abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:45:46 #126
269689 crew  Viv
pi_164456232
Welkom _Duckietje_ en PiperMaru! w/

Gisteravond controle bij de vk gehad, alles was prima. O+ Moet wel volgende week een prik halen omdat ik Rhesus D-negatief ben en de baby positief. En ik heb sinds afgelopen maandag stekende buikpijn bij het lopen, samen met de vk geconcludeerd dat het om bandenpijn gaat doordat de baby nu flink gaat aankomen. Wel irritant zeg! Snel doorlopen voordat het stoplicht weer rood is, is al genoeg om het te triggeren. En als het eenmaal pijnlijk is, helpt rustig lopen niet, alleen stilstaan. }:|
pi_164456389
Selv, you and me both :').
pi_164456783
*O* Zet hem op Marjolijntje! Wat fijn dat je vk zo achter je staat en er voor je is <3 Jij kunt het, alle kracht, liefde en licht toegewenst!

En ik ben ook benieuwd naar Veruca. :) Hopelijk blijft haar babytje nog een paar weken binnen groeien..
pi_164456936
Oeh, zet 'm op Marjolijn!
pi_164457983
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 10:09 schreef PiperMaru het volgende:
Ja hoi! Ik ontlurk ook maar eens want lees al zo lang met jullie mee dat ik me een soort voyeur begin te voelen! Ik ben de vriendin van Little_Acorn, UD 1 oktober. Mag ik als partner ook meeposten?
Had jij hier niet al eens eerder gepost?
Of was dat misschien een ander topic :D. Je nickname komt me bekend voor.

Succes Marjolijntje :s).
pi_164458705
F5 voor Marjolijntje!

Oh jongens, ik voel m'n kind al af en toe O+
pi_164459020
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 12:48 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Had jij hier niet al eens eerder gepost?
Of was dat misschien een ander topic :D. Je nickname komt me bekend voor.

Ja, in het kinderkamertopic was dat :)
pi_164459022
Marjolijn spannend hoor! hopelijk hebben jullie een goede keuze gemaakt samen over het wel of niet thuisblijven. Heel veel succes.

Ik heb zoveel last van hormonen moet om alles huilen zelfs nu ik lees dat marjolijn zover is. En van de week had Lisa(4) mij uitgelachen omdat ik moest huilen aangezien ik mijn schoenen nergens kon vinden. Ze was dit super trots aan het vertellen tegen mijn vriend en ook dat ik nog harder moest huilen toen ik bedacht dat ze buiten stonden omdat ik ermee in de poep had gestaan ;(
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:19:50 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_164459049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 13:08 schreef WupWup het volgende:
F5 voor Marjolijntje!

Oh jongens, ik voel m'n kind al af en toe O+
oh da's al snel zeg O+
disclaimer
pi_164459687
We blijven thuis :) had ik hier nog niet gemeld geloof ik. Net flink gewandeld (en twee eieren uitgebroed :+ ) en nu ff douchen.
Krampen worden naarder, dus gaat de goede kant op hier. Wel geregeld dat F. opgehaald wordt door opa en oma straks. Hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken.

Verder ego hoor en slecht bijgelezen :o
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164459705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 13:19 schreef Sam1993 het volgende:
Marjolijn spannend hoor! hopelijk hebben jullie een goede keuze gemaakt samen over het wel of niet thuisblijven. Heel veel succes.

Ik heb zoveel last van hormonen moet om alles huilen zelfs nu ik lees dat marjolijn zover is. En van de week had Lisa(4) mij uitgelachen omdat ik moest huilen aangezien ik mijn schoenen nergens kon vinden. Ze was dit super trots aan het vertellen tegen mijn vriend en ook dat ik nog harder moest huilen toen ik bedacht dat ze buiten stonden omdat ik ermee in de poep had gestaan ;(
_O-
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:44:58 #137
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164459812
Oh wat fijn Marjolijntje!
Sam ik moest ook lachen :') maar wel herkenbaar haha

Hier zo blij met mijn man, beste vriendin en mams die mij alle drie een seintje geven dat er een babyshower wordt georganiseerd door een andere vriendin en wanneer t waarschijnlijk gaat plaatsvinden omdat ze weten dat ik gestressed word van zulke verassingen. Helemaal nu icm met hormonen. Ik wist wel dat t zou gebeuren maar nu weet ik ook wanneer O+ (en de rest denkt nog gewoon mooi dat ik iig niks weet over wanneer het is).
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:45:36 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164459824
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 13:39 schreef Marjolijntje het volgende:
Verder ego hoor en slecht bijgelezen :o
Foei, dat is wel verplicht tijdens je bevalling!

Succes, je kunt het O+! Een geniet van de kennismaking!
KuikenGuppy
pi_164460070
Marjolijntje, wat fijn dat je thuis kunt bevallen, dat wilde je zo graag! Zet 'em op!

Sproetjes, leuk een babyshower! En fijn dat je je nu een beetje kunt voorbereiden!

Wij zijn nu bezig met het bevalplan. Hoe denken jullie over de oxytocine-injectie direct na de geboorte gegeven om de placenta geboren te laten worden? Ik weet dat het hier al eerder ter sprake is geweest maar weet niet meer precies wat en hoe. Afgelopen afspraak met de gynaecoloog (we bevallen in het zkh) kwam het - n.a.v. het bevalplan - kort ter sprake dat we niet wisten of we dat wel willen en werd er al heel snel gezegd dat er geen enkele goede reden is om het niet te doen. Tijdens de Samen Bevallen cursus zei de cursusleidster dat ze er beter even mee kunnen wachten ipv nadat het kind eruit is direct toe te dienen, maar ik weet niet meer precies waarom dat het advies was :') (en ik heb niet eens pregnancy brain, kun je nagaan) Iets met het op gang komen van de bv en meer last van naweeën ofzo? In principe zijn we voor zo min mogelijk ingrijpen maar ik weet niet of het waard is om hierover de strijd aan te gaan. Maar alleen al het feit dat het zo gepusht wordt, geeft me een rotgevoel.
pi_164460425
Fijn dat je thuis kan blijven marjolijn!

Ik dacht hier begrijpen jullie mij wel maar nee ook allemaal gewoon lachen hè haha

Ow en moeders voor moeders bah. Adem in tijdens het overgieten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_164460648
Marjolijntje ik vind het zo spannend O+ ben heel blij voor je dat het op jouw manier kan
pi_164461085
Ik had in mijn bevalplan staan dat ik geen oxytocine injectie wilde, eigenlijk zonder specifieke reden. Geen zin in naweeën als het niet nodig is en ik wil de natuur zo veel mogelijk haar gang laten gaan (misschien dan toch twee specifieke redenen :P). Nadat ik mijn plan met de VK heb besproken heb ik het er toch weer uitgehaald. Mijn grootste angst is namelijk overmatig bloedverlies en zo'n injectie gaat het bloedverlies tegen en zorgt voor de geboorte van de placenta. Dan telt mijn angst toch zwaarder dan de natuur (op dat vlak) zijn gang laten gaan.
Overigens wil ik heel graag thuis bevallen en de VK vertelde dat zij eigenlijk standaard de injectie geeft bij een thuisbevalling, omdat ze graag wil dat we ook thuis kunnen blijven na de bevalling en niet met de ambulance afgevoerd hoeven worden. Ik heb het dus maar uit mijn plan gehaald. Mocht het toch een ziekenhuisbevalling worden, dan kaart ik het nog even aan.
pi_164461235
Piper toevallig dat ik afgelopen week ook het bevalplan heb afgesproken en die spuit was voor mij ook een dingetje.

We hebben nu afgesproken dat hij alleen gezet wordt bij overmatig bloedverlies of als de placenta na een kwartier er nog niet is. Zo geven we mijn lijf toch een kans om het zelf te fixen. Soort compromie dus ^O^
pi_164461429
Ik weet eigenlijk niet eens wat ik vorige keer allemaal gehad heb besef ik me nu :@ ik had een infuus en af en toe werd daar wat ingespoten maar geen idee... moet ik daarvoor mijn ziekenhuisdossier opvragen?
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:25:58 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_164461435
Ik kreeg voor ik er erg in had de oxytocine al via mijn infuus. Heb geen enkele nawee ervaren of issues met borstvoeding. Ik sta er dus niet negatief tegenover verder. Mijn placenta kwam zelfs met dat shot niet heel makkelijk los en mijn baarmoeder kromp ook wat langzaam, maar ik heb geen rare bloedingen gehad.
disclaimer
pi_164461528
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:17 schreef Mies_poes het volgende:
Ik had in mijn bevalplan staan dat ik geen oxytocine injectie wilde, eigenlijk zonder specifieke reden. Geen zin in naweeën als het niet nodig is en ik wil de natuur zo veel mogelijk haar gang laten gaan (misschien dan toch twee specifieke redenen :P). Nadat ik mijn plan met de VK heb besproken heb ik het er toch weer uitgehaald. Mijn grootste angst is namelijk overmatig bloedverlies en zo'n injectie gaat het bloedverlies tegen en zorgt voor de geboorte van de placenta. Dan telt mijn angst toch zwaarder dan de natuur (op dat vlak) zijn gang laten gaan.
Overigens wil ik heel graag thuis bevallen en de VK vertelde dat zij eigenlijk standaard de injectie geeft bij een thuisbevalling, omdat ze graag wil dat we ook thuis kunnen blijven na de bevalling en niet met de ambulance afgevoerd hoeven worden. Ik heb het dus maar uit mijn plan gehaald. Mocht het toch een ziekenhuisbevalling worden, dan kaart ik het nog even aan.
Maar je kunt toch ook eerst proberen of de placenta geboren wordt door de borstvoeding?
pi_164461793
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:29 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Maar je kunt toch ook eerst proberen of de placenta geboren wordt door de borstvoeding?
Oh ja, dat was het, baby hapt aan, lijf maakt oxytocine en dat is de impuls om de placenta geboren te laten worden. Toch? Dan zou het wel een goed compromis zijn om 10-15 minuten te wachten. Nog maar eens bespreken thuis, Little_Acorn heeft natuurlijk het laatste woord hierin :) Denk ook weer niet dat zij er een halszaak van wil maken eigenlijk.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:40:42 #148
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164461889
Idd, en dan is het fijner als het lichaam het goed zelf aanmaakt ipv de synthetische variant.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:43:03 #149
269689 crew  Viv
pi_164461973
Ik moet me daar ook nog over inlezen. Oxytocine is dan wel geregistreerd als geneesmiddel om de baarmoeder te laten samentrekken en zo postpartum bloedingen te voorkomen, maar volgens de productinformatie geef je dat ná de geboorte van de placenta. :?
pi_164462517
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:29 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Dat kan nog weleens lang gaan duren, want ik wil de baby niet aanleggen, maar op mijn buik leggen zodat ze zelf omhoog moet kruipen om de borst te vinden O+ kan binnen twintig minuten gevonden zijn, maar kan ook zomaar een uur duren.
Mijn vk neemt geen risico bij een thuisbevalling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')