon vinden. Ze was dit super trots aan het vertellen tegen mijn vriend en ook dat ik nog harder moest huilen toen ik bedacht dat ze buiten stonden omdat ik ermee in de poep had gestaan
Foei, dat is wel verplicht tijdens je bevalling!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:39 schreef Marjolijntje het volgende:
Verder ego hoor en slecht bijgelezen
Maar je kunt toch ook eerst proberen of de placenta geboren wordt door de borstvoeding?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:17 schreef Mies_poes het volgende:
Ik had in mijn bevalplan staan dat ik geen oxytocine injectie wilde, eigenlijk zonder specifieke reden. Geen zin in naweeën als het niet nodig is en ik wil de natuur zo veel mogelijk haar gang laten gaan (misschien dan toch twee specifieke redenen). Nadat ik mijn plan met de VK heb besproken heb ik het er toch weer uitgehaald. Mijn grootste angst is namelijk overmatig bloedverlies en zo'n injectie gaat het bloedverlies tegen en zorgt voor de geboorte van de placenta. Dan telt mijn angst toch zwaarder dan de natuur (op dat vlak) zijn gang laten gaan.
Overigens wil ik heel graag thuis bevallen en de VK vertelde dat zij eigenlijk standaard de injectie geeft bij een thuisbevalling, omdat ze graag wil dat we ook thuis kunnen blijven na de bevalling en niet met de ambulance afgevoerd hoeven worden. Ik heb het dus maar uit mijn plan gehaald. Mocht het toch een ziekenhuisbevalling worden, dan kaart ik het nog even aan.
Oh ja, dat was het, baby hapt aan, lijf maakt oxytocine en dat is de impuls om de placenta geboren te laten worden. Toch? Dan zou het wel een goed compromis zijn om 10-15 minuten te wachten. Nog maar eens bespreken thuis, Little_Acorn heeft natuurlijk het laatste woord hierinquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:29 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Maar je kunt toch ook eerst proberen of de placenta geboren wordt door de borstvoeding?
Dat kan nog weleens lang gaan duren, want ik wil de baby niet aanleggen, maar op mijn buik leggen zodat ze zelf omhoog moet kruipen om de borst te vindenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:29 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Maar je kunt toch ook eerst proberen of de placenta geboren wordt door de borstvoeding?
Mij is destijds verteld dat ze het geven om de baarmoeder te laten samentrekken, zodat je minder bloedverlies hebt en minder risico op fluxus.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik moet me daar ook nog over inlezen. Oxytocine is dan wel geregistreerd als geneesmiddel om de baarmoeder te laten samentrekken en zo postpartum bloedingen te voorkomen, maar volgens de productinformatie geef je dat ná de geboorte van de placenta.
Mag ik dat een tikje naïef vinden?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:02 schreef Quoi het volgende:
Ze geven het me allemaal maar als het nodig is. Dat zullen ze wel weten![]()
Ja dat snap ik, maar volgens de productinformatie geef je dat pas nadat de placenta geboren is, en hier lees ik steeds dat het al meteen gegeven is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:07 schreef Burdie het volgende:
Mij is destijds verteld dat ze het geven om de baarmoeder te laten samentrekken, zodat je minder bloedverlies hebt en minder risico op fluxus.
Niet iedereen vindt dat soort details even belangrijk, dat is ook ieders goed recht hequote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mag ik dat een tikje naïef vinden?. Er wordt, vooral in het ziekenhuis, vaak met protocollen gewerkt. Niks kijken of iets nodig is, gewoon het protocol volgen. Als je wilt dat er wordt gekeken of iets nodig is ipv dat klakkeloos het protocol wordt gevolgd, dan kan je dat het beste van te voren aangeven/in je bevalplan schrijven.
En dat is vaak waar het dus mis gaat, als je geen issues hebt met dingen is het fijn, maar of iets echt nodig is weet je natuurlijk pas als die placenta niet komt en etc etc.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:02 schreef Quoi het volgende:
Ze geven het me allemaal maar als het nodig is. Dat zullen ze wel weten![]()
Dat vind ik ook weer te kort door de bocht. Ik heb een beetje vertrouwen in de hulpverleners daar. Ik ben zelf op eenzelfde manier opgeleid en heb gelukkig geleerd niet zomaar klakkeloos een protocol te volgen. Jammer dat de ervaring wel zo is, misschien bij jou, maar zorg houdt vaak in: combi van common sense, kennis, intuïtie, noem nog maar vijftig zaken en ja, ook volgens protocollen, maar die horen niet op de voorgrond te staan. Het is geen "computer says no" business zeg.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mag ik dat een tikje naïef vinden?. Er wordt, vooral in het ziekenhuis, vaak met protocollen gewerkt. Niks kijken of iets nodig is, gewoon het protocol volgen. Als je wilt dat er wordt gekeken of iets nodig is ipv dat klakkeloos het protocol wordt gevolgd, dan kan je dat het beste van te voren aangeven/in je bevalplan schrijven.
Weet je dat zeker? Toen ze er eenmaal uit was wilde ik niets liever dan haar vastpakken en bekijken en besnuffelen en kusjes geven en overladen met tranen en enquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:58 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Dat kan nog weleens lang gaan duren, want ik wil de baby niet aanleggen, maar op mijn buik leggen zodat ze zelf omhoog moet kruipen om de borst te vindenkan binnen twintig minuten gevonden zijn, maar kan ook zomaar een uur duren.
Mijn vk neemt geen risico bij een thuisbevalling.
Door het al te geven voordat de placenta geboren is, trekt je bm al wat meer samen waardoor die placenta er net wat sneller uit komt c.q. een zetje krijgt als het allemaal niet zo uit zichzelf wil.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar volgens de productinformatie geef je dat pas nadat de placenta geboren is, en hier lees ik steeds dat het al meteen gegeven is.
Oh dat zou ik me ook heel goed voor kunnen stellenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Toen ze er eenmaal uit was wilde ik niets liever dan haar vastpakken en bekijken en besnuffelen en kusjes geven en overladen met tranen en en![]()
Ik zou me iig niet in kunnen houden
absoluut, maar ik merk ook vaak dat mensen hier zich weinig inlezen of denken dat ze normale wensen hebben en dan een bevalling als traumatisch ervaren een beetje door het struisvogelen of het niet kunnen inschatten van wat het met je doet. ik voel eigenlijk wel heel erg de neiging om daar mensen voor te behoedenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet iedereen vindt dat soort details even belangrijk, dat is ook ieders goed recht he
Dat is voor mij na 3 bevallingen wel precies waar het voor mij voor staat jaquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:16 schreef Quoi het volgende:
Dat vind ik ook weer te kort door de bocht. Ik heb een beetje vertrouwen in de hulpverleners daar. Ik ben zelf op eenzelfde manier opgeleid en heb gelukkig geleerd niet zomaar klakkeloos een protocol te volgen. Jammer dat de ervaring wel zo is, misschien bij jou, maar zorg houdt vaak in: combi van common sense, kennis, intuïtie, noem nog maar vijftig zaken en ja, ook volgens protocollen, maar die horen niet op de voorgrond te staan. Het is geen "computer says no" business zeg.
Van dit idee moet ik nou huilen. Wat lijkt me dat fantastisch.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Toen ze er eenmaal uit was wilde ik niets liever dan haar vastpakken en bekijken en besnuffelen en kusjes geven en overladen met tranen en en![]()
Ik zou me iig niet in kunnen houden
Oh maar dat moment is net zoquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:24 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Oh dat zou ik me ook heel goed voor kunnen stellenmaar als ik dit filmpje dan weer zie
Wat een prachtig filmpje!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:24 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Oh dat zou ik me ook heel goed voor kunnen stellenmaar als ik dit filmpje dan weer zie
Ja en dat laatste wachten ze dus niet af kennelijk. De baarmoeder kan pas écht goed samentrekken als de placenta al geboren is, dat zal wel de reden zijn waarom het zo in de productinformatie staat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Door het al te geven voordat de placenta geboren is, trekt je bm al wat meer samen waardoor die placenta er net wat sneller uit komt c.q. een zetje krijgt als het allemaal niet zo uit zichzelf wil.
Ik dus wel, maar dat maakt het vaak alleen maar ingewikkelder.quote:Als ik het zo goed zeg.. ben geen medicus.
Ja, vind je dat echt? Ik zie hier namelijk eigenlijk veel vaker mensen die "overgeinformeerd" zijn, daardoor een enorme waslijst aan wensen hebben en dan doet de natuur gewoon haar ding, loopt het allemaal anders en zijn er allemaal teleurstellingen die waarschijnlijk niet eens heel teleurstellend waren geweest als je er niet vanaf had geweten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:25 schreef Moppert het volgende:
[..]
absoluut, maar ik merk ook vaak dat mensen hier zich weinig inlezen of denken dat ze normale wensen hebben en dan een bevalling als traumatisch ervaren een beetje door het struisvogelen of het niet kunnen inschatten van wat het met je doet. ik voel eigenlijk wel heel erg de neiging om daar mensen voor te behoeden
Amen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, vind je dat echt? Ik zie hier namelijk eigenlijk veel vaker mensen die "overgeinformeerd" zijn, daardoor een enorme waslijst aan wensen hebben en dan doet de natuur gewoon haar ding, loopt het allemaal anders en zijn er allemaal teleurstellingen die waarschijnlijk niet eens heel teleurstellend waren geweest als je er niet vanaf had geweten.
Quoi komt me ook niet over als iemand die niet over die dingen nadenkt. En voor sommige mensen zíjn die dingen nou eenmaal niet zo heel belangrijk. Het zou goed zijn als sommige adviseurs hier zich daar ook eens bij neer zouden leggen in plaats van te blijven bestoken met "denk je daar nu wel goed over na"-tjes. Voor mij werkte het veel beter om er écht open minded in te gaan. Maar door constant tegengeluid te krijgen kan ook zo iemand daar op gegeven moment onnodig aan gaan twijfelen.
Wen er maar aan, zodra je twee strepen heeft, heeft de hele wereld ineens een mening over hoe je dingen doet en zal ook niet schromen om dat kenbaar te makenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:38 schreef PiperMaru het volgende:
Eens met SQ. Ik lees me graag in, maar vind het soms lastig dat je geacht wordt om overal een duidelijke mening over te hebben op het gebied van bevallen omdat je zo veel te kiezen hebt tegenwoordig. Ik vind niet overal wat van maar ben wel graag goed geïnformeerd. Maar er is zoveel informatie en in alle informatie lopen feiten en meningen door elkaar en op basis waarvan moet je dan een keuze maken? Maar misschien moet ik daar maar vast aan wennen voor de komende 18 jaar
Vind je wel een beetje opdringerigquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh maar dat moment is net zoals je het kind al een beetje op de goede plek legt
Je hoeft niet meteen je tepel er in te forceren, dan kunnen ze alsnog zelf aanhappen
(uiteraard is dit eenieders vrije keuze, laat dat duidelijk zijn)
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, vind je dat echt? Ik zie hier namelijk eigenlijk veel vaker mensen die "overgeinformeerd" zijn, daardoor een enorme waslijst aan wensen hebben en dan doet de natuur gewoon haar ding, loopt het allemaal anders en zijn er allemaal teleurstellingen die waarschijnlijk niet eens heel teleurstellend waren geweest als je er niet vanaf had geweten.
Quoi komt me ook niet over als iemand die niet over die dingen nadenkt. En voor sommige mensen zíjn die dingen nou eenmaal niet zo heel belangrijk. Het zou goed zijn als sommige adviseurs hier zich daar ook eens bij neer zouden leggen in plaats van te blijven bestoken met "denk je daar nu wel goed over na"-tjes. Voor mij werkte het veel beter om er écht open minded in te gaan. Maar door constant tegengeluid te krijgen kan ook zo iemand daar op gegeven moment onnodig aan gaan twijfelen.
Ja maar ik mag dat, want ik ben blauw.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:42 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Vind je wel een beetje opdringerig
Oh dat is het ook.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:27 schreef Cygne het volgende:
[..]
Van dit idee moet ik nou huilen. Wat lijkt me dat fantastisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat betreft de discussie: het is ook best lastig om een balans te vinden in jezelf voorbereiden, informeren en bedenken wat je wel en niet wil, en tegelijk ook vertrouwen op de hulpverleners, en je eigen lijf en je baby. Sommige mensen 'schieten' naar mijn idee soms ook door in het één of het ander. Het is verstandig om er over na te denken, maar sommige zaken ook weer los te laten. Ik had bijvoorbeeld wel wat expliciete wensen, maar over die prik had ik dan weer geen zorgen of bezwaren. Die heb ik gewoon 'ondergaan'."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
+10. Mensen werken ook niet in de zorg om je een rotbevalling te kunnen bezorgen; en ik zeg dat als slechte-ervaring-hebster. Dat had echt geen zak te maken met de mensen in het ziekenhuis. En: gelukkig maar dat er oxi in mijn infuus gedouwd werd, anders zat ik hier wellicht niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dit! Daarom wilde ik eigenlijk helemaal geen "bevalplan" maken. Als er érgens weinig aan te plannen valt is het wel een bevalling.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Maar ook dit is herkenbaar. Zoals laatst hier met die navelveter in plaats van een navelklem. Bij werkelijk ieder detail rondom de geboorte kun je er tegenwoordig voor kiezen om het anders-dan-standaard te doen, waardoor ook de standaard een keuze wordt waar je over na moet denken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:38 schreef PiperMaru het volgende:
Ik lees me graag in, maar vind het soms lastig dat je geacht wordt om overal een duidelijke mening over te hebben op het gebied van bevallen omdat je zo veel te kiezen hebt tegenwoordig.
Ik stond er net zo in als jij. En mijn bevalling verliep met een hoop toeters en bellen en plotwendingem, maar ik heb het niet als traumatisch ervaren door oa de communicatie en dat ik me wel veilig voelde.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:43 schreef Quoi het volgende:
[..]![]()
Mijn boekenkast puilt uit van de gynaecologie en verloskunde boeken, vanwege mijn achtergrond (arts). Ik ken de doemscenario's, de ins en outs. Ik heb alleen geen enkele clue hoe mijn eigen bevalling gaat lopen. Er is voor mij dus één regel: communiceer en overleg met mij of mijn partner. Verder heb ik vertrouwen.
Laten we er wel weer mee stoppen, lieve mama's-to-be. Iedereen haar eigen mening en aanpak
Nou ja, het is niet alleen mijn ervaring dat sommige protocollen gewoon gevolgd worden zonder te kijken naar de noodzaak van de interventie, maar als je daar verder vertrouwen in hebt, prima iddquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer te kort door de bocht. Ik heb een beetje vertrouwen in de hulpverleners daar. Ik ben zelf op eenzelfde manier opgeleid en heb gelukkig geleerd niet zomaar klakkeloos een protocol te volgen. Jammer dat de ervaring wel zo is, misschien bij jou, maar zorg houdt vaak in: combi van common sense, kennis, intuïtie, noem nog maar vijftig zaken en ja, ook volgens protocollen, maar die horen niet op de voorgrond te staan. Het is geen "computer says no" business zeg.
Het scheelt mij een hoop, want ik hoef me er dus vooraf niet druk om te maken. Ik vertrouw ook de trambestuurder als hij een kruispunt oversteekt - en dat hij ook even naar links en rechts kijkt, ipv doorrijdt omdat hij mag.
Dat een ander dat wel doet, helemaal prima
Het is wel je eigen lichaam waar je een keuze over maakt he. En er is niet per se meer keuze tegenwoordig, vaak juist minder, omdat een ánder de keuzes voor je maakt dus jouw mogelijkheden al beperkt. Zoals de dingen die uit voorzorg en voor hun (artsen) gemak gedaan worden... je ligt daar toch niet voor hun gemakje?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:38 schreef PiperMaru het volgende:
Eens met SQ. Ik lees me graag in, maar vind het soms lastig dat je geacht wordt om overal een duidelijke mening over te hebben op het gebied van bevallen omdat je zo veel te kiezen hebt tegenwoordig. Ik vind niet overal wat van maar ben wel graag goed geïnformeerd. Maar er is zoveel informatie en in alle informatie lopen feiten en meningen door elkaar en op basis waarvan moet je dan een keuze maken? Maar misschien moet ik daar maar vast aan wennen voor de komende 18 jaar
Huh, je bent toch gezondheidswetenschapper?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:43 schreef Quoi het volgende:
Mijn boekenkast puilt uit van de gynaecologie en verloskunde boeken, vanwege mijn achtergrond (arts).
Noujaaaa zegquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:49 schreef Mies_poes het volgende:
Ik ga me niet in de discussie mengen, maar wil wel even zeggen dat ik Quoi's manier van tegen de bevalling aankijken heel mooi vind. Je bent zo rustig en relaxt. Geldt trouwens ook voor je zwangerschap. Mooi mens.
Ookquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Huh, je bent toch gezondheidswetenschapper?
+1 ik maakte me er bij nr 1 niet druk om en nu ook niet, met uitzondering dat ik nu bij wee-opwekkers wat sneller af zou wachten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Het scheelt mij een hoop, want ik hoef me er dus vooraf niet druk om te maken. Ik vertrouw ook de trambestuurder als hij een kruispunt oversteekt - en dat hij ook even naar links en rechts kijkt, ipv doorrijdt omdat hij mag.
Dat een ander dat wel doet, helemaal prima
Dat vind ik ook nogal een rare stelling. Ja, ik ken mijn lichaam, maar nee, ik heb geen medische achtergrond. Voor dat gedeelte leg ik mijn vertrouwen graag bij mensen die er wel wat van af weten. Dat doet niets af aan het vertrouwen in mijn lichaam.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:53 schreef Unihipili het volgende:
Ik vind het jammer dat bij blind vertrouwen op anderen, vertrouwen in zelf minder is. Er gaat nooit een arts of wie dan ook zijn die meer over jou kan weten dan jijzelf. Maar daarvoor moet je jezelf dus wel (willen leren) kennen.
Toevallig heb ik net een artikel gelezen waar blijkt dat de oxytocineprik in het betreffende onderzoek geen significant verschil maakt voor het al dan niet geboren laten worden van de placenta, wel voor het bloedverlies daarna.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:21 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Door het al te geven voordat de placenta geboren is, trekt je bm al wat meer samen waardoor die placenta er net wat sneller uit komt c.q. een zetje krijgt als het allemaal niet zo uit zichzelf wil.
Als ik het zo goed zeg.. ben geen medicus. Zo heb ik het begrepen althans.
Uiteraard, als je hulp nodig hebt dan schakel je hulp in. Op verzoek van jou/jouw lichaam. De "hulp" krijgen die niet nodig is, is geen hulp. Ook niet als de ander zegt van wel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat vind ik ook nogal een rare stelling. Ja, ik ken mijn lichaam, maar nee, ik heb geen medische achtergrond. Voor dat gedeelte leg ik mijn vertrouwen graag bij mensen die er wel wat van af weten. Dat doet niets af aan het vertrouwen in mijn lichaam.
Maar daar gaat het mij om. Ik kan niet altijd inschatten of die hulp wel of niet nodig is. Ik mis daarvoor nogal essentiele kennis.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:02 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Uiteraard, als je hulp nodig hebt dan schakel je hulp in. Op verzoek van jou/jouw lichaam. De "hulp" krijgen die niet nodig is, is geen hulp. Ook niet als de ander zegt van wel.
Als er dingen bij me gedaan worden die zíj noodzakelijk achten, voor hún gemakje, voelt dat voor mij echt als mezelf vrijwillig laten verkrachten. Want ja zij vinden het nodig... er is niet naar mijn mening gevraagd.
En wat nou als jij geen hulp wilt, maar de medici zien dat je lichaam dat wél wil? Of hey, je baby?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:02 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Uiteraard, als je hulp nodig hebt dan schakel je hulp in. Op verzoek van jou/jouw lichaam. De "hulp" krijgen die niet nodig is, is geen hulp. Ook niet als de ander zegt van wel.
Als er dingen bij me gedaan worden die zíj noodzakelijk achten, voor hún gemakje, voelt dat voor mij echt als mezelf vrijwillig laten verkrachten. Want ja zij vinden het nodig... er is niet naar mijn mening gevraagd.
Dit. Wiens gemak is het eigenlijk als ze uit voorzorg een waaknaald plaatsen, zodat ze meteen een infuus kunnen aansluiten wanneer je fors bloedverlies hebt en je bloedvaten dichtklappen en dus niet meer te prikken bent?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:04 schreef BlueEyes het volgende:
Sorry maar ik doe niks als verpleegkundige voor mijn gemak. Maar omdat dat een patiënt helpt.
En de artsen met wie ik samenwerk geldt dat net zo voor.
Dat verandert de zaak niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:05 schreef Crumpette het volgende:
[..]
En wat nou als jij geen hulp wilt, maar de medici zien dat je lichaam dat wél wil? Of hey, je baby?
Ik heb begrepen dat ze je in noodgevallen tijdelijk uit de ouderlijke macht kunnen ontheffen, maar dat lijkt me zo absurd ver gaan dat ik daar verder nooit iets over opgezocht heb.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:07 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Dat verandert de zaak niet.
Het gaat mij om informed consent he. Je kunt pas een keuze maken als je de keuzeopties weet.
Jawel, want je hebt het over hulp die nodig is. Of niet. Je laat alleen open wie daar over beslist en vanuit welke expertise. Een mate van vertrouwen in je zorgverleners lijkt me daarbij behoorlijk prettig.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:07 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Dat verandert de zaak niet.
Het gaat mij om informed consent he. Je kunt pas een keuze maken als je de keuzeopties weet.
Er zijn artsen die een spoedkeizersnede onder dwang juridisch mogelijk willen maken, maar dat is het nu nog niet:quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:13 schreef Burdie het volgende:
Ik heb begrepen dat ze je in noodgevallen tijdelijk uit de ouderlijke macht kunnen ontheffen, maar dat lijkt me zo absurd ver gaan dat ik daar verder nooit iets over opgezocht heb.
Goed om te weten ditquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:42 schreef WupWup het volgende:
De halfwaardetijd van oxytocine is 3-20 minuten. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat dat invloed zal hebben op de borstvoeding en onmogelijk dat je er dagenlang naweeën van hebt.
Verder, om het standaard toe te dienen bij een thuisbevalling is omgekeerde wereld: daar heb je juist de laagrisico zwangeren. Tevens, met primair actief leiden voorkom je geen fluxus, maar beperk je het bloedverlies wel. Als er geen fluxus optreedt is er geen klinische relevantie wat betreft vermindering van bloedverlies.
Goed wat van je te horen. En Baby nog binnen!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hoi! 29+1 en met baby binnenboord! Wel heb ik sinds een uurtje pijnlijke harde buiken dus die moeten stoppen voor het weeen worden
Als die krengen afzwakken dan mag ik in/na het weekend thuis slapen en overdag op controle komen. Hoop dat het gaat lukken!
Hoera!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hoi! 29+1 en met baby binnenboord!
Wat een fijn nieuws!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Veruca, wat fijn zeg! Hopelijk zwakken de harde buiken snel af. En elke dag binnen is er 1![]()
Ik hoop toch zo dat Marjo lekker thuis aan het babyknuffelen is met haar gezin!
En ik kreeg vanmiddag het goede nieuws van de eeuw. Een van mijn beste vriendinnen hier is zwanger! Na een hoop gedoe met inseminatie (ze is lesbisch) en weinig pogingen e.d., is het toch gelukt, en nu zijn we gewoon een paar maanden samen zwanger!![]()
Geniet van het vervelen en zoek een leuke serie om nog te volgen en om lekker bij te relaxen op de bank. Ik had hetzelfde en heb er spijt van gehadquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:32 schreef Nazil het volgende:
VA met nog baby binnenboord! Ik hoop zo voor je dat je na het weekend weer thuis mag slapen, dat zou fijn zijn.
Jongens wat doen jullie in jullie verlof? Huishouden is redelijk op orde, ga niet meer doen dan nodig want dat kost te veel energie/harde buiken/frustratie. Boek lezen/leren voor de opleiding/film kijken is geen optie want ik heb echt 0 concentratie en vergeet het direct weer. Dorp in vind ik te druk (toeristen... Brrr) en afspreken met vriendinnen doe ik maar af en toe ook behoefte aan een dag rust. Maar ja, op die dagen verveel ik mij dus doodtis ook nooit goed
Serie volgen lukt mij alleen samen met man, anders ben ik binnen 5 minuten afgeleid. En idd, ik wil nu juist leuke dingen doen nu het nog kan en ook vooral met vriendinnen uit eten en terras pakken enzo alleen kost dat zo veel energie dat ik dat ook niet al te vaak kan doen. Gisteren nog wel lekker pizza gegeten met een vriendin en daarna thuis taart gehaald en die opgegetenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:41 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Geniet van het vervelen en zoek een leuke serie om nog te volgen en om lekker bij te relaxen op de bank. Ik had hetzelfde en heb er spijt van gehadEn misschien toch proberen een boek te lezen, misschien lekker op een terras ofzo? Ik weet t, dit zijn allemaal dingen waar je geen zin in hebt, maar geloof me, straks verlang je ernaar
Ik haal weinig uit deze blog, maar misschien jij wel?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:32 schreef Nazil het volgende:
Jongens wat doen jullie in jullie verlof? Huishouden is redelijk op orde, ga niet meer doen dan nodig want dat kost te veel energie/harde buiken/frustratie. Boek lezen/leren voor de opleiding/film kijken is geen optie want ik heb echt 0 concentratie en vergeet het direct weer. Dorp in vind ik te druk (toeristen... Brrr) en afspreken met vriendinnen doe ik maar af en toe ook behoefte aan een dag rust. Maar ja, op die dagen verveel ik mij dus dood tis ook nooit goed
Nestelen. Wassen. Strijken. Dagdromen. Dutjes. Surfen op internet. Naaien. Breien. Bakken. Series bingen. Legpuzzels maken....quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:32 schreef Nazil het volgende:
VA met nog baby binnenboord! Ik hoop zo voor je dat je na het weekend weer thuis mag slapen, dat zou fijn zijn.
Jongens wat doen jullie in jullie verlof? Huishouden is redelijk op orde, ga niet meer doen dan nodig want dat kost te veel energie/harde buiken/frustratie. Boek lezen/leren voor de opleiding/film kijken is geen optie want ik heb echt 0 concentratie en vergeet het direct weer. Dorp in vind ik te druk (toeristen... Brrr) en afspreken met vriendinnen doe ik maar af en toe ook behoefte aan een dag rust. Maar ja, op die dagen verveel ik mij dus doodtis ook nooit goed
Dat ja! Heb wat boeken gelezen, gehaakt en Call the Midwife gekeken <3. Kon ook niets anders want het was wekenlang 30 graden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nestelen. Wassen. Strijken. Dagdromen. Dutjes. Surfen op internet. Naaien. Breien. Bakken. Series bingen. Legpuzzels maken....
Ik mis mijn eerste verlof wel een beetje, dit keer gaat duidelijk veel minder rustig zijn.
Geschreven door iemand die volgens mij zelf nooit zwanger is geweestquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:55 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik haal weinig uit deze blog, maar misschien jij wel?
http://www.me-to-we.nl/21(...)rlof-wel-leuk-maken/
Boek lezen is mij ook al die maanden niet gelukt, maar heb nu toch gister een boek gekocht. Erg laagdrempelig zodat ik er snel in zit, want concentratie is hier ook die van een eendagsvlieg.
Ja, en ik kijk a-l-l-e-s van de Olympische Spelen![]()
Straks ga ik met een vriestasje met ijsjes naar de hardloopclub. Mijn vriend ophalen en veel bekenden zien en sja... aangezien het weer is opgeknapt kunnen ze wel een ijsje gebruiken na het lopen. Wel weer even op de fiets. Een barreltje (mama fiets komt wel), dus ben telkens bang dat ik er doorheen zakEn nee, ik voel me belabberd, maar ga tóch omdat ik weet dat ik ervan opknap
Welkom trouwens aan Duckie en de partner van... (nick ff kwijt)!
Deed je dat voorheen wél dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:22 schreef Nazil het volgende:
Ik ga niet meer op m'n knieën met een tandenborstel de voegen borstelen, dat gaat echt niet meer.
Ik dacht altijd dat met een tandenborstel schoonmaken een grapje was (of een straf), wist niet dat mensen dat écht uit zichzelf deden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Jij bent ook al zo'n vielslel die dat niet deed? Highfive!
Was een grap toch?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat met een tandenborstel schoonmaken een grapje was (of een straf), wist niet dat mensen dat écht uit zichzelf deden.
Nee joh dat was een grapjequote:
+1quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:06 schreef sproetjes het volgende:
Ik doe de voegen in de douche wel met een tandenborstelmaar wel multitaskend tijdens t intrekken van mn haarmasker
Met alleen een tandenborstel of gebruik je er ook iets van scnoonmaakspul bij? Serieuze vraag want ik weet dus echt niet hoe ik die krengen schoon krijgquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:06 schreef sproetjes het volgende:
Ik doe de voegen in de douche wel met een tandenborstelmaar wel multitaskend tijdens t intrekken van mn haarmasker
Ik doe t ongeveer zoals quoi, maar dan tot voor kort met een "gewone" badkamerreiniger vd action. Nu heb ik cillit bang badkamer antikalk shizzle want dat was de bom volgens mijn ouders (quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:10 schreef Nazil het volgende:
[..]
Met alleen een tandenborstel of gebruik je er ook iets van scnoonmaakspul bij? Serieuze vraag want ik weet dus echt niet hoe ik die krengen schoon krijgIk schaam mij dood voor de kraam straks
Dat spul mocht ik van mijn moeder (quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:15 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Ik doe t ongeveer zoals quoi, maar dan tot voor kort met een "gewone" badkamerreiniger vd action. Nu heb ik cillit bang badkamer antikalk shizzle want dat was de bom volgens mijn ouders () omdat ik dus niet meer zo tevreden was over die reiniger vd action ivm kalk die ik toch niet meer zo lekker van de douchedeur afkreeg. Ik ga t morgen voor t eerst uitproberen dus dan kan ik wel laten weten of t echt goed werkt
Noooo en ik kreeg t juist van mijn ouders omdat t wel veilig was voor de kranen enzoquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:18 schreef Nazil het volgende:
[..]
Dat spul mocht ik van mijn moeder () niet meer gebruiken omdat de tegels en het chroomwerk ervan naar de knoppen gaat. En dat klopt ook want van 1 knop van de douchedeur is het chroom afgebladderd. En sindsdien durf ik niet meer met al dat smerige spul schoon te maken. Heb wel van Jemako antikalk spul alleen meestal ben ik daar te lui voor. Wij hebben ontzettend kalkhoudend water, daar valt niet tegenop te poetsen.
Het liefst zou ik ook een schoonmaakster hebben
zie mijn edit :pquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:21 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Noooo en ik kreeg t juist van mijn ouders omdat t wel veilig was voor de kranen enzodan mssn toch maar hg halen..
I will!quote:
Slim om daar op te letten! Ik had iets met van die kleine mozaïek tegeltjes in gedachten voor een volgend huis, maar misschien dat ik daar nu toch van af ga zienquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:27 schreef Selvaria het volgende:
Wij laten in oktober onze badkamer verbouwen en hebben extra grote tegels (= minder voegen) uitgekozen.
Jaaaaa die vond ik ook altijd super gaaf maar idd vanwege de voegen toch maar niet gedaan. Maar is wel mooi!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Slim om daar op te letten! Ik had iets met van die kleine mozaïek tegeltjes in gedachten voor een volgend huis, maar misschien dat ik daar nu toch van af ga zien.
Als het goed is begint de nieuwe over anderhalve weekquote:
Ze klonk vrij serieus maar was een grapje inderdaad. Inmiddels heeft wel een echte voegenpoetser zich gemeld, dus ze bestaan tóch:quote:
En wat een huisvrouwenpraat hier.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:06 schreef sproetjes het volgende:
Ik doe de voegen in de douche wel met een tandenborstel
Kranen in keukenrol wikkelen en natmaken met azijn, uurtje ofzo laten zitten, afhalen en doekje erover en klaarquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Azijn tegen kalk joh! Lekker goedkoop:)
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn poets is de komende 3 (3!!!!) weken op vakantiequote:
Met tandenborstel?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:27 schreef sproetjes het volgende:
Je douche poetsen om 22.15... Dat valt vast wel onder nestelsdrang he?
Nee dat dan weer nietquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Met tandenborstel?
Ik heb wel een goed excuus straks wanneer mijn voegen niet schoon zijn als de kraam er is, want hoogzwanger verhuisd!
Uh ja ik denk hetquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:27 schreef sproetjes het volgende:
Ahhh twinkle
Je douche poetsen om 22.15... Dat valt vast wel onder nestelsdrang he?
Ja! wat fijn! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:31 schreef Marjolijntje het volgende:
Baby!
Met een noodgang geboren nadat de weeën serieus pijnlijk werden. Op de kruk, want bad stond nog bij vk in de auto. Morgen (of later) meer.
Manu, 20:17 geboren, 51cm en 3850 gram
Hehe, thanks!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |