abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164315198
Die happy hippos heb ik nog wel ergens liggen
pi_164315276
Mooie emotie
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:19:30 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_164315292
Wat een rare man :o. Wel leuk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:19:48 #204
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_164315311
Godver. Wat n aandoenlijke man, O+.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:20:23 #205
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164315335
Mooi hoe die man zo emotioneel wordt bij zijn droom. Nu ben ik zelf ook ontroerd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:20:47 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164315353
Zou zo maar een typetje van Koot en Bie kunnen zijn. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2016 @ 23:20:52 #207
137949 Disana
pi_164315362
Ik vermoed dat Lubach flinke autistische trekken heeft.
pi_164315406
Lubach _O_
Mooie aflevering.
pi_164315440
Het mooiste fragment en commentaar was op het laatst.
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:24:15 #211
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164315485
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:12 schreef Joezi het volgende:

Raad je deze film aan bij iemand die in een depressie zit?
Weet ik veel. Dan kun je beter met een goeie vriend aardbeien met slagroom eten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_164315526
Kijk wel even een halfuurtje. Als het wat is kijk ik hem later wel af.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_164315650
Publieke figuren worden onder het vergrootglas gelegd om hun beperkingen bloot te leggen, zo ook in dit topic, wat een armzalige hobby.

Toen ik twee jaar terug met een gezelschap wat aan het eten was, waaronder Arjen Lubach, probeerde ik onder de afwas uit te komen en onopvallend in de hoek te schuilen. Arjen kwam voor me staan en vroeg: mag ik misschien bij de besteklade?
Het zijn soms net mensen.
Graag op anoniem
pi_164315677
Leuke uitzending, al vond ik de laatste 30-45 minuten wat minder. Met plezier gekeken.
pi_164315733
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:27 schreef Mainport het volgende:
Publieke figuren worden onder het vergrootglas gelegd om hun beperkingen bloot te leggen, zo ook in dit topic, wat een armzalige hobby.

Toen ik twee jaar terug met een gezelschap wat aan het eten was, waaronder Arjen Lubach, probeerde ik onder de afwas uit te komen en onopvallend in de hoek te schuilen. Arjen kwam voor me staan en vroeg: mag ik misschien bij de besteklade?
Joh.
pi_164315749
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:15 schreef Evertjan het volgende:

[..]

zal ik doen namelijk ook 1 van mijn favo films Weet je ook rond welke tijd ongeveer??
Tweede fragment volgens mij.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 7 augustus 2016 @ 23:31:11 #217
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_164315812
Erbrink doet het erg prettig moet ik zeggen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_164315881
quote:

De enige die hier vanavond echt onder een vergrootglas is gelegd, is Nathalie Portman.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:34:11 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164315960
quote:

Wow. Mogen we je aanraken? Of had je een andere bedoeling met deze verkapte " ik ken Arjan in het echt"-post? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_164316006
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Wow. Mogen we je aanraken? Of had je een andere bedoeling met deze verkapte " ik ken Arjan in het echt"-post? :+
Lubach was ook een fokker hoorde ik, was goed in trollen
pi_164316036
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Haha, eigenlijk wilde ik deze anekdote al heel lang op dit prachtige forum zetten, maar ik heb moeten wachten tot het juiste moment
Graag op anoniem
pi_164316055
Vermakelijker dan vorige week. Leuke uitzending.
pi_164316083
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:36 schreef Mainport het volgende:

[..]

Haha, eigenlijk wilde ik deze anekdote al heel lang op dit prachtige forum zetten, maar ik heb moeten wachten tot het juiste moment
Was het het wachten waard?
pi_164316106
Vond er niet zo veel aan eigenlijk, maar prima om een berg strijkgoed weg te werken. En nu pitten, trusten.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_164316186
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:37 schreef Manono het volgende:
Vond er niet zo veel aan eigenlijk, maar prima om een berg strijkgoed weg te werken. En nu pitten, trusten.

[ afbeelding ]
Weinig interessant of verrassend, van beide heren overigens. Vpro heeft wel de afgelopen jaren de neiging om slechte interviewers te kiezen, misschien vind ik dat nog wel het meest jammer.
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:39:57 #226
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_164316187
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:32 schreef Franny_G het volgende:

[..]

De enige die hier vanavond echt onder een vergrootglas is gelegd, is Nathalie Portman.
:D
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:41:40 #227
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_164316243
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:36 schreef Mainport het volgende:

[..]

zondag 7 augustus 2016 @ 23:41:48 #228
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164316251
Prima uitzending. De sfeer in de studio was in ieder geval top. Het VPRO geluid kwam ook duidelijk naar voren. Een beetje een thuiswedstrijd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164316281
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:39 schreef PlutoxMoon het volgende:

[..]

Weinig interessant of verrassend, van beide heren overigens. Vpro heeft wel de afgelopen jaren de neiging om slechte interviewers te kiezen, misschien vind ik dat nog wel het meest jammer.
Nahja tis eigenlijk de avond van de gast, die moet het invullen
pi_164316319
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:42 schreef Joezi het volgende:

[..]

Nahja tis eigenlijk de avond van de gast, die moet het invullen
Maar de interviewer kan er wat meer pit in gooien, mocht dat nodig zijn. Dit had een te hoog koffietijd-gehalte.
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:43:54 #231
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_164316320
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals verwacht allemaal wel vrij oppervlakkig. Staat een beetje aan op de achtergrond, whiskietje erbij. :P
Dat laatste is dan weer prima. Welke?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_164316352
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:31 schreef rubbereend het volgende:
Erbrink doet het erg prettig moet ik zeggen
Eens ^O^

Ik verheug me op Hedy.
pi_164316388
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat laatste is dan weer prima. Welke?
Een Bowmore Laimrig, maar dat is hier verder offtopic. :P
pi_164316505
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:43 schreef PlutoxMoon het volgende:

[..]

Maar de interviewer kan er wat meer pit in gooien, mocht dat nodig zijn. Dit had een te hoog koffietijd-gehalte.
Nahja vorige week vond ik m te oordelend. Lubach is te cognitief denk ik. De Jong probeerde ook te veel de diepte te zoeken terwijl dat er niet was. Volgende week misschien.
pi_164316565
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:15 schreef Evertjan het volgende:

[..]

zal ik doen namelijk ook 1 van mijn favo films Weet je ook rond welke tijd ongeveer??
21.00
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_164316607
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Joezi het volgende:

[..]

Nahja vorige week vond ik m te oordelend. Lubach is te cognitief denk ik. De Jong probeerde ook te veel de diepte te zoeken terwijl dat er niet was. Volgende week misschien.
Da's z'n schild, die ratio. Er zit veel meer in, veel tegenstrijdigheden, maar dat kan je met de juiste vragen zo blootleggen. En als je daar als gast geen zin in hebt, dan doe je je armen over elkaar of wiebel je met je stoel, zoals Hans Teeuwen dat deed. :Y)
pi_164316684
Eeuwig zonde dat het onderwerp monarchie niet aangekaart is. Heeft Arjen best wat over geschreven en gezegd de afgelopen jaren en heeft hij vooral een zeer duidelijke mening over.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_164316700
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:52 schreef PlutoxMoon het volgende:

[..]

Da's z'n schild, die ratio. Er zit veel meer in, veel tegenstrijdigheden, maar dat kan je met de juiste vragen zo blootleggen. En als je daar als gast geen zin in hebt, dan doe je je armen over elkaar en wiebel je met je stoel, zoals Hans Teeuwen dat deed. :Y)
lol ja daar doelde ik op. Zal begin nog eens terug kijken deze week :+
pi_164316746
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef Njosnavelin het volgende:
Eeuwig zonde dat het onderwerp monarchie niet aangekaart is. Heeft Arjen best wat over geschreven en gezegd de afgelopen jaren en heeft hij vooral een zeer duidelijke mening over.
Toch blijft het format dat de gast de avond mag invullen naar aanleiding van zijn fragmenten, het is geen open interview.
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:01:49 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164316958
Het is de zomergast die de wereld mag duiden. Niet de gastheer de zomergast.
pi_164317096
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:52 schreef PlutoxMoon het volgende:

[..]

Da's z'n schild, die ratio. Er zit veel meer in, veel tegenstrijdigheden, maar dat kan je met de juiste vragen zo blootleggen. En als je daar als gast geen zin in hebt, dan doe je je armen over elkaar of wiebel je met je stoel, zoals Hans Teeuwen dat deed. :Y)
Dan krijg je weer dat gepsychologiseer waar niemand op zit te wachten. Vond het wel prima dat Erbrink niet doorging op de impact van het overlijden van zijn moeder op vrij jonge leeftijd.

Het is een programma van de gast die laat zien wat hij interessant vindt en niet "kijken in ziel met....."
pi_164317302
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:06 schreef Tem het volgende:

[..]

Dan krijg je weer dat gepsychologiseer waar niemand op zit te wachten. Vond het wel prima dat Erbrink niet doorging op de impact van het overlijden van zijn moeder op vrij jonge leeftijd.

Het is een programma van de gast die laat zien wat hij interessant vindt en niet "kijken in ziel met....."
Ik zit wel op dat gepsychologiseer te wachten. :7 Ik wil wel weten wat er achter iemand schuilgaat, wat er in iemand broeit en borrelt en wat zijn/haar motieven zijn. Anders heb ik het idee dat ik naar een Q&A met wat Youtube-filmpjes aan het kijken ben, wat ik dus vanavond had. Wat dat betreft vond ik vorige week beter, scherper. Maar mijn voorkeur is uiteraard strikt persoonlijk. (Overigens had Erdbrink niet op het overlijden van zijn moeder hoeven in te gaan, wel andere dingen.)

En daarnaast miste ik het doorvragen, Erdbrink heeft dingen laten liggen, en dan bedoel ik doorvragen naar meningen, ideeën.

[ Bericht 2% gewijzigd door PlutoxMoon op 08-08-2016 00:17:00 ]
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:14:20 #243
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_164317430
Vind de presentator wel fijn. Weet zich aan te passen aan de gast, hij was heel anders dan vorige week.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_164317815
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:11 schreef PlutoxMoon het volgende:

En daarnaast miste ik het doorvragen, Erdbrink heeft dingen laten liggen, en dan bedoel ik doorvragen naar meningen, ideeën.
Ja, dat is zeker zo. En je kunt vinden dat het gesprek alleen hoort te gaan over de fragmenten en wat de gast daarover te vertellen heeft, maar zo ging Erdbrink vorige week ook niet te werk. Toen 'confronteerde' hij zijn gast met tweets en zinnen uit een artikel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164317940
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:27 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker zo. En je kunt vinden dat het gesprek alleen hoort te gaan over de fragmenten en wat de gast daarover te vertellen heeft, maar zo ging Erdbrink vorige week ook niet te werk. Toen 'confronteerde' hij zijn gast met tweets en zinnen uit een artikel.
Ik ben nog aan het kijken (wilde eerst het wielrennen zien en dat bleek een goede keuze) maar ik krijg niet de indruk dat Erdbrink zich minder goed heeft voorbereid dan vorige week. Dat hij, gezien de controverse van de gast, vorige week de confrontatie opzocht lijkt me niet onlogisch. Bij deze gast was daar niet echt aanleiding toe toch?
pi_164318191
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Vind de presentator wel fijn. Weet zich aan te passen aan de gast, hij was heel anders dan vorige week.
Ja, inderdaad. Zijn ook twee totaal verschillende gasten. Deze aflevering vond ik interessanter omdat je toch een aardig beeld kreeg hoe hij een beetje in elkaar steekt als persoon. De vorige uitzending vond ik minder boeiend omdat je meer discussie had over de uitspraken, denkbeelden en publieke opinie van Abou Jahjah dan de persoon zelf.
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:46:08 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164318279
Ik ben heel benieuwd hoe Erdbrink zich volgende week handhaaft en houdt bij Hedy.
Poef.....gone! ©golfer
pi_164318430
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:32 schreef Kansenjongere het volgende:

Ik ben nog aan het kijken (wilde eerst het wielrennen zien en dat bleek een goede keuze) maar ik krijg niet de indruk dat Erdbrink zich minder goed heeft voorbereid dan vorige week. Dat hij, gezien de controverse van de gast, vorige week de confrontatie opzocht lijkt me niet onlogisch. Bij deze gast was daar niet echt aanleiding toe toch?
Nee, het hoeft ook niet confronterend te zijn of er fel aan toe te gaan, maar soms wat meer uitdagen en prikkelen in vraagstelling om het gesprek wat scherper te krijgen, was wel mooier geweest denk ik.
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:08:12 #249
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_164318695
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nee, het hoeft ook niet confronterend te zijn of er fel aan toe te gaan, maar soms wat meer uitdagen en prikkelen in vraagstelling om het gesprek wat scherper te krijgen, was wel mooier geweest denk ik.
Ja, wellicht. Maar de taak van de gastheer/interviewer is natuurlijk niet om iemands psyche aan de hand van wat fragmenten te doorgronden in een paar uurtjes. Dat is nooit de opzet geweest van het programma. Zijn ( of haar ) taak is toch vooral om de motivaties voor de gemaakte keuzes te achterhalen en zodoende wat meer te weten te komen over de ( belevingswereld van de ) gast. - Uiteindelijk is het toch de gast die de avond maakt. ( En ik geloof ook niet dat Wilfried de Jong veel meer uit Arjen had kunnen trekken, eerlijk gezegd. )
pi_164318760
Ja, en het achterhalen van die motivaties en de vragen die hij daarbij stelde, vond ik dus mager.

Het is wel apart dat kritisch doorvragen zo vaak wordt geïnterpreteerd als 'gepsychologiseer'. Of dat je dingen uit iemand moet trekken. Dat is wel een heel enge definitie van een interview. Het doel zou volgens mij moeten zijn: naar aanleiding van de fragmenten een goed gesprek voeren, waarbij je meer te weten komt over de keuzes van de gast en zijn gedachtegangen en/of fascinaties. En waarbij zo nu en dan even wat doorgevraagd wordt als de gast wat vaag blijft of iets zegt waar wel meer uitleg bij nodig is. En als een gast bijvoorbeeld wat onsamenhangend is, proberen meer helderheid te krijgen over wat hij bedoelt. Vragen stellen op basis van nieuwsgierigheid dus, niet omdat je eigenlijk therapeut, rechter of politicus had willen worden.

En met 'scherper' bedoel ik dan vooral: dat je iemand een beetje bij de les houdt ook. Want je merkt bij Lubach bijvoorbeeld dat hij soms wat slordig formuleert, of bepaalde gedachtegangen niet afmaakt, vanuit een soort hyperbewustzijn.
pi_164318846
De film was mooi trouwens.
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:18:32 #252
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_164318859
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:12 schreef Franny_G het volgende:
Ja, en het achterhalen van die motivaties en de vragen die hij daarbij stelde, vond ik dus mager.

Het is wel apart dat kritisch doorvragen zo vaak wordt geïnterpreteerd als 'gepsychologiseer'. Of dat je dingen uit iemand moet trekken. Dat is wel een heel enge definitie van een interview. Het doel zou volgens mij moeten zijn: naar aanleiding van de fragmenten een goed gesprek voeren, waarbij je meer te weten komt over de keuzes van de gast en zijn gedachtegangen en/of fascinaties. En waarbij zo nu en dan even wat doorgevraagd wordt als de gast wat vaag blijft of iets zegt waar wel meer uitleg bij nodig is. En als een gast bijvoorbeeld wat onsamenhangend is, proberen meer helderheid te krijgen over wat hij bedoelt. Vragen stellen op basis van nieuwsgierigheid dus, niet omdat je eigenlijk therapeut, rechter of politicus had willen worden.
Maar denk je dat je aan de hand van de gekozen fragmenten veel meer over Arjen Lubach te weten was gekomen als ie een doorgewinterde vragensteller tegenover zich had zitten, dan? Ik niet, namelijk.
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:19:04 #253
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_164318869
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:18 schreef Franny_G het volgende:
De film was mooi trouwens.
Ik ben in slaap gevallen, :@.
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:28:56 #254
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_164319084
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:12 schreef Franny_G het volgende:

En met 'scherper' bedoel ik dan vooral: dat je iemand een beetje bij de les houdt ook. Want je merkt bij Lubach bijvoorbeeld dat hij soms wat slordig formuleert, of bepaalde gedachtegangen niet afmaakt, vanuit een soort hyperbewustzijn.
Als de interviewer Lubach al kent, komt hij misschien er niet op om door te vragen.
En wat is 'hyperbewustzijn' ?
pi_164319252
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:28 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Als de interviewer Lubach al kent, komt hij misschien er niet op om door te vragen.
En wat is 'hyperbewustzijn' ?
Met hyperbewust bedoel ik iemand die van een afstand naar zichzelf kijkt en ook al direct in de gaten heeft wat voor weerwoord of kritiek er zou kunnen komen op wat hij zegt en daar dan ook vaak al op anticipeert. Je zag dat Lubach dat aan het begin van het gesprek heel erg deed. Hij is in zijn hoofd dus niet alleen bezig met wat hij zegt of wil zeggen, maar voert daar eigenlijk ook al een gesprek over en denkt steeds vooruit. (Ik heb er zelf ook last van.)
pi_164319300
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:19 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ik ben in slaap gevallen, :@.
Ja, dat had mij ook kunnen overkomen, maar ik ben sinds 23:00 ineens klaarwakker.
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:43:00 #257
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_164319410
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:38 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat had mij ook kunnen overkomen, maar ik ben sinds 23:00 ineens klaarwakker.
Ja, ik nu ook.
  maandag 8 augustus 2016 @ 02:06:47 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164319949
lalalalinder twitterde op zondag 07-08-2016 om 23:22:30 We sluiten af met 'Wat is jouw droom?' Jammer dat we Lubachs lievelingskleur niet te weten zijn gekomen #zg16 reageer retweet
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 augustus 2016 @ 06:48:56 #259
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164322113
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:36 schreef Franny_G het volgende:

Met hyperbewust bedoel ik iemand die van een afstand naar zichzelf kijkt en ook al direct in de gaten heeft wat voor weerwoord of kritiek er zou kunnen komen op wat hij zegt en daar dan ook vaak al op anticipeert. Je zag dat Lubach dat aan het begin van het gesprek heel erg deed. Hij is in zijn hoofd dus niet alleen bezig met wat hij zegt of wil zeggen, maar voert daar eigenlijk ook al een gesprek over en denkt steeds vooruit. (Ik heb er zelf ook last van.)
Herkenbaar trekje (bij mijzelf). Wel handig tijdens functioneringsgesprekken.
pi_164322426
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef Njosnavelin het volgende:
Ben blij dat jouw Willyhaat niet gevoed is.
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:02:01 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164322752
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ben blij dat jouw Willyhaat niet gevoed is.
Grappig hoe panisch sommige mensen reageren bij kritiek op de monarchie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164323449
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:11 schreef PlutoxMoon het volgende:

[..]

Ik zit wel op dat gepsychologiseer te wachten. :7 Ik wil wel weten wat er achter iemand schuilgaat, wat er in iemand broeit en borrelt en wat zijn/haar motieven zijn. Anders heb ik het idee dat ik naar een Q&A met wat Youtube-filmpjes aan het kijken ben, wat ik dus vanavond had.
Dan moet je naar een ander programma kijken, introspectie genoeg op TV en met name bij de PO. Gelukkig is Zomergasten daar een paar jaar geleden van teruggekeerd, het werd een soort 'This is your life' met een amateur-psychologische invalshoek waarbij BN-ers de hele avond over zichzelf kwamen praten.

Lubach liet gewoon wat van de wereld en van zijn wereld zien. Dat het niet heel spannend werd is omdat Lubach niet zulke spannende ideeen heeft. Ik kan hem best waarderen hoor, maar zijn ideeen zijn van een rationaliteit die doorgaans rond de puberteit doorbreekt bij iedereen die zelf na kan denken, dus erg controversieel is dat niet. En dan is het ook nog een beetje een gereformeerd type en meer een prikker dan een schopper. Zelfs als atheist, toch een van zijn stokpaardjes, schurkt hij teveel tegen het agnosticisme aan om ook maar enigzins geruchtmakend te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:25:16 #263
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_164323881
Inderdaad viel het op dat hij heel erg bezig is met mogelijke reacties op wat hij zegt. Daarnaast kreeg ik wel heeeeel sterk de indruk dat hij zwaar aan de dope is. Het leek net of hij zo uit Breaking Bad kwam wandelen. Ik vond de stukjes wel leuk, gesprek niet zo bijzonder.
pi_164325615
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:22 schreef Reya het volgende:
Wat is daar nou precies grappig aan?
De grap is dat het hele verhaal choquerend zou moeten zijn, en dat dit dan contrasteert met de naam "the aristocrats". Dat is de theorie. In de praktijk is het hooguit een beetje onsmakelijk, en het feit dat de verteller van de mop er zelf nog het hardste om moet lachen helpt ook niet mee. Saai fragment, geen reet aan, sorry Arjen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:04:27 #265
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164325840
415.000 kijkers gisteren. Minder dus dan de week ervoor met Jahjah.
Poef.....gone! ©golfer
pi_164325865
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:04 schreef golfer het volgende:
Uit de recensies komt ook wel naar voren dat het allemaal wat vlak en gezapig was. Dan haken mensen af. Zeker als op Ned 1 een spectaculaire ontknoping was van het wielrennen op de spelen.
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 12:58:04 #267
7889 tong80
Spleenheup
pi_164327038
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:04 schreef golfer het volgende:
Hetgeen we overal al hebben gelezen en niks zegt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 12:59:12 #268
7889 tong80
Spleenheup
pi_164327062
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uit de recensies komt ook wel naar voren dat het allemaal wat vlak en gezapig was. Dan haken mensen af. Zeker als op Ned 1 een spectaculaire ontknoping was van het wielrennen op de spelen.
Ik had 400.000 kijkers op NED-1 met Krajicek - Henman op Wimbledon op NED-2

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:01:02 #269
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164327108
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:59 schreef tong80 het volgende:

Toen waren er nog maar 2 zenders en bestond Internet nog niet.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:52:18 #270
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164328313
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Welk programma was dat, Tong?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 14:39:39 #271
7889 tong80
Spleenheup
pi_164329688
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:36 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik heb het ook vaak. Stel de vraag al in een gesprek, antwoord al voordat iemand de vraag stelt.

Zijn de recensies ergens bij elkaar te lezen ?

Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 14:41:09 #272
7889 tong80
Spleenheup
pi_164329730
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan moet je naar een ander programma kijken, introspectie genoeg op TV en met name bij de PO. Gelukkig is Zomergasten daar een paar jaar geleden van teruggekeerd, het werd een soort 'This is your life' met een amateur-psychologische invalshoek waarbij BN-ers de hele avond over zichzelf kwamen praten.

Lubach liet gewoon wat van de wereld en van zijn wereld zien. Dat het niet heel spannend werd is omdat Lubach niet zulke spannende ideeen heeft. Ik kan hem best waarderen hoor, maar zijn ideeen zijn van een rationaliteit die doorgaans rond de puberteit doorbreekt bij iedereen die zelf na kan denken, dus erg controversieel is dat niet. En dan is het ook nog een beetje een gereformeerd type en meer een prikker dan een schopper. Zelfs als atheist, toch een van zijn stokpaardjes, schurkt hij teveel tegen het agnosticisme aan om ook maar enigzins geruchtmakend te zijn.
Lul niet zo moeilijk man.

Praat eens normaal.

Ik moet nog terugkijken. Jou kennende en onze smaak vergelijkend ga ik genieten.

pi_164329752
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:52 schreef livelink het volgende:

[..]

Knoop in je zakdoek.
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 14:42:13 #274
7889 tong80
Spleenheup
pi_164329760
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Toen waren er nog maar 2 zenders en bestond Internet nog niet.
Vertel. Over welk jaar heb ik het dan ?

Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 14:43:36 #275
7889 tong80
Spleenheup
pi_164329815
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:52 schreef livelink het volgende:

[..]

Voetbalkwis, gepresenteerd door Tom van het Hek. Nederland één bij de KRO. VoetbalKrexxx.

Komt eerdaags op You Tube, vriend zet het er op. Via de Video-DVD.

Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 14:45:13 #276
7889 tong80
Spleenheup
pi_164329876
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Knoop in je zakdoek.
Niet alles op jezelf betrekken. Ken je alleen nog van Glij hem er in. Wist niet dat je TV-carrière zo breed was.

pi_164330117
Blij dat ik glij of Fiets hem erin. Hoog en droog _O_
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 16:20:40 #278
7889 tong80
Spleenheup
pi_164332854
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:53 schreef Tem het volgende:
Blij dat ik glij of Fiets hem erin. Hoog en droog _O_
'M'n gras.' :D

pi_164335148
  maandag 8 augustus 2016 @ 17:44:25 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164335692
quote:
Wat een simpele recensie, de vaderlijke sympathie straalt van elke regel.
pi_164335882
De Volkskrant was aanmerkelijk minder enthousiast.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_164335904
Jahjah reageert op zijn Zomergasten uitzending. Hij is zelf positief, maar met een kritische noot die Erbrink hopelijk ook leest:

quote:
En toch moet ik toegeven dat ik benieuwd ben naar hoe hij Rutte zal interviewen. Als de rechtvaardiging van het veranderen van de geest van de show in mijn eigen geval m’n kritische en sterk gelede meningen en kritiek tegen machtsstructuren was, dan denk ik dat het interviewen van de man die aan de top van de machtspiramide staat een nog uitnodigender gelegenheid is om opnieuw van de ontspannen en gastvrije benadering af te wijken. Of is macht intimiderender dan degenen die haar tot de orde roepen? Hoe dan ook, wat ik van dit alles zal onthouden is een inzicht in de openheid van de menselijke geest door de ontroerende reacties die het grote Nederlandse publiek liet blijken. Alle haatcolumnisten ten spijt, Nederland gaf me hoop terug, en daarvoor ben ik dankbaar.
pi_164336281
quote:
11s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat een simpele recensie, de vaderlijke sympathie straalt van elke regel.
Ja ik kreeg ook een beetje het idee dat Max allang blij was dat het geen Jahjah was.
  maandag 8 augustus 2016 @ 18:04:06 #284
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164336301
En het is waar dat de olijke leegheid van Ruttes premierschap een groter maatschappelijk gevaar vormt dan het bombast van Jahjah's engagement.
pi_164336622
quote:
Beetje teveel van het goede inderdaad. Al ben ik het ermee eens dat het interessanter was dan Jahjah.
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2016 @ 18:27:48 #286
137949 Disana
  maandag 8 augustus 2016 @ 18:34:45 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164337327
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:41 schreef tong80 het volgende:

Ik moet nog terugkijken.

En? Wat vond je ervan?
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 augustus 2016 @ 19:26:33 #288
862 Arcee
Look closer
pi_164339016
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:43 schreef tong80 het volgende:
Komt eerdaags op You Tube, vriend zet het er op. Via de Video-DVD.

Ein-de-lijk. _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 8 augustus 2016 @ 19:41:47 #289
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_164339406
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:01:39 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164456638
Tong80 heeft nu alle tijd(...) om even de uitzending van afgelopen zondag te bekijken, dus benieuwd wat hij ervan vond.

Verheug mij al op Hedy d’Ancona.
Haar keuzefilm is in ieder geval al bijzonder:
De keuzefilm van Hedy d’Ancona is L'Assedio (Besieged) van Bernardo Bertolucci uit 1998. De film gaat over componist Jason Kinsky die in Rome woont en verliefd is op zijn Afrikaanse werkster Shandurai. Als Kinsky haar op een dag zijn liefde verklaart, vraagt zij hem om haar man te bevrijden, een politieke gevangene in Afrika. De film is nooit in Nederland in de bioscoop te zien geweest.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:15:25 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164490751
De te verwachten fragmenten van Hedy d'Ancona:
Voormalig minister en feministe Hedy d'Ancona heeft in Zomergasten fragmenten in petto van Angela Merkel, Ien Dales en Bernardo Bertolucci.

Natuurlijk laat ex-politica Hedy d’Ancona laat in Zomergasten politieke fragmenten zien zoals het ‘Wir Schaffen Das’-persconferentie van Angela Merkel en een Kamerdebat met Ien Dales. D’Ancona was bevriend met Dales die in 1994 onverwacht overleed aan een hartaanval. Ze verdedigden in 1993 samen met succes de Wet Gelijke Behandeling in de Tweede Kamer.
Congo

Ook laat d’Ancona een fragment zien uit l’Homme qui repare les femmes over de Congolese gynaecoloog Dennis Mukwege die in Congo duizenden vrouwen hielp na groepsverkrachting en seksueel geweld.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:32:49 #292
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164491097
Een maatschappelijk geëngageerde televisieavond zoals je ze (goddank) niet vaak meer ziet.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:34:39 #293
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164491144
pi_164491735
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:32 schreef Ringo het volgende:
Een maatschappelijk geëngageerde televisieavond zoals je ze (goddank) niet vaak meer ziet.
Je kunt altijd nog gewoon VI kijken.
  zondag 14 augustus 2016 @ 00:08:28 #295
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164507535
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:00 schreef Monolith het volgende:
Je kunt altijd nog gewoon VI kijken.
Of Pornhub.
pi_164526564
Heeft Hedy d'Ancona eigenlijk een beetje humor?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164526605
Is dat een retorische vraag?
pi_164527171
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2016 00:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Of Pornhub.
Daar kun je inderdaad vast ook wel genoeg diepgang vinden.
pi_164527304
Als het aan mij ligt moeten ze Zomergasten tijden de OS niet meer doen, dan maar wat weken uitstellen.
pi_164527407
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 18:36 schreef truthortruth het volgende:
Heeft Hedy d'Ancona eigenlijk een beetje humor?
Ze is feminist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')