Dat zal de tijd moeten gaan leren als er meer bekend wordt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:15 schreef Wombcat het volgende:
Het lijkt mij vooral dat het de reden is. Waarbij ze niet in detail willen gaan op wat er precies gebeurt is, maar een klein tipje van de sluier oplichten.
Ik lees net dat hij een advocaat in de arm heeft genomen...quote:Vooral omdat Van Gelder de maatregel lijkt te accepteren, geeft voor mij aan dat er echt wel iets gebeurt is wat niet door de beugel kan. Anders stond Van Gelder nu al wel uitgebreid jankend voor de camera om zijn onschuld aan te tonen. Wat staat er op zijn website?
Het zegt alles.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zegt verder niet zoveel in mijn ogen.
Als je de palmares en maatstaf van Hendriks ernaast legt dan is het al snel op "grove wijze"...quote:
We gaan het zien. Het is dezelfde advocaat die hem eerder verdedigd heeft en een schadeclaim tegen de turnbond in zou gaan dienen, die nooit ingediend is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zal de tijd moeten gaan leren als er meer bekend wordt.
[..]
Ik lees net dat hij een advocaat in de arm heeft genomen...
Klopt. We gaan het verder wel zien. Maar het geeft wel aan dat ook Yuri het er niet mee eens is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
We gaan het zien. Het is dezelfde advocaat die hem eerder verdedigd heeft en een schadeclaim tegen de turnbond in zou gaan dienen, die nooit ingediend is.
Of dat-ie ze niet allemaal op een rijtje heeft.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar het geeft wel aan dat ook Yuri het er niet mee eens is.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of dat-ie ze niet allemaal op een rijtje heeft.
Het is niet Hendriks die hiertoe op heeft aangestuurd. Hij voerde uit als chef. De rest is weer speculatief.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je de palmares en maatstaf van Hendriks ernaast legt dan is het al snel op "grove wijze"...
Het is maar net wat je eigen perceptie is.
Dat lijkt mij vrij duidelijk gezien zijn verleden rond het WK2010.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of dat-ie ze niet allemaal op een rijtje heeft.
De uitspraken zijn wel van hem.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:36 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het is niet Hendriks die hiertoe op heeft aangestuurd. Hij voerde uit als chef. De rest is weer speculatief.
Klopt.quote:En als het een zaak wordt gaan we het meemaken.
Yuri lijkt ook niet aangeslagen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
Ziet er fris en vitaal uit voor een man met een migraine aanval
De balans begint steeds meer in het nadeel van Hendriks en co uit te slaan...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:47 schreef StaceySinger het volgende:
Volgens Dijkstra erkende Yuri dat hij een paar biertjes gedronken had om zijn finaleplaats de vieren.
De lezing van de sportman is dat hij om 03.30 uur terug was bij het Olympisch dorp.
Er is nog geen sporter die er iets over heeft gezegd, alleen een coach die erover heeft geklaagd, maar iedereen lijkt hier zeker te weten dat-ie iedereen zijn nachtrust aanzienlijk heeft gestoord.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:56 schreef Greys het volgende:
Half vier luidruchtig terugkomen lijkt me nog meer storend voor de andere sporters dan zes uur.
Zul je zien dat er iemand om 0600 is gaan slaapwandelen en krijgt Yuri de schuld.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:56 schreef Greys het volgende:
Half vier luidruchtig terugkomen lijkt me nog meer storend voor de andere sporters dan zes uur.
Als ik sporter was, zou ik me er ook niet tegenaan gaan bemoeien. Leid alleen maar afquote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is nog geen sporter die er iets over heeft gezegd, alleen een coach die erover heeft geklaagd, maar iedereen lijkt hier zeker te weten dat-ie iedereen zijn nachtrust aanzienlijk heeft gestoord.
en dit - “Hij moest binnen een uur zijn spullen pakken en vertrekken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
De balans begint steeds meer in het nadeel van Hendriks en co uit te slaan...
Niemand weet iets zeker.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is nog geen sporter die er iets over heeft gezegd, alleen een coach die erover heeft geklaagd, maar iedereen lijkt hier zeker te weten dat-ie iedereen zijn nachtrust aanzienlijk heeft gestoord.
Yuri van Gelder: bekentenis cocaïnegebruik was smoestwitter:MeneerBint twitterde op woensdag 10-08-2016 om 11:58:53Hier speelde Gootjes ook al zo'n fijne rol: https://t.co/1aSd007HkR #Yuri reageer retweet
Verbaast dat je echt aangezien dit kennelijk bij Yuri zelf vandaan zou komen? Verbaast het je dan dat hij het verhaal in zijn eigen voordeel vertelt?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
dat is de basis van een goede gatequote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Niemand weet iets zeker.
Ik ook niet. Vandaar het woord 'lijkt'
En zoals bij bijna elke betrapte drinker zal ook bij Yuri zijn herinnering wel minder erg zijn dan de werkelijkheid.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:47 schreef StaceySinger het volgende:
De lezing van de sportman is dat hij om 03.30 uur terug was bij het Olympisch dorp.
Team NL moet verder, ondanks alle media aandacht moeten ze hier geen energie meer aan besteden en dat doen ze volgens mij goedquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Verbaast dat je echt aangezien dit kennelijk bij Yuri zelf vandaan zou komen? Verbaast het je dan dat hij het verhaal in zijn eigen voordeel vertelt?
Hebben we al een gatename?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:03 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is de basis van een goede gate
Er is juist niets ergers dan geen herinnering hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En zoals bij bijna elke betrapte drinker zal ook bij Yuri zijn herinnering wel minder erg zijn dan de werkelijkheid.
Zeker. Het is al genoeg De Grote Van Gelder Show zo.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:03 schreef komrad het volgende:
[..]
Team NL moet verder, ondanks alle media aandacht moeten ze hier geen energie meer aan besteden en dat doen ze volgens mij goed
vandaag een paar gouden medailles en het wordt vanzelf stil rondom Yuriquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker. Het is al genoeg De Grote Van Gelder Show zo.
zal wel een kort geding wordenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die NOS uitzending was om 11 uur Nederlandse tijd toch?:)quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het HHH is 40km van het OS dorp, dat is al minimaal 1 uur taxi in Rio.
Daar is hij na NOS uitzending dus hoogstens een uur geweest tot 1:00u , blijft er tot 3.30u niet zoveel tijd over als je nog 40 km en uur in de taxi terug moet naar dorp.
een uurtje in die nachtclub,meer zal het niet geweest zijnquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Daar is hij na NOS uitzending dus hoogstens een uur geweest tot 1:00u , blijft er tot 3.30u niet zoveel tijd over als je nog 40 km en uur in de taxi terug moet naar dorp.
genoeg voor een paar snuifjes en een buisje ghbquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
een uurtje in die nachtclub,meer zal het niet geweest zijn
daar gaat het toch waarschijnlijk niet over: blijkbaar was het door eerdere incidenten nodig een geen-alcohol afspraak te maken met hem. En heeft de topsporter geen zin zich aan afspraken te houdenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:56 schreef Greys het volgende:
Ik vind het wat vreemd eerlijk gezegd. Het is wel heel toevallig dat deze 2 elkaar zo ineens tegen het lijf lopen op een willekeurige parkeerplaats.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:47 schreef StaceySinger het volgende:
Erik Dijkstra sprak Yuri van Gelder langs de snelweg
Alle pogingen van journalisten ten spijt, het was Erik Dijkstra uit Bergen die dinsdag als een van de eerste een reactie van Yuri van Gelder wist te ontfutselen over zijn plotselinge vertrek uit Rio.
Dijkstra was dinsdagmiddag op een parkeerplaats langs de A2 even aan het bijkomen van een migraineaanval toen hij plots van Gelder naast zijn auto zag staan. Hij trok de stoute schoenen aan en stelde Yuri de vraag die heel ‘sportminnend’ Nederland bezig houdt. “Wat is er die avond in Rio gebeurd?”.
Volgens Dijkstra erkende Yuri dat hij een paar biertjes gedronken had om zijn finaleplaats de vieren.
Hij zou niet de hele nacht doorgehaald hebben maar een groot gedeelte in de taxi hebben doorgebracht door de lange afstanden in Brazilië.
Volgens Dijkstra was Yuri erg beduusd van het hele gebeuren. “Hij moest binnen een uur zijn spullen pakken en vertrekken. Zijn vriendin had even geen paspoort bij de hand en kon om die reden niet mee. Yuri realiseerde zich dat hij niet had moeten drinken maar hij had deze heftige maatregel niet voorzien”.
[ afbeelding ]
http://www.hartvannederla(...)er-langs-de-snelweg/
Lijkt mij ook idd.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:56 schreef Greys het volgende:
Waarom loopt van Gelder op parkeerplaatsen langs de snelweg bij auto's van andere mannen rond te hangen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:47 schreef StaceySinger het volgende:
Dijkstra was dinsdagmiddag op een parkeerplaats langs de A2 even aan het bijkomen van een migraineaanval toen hij plots van Gelder naast zijn auto zag staan.
Dat klinkt echt als een weloverwogen beslissing waar men moeite mee had...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en dit - “Hij moest binnen een uur zijn spullen pakken en vertrekken.
En 40 km is wat overdrevenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Begint rond 23:30u meestal, duurt een uur, nog tijdje napraten na uitzending, door medewerker NOS naar dorp gebracht, vanuit daar naar HHH gegaan met taxi,quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:09 schreef noodgang het volgende:
[..]
Die NOS uitzending was om 11 uur Nederlandse tijd toch?:)
Die 40 km noemde ze bij NOS.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:14 schreef noodgang het volgende:
[..]
En 40 km is wat overdreven
[ afbeelding ]
Op naar goud!quote:YURI VAN GELDER NEEMT ADVOCAAT IN ARMEN
'Jammer dat Van Gelder al thuis is'
Yuri van Gelder heeft een advocaat ingeschakeld. Cor Hellingman staat de turner bij nadat Van Gelder maandag door TeamNL werd uitgesloten van verdere deelname aan de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.
Hellingman stond Van Gelder in 2010 ook al bij. Toen werd de turner door de turnbond uit de selectie voor het Wereldkampioenschap gezet. Hellingman laat aan het Brabants Dagblad weten dat hij ‘contact heeft met Van Gelder, sinds vandaag zijn advocaat is en druk aan het werk is’.
Jammer dat Van Gelder al thuis is
Volgens Guido Hahn, sport- en rechtdeskundige, was het voor Van Gelder gunstiger geweest als hij niet direct terug was gevlogen naar Nederland, omdat hij dan in Rio een procedure had kunnen starten. ‘Maar hij kan nog steeds naar een Nederlandse rechter’, vertelt Hahn. ‘De burgerlijke rechter is daarvoor bevoegd. Ook bij het CAS kan alsnog een procedure gestart worden. Dan moet als eerste een interne procedure worden doorlopen bij het NOC*NSF. Tenzij daar geen tijd meer voor is, dan zou het CAS de zaak op mogen pakken.'
Of Van Gelder daadwerkelijk in beroep gaat tegen de beslissing van het NOC*NSF, is nog niet bekend. Gisteren liet sport- en rechtdeskundige Antoine Duval al op BNR weten dat Van Gelder in beroep kan gaan bij het sporttribunaal CAS en dat dan de finale zelfs nog haalbaar zou kunnen zijn.
Wie weet blijken die gehaktstaven wel het wondermiddel! #marignalgainsquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:30 schreef Greys het volgende:
Ik geloof niet dat hij nog in de finale zal willen verschijnen en echt in beroep gaat. Zal wel voor de show zijn, zal me niks verbazen als hij veel te blij is dat ie thuis is. En hij heeft intussen vast al te veel benzinepompgehaktstaven zitten vreten op schimmige parkeerplaatsen.
moet dit leuk zijn ofzo ?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:30 schreef Greys het volgende:
En hij heeft intussen vast al te veel benzinepompgehaktstaven zitten vreten op schimmige parkeerplaatsen.
Nee Tuurlijk niet. Die man heeft er 12 jaar op gewacht en keihard getraind. Die gaat veel liever gehaktstaven naar binnen drukken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:30 schreef Greys het volgende:
Ik geloof niet dat hij nog in de finale zal willen verschijnen en echt in beroep gaat. Zal wel voor de show zijn, zal me niks verbazen als hij veel te blij is dat ie thuis is. En hij heeft intussen vast al te veel benzinepompgehaktstaven zitten vreten op schimmige parkeerplaatsen.
Ja. Of bier drinken en roken. Kennelijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee Tuurlijk niet. Die man heeft er 12 jaar op gewacht en keihard getraind. Die gaat veel liever gehaktstaven naar binnen drukken.
nooit geweten, lekker verhaalquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:03 schreef StaceySinger het volgende:
Yuri van Gelder: bekentenis cocaïnegebruik was smoestwitter:MeneerBint twitterde op woensdag 10-08-2016 om 11:58:53Hier speelde Gootjes ook al zo'n fijne rol: https://t.co/1aSd007HkR #Yuri reageer retweet
Dat voor jou dit een onmogelijkheid is dat soms mensen na een inspanning een uitlaatklep nodig hebben betekend nog steeds niet dat dit zo schadelijk is voor deze topsporter.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Of bier drinken en roken. Kennelijk.
En een finale halenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Of bier drinken en roken. Kennelijk.
Nee joh. Eet dan maar lekker een banaan. Anders ben je geen TOPSPORTERquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat voor jou dit een onmogelijkheid is dat soms mensen na een inspanning een uitlaatklep nodig hebben betekend nog steeds niet dat dit zo schadelijk is voor deze topsporter.
Er is wel een tijdsverschil met Rio.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Begint rond 23:30u meestal, duurt een uur, nog tijdje napraten na uitzending, door medewerker NOS naar dorp gebracht, vanuit daar naar HHH gegaan met taxi,
Uur of vijf verschil, dacht ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:39 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Er is wel een tijdsverschil met Rio.23:30 hier is een stuk eerder daar.
Ja precies. Genoeg tijd dus voor Yuri om uit te gaan als hij om 3:30 daar pas weer terug was.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Uur of vijf verschil, dacht ik.
23:30 hier zou dan 18:30 daar zijn.
Maandagquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:46 schreef Nostalgist het volgende:
Joh.. Zou er dan echt een rechtzaak komen? Zaterdag is de finale toch? Mag wel snel gebeuren dan..
Verplicht er 2 eten en dan ook nog 1 zure citroen erbij de nieuwe regel van het NOC, en anders kun je op het vliegtuig naar huis.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee joh. Eet dan maar lekker een banaan. Anders ben je geen TOPSPORTER
Dat vul je zelf in. Ik zeg nergens dat dit voor mij een onmogelijkheid is. Sterker nog, misschien is een biertje drinken best wel goed voor hem. Maar dan had hij vooraf niet akkoord moeten gaan met afspraken en voorwaarden dat hij dat niet mag. Zo simpel is het. Kan ie na afloop janken, maar dat had ie vooraf moeten doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat voor jou dit een onmogelijkheid is dat soms mensen na een inspanning een uitlaatklep nodig hebben betekend nog steeds niet dat dit zo schadelijk is voor deze topsporter.
waar staat dat hij geen biertje mag drinken ?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat vul je zelf in. Ik zeg nergens dat dit voor mij een onmogelijkheid is. Sterker nog, misschien is een biertje drinken best wel goed voor hem. Maar dan had hij vooraf niet akkoord moeten gaan met afspraken en voorwaarden dat hij dat niet mag. Zo simpel is het. Kan ie na afloop janken, maar dat had ie vooraf moeten doen.
En dat zeer uitgebreid gaat vieren in het HHHquote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:54 schreef komrad het volgende:
Zou wel een topshow worden als we nog een beroepszaak krijgen, Yuri vervolgens terugvliegt naar Rio om te turnen en een medaille meeneemt
Wat gaan we nog meer pakken buiten twee keer fietsen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:07 schreef komrad het volgende:
[..]
vandaag een paar gouden medailles en het wordt vanzelf stil rondom Yuri
Daar was Jeffrey Wammes heen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:11 schreef riazop het volgende:
Dezelfde parkeerplaats die Gerard Joling ook bezoekt?
Nog een keer fietsenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Wat gaan we nog meer pakken buiten twee keer fietsen?
Geen idee, ik heb de afspraken die hij gemaakt heeft niet gelezen. Volgens de Telegraaf zijn die afspraken wel gemaakt, maar of dat geloofwaardig is, weet niemand.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waar staat dat hij geen biertje mag drinken ?
Nou hebben we al veel voorwaarden gezien maar die dingen waar jij het over hebt staan er nergens expliciet in. Dat er wat vage regels zijn waarmee de bobo's hem eruit gebonjourd hebben is veel triester.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat vul je zelf in. Ik zeg nergens dat dit voor mij een onmogelijkheid is. Sterker nog, misschien is een biertje drinken best wel goed voor hem. Maar dan had hij vooraf niet akkoord moeten gaan met afspraken en voorwaarden dat hij dat niet mag. Zo simpel is het. Kan ie na afloop janken, maar dat had ie vooraf moeten doen.
19:30u uitzending klaar, napraten en terugbrengen naar dorp is het al snel 21:00u, Uur in de taxi, nog wat eten, ben je rond 23:30u in HHH.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:43 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja precies. Genoeg tijd dus voor Yuri om uit te gaan als hij om 3:30 daar pas weer terug was.
ik heb dat contract gelezen - geen woord te vinden over alcohol.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb de afspraken die hij gemaakt heeft niet gelezen. Volgens de Telegraaf zijn die afspraken wel gemaakt, maar of dat geloofwaardig is, weet niemand.
In de officiële verklaring stond dat hij alcohol heeft genuttigd en de regels op grove wijze heeft geschonden. Of dat door het bier was (lijkt me vrij aannemelijk maar dat komt nog wel uit) of door het schenden van een afspraak maakt eigenlijk niet zo veel uit. Er waren regels. HIJ heeft ze geschonden, HIJ heeft het (helaas en wederom) voor zichzelf verpest.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Er is van alle kanten sprake van dat van Gelder persoonlijke afspraken heeft gemaakt met de bond. Dat lijkt heel waarschijnlijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik heb dat contract gelezen - geen woord te vinden over alcohol.
Ah oke. Ik denk alleen in goud.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:51 schreef noodgang het volgende:
[..]
Met wat geluk van Dijk en vd Breggen bij de dames, Tommeke bij de mannen
ja en binnen een uur moest hij vertrekkenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou hebben we al veel voorwaarden gezien maar die dingen waar jij het over hebt staan er nergens expliciet in. Dat er wat vage regels zijn waarmee de bobo's hem eruit gebonjourd hebben is veel triester.
Er schijnen individuele afspraken met Yuri gemaakt te zijn over alcohol drinken. Mijn bron is echter een post in dit topic ergensquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik heb dat contract gelezen - geen woord te vinden over alcohol.
Nog steeds users die over een enkel biertje pratenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Hij heeft het toegegeven. Tenzij hij wéér een bekentenis in gaat trekken, lijkt me een alcoholtest niet nodig. Hoe luidruchtig luidruchtig is, kunnen we zo niet zeggen, maar het lijkt me logisch dat het niet een een wat te hard dichtgeslagen deur gaat.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:54 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja en binnen een uur moest hij vertrekken
is er een alcohol test gedaan ?
hij was wat luidruchtig hebben ze het over - of liep hij gewoon wat te zingen ?
is geen antwoordquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:52 schreef Greys het volgende:
[..]
In de officiële verklaring stond dat hij alcohol heeft genuttigd en de regels op grove wijze heeft geschonden. Of dat door het bier was (lijkt me vrij aannemelijk maar dat komt nog wel uit) of door het schenden van een afspraak maakt eigenlijk niet zo veel uit. Er waren regels. HIJ heeft ze geschonden, HIJ heeft het (helaas en wederom) voor zichzelf verpest.
"Gewoon wat te zingen", midden in de nacht in het Olympisch dorp.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:54 schreef StaceySinger het volgende:
hij was wat luidruchtig hebben ze het over - of liep hij gewoon wat te zingen ?
Nogmaals, jij en ik, ondanks het feit dat je het tegendeel beweert, kunnen niet zwart op wit gezien hebben wat er allemaal afgesproken is. Dat kunnen we dus niet aantonen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
is geen antwoord
waar staat zwart op wit dat hij geen biertje mag drinken ?
Dus een recidivist moet harder gestraft worden als iemand die de eerste keer een fout maakt wat een amerikaanse logica.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:54 schreef sp3c het volgende:
ik vind het heel zwaar bestraft hoor maar van Gelder is nu eenmaal een recidivist
Flauw. Dit. Want je weet dat ik die regels niet uit mijn mouw kan trekken. Maar zie mijn vorige post. Lijkt me duidelijk. Alcohol werd genoemd in de officiële verklaring.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
is geen antwoord
waar staat zwart op wit dat hij geen biertje mag drinken ?
alles na 'moet' zit je erbij te verzinnen, reageer ik niet opquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus een recidivist moet harder gestraft worden als iemand die de eerste keer een fout maakt wat een amerikaanse logica.
Kennen we in Nederland ook in sommige gevallen hoorquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus een recidivist moet harder gestraft worden als iemand die de eerste keer een fout maakt wat een amerikaanse logica.
dan moet je mijn woorden niet verdraaien, ik schrijf dat ik het contract gelezen hebquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Er is van alle kanten sprake van dat van Gelder persoonlijke afspraken heeft gemaakt met de bond. Dat lijkt heel waarschijnlijk.
Jij weet niet of die afspraken gemaakt zijn en al helemaal niet wat daar in staat. Het is dus een leugen als je zegt dat allemaal gelezen te hebben
Zo simpel is dat niet. Net zoals een werkgever en verkoper niet allerlei willekeurige eisen aan een overeenkomst kunnen stellen geldt dit ook voor het NOC. Een rechter kan hierover eventueel uitspraak doen. Een rechter trekt zichzelf sowieso niets van hahaha wat een domme lul yolo lekker voor hem eigen schuld trololo gejank aan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Het algemene contract of degene van Yuri zelf met daarin/daarbij de eventuele aanvullende afspraken die met hem persoonlijk zijn gemaakt?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dan moet je mijn woorden niet verdraaien, ik schrijf dat ik het contract gelezen heb
mij meteen van leugens betichten is een soort stoot onder de gordel
ik lees daar ook in dat het alcohol nuttigen niet de grove schending van de regels inquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:00 schreef Greys het volgende:
Anders had er in de verklaring wel gestaan "Hij heeft alcohol genuttigd en omdat hij daarmee geen énkele regel heeft overtreden is er niks aan de hand en nemen we nog een bitterbal", ipv "alcohol genuttigd en op grove wijze regels geschonden".
Dan moet je maar eerlijk de discussie ingaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dan moet je mijn woorden niet verdraaien, ik schrijf dat ik het contract gelezen heb
mij meteen van leugens betichten is een soort stoot onder de gordel
We zullen zien.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:01 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Zo simpel is dat niet. Net zoals een werkgever en verkoper niet allerlei willekeurige eisen aan een overeenkomst kunnen stellen geldt dit ook voor het NOC. Een rechter kan hierover eventueel uitspraak doen. Een rechter trekt zichzelf sowieso niets van hahaha wat een domme lul yolo lekker voor hem eigen schuld trololo gejank aan.
Kan ook. Ik denk zelf dat zowel de alcohol als het gevolg beiden overtredingen waren.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik lees daar ook in dat het alcohol nuttigen niet de grove schending van de regels in
dat hij dronken was komt er nog bovenom
Ja, want van een topsporter die naar de OS gestuurd wordt verwachten dat hij niet 's nachts op stap gaat (wat prestaties negatief kan/zal beïnvloeden) en daarbij ook nog andere sporters stoort in hun nachtrust is ook zo onredelijk.. Een rechter gaat hier natuurlijk meteen een streep door zetten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:01 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Zo simpel is dat niet. Net zoals een werkgever en verkoper niet allerlei willekeurige eisen aan een overeenkomst kunnen stellen geldt dit ook voor het NOC. Een rechter kan hierover eventueel uitspraak doen. Een rechter trekt zichzelf sowieso niets van hahaha wat een domme lul yolo lekker voor hem eigen schuld trololo gejank aan.
Precies, en feit blijft dat hij na al die jaren vol met ellende een olympische ringenfinale (!) had geturnd als hij zich gewoon normaal gedragen had. Eigen stomme schuld dus.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Feit blijft dat hij regels heeft overtreden en dat zelf heeft toegegeven.
zoals toen hij cocaïnegebruik toegaf, uit tests bleek dat dit niet zo was een de bond TEGEN de afspraken in alsnog wereldkundig maakte dat hij weer gebruikt had?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:03 schreef Greys het volgende:
[..]
We zullen zien.![]()
In het geval van Yuri met zijn eerdere toegegeven fouten lijkt het me geen 'willekeurige eis' als ze hem mee hebben laten doen op voorwaarde dat hij geen alcohol of drugs zou gebruiken.
Eeuwig zonde. En ergens heel sneu. Voor hem omdat hij zichzelf kennelijk niet onder controle heeft en voor iedereen ook die tijd en geld in hem geïnvesteerd had.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, en feit blijft dat hij na al die jaren vol met ellende een olympische ringenfinale (!) had geturnd als hij zich gewoon normaal gedragen had. Eigen stomme schuld dus.
En het gaat niet over een enkel biertje.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nogmaals, jij en ik, ondanks het feit dat je het tegendeel beweert, kunnen niet zwart op wit gezien hebben wat er allemaal afgesproken is. Dat kunnen we dus niet aantonen.
al zijn het er tien. Kan prima als je tien dagen later pas weer op moetquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:08 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
En het gaat niet over een enkel biertje.
Je bent turner?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
al zijn het er tien. Kan prima als je tien dagen later pas weer op moet
Hij ging afkicken in Schotland van helemaal niets, bedoel je?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
zoals toen hij cocaïnegebruik toegaf, uit tests bleek dat dit niet zo was een de bond TEGEN de afspraken in alsnog wereldkundig maakte dat hij weer gebruikt had?
En je lijkt net als vele anderen hier niet te beseffen dat de bond van te voren alles kan eisen. Sporters willen naar de os dus die zullen met alles akkoord gaan. Walgelijke praktijken
Je haalt nu wat dingen door elkaar wel, maar verder heb je gelijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij ging afkicken in Schotland van helemaal niets, bedoel je?
En hij zat toneel te spelen toen hij jankend zijn fouten op tv live zat toe te geven?
Jeetje. Geef de man een Oscar. Dan zitten er hele andere draadjes los.
Niet als je hebt afgesproken dat het er nul zouden zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die eisen kan je aanvechten. Nadat je akkoord gegaan bent en pas nadat je de afspraken hebt geschonden komt veel ongeloofwaardiger over, dan heb je je gewoon niet kunnen beheersenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
zoals toen hij cocaïnegebruik toegaf, uit tests bleek dat dit niet zo was een de bond TEGEN de afspraken in alsnog wereldkundig maakte dat hij weer gebruikt had?
En je lijkt net als vele anderen hier niet te beseffen dat de bond van te voren alles kan eisen. Sporters willen naar de os dus die zullen met alles akkoord gaan. Walgelijke praktijken
"Weer"quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij ging afkicken in Schotland van helemaal niets, bedoel je?
En hij zat toneel te spelen toen hij jankend zijn fouten op tv live zat toe te geven?
Jeetje. Geef de man een Oscar. Dan zitten er hele andere draadjes los.
helemaal niet want dan ga je gewoon niet meequote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die eisen kan je aanvechten. Nadat je akkoord gegaan bent en pas nadat je de afspraken hebt geschonden komt veel ongeloofwaardiger over, dan heb je je gewoon niet kunnen beheersen
Alles kan binnen de geldende regels.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jij enig idee hoe het afgelopen is met de schadeclaim die Yuri van Gelder zou indienen tegen de turnbond? Ik kom niet verder dan berichten van de turnbond dat de claim in nov 2010 nog niet ontvangen is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Alle regels staan gewoon in die Pdfquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan moet je maar eerlijk de discussie ingaan.
Je vraagt Greys zwart op wit aan te tonen dat er regels overtreden zijn terwijl je zelf het tegendeel beweert en dat ook niet aan kan tonen. Als je daarop gewezen wordt, wijzen op een déél van de afgesproken regels en dan doen of je het zo aangetoond hebt, is niet eerlijk en grenst inderdaad aan leugens. Vandaag dat ik zeg áls je beweert dat dat alle regels zijn, is dat een regelrechte leugen.
Sorry. Ging over Rotterdam? Ik miste idd de 'weer'quote:
Dit waag ik te betwijfelen. Maar dan nog is het een keuze die je maakt. Laat je je die eisen opleggen of niet. Als het antwoord daarop ja is, zal je ernaar moeten leven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
helemaal niet want dan ga je gewoon niet mee
http://www.metronieuws.nl(...)ie-yuri-heeft-genektquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Alle regels staan gewoon in die Pdf
Voor iedereen na te lezen
Andere regeltjes bestaan er volgens mij niet
Dus jij vindt het onwaarschijnlijk dat wanneer meerdere bronnen naar extra persoonlijke afspraken wijzen én van Gelders verleden daar aanleiding toe geeft, die persoonlijke afspraken gemaakt zijn?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Alle regels staan gewoon in die Pdf
Voor iedereen na te lezen
Andere regeltjes bestaan er volgens mij niet
waarschijnlijk heeft hij dat niet doorgezet omdat hij dan latere selectie wel kan vergetenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij enig idee hoe het afgelopen is met de schadeclaim die Yuri van Gelder zou indienen tegen de turnbond? Ik kom niet verder dan berichten van de turnbond dat de claim in nov 2010 nog niet ontvangen is.
Die had een kamermeisje verkracht/aangerand. Dat is wel een graad erger.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:15 schreef Greys het volgende:
Er was er ook eentje van een ander land naar huis gebonjourd las ik in de gauwigheid ergens vanmorgen. Die gedroeg zich ook niet.
Bron?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
waarschijnlijk heeft hij dat niet doorgezet omdat hij dan latere selectie wel kan vergeten
Sportbonden zijn walgelijke organisaties. Omhooggevallen bobos die schijt hebben aan de sporters en supporters. Ze zitten er alleen voor zichzelf
befehl ist befehlquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit waag ik te betwijfelen. Maar dan nog is het een keuze die je maakt. Laat je je die eisen opleggen of niet. Als het antwoord daarop ja is, zal je ernaar moeten leven.
Afspraak is afspraak
Dit. Ik vind het serieus frustrerend (maar ik maak me wel vaker onnodig druk, dat is mijn zwakke plekquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:14 schreef heywoodu het volgende:
Ik snap ook echt niet hoe mensen het NOC hier de schuld van kunnen geven. Het is toch allemaal zo simpel? Als Van Gelder zich gedragen had was er he-le-maal niks aan de hand geweest. Punt.
Dat was weer een andere volgens mijquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die had een kamermeisje verkracht/aangerand. Dat is wel een graad erger.
Klopt. Je zou wel kunnen discussieren over de strafmaat, maar daar horen we vast nog wel wat over.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit. Ik vind het serieus frustrerend (maar ik maak me wel vaker onnodig druk, dat is mijn zwakke plek) dat mensen dit heel simpele feit niet willen begrijpen. Er is één schuldige, één iemand die heeft toegegeven, één iemand die het (wederom) voor zichzelf verpest heeft. Hoe hard men ook zoekt naar een andere zondebok.
Zeg jij dat ook tegen je baas als je je op je werk niet aan de regels houdt en daarvoor op je lazer krijgt?quote:
Nee, leg eens uitquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:17 schreef Joezi het volgende:
Ik zei het jullie toch vanaf het begin: dit is zo onterecht. dat is nu wel duidelijk.
Volgens mij is het helemaal niet simpel.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:14 schreef heywoodu het volgende:
Ik snap ook echt niet hoe mensen het NOC hier de schuld van kunnen geven. Het is toch allemaal zo simpel? Als Van Gelder zich gedragen had was er he-le-maal niks aan de hand geweest. Punt.
Inderdaad. Ik ben alleen bang voor Yuri dat zijn kansen gewoon op waren. Hij had er immers al een aantal gehad..quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:17 schreef the_ring het volgende:
[..]
Klopt. Je zou wel kunnen discussieren over de strafmaat, maar daar horen we vast nog wel wat over.
Ik heb geen idee. Er zijn allerlei redenen te verzinnen waarom het wel of niet zou kunnen. Reken er maar op dat een kortgeding-rechter de overeenkomst herstelt als blijkt dat het voorval zich enkel beperkt tot hetgeen in de media is verteld. Zolang hij daar niet middernacht het brandalarm heeft ingedrukt om zijn cokeneus te spoelen lijkt een maatregel met oneervol ontslag en een mediale schandknaap erg disproportioneel.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:03 schreef Greys het volgende:
[..]
We zullen zien.![]()
In het geval van Yuri met zijn eerdere toegegeven fouten lijkt het me geen 'willekeurige eis' als ze hem mee hebben laten doen op voorwaarde dat hij geen alcohol of drugs zou gebruiken.
"hoe erg" neemt niet weg dat ie zich "heeft" misdragen. Denk niet dat het NOC hem erin heeft geluisd ofzo.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij is het helemaal niet simpel.
We weten niet hoe erg Yuri zich misdragen heeft (behalve iets met alcohol en laat/vroeg pas weer op het kamp terugkomen) en de opgelegde straf is flink.
dus die "punt" neem je terug
Ik heb het gemist, welke bronnen naast de Telegraaf?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus jij vindt het onwaarschijnlijk dat wanneer meerdere bronnen naar extra persoonlijke afspraken wijzen én van Gelders verleden daar aanleiding toe geeft, die persoonlijke afspraken gemaakt zijn?
als een werkgever zijn machtspositie gebruikt om 'afspraken' op te leggen aan werknemers zijn er gelukkig wegen om dit aan te vechtenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeg jij dat ook tegen je baas als je je op je werk niet aan de regels houdt en daarvoor op je lazer krijgt?
Jij denkt dat topsporters geen scheten latenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:14 schreef heywoodu het volgende:
Feit blijft dat als hij zich normaal had gedragen er totaal geen straf was geweest in welke mate dan ook. Punt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We weten niet hoe erg Yuri zich misdragen heeft (behalve iets met alcohol en laat/vroeg pas weer op het kamp terugkomen) en de opgelegde straf is flink.
dus die "punt" neem je terug
Frankrijk toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:15 schreef Greys het volgende:
Er was er ook eentje van een ander land naar huis gebonjourd las ik in de gauwigheid ergens vanmorgen. Die gedroeg zich ook niet.
Dat zijn er twee, die daar van worden verdacht en beide zijn niet naar huis gebonjourd want die zitten nog vastquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wellicht omdat hij het in eerste instantie terecht vond en pas terug in Nederland door anderen is opgenaaid om een advocaat in te schakelen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:19 schreef matthijst het volgende:
Wel dom dat ie meteen naar huis is gegaan en niet eerst een advocaat heeft gebeld daar
Verder, ach, jammer voor hem maar 't blijft een suffe junk.
Ik denk dat officieel aanvechten dan ook een veel betere en verstandiger en vooral volwassener reactie zou zijn dan befehl ist befehl roepen. Precies mijn punt. Dankquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:19 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
als een werkgever zijn machtspositie gebruikt om 'afspraken' op te leggen aan werknemers zijn er gelukkig wegen om dit aan te vechten
Als ik 4 km per uur te hard rijdt en mijn auto wordt in beslaggenomen, mag ik hopen dat ik deze straf niet per definitie hoor te accpeteren onder de noemer "had jij opgebaarde je maar moeten gedragen"...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:19 schreef the_ring het volgende:
[..]
"hoe erg" neemt niet weg dat ie zich "heeft" misdragen. Denk niet dat het NOC hem erin heeft geluisd ofzo.
Ja jouw gereformeerde nepmening kennen wel nu wel, het is niet erg om van mening te veranderen hoor, het is godverdomme geen wedstrijd. Ik zou ook van mening veranderen bij een tegendeel. Grow the f*** up!!!quote:
Jawel, dat is het wel. Wat hij exact gedaan heeft boeit niet, ze gaan hem echt niet naar huis sturen als hij een colaatje heeft gedronken. Als hij zich normaal gedragen had was er helemaal niks aan de hand geweest. Wederom: punt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat waren weer anderen. Die ik bedoelde had dat niet gedaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
en die meerdere bronnen zijn ?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus jij vindt het onwaarschijnlijk dat wanneer meerdere bronnen naar extra persoonlijke afspraken wijzen én van Gelders verleden daar aanleiding toe geeft, die persoonlijke afspraken gemaakt zijn?
Inderdaad. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jawel, dat is het wel. Wat hij exact gedaan heeft boeit niet, ze gaan hem echt niet naar huis sturen als hij een colaatje heeft gedronken. Als hij zich normaal gedragen had was er helemaal niks aan de hand geweest. Wederom: punt.
hij is mentaal niet de meest stabiele persoon dus kan me best voorstellen dat hij overdonderd is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wellicht omdat hij het in eerste instantie terecht vond en pas terug in Nederland door anderen is opgenaaid om een advocaat in te schakelen?
Hij was dronken en hij dacht dat de beveiligers een polonaise hadden ingezetquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:19 schreef matthijst het volgende:
Wel dom dat ie meteen naar huis is gegaan en niet eerst een advocaat heeft gebeld daar
Nee. Dan ga je om te beginnen niet toegeven en ook niet zonder protest lopend naar huis. Dan ga je zorgen dat iemand je helpt dat je je auto terug krijgt. Zoals de advocaat die je in je team hebt. En die bel je ter plaatse en niet pas als je thuis bent...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik 4 km per uur te hard rijdt en mijn auto wordt in beslaggenomen, mag ik hopen dat ik deze straf niet per definitie hoor te accpeteren onder de noemer "had jij opgebaarde je maar moeten gedragen"...
hahaquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat doen ze eik met harde snurkers in dat dorp?
En dat van iemand die weet hoe (sport)bonden kunnen disfunctioneren.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jawel, dat is het wel. Wat hij exact gedaan heeft boeit niet, ze gaan hem echt niet naar huis sturen als hij een colaatje heeft gedronken. Als hij zich normaal gedragen had was er helemaal niks aan de hand geweest. Wederom: punt.
En nog half dronken. denk dat ie tijdens gesprek in slaap is gevallen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
hij is mentaal niet de meest stabiele persoon dus kan me best voorstellen dat hij overdonderd is.
Daar ben ik oprecht wel benieuwd naarquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat doen ze eik met harde snurkers in dat dorp?
ja. Dat is wel het schoolvoorbeeld van een machtsgeile en corrupte bestuurder. En dat geldt net zo goed voor andere bondenquote:
Is Maurits Hendriks na het gesprek nog in het openbaar gesignaleerd?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:26 schreef Joezi het volgende:
Ook opvallend dat er geen klappen zijn gevallen, ik had met de spierballen van Yuri alles kort en klein geslagen en de NSB-ers tandjes laten tuffen
Misschien dat ie toch wel beseft dat ie fout zit.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:26 schreef Joezi het volgende:
Ook opvallend dat er geen klappen zijn gevallen, ik had met de spierballen van Yuri alles kort en klein geslagen en de NSB-ers tandjes laten tuffen
Deze past in het rijtje: ik vind jouw posts hier kut dus al je topics zijn kut.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ja. Dat is wel het schoolvoorbeeld van een machtsgeile en corrupte bestuurder. En dat geldt net zo goed voor andere bonden
Nee is gewoon een goeie zachte jongen met een hartje van minstens bronsquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien dat ie toch wel beseft dat ie fout zit.
En een IQ wat nog lager is dan zijn ringenscore schijnbaar, als je zo je olympische droom wegflikkert.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:29 schreef Joezi het volgende:
[..]
Nee is gewoon een goeie zachte jongen met een hartje van minstens brons
Ah dus jullie twee hebben wel een bijzonder kritische houding tov Yuri maar niet tov de beul.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee. Dan ga je om te beginnen niet toegeven en ook niet zonder protest lopend naar huis. Dan ga je zorgen dat iemand je helpt dat je je auto terug krijgt. Zoals de advocaat die je in je team hebt. En die bel je ter plaatse en niet pas als je thuis bent...
Waar zijn dit soort uitspraken eigenlijk op gebaseerd? Die kerel heeft de afgelopen 7 jaar feitelijk niets significants meer gepresteerd. 7 jaar is een eeuwigheid in deze sport.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:29 schreef Joezi het volgende:
[..]
Kun jij niet lezen? Het is niet verboden wat ie heeft gedaan, dat staat vast. Andere sporters doen het ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En een IQ wat nog lager is dan zijn ringenscore schijnbaar, als je zo je olympische droom wegflikkert.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:32 schreef Joezi het volgende:
[..]
Kun jij niet lezen? Het is niet verboden wat ie heeft gedaan, dat staat vast. Andere sporters doen het ook.
Het zit allemaal zo dicht bij elkaar, qua stil hangen en kracht is ie nog steeds de beste van de wereldquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Waar zijn dit soort uitspraken eigenlijk op gebaseerd? Die kerel heeft de afgelopen 7 jaar feitelijk niets significants meer gepresteerd. 7 jaar is een eeuwigheid in deze sport.
Iemand die de regels slechts handhaaft is per definitie een beul? Hekel aan schoolmeesters, agenten ook zeker? En mods? Poppie tochquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah dus jullie twee hebben wel een bijzonder kritische houding tov Yuri maar niet tov de beul.
Hangt er maar net vanaf. Geruchten gaan dat Yuri sowieso niet lekker in de groep lag. Tijdens het WK van 2010 heeft hij zelfs gelogen over drugsgebruik om maar niet in de ringen te hoeven. Blijkbaar heeft _topsporter_ yuri bijzondere ondersteuning nodig. Ik hoop dat het NOC dat ook goed in de overeenkomst heeft verwerkt. Dat en samen met het feit dat Yuri mogelijk best wel eens heel erg naïef kan zijn kan er voor zorgen dat hij het wel prima vond dat hij naar huis mocht.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee. Dan ga je om te beginnen niet toegeven en ook niet zonder protest lopend naar huis. Dan ga je zorgen dat iemand je helpt dat je je auto terug krijgt. Zoals de advocaat die je in je team hebt. En die bel je ter plaatse en niet pas als je thuis bent...
Wel als ie het gelijkheidsbeginsel niet hanteertquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Iemand die de regels slechts handhaaft is per definitie een beul? Hekel aan schoolmeesters, agenten ook zeker? En mods? Poppie toch
HAHAHAHAHA. Hahaha. Ha.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:32 schreef Joezi het volgende:
[Het is niet verboden wat ie heeft gedaan, dat staat vast.
Dit inderdaad. Sommige mensen zijn hier ook flink aan projectie aan het doenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Iemand die de regels slechts handhaaft is per definitie een beul? Hekel aan schoolmeesters, agenten ook zeker? En mods? Poppie toch
In Rotterdam vinden ze Dirk Kuijt ook de beste van de wereld...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
Het zit allemaal zo dicht bij elkaar, qua stil hangen en kracht is ie nog steeds de beste van de wereld
Dus je denkt oprecht dat die officiële verklaring dat hij regels op grove wijze heeft geschonden volledig onjuist is? Of begrijp ik je nu verkeerd (want ik ben de draad een tikkie kwijt, toegegeven).quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:35 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Hangt er maar net vanaf. Geruchten gaan dat Yuri sowieso niet lekker in de groep lag. Tijdens het WK van 2010 heeft hij zelfs gelogen over drugsgebruik om maar niet in de ringen te hoeven. Blijkbaar heeft _topsporter_ yuri bijzondere ondersteuning nodig. Ik hoop dat het NOC dat ook goed in de overeenkomst heeft verwerkt. Dat en samen met het feit dat Yuri mogelijk best wel eens heel erg naïef kan zijn kan er voor zorgen dat hij het wel prima vond dat hij naar huis mocht.
Downies hebben ook dikwijls een goed hart, maar dat is geen reden om ze aan de Spelen te laten deelnemen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:29 schreef Joezi het volgende:
[..]
En dan juist op het zwaarste en meest prestigieuze evenement in 4 jaar zou ie ineens beter moeten zijn? Dat lijkt me niet logisch.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
Het zit allemaal zo dicht bij elkaar, qua stil hangen en kracht is ie nog steeds de beste van de wereld
Nee, dat is hij echt niet. Dat zijn mannen als Petrounias.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
Als ik rechter had gezegd, had je dan wel begrepen dat ik doel op NOC NSF die de straf heeft opgelegd?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik geef het NOC voordeel van de twijfel. Met daarbij de kanttekening dat "grof overschreiden" voldoende draagkracht geeft de sanctie te rechtvaardigen. En de inhoud daarvan is niet bekend.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus je denkt oprecht dat die officiële verklaring dat hij regels op grove wijze heeft geschonden volledig onjuist is? Of begrijp ik je nu verkeerd (want ik ben de draad een tikkie kwijt, toegegeven).
Voglens NOC was de turnbond leidend in de straf.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:41 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ik geef het NOC voordeel van de twijfel. Met daarbij de kanttekening dat "grof overschreiden" voldoende draagkracht geeft de sanctie te rechtvaardigen. En de inhoud daarvan is niet bekend.
Maar toegeven dat je een paar biertjes hebt gedronken en laat weer terug bent gekomen is iets heel anders dan het accepteren van de straf. Natuurlijk gaat NOS-NSF zijn 'bekentenis' opnemen in hun persbericht.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:26 schreef Greys het volgende:
Dan ga je om te beginnen niet toegeven
Die schommelt nog al hoor, heeft wel beter combinatiesquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dat is hij echt niet. Dat zijn mannen als Petrounias.
Waarom zou dat belangrijk moeten zijn? Bondsvoorzitters zijn zelden betrokken bij de vaststelling van disciplinaire straffen: waarom zou dat bij dit specifieke geval ineens wel zo moeten zijn?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voglens NOC was de turnbond leidend in de straf.
De turnbond waar de interim voorzitter niet (volledig) geinformeerd is...
De turnbond heeft advies uitgebracht aan de NOC over de straf. Alleen Hendriks heeft de bevoegdheid iemand weg te sturen, verder niemand. Hij heeft dus de beslissing gemaakt, advies kun je namelijk naast je neerleggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Waarom zou dat belangrijk moeten zijn? Bondsvoorzitters zijn zelden betrokken bij de vaststelling van disciplinaire straffen: waarom zou dat bij dit specifieke geval ineens wel zo moeten zijn?
Het olympisch dorp verlaten zonder toestemming.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:43 schreef Montov het volgende:
Ik dacht eerst dat er sprake zou zijn van cocaine, of andere foute praktijken, maar het enige erge in dit verhaal is het verstoren van de nachtrust van andere sporters, maar dat is vooralsnog een onbevestigd verhaal. Het is sowieso een zwak optreden van Maurits Hendriks in dit geheel.
Ik vond het opmerkelijk dat niet het hele verhaal met hem gedeeld is want Yuri is wel een heel grote sporter onder de turnbond maar je hebt waarschijnlijk gelijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Waarom zou dat belangrijk moeten zijn? Bondsvoorzitters zijn zelden betrokken bij de vaststelling van disciplinaire straffen: waarom zou dat bij dit specifieke geval ineens wel zo moeten zijn?
Fixedquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:05 schreef heywoodu het volgende:
Precies, en feit blijft dat hij na al die jaren vol met ellende een olympische ringenfinale (!) had geturnd als hij zich gewoon normaal gedragen had. Eigen stomme schuld dus. niet naar huis gestuurd was.
Het zou net zo goed kunnen dat hij door een stel bobo's flink overdonderd was en maar ja en amen gezegd heeft.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wellicht omdat hij het in eerste instantie terecht vond en pas terug in Nederland door anderen is opgenaaid om een advocaat in te schakelen?
Nadat hij klaar was... De rest van de tijd had hij gewoon maling aan de "afspraken"...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:31 schreef Greys het volgende:
Hier de Fransoos die weggestuurd is.
http://nos.nl/rio2016/art(...)paire-naar-huis.html
Dat ook natuurlijk, maar ook dat neemt niet weg dat het 100% zijn eigen stomme schuld is en dat de fout 100% bij hem ligt.quote:
Je verwart me met iemand die daar van onder de indruk is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:48 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het olympisch dorp verlaten zonder toestemming.
Ja, en als Van Gelder een boete van ¤10.000 had gekregen en gewoon mocht blijven had niemand geklaagd waarom ze hem niet naar huis sturen hoor.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:14 schreef heywoodu het volgende:
Welnee.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:50 schreef Montov het volgende:
[..]
Je verwart me met iemand die daar van onder de indruk is.
Net zoals ONZE Yuriquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nadat hij klaar was... De rest van de tijd had hij gewoon maling aan de "afspraken"...
Jaja enorme fout. Ben benieuwd of ze een favoriet voor goud ook zo aan zouden pakken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ook natuurlijk, maar ook dat neemt niet weg dat het 100% zijn eigen stomme schuld is en dat de fout 100% bij hem ligt.
Dan nóg blijft het gewoon een feit dat Van Gelder degene is die in de fout is gegaan. Het is dus gewoon zijn schuld. Als hij niet in de fout was gegaan was er niks aan de hand.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, en als Van Gelder een boete van ¤10.000 had gekregen en gewoon mocht blijven had niemand geklaagd waarom ze hem niet naar huis sturen hoor.
Punt.
jawel maar er zijn ook nog andere sancties mogelijkquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ook natuurlijk, maar ook dat neemt niet weg dat het 100% zijn eigen stomme schuld is en dat de fout 100% bij hem ligt.
Zeker als die al een flinke voorgeschiedenis heeft met dit soort zaken lijkt me dat wel ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jaja enorme fout. Ben benieuwd of ze een favoriet voor goud ook zo aan zouden pakken.
Er zijn al eerder berichten gehoord dat hij een uur had om zijn spullen te pakken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:19 schreef matthijst het volgende:
Nou nee... Zelfs die Fransozen waren niet zo om iemand naar huis te sturen die nog aan de bak moest... Dat lijkt mij toch een saillant detail.quote:
Natuurlijk is dat allemaal mogelijk, maar dat doet toch helemaal niks af aan het feit dat het Van Gelder's eigen domme fout was? Boos worden op het NOC voor iets wat volledig bij Van Gelder ligt is wel erg krom.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:54 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
jawel maar er zijn ook nog andere sancties mogelijk
Als een sporter niet aan de verplichtingen voldoet:
1) Verlies van een eventuele medaille bonus
2) Een boete van 25.000 euro
3) Uitsluiting
Tja, reageer jij ook zo als je op staande voet wordt ontslagen omdat je een keer een afspraak bent vergeten?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan nóg blijft het gewoon een feit dat Van Gelder degene is die in de fout is gegaan. Het is dus gewoon zijn schuld. Als hij niet in de fout was gegaan was er niks aan de hand.
Deze sanctie staat wat mij betreft haaks op de olympische doelstellingen. Je prijst jezelf gewoon uit de medaillemarkt op deze manier. Dat van Gelder een stommiteit is begaan is evident, dat is ook niet de discussie. Maar hoe tactloos er mee wordt omgegaan, zorgt voor een enorme omslag in de publieke opinie en voor reuring onder de sporters lijkt me.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker als die al een flinke voorgeschiedenis heeft met dit soort zaken lijkt me dat wel ja.
Het is geen ontslag op staande voet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, reageer jij ook zo als je op staande voet wordt ontslagen omdat je een keer een afspraak bent vergeten?
Nee en het is ook geen vergeten afspraak, maar de redenatie "het is zijn fout dús de straf is terecht" is gewoon onzinnig.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is geen ontslag op staande voet.
Onbevestigde bronnen waar nu wel maximaal gebruik van gemaakt mag worden... Als het bronnen zijn die wat anders beweren is het hear-say, onzin en wordt het afgedaan als Telegraaf roddel.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb het gemist, welke bronnen naast de Telegraaf?
Natuurlijk zou dat kut zijn, dat snap ik ook wel, maar als ik al een complete voorgeschiedenis heb en ik misdraag me nog een keer, nota bene op het hoogtepunt van mijn loopbaan, dan snap ik wel dat ik er uitgemieterd zou worden ja. Een 38e kans is niet nodig.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, reageer jij ook zo als je op staande voet wordt ontslagen omdat je een keer een afspraak bent vergeten?
Lijkt mij niet, de afspraken vind ik redelijk duidelijk. Ik zou het juist een schandaal vinden als een sporter die moet presteren na zo'n vertoning niet weg wordt gestuurd, er is jarenlang veel in hem geïnvesteerd dan mag je ook eisen stellen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee en het is ook geen vergeten afspraak, maar de redenatie "het is zijn fout dús de straf is terecht" is gewoon onzinnig.
Daarom, ik mag verwachten dat ze het dossier goed op orde hebben. Maar dat moet vast geen probleem zijn met het kiezen voor de hoogst mogelijke disciplinaire maatregel zoals een publiekelijke executie ...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voglens NOC was de turnbond leidend in de straf.
De turnbond waar de interim voorzitter niet (volledig) geinformeerd is...
Wie wordt daar boos over?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat allemaal mogelijk, maar dat doet toch helemaal niks af aan het feit dat het Van Gelder's eigen domme fout was? Boos worden op het NOC voor iets wat volledig bij Van Gelder ligt is wel erg krom.
Ik zie zat mensen die de schuld vooral bij het NOC lijken te leggen in plaats van bij de hoofdverantwoordelijke voor dit hele gedoe, Van Gelder zelf.quote:
Is dat misschien toevallig zondag gebeurd?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:16 schreef the_ring het volgende:
Neem een voorbeeld aan die Belgische judoka die ná zijn wedstrijden ten minste een blauw oog krijgt (ook gedurfd overigens een judoka een blauw oog verkopen).
Dit is natuurlijk bullshit. Yuri van Gelder zijn talent en toewijding zorgen ervoor dat hij een olympiër is en secundair de NOC. Zijn eigen prestaties zorgen ervoor dat hij naar RIO mocht, secundair de NOC. Op deze manier stelt men zich boven de sporter in een markante gezagsverhouding die totaal niet op zijn plaats is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, de afspraken vind ik redelijk duidelijk. Ik zou het juist een schandaal vinden als een sporter die moet presteren na zo'n vertoning niet weg wordt gestuurd, er is jarenlang veel in hem geïnvesteerd dan mag je ook eisen stellen.
Of was dit al bekend?twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 10-08-2016 om 14:02:02Volgens ANP bereidt Yuri van Gelder stappen voor om alsnog deel te nemen aan de turnfinale. #yurigate reageer retweet
Nee, de schuld wordt niet bij het NOC gelegd, de strafmaat is waar het om draait. Ook de persoon ansich doet helemaal niet terzake.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:01 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie zat mensen die de schuld vooral bij het NOC lijken te leggen in plaats van bij de hoofdverantwoordelijke voor dit hele gedoe, Van Gelder zelf.
De taak van de NOC is om de sporters zo goed mogelijk te faciliteren om tot de maximale prestaties te komen. Met dit rare machtsvertoon schiet de organisatie haar doel voorbij.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, de schuld wordt niet bij het NOC gelegd, de strafmaat is waar het om draait. Ook de persoon ansich doet helemaal niet terzake.
Ordnung muss sein...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat? Zijn we ineens onderdeel van Noord Korea ofzo?
Jij weet ook wel dat ik dat uit het NOC NSF contract heb gehaald. Ik vulde de betreffende user even aan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ordnung muss sein...
Ik dacht dat Fok! altijd bestond uit een zeer grote groep wat rebelse figuren... Maar schijnbaar heb ik me vergist.
Groot gelijk heeft ie.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:03 schreef Pino112 het volgende:
Of was dit al bekend?twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 10-08-2016 om 14:02:02Volgens ANP bereidt Yuri van Gelder stappen voor om alsnog deel te nemen aan de turnfinale. #yurigate reageer retweet
Hendriks had dit veel beter moeten communiceren -jmoquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat allemaal mogelijk, maar dat doet toch helemaal niks af aan het feit dat het Van Gelder's eigen domme fout was? Boos worden op het NOC voor iets wat volledig bij Van Gelder ligt is wel erg krom.
Dat komt omdat ze niet duidelijk zijn en met argumenten kwamen als "dorp verlaten" "alcohol genuttigd" "te laat terug".quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:04 schreef beantherio het volgende:
Grappig eigenlijk hoe het verhaal van een atleet die zich misdraagt door sommigen wordt getransformeerd naar het verhaal van "de grote boze bond die die arme Van Gelder benadeeld". Er druipt ook geen enkele vorm van schuldbewustzijn uit.
Voor sporters ja. Niet voor dranklustige vakantiegangers.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk bullshit. Yuri van Gelder zijn talent en toewijding zorgen ervoor dat hij een olympiër is en secundair de NOC. Zijn eigen prestaties zorgen ervoor dat hij naar RIO mocht, secundair de NOC. Op deze manier stelt men zich boven de sporter in een markante gezagsverhouding die totaal niet op zijn plaats is.
De NOC bestaat op de sporters en niet andersom.
Jou reactie is nu exact een voorbeeld van datgene wat ik verwoord in de posting waarop je reageert.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze niet duidelijk zijn en met argumenten kwamen als "dorp verlaten" "alcohol genuttigd" "te laat terug".
Dan hadden ze gewoon meteen moeten aangeven dat hij als een lamme pony midden in de nacht binnengekomen was en de heleboel wakker gelald had, maar gezien het gros van de sporters het uit de media moest vernemen zal dat ook nog wel meegevallen zijn.
Dat men de schuld niet gelijk bij van Gelder legt, maar wellicht bij een megalomaan machtgeil mannetje dat het voor het zeggen heeft komt door dat soort dingen.
En ja, als je de goede sier van TeamNL zo belangrijk vindt, en dat men zich niet onbehoorlijk hoort te gedragen, dan hadden ze om te beginnen Eurlings wel eens duidelijk mogen maken dat het beter voor het imago van TeamNL zou zijn als hij er niet bij zou zijn.
Nu lijken ze met nogal wat verschillende maten te meten.
Tjah die verschrikkelijke willekeur krijg je als je 1) de bevoegdheid bij 1 persoon neerlegt en 2) en zeer abstract contract laat opstellen, en de normen hiervan laat invullen door puntje 1.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze niet duidelijk zijn en met argumenten kwamen als "dorp verlaten" "alcohol genuttigd" "te laat terug".
Dan hadden ze gewoon meteen moeten aangeven dat hij als een lamme pony midden in de nacht binnengekomen was en de heleboel wakker gelald had, maar gezien het gros van de sporters het uit de media moest vernemen zal dat ook nog wel meegevallen zijn.
Dat men de schuld niet gelijk bij van Gelder legt, maar wellicht bij een megalomaan machtgeil mannetje dat het voor het zeggen heeft komt door dat soort dingen.
En ja, als je de goede sier van TeamNL zo belangrijk vindt, en dat men zich niet onbehoorlijk hoort te gedragen, dan hadden ze om te beginnen Eurlings wel eens duidelijk mogen maken dat het beter voor het imago van TeamNL zou zijn als hij er niet bij zou zijn.
Ja, want het is pas erg als hij alle 200 Nederlandse sporters wakker gemaakt heeft.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef Leandra het volgende:
maar gezien het gros van de sporters het uit de media moest vernemen zal dat ook nog wel meegevallen zijn.
Ben je toevallig singel?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgerekend op de prestaties, dat zeg je goed.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Voor sporters ja. Niet voor dranklustige vakantiegangers.
Ja ik chargeer maar dat doe jij ook. Het NOC*NSF ondersteund topsport en bij Van Gelder mag je grote vraagtekens zetten bij de mate waarin hij topsport zegt te bedrijven. En omdat NOC*NSF ook wordt afgerekend op de prestaties van die sporters mag NOC*NSF ook eisen stellen aan sporters. Het is geen vrijblijvend verhaaltje.
Nee daar heb je gelijk in. Maar wat de NOC doet is spierballentaal met geen enkel doel wat wordt behartigt. Wat willen ze hiermee bereiken?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Voor sporters ja. Niet voor dranklustige vakantiegangers.
Ja ik chargeer maar dat doe jij ook. Het NOC*NSF ondersteund topsport en bij Van Gelder mag je grote vraagtekens zetten bij de mate waarin hij topsport zegt te bedrijven. En omdat NOC*NSF ook wordt afgerekend op de prestaties van die sporters mag NOC*NSF ook eisen stellen aan sporters. Het is geen vrijblijvend verhaaltje.
De rest spreekt elkaar natuurlijk ook helemaal niet.... alsof zoiets niet als een lopend vuurtje door het dorp zou gaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:12 schreef heite het volgende:
[..]
Ja, want het is pas erg als hij alle 200 Nederlandse sporters wakker gemaakt heeft.
Dat zou helemaal mooi zijn, als hij het zo bont gemaakt had dat het gros van de Nederlandse sporters het wél meegekregen had.
Hear, hear.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
38? Hij is één keer gepakt op cokegebruik. Nul keer op excessief alcoholgebruik. Nul keer op ineens verdwenen zijn. En dat zijn wel de argumenten die gebruikt worden door de KNGU en NOC. Als die man al jaren de teamspirit verziekt met zijn gedrag of als er meer aan de hand is, dan moet je dát melden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Natuurlijk zou dat kut zijn, dat snap ik ook wel, maar als ik al een complete voorgeschiedenis heb en ik misdraag me nog een keer, nota bene op het hoogtepunt van mijn loopbaan, dan snap ik wel dat ik er uitgemieterd zou worden ja. Een 38e kans is niet nodig.
Geen probleem, het is Leandraquote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:18 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan behoorlijk onderdanig aan haar bent
Is toch ook lekker een dominante vrouwen boven je?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geen probleem, het is Leandra![]()
Je hebt geen Saab...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geen probleem, het is Leandra![]()
Mee eens ja, met gebrekkige communicatie werk je speculatie`s in de hand.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef Leandra het volgende:
quote:Wij sponsoren niet. We faciliteren op aanvraag van het NOC*NSF een plek waar Oranje-successen gevierd kunnen worden.
Mooi.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:20 schreef Chai het volgende:
http://nos.nl/rio2016/art(...)laats-te-redden.html
Ze kunnen alvast wel eens met Altria gaan bellen, die hebben daar zat ervaring mee.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Mee eens ja, met gebrekkige communicatie werk je speculatie`s in de hand.
Net als Heineken die nogal onhandig reageert op het feit dat zij sponsor zijn van het NOC.
De eerste reactie was dit:
Lekker belangrijk, dat heeft er toch helemaal niks mee te maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Net als Heineken die nogal onhandig reageert op het feit dat zij sponsor zijn van het NOC.
De eerste reactie was dit:
[..]![]()
Later komt de aap uit de mouw http://nos.nl/rio2016/art(...)-sponsoring-rio.html
Wel als dit soort vaagheden als reden wordt aangevoerd voor de zwaarste sanctie.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:27 schreef heite het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, dat heeft er toch helemaal niks mee te maken.
Spannend in zo'n kort tijdsbestek. Wie weet blijkt hij wel in zijn (juridisch) gelijk te staan en mag hij alsnog van start, maar dat is verre van optimaal natuurlijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:23 schreef Collide het volgende:
Advocaat wilt toch nog finaleplaats fixen voor Yuri? Ben nu wel benieuwd wat er echt gebeurd is.
Want Heineken heeft hem naar huis gestuurd?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel als dit soort vaagheden als reden wordt aangevoerd voor de zwaarste sanctie.
Wees dan gewoon duidelijk.
Het is een achterhoedegevecht. Het voegt namelijk niets toe aan deze kwestie: het gaat niet over Van Gelder noch over wat hij gedaan heeft.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel als dat soort vaagheden als reden wordt aangevoerd voor de zwaarste sanctie.
Wees dan gewoon duidelijk.
Efimova haalde ook 'gewoon' zilver. Die had ook een rare voorbereiding, maar mocht uiteindelijk gewoon meedoen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Spannend in zo'n kort tijdsbestek. Wie weet blijkt hij wel in zijn (juridisch) gelijk te staan en mag hij alsnog van start, maar dat is verre van optimaal natuurlijk.
Ook dat mag hij zichzelf kwalijk nemen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Spannend in zo'n kort tijdsbestek. Wie weet blijkt hij wel in zijn (juridisch) gelijk te staan en mag hij alsnog van start, maar dat is verre van optimaal natuurlijk.
Heineken werd als voorbeeld aangehaald wat voor gevolgen gebrekkige communicatie kan hebben. Zo ook de halfbakken communicatie van de NOC.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:33 schreef heite het volgende:
[..]
Want Heineken heeft hem naar huis gestuurd?
De gevolgen dat wat irrelevante figuren op Twitter discussiëren of Heineken nu wel of niet sponsort in een halfslachtige poging om het gedrag van Yuri van Gelder goed te praten?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heineken werd als voorbeeld aangehaald wat voor gevolgen gebrekkige communicatie kan hebben. Zo ook de halfbakken communicatie van de NOC.
???quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:37 schreef heite het volgende:
[..]
De gevolgen dat wat irrelevante figuren op Twitter discussiëren of Heineken nu wel of niet sponsort in een halfslachtige poging om het gedrag van Yuri van Gelder goed te praten?
Wat een ramp inderdaad.
Hoe vaak ga je dit nog herhalen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ook dat mag hij zichzelf kwalijk nemen.
Er is nieuwe informatie!quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:36 schreef Moira. het volgende:
Dat jullie het hier toch nog blijven volhouden om 7 hele topics vol te lullen met speculaties en aannames adhv minimale informatie.
Ik zou allang moe zijn geworden van mezelf.
Onzin. Daarnaast is dat makkelijk op te sporenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:41 schreef Godshand het volgende:
Hij mag toch alsnog niet daar heen, vanwege niet duidelijk zijn over zijn whereabouts. Hij verliet tegen de regels het Olympisch dorp. Hij had in de tussentijd een goede shot testosteron kunnen laten zetten.
Je mag gewoon olympisch dorp verlaten het is geen gevangenis daar.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:41 schreef Godshand het volgende:
Hij mag toch alsnog niet daar heen, vanwege niet duidelijk zijn over zijn whereabouts. Hij verliet tegen de regels het Olympisch dorp. Hij had in de tussentijd een goede shot testosteron kunnen laten zetten.
waarom verzin je dit? Heeft echt niets met whereabouts te makenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:41 schreef Godshand het volgende:
Als hij juridisch in het gelijk wordt gesteld dan mag hij/mogen we dat Dhr Hendriks kwalijk nemen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ook dat mag hij zichzelf kwalijk nemen.
Beter ga je je inlezen vanaf deel 1...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:41 schreef Godshand het volgende:
De essentie dat de halfslachtige communicatie van de NOC hun eigen geloofwaardigheid ondermijnt ontgaat jullie echt?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
We hebben het al gelezen maar je snapt niet dat het niet boeit en niks toevoegt.
Met Van Gelder heeft het niets te maken, dat bedoelde ik ook nietquote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:33 schreef heite het volgende:
Want Heineken heeft hem naar huis gestuurd?
twitter:annetschut twitterde op woensdag 10-08-2016 om 14:44:36Advocaat Yuri van Gelder: ''NOCNSF heeft zich onrechtmatig gedragen door Yuri op een vliegtuig naar huis te zetten.'' reageer retweet
Totdat er eindelijk eens iets van schuldbewustzijn naar boven komt. NOC*NSF is niet de boosdoener: da's Van Gelder.quote:
Schadevergoeding incomingquote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:49 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:annetschut twitterde op woensdag 10-08-2016 om 14:44:36Advocaat Yuri van Gelder: ''NOCNSF heeft zich onrechtmatig gedragen door Yuri op een vliegtuig naar huis te zetten.'' reageer retweet
Ik begon al aan mezelf twijfelen. Maar had het gelukkig toch goed begrepen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:48 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Met Van Gelder heeft het niets te maken, dat bedoelde ik ook niet![]()
Het was een voorbeeld van slechte communicatie van Heineken.
niet iedereen zit met een kladblokje scores of rondetijden bij te houden. Ben hier voor de randverschijnselenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Die speculaties en aannames nog steeds niet meer dan speculaties/aannames maken
De schuldvraag is duidelijk, dat van Gelder onhandig heeft gehandeld ook. Het gaat om de strafmaat en de tactloze naar buiten treding van de persberichten. En die amateurpsychologie die gehanteerd is om tot deze straf te komen al helemaal niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Totdat er eindelijk eens iets van schuldbewustzijn naar boven komt. NOC*NSF is niet de boosdoener: da's Van Gelder.
Ja dat wisten we alquote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
niet iedereen zit met een kladblokje scores of rondetijden bij te houden. Ben hier voor de randverschijnselen
Nou voorlopig gaat er niks naar buiten komen zoals je kan lezen in de verklaring van zijn advocaat.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Totdat er eindelijk eens iets van schuldbewustzijn naar boven komt. NOC*NSF is niet de boosdoener: da's Van Gelder.
Geloofwaardigheid kun je niet eten. Sowieso is duidelijk dat NOC*NSF expres de kaken op elkaar houdt: men wil discreet met de situatie omgaan. Nu krijgt men dat weer in het gezicht geworden maar dat slaat dus nergens op.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
De essentie dat de halfslachtige communicatie van de NOC hun eigen geloofwaardigheid ondermijnt ontgaat jullie echt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |