Das niet helemaal eerlijk van Taleb. De nowcast van 538 ging inderdaad op een neer, maar daar was iedere conventie, iedere opmerking van Trump ook een nieuw event. Dat hadden ze om goed uitgelegd dat dat ding hyperactief op en neer zou gaan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 03:43 schreef KrappeAuto het volgende:
Eerlijk gezegd was mijn eerste indruk van Sanders dat hij te oud en fragiel was om serieus kans te maken. Niet iemand die je midden in de nacht kon wakker maken voor een spoedgeval.
[..]
Nassim Nicholas Taleb (bekende statisticus en schrijver van onder andere The Black Swan) over 538-polls:twitter:nntaleb twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 23:09:311/@FiveThirtyEight : 55% "probability" for Trump then 20% 10 d later, not realizing their "probability" is too stochastic to be probability. reageer retweet
twitter:nntaleb twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 23:11:452/ So @FiveThirtyEight is showing us a textbook case on how to be totally *clueless* about probability yet make a business in it. reageer retweet
twitter:nntaleb twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 23:13:233) More technically, when the variance of the probability is v. high it converges to 50%. Kapish? (metaprobability). reageer retweet
Akkoord, en goed om te benadrukken dat het een model is, met parameters die gevoeliger zijn dan de details van statistische behandeling. En het garbage gehalte van de polls is tamelijk hoog. Maar toch brengen 538, RCP en de anderen toch iets meer precisie in de voorspellingen dan wat we vroeger hadden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 04:54 schreef Lyrebird het volgende:
Het wetenschappelijke sausje van 538 moet je wel met een korreltje zout nemen. Voor ieder model geldt: garbage in, is garbage out.
Het garbage gehalte van de polls is idd om te huilen. Modellen gebruiken om de voorspellingswaarde van polls te vergroten kan een toegevoegde waarde hebben, maar de aannames die gemaakt worden, lijken vaak uit de lucht te zijn gegrepen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:19 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Akkoord, en goed om te benadrukken dat het een model is, met parameters die gevoeliger zijn dan de details van statistische behandeling. En het garbage gehalte van de polls is tamelijk hoog. Maar toch brengen 538, RCP en de anderen toch iets meer precisie in de voorspellingen dan wat we vroeger hadden.
Daarbij gaat 538 er van uit dat Trump conservatief is, en dat hij het Surpreme Court zo belangrijk vindt, dat hij daar politiek kapitaal aan gaat uitgeven.quote:Trump’s leverage, meanwhile, lies in the medium term: Trump’s conservative pick to replace Scalia would almost certainly restore the status quo before Scalia died, with Kennedy as the median. However, the three oldest justices — Ruth Bader Ginsburg (83 years old), Kennedy (80) and Breyer (78 in August) — are liberal or moderate. Thanks to the relentless, unidirectional drumbeat of time, Trump would have a good chance to replace at least one of those justices, pushing the court in a conservative direction.
1) De modelletjes voor random artikelen neem ik inderdaad ook niet serieus. De grotere projecten, zoals de sport competities en de verkiezingen zijn op zich wel een stuk doordachter.quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het garbage gehalte van de polls is idd om te huilen. Modellen gebruiken om de voorspellingswaarde van polls te vergroten kan een toegevoegde waarde hebben, maar de aannames die gemaakt worden, lijken vaak uit de lucht te zijn gegrepen.
Laten we eens naar dit voorbeeld kijken, dat hier eerder voorbij is gekomen. Het laat zien dat het Supreme Court onder Trump een enorme ruk naar rechts zal doormaken.
[..]
Daarbij gaat 538 er van uit dat Trump conservatief is, en dat hij het Surpreme Court zo belangrijk vindt, dat hij daar politiek kapitaal aan gaat uitgeven.
Tot nu toe heeft Trump van dat laatste geen enkele blijk van gegeven (en Trump conservatief??). Je weet dat de Dems enorm dwars zullen gaan liggen bij de voordracht van een type Scalia (als die al te vinden is..), en Trump kan best wel te porren zijn voor een deal met de Dems, als hij in ruil voor een liberale rechter de handel met China stil kan leggen, of zo. Kan he, ik weet het ook niet, maar ik ga daar geen prachtige grafiekjes over maken.
538 kan dat wel allemaal prachtig gaan modelleren, maar zo'n model is op niets anders dan vreemde aannames gebaseerd. Maar de uitkomst is... tada! dat je dus op Hillary Clinton moet stemmen om enge rechters die abortus gaan verbieden te voorkomen.
Het klopt dat Fivethirtyeight enigszins de aannames masseert om tot een performant model te komen, maar het zou een stuk slechter kunnen; en uiteindelijk moet ook bij Fivethirtyeight de schoorsteen roken.quote:Op maandag 8 augustus 2016 03:43 schreef KrappeAuto het volgende:
Eerlijk gezegd was mijn eerste indruk van Sanders dat hij te oud en fragiel was om serieus kans te maken. Niet iemand die je midden in de nacht kon wakker maken voor een spoedgeval.
[..]
Nassim Nicholas Taleb (bekende statisticus en schrijver van onder andere The Black Swan) over 538-polls:twitter:nntaleb twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 23:09:311/@FiveThirtyEight : 55% "probability" for Trump then 20% 10 d later, not realizing their "probability" is too stochastic to be probability. reageer retweet
twitter:nntaleb twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 23:11:452/ So @FiveThirtyEight is showing us a textbook case on how to be totally *clueless* about probability yet make a business in it. reageer retweet
twitter:nntaleb twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 23:13:233) More technically, when the variance of the probability is v. high it converges to 50%. Kapish? (metaprobability). reageer retweet
Trump heeft toch wel degelijk braaf een lijstje conservatieve rechters aangedragen. Of hij zich daaraan zou houden is een tweede, maar dat geldt eigenlijk voor al zijn opvattingen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het garbage gehalte van de polls is idd om te huilen. Modellen gebruiken om de voorspellingswaarde van polls te vergroten kan een toegevoegde waarde hebben, maar de aannames die gemaakt worden, lijken vaak uit de lucht te zijn gegrepen.
Laten we eens naar dit voorbeeld kijken, dat hier eerder voorbij is gekomen. Het laat zien dat het Supreme Court onder Trump een enorme ruk naar rechts zal doormaken.
[..]
Daarbij gaat 538 er van uit dat Trump conservatief is, en dat hij het Surpreme Court zo belangrijk vindt, dat hij daar politiek kapitaal aan gaat uitgeven.
Tot nu toe heeft Trump van dat laatste geen enkele blijk van gegeven (en Trump conservatief??). Je weet dat de Dems enorm dwars zullen gaan liggen bij de voordracht van een type Scalia (als die al te vinden is..), en Trump kan best wel te porren zijn voor een deal met de Dems, als hij in ruil voor een liberale rechter de handel met China stil kan leggen, of zo. Kan he, ik weet het ook niet, maar ik ga daar geen prachtige grafiekjes over maken.
538 kan dat wel allemaal prachtig gaan modelleren, maar zo'n model is op niets anders dan vreemde aannames gebaseerd. Maar de uitkomst is... tada! dat je dus op Hillary Clinton moet stemmen om enge rechters die abortus gaan verbieden te voorkomen.
Dat is te makkelijk. Je kunt ook elke politieke analyse over Trump bezijdens de constatering dat hij gewoon maar wat roept zonder dat het enige verdere waarde heeft op die grond afdoen als onzin. Trump geen conservatief? Misschien wel, dat weten we gewoon weg niet. Trump een risico voor de staatsveiligheid? Geen idee, hij roept van alles.quote:Op maandag 8 augustus 2016 08:39 schreef Lyrebird het volgende:
Zeker, en daarmee wordt ieder model dat je daar aan besteed gebouwd op drijfzand. Of je moet een model van de grillige geest van Trump hebben.
Iedereen begreep dat de oproep van Trump aan de Russen niet serieus bedoeld was. Maar dergelijke geintjes horen Amerikaanse politici niet te maken, en presidentskandidaten al helemaal niet.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:43 schreef drexciya het volgende:
[..]
Het draait in eerste instantie om de informatie, en daarna pas om hoe deze verkregen is. Sowieso bevestigde het vooral wat we al wisten, maar nu kon men er niet meer onderuit.
Verder is de VS de partij die staat voor regime change; lekker hypocriet om Rusland te beschuldigen; alleen als wij het NIET doen, is het fout. Het is zo goedkoop om Rusland te beschuldigen van lekken, omdat het niet te bewijzen is, maar ook niet te ontkennen. Verder zou dit ook impliceren dat de privé E-mail server van Hillary toch een ietwat groter issue is, dan wat men tot dusverre beweert. Wat dat aangaat was de enigszins sarcastische opmerking van Trump volledig terecht. Alleen zijn Amerikanen, in ieder geval de media, te dom om sarcasme te begrijpen.
Taleb heeft helemaal gelijk. Jij mist alleen het punt dat hij maakt.quote:Op maandag 8 augustus 2016 04:37 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Das niet helemaal eerlijk van Taleb. De nowcast van 538 ging inderdaad op een neer, maar daar was iedere conventie, iedere opmerking van Trump ook een nieuw event. Dat hadden ze om goed uitgelegd dat dat ding hyperactief op en neer zou gaan.
Nouja met bayesian updating zou het in principe mogelijk moeten zijn toch? Niet dat ik 538 hier serieus wil nemen maar stel dat Trump opeens iets extreem doms doet dat niemand had verwacht dan kun je wel sterke schommelingen zien in die kansen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 10:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Taleb heeft helemaal gelijk. Jij mist alleen het punt dat hij maakt.
Er wordt een voorspelling gedaan over de verkiezingsuitslag in november, dwz de kans dat iemand op een vastgestelde datum in de toekomst wint. Als de variantie op die voorspellingen zelf groot is dan convergeert die kans gewoon naar 50%. Je kunt dan dus niet beweren dat de kans dat iemand wint 55% is en een paar dagen later opeens 20%. Dan begrijp je niets van statistiek of je bent de boel aan het belazeren.
Eigenlijk geef je hier zelf al aan wat er fout aan is.quote:Op maandag 8 augustus 2016 10:47 schreef Wyand het volgende:
maar stel dat Trump opeens iets extreem doms doet dat niemand had verwacht dan kun je wel sterke schommelingen zien in die kansen.
Hier ben ik het mee eens. Mijn punt is dat een eenmalige (sporadische) schommeling van zeg 10, 20% niet per se onmogelijk is, als er daadwerkelijk nieuwe informatie beschikbaar komt. Ik ben het verder met je eens dat de nodige gekke uitspraken van Trump binnen de lijn van de verwachtingen zouden moeten liggen en dus geen grote invloed zouden moeten hebben. Ik neem dat hele model niet serieus verder, als de kans voor de een of ander in dat model omhoog gaat kun je dat wat mij betreft hooguit kwalitatief interpreteren.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Eigenlijk geef je hier zelf al aan wat er fout aan is.
In simpel Nederlands: Er is een modelletje dat uitkomsten genereert die sterk afhankelijk zijn van de gekte van de dag. Vervolgens wordt er net gedaan alsof dat de kans vertegenwoordigt dat er een verkiezing over 3 maanden wordt gewonnen. Dat is onzin. Die onvoorspelbaarheid van Trump maakt deel uit van de kans, dus de kans kan nooit de ene dag 20% zijn en de andere dag 60% met als argument dat de populariteit van Trump onvoorspelbaar is. Dat is in tegenspraak met elkaar. Als de variantie zo hoog is dan kun je net zo goed een muntje opwerpen.
De now-cast is een voorspelling op het hypothetische idee dat de verkiezing vandaag zou worden gehouden, dus die doet geen voorspelling over november. De polls-plus / polls-only modellen wel, maar volgens mij geeft FiveThirtyEight zelf ook vrij helder aan dat 'dagkoersen' drie maanden voor de verkiezing vrij nietszeggend zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 10:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er wordt een voorspelling gedaan over de verkiezingsuitslag in november, dwz de kans dat iemand op een vastgestelde datum in de toekomst wint. Als de variantie op die voorspellingen zelf groot is dan convergeert die kans gewoon naar 50%. Je kunt dan dus niet beweren dat de kans dat iemand wint 55% is en een paar dagen later opeens 20%. Dan begrijp je niets van statistiek of je bent de boel aan het belazeren.
Daar gaat de geloofwaardigheid van een belangrijke talking point van Trump.quote:Trump’s economic advisers are also his biggest donors
They’re also all men.
After spending months scolding his rivals for being beholden to their financial backers, Donald Trump unveiled an economic advisory council last week — and filled it with some of his biggest donors.
Of the 13 men — and they are all men — that Trump touted as economic advisers for their “unparalleled experience and success,” five are major donors whose families combined to give Trump’s campaign and his joint fundraising account with the Republican Party more than $2 million. Two more have been pursued for campaign contributions.
(...)
http://www.politico.com/s(...)iggest-donors-226758
Jij denkt dat Trump de belangrijkste posities verkoopt voor een luttele 2 miljoen dollar campagnegeld?quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Daar gaat de geloofwaardigheid van een belangrijke talking point van Trump.
Dat zie je echt verkeerd. Trump gebruikt het geld van dit soort mensen om zijn eigen agenda door te drukken en hij is degene die hen manipuleert, niet andersom. <Insert loze opmerking over twaalfdimensionaal schaken>.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Daar gaat de geloofwaardigheid van een belangrijke talking point van Trump.
Nee, maar dit soort praktijken is juist waar hij tegen ageert. En dat maakt zijn aanval op Clinton hypocriet en zijn claims over self-funding lachwekkend in retrospectie. En het is in dit geval meer een kwestie van 'adviseurs' die het eens zijn met Trump en daarmee gewoon ja-knikkers zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:22 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Jij denkt dat Trump de belangrijkste posities verkoopt voor een luttele 2 miljoen dollar campagnegeld?
Ik snap Talebs punt reuze goed, en hij heeft gelijk, maar de nowcast is de foute boom om tegenaan te blaffen. Zijn voorbeeld is een strawman.quote:Op maandag 8 augustus 2016 10:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie dat de werkelijkheid mijn satire alweer voor was.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, maar dit soort praktijken is juist waar hij tegen ageert. En dat maakt zijn aanval op Clinton hypocriet en zijn claims over self-funding lachwekkend in retrospectie. En het is in dit geval meer een kwestie van 'adviseurs' die het eens zijn met Trump en daarmee gewoon ja-knikkers zijn.
Niet echt. Hij ageert vooral tegen praktijken die er voor zorgen dat bepaalde mensen onterecht veel invloed krijgen over het beleid. Kun je me aangeven wie van deze benoemde adviseurs daar niet thuis hoort?quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, maar dit soort praktijken is juist waar hij tegen ageert. En dat maakt zijn aanval op Clinton hypocriet en zijn claims over self-funding lachwekkend in retrospectie. En het is in dit geval meer een kwestie van 'adviseurs' die het eens zijn met Trump en daarmee gewoon ja-knikkers zijn.
Kun je me aangeven wie bepaalt of dat onterecht is? Oh, en waar Trump deze nuancering maakte.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:44 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Niet echt. Hij ageert vooral tegen praktijken die er voor zorgen dat bepaalde mensen onterecht veel invloed krijgen over het beleid. Kun je me aangeven wie van deze benoemde adviseurs daar niet thuis hoort?
De drie verschillende voorspellingen bestaan ook specifiek omdat je altijd wel uit een bepaalde hoek kritiek krijgt: ofwel je model is te veel gericht op de waan van de dag, ofwel je model geeft te weinig gewicht aan prominente peilingen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:35 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Ik snap Talebs punt reuze goed, en hij heeft gelijk, maar de nowcast is de foute boom om tegenaan te blaffen. Zijn voorbeeld is een strawman.
Ik snap ook wel dat Trump de vleesgeworden hypocriet is die bepaalt dat zijn betalende adviseurs goede mensen zijn, en dat de rest crooked en rigged is. Ik snap alleen niet dat er mensen zo dom zijn die daarin trappen en Trump proberen te verdedigen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:44 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Niet echt. Hij ageert vooral tegen praktijken die er voor zorgen dat bepaalde mensen onterecht veel invloed krijgen over het beleid. Kun je me aangeven wie van deze benoemde adviseurs daar niet thuis hoort?
Sommige mensen lijken in een soort parallel universum te leven waarbij 400k op 80m voor Trump geen enkele invloed heeft, maar elke euro die Clinton ontvangt van de honderden miljoenen die ze heeft binnengehaald gelijk staat aan omkoping.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:52 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat Trump de vleesgeworden hypocriet is die bepaalt dat zijn betalende adviseurs goede mensen zijn, en dat de rest crooked en rigged is. Ik snap alleen niet dat er mensen zo dom zijn die daarin trappen en Trump proberen te verdedigen.
Dus je kunt niet aangeven wie van die mensen niet geschikt is? Dat is natuurlijk niet zo goed voor je claim dat Trump hier voornamelijk selecteert op donaties.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:52 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat Trump de vleesgeworden hypocriet is die bepaalt dat zijn betalende adviseurs goede mensen zijn, en dat de rest crooked en rigged is. Ik snap alleen niet dat er mensen zo dom zijn die daarin trappen en Trump proberen te verdedigen.
Ik weet niet hoe een selectieprocedure voor zoiets er uit ziet, maar donaties en persoonlijke connecties zullen zeker effect hebben gehad. Het is alleen nogal kinderachtig om te claimen dat een donatie van 400k op 80m een primaire selectiefactor is zonder aan te tonen dat deze mensen niet gekwalificeerd zijn, tenzij je natuurlijk nog steeds leeft in het parallelle universum waar alles wat Trump doet verkeerd is.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken in een soort parallel universum te leven waarbij 400k op 80m voor Trump geen enkele invloed heeft, maar elke euro die Clinton ontvangt van de honderden miljoenen die ze heeft binnengehaald gelijk staat aan omkoping.
Ik weet dat jij een van de meest hardnekkige Trumpfilters hebt hier op Fok, maar goed, ter lering ende vermaeck voor de neutrale lezer dan maar weer.quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:12 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dus je kunt niet aangeven wie van die mensen niet geschikt is? Dat is natuurlijk niet zo goed voor je claim dat Trump hier voornamelijk selecteert op donaties.
[..]
Ik weet niet hoe een selectieprocedure voor zoiets er uit ziet, maar donaties en persoonlijke connecties zullen zeker effect hebben gehad. Het is alleen nogal kinderachtig om te claimen dat een donatie van 400k op 80m een primaire selectiefactor is zonder aan te tonen dat deze mensen niet gekwalificeerd zijn, tenzij je natuurlijk nog steeds leeft in het parallelle universum waar alles wat Trump doet verkeerd is.
Het 'gekwalificeerd'-argument sleep je er nu steeds met de haren bij, maar in vrijwel alle gevallen van 'Clinton is een lakei van het grootkapitaal' gaat het enkel om het feit dat er sprake is van donaties niet om aanvullende criteria. Er is inderdaad welgeteld één geval waarbij Clinton ervan werd beticht een ongekwalificeerd persoon te hebben laten benoemen, maarquote:Als je Trump op deze benoemingen wilt aanvallen kun je het beter doen met het nepotisme argument. Ook dan zul je moeten kunnen aantonen wie van deze mensen eigenlijk niet geschikt is.
Een goed voorbeeld is de benoeming van ene Raj Fernando door Clinton zonder duidelijke voorafgaande kwalificaties.
Deed hij nu een oproep om op Sanders (als dat nog mogelijk was geweestquote:
Hij zou toch in tal van staten niet mee mogen doen omdat inschrijving nu al niet meer wordt toegestaan?quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:29 schreef ItaloDancer het volgende:
CIA veteran, US House GOP policy chief Evan McMullin to launch independent presidential campaign, sources say.
bron
Das nog altijd een stuk beter dan het aantal Nederlanders dat Rutte, Samsom en de rest tot partij leider hebben gestemd, gok in zo.quote:
Ja, dat is het grote nieuws van vandaag over de verkiezingen. We wisten het natuurlijk al lang. Ook niet onbelangrijk, zijn alle mensen die vakkundig zijn onthouden van het stemmen via extreem gesloten verkiezingen (de afgelopen 2 jaar als Democraat stana geregistreerd en dan even met de gevens rotzooien zodat ze niet kunnen stemmen, ook niet als ze zich weer terug als Democraat inschrijven, jongeren voor wie extra drempels worden opgeworpen, voormalige gedetineerden etc.) hierbij meegeteld?quote:
Wilders is unaniem gekozen door 100 procent van de leden van de PVV.quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:18 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Das nog altijd een stuk beter dan het aantal Nederlanders dat Rutte, Samsom en de rest tot partij leider hebben gestemd, gok in zo.
Een riskante gok, als je het hebt over het percentage van de bevolking (het aantal doet er niet toe). Helaas houdt de Nederlandstalige Wikipedia weinig cijfers bij, ik kan het niet direct vinden met een zoekmachine maar ongeveer 40% van de mensen stemden op de PvdA en de VVD. 9,5 miljoen mensen (afgerond naar boven stemden). De ontbrekende cijfers: hoeveel procent van de mensen stemde op de lijsttrekker? Niet dat het er veel toe doet want de meeste mensen die dat doen stemmen niet bewust op de lijsttrekker, het is immers niet mogelijk om simpelweg de partij te kiezen (een fout in ons bestel, je kan ook invoeren dat je zowel de partij als een individu kan aanwijzen), je moet een poppetje aanwijzen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:18 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Das nog altijd een stuk beter dan het aantal Nederlanders dat Rutte, Samsom en de rest tot partij leider hebben gestemd, gok in zo.
Dan heb je de uitspraak waarop je reageerde niet begrepen. Zoals het plaatje sloeg op de voorverkiezingen en niet op de presidentsverkiezingen ging de uitspraak waarop jij reageerde over de lijsttrekkersverkiezingen en niet over de kamerverkiezingen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een riskante gok, als je het hebt over het percentage van de bevolking (het aantal doet er niet toe).
Dat is appels en peren vergelijken omdat het totaal verschillende systemen zijn. Hij had het over het aantal mensen wat op Rutte of Samsom stemde en hij bedoelde waarschijnlijk het deel van de bevolking wat op een van hen stemde. Daar ga ik nu niet met jou over bekvechten, hij zal zelf wel aangeven of dat hij dat inderdaad bedoelde.quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan heb je de uitspraak waarop je reageerde niet begrepen. Zoals het plaatje sloeg op de voorverkiezingen en niet op de presidentsverkiezingen ging de uitspraak waarop jij reageerde over de lijsttrekkersverkiezingen en niet om de kamerverkiezingen.
En dus haal jij er maar bananen bij om de vergelijking nog minder geslaagd te maken?quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zit jij weer bijdehand te doen, knul?
Dat is appels en peren vergelijken omdat het totaal verschillende systemen zijn.
Wat verder niet zoveel zegt. In het gros van de landen heeft de kiezer helemaal niets te zeggen over de potentiële president of premier. Hoeveel Engelsen hebben in voorverkiezingen bij de conservatieven op Cameron gestemd? Hoeveel Fransen bij voorverkiezingen van de socialisten op Hollandse, hoeveel Duitsers in de voorverkiezingen bij de Christendemocraten op Merkel?quote:
Of heel recent nog de opvolging van Cameron in het VK. Gewoon geheel zonder enige verkiezingenquote:Op maandag 8 augustus 2016 18:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat verder niet zoveel zegt. In het gros van de landen heeft de kiezer helemaal niets te zeggen over de potentiële president of premier. Hoeveel Engelsen hebben in voorverkiezingen bij de conservatieven op Cameron gestemd? Hoeveel Fransen bij voorverkiezingen van de socialisten op Hollandse, hoeveel Duitsers in de voorverkiezingen bij de Christendemocraten op Merkel?
Word je nou nooit moe van jezelf?quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, dat is het grote nieuws van vandaag over de verkiezingen. We wisten het natuurlijk al lang. Ook niet onbelangrijk, zijn alle mensen die vakkundig zijn onthouden van het stemmen via extreem gesloten verkiezingen (de afgelopen 2 jaar als Democraat stana geregistreerd en dan even met de gevens rotzooien zodat ze niet kunnen stemmen, ook niet als ze zich weer terug als Democraat inschrijven, jongeren voor wie extra drempels worden opgeworpen, voormalige gedetineerden etc.) hierbij meegeteld?
Zo zijn er 'zwarte' staten waarin een Republikeinse Redneck wordt gekozen vele honderdduizenden tot miljoenen mensen niet mogen stemmen omdat ze ooit in de bak hebben gezeten.
Terzijde, ook in Nederland mag je een aantal jaren niet stemmen nadat je in de bak hebt gezeten. Daarnaast is Nederland een van de weinige 'beschaafde' landen waarin je nog levenslang in de bak kan zitten. Ook in Nederland moet er nog veel worden verbeterd aan het recht, op sommige vlakken lopen we fors achter op de beschaafdere landen op dit vlak.
Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat we niet het risico lopen dat een meestercrimineel wordt verkozen als criminelen ook mogen stemmen.
Euuuh, je haalt dingen door elkaar.quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een riskante gok, als je het hebt over het percentage van de bevolking (het aantal doet er niet toe). Helaas houdt de Nederlandstalige Wikipedia weinig cijfers bij, ik kan het niet direct vinden met een zoekmachine maar ongeveer 40% van de mensen stemden op de PvdA en de VVD. 9,5 miljoen mensen (afgerond naar boven stemden). De ontbrekende cijfers: hoeveel procent van de mensen stemde op de lijsttrekker? Niet dat het er veel toe doet want de meeste mensen die dat doen stemmen niet bewust op de lijsttrekker, het is immers niet mogelijk om simpelweg de partij te kiezen (een fout in ons bestel, je kan ook invoeren dat je zowel de partij als een individu kan aanwijzen), je moet een poppetje aanwijzen.
Ja, ik weet nu wel dat jij graag voor struisvogel speelt en doet alsof het allemaal geweldig democratisch en eerlijk verloopt. Illusies kwijtraken is niet gemakkelijk, dat begrijp ik.quote:
Ja, en.... hetzelfde percentage dat voor Obama en McCain koos en meer dan welk democratisch land dan ook.quote:
Er hebben bijna 20,000 in 2012 op Samsom gestemd, dus 20,000/17 miljoen is 0.1%. En alleen leden mochten stemmen, niet leden werden uitgesloten, waar was toen de verontwaardigingquote:Op maandag 8 augustus 2016 17:18 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Samsom 19000 stemmen, dus 0,1%quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:18 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Kut. Gefeliciteerd.quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:41 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ja, en.... hetzelfde percentage dat voor Obama en McCain koos en meer dan welk democratisch land dan ook.
[..]
Er hebben bijna 20000 in 2012 op Samsom gestemd, dus 20.000/17 miljoen is 0.1%. En alleen leden mochten stemmen, niet leden werden uitgesloten, waar was toen de verontwaardiging![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/PvdA-partijleiderverkiezing_2012
Dat jij dat laatste begrijpt zou wel een flinke openbaring voor je geweest zijn. Je blijkt keer op keer je op een onderwerp te storten op basis van wat mooie verzonnen illusies maar blijft die blind verdedigen ook al is je al lang en breed duidelijk gemaakt dat je er weer niets van snaptquote:Op maandag 8 augustus 2016 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, ik weet nu wel dat jij graag voor struisvogel speelt en doet alsof het allemaal geweldig democratisch en eerlijk verloopt. Illusies kwijtraken is niet gemakkelijk, dat begrijp ik.
Om eerlijk te zeggen, houden de Fransen sinds kort ook een open primaries bij de grote partijen. Hollande werd toen met 1.6 miljoen stemmen (qua percentage nog steeds minder dan in Amerika) gekozen en bij de Republicains worden er dit eind jaar ook open primary gehouden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat verder niet zoveel zegt. In het gros van de landen heeft de kiezer helemaal niets te zeggen over de potentiële president of premier. Hoeveel Engelsen hebben in voorverkiezingen bij de conservatieven op Cameron gestemd? Hoeveel Fransen bij voorverkiezingen van de socialisten op Hollandse, hoeveel Duitsers in de voorverkiezingen bij de Christendemocraten op Merkel?
Ik blijf voorlopig nog sceptisch of Georgia werkelijk naar Clinton zou gaan, ik zie het alleen gebueren bij een landslidequote:Clinton 44%
Trump 37%
Johnson 7%
Stein 1%
JMC-analytics
Er ontbreekt natuurlijk nog wel 11%, zelfs in deze peiling met vier kandidaten. Georgia is natuurlijk wel één van de staten waar het aandeel blanke kiezers gestaag daalt. Als de pakweg 30% zwarte kiezers weer voor 80-95% Democratisch stemt, dan is er wel aanzienlijke steun voor Trump onder de blanke vereist om dat te compenseren.quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:52 schreef L3gend het volgende:
Nog een poll uit 'battlestate' Georgia
[..]
Ik blijf voorlopig nog sceptisch of Georgia werkelijk naar Clinton zou gaan, ik zie het alleen gebueren bij een landslide
Ik verwacht niet zoveel van zo'n McMullin. Eerder nog van Johnson op dat vlak.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:13 schreef Falco het volgende:
Ik denk dat alleen de staat West Virginia naar Trump gaat. Het wordt dus een landslide. Zeker nu een derde kandidaat is (McMullin) die stemmen gaat wegtrekken.
Trump wint wel meer staten dan WV hoor, en van de derde kandidaat moeten we afwachten hoe hij werkelijk zou doen. Bovendien is de deadline om als kandidaat te registreren in veel staten al verstreken.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:13 schreef Falco het volgende:
Ik denk dat alleen de staat West Virginia naar Trump gaat. Het wordt dus een landslide. Zeker nu een derde kandidaat is (McMullin) die stemmen gaat wegtrekken.
Nee, ik ging in op wat ThijsDeTweede waarschijnlijk bedoelde: dat in Nederland een kleiner percentage van de bevolking voor Rutte of Samsom stemde dan in de USA voor mevrouw Clinton of Trump. Ik begon die appels met peren vergelijking niet.quote:
welk deel van partijleider snapte je niet in zijn post?quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik ging in op wat ThijsDeTweede waarschijnlijk bedoelde: dat in Nederland een kleiner percentage van de bevolking voor Rutte of Samsom stemde dan in de USA voor mevrouw Clinton of Trump. Ik begon die appels met peren vergelijking niet.
In ons stelsel is het niet nodig maar de leden moeten natuurlijk wel kunnen stemmen op wie de nieuwe baas wordt.quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:51 schreef Ulx het volgende:
Het zou pas echt democratisch zijn als het volk ook kandidaten mag nomineren. Ik wil Volkert van der Graaf in de PVV fractie.
Vooruit, Kentucky, Mississipi en misschien Tennessee wint ie ook. Maar in alle staten heeft Trump of de demografie of het intellect van de kiezer niet mee.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:18 schreef L3gend het volgende:
[..]
Trump wint wel meer staten dan WV hoor, en van de derde kandidaat moeten we afwachten hoe hij werkelijk zou doen. Bovendien is de deadline om als kandidaat te registreren in veel staten al verstreken.
Dit is misschien slecht nieuws voor Johnson die mogelijk minder #NeverTrump kiezers zou trekken
De opkomst hè. Gaat zij voldoende mensen overtuigen om naar de stembus te gaan? Van Trump zijn fans en Stein haar fans zullen weinig mensen thuis blijven.quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:52 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik blijf voorlopig nog sceptisch of Georgia werkelijk naar Clinton zou gaan, ik zie het alleen gebueren bij een landslide
Ik voorspel dat de Rust Belt volledig naar Trump gaat.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:13 schreef Falco het volgende:
Georgia staat bekend als een inelastische staat. De blanke bevolking stemt traditioneel zeer overwegend Republikeins, 80-20 in 2012, terwijl african americans zeer democratisch stemmen. Natuurlijk kan Clinton terrein winnen door de opkomst en % van AA te vergroten. Maar om werkelijk Georgia te winnen, moet ze het verschil in blanke stemmers verkleinen. Dat ze nu op voorsprong staat in sommige peilingen, duidt er wellicht op dat ze flink terrein wint onder educated whites in de suburbs van Atlanta of dat de evangalicals die Cruz hebben gesteund thuis blijvenquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er ontbreekt natuurlijk nog wel 11%, zelfs in deze peiling met vier kandidaten. Georgia is natuurlijk wel één van de staten waar het aandeel blanke kiezers gestaag daalt. Als de pakweg 30% zwarte kiezers weer voor 80-95% Democratisch stemt, dan is er wel aanzienlijke steun voor Trump onder de blanke vereist om dat te compenseren.
Daarbij is de huidige stand van zaken in de GE polls binnen het Amerikaanse stelsel ook wel een redelijke landslide.
Maar goed, ik zie het inderdaad ook niet direct gebeuren. Al vind ik de laatste poging van het Trump kamp om Clinton weg te zetten als seniel oud wijf ook niet handig. Het type kiezer dat hier vatbaar voor is stemt toch al wel op Trump, terwijl het juist de demografie waarin de winst moet worden behaald afschrikt.
Leuke aanname. Trump moet het vooral hebben van de whites zonder college degree. Die komen doorgaans niet in hele hoge mate opdagen. Waarom negeer je Johnson trouwens? Die staat er doorgaans een factor twee tot vier beter voor dan Stein in de peilingen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De opkomst hè. Gaat zij voldoende mensen overtuigen om naar de stembus te gaan? Van Trump zijn fans en Stein haar fans zullen weinig mensen thuis blijven.
Ik zeg ook niet dat het gaat om het vergroten van de steun onder de AA bevolking. Daar is niet veel ruimte. Het gaat eerder om het feit dat met de huidige stand van zaken Trump het ongebruikelijk beroerd doet in de peilingen onder de blanke bevolking en dan specifiek de wat hoger opgeleiden en vrouwen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:26 schreef L3gend het volgende:
[..]
Georgia staat bekend als een inelastische staat. De blanke bevolking stemt traditioneel zeer overwegend Republikeins, 80-20 in 2012, terwijl african americans zeer democratisch stemmen. Natuurlijk kan Clinton terrein winnen door de opkomst en % van AA te vergroten. Maar om werkelijk Georgia te winnen, moet ze het verschil in blanke stemmers verkleinen. Dat ze nu op voorsprong staat in sommige peilingen, duidt er wellicht op dat ze flink terrein wint onder educated whites in de suburbs van Atlanta of dat de evangalicals die Cruz hebben gesteund thuis blijven
In de primaries heeft ze dat wel gedaan en de Clinton campagne is sterk gebleken in het uitbrengen van de early votes.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De opkomst hè. Gaat zij voldoende mensen overtuigen om naar de stembus te gaan? Van Trump zijn fans en Stein haar fans zullen weinig mensen thuis blijven.
Waarschijnlijk bedoelde ik partijleider. Zoals de rest van onze discussie partners al had gelezen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik ging in op wat ThijsDeTweede waarschijnlijk bedoelde: dat in Nederland een kleiner percentage van de bevolking voor Rutte of Samsom stemde dan in de USA voor mevrouw Clinton of Trump. Ik begon die appels met peren vergelijking niet.
Jij mag weinig waarde willen hechten aan peilingen, ik hecht dan weer weinig waarde aan de grote duimen van Falco en Bram op Fok. Voorspellingen zijn doorgaans iets betrouwbaarder als ze niet zwaar gekleurd worden door persoonlijke opvattingen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik voorspel dat de Rust Belt volledig naar Trump gaat.
Ja, dat is een subjectieve aanname op basis van wat ik vaststel bij de supporters en op basis van wat naar mijn vermoeden de supporters drijft om voor de ene (status quo) of de andere (we zijn het establishment helemaal zat en we zullen het laten weten ook!) te kiezen. Ik verwacht dat van alle mensen die aangeven voor Trump te zouden stemmen een hoger percentage zal komen opdagen dan wat voor Hillary het geval is. Trump is anti-establishment en de mensen die op hem stemmen zijn woest op mensen zoals Hillary, die gaan de moeite nemen om naar de stembus te gaan. Hillary komt over als een robot: weinig echte emoties, veel gespeelde en ingestudeerde emoties, alles tot in de puntjes gepland. Daarmee enthousiasmeer je mensen niet. Als je Trump zijn supporters ziet dan zie je felle emoties, emoties waar ik bang van word (i.t.t. de Sanders-supporters, die hebben sterke positieve emoties) maar fel. Bij Hillary-supporters zie ik geen felle emoties en zo gauw hen wordt gevraagd waarom ze op hen stemmen krijg je weinig concrete antwoorden: "omdat ze een vrouw is" , "i'm with her", geen inhoudelijke argumenten over het beleid wat ze verwachten.quote:
Dat is een leuke theorie maar hoe verklaar je dan dat hij momenteel zo hoog staat in de peilingen? Met enkel boze blanke mensen van boven een bepaalde leeftijd zonder tertiair diploma kom je niet aan dat percentage.quote:Trump moet het vooral hebben van de whites zonder college degree. Die komen doorgaans niet in hele hoge mate opdagen.
Ik negeer hem niet, ik kan er nog weinig mee. Niet alleen omdat die peilingen van nu weinig zeggen over hoe er straks gestemd worden en omdat ik die modellen en input weinig vertrouw, ook omdat we niet weten wat de communicerende vaten zijn. Daarom richtte ik me nu enkel op wie van de twee - Hillary en Trump - een groter deel van de kiezers naar de stembus lokt. Ik heb enkele kenners horen stellen dat dat waarschijnlijk bepalend gaat zijn voor de uitslag. Maar goed, we zullen het wel gaan zien.quote:Waarom negeer je Johnson trouwens? Die staat er doorgaans een factor twee tot vier beter voor dan Stein in de peilingen.
Ja, nou ja, ze zou Parkinson hebben dus... Maar weet niet of het een hoax is nog.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:36 schreef vigen98 het volgende:
Ben benieuwd of Wikileaks iets kan uitbrengen wat Clinton zal schaden
Volgens mij wordt er niet gesuggereerd dat ze Parkinson heeft, ik denk ook niet dat je zulke bewegingen ziet bij mensen die Parkinson hebben, ik denk dan eerder aan trillende handen en andere 'subtielere' tekenen van een verstoorde coördinatie.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
Heeft Hillary nu beginfase Parkinson, begrijp ik dat goed?
Wat het ook is, als ze al met haar gezondheid worstelde en het gaat om iets wat chronisch dan kan ze beter geen president worden.quote:Democrat frontrunner Hillary Clinton’s disappearance from the debate stage last month left people speculating that the former First Lady took a long bathroom break, but now a law-enforcement source with inside connections is alleging that Clinton was missing from the stage due to health issues stemming from a previous brain injury.
These long-lasting symptoms stemming from a concussion and blood clot, according to a neurologist, suggest Clinton is suffering from post-concussion syndrome, which can severely impact her cognitive abilities.
All that said, however, Clinton’s campaign maintained to Breitbart News that she is in good health and can serve as President of the United States.
“Strong source just told me something I suspected. Hillary’s debate ‘bathroom break’ wasn’t that, but flare up of problems from brain injury,” wrote John Cardillo on Twitter.
Cardillo, who previously worked as an officer who provided VIP security details for the New York Police Department (NYPD), told Breitbart News that he knows of two additional sources who have commented about Clinton’s health problems, which have even impacted her ability to walk to her car after delivering a speech.
“I got this from both a [federal agent] … and I also got it from a New York [NYPD] guy who worked security at a Hillary event in New York City,” Cardillo told Breitbart News, adding:
These are two people that aren’t just personal friends. I worked with one and then post law-enforcement worked with another on some related things. So, these aren’t anonymous people. These are good friends. Both of them told me the same thing, that after her speeches, whether she did a talk or a policy speech, she had to sit behind – she would come off the podium backstage – and have to sit and rest before making it back to the car because she was so fatigued, dizzy and disoriented.
Cardillo said these two security officials don’t know each other and do not live in the same state, but “their stories were almost identical.”
One of the men told him that Clinton was “very pale, kind of disoriented. He said she looked like she was about to faint. She was very pale, almost sweaty.”
Cardillo said one of the incidents occurred while she was Secretary of State. The event worked by the NYPD official was roughly a year ago.
Veteran Republican strategist Roger Stone, who previously worked with GOP frontrunner Donald Trump, told Breitbart News that he has also heard about Clinton’s long-term health problems.
“A number of New York Democrats, very prominent, well-known, wealthy New York Democrats, told me last year that Hillary had very significant health issues and that they were surprised that she was running in view of her health problems and her lack of stamina,” Stone told Breitbart News. “So far, she’s run a very controlled campaign,”
“I don’t think she has the physical stamina to be president,” he stated. “I have no doubt that Marco Rubio won’t call her on it, but Trump certainly would.”
“We also know that in the emails, of course, Huma Abedin… says that she is easily confused,” Stone added, referencing Clinton’s close confidant Abedin comment in an email, “She’s often confused,” referring to Clinton.
Trump, Stone’s former boss, certainly hasn’t been shy in questioning whether Clinton has the “stamina” to be president.
“She goes out and she sees you guys for about 10 minutes, she sees you for a little while, it’s all rehearsed and staged,” Trump said in a recent interview on Fox News’ Media Buzz.
“They’ll pick a couple of people out of the audience that are like, you know, 100 percent. She’ll sit around a little plastic table, they’ll talk to the people for a while. It’s ridiculous,” Trump added. “And then she goes away for five or six days and you don’t see her. She goes to sleep.”
Neurologist Dr. Daniel Kassicieh, D.O., reviewed news reports of Clinton’s head injury in light of the recent information revealed from the security sources that are raising questions about her current health status.
Kassicieh, who has run his own Sarasota, Florida, practice for 20 years, is a board-certified neurologist and the medical director of the Florida Headache and Movement Disorder Center. He is a doctor of osteopathic medicine, which is similar to a medical doctor but can involve at a minimum of 100 more classroom hours of specific training. That additional training is focused on the osteopathic—or the musculoskeletal system—aspects of medicine. He is a Fellow of the American Academy of Neurology (FAAN) and a Fellow of the American College of Neuro-psychiatrists (FACN). Kassicieh is a registered Republican in Sarasota, but his purely medical analysis is troubling for Clinton.
“They were trying to poo-poo this off as a minor concussion, but I would just say that reading it and trying to take all the politics out of it, and just read it purely from a medical standpoint,” Kassicieh explained:
Considering the point of what happened with Hillary over this time period… the timeline… and then what has happened here more recently… the break at the debate, I saw that and even the commentators that were sitting there made a comment that, ‘Gee, that seems awful long for a break.’ Just looking at it from a neurological standpoint, the risk factors for developing post-concussion syndrome, one of them is age, and she was 65 when this happened… just from a physiologic standpoint that’s an older individual. Being female is a risk factor for post-concussion syndrome as well.
“For someone who has treated many post-concussion syndrome patients and that’s what I really believe she’s suffering from based on reading these reports and reading what’s happened,” Kassicieh said. “I think she has latent post-concussion syndrome, and I can understand that as a politician they would want to be covering that up.” He stated:
I would say as a neurologist having seen many post-concussion syndrome patients that I would not want a president who I knew had post-concussion syndrome being president because their super high-level cognitive abilities are clearly impaired and even their routine multitasking high-stress abilities are affected because post-concussion syndrome patients in general don’t tolerate even moderate work, stress-related environments.
Kassicieh added that if suffering from post concussion syndrome, Clinton’s symptoms could appear “well beyond a year” after her concussion.
“A transverse sinus thrombosis [blood clot] is a rare condition of a clot forming in the venous sinus cavities surrounding the brain,” Kassicieh told Breitbart News, referencing an ABC News report from 2012 that detailed Clinton’s head injury and blood clot following a fall. He explained:
These venous sinuses drain blood out of the brain. The [injury] incidence is only about 3 per 1,000,000 adults. The transverse sinus is less commonly affected than the main sagittal venous sinus. The cause of transverse sinus clots is not well understood although trauma and dehydration have been described as risk factors. Mrs. Clinton suffered from both.
Dr. Nicholas C. Bambakidis also analyzed the facts for Breitbart News. He is the director of cerebrovascular and skull base surgery, and the program director of neurological surgery at University Hospitals Case Medical Center in Cleveland, Ohio, and a professor of neurosurgery and radiology at the CWRU School of Medicine in Cleveland,
“These types of clots are usually formed spontaneously without an obvious cause,” Bambakidis said in an email:
They can be associated with dehydration, a predisposition to blood clotting disorders, are more common in women and may be associated with oral contraceptive medication, severe head trauma, brain surgery, or infection. If untreated, they can progress and lead to bleeding in the brain or swelling, and a stroke or even death. The treatment is generally anticoagulation and treatment of any underlying cause.
Bambakidis said that if treated early and quickly, there are no longstanding issues with a person’s health.
“Typically, if caught early and treated adequately (as seems to have been done in this incident) there is a full recovery without any consequences (normal cognition, memory, etc),” he said.
Dr. Jane Orient, the executive director of the politically conservative Association of American Physicians and Surgeons also reviewed the 2012 ABC News report about Clinton’s concussion and blood clot. She said she thought the ABC report appeared medically accurate.
“Factors predisposing to clots include air travel, dehydration, hormones, immobilization as during surgery, blood abnormalities, cancer,” Orient said. “Concussions can cause long-term damage including cognitive problems, even when standard studies including CT or MRI look normal.”
“Not saying Mrs. Clinton has any of the above–just speaking generally and hypothetically,” she clarified.
One former member of Orient’s group is Sen. Rand Paul (R-KY), an ophthalmologist. He was a member of AAPS for more than 20 years before his election to the U.S. Senate. He is now also running for president on the Republican side in 2016.
Neurologist Kassicieh agreed with Orient about the possibility of Clinton suffering from long-term cognitive symptoms.
“Concussions in older adults can be more serious, resulting in a condition known as post-concussion syndrome. This condition can be characterized by symptoms of persistent dizziness, complaints of memory difficulties, forgetfulness, loss of ability to focus on complex tasks or concepts and indecisiveness,” Kassicieh explained. He added, “Latent depression and overt anxiety are also common in this condition.”
Kassicieh noted that although a Clinton spokesperson told the press that Clinton “got over this quickly,” another ABC report quotes former President Bill Clinton saying that his wife’s injury “required six months of very serious work to get over.”
“Other reports in the same article show an interesting timeline for Hillary over the next several months, showing that she was not fully functional in her capacity as [Secretary of State],” Kassicieh added:
As a neurologist, I would interpret these and more recent events involving Hillary as possibly showing signs of post-concussion syndrome. This condition could have serious impact on the cognitive and intellectual functioning of an individual, particularly a high level job as [President of the United States].
Dr. Drew Pinsky, nationally syndicated radio talk show host heard on KABC radio “Dr. Drew Midday Live,” also spoke to Breitbart News about Clinton’s health and explained that experiencing symptoms for more than a year after a head injury is very serious.
“In my clinical experience, it’s very common for them to have six months and even up to a year of exercise intolerance, and sort of [needing] frequent rest, and can easily get overwhelmed,” he said of head injury patients. “But after a year, that’s something else.”
He said symptoms like Clinton’s, as an elderly person in her 60s, “are very serious.”
“Those are not trivial symptoms,” Pinsky stressed:
If my patient came in with that, the first thing I would do is put them on a treadmill. I would get a sleep study, make sure they don’t have sleep apnea. I would do all sorts of metabolic studies and make sure there wasn’t something metabolic. I would actually do some extensive cancer screenings. Why is this person suddenly having exercise intolerance?
Pinsky added that if Clinton is overworking herself, “I hope she has a medical team attending to her.”
Breitbart News sent a detailed set of questions regarding these questions raised by law enforcement and medical professionals to Clinton’s campaign.
The specific questions sent to Nick Merrill, a spokesman for Clinton, include:
1.) Does Secretary Clinton have difficulty with fatigue, dizziness and being disoriented? Does she have difficulty after speeches and during debates continuing for lengthy periods of time–or for instance walking back to her car after events?
2.) Is she suffering from latent post concussion syndrome?
3.) Is she being completely honest with the public about her health? Does she have a clean bill of health?
4.) Is she able to conduct high level cognitive abilities on the same level she has been able to throughout her life? Is she able to conduct routine multitasking high stress abilities on the same level she has been able to throughout her life?
5.) Does she have or did she have a transverse sinus thrombosis, or blood clot?
6.) Is she capable of serving as President of the United States with these conditions and symptoms?
7.) Has she done tests with a doctor on a treadmill? Has she gotten a doctor-supervised sleep study? Has she worked with a doctor on metabolic studies? Has she gotten cancer screenings?
8.) Does she have a medical team attending to her? What are the details of that?
In response, Merrill told Breitbart News that Clinton’s doctors have already answered the questions in Clinton’s health statement.
“These questions are all addressed in her health statement,” Merrill told Breitbart News, referring to a letter from Clinton’s doctor, Dr. Lisa Bardack—the chair of internal medicine at the Mount Kisco Medical Group in New York.
The letter, labeled a “healthcare statement” and dated on July 28, 2015—which was released along with Clinton’s tax filings—is two full pages long and includes a complete description from Dr. Bardack clearing Clinton as fit to serve as president.
“This letter summarizes the health history and current medical evaluation of Hillary Rodham Clinton,” Dr. Bardack wrote. “I am an internist and the Chairman of the Department of Medicine at the Mount Kisco Medical Group in Mount Kisco, New York. I have served as Mrs. Clinton’s personal physician since 2001, during which time I have been involved in all aspects of her healthcare.”
The letter states that Clinton is a “healthy 67-year-old female whose current medical conditions include hypothyroidism and seasonal pollen allergies.”
“Her past medical history is notable for a deep vein thrombosis in 1998 and in 2009, an elbow fracture in 2009 and a concussion in 2012,” Dr. Bardack continues.
“In December of 2012, Mrs. Clinton suffered a stomach virus after traveling, became dehydrated, fainted and sustained a concussion,” the doctor wrote:
During follow-up evaluations, Mrs. Clinton was found to have a transverse sinus venous thrombosis and began anti-coagulation therapy to dissolve the clot. As a result of the concussion, Mrs. Clinton also experienced double vision for a period of time and benefitted from wearing glasses with a Fresnel Prism. Her concussion symptoms, including the double vision, resolved within two months and she discontinued the use of the prism. She had follow-up testing in 2013, which revealed complete resolution of the effects of the concussion as well as total dissolution of the thrombosis. Mrs. Clinton also tested negative for all clotting disorders. As a precaution however, it was decided to continue her on daily anticoagulation.
GettyImages-159930678 hillary glasses 1
The letter continues by detailing her current medication list, which includes Armour Thyroid—a hormone used to treat an under-active thyroid– plus various antihistamines, Vitamin B12 and the blood-thinner Coumadin.
“She was also advised in 1998 to take Lovenox, a short-acting blood thinner, when she took extended flights; this medication was discontinued when she began Coumadin,” Dr. Bardack continued:
Her Coumadin dose is monitored regularly and she has experienced no side effects from her medications. She takes no other medications on a regular basis and has no known drug allergies. She does not smoke and drinks alcohol occasionally. She does not use illicit drugs or tobacco products. She eats a diet rich in lean protein, vegetables and fruits. She exercises regularly, including yoga, swimming, walking and weight training.
Dr. Bardack noted that Clinton’s family history also complicates matters: her father “lived into his 80s and died after having a stroke” while her mother “lived into her 90s and passed away after having congestive heart failure.” One of her brothers—it’s not clear whether it’s Tony or Hugh Rodham, according to this letter—“had premature heart disease,” Dr. Bardack wrote.
“Due to her family history, she underwent a full cardiac evaluation, which was negative,” the doctor wrote. “She had a coronary calcium score of zero and a normal carotid ultrasound.”
She’s also had cancer screenings: “Her routine health maintenance is up to date, and has included a normal colonoscopy, gynecologic exam, mammogram, and breast ultrasound.”
She had a physical on March 21, 2015, which revealed, according to Dr. Bardack, that Clinton was in top-notch health.
“In summary, Mrs. Clinton is a healthy female with hypothyroidism and seasonal allergies, on long-term anticoagulation,” Dr. Bardack wrote. “She participates in a healthy lifestyle and has had a full medical evaluation, which reveals no evidence of additional medical issues or cardiovascular disease. Her cancer screening evaluations are all negative. She is in excellent physical condition and fit to serve as President of the United States.”
Clinton’s own campaign manager Robby Mook wouldn’t commit during a mid-June 2015 interview on CBS’s Face The Nation to release Clinton’s full health records.
“I will let Hillary decide that,” Mook replied when John Dickerson asked him if Clinton would release her full healthcare records. “But I can tell you she has been hitting the campaign trail hard.”
The letter from Clinton’s doctor—not her full healthcare records, but just a mere statement—came after that Mook interview.
Washington Post gelooft er geen reet van en kan dat aannemelijk maken iig: https://www.washingtonpos(...)0677709755&tid=ss_twquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er niet gesuggereerd dat ze Parkinson heeft, ik denk ook niet dat je zulke bewegingen ziet bij mensen die Parkinson hebben, ik denk dan eerder aan trillende handen en andere 'subtielere' tekenen van een verstoorde coördinatie.
Er wordt inderdaad wel gesuggereerd dat ze hersenletsel zou hebben, dit heeft te maken met het feit dat ze jaren geleden een beroerte waarbij je een risico hebt op ernstig hersenletsel, dat risico ligt statistisch gezien wel ruim onder de 50%. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze niet om andere redenen aftakelt, ook zij is niet meer jong.
Het is grappig dat haar kamp Sanders zwartmaakte door op zijn leeftijd te wijzen (tja, hij heeft geen plastische chirurgie ondergaan) maar hij was wel degeen die veel fitter oogde tijdens de campagne. Als over 4/8/12/16 jaar wordt teruggeblikt op deze campagne dan zal worden gesteld dat Sanders deze campagne 'energie' gaf.
Eerlijk is eerlijk, die rare beelden helpen niet, ze maakte wat onnatuurlijke bewegingen.
quote:In his comments on Twitter and at InfoWars, Shkreli speculated that Madison was holding "an Apokyn pen, used to treat Parkinson's," in a photo that revealed something in his right hand.
Je blijft je langspeelplaat over het fanatisme van een subset van de kiezers maar herhalen, maar het gros van de kiezer is gewoon de 'silent majority'. Ondanks dat ze niet kritiekloos staan te scanderen in een stadion, stemmen ze wel gewoon. Dat zag je bij de primaries. Het blijft een vreemd soort cognitieve dissonantie dat je er wat dat betreft op nahoudt.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, dat is een subjectieve aanname op basis van wat ik vaststel bij de supporters en op basis van wat naar mijn vermoeden de supporters drijft om voor de ene (status quo) of de andere (we zijn het establishment helemaal zat en we zullen het laten weten ook!) te kiezen. Ik verwacht dat van alle mensen die aangeven voor Trump te zouden stemmen een hoger percentage zal komen opdagen dan wat voor Hillary het geval is. Trump is anti-establishment en de mensen die op hem stemmen zijn woest op mensen zoals Hillary, die gaan de moeite nemen om naar de stembus te gaan. Hillary komt over als een robot: weinig echte emoties, veel gespeelde en ingestudeerde emoties, alles tot in de puntjes gepland. Daarmee enthousiasmeer je mensen niet. Als je Trump zijn supporters ziet dan zie je felle emoties, emoties waar ik bang van word (i.t.t. de Sanders-supporters, die hebben sterke positieve emoties) maar fel. Bij Hillary-supporters zie ik geen felle emoties en zo gauw hen wordt gevraagd waarom ze op hen stemmen krijg je weinig concrete antwoorden: "omdat ze een vrouw is" , "i'm with her", geen inhoudelijke argumenten over het beleid wat ze verwachten.
Hoog in de peilingen? Volg je de peilingen überhaupt? Hij staat dramatisch laag in de peilingen. Zeker ook omdat je in het radicaal gepolariseerde Amerikaanse landschap wel aanzienlijke moeite moet doen om onder de 40% te zakken en Trump daar vooralsnog best aardig in lijkt te slagen. Ik verwacht dat het nog wel weer wat bijtrekt.quote:[..]
Dat is een leuke theorie maar hoe verklaar je dan dat hij momenteel zo hoog staat in de peilingen? Met enkel boze blanke mensen van boven een bepaalde leeftijd zonder tertiair diploma kom je niet aan dat percentage.
Gelukkig frequenteer jij volkswijken in de VS. Het heeft echter natuurlijk geen hol met het komen in wijken te maken. Het heeft vooral te maken met peilingen van legio peilers die er vooralsnog niet op wijzen dat Trump erg veel kans heeft op het winnen van de gehele Rust Belt.quote:Ik weet dat de establishmentmedia vanuit hun ivoren toren (het is niet dat die mensen ooit in volkswijken komen) roepen dat enkel die groep mensen op hem stemt maar ik denk dat zij ernstig onderschatten welke groepen mensen nog meer op hem stemmen in de regio's die het slachtoffer zijn geworden van het neoliberalisme en de globalisering, o.a. in de Rust Belt regio. Ik verwijs hiervoor naar de kaart van Engeland bij de Brexit-stemming, de Brexit-stemmen kwamen vooral uit die regio's die het slachtoffer werden van het neoliberalisme en de globalisering.
Precies, je flikkert alle data het raam uit om je eigen voorkeuren gewoon als feitelijkheden te posteren. We kunnen er nog wel een ander feiten tegenaan gooien. Aantal stemmen voor Clinton in de primary bijna 17M, aantal stemmen voor Trump net iets meer dan 14M.quote:[..]
Ik negeer hem niet, ik kan er nog weinig mee. Niet alleen omdat die peilingen van nu weinig zeggen over hoe er straks gestemd worden en omdat ik die modellen en input weinig vertrouw, ook omdat we niet weten wat de communicerende vaten zijn. Daarom richtte ik me nu enkel op wie van de twee - Hillary en Trump - een groter deel van de kiezers naar de stembus lokt. Ik heb enkele kenners horen stellen dat dat waarschijnlijk bepalend gaat zijn voor de uitslag. Maar goed, we zullen het wel gaan zien.
Volledige Rust Belt is weer te optimistisch, ik zie Trump niet in New York of Illinois winnen, waar technisch geziend de Rust Belt beginnen of eindigenquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik voorspel dat de Rust Belt volledig naar Trump gaat.
quote:Mr Trump's lower-income supporters may question whether ending an estate tax that only applies to inheritance over $10m (£7.63m) per couple should be a priority. They may also notice that the campaign's list of economic advisers is heavy on billionaire donors with Wall Street ties.
Als Georgia en/of Arizona gaan zou ik sowieso wel spreken van een landslide. De Reagan uitslagen lijken me nu onmogelijk met de gepolariseerde politiek. Alle staten die ooit voor Obama waren zijn nu blauw, behalve Indiana.quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:52 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik heb mijn reactie nog wat uitgebreid met de vermelding van een mogelijke bron. Bij zulke verhalen is het moeilijk na te gaan wat de bron was, als je ijverig bent dan kan je voor alle media nagaan wie het eerst was en dan moet je hopen dat je geen media oversloeg.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Washington Post gelooft er geen reet van en kan dat aannemelijk maken iig: https://www.washingtonpos(...)0677709755&tid=ss_tw
Vreemde is wel dat ik gister of zo las dat in de WikiLeaks er ook melding van werd gemaakt, alleen moeilijk bronnen op te sporen.
Parkinson verhaal komt hier vandaan:
[..]
De afbeelding wordt niet geplaatst (bij jou wel omdat jij de foto al had geladen).quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:16 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Alle ogen zijn gericht op deze african american die vaak bij Clinton in de buurt is en bij springt als het mis gaat. Voorheen in casual kleding, nu net in pak (zodat het lijkt alsof hij bij de secret service hoort). Vermoedelijk haar 'handler' of dokter.
Wat hij in zijn hand heeft zou een middel zijn tegen seizures.
[ afbeelding ]
Als Nevada naar Trump gaat bedoel je?quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:12 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Als Georgia en/of Nevada gaan zou ik sowieso wel spreken van een landslide. De Reagan uitslagen lijken me nu onmogelijk met de gepolariseerde politiek. Alle staten die ooit voor Obama waren zijn nu blauw, behalve Indiana.
Maar voorlopig ga ik uit van een stevige reversion to the mean. Trump heeft zo'n ontzettend slechte news cycle achter de rug, dat het haast niet erger kan. En Clinton gaat vast ook nog wel een rottig weekje krijgen, ergens.
Dan ga ik liever met Trump bier zuipen dan met Clinton.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:17 schreef KoosVogels het volgende:
Clinton heeft Parkinson, Trump schijnt de symptomen van Alzheimer te vertonen.
hier werkt die foto gewoonquote:Op maandag 8 augustus 2016 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De afbeelding wordt niet geplaatst (bij jou wel omdat jij de foto al had geladen).
Vind je dit soort tabloid-achtige geleuter nou echt toegevoegde waarde hebben?quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier een andere afbeelding, hopelijk kan FOK deze wel plaatsen.
[ afbeelding ]
Zou het kunnen dat de Secret Service mensen die haar aanvallen (zonder vuurwapen of steekwapen) wil injecteren met een tranquilizer? Dat zou een alternatieve verklaring kunnen zijn, al lijkt het me weinig waarschijnlijk.
Ik kwam deze foto toevallig tegen bij het zoeken. Er wordt gespeculeerd dat Hillary er zo uit zou zien zonder plastische chirurgie, dit natuurlijk naar aanleiding dat haar kamp de media aanzette om over Sanders zijn leeftijd (en atheïsme) te beginnen.
Een tikkeltje overdreven waarschijnlijk maar dat boeit niet. Iets met kaatsen en de bal krijgen.
[ afbeelding ]
Excuus, ik bedoelde Arizona. Die staan bijna gelijk met Georgia, en ik zie McCain Hillary nog wel endorsen om zo zijn eigen zetel te behouden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als Nevada naar Trump gaat bedoel je?
Lijkt me overigens ook dat Trump nu wel weer wat gaat inlopen. Hij heeft alweer een paar dagen niet echt iets heel doms geroepen en lijkt weer even aan het autocueen te zijn, voor zolang het duurt.
Vreemd, bij mij niet, bij het citeren van de reactie zie ik wel de link maar in zijn reactie zie ik niets op die plaats, voor de beide afbeeldingen. Normaal gesproken zie ik afbeeldingen wel.quote:
Tabloid-achtige verhalen niet, die foto is wel interessant. Ik ben ook wel benieuwd naar wat die meneer die bij Hillary hoort precies vast heeft. Die andere foto is een dolletje. Bovendien, het is nu niet dat de serieuze pers haar werk doet bij die verkiezingen, helaas. Ging het maar eens over de inhoud. Mochten Stein en Johnson maar eens het debat aangaan met Hillary en Trump.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je dit soort tabloid-achtige geleuter nou echt toegevoegde waarde hebben?
Die man is fysiek niet fit genoeg om bij secret service te kunnen werken.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier een andere afbeelding, hopelijk kan FOK deze wel plaatsen.
[ afbeelding ]
Zou het kunnen dat de Secret Service mensen die haar aanvallen (zonder vuurwapen of steekwapen) wil injecteren met een tranquilizer? Dat zou een alternatieve verklaring kunnen zijn, al lijkt het me weinig waarschijnlijk.
Ik kwam deze foto toevallig tegen bij het zoeken. Er wordt gespeculeerd dat Hillary er zo uit zou zien zonder plastische chirurgie, dit natuurlijk naar aanleiding dat haar kamp de media aanzette om over Sanders zijn leeftijd (en atheïsme) te beginnen.
Een tikkeltje overdreven waarschijnlijk maar dat boeit niet. Iets met kaatsen en de bal krijgen.
[ afbeelding ]
Wilde al zeggen, Nevada is nog wel enigszins swing state. Arizona lijkt me deze verkiezing ook nog een brug te ver. Ook al kent de staat en relatief groot percentage latino's.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:25 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Excuus, ik bedoelde Arizona. Die staan bijna gelijk met Georgia, en ik zie McCain Hillary nog wel endorsen om zo zijn eigen zetel te behouden.
twitter:wikileaks twitterde op maandag 08-08-2016 om 19:48:50WikiLeaks Reveals Mainstream Media’s Coziness With #Clinton https://t.co/DsNcod7qoP More: https://t.co/kpFxYDoNyX reageer retweet
Als Hillary van iets bang zou moeten worden dan is het dat Trump zelfs niet veel stemmen verliest wanneer hij wel weer eens iets doms roept.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als Nevada naar Trump gaat bedoel je?
Lijkt me overigens ook dat Trump nu wel weer wat gaat inlopen. Hij heeft alweer een paar dagen niet echt iets heel doms geroepen en lijkt weer even aan het autocueen te zijn, voor zolang het duurt.
Beetje dom gespeculeer over de gezondheid van Clinton vind jij interessant? Je bent je ervan bewust dat dat gewoon verzinsels zijn die door het campagneteam van de tegenstander de wereld in worden geslingerd?quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tabloid-achtige verhalen niet, die foto is wel interessant. Die andere foto is een dolletje.
Ah, dus het enige probleem van Clinton is dat ze overkomt als een robot? Weten we dat ook weer.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als Hillary van iets bang zou moeten worden dan is het dat Trump zelfs niet veel stemmen verliest wanneer hij wel weer eens iets doms roept.
Zoals eerder werd gezegd door mensen: als Trump eens niet iets doms zou roepen of Hillary niet als een robot zou overkomen bij publieke optredens dan zou die persoon de ander gemakkelijk verslaan. Een waarheid als een koe.
quote:
Ik vraag me trouwens af waarom jij dit tegen mij zegt terwijl Nintex ermee kwam.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bovendien, het is nu niet dat de serieuze pers haar werk doet bij die verkiezingen, helaas. Ging het maar eens over de inhoud. Mochten Stein en Johnson maar eens het debat aangaan met Hillary en Trump.
Nee hoor, ze is wel een lakei van de NV's en de miljardairs en miljonairs en ze is beste vriendjes met Henry Kissinger. En ze heeft met een hoop manipulatie de primary's gewonnen (niet per se van haar maar wel vanuit haar kamp) en dat begon jaren geleden al door te regelen DWS, haar nr. 1 campagnemedewerster en andere trouwe mensen (Miranda en die andere twee mensen) de baas werden van de DNC. Ze heeft ook goede eigenschappen (ze regelde bijvoorbeeld dat er een MRI-scanner naar een Oost-Europees land ging nadat ze daar als first lady op bezoek ging voor een onderzoek, dat land heeft een zeer lage kindersterfte, veel lager dan Nederland, zie "Where to invade next?") maar dat is onvoldoende om van haar een goede president te maken. Ze is teveel een lakei van de 1%, ze heeft niet op een eerlijke manier de primary's gewonnen en ze heeft ook geen enkel politiek talent. Ze mag de vrouw achter Bill Clinton zijn succes zijn maar zelf mist ze het politieke talent.quote:Of denk je inmiddels ook al dat Clinton een dienaar van Satan is?
Nee, niet het enige, een van haar grote problemen. Kom op, jij ziet toch ook wel je bij haar geen echte emoties ziet en dat alles ingestudeerd is?quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, dus het enige probleem van Clinton is dat ze overkomt als een robot? Weten we dat ook weer.
Dat is waar, het was mij ook opgevallen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:27 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Die man is fysiek niet fit genoeg om bij secret service te kunnen werken.
Ik heb nooit beweerd dat Clinton mediageniek zou zijn. Sterker nog, ik heb vaak genoeg het tegendeel gesteld. Ik vond het alleen erg ironisch dat opeens het enige dat haar van een verpletterende uitslag afhoudt het feit is dat ze niet mediageniek is, terwijl je hier doorgaans van mening bent dat ze een liefdesbaby van Stalin en Hitler had kunnen zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, niet het enige, een van haar grote problemen. Kom op, jij ziet toch ook wel je bij haar geen echte emoties ziet en dat alles ingestudeerd is?
Het feit dat ze echt nul zetels hebben van de 7500 volksvertegenwoordigers op staatsniveau is wat mij betreft nog veel tekenender. Als het je zelfs al niet lijkt om in meest progressieve staten een zeteltje te bemachtigen, dan heb je toch wel vrij weinig draagvlak. Helemaal omdat de opkomst daar doorgaans vrij laag is en de befaamde fanatieke aanhang dan toch wel de doorslag moet kunnen geven.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
Bram, jij kunt het nog steeds niet verkroppen dat Sanders heeft verloren en daarom omhels je elk belastend gerucht dat over Clinton wordt verspreid.
En nogmaals, kandidaten van partijen die geen enkele rol van betekenis spelen (Green Party heeft 0 zetels in zowel de Senaat als het HvA), krijgen gewoon een stuk minder aandacht. En terecht. Wat dat betreft vind ik dat er nog opvallend veel wordt geschreven over Stein.
Mevrouw zal binnenkort ook wel ontmaskerd worden als moslim...quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje dom gespeculeer over de gezondheid van Clinton vind jij interessant? Je bent je ervan bewust dat dat gewoon verzinsels zijn die door het campagneteam van de tegenstander de wereld in worden geslingerd?
Of denk je inmiddels ook al dat Clinton een dienaar van Satan is?
Vrij logisch, dat levert je een paar duizend euro op.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:05 schreef Homey het volgende:
Ik snap niet dat je bijna 70 wordt, je fysiek niet bepaald goed is en je hebt al tientallen jaren zware politieke banen gehad, dat je ook nog eens president wil worden. Dat is echt een superzware job.
Maar goed, haar keuze. Ik hoop dat die lui aan de andere kant van de plas eens verder kijken dan die oude frame van 'je hebt maar twee keuzes'. We gaan het zien.
Johnson zie ik gezien zijn verleden nog wel iets voor elkaar krijgen maar Stein zie ik helemaal niks klaarspelen met het huis van afgevaardigden en de senaat.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:07 schreef Monolith het volgende:
Maar wat verwacht je precies dat er opeens staat te gebeuren als Johnson of Stein president zou worden?
Aardig artikel. Ik wil diverse mensen er nog even aan herinneren dat ze berichten over gekleurde media hier op uiterst negatieve manier volkomen belachelijk en paranoia vonden. De negatieve insteek (en toon) snap ik nog steeds niet, waar is dat voor nodig? En inhoudelijk: de democratische Partij fabriceert en stimuleert dus narratives om het publiek te bewegen. Of je het nu gelooft of niet.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:30 schreef vigen98 het volgende:
twitter:wikileaks twitterde op maandag 08-08-2016 om 19:48:50WikiLeaks Reveals Mainstream Media’s Coziness With #Clinton https://t.co/DsNcod7qoP More: https://t.co/kpFxYDoNyX reageer retweet
Nu kom je bij een grote onzekere factor voor deze verkiezingen. In mijn ogen heeft Trump juist aanhang gemobiliseerd die normaalgesproken niet stemt. De Democraten daarentegen hebben, behalve Sanders dan, weinig gedaan om stemmers te prikkelen ("getting out the vote"). Howard Dean had een 50 state strategy opgezet, zodat er een "full-time" organisatie beschikbaar was "on the ground", maar dat is geschrapt.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:27 schreef Monolith het volgende:
Leuke aanname. Trump moet het vooral hebben van de whites zonder college degree. Die komen doorgaans niet in hele hoge mate opdagen. Waarom negeer je Johnson trouwens? Die staat er doorgaans een factor twee tot vier beter voor dan Stein in de peilingen.
Volgens mij is het vooral Trump die Clinton deze kiezers bezorgt met z'n maffe uitspraken zo nu en dan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:00 schreef Monolith het volgende:
Nog een stuk van FiveThirtyEight over de mate waarin Clinton erin lijkt te slagen om Sandersaanhangers voor zich te winnen:
http://fivethirtyeight.co(...)ing-hillary-clinton/
Alleen dreigt Trump een deel van de aanhang die normaal gesproken wel stemt weg te jagen. Dan heeft die winst aan nieuwe kiezers nog weinig effect.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:28 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nu kom je bij een grote onzekere factor voor deze verkiezingen. In mijn ogen heeft Trump juist aanhang gemobiliseerd die normaalgesproken niet stemt.
Zolang de campagne inhoudelijk nergens over gaat, en Trump niet Hillary vol aanvalt op zaken, zoals TPP/TTIP, gaat hij de Sanders aanhang niet voor zich winnen. Hij kan heel makkelijk scoren, maar vreemd genoeg pakt hij de opgelegde kansen niet. Hij doet vanavond een speech met economie als focuspunt, maar echt spannend was dat tot dusver niet.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:34 schreef Slaro het volgende:
Volgens mij is het vooral Trump die Clinton deze kiezers bezorgt met z'n maffe uitspraken zo nu en dan.
Het maakt niet uit of het wel of niet spannend is, hij moet ook als een serieuze kandidaat overkomen dat heeft hij getracht met zijn belastingplan o.a. vanavond, bovendien kan saaiheid natuurlijk al die controverses enigszins verstommen, naast Clinton aanvallen moet hij ook iets van zichzelf presenteren, maar we zullen zien of er nog echt actief gezaagd kan worden aan haar stoelpoten.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:37 schreef drexciya het volgende:
[..]
Zolang de campagne inhoudelijk nergens over gaat, en Trump niet Hillary vol aanvalt op zaken, zoals TPP/TTIP, gaat hij de Sanders aanhang niet voor zich winnen. Hij kan heel makkelijk scoren, maar vreemd genoeg pakt hij de opgelegde kansen niet. Hij doet vanavond een speech met economie als focuspunt, maar echt spannend was dat tot dusver niet.
TTIP/TPP is zo'n inkopper, dat moet hij er continu inhameren; met name omdat Hillary's VP er wel voor is, en het een extra voorbeeld is van lying Hillary. Ze zegt er tegen te zijn, maar ondertussen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:39 schreef Slaro het volgende:
Het maakt niet uit of het wel of niet spannend is, hij moet ook als een serieuze kandidaat overkomen dat heeft hij getracht met zijn belastingplan o.a. vanavond, bovendien kan saaiheid natuurlijk al die controverses enigszins verstommen, naast Clinton aanvallen moet hij ook iets van zichzelf presenteren, maar we zullen zien of er nog echt actief gezaagd kan worden aan haar stoelpoten.
Tja, dat kan in jouw ogen zo zijn, maar de data wijst er niet echt op:quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:28 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nu kom je bij een grote onzekere factor voor deze verkiezingen. In mijn ogen heeft Trump juist aanhang gemobiliseerd die normaalgesproken niet stemt. De Democraten daarentegen hebben, behalve Sanders dan, weinig gedaan om stemmers te prikkelen ("getting out the vote"). Howard Dean had een 50 state strategy opgezet, zodat er een "full-time" organisatie beschikbaar was "on the ground", maar dat is geschrapt.
Er is geen 'vermeende voorsprong in de opiniepeilingen', er is een concrete voorsprong in de peilingen. Je kunt twisten over de vraag in welke mate dat de daadwerkelijke voorkeur van de kiezer reflecteert, maar de voorsprong is er gewoon.quote:Wat dat aangaat zijn zowel de manier van campagnevoeren, als een eventueel vermeende voorsprong in de opiniepeilingen (dat kan de opkomst voor het pro-Hillary kamp verminderen), niet in het voordeel van Hillary. Men moet echt meer doen om mensen over te halen, om te gaan stemmen.
Identity politics is altijd een beetje een dooddoener. Als een Republikeinse kandidaat iets roept om de evangelische achterban te paaien, dan is dat gewoon de normale gang van zaken, roept een Democratische kandidaat iets om vrouwen of minderheden te paaien dan is het opeens identity politics.quote:Ik begrijp niet waarom ze zo inzet op identity politics, in combinatie met stem op mij, ik ben niet Trump. Haar campagne is zo lui, en ze denkt dat de progressieven geen andere keuze hebben, dan op haar te stemmen.
Je vergeet hierbij nog even een ander belangrijk detail, hij moet wel de Republikeinse kiezer blijven paaien. Die zitten niet te wachten op 'bigoted Bernie'.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:44 schreef drexciya het volgende:
[..]
TTIP/TPP is zo'n inkopper, dat moet hij er continu inhameren; met name omdat Hillary's VP er wel voor is, en het een extra voorbeeld is van lying Hillary. Ze zegt er tegen te zijn, maar ondertussen.
Belastingfratsen, zoals wat nu langskwam, is voor veel mensen niet zo boeiend, of te ingewikkeld. Dat hij de belasting voor bedrijven verlaagt klinkt wat dubieus, maar dat moet hij omdraaien; daar moet tegenover staan dat kleine bedrijven niet worden genaaid (zij hadden geen opties om het te ontwijken), en dat grote bedrijven niet zomaar belasting betalen kunnen ontlopen, of uitstellen.
Laten we eerlijk zijn, mensen denken, over het algemeen, in soundbites, en juist dat is de kracht van Trump. Hij moet niet op detailniveau op beleidsplannen ingaan. Hij gaat zijn score op dat gebied toch niet verbeteren.
Die belastingfratsen zijn voor hem de manier om de rijkere Amerikanen terug te winnen. Die heeft hij nodig voor de morele en indirecte electorale steun. Zijn belastingplan is feitelijk een opeenstapeling van voordeel voor rijke Amerikanen diezelfde groep stemmers die hij claimt te representeren die werden vanavond niet of nauwelijks vertegenwoordigd.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:44 schreef drexciya het volgende:
[..]
TTIP/TPP is zo'n inkopper, dat moet hij er continu inhameren; met name omdat Hillary's VP er wel voor is, en het een extra voorbeeld is van lying Hillary. Ze zegt er tegen te zijn, maar ondertussen.
Belastingfratsen, zoals wat nu langskwam, is voor veel mensen niet zo boeiend, of te ingewikkeld. Dat hij de belasting voor bedrijven verlaagt klinkt wat dubieus, maar dat moet hij omdraaien; daar moet tegenover staan dat kleine bedrijven niet worden genaaid (zij hadden geen opties om het te ontwijken), en dat grote bedrijven niet zomaar belasting betalen kunnen ontlopen, of uitstellen.
Laten we eerlijk zijn, mensen denken, over het algemeen, in soundbites, en juist dat is de kracht van Trump. Hij moet niet op detailniveau op beleidsplannen ingaan. Hij gaat zijn score op dat gebied toch niet verbeteren.
quote:Op woensdag 22 april 2015 16:03 schreef Accursius het volgende:
Ik volg de Amerikaanse politiek niet erg maar hoe groot is de kans dat Trump zich gaat nomineren als kandidaat voor de republikeinen? Als je zijn tweets leest lijkt het daar namelijk wel op
De eerste keer dat Trump genoemd werd in deze reeks (deel 3) en de eerste reactie.quote:Op woensdag 22 april 2015 17:05 schreef Hexagon het volgende:
Dat doet hij iedere vier jaar maar daarna hoor je er niks meer van
En geruchten over een mogelijke kandidatuur van Martin O'Malley, wie kent hem nog?quote:Op maandag 8 augustus 2016 23:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
De eerste keer dat Trump genoemd werd in deze reeks (deel 3) en de eerste reactie.
Haha, leuk om terug te lezen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 23:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
De eerste keer dat Trump genoemd werd in deze reeks (deel 3) en de eerste reactie.
Maar dat kan ook als een boemerang werken. Het lullige is dat mensen dan kunnen denken; het maakt niet meer uit, ik ga niet meer stemmen. En peilingen blijven een voorspelling; je hebt nooit 100% zekerheid. Het is niet zo dat Trump op het moment <10% kans heeft om te winnen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:49 schreef Monolith het volgende:
Er is geen 'vermeende voorsprong in de opiniepeilingen', er is een concrete voorsprong in de peilingen. Je kunt twisten over de vraag in welke mate dat de daadwerkelijke voorkeur van de kiezer reflecteert, maar de voorsprong is er gewoon.
Trump heeft de religieuze hoek redelijk op zijn nummer gezet; voor de vorm heeft hij een VP gekozen, maar hij heeft er zelf lak aan. Dat is al vrij opmerkelijk; hij laat zich niet vastpinnen door die kant van de GOP in ieder geval.quote:Identity politics is altijd een beetje een dooddoener. Als een Republikeinse kandidaat iets roept om de evangelische achterban te paaien, dan is dat gewoon de normale gang van zaken, roept een Democratische kandidaat iets om vrouwen of minderheden te paaien dan is het opeens identity politics.
Ik heb al meermaals aangegeven dat je Clinton van veel kunt betichten, maar niet van een gebrek aan inhoud of beleidsvoorstellen met vele voorbeelden. Wordt een beetje een slaapverwekkende herhaling van zetten zo.
Nu hadden ze er in ieder geval nog 1 goed. Acht jaar eerder toen het Clinton - Giuliani zou worden werd het geen van beiden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 23:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
Haha, leuk om terug te lezen.
Ja Bush vs. Clinton dat ging hem worden, wellicht Rubio, maar de rest 'kansloos'.
Daarbij denk ik dat hoe meer kandidaten er zijn (en nu met McMulin of whatever is er weer eentje bij) hoe voordeliger dat is voor Trump. Zijn supporters zijn redelijk vast, het type: "Trump kan iemand neer schieten en nog stem ik op hem". De rest krijgt nu steeds meer opties (Johnson, Stein, Trump, McMulin, Clinton). Een #nevertrump hoeft dus niet op Hillary te stemmen, maar kan voor McMulin of Johnson gaan. Daarbij kan Trump zich ook weer profileren als winnaar en vechter als hij 3 andere kandidaten direct tegenover zich heeft.quote:Op maandag 8 augustus 2016 23:23 schreef drexciya het volgende:
[..]
Sowieso draait het niet om details; dat zijn kiezers zo vergeten. Hillary gaat ook vol voor de "klassieke" fear kaart; dat zegt genoeg. Al Gore was, net zoals Hillary, een "policy wonk", en hij verloor de presidentsverkiezingen. Bizar genoeg kan de "steun" voor Hillary uit de neocon hoek ook tegen Hillary gaan werken.
Valt wel mee. Dat effect zie je eigenlijk nooit. Daarbij zal er zoals eerder besproken nog wel wat regression to the mean plaatsvinden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 23:23 schreef drexciya het volgende:
[..]
Maar dat kan ook als een boemerang werken. Het lullige is dat mensen dan kunnen denken; het maakt niet meer uit, ik ga niet meer stemmen. En peilingen blijven een voorspelling; je hebt nooit 100% zekerheid. Het is niet zo dat Trump op het moment <10% kans heeft om te winnen.
Vreemd, ik heb het nergens over fantastisch gehad. Ik heb gezegd dat ze er voldoende heeft.quote:[..]
Trump heeft de religieuze hoek redelijk op zijn nummer gezet; voor de vorm heeft hij een VP gekozen, maar hij heeft er zelf lak aan. Dat is al vrij opmerkelijk; hij laat zich niet vastpinnen door die kant van de GOP in ieder geval.
Hillary zet sterk in op het feit dat ze vrouw is (zoals in de conventie), en een spotje, wat ik eerder heb gelinkt, met een hoog "inclusive" gehalte, trekt dat wel heel erg sterk door. De recente ontwikkelingen geven de indruk dat de LGBT fratsen en BLM, bij veel kiezers op weerstand stuiten. Dat is ook zoiets wat Trump stemmen levert. Ook continu Trump als "fout" afschilderen is nou niet echt een overtuigende optie. Mensen "kotsen" van het wijzende vingertje, zonder serieuze onderbouwing.
Hillary heeft volgens jou allerlei "fantastische" beleidsvoorstellen, maar het is voornamelijk in het verlengde van wat Obama heeft gedaan. En dan blijf ik me afvragen, wat je daarmee als "selling point" te bieden hebt. Veel mensen zijn nu niet bepaald onder de indruk van 8 jaar Obama; allerlei statistieken onderbouwen dat. Het is dat de FED de economie kunstmatig er goed uit laat zien (met name op de beurs), maar de scheuren komen al door. Obamacare staat op instorten bijvoorbeeld, al heeft Trump geen goed alternatief trouwens.
Sowieso draait het niet om details; dat zijn kiezers zo vergeten. Hillary gaat ook vol voor de "klassieke" fear kaart; dat zegt genoeg. Al Gore was, net zoals Hillary, een "policy wonk", en hij verloor de presidentsverkiezingen. Bizar genoeg kan de "steun" voor Hillary uit de neocon hoek ook tegen Hillary gaan werken.
Mwah, ik weet het niet. Aan beide kanten zijn nogal overtuigde groepen (waarbij de hardcore Hillary aanhang net zo ongevoelig is voor argumenten als de hardcore Trump aanhang). Door het merkwaardige systeem in de VS (winner-takes-all), is er voor veel stemmers sowieso niets te beslissen; hun stem doet er toch niet toe.quote:Op maandag 8 augustus 2016 23:38 schreef Nintex het volgende:
Daarbij denk ik dat hoe meer kandidaten er zijn (en nu met McMulin of whatever is er weer eentje bij) hoe voordeliger dat is voor Trump. Zijn supporters zijn redelijk vast, het type: "Trump kan iemand neer schieten en nog stem ik op hem". De rest krijgt nu steeds meer opties (Johnson, Stein, Trump, McMulin, Clinton). Een #nevertrump hoeft dus niet op Hillary te stemmen, maar kan voor McMulin of Johnson gaan. Daarbij kan Trump zich ook weer profileren als winnaar en vechter als hij 3 andere kandidaten direct tegenover zich heeft.
Snap ook niet dat ze hem in de race gezet hebben. Na de primaries zouden ze toch moeten weten dat zo'n kandidaat kansloos is. Of Trump en Clinton moeten allebei volledig imploderen door een 'october surprise'. Misschien dat team Romney daar vanuit gaat.quote:Op maandag 8 augustus 2016 23:45 schreef drexciya het volgende:
[..]
McMullin is trouwens ex-Goldman en dergelijke, dus eigenlijk en verkapte establishment kandidaat. Daar hoort Trump niet echt wakker van te liggen.
Of dat is juist het doel van een aantal republikeinen. Liever nu verliezen en over vier jaar terugkomen met een eigen kandidaat dan Trump.quote:Op maandag 8 augustus 2016 23:47 schreef Nintex het volgende:
[..]
Snap ook niet dat ze hem in de race gezet hebben. Na de primaries zouden ze toch moeten weten dat zo'n kandidaat kansloos is.
twitter:wikileaks twitterde op maandag 08-08-2016 om 22:34:07WikiLeaks & Clinton: The anatomy of a liberal neverous breakdown (cached) #DNCLeak https://t.co/wafRe7Mpe7 https://t.co/xw3wg26OJF reageer retweet
twitter:wikileaks twitterde op maandag 08-08-2016 om 23:49:29Hillary Clinton set for landside win with Trump having less than 4.8% chance to win based on polls accross this week https://t.co/fkUdbGO6Ww reageer retweet
McMullin is niet in de race gekomen om te winnen, maar om de #NeverTrump republikeinen een kandidaat te geven, die eigenlijk liever Clinton hebben dan Trump, maar niet op haar willen stemmen. Hij zou in tientallen staten niet eens op de ballot komen. Maar ik verwacht ook niet dat hij veel stemmers zou trekkenquote:Op maandag 8 augustus 2016 23:47 schreef Nintex het volgende:
[..]
Snap ook niet dat ze hem in de race gezet hebben. Na de primaries zouden ze toch moeten weten dat zo'n kandidaat kansloos is. Of Trump en Clinton moeten allebei volledig imploderen door een 'october surprise'. Misschien dat team Romney daar vanuit gaat.
Ik zou er geen moeite mee hebben als hij had verloren in een sportieve wedstrijd maar we weten allemaal dat er nogal wat corruptie was. Bijna heel de DNC-directe bestond uit campagnemedewerkers en andere vrienden en vriendinnen van Hillary Clinton. Ze regelden met de kranten dat de artikelen over mevrouw Clinton voor publicatie werden gekeurd (als iemand hier dat zou moeten afkeuren...), ze gaven de opdracht om journalisten in te fluisteren om over Sanders zijn religie (atheïsme/jood) te beginnen en erger nog, ze gaven de journalisten valse informatie (dus een leugen en smaad) in opdracht van Miranda (opgerot na de onthullingen van Wikileaks) te verspreiden, dat Sanders-supporters gewelddadig zouden zijn geweest in Nevada.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
Bram, jij kunt het nog steeds niet verkroppen dat Sanders heeft verloren
Nogmaals, dat is een selffulfilling prophecy, door hen geen aandacht te geven zullen ze ook geen zetels krijgen. Dat zou jij als journalist toch moeten begrijpen.quote:En nogmaals, kandidaten van partijen die geen enkele rol van betekenis spelen (Green Party heeft 0 zetels in zowel de Senaat als het HvA), krijgen gewoon een stuk minder aandacht.
Vreemd genoeg haalt de LIbertarians toch wel een handvol zetels op staatsniveau zonder veel aandacht, terwijl de Greens 0 halen. Bovendien halen Libertarians sporadisch aardige percentages in senaatsverkiezingen, wat de Greens niet is gelukt. Met een national percentage van 0.3% in 2012 en 2014 haal je in geen enkel parlement zetels, ook geen media-aandacht (of krijgt Party for Human and Spirit wel media-aandacht?).quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is een selffulfilling prophecy, door hen geen aandacht te geven zullen ze ook geen zetels krijgen. Dat zou jij als journalist toch moeten begrijpen.
Dat ze 0 zetels hebben lijkt slechter dan dat het is gezien hun winner takes it all stelsel. Zoiets als Farage die nagenoeg geen zetels krijgt in het nationale parlement terwijl een flink deel van de bevolking op de UKIP stemde.
Ze wil graag de geschiedenisboeken ingaan als de eerste vrouwelijke president van de USA. Haar vriendin Allbright maakte het al duidelijk: "vrouwen die niet op Hillary stemmen gaan naar de hel".quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:05 schreef Homey het volgende:
Ik snap niet dat je bijna 70 wordt, je fysiek niet bepaald goed is en je hebt al tientallen jaren zware politieke banen gehad, dat je ook nog eens president wil worden. Dat is echt een superzware job.
Maar goed, haar keuze. Ik hoop dat die lui aan de andere kant van de plas eens verder kijken dan die oude frame van 'je hebt maar twee keuzes'. We gaan het zien.
Dat de president maar beperkte mogelijkheden heeft is waar maar het helpt wel. Om te beginnen zou Stein een betere nieuwe opperrechter benoemen. Ik vermoed dat zij zich hard zou maken voor het ongedaan maken van de gevolgen van het Citizens United arrest en voorlopers en dat soort zaken. Jij hebt natuurlijk gelijk dat je wel of de meerderheid van de huizen mee moet krijgen. Met een democratisch huis zou ze nog wel wat gedaan krijgen, met een Republikeins huis wordt dat lastig.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vrij logisch, dat levert je een paar duizend euro op.
Maar wat verwacht je precies dat er opeens staat te gebeuren als Johnson of Stein president zou worden?
Dat is inderdaad opvallend. Rond 2000 verloor Gore nog omdat Nader 'te veel' stemmen had gekregen en was er geen concurrentie op rechts. In Europa zie je juist dat de groene partijen het nog wel redelijk doen terwijl de libertariërs geen voet aan de grond krijgen. Ik weet niet hoe het precies komt. Misschien zijn de Americanen dermate rechts dat ze in sommige staten het wel zien zitten om eens zo'n experiment aan te gaan. Zoals ze bijvoorbeeld in Kansas deden, en wat de bewoners zeer slecht beviel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:12 schreef L3gend het volgende:
[..]
Vreemd genoeg haalt de LIbertarians toch wel een handvol zetels op staatsniveau zonder veel aandacht, terwijl de Greens 0 halen. Bovendien halen Libertarians sporadisch aardige percentages in senaatsverkiezingen, wat de Greens niet is gelukt.
En toch zeten er nauwelijks mensen van UKIP in het parlement. Zelfs Brian May - geen fan van UKIP en Farage - en een medepoliticus vonden het schandalig als panellid (BBC-programma) waarbij Farage aan de tand werd gevoeld.quote:Vergelijking met UKIP gaat niet op, UKIP haalt nationaal gewoon 15% in een fptp system als de Amerikaanse. En UKIP haalt zetels op lokaal niveua, niet veel, maar meer dan de Greens ooit hebben.
Het ironische is dat fiasco van 2000 ervoor heeft gezorgd (terecht of niet terecht, maar dat is een andere discussie) dat de Greens voor altijd vergiftigd zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad opvallend. Rond 2000 verloor Gore nog omdat Nader 'te veel' stemmen had gekregen en was er geen concurrentie op rechts. In Europa zie je juist dat de groene partijen het nog wel redelijk doen terwijl de libertariërs geen voet aan de grond krijgen. Ik weet niet hoe het precies komt. Misschien zijn de Americanen dermate rechts dat ze in sommige staten het wel zien zitten om eens zo'n experiment aan te gaan. Zoals ze bijvoorbeeld in Kansas deden, en wat de bewoners zeer slecht beviel.![]()
[..]
Daar kan ik me goed voorstellen als je 15% haalt en maar 1 zetel haalt. Maar dit geldt niet voor de Greens, die halen landelijk maar 0.3% in hetzelfde soort kiessysteem en dan is het terecht dat je 0 zetels hebtquote:En toch zeten er nauwelijks mensen van UKIP in het parlement. Zelfs Brian May - geen fan van UKIP en Farage - vond het schandalig als panellid (BBC-programma) waarbij Farage aan de tand werd gevoeld.
Een SC benoeming gaat alleen door de senaat, niet door beide huizen. Feitelijk kun je van Clinton ook wel een rechter verwachten die vrij progressief is, dus ik zie de meerwaarde van Stein daar niet zo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat de president maar beperkte mogelijkheden heeft is waar maar het helpt wel. Om te beginnen zou Stein een betere nieuwe opperrechter benoemen. Ik vermoed dat zij zich hard zou maken voor het ongedaan maken van de gevolgen van het Citizens United arrest en voorlopers en dat soort zaken. Jij hebt natuurlijk gelijk dat je wel of de meerderheid van de huizen mee moet krijgen. Met een democratisch huis zou ze nog wel wat gedaan krijgen, met een Republikeins huis wordt dat lastig.
Wat dat betreft is het voor de revolutie ook niet zo'n probleem dat Sanders heeft verloren, de mensen die erachter zaten gaan verder en er zal wel iets goeds uit voortkomen. Sanders zelf probeert ook eraan bij te dragen (scouting, recrutering, vorming).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Voor altijd is wel heel erg pessimistisch.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:26 schreef L3gend het volgende:
[..]
Het ironische is dat fiasco van 2000 ervoor heeft gezorgd (terecht of niet terecht, maar dat is een andere discussie) dat de Greens voor altijd vergiftigd zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-08-2016 08:46:29 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |