http://www.telegraaf.nl/b(...)gekookt_water__.htmlquote:DEN HELDER - Een jongetje van 9 jaar uit Den Helder wordt in Brandwondencentrum Beverwijk behandeld aan ernstige brandwonden, nadat hij door een ander kind was overgoten met kokend water.
Dat gebeurde tijdens het buitenspelen. Er is nog niet helemaal duidelijk wat er is gebeurd, zo meldt het Noordhollands Dagblad. Een negenjarige verdachte wordt door de politie bevraagd naar de toedracht.
Volgens AT5 heet het slachtoffer Sven Henrix en zou hij brandwonden hebben op zijn borst en schouders. Sven zou ook onder de morfine zitten, maar is volgens zijn vader ’vrij rustig’. Sven zelf zegt over de gebeurtnis van gistermiddag: „Ik was met een vriendje een filmpje aan het maken met m’n telefoon. Toen kwam die jongen aanlopen en hij wilde de telefoon afpakken.”
De vader van het slachtoffer, Peter, vervolgt: „Ze zijn toen weggegaan. Maar toen ze later weer in die buurt kwamen, kwam die jongen op een gegeven moment naar buiten gelopen. Hij zei dat hij er spijt van had, maar had een waterkoker in zijn hand. Mijn zoon zei toen: 'je gaat me niet nat maken hè'. Die jongen zei toen dat -ie Sven niet nat ging maken en dat -ie dat zweerde op z'n moeder.”
De vader van het slachtoffer heeft aangifte gedaan. De jonge verdachte wordt gehoord op het politiebureau en de politie roept getuigen op zich te melden. Woordvoerder Roderick de Veen zegt tegen het Noordhollands Dagblad: ,,Het verhaal zoals het op facebook staat is hoe wij het kennen. We horen vandaag de andere jongen voor zijn kant van het verhaal.”
De vader schrijft in zijn bericht: ,,Vreselijk, 9 jaar en zo ziek van geest!
Mijn zoontje is een youtubefilmpje aan het maken, een kindje van 9 is hem aan het pesten en zeg later ik wil het goed maken. Mijn zoontje loopt naar hem toe maar ziet dat hij een waterkoker in zijn hand heeft. Hij zegt, je gaat mij niet nat maken he!
Dan hoor je op dit filmpje zeggen ik zweer het op mijn moeder ik ga je niet nat maken.
Hij kreeg kokend water over hem heen.
Nu ligt mijn vriend, mijn jongste zoon in het brandwondencentrum van Beverwijk. Met dank aan de Politie ga ik verstandig zijn en geen eigen rechter spelen. Het liefste trek ik ze kop van zijn romp! Deze zaak wordt behandeld als Zware mishandeling. Politie is direct in actie gekomen. 9 jaar en zo ziek van geest? Kan het niet begrijpen. Denk je dat je kinderen veilig buiten spelen. Hoe kan dit in een kinderhoofdje op komen om water te koken en dat over iemand heen gooien. Dan zou je toch opgesloten moeten worden dan ben je toch een gevaar voor de maatschappij?”
De combinatie van zweren op de moeder, het onnodig gebruik van geweld en zo'n laffe aanval doet mij een redelijk vermoeden hebben in welke culturele en etnische sfeer we de dader kunnen vinden.quote:Dan hoor je op dit filmpje zeggen ik zweer het op mijn moeder ik ga je niet nat maken.
Het gedrag zoals beschreven in het artikel is anders wel heel typisch.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:22 schreef Ludachrist het volgende:
Gelukkig gaat het zelfs bij kinderen van 9 tegenwoordig al direct over hun afkomst, we kunnen er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Want Marokkanen/moslims/de buut'nlanders staan erom bekend kokend water over mensen heen te gooien ofzo?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:23 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Het gedrag zoals beschreven in het artikel is anders wel heel typisch.
Kom laten we de culturele achtergrond doofpotten, want <vraagteken>.rquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:22 schreef Ludachrist het volgende:
Gelukkig gaat het zelfs bij kinderen van 9 tegenwoordig al direct over hun afkomst, we kunnen er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Indiërs, nee?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Want Marokkanen/moslims/de buut'nlanders staan erom bekend kokend water over mensen heen te gooien ofzo?
Even gefixed voor je.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Want Marokkanen/moslims/de buut'nlanders staan erom bekend gewelddadig op te treden tegen iedere ongelovige hond die het waagt hen te irriteren
Wel om grof geweld te gebruiken en op moeders te zweren, ja.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Want Marokkanen/moslims/de buut'nlanders staan erom bekend kokend water over mensen heen te gooien ofzo?
Dit kind was ook slachtoffer !!!!!!quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:26 schreef tralalala het volgende:
Er waren geen stageplekken voor dit kind.
Kokend water is wel iets duidelijker...quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:23 schreef tombolafan het volgende:
Tt mag wel duidelijker![]()
Verder vreselijk, arm joch
Dit, maar in plaats van water, giet je kokende olie over dat kutkind.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Speel alsjeblieft gewoon eigen rechter.
Met wat geluk is het slachtoffer zo'n kamperfamilie en wordt de dader na vrijlating halal geslacht voor de ogen van zijn vastgebonden moederquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:22 schreef halfway het volgende:
Ook vooral in het nieuws brengen, tot 14 jaar lekker vrijuit gaan.
quote:Nu ligt mijn vriend, mijn jongste zoon in het brandwondencentrum van Beverwijk. Met dank aan de Politie ga ik verstandig zijn en geen eigen rechter spelen. Het liefste trek ik ze kop van zijn romp!
Ja.! Een blik hulpverleners en buurtwerkers op dit arme dadertje afsturen dan komt het allemaal helemaal goed..quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dit kind was ook slachtoffer !!!!!!
Wat is er raar aan om hem je vriend te noemen?quote:
Dat niet willen doen als je kind tweede/derdegraads brandwonden oploopt en de dader vanwege z'n leeftijd toch geen straf krijgt en het zo weer zal doenquote:
Hij verveelde zich gewoon denk ik..quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:26 schreef tralalala het volgende:
Er waren geen stageplekken voor dit kind.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:30 schreef frietenstamp het volgende:
Ik zou ice tea bestellen als ik er thee ging drinken als burgemeester.
Ja?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:31 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Rutte bijvoorbeeld is een psychopaat. Wat jij bedoelt noemen ze eigenlijk Sociopaat.
Natuurlijk niet, maar nu komt Tamabralski met een post over massale import en hoe Rutte de Nederlandse bevolking bewust vernietigt. Dankjewel.quote:
Openlijke geweldpleging met toebrengen van ernstig letsel vermoed ik, of dat tevens poging tot doodslag is zou ik niet durven zeggen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:41 schreef Eenskijken het volgende:
Klinkt idd als een mocro met zn "zweer het op je moeder"...
Bizar trouwens. Het zal je kind maar zijn. Poging tot doodslag?
Al was het moord, de dader is te jong om te vervolgen. Dus het boeit geen kont.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Openlijke geweldpleging met toebrengen van ernstig letsel vermoed ik, of dat tevens poging tot doodslag is zou ik niet durven zeggen.
Het slachtoffer kan dus zonder problemen het recht in eigen hand nemen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:30 schreef Ticootje het volgende:
Kinderen kunnen toch niet strafrechtelijk vervolgd worden.
Gevalletje foei niet meer doen.
Jouw dag is alweer goed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
"Ik zweer op mijn moeder"
We hebben wederom te maken met een cultuurverrijkende Fin.
9 jaar en dan al zo verneukt zijn, tijd voor een spuitje.
Ja.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:50 schreef grimselman het volgende:
[..]
Het slachtoffer kan dus zonder problemen het recht in eigen hand nemen.
Die zeggen toch altijd "ik neuk je de moeder" ?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:41 schreef Eenskijken het volgende:
Klinkt idd als een mocro met zn "zweer het op je moeder"...
Bizar trouwens. Het zal je kind maar zijn. Poging tot doodslag?
Komt ook omdat ze in die kringen van huis uit meekrijgen dat Hollanders minder zijn dan varkens.. En als je eer is aangetast mag je best een bekertje kokend water over iemand heen gooien. Dat deed ome Achmed ook toen tante Fatima het uit wilde maken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:18 schreef Nerdslayer het volgende:
De combinatie van zweren op de moeder, het onnodig gebruik van geweld en zo'n laffe aanval doet mij een redelijk vermoeden hebben in welke culturele en etnische sfeer we de dader kunnen vinden.
Ja en het bijtende zuur stond te hoog voor deze kansenparel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Komt ook omdat ze in die kringen van huis uit meekrijgen dat Hollanders minder zijn dan varkens.. En als je eer is aangetast mag je best een bekertje kokend water over iemand heen gooien. Dat deed ome Achmed ook toen tante Fatima het uit wilde maken.
Zn moeder verkrachten terwijl hij toekeek misschien?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Dus die vader moest zich inhouden om geen eigen rechter te spelen? Wat was hij dan van plan? Ging hij anders dat 9-jarige ettertje in elkaar beuken?
Goed verhaal.
Goed topic.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zn moeder verkrachten terwijl hij toekeek misschien?
Ja.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:51 schreef DonJames het volgende:
TS, vind je dit nou echt iets compleet anders dan, zeg eens wat, een kind die een stoeptegel op eendjes gooit?
Als dat 9-jarige 'ettertje' zijn laatste adem zou uitblazen zou dat in de toekomst nog flink wat geld schelen aan uitkeringen, optreden van de politie, rechtsbijstand en kosten voor het houden in de gevangenis. Sowieso een probleem minder.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Dus die vader moest zich inhouden om geen eigen rechter te spelen? Wat was hij dan van plan? Ging hij anders dat 9-jarige ettertje in elkaar beuken?
Goed verhaal.
Opvoeding.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:22 schreef Ludachrist het volgende:
Er zijn inderdaad zat goede redenen te bedenken om een 9-jarig kind te vermoorden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:22 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Als dat 9-jarige 'ettertje' zijn laatste adem zou uitblazen zou dat in de toekomst nog flink wat geld schelen aan uitkeringen, optreden van de politie, rechtsbijstand en kosten voor het houden in de gevangenis. Sowieso een probleem minder.
Soms is het daar te laat voor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Opvoeding.
Ook iets waar je niet vroeg genoeg mee kan beginnen.
Enkel op Fok! dat mensen het prima zouden vinden als een volwassen vent een kind van 9 doodmaakt. Wat een topic weer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:22 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Als dat 9-jarige 'ettertje' zijn laatste adem zou uitblazen zou dat in de toekomst nog flink wat geld schelen aan uitkeringen, optreden van de politie, rechtsbijstand en kosten voor het houden in de gevangenis. Sowieso een probleem minder.
Late abortus.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad zat goede redenen te bedenken om een 9-jarig kind te vermoorden.
Als we alle kinderen los zouden laten zouden de Marokkanen en andere allochtonen het winnen denk ik, die zijn veel meer op survival gericht en schuwen (zwaar) geweld niet. De tatta brilsmurf kinderen worden te soft opgevoed door pappa die in roze trui de bakfiets bestuurt, echter de toekomst vraagt om genadeloze strijders.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:22 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Laat ze dan wel lekker strijden in hun eigen zandbak.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als we alle kinderen los zouden laten zouden de Marokkanen en andere allochtonen het winnen denk ik, die zijn veel meer op survival gericht en schuwen (zwaar) geweld niet. De tatta brilsmurf kinderen worden te soft opgevoed door pappa die in roze trui de bakfiets bestuurt, echter de toekomst vraagt om genadeloze strijders.
Ze zitten hier.. we hebben het Israel-Palestina conflict geïmporteerd..quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Laat ze dan wel lekker strijden in hun eigen zandbak.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
echter de toekomst vraagt om genadeloze strijders.
Tja, blanke kinders zijn te beschaafd. Het wordt weer tijd dat blanke kinders standaard op een vechtsport gaan om zich te kunnen verweren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als we alle kinderen los zouden laten zouden de Marokkanen en andere allochtonen het winnen denk ik, die zijn veel meer op survival gericht en schuwen (zwaar) geweld niet. De tatta brilsmurf kinderen worden te soft opgevoed door pappa die in roze trui de bakfiets bestuurt, echter de toekomst vraagt om genadeloze strijders.
Uiteindelijk is het allemaal de schuld van de duitsers.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:28 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze zitten hier.. we hebben het Israel-Palestina conflict geïmporteerd..
Tja, je kan ook je kop in het zand steken en denken dat dit goed komt natuurlijkquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Enkel op Fok! dat mensen het prima zouden vinden als een volwassen vent een kind van 9 doodmaakt. Wat een topic weer.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bijzonder dilemma.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:30 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Tja, je kan ook je kop in het zand steken en denken dat dit goed komt natuurlijk
Er zijn twee opties: óf je vindt het terecht dat dit kind een spuitje krijgt, óf je bent een slinkse wegkijker!quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:30 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Tja, je kan ook je kop in het zand steken en denken dat dit goed komt natuurlijk
Dat zou toch wel het minste zijn lijkt mij,maar geen idee eigenlijk..quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:32 schreef Ticootje het volgende:
Maar even serieus. Wat zouden nu de concequenties zijn?
Dader onder toezicht van jeugdzorg, ouders verplicht op opvoedcursus ofzo?
Zou me niks verbazen als die zionistische vader het zelf gedaan heeft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:31 schreef Hexagon het volgende:
Is het kind verbrand, wordt het ook nog een speelbal van trollende fokonderbuikjes
Nou ja een kind onder toezicht is bepaald geen pretje voor een gezin. Je hebt niks meer te vertellen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:32 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Dat zou toch wel het minste zijn lijkt mij,maar geen idee eigenlijk..
De Sem's, Luka's en Milan's gaan het niet winnen van Jamal, Mohamed en Imad, de softheid zit hen in de genen ingebakken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:30 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Tja, blanke kinders zijn te beschaafd. Het wordt weer tijd dat blanke kinders standaard op een vechtsport gaan om zich te kunnen verweren.
De invloed van de ouders heeft dus per saldo geen effect.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja een kind onder toezicht is bepaald geen pretje voor een gezin. Je hebt niks meer te vertellen.
Nee dat geloof ik graag maar als je 9 jarige kind kokend water over een ander kind gooit dan gaat er toch iets niet helemaal lekker.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja een kind onder toezicht is bepaald geen pretje voor een gezin. Je hebt niks meer te vertellen.
Als je van jongs af aan leert geen respect te hoeven hebben voor de vijand/ongelovigen dan krijg je dat...quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:36 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Nee dat geloof ik graag maar als je 9 jarige kind kokend water over een ander kind gooit dan gaat er toch iets niet helemaal lekker.
Yup, toen ik "ik zweer op mijn moeder" las, wist ik al meteen dat het ging om een kansenparel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:18 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)gekookt_water__.html
[..]
De combinatie van zweren op de moeder, het onnodig gebruik van geweld en zo'n laffe aanval doet mij een redelijk vermoeden hebben in welke culturele en etnische sfeer we de dader kunnen vinden.
Heeft niets te maken met genen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
De Sem's, Luka's en Milan's gaan het niet winnen van Jamal, Mohamed en Imad, de softheid zit hen in de genen ingebakken.
Nu nog aan kinderen beginnen.![]()
Kinderen van 9 worden toch niet strafrechtelijk vervolgd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:42 schreef Markeerstift het volgende:
Het is toch niet slim om zoiets op fb te plaatsen als de verdachte nog verhoord moet worden. Daderinfo en zulks..
Maar goed
Hij zegt 'ik zweer het op mijn moeder', dus met het lidwoord.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Yup, toen ik "ik zweer op mijn moeder" las, wist ik al meteen dat het ging om een kansenparel.
Ze worden ook erg goed opgevoed, dat zie je nu wel weer.
NHDquote:Volgens een buurtbewoonster was de vermoedelijke dader alleen thuis met een vriendje toen het gebeurde. De twee zouden het slachtoffer herhaaldelijk hebben lastiggevallen.
Inderdaad, laten we vooral geen oog hebben voor de emoties van het slachtoffer, maar vooral kijken naar de dader en hoe we hem kunnen helpen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Goed verhaal.
Hij liep gewoon 15 keer achter elkaar tegen een deurpost op.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:48 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou toch wel proberen om stiekem iets terug te doen bij dat jochie, denk ik. Per ongeluk aanrijden ofzo als je de kans schoon ziet. Hopen op blijvend letsel. Of alleen fantaseren daarover, eigenlijk.
Dat krijgen ze dan ook vanaf hun 6e al te horen; ze mogen doen en laten wat ze willen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kinderen van 9 worden toch niet strafrechtelijk vervolgd.
Mooie stroman.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Inderdaad, laten we vooral geen oog hebben voor de emoties van het slachtoffer, maar vooral kijken naar de dader en hoe we hem kunnen helpen.
Only KoosVogels, only on Fok.
En de dader vanuit een opwelling besloot een kind te verbranden. Ja tog nie dan, vieze kk tatta's ook altijd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:41 schreef Wespensteek het volgende:
We zullen maar aannemen dat de vader in een wat emotionele bui zijn reactie heeft geschreven.
Een ferme foei voor de dader, een uitbrander voor het slachtoffer omdat hij zich aanstelde, en een hele linkse kliek van Gutmenschen die over de vader heen valt omdat hij op Facebook zijn verhaal heeft gedaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:32 schreef Ticootje het volgende:
Maar even serieus. Wat zouden nu de concequenties zijn?
Dader onder toezicht van jeugdzorg, ouders verplicht op opvoedcursus ofzo?
9 jaar oud, kalm en berekend (zei dat ie spijt had en het goed wil maken). Dat wijst toch eerder in de richting van psychopatie.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:31 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Wat jij bedoelt noemen ze eigenlijk Sociopaat.
Recidive schijnt betrekkelijk laag te zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad zat goede redenen te bedenken om een 9-jarig kind te vermoorden.
Wéér tijd? Wanneer gingen ze standaard op een vechtsport dan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:30 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Tja, blanke kinders zijn te beschaafd. Het wordt weer tijd dat blanke kinders standaard op een vechtsport gaan om zich te kunnen verweren.
Inderdaad, het beestje moet gewoon bij de naam genoemd worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:22 schreef Ludachrist het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |