Jawel, want je hebt het over hulp die nodig is. Of niet. Je laat alleen open wie daar over beslist en vanuit welke expertise. Een mate van vertrouwen in je zorgverleners lijkt me daarbij behoorlijk prettig.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:07 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Dat verandert de zaak niet.
Het gaat mij om informed consent he. Je kunt pas een keuze maken als je de keuzeopties weet.
Er zijn artsen die een spoedkeizersnede onder dwang juridisch mogelijk willen maken, maar dat is het nu nog niet:quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:13 schreef Burdie het volgende:
Ik heb begrepen dat ze je in noodgevallen tijdelijk uit de ouderlijke macht kunnen ontheffen, maar dat lijkt me zo absurd ver gaan dat ik daar verder nooit iets over opgezocht heb.
Goed om te weten ditquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:42 schreef WupWup het volgende:
De halfwaardetijd van oxytocine is 3-20 minuten. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat dat invloed zal hebben op de borstvoeding en onmogelijk dat je er dagenlang naweeën van hebt.
Verder, om het standaard toe te dienen bij een thuisbevalling is omgekeerde wereld: daar heb je juist de laagrisico zwangeren. Tevens, met primair actief leiden voorkom je geen fluxus, maar beperk je het bloedverlies wel. Als er geen fluxus optreedt is er geen klinische relevantie wat betreft vermindering van bloedverlies.
Goed wat van je te horen. En Baby nog binnen!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hoi! 29+1 en met baby binnenboord! Wel heb ik sinds een uurtje pijnlijke harde buiken dus die moeten stoppen voor het weeen worden
Als die krengen afzwakken dan mag ik in/na het weekend thuis slapen en overdag op controle komen. Hoop dat het gaat lukken!
Hoera!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hoi! 29+1 en met baby binnenboord!
Wat een fijn nieuws!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Veruca, wat fijn zeg! Hopelijk zwakken de harde buiken snel af. En elke dag binnen is er 1![]()
Ik hoop toch zo dat Marjo lekker thuis aan het babyknuffelen is met haar gezin!
En ik kreeg vanmiddag het goede nieuws van de eeuw. Een van mijn beste vriendinnen hier is zwanger! Na een hoop gedoe met inseminatie (ze is lesbisch) en weinig pogingen e.d., is het toch gelukt, en nu zijn we gewoon een paar maanden samen zwanger!![]()
Geniet van het vervelen en zoek een leuke serie om nog te volgen en om lekker bij te relaxen op de bank. Ik had hetzelfde en heb er spijt van gehadquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:32 schreef Nazil het volgende:
VA met nog baby binnenboord! Ik hoop zo voor je dat je na het weekend weer thuis mag slapen, dat zou fijn zijn.
Jongens wat doen jullie in jullie verlof? Huishouden is redelijk op orde, ga niet meer doen dan nodig want dat kost te veel energie/harde buiken/frustratie. Boek lezen/leren voor de opleiding/film kijken is geen optie want ik heb echt 0 concentratie en vergeet het direct weer. Dorp in vind ik te druk (toeristen... Brrr) en afspreken met vriendinnen doe ik maar af en toe ook behoefte aan een dag rust. Maar ja, op die dagen verveel ik mij dus doodtis ook nooit goed
Serie volgen lukt mij alleen samen met man, anders ben ik binnen 5 minuten afgeleid. En idd, ik wil nu juist leuke dingen doen nu het nog kan en ook vooral met vriendinnen uit eten en terras pakken enzo alleen kost dat zo veel energie dat ik dat ook niet al te vaak kan doen. Gisteren nog wel lekker pizza gegeten met een vriendin en daarna thuis taart gehaald en die opgegetenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:41 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Geniet van het vervelen en zoek een leuke serie om nog te volgen en om lekker bij te relaxen op de bank. Ik had hetzelfde en heb er spijt van gehadEn misschien toch proberen een boek te lezen, misschien lekker op een terras ofzo? Ik weet t, dit zijn allemaal dingen waar je geen zin in hebt, maar geloof me, straks verlang je ernaar
Ik haal weinig uit deze blog, maar misschien jij wel?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:32 schreef Nazil het volgende:
Jongens wat doen jullie in jullie verlof? Huishouden is redelijk op orde, ga niet meer doen dan nodig want dat kost te veel energie/harde buiken/frustratie. Boek lezen/leren voor de opleiding/film kijken is geen optie want ik heb echt 0 concentratie en vergeet het direct weer. Dorp in vind ik te druk (toeristen... Brrr) en afspreken met vriendinnen doe ik maar af en toe ook behoefte aan een dag rust. Maar ja, op die dagen verveel ik mij dus dood tis ook nooit goed
Nestelen. Wassen. Strijken. Dagdromen. Dutjes. Surfen op internet. Naaien. Breien. Bakken. Series bingen. Legpuzzels maken....quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:32 schreef Nazil het volgende:
VA met nog baby binnenboord! Ik hoop zo voor je dat je na het weekend weer thuis mag slapen, dat zou fijn zijn.
Jongens wat doen jullie in jullie verlof? Huishouden is redelijk op orde, ga niet meer doen dan nodig want dat kost te veel energie/harde buiken/frustratie. Boek lezen/leren voor de opleiding/film kijken is geen optie want ik heb echt 0 concentratie en vergeet het direct weer. Dorp in vind ik te druk (toeristen... Brrr) en afspreken met vriendinnen doe ik maar af en toe ook behoefte aan een dag rust. Maar ja, op die dagen verveel ik mij dus doodtis ook nooit goed
Dat ja! Heb wat boeken gelezen, gehaakt en Call the Midwife gekeken <3. Kon ook niets anders want het was wekenlang 30 graden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nestelen. Wassen. Strijken. Dagdromen. Dutjes. Surfen op internet. Naaien. Breien. Bakken. Series bingen. Legpuzzels maken....
Ik mis mijn eerste verlof wel een beetje, dit keer gaat duidelijk veel minder rustig zijn.
Geschreven door iemand die volgens mij zelf nooit zwanger is geweestquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:55 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik haal weinig uit deze blog, maar misschien jij wel?
http://www.me-to-we.nl/21(...)rlof-wel-leuk-maken/
Boek lezen is mij ook al die maanden niet gelukt, maar heb nu toch gister een boek gekocht. Erg laagdrempelig zodat ik er snel in zit, want concentratie is hier ook die van een eendagsvlieg.
Ja, en ik kijk a-l-l-e-s van de Olympische Spelen![]()
Straks ga ik met een vriestasje met ijsjes naar de hardloopclub. Mijn vriend ophalen en veel bekenden zien en sja... aangezien het weer is opgeknapt kunnen ze wel een ijsje gebruiken na het lopen. Wel weer even op de fiets. Een barreltje (mama fiets komt wel), dus ben telkens bang dat ik er doorheen zakEn nee, ik voel me belabberd, maar ga tóch omdat ik weet dat ik ervan opknap
Welkom trouwens aan Duckie en de partner van... (nick ff kwijt)!
Deed je dat voorheen wél dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:22 schreef Nazil het volgende:
Ik ga niet meer op m'n knieën met een tandenborstel de voegen borstelen, dat gaat echt niet meer.
Ik dacht altijd dat met een tandenborstel schoonmaken een grapje was (of een straf), wist niet dat mensen dat écht uit zichzelf deden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Jij bent ook al zo'n vielslel die dat niet deed? Highfive!
Was een grap toch?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat met een tandenborstel schoonmaken een grapje was (of een straf), wist niet dat mensen dat écht uit zichzelf deden.
Nee joh dat was een grapjequote:
+1quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:06 schreef sproetjes het volgende:
Ik doe de voegen in de douche wel met een tandenborstelmaar wel multitaskend tijdens t intrekken van mn haarmasker
Met alleen een tandenborstel of gebruik je er ook iets van scnoonmaakspul bij? Serieuze vraag want ik weet dus echt niet hoe ik die krengen schoon krijgquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:06 schreef sproetjes het volgende:
Ik doe de voegen in de douche wel met een tandenborstelmaar wel multitaskend tijdens t intrekken van mn haarmasker
Ik doe t ongeveer zoals quoi, maar dan tot voor kort met een "gewone" badkamerreiniger vd action. Nu heb ik cillit bang badkamer antikalk shizzle want dat was de bom volgens mijn ouders (quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:10 schreef Nazil het volgende:
[..]
Met alleen een tandenborstel of gebruik je er ook iets van scnoonmaakspul bij? Serieuze vraag want ik weet dus echt niet hoe ik die krengen schoon krijgIk schaam mij dood voor de kraam straks
Dat spul mocht ik van mijn moeder (quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:15 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Ik doe t ongeveer zoals quoi, maar dan tot voor kort met een "gewone" badkamerreiniger vd action. Nu heb ik cillit bang badkamer antikalk shizzle want dat was de bom volgens mijn ouders () omdat ik dus niet meer zo tevreden was over die reiniger vd action ivm kalk die ik toch niet meer zo lekker van de douchedeur afkreeg. Ik ga t morgen voor t eerst uitproberen dus dan kan ik wel laten weten of t echt goed werkt
Noooo en ik kreeg t juist van mijn ouders omdat t wel veilig was voor de kranen enzoquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:18 schreef Nazil het volgende:
[..]
Dat spul mocht ik van mijn moeder () niet meer gebruiken omdat de tegels en het chroomwerk ervan naar de knoppen gaat. En dat klopt ook want van 1 knop van de douchedeur is het chroom afgebladderd. En sindsdien durf ik niet meer met al dat smerige spul schoon te maken. Heb wel van Jemako antikalk spul alleen meestal ben ik daar te lui voor. Wij hebben ontzettend kalkhoudend water, daar valt niet tegenop te poetsen.
Het liefst zou ik ook een schoonmaakster hebben
zie mijn edit :pquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:21 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Noooo en ik kreeg t juist van mijn ouders omdat t wel veilig was voor de kranen enzodan mssn toch maar hg halen..
I will!quote:
Slim om daar op te letten! Ik had iets met van die kleine mozaïek tegeltjes in gedachten voor een volgend huis, maar misschien dat ik daar nu toch van af ga zienquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:27 schreef Selvaria het volgende:
Wij laten in oktober onze badkamer verbouwen en hebben extra grote tegels (= minder voegen) uitgekozen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |