abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164426769
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als dat zo is zou hij natuurlijk geen kort geding aanspannen...
Aangezien volgens de geruchten niets is vastgelegd kan hij dat natuurlijk glashard ontkennen aangezien het nu wel uit zijn systeem zal zijn.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_164426839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:19 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Aangezien volgens de geruchten niets is vastgelegd kan hij dat natuurlijk glashard ontkennen aangezien het nu wel uit zijn systeem zal zijn.
Een week ongeveer, in de haren langer.
Blowen is heftiger zit zeker maand in je bloed.
pi_164426887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:37 schreef MichaelScott het volgende:
Wellicht een witte neus gehaald en uit angst voor een dopingschandaal naar huis gestuurd?
Hoe lang blijft dat eigenlijk in je bloed? Hij hoefde pas 9 dagen later weer in actie te komen, misschien dat hij dan weer "schoon"was geweest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_164426965
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoe lang blijft dat eigenlijk in je bloed? Hij hoefde pas 9 dagen later weer in actie te komen, misschien dat hij dan weer "schoon"was geweest.
Dat kan wel . In de vrije tijd 2x niet aanwezig bij controle is geen probleem, de 3e keer is het pas schorsing
pi_164427002
Ah twee topics over hetzelfde onderwerp, goed idee :Y
  donderdag 11 augustus 2016 @ 14:31:26 #56
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_164427033
Yuri is letterlijk Vegeta. Zn lengte, haarlijn, hoofdvorm, schouders, etc. komen allemaal perfect overeen.

graag op anoniem
pi_164427048
Waarom zou men trouwens een dopinggeval in de doofpot willen stoppen?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 14:31:56 #58
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_164427049
graag op anoniem
pi_164427055
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:31 schreef topdeck het volgende:
Yuri is letterlijk Vegeta. Zn lengte, haarlijn, hoofdvorm, schouders, etc. komen allemaal perfect overeen.

[ afbeelding ]
Zoveel haar heeft Yuri anders niet meer tegenwoordig.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Trouwste user 2022 donderdag 11 augustus 2016 @ 15:06:43 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_164427916
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:51 schreef Ulx het volgende:
Maar goed, ik had van Gelder dus graag goud zien winnen waarna hij geridderd zou worden door de koning. En dat hij dan met een kratje bier bij het paleis aan zou komen om die samen met Willem-Alexander soldaat te maken.
Met van Vollenhoven op piano. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 11 augustus 2016 @ 15:17:10 #61
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_164428205
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

De Bond vindt zichzelf en hun regeltjes belangrijker dan de sporter. Dat is duidelijk.
De bobo's hoeven niets te presteren.

So what dat Yuri van Gelder een zuiplap is en een training mist? Hij speelt niet vals en hooguit zichzelf ermee. Hij is geen synchroonzwemmer of strandvolleyballer die anderen kan benadelen. En kom nou niet aan met verhalen over nachtrust: als je suiker bent boor je miet op de spelen.

Hij was een rolmodel: van cokejunk tot medaillewinnaar, en een omhooggevallen HBO Topsportmanagement klojo stuurt hem weg omdat hij zichzelf belangrijker vindt dan de regels.
Het is om te kotsen.
De reden dat die regels zijn opgesteld is om de veiligheid van de sporters te kunnen garanderen. Als jij zomaar het sporters dorp verlaat en ergens in een nabije buurt in de problemen komt. Wie wordt er dan verantwoordelijk gehouden ?
pi_164428408
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:17 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

De reden dat die regels zijn opgesteld is om de veiligheid van de sporters te kunnen garanderen. Als jij zomaar het sporters dorp verlaat en ergens in een nabije buurt in de problemen komt. Wie wordt er dan verantwoordelijk gehouden ?
O ja, het zijn kleine kinderen die sporters. Niet gewend aan de boze buitenwereld.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 15:32:06 #63
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_164428713
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

O ja, het zijn kleine kinderen die sporters. Niet gewend aan de boze buitenwereld.
Nee, het gaat om schadeclaims en rechtszaken die volgen als de sporters iets overkomt buiten het Olympisch dorp. Niet om de betutteling van volwassen sporters.
pi_164428864
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Nee, het gaat om schadeclaims en rechtszaken die volgen als de sporters iets overkomt buiten het Olympisch dorp. Niet om de betutteling van volwassen sporters.
Er is helemaal geen regelgeving... Er staan wat niet bindende afspraken op papier mbt het wel of niet mogen verlaten van het olympisch dorp en het bezoeken van het HHH...
pi_164428968
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is helemaal geen regelgeving... Er staan wat niet bindende afspraken op papier mbt het wel of niet mogen verlaten van het olympisch dorp en het bezoeken van het HHH...
Hoezo zijn die afspraken niet bindend?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 15:43:57 #67
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_164429094
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of die afspraken nou wel of niet bindend zijn richting de sporters, Team NL moet garanderen dat de sporters veilig zijn. Als sporters het dorp in en uit lopen zoals ze willen, kunnen ze dat niet meer garanderen. Ik weet dat Nederlanders het niet zo op de regeltjes hebben en ze al snel iets als betuttelend zien, maar dat strenge beleid is er puur voor juridische indekking.
pi_164429136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik leg het misschien verkeerd uit maar het is van de categorie "liever niet"...
Het is inderdaad de vraag of ze duidelijk zijn, vandaar ook het kort geding. Maar die afspraken zijn verder wel bindend. Sporters zitten daar niet alleen maar door hun goede prestaties, het is dus vrij logisch dat er eisen verbonden worden aan deelname.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_164429213
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:45 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Het is inderdaad de vraag of ze duidelijk zijn, vandaar ook het kort geding. Maar die afspraken zijn verder wel bindend. Sporters zitten daar niet alleen maar door hun goede prestaties, het is dus vrij logisch dat er eisen verbonden worden aan deelname.
Van Gelder overtrad de regels. Maar wat staat er precies in die regels?

'Atletenovereenkomst heeft geen waarde tijdens Spelen'

[ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 11-08-2016 15:56:33 ]
pi_164429901
quote:
Gatverdamme, wat een tenenkrommende bloed verkarnemelkende managementbabbel staat er in die regels.
pi_164430065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:43 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Of die afspraken nou wel of niet bindend zijn richting de sporters, Team NL moet garanderen dat de sporters veilig zijn. Als sporters het dorp in en uit lopen zoals ze willen, kunnen ze dat niet meer garanderen. Ik weet dat Nederlanders het niet zo op de regeltjes hebben en ze al snel iets als betuttelend zien, maar dat strenge beleid is er puur voor juridische indekking.
Je bent toch geen gevangene van NOC?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2016 16:21:24 ]
  Trouwste user 2022 donderdag 11 augustus 2016 @ 16:23:37 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_164430165
Het topic bloedt een beetje dood.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164430309
Nou, vooruit...

quote:
Wegsturen Yuri van Gelder kan grootste blunder uit Olympische geschiedenis blijken

Het was het IOC zelf dat onlangs duidelijk maakte, hoe zwaar de sanctie van uitsluiting van atleten aan de Spelen in Rio eigenlijk is. Na eerder besloten te hebben, dat alle Russische sporters werden uitgesloten van de Olympische wedstrijden, kwam men te elfder ure terug op dat besluit.

IOC president Thomas Bach vertelde op een persconferentie over de uitgebreide worsteling, die leidde tot het alsnog toelaten van Russische atleten op de Spelen. Let wel: ondanks dat deze atleten mogelijk onderdeel zijn van een door de Russische staat georganiseerd dopingprogramma, dat zijn weerga in de sportgeschiedenis niet kent. Kennelijk is het uitsluiten van een sporter aan de Olympische Spelen zo’n zware sanctie, dat zelfs een land dat geinstitutionaliseerd vals speelt, gewoon mee mag doen.

En dat is een interessant gegeven.

Immers turner Yuri van Gelder werd door de Nederlandse chef de mission, Maurits Hendriks, deze week wel uitgesloten van deelname aan de ringenfinale aanstaande maandag. Waar het IOC de Russen vergevingsgezind was, toonde het Nederlandse NOC/NSF in de persoon van Hendriks geen enkel mededogen. Van Gelder werd van de Spelen verwijderd. Niet na een doping schandaal. Maar na een avondje stappen. En nog wat klein leed.

Morgen staat Van Gelder in Nederland voor de kort geding rechter. Hij wil alsnog afdwingen, dat hij mee mag doen aan de finale in Rio. En vooralsnog lijkt hij een sterke zaak te hebben. NOC/NSF en Maurits Hendriks hebben een heleboel uit te leggen. Er is helaas geen speciale Olympische wet, waar sporters zich aan moeten houden en die voor de rechter morgen een leidraad kan zijn bij zijn oordeelsvorming. De rechter moet het doen met het contract dat Yuri net als alle andere Nederlandse Olympiërs heeft getekend met de NOC/NSF. Hieraan staat vooral dat de sporters zich netjes moeten gedragen.

Wat niet in het contract staat is, wanneer de zwaarste sanctie – uitsluiting van deelname – wordt toegepast en welk gedrag daarvoor aanleiding is. Ook staat er niet in hoeveel waarschuwingen een sporter krijgt, alvorens hij naar huis wordt gestuurd. Eigenlijk is er helemaal niets geregeld in de overeenkomst tussen NOC/NSF en de individuele sporters.

En dat is juridisch verwijtbaar aan de zijde van NOC/NSF. Waar in Nederland iedere werknemer beschermd wordt tegen bijvoorbeeld een baas die je zomaar op staande voet ontslaat (dat mag niet) lijkt de Olympische sporter vogelvrij. Vooral omdat de de onderlinge verhouding in de overeenkomst tussen partijen niet goed geregeld is. Dit terwijl sporters hun deelname aan de spelen toch vooral aan hun eigen talent en harde arbeid te danken hebben en de NOC/NSF vooral een faciliterende rol heeft. Het maken van een sluitende en heldere overeenkomst is daar belangrijk onderdeel van.

Wat we weten is dat Van Gelder het Olympisch dorp heeft verlaten en een bezoek heeft gebracht aan het Holland Heineken House. Daar drinken vele sporters dagelijks onder luid gejuich van NOC/NSF officials menig biertje. Dat is namelijk het hele concept van biersponsor Heineken. Dat het drinken van alcohol wordt gekoppeld aan de prestaties van topatleten. NOC/NSF heeft daar als het gaat om sponsoring kennelijk geen problemen mee. Diezelfde avond is Van Gelder downtown Rio in gegaan. En hij kwam pas zeer laat terug in het dorp. Daarbij zou hij andere sporters wakker hebben gemaakt. En ook zou hij een training hebben gemist. Niet goed voor het topsportklimaat aldaar.

Allemaal verwijtbaar dus. En dat zal ook de kort geding rechter morgen beamen. Reden voor gepaste sancties tegen Van Gelder. Daarover bestaat geen twijfel. Minimaal een formele berisping, of mogelijk zelfs verbanning uit het Olympische dorp. Grote vraag is of uitsluiting van de finale, waar de kleine Van Gelder 13 jaar iedere dag voor heeft getraind, in dit geval echter een proportionele straf is. En die kwestie zal de rechter morgen moeten adresseren.

Mij lijkt dat als ter zitting geen nieuwe, zwaarwegende, feiten worden gepresenteerd, de straf voor van Gelder disproportioneel is. Het is voor Maurits Hendriks te hopen, dat er meer aan de hand is. Bijvoorbeeld het gebruik van doping of drugs. Dat zou uitsluiting rechtvaardigen. Of fysiek geweld waaraan Van Gelder zich schuldig heeft gemaakt. Of andere strafbare feiten. In dat geval lijkt het wegsturen van een atleet de enige juiste maatregel. En staat Hendriks in zijn recht. Er is in juridische zin sprake van proportionaliteit.

Maar een uit de hand gelopen avondje stappen (ondermeer bij de eigen sponsor) op deze wijze straffen – zonder dat er sprake is van genoemde ernstige omstandigheden – en een atleet zijn enige kans op deelname aan een Olympische finale ontnemen, lijkt niet redelijk en billijk. En dat zijn de twee belangrijkste juridische criteria op basis waarvan een Nederlandse rechter het besluit van Hendriks uiteindelijk zal beoordelen. NOC/NSF zal dus met een goed verhaal moeten komen. Kan men dat niet, dan zou Yuri wel eens gelijk kunnen krijgen. Met alle gevolgen van dien.

Een avondje stappen is dan een crisis van formaat geworden. De grootste blunder uit de vaderlandse Olympische geschiedenis staat dan op naam van Maurits Hendriks.
Quotenet

quote:
Karaktermoord Yuri van Gelder is buiten proporties

Ik word al enkele dagen heen en weer geslingerd in de 'affaire Yuri van Gelder'. Omdat ik op de website van Yuri in ‘Team Van Gelder’ als ondersteunend journalist werd vermeld, wisten de media me wel te vinden. Tot uit Duitsland en België trokken ze aan de bel.

Door de hectiek kreeg ik een déjà vu-gevoel. Het deed me denken aan mijn tijd als dagbladjournalist. De mooiste periode uit mijn loopbaan. Maar dit is wel anders. Je moet ineens een wereldwijde affaire mede aansturen. Iedereen wil het naadje van de kous weten en de meesten geloofden niet dat ik ook niet veel meer wist. In ieder geval niet meer kón zeggen. Op basis van routine overleefde ik potentieel hachelijke situaties, zoals dinsdagmiddag live op Radio 1.

Laatste contact
Contact met Yuri is er sinds zondagavond 19.30 uur Nederlandse tijd niet meer geweest. Ja, toen was het voorval al gebeurd (zaterdag- op zondagnacht), maar Yuri repte er niet over in het digitale contact van dat moment. Hij was goedgemutst voor zover je dat uit een Whatsapp-gesprekje kan afleiden. Vol met smileys. 'Opgelucht. Grote Spanning. Maar we zitten in de finale. Volgende week maandag knallen!!!!' Daar kan je maar twee conclusies aan verbinden. Of Yuri heeft de situatie ernstig onderschat. Of TeamNL (Maurits Hendriks en Hans Gootjes) heeft het ernstig overschat.

Naar de waarheid blijft het gissen en speculeren. Ook ik moet het vooralsnog doen met het persbericht van TeamNL en de speculaties in diverse media. Yuri was de afgelopen dagen ook voor mensen uit zijn begeleidingsteam onbereikbaar. Het gat waarin hij terecht is gekomen, is kennelijk een bodemloze put. Ik weet absoluut niet wat er is gebeurd dus houd ik mijn oordeel in tegenstelling tot treinladingen vol zogenoemde 'deskundigen' voor me. Wanneer je niet weet wat er is gebeurd, kun je niet oordelen. Voor heel veel anderen is dat kennelijk geen belemmering, maar dat is nu eenmaal een Hollandse kwaal. We hebben 17 miljoen bondscoaches tijdens voetbaltoernooien. 17 miljoen ploegleiders tijdens de Tour. En nu ook ineens 17 miljoen mensen die zondagnacht in het olympisch dorp kennelijk als vlieg op de muur zaten.

Geen schoonheidsprijs
De wijze waarop TeamNL het wegsturen van Yuri in het nieuws heeft gebracht, verdient niet de schoonheidsprijs. Amateuristisch, knullig, eenzijdig, stom, gebaseerd op drijfzand. Je mag je bovendien ook afvragen waarvoor Maurits Hendriks in Rio is. Volgens mij ook om de sporters te beschermen. En zeker in het geval Yuri moest Hendriks weten dat Yuri extra aandacht nodig had. Het was namelijk nota bene Hendriks die in 2010 met succes heeft bemiddeld bij het conflict tussen Yuri en de turnbond na het WK in Rotterdam. Maurits kan het dus wel, maar in Rio was hij onverbiddelijk.

Wat er ook is gebeurd, de gevolgen voor Yuri op zowel sportief als persoonlijk vlak, staan in geen enkele verhouding tot een nachtje stappen, een paar biertjes drinken en mogelijk ook wat al te luidruchtig zijn bed opzoeken. Ik zou de topsporters niet de kost willen geven die tijdens evenementen wel eens uit de band springen. Zo meldde Erben Wennemars deze week meer dan eens dat hij zelfs op Olympische Spelen wel eens op stap is geweest en buiten het olympisch dorp nachten heeft doorgebracht. Met wie, dat liet hij in het midden.

Ik heb het tijdens de Spelen van 1996 in Atlanta trouwens met eigen ogen kunnen constateren. Sporters, nog in competitie, die een glaasje bier dronken in het Holland House. En zelfs met een blikje Heineken in de hand met een papieren wikkel er omheen door het olympisch dorp liepen. Sporters van alle landen. Maar dat leverde geen enkele commotie op. De delegatieleiders knepen de ogen even dicht. Topsporters zijn ook maar mensen. En was het niet Jan Raas die tijdens klassiekers in koers wel eens een bidonnetje met bier achterover sloeg?

Hakblok
Het heeft er ook alle schijn van, dat Maurits Hendriks en Hans Gootjes zich nu pas realiseren wat ze hebben veroorzaakt. Beiden zwijgen tot nu toe namelijk als het graf. Als Yuri in de fout is gegaan, op welke wijze dan ook, dan moeten ze hem daarvoor ter verantwoording roepen. Zonder meer. Maar de vrijwel definitieve karaktermoord die nu is gepleegd, is buitenproportioneel. Een fikse reprimande, ‘huisarrest’ of eventueel een boete was om meerdere redenen beter op zijn plaats geweest.

Voor Yuri zijn de gevolgen dan niet onverbiddelijk. De onrust binnen TeamNL blijft binnen de perken, maar ook Maurits Hendriks en Hans Gootjes komen enigszins in de luwte. Ik durf nu wel te beweren dat beiden intussen enorm veel spijt hebben. Ook zij hebben namelijk hun hoofd op het hakblok gelegd.
BD

Schaamteloos gejat uit het andere topic... :P
pi_164430910
Wat een nare rotstreek heeft men Van Gelder geflikt. Zelfs al wint hij het geding, dan wat?
pi_164431567
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:31 schreef Ulx het volgende:
Waarom zou men trouwens een dopinggeval in de doofpot willen stoppen?
Omdat dit negatieve publiciteit is (voor teamNL), obvious toch?

Maar als NOC NSF echt een (potentieel aanstaande) positieve dopingtest wilde voorkomen, dan zou Yuri geen kortgeding aanspannen want dan komt het uit (of we moeten heel ver door willen redeneren)
pi_164431839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat dit negatieve publiciteit is (voor teamNL), obvious toch?

Maar als NOC NSF echt een (potentieel aanstaande) positieve dopingtest wilde voorkomen, dan zou Yuri geen kortgeding aanspannen want dan komt het uit (of we moeten heel ver door willen redeneren)
Hoe negatief gaat de publiciteit zijn als Van Gelder gelijk krijgt van de rechter?

De hele wereld is al op de hoogte van deze zaak.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 17:09:16 #77
28033 Pek
je moet wat
pi_164431889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:42 schreef Ulx het volgende:
Wat een nare rotstreek heeft men Van Gelder geflikt. Zelfs al wint hij het geding, dan wat?
Dan gaat hij toch niet de finale doen. Hij is officieel afgemeld en er is al een (franse) vervanger aangewezen, die gaan ze echt niet vertellen: toch maar niet, joh.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Trouwste user 2022 donderdag 11 augustus 2016 @ 17:18:04 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_164432180
Hij hangt sowieso.

donderdag 11 augustus 2016 @ 17:18:40 #79
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_164432200
En dan mag hij weer terug, wat dan? Dit lijkt me nou niet bepaald een optimale voorbereiding. Veel medaillekansen heeft 'ie dan denk ik niet.

Maar ik snap wel dat hij het nog probeert.

[ Bericht 10% gewijzigd door richolio op 11-08-2016 17:25:24 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_164432261
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:09 schreef Pek het volgende:

[..]

Dan gaat hij toch niet de finale doen. Hij is officieel afgemeld en er is al een (franse) vervanger aangewezen, die gaan ze echt niet vertellen: toch maar niet, joh.
Maar dan heeft het NOC-NSF wel een heel groot probleem. Dan is iemand onterecht weggestuurd. Met een simpel "Foutje bedankt" komen ze denk ik niet weg.
pi_164432991
Hij is geknakt, maar hij wilt nog wel mee doen met de finale.
Vat nog een biertje en huil jezelf in slaap joh.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 18:23:49 #82
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_164434120
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:06 schreef tong80 het volgende:

[..]

Met van Vollenhoven op piano. _O_

en Margriet die zingt, dan is het helemaal compleet
*O*
Non possumus non loqui
pi_164434255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:23 schreef Knip het volgende:

[..]

en Margriet die zingt, dan is het helemaal compleet
*O*
Dat is het pas met Irene die een boom knuffelt erbij!
pi_164434438
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:42 schreef Ulx het volgende:
Dan kan hij met de uitspraak naar het sporttribunaal CAS. Zij kunnen besluiten om hem toch in de finale te laten optreden.
pi_164436881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mee eens, alleen wat slordig als hij bij terugkomst in het Olympisch dorp zo luidruchtig is dat hij andere atleten uit de slaap haalt. Ik noem maar een scenario. Dan zou de uitsluiting weer terecht zijn. Benieuwd wat de rechter er van vindt in elk geval.
Dat heeft hij inderdaad gedaan. Daarna verdommen op de training te komen.
En bovenstaande is die week daarvoor al eerder gebeurd en heeft hij al een waarschuwing voor gehad. Hij blijft het op zoeken.

Maar ik neem het hem niet kwalijk. Ondanks al zijn kwaliteiten is het een junkie. Niets meer, niets minder. Geheel terecht dat hij weg is van de OS. Een junk die kans maakt op goud, voor je het weet wordt er een parallel gemaakt met de TdF.
pi_164437895
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:45 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]
Geheel terecht dat hij weg is van de OS. Een junk die kans maakt op goud
Hoezo mag een ex-'junkie' geen goud winnen? Mooi teken dat je terug kunt komen toch?

Of hoort hij gewoon in de goot voor de rest van zijn leven?
  Moderator donderdag 11 augustus 2016 @ 20:23:00 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164438158
dat boeit mij ook niet zo maar een sporter die trainingen mist omdat hij zijn roes uit ligt te slapen wordt maar heel weinig geaccepteerd

dat zijn collega's wakker geworden zijn toen hij thuiskwam of dat hij een biertje is gaan pakken boeit mij niet zo heel veel maar s'avonds een man, s'ochtends een man

trainingen, trainers en al die shit kosten gewoon geld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_164438272
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mee eens, alleen wat slordig als hij bij terugkomst in het Olympisch dorp zo luidruchtig is dat hij andere atleten uit de slaap haalt. Ik noem maar een scenario. Dan zou de uitsluiting weer terecht zijn. Benieuwd wat de rechter er van vindt in elk geval.
Moet een rechter zich wel bemoeien met dit sport zaken?
pi_164438328
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:26 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Als van Gelder zich aandient bij de rechter met een kort geding zal hij wel moeten lijkt me. Hij zal toch ja of nee moeten zeggen.
pi_164438405
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:23 schreef sp3c het volgende:
dat boeit mij ook niet zo maar een sporter die trainingen mist omdat hij zijn roes uit ligt te slapen wordt maar heel weinig geaccepteerd

dat zijn collega's wakker geworden zijn toen hij thuiskwam of dat hij een biertje is gaan pakken boeit mij niet zo heel veel maar s'avonds een man, s'ochtends een man

trainingen, trainers en al die shit kosten gewoon geld
Hij ging bij de hoofdsponsor langs. Laat dat nou net Heineken zijn.

's Avonds een spons,'s morgens een dweil.
Maar dan mist hij een training, so what? Laat hem lekker. Hij haalde met dat gedrag de finale. Geef de man een boete of zo als de regels gevolgd moeten worden.
pi_164438625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:26 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Ja, d'r lijkt sprake van willekeur. Laat de rechter maar kijken naar dit soort dingen.

Over vier jaar krijgen de sporters enorme lijsten met verboden en verplichtingen mee en is er voor de sporters complete drooglegging.

En de bobo's nemen nog ern slok nadat er een medaille gewonnen wordt. Maar de sporter niet.

Dat zie je aankomen.
pi_164438739
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja, d'r lijkt sprake van willekeur. Laat de rechter maar kijken naar dit soort dingen.

Over vier jaar krijgen de sporters enorme lijsten met verboden en verplichtingen mee en is er voor de sporters complete drooglegging.

En de bobo's nemen nog ern slok nadat er een medaille gewonnen wordt. Maar de sporter niet.

Dat zie je aankomen.
Yup. 1 en 1 is 2.
  Moderator donderdag 11 augustus 2016 @ 20:40:59 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164438786
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar dan mist hij een training, so what? Laat hem lekker. Hij haalde met dat gedrag de finale. Geef de man een boete of zo als de regels gevolgd moeten worden.
je helemaal mee eens hoor laat hem lekker maar hij moet wel gewoon naar zijn trainingen waar mensen op hem zitten te wachten

je kunt de man ook niet blijven waarschuwen
pi_164438836
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hij krijgt BETAALD om te sporten, sponsoren betalen veel geld, je hebt een A-status, je hebt een voorbeeld functie. Die jongen wordt betaald en krijgt veel, om te mogen sporten, daar horen dat wat omgangsvormen en regels bij.. Hij moet ook eens hand in eigen boezem steken, als je zo'n verleden hebt dan moet je al oppassen..

En daarnaast, welke topsporter gaat er nou volle bak op stap na zo'n prestatie, dat doet afbreuk aan je herstel.
pi_164438952
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:40 schreef sp3c het volgende:

je kunt de man ook niet blijven waarschuwen
Hoezo niet? Hij haalt de finale toch ondanks trainingen missen en bier zuipen.

Wat is belangrijker? Het ego van de chef d'equipe of de prestaties van Van Gelder?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2016 20:47:35 ]
pi_164439078
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:42 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Hij krijgt BETAALD om te sporten, sponsoren betalen veel geld, je hebt een A-status, je hebt een voorbeeld functie. Die jongen wordt betaald en krijgt veel, om te mogen sporten, daar horen dat wat omgangsvormen en regels bij.. Hij moet ook eens hand in eigen boezem steken, als je zo'n verleden hebt dan moet je al oppassen..

En daarnaast, welke topsporter gaat er nou volle bak op stap na zo'n prestatie, dat doet afbreuk aan je herstel.
Als NOC NSF dit niet naar buiten had gebracht, had zijn voorbeeldfunctie geen schade opgelopen
  Moderator donderdag 11 augustus 2016 @ 20:49:07 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164439082
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat is belangrijker? Het ego van de chef d'equipe of de prestaties van Van Gelder?
omdat het veel geld kost om de man in Rio te krijgen, daar mag je wat voor terug verwachten
pi_164439100
quote:
17s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als NOC NSF dit niet naar buiten had gebracht, had zijn voorbeeldfunctie geen schade opgelopen
Klopt, maar misschien beschermen ze hem wel.. Misschien zat zijn neus vol coke.
We weten het verder niet, maar lijkt mij niet dat hij naar huis moet voor 1 biertje.
pi_164439125
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Misschien was hij anders wel een gouden medaille waardig geweest ipv als achtste (officieel zevende omdat die gast een dubbele beenbreuk opliep) de finale inkomen
pi_164439149
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:49 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Klopt, maar misschien beschermen ze hem wel.. Misschien zat zijn neus vol coke.
We weten het verder niet, maar lijkt mij niet dat hij naar huis moet voor 1 biertje.
eens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')