abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164465558
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:07 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Dat verandert de zaak niet.
Het gaat mij om informed consent he. Je kunt pas een keuze maken als je de keuzeopties weet.
Jawel, want je hebt het over hulp die nodig is. Of niet. Je laat alleen open wie daar over beslist en vanuit welke expertise. Een mate van vertrouwen in je zorgverleners lijkt me daarbij behoorlijk prettig.

Mogelijk ben je ook minder aanspreekbaar en bij de tijd tijdens je bevalling, vergeet dat niet :D
pi_164465747
Ja, wanneer is iets nodig en wie bepaalt dat..
En van minder aanspreekbaar zijn gaan mijn integriteit en wensen niet weg.
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:19:51 #203
269689 crew  Viv
pi_164465762
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:13 schreef Burdie het volgende:
Ik heb begrepen dat ze je in noodgevallen tijdelijk uit de ouderlijke macht kunnen ontheffen, maar dat lijkt me zo absurd ver gaan dat ik daar verder nooit iets over opgezocht heb.
Er zijn artsen die een spoedkeizersnede onder dwang juridisch mogelijk willen maken, maar dat is het nu nog niet:
https://www.medischcontac(...)-beter-dan-dwang.htm
pi_164465808
Bij mij werd de spuit zonder overleg in mijn infuus gedaan. Placenta kwam 6 minuten na M en naweeën heb ok nauwelijks gehad. Bloedverlies valt me ook heel erg mee.
Dat ik niet geholpen ben met borstvoeding na de bevalling vind ik vele male erger dan die spuit. Ze zocht naar mijn idee de tepel wel maar het aanhappen lukte niet. Yay voor ingetrokken tepels. Ik vroeg nog of er iemand zou komen en dat zou gebeuren maar ik heb het niet meegekregen. Denk dat het druk was, de vpk zei ook steeds tot straks en bleef dan heel lang weg. Als ik op de rode knop drukte duurde het ook wel even voordat iemand kwam. Niet dat dat een excuus is, ga het zeker ook aangeven bij de na controle.
pi_164466533
De halfwaardetijd van oxytocine is 3-20 minuten. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat dat invloed zal hebben op de borstvoeding en onmogelijk dat je er dagenlang naweeën van hebt.
Verder, om het standaard toe te dienen bij een thuisbevalling is omgekeerde wereld: daar heb je juist de laagrisico zwangeren. Tevens, met primair actief leiden voorkom je geen fluxus, maar beperk je het bloedverlies wel. Als er geen fluxus optreedt is er geen klinische relevantie wat betreft vermindering van bloedverlies.
pi_164466547
Ik snap ieders gevoel, ook die van Uni. Ik wil verder ook niemand voor het hoofd stoten. Maar er zijn wel degelijk verhalen bekend o.a. hier waarbij handelingen zijn gedaan pf een bepaalde manier van aanpak waarbij je je vraagtekens kunt hebben c.q. jezelf de vraag stelt: was dat nu echt nodig?

Met alle respect maar er zijn dus ook die gevallen bekend van medisch experts die er even onnodig extra tempo in gooien omdat de dienst er bijna op zit .. zaken afraffelen .. nou ja er zijn hier een aantal draadjes op Oud te vinden met dergelijke voorbeelden.

Ook ik ga er vanuit dat de mensen in het zkh het beste met mij voor hebben maar doordat ik inmiddels ervaringsdeskundige ben qua bevallen houd ik wel iets meer vinger aan de pols want protocol wil nog niet zeggen dat iets perse op die manier moet. Je bent en blijft baas over je eigen lichaam en soms zijn er medici (helaas zijn er voorbeelden in andere topics) die daar onbewust of bewust overheen walsen. Door jezelf van tevoren over bepaalde dingen in te lezen kun je over bepaalde zaken in overleg best een standpunt innemen. Daarom denk ik dat zo'n bevalplan wel degelijk van nut kan zijn om zelf over bepaalde zaken na te denken.

Ik ging compleet blanco in mijn eerste bevalling. Totaal niet ingelezen. Een knip .. vacuum .. ruggenprik .. co-assistenten .. artsen in opleiding .. achteraf dacht ik: what de fuck did just happen?! (In de weken erna)

Misschien hebben niet alle zwangeren die behoefte maar ik ben zo'n persoon die graag weet wat er op haar af komt. En doordat ik bij nr 2 wel een bevalplan maakte en er goed over nadacht denk ik dat dat mede heeft bijgedragen aan werkelijk een topbevalling die ik nog graag 100 keer over zou willen doen. Hoewel dat achteraf in een veeeeel korter tijdbestek gebeurde als mijn eerste bevalling. Maar gewoon .. vvoorbereiding .. voorinformatie.

Mar ieder persoob moet datgene doen waar ze zich goed bij voelt! Laten we dat voorop stellen.
pi_164466647
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:42 schreef WupWup het volgende:
De halfwaardetijd van oxytocine is 3-20 minuten. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat dat invloed zal hebben op de borstvoeding en onmogelijk dat je er dagenlang naweeën van hebt.
Verder, om het standaard toe te dienen bij een thuisbevalling is omgekeerde wereld: daar heb je juist de laagrisico zwangeren. Tevens, met primair actief leiden voorkom je geen fluxus, maar beperk je het bloedverlies wel. Als er geen fluxus optreedt is er geen klinische relevantie wat betreft vermindering van bloedverlies.
Goed om te weten dit ^O^
dan was het gewoon gevalletje domme pech en zo reageert mijn lijf er dus blijkbaar op. Ik kam alleen maar hopen dat het deze ronde dan meevalt.. maja 3e he ..
pi_164467680
Hoi! 29+1 en met baby binnenboord! Wel heb ik sinds een uurtje pijnlijke harde buiken dus die moeten stoppen voor het weeen worden :(

Als die krengen afzwakken dan mag ik in/na het weekend thuis slapen en overdag op controle komen. Hoop dat het gaat lukken!
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_164467757
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hoi! 29+1 en met baby binnenboord! Wel heb ik sinds een uurtje pijnlijke harde buiken dus die moeten stoppen voor het weeen worden :(

Als die krengen afzwakken dan mag ik in/na het weekend thuis slapen en overdag op controle komen. Hoop dat het gaat lukken!
Goed wat van je te horen. En Baby nog binnen! ^O^
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:20:08 #210
269689 crew  Viv
pi_164467868
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hoi! 29+1 en met baby binnenboord!
Hoera! *O* Haha, bij de meesten hier kijken we de baby's zo'n beetje naar buiten en bij jou juist het tegenovergestelde.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:29:04 #211
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164468120
VA w/
Hoop alleen dat je pijnlijke harde buiken wel ophouden hoor!
pi_164468188
VA :* weten ze waarom die harde buiken nu opeens weer terug zijn?

Ben benieuwd naar Marjolijntje O+
pi_164468233
VA met nog baby binnenboord! Ik hoop zo voor je dat je na het weekend weer thuis mag slapen, dat zou fijn zijn.

Jongens wat doen jullie in jullie verlof? Huishouden is redelijk op orde, ga niet meer doen dan nodig want dat kost te veel energie/harde buiken/frustratie. Boek lezen/leren voor de opleiding/film kijken is geen optie want ik heb echt 0 concentratie en vergeet het direct weer. Dorp in vind ik te druk (toeristen... Brrr) en afspreken met vriendinnen doe ik maar af en toe ook behoefte aan een dag rust. Maar ja, op die dagen verveel ik mij dus dood _O- tis ook nooit goed :@
pi_164468275
Veruca, wat fijn zeg! Hopelijk zwakken de harde buiken snel af. En elke dag binnen is er 1 *O*

Ik hoop toch zo dat Marjo lekker thuis aan het babyknuffelen is met haar gezin!

En ik kreeg vanmiddag het goede nieuws van de eeuw. Een van mijn beste vriendinnen hier is zwanger! Na een hoop gedoe met inseminatie (ze is lesbisch) en weinig pogingen e.d., is het toch gelukt, en nu zijn we gewoon een paar maanden samen zwanger! :'( *O*
pi_164468357
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Veruca, wat fijn zeg! Hopelijk zwakken de harde buiken snel af. En elke dag binnen is er 1 *O*

Ik hoop toch zo dat Marjo lekker thuis aan het babyknuffelen is met haar gezin!

En ik kreeg vanmiddag het goede nieuws van de eeuw. Een van mijn beste vriendinnen hier is zwanger! Na een hoop gedoe met inseminatie (ze is lesbisch) en weinig pogingen e.d., is het toch gelukt, en nu zijn we gewoon een paar maanden samen zwanger! :'( *O*
Wat een fijn nieuws! O+
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:41:27 #216
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164468474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:32 schreef Nazil het volgende:
VA met nog baby binnenboord! Ik hoop zo voor je dat je na het weekend weer thuis mag slapen, dat zou fijn zijn.

Jongens wat doen jullie in jullie verlof? Huishouden is redelijk op orde, ga niet meer doen dan nodig want dat kost te veel energie/harde buiken/frustratie. Boek lezen/leren voor de opleiding/film kijken is geen optie want ik heb echt 0 concentratie en vergeet het direct weer. Dorp in vind ik te druk (toeristen... Brrr) en afspreken met vriendinnen doe ik maar af en toe ook behoefte aan een dag rust. Maar ja, op die dagen verveel ik mij dus dood _O- tis ook nooit goed :@
Geniet van het vervelen en zoek een leuke serie om nog te volgen en om lekker bij te relaxen op de bank. Ik had hetzelfde en heb er spijt van gehad ;) En misschien toch proberen een boek te lezen, misschien lekker op een terras ofzo? Ik weet t, dit zijn allemaal dingen waar je geen zin in hebt, maar geloof me, straks verlang je ernaar ;)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164468489
Wat een ontzettend leuk nieuws, Room! O+

VA, wat goed dat baby nog binnen zit! Hopelijk verdwijnen je harde buiken snel.

Nazil, ik doe in mijn verlof borduren :') echt ubersuf, maar het ontspant me en ik kan het zittend doen. Verder serie kijken, fotoalbum van zwangerschap maken, tijdschriften lezen, boeken lezen over baby's en de kraamtijd en heel soms met vriendinnen afspreken. Maar ik moet zeggen dat ik me nu ook wel echt enorm begin te vervelen. Mijn moeder vroeg of ze van de week langs zou komen, maar ik wilde even een paar dagen rust. Ik heb me zo enorm verveeld :@ Het is idd ook nooit goed.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:42:23 #218
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164468502
VA baby binnenboord! Top, elke dag is er één en hopelijk na t weekend naar huis..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164468641
Vandaag kregen we een nieuw dak dus allemaal mensen over de vloer. Ik heb me opgesloten in de slaapkamer :@ zo geen zin in vreemde mensen. Toen ze klaar waren en ik beneden kwam zat alles onder de modder en vriend was niet thuis dus ik heb even gestofzuigd en gedweild 8)7
Kan nu niet meer opstaan, maar zitten heb ik ook al te veel gedaan (au stuitje) dus ik vond het wel even best :P
pi_164468793
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:41 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Geniet van het vervelen en zoek een leuke serie om nog te volgen en om lekker bij te relaxen op de bank. Ik had hetzelfde en heb er spijt van gehad ;) En misschien toch proberen een boek te lezen, misschien lekker op een terras ofzo? Ik weet t, dit zijn allemaal dingen waar je geen zin in hebt, maar geloof me, straks verlang je ernaar ;)
Serie volgen lukt mij alleen samen met man, anders ben ik binnen 5 minuten afgeleid. En idd, ik wil nu juist leuke dingen doen nu het nog kan en ook vooral met vriendinnen uit eten en terras pakken enzo alleen kost dat zo veel energie dat ik dat ook niet al te vaak kan doen. Gisteren nog wel lekker pizza gegeten met een vriendin en daarna thuis taart gehaald en die opgegeten _O- ze hadden geen nagerecht bij de pizzeria _O-
pi_164469787
Als ik die dagen van verveling in mijn verlof toch eens over kon doen. O+ Maar dat is achteraf makkelijk praten, ik was ook vreselijk ongeduldig. :D

V_A, wat fijn! Op naar de 30 weken en hopelijk nog een heel stuk verder!

Ondanks een vorige bevalling met een boel 'gedoe' (ruggenprik, persweeën bij 8 cm, vacuüm, knip) en veel verschillende mensen aan mijn bed, kijk ik er wel positief op terug. Ik denk dat het grootste probleem ook niet heel droog de handelingen zelf zijn, maar de manier waarop er met je gecommuniceerd / omgegaan wordt. Wat dat betreft kijk ik er positief op terug en ben ik van plan ook dit keer col vertrouwen weer in het ziekenhuis te bevallen, wederom zonder uitgebreid bevalplan. Het is vooral belangrijk dat je jezelf zo prettig mogelijk voelt, en of dat met bevalplan van 5 kantjes of met (misschien naïef) vertrouwen is is alleen aan jouzelf. ^O^

Ik denk trouwens dat ik plopjes voel. O+

Room, wat een tof nieuws! O+
pi_164469841
Ik hoop ook dat Marjo inmiddels aan het babyknuffelen is O+

En dat de skippybal bij Fieder zijn werking doet!

VA goed nieuws dat baby nog binnenboord is .. nu nog die stomme harde buiken weg! :(

O ennondanks 2 koters verveel ik me ook dood :') ... ben niet zo'n seriekijker of ja ..iig niet die ziggo aanbiedt. En wij hebben niet zo'n hippe tv waar netflix op kan of een laptoo ofzo.. sowieso vind ik die series bij netflix ook niks. Dus vooral lezen hier ^O^. Laat mij maar gewoon fijn voor de baby zorgen en zodra het bloedverlies weer een beetje binnen de perken is voor het huishouden. Ik kijk daar echt enorm naar uit!

Room wat een fijn nieuws!
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:55:45 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164470371
quote:
Jongens wat doen jullie in jullie verlof? Huishouden is redelijk op orde, ga niet meer doen dan nodig want dat kost te veel energie/harde buiken/frustratie. Boek lezen/leren voor de opleiding/film kijken is geen optie want ik heb echt 0 concentratie en vergeet het direct weer. Dorp in vind ik te druk (toeristen... Brrr) en afspreken met vriendinnen doe ik maar af en toe ook behoefte aan een dag rust. Maar ja, op die dagen verveel ik mij dus dood tis ook nooit goed
Ik haal weinig uit deze blog, maar misschien jij wel?
http://www.me-to-we.nl/21(...)rlof-wel-leuk-maken/

Boek lezen is mij ook al die maanden niet gelukt, maar heb nu toch gister een boek gekocht. Erg laagdrempelig zodat ik er snel in zit, want concentratie is hier ook die van een eendagsvlieg.

Ja, en ik kijk a-l-l-e-s van de Olympische Spelen :')

Straks ga ik met een vriestasje met ijsjes naar de hardloopclub. Mijn vriend ophalen en veel bekenden zien en sja... aangezien het weer is opgeknapt kunnen ze wel een ijsje gebruiken na het lopen. Wel weer even op de fiets. Een barreltje (mama fiets komt wel), dus ben telkens bang dat ik er doorheen zak :D En nee, ik voel me belabberd, maar ga tóch omdat ik weet dat ik ervan opknap :)

Welkom trouwens aan Duckie en de partner van... (nick ff kwijt)!
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:02:12 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164470545
quote:

Nestelen. Wassen. Strijken. Dagdromen. Dutjes. Surfen op internet. Naaien. Breien. Bakken. Series bingen. Legpuzzels maken....

Ik mis mijn eerste verlof wel een beetje, dit keer gaat duidelijk veel minder rustig zijn :').
KuikenGuppy
pi_164470964
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nestelen. Wassen. Strijken. Dagdromen. Dutjes. Surfen op internet. Naaien. Breien. Bakken. Series bingen. Legpuzzels maken....

Ik mis mijn eerste verlof wel een beetje, dit keer gaat duidelijk veel minder rustig zijn :').
Dat ja! Heb wat boeken gelezen, gehaakt en Call the Midwife gekeken <3. Kon ook niets anders want het was wekenlang 30 graden.
Ik kijk ook al naar mijn verlof uit nu, maar ivm verhuizing rond de kerst is het zo'n bende in huis :'( En dan kan ik me niet concentreren op leuke dingen. Morgen peuter maar weer eens uitlenen om de boel op rode te krijgen dus.
pi_164470981
Room wat mooi nieuws! O+

Deze hele zwangerschap is drukker dan de vorige, slapen is overrated volgens onze peuter.

Ik heb vandaag al de hele dag een opgeblazen gevoel, alsof mn buik te klein is ofzo... voelt niet heel prettig. Zal wel weer groei aankomen. :P
S. 2014
J. 2016
pi_164471173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:55 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik haal weinig uit deze blog, maar misschien jij wel?
http://www.me-to-we.nl/21(...)rlof-wel-leuk-maken/

Boek lezen is mij ook al die maanden niet gelukt, maar heb nu toch gister een boek gekocht. Erg laagdrempelig zodat ik er snel in zit, want concentratie is hier ook die van een eendagsvlieg.

Ja, en ik kijk a-l-l-e-s van de Olympische Spelen :')

Straks ga ik met een vriestasje met ijsjes naar de hardloopclub. Mijn vriend ophalen en veel bekenden zien en sja... aangezien het weer is opgeknapt kunnen ze wel een ijsje gebruiken na het lopen. Wel weer even op de fiets. Een barreltje (mama fiets komt wel), dus ben telkens bang dat ik er doorheen zak :D En nee, ik voel me belabberd, maar ga tóch omdat ik weet dat ik ervan opknap :)

Welkom trouwens aan Duckie en de partner van... (nick ff kwijt)!
Geschreven door iemand die volgens mij zelf nooit zwanger is geweest _O- teennagels lakken? Het lukt mij niet eens meer om alle 10 de tenen in 1 keer te knippen joh _O-
Het huis is wel schoner dan toen ik nog werkte met al die harde buiken. Al kan dat nog veel netter maar daar heb ik dan weer geen zin in/kracht voor. Ik ga niet meer op m'n knieën met een tandenborstel de voegen borstelen, dat gaat echt niet meer.

Bakken kan ik idd wel weer een keer gaan doen, al het handwerk kan ivm fibromyalgie niet helaas.

We hebben een brief gekregen dat onze kleine man is aangenomen op de kinderopvang O+ Ik ben wel blij dat jullie daar ooit mee kwamen, anders was ik een paar weken voordat hij er heen moest er eens heen gaan bellen :+ al zijn er hier volgens mij geen wachtlijsten.
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:39:51 #228
269689 crew  Viv
pi_164471621
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:22 schreef Nazil het volgende:
Ik ga niet meer op m'n knieën met een tandenborstel de voegen borstelen, dat gaat echt niet meer.
Deed je dat voorheen wél dan? -O-
pi_164471696
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Jij bent ook al zo'n vielslel die dat niet deed? Highfive!
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:44:12 #230
269689 crew  Viv
pi_164471765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Jij bent ook al zo'n vielslel die dat niet deed? Highfive!
Ik dacht altijd dat met een tandenborstel schoonmaken een grapje was (of een straf), wist niet dat mensen dat écht uit zichzelf deden. :@
pi_164471801
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat met een tandenborstel schoonmaken een grapje was (of een straf), wist niet dat mensen dat écht uit zichzelf deden. :@
Was een grap toch? :o
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:47:04 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164471868
Dan hoop ik voor die mensen een elektrische tandenborstel :o
pi_164472490
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee joh dat was een grapje _O- ik en huishouden is een grote grap :') ik zou niet weten hoe ik voegen schoon krijg _O-
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:06:43 #234
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164472603
Ik doe de voegen in de douche wel met een tandenborstel :X maar wel multitaskend tijdens t intrekken van mn haarmasker :')
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:09:30 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164472743
Ik heb zo'n HG spuitbus 'schimmel en voegenreiniger'. Spuit daar de boel mee in en ga dan douchen en spoel het schoon. Schoonmaken voor luierds :P

(Gaf ik daar nu een schoonmaaktip? :o )
pi_164472774
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:06 schreef sproetjes het volgende:
Ik doe de voegen in de douche wel met een tandenborstel :X maar wel multitaskend tijdens t intrekken van mn haarmasker :')
+1 :D
pi_164472799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:06 schreef sproetjes het volgende:
Met alleen een tandenborstel of gebruik je er ook iets van scnoonmaakspul bij? Serieuze vraag want ik weet dus echt niet hoe ik die krengen schoon krijg :@ Ik schaam mij dood voor de kraam straks
pi_164473003
Ik doe het met doucheschoonmaakmeuk waar ik.ook de glazen douchewand mee schoonmaak.
Maar sinds ik zwanger ben mag ik dat niet meer doen van mijn vriend, dus doet hij het nu :')
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:15:40 #239
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164473092
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:10 schreef Nazil het volgende:

[..]

Met alleen een tandenborstel of gebruik je er ook iets van scnoonmaakspul bij? Serieuze vraag want ik weet dus echt niet hoe ik die krengen schoon krijg :@ Ik schaam mij dood voor de kraam straks
Ik doe t ongeveer zoals quoi, maar dan tot voor kort met een "gewone" badkamerreiniger vd action. Nu heb ik cillit bang badkamer antikalk shizzle want dat was de bom volgens mijn ouders ( :') ) omdat ik dus niet meer zo tevreden was over die reiniger vd action ivm kalk die ik toch niet meer zo lekker van de douchedeur afkreeg. Ik ga t morgen voor t eerst uitproberen dus dan kan ik wel laten weten of t echt goed werkt :')
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:15:53 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_164473102
Ik betaal iemand 150 euro per maand om al die dingen voor me op te lossen :')
disclaimer
pi_164473209
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:15 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ik doe t ongeveer zoals quoi, maar dan tot voor kort met een "gewone" badkamerreiniger vd action. Nu heb ik cillit bang badkamer antikalk shizzle want dat was de bom volgens mijn ouders ( :') ) omdat ik dus niet meer zo tevreden was over die reiniger vd action ivm kalk die ik toch niet meer zo lekker van de douchedeur afkreeg. Ik ga t morgen voor t eerst uitproberen dus dan kan ik wel laten weten of t echt goed werkt :')
Dat spul mocht ik van mijn moeder ( :')) niet meer gebruiken omdat de tegels en het chroomwerk ervan naar de knoppen gaat. En dat klopt ook want van 1 knop van de douchedeur is het chroom afgebladderd. En sindsdien durf ik niet meer met al dat smerige spul schoon te maken. Heb wel van Jemako antikalk spul alleen meestal ben ik daar te lui voor. Wij hebben ontzettend kalkhoudend water, daar valt niet tegenop te poetsen.
Het liefst zou ik ook een schoonmaakster hebben :')

-edit- volgens mij was het trouwens antikal waar m'n moeder het over had en niet cillitbang. Dat ik ook door antikal de deurknop verpest heb.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:21:10 #242
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164473279
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:18 schreef Nazil het volgende:

[..]

Dat spul mocht ik van mijn moeder ( :')) niet meer gebruiken omdat de tegels en het chroomwerk ervan naar de knoppen gaat. En dat klopt ook want van 1 knop van de douchedeur is het chroom afgebladderd. En sindsdien durf ik niet meer met al dat smerige spul schoon te maken. Heb wel van Jemako antikalk spul alleen meestal ben ik daar te lui voor. Wij hebben ontzettend kalkhoudend water, daar valt niet tegenop te poetsen.
Het liefst zou ik ook een schoonmaakster hebben :')
Noooo en ik kreeg t juist van mijn ouders omdat t wel veilig was voor de kranen enzo :') dan mssn toch maar hg halen..
pi_164473301
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:21 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Noooo en ik kreeg t juist van mijn ouders omdat t wel veilig was voor de kranen enzo :') dan mssn toch maar hg halen..
zie mijn edit :p
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:22:37 #244
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164473328
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:21 schreef Nazil het volgende:

[..]

zie mijn edit :p
Ik zag t haha :D gelukkig
pi_164473351
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:22 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ik zag t haha :D gelukkig
Laat mij weten of 't werkt ;)
pi_164473360
Azijn tegen kalk joh! Lekker goedkoop:)
En HG schimmelspul.

En de tandenborstel voor mijn tanden. (Zonder azijn en hg, maar met colgate).
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:24:25 #247
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164473378
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:23 schreef Nazil het volgende:

[..]

Laat mij weten of 't werkt ;)
I will!
Overigens ben ik verre van poetswonder verder :') ik doe wat moet en echt niet meer als dat dus i maak me ook wel eens druk om de kraam straks :')
pi_164473445
Wij laten in oktober onze badkamer verbouwen en hebben extra grote tegels (= minder voegen) uitgekozen. :7
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:32:19 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164473615
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:27 schreef Selvaria het volgende:
Wij laten in oktober onze badkamer verbouwen en hebben extra grote tegels (= minder voegen) uitgekozen. :7
Slim om daar op te letten! Ik had iets met van die kleine mozaïek tegeltjes in gedachten voor een volgend huis, maar misschien dat ik daar nu toch van af ga zien :+.
KuikenGuppy
pi_164473786
Ik spuit het ook in met azijn. Wel even alle ramen open en goed luchten anders ga ik van mijn gaatje. Even in laten trekken en dan afspoelen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')