abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164238327
'Nederlanders hebben moeite met Gay Pride'

De Gay Pride in Amsterdam bestaat al 21 jaar, maar is nog steeds niet ingeburgerd. Dat blijkt uit onderzoek onder 1600 Nederlanders van merkadviseur Hendrik Beerda. "Nederlanders hebben er echt moeite mee", zegt Beerda.

Volgens Beerda blijkt uit zijn onderzoek naar de reputatie van de vijftig belangrijkste Nederlandse evenementen dat veel Nederlanders heel traditioneel zijn, waardoor ze niet open staan voor het evenement voor acceptatie van lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders. "Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken", legt Beerda uit.

De respondenten van het onderzoek, dat elke twee jaar wordt uitgevoerd, hebben ook maar één beeld van de Gay Pride, zegt hij. "Ze weten niet dat de Gay Pride uit een programma van twee weken vol evenementen bestaat. Ze denken alleen maar aan de botenparade met ontblote bovenlichamen en zoenende mannen."

Maar de Gay Pride is niet het enige evenement dat als apart wordt gezien. "Men vindt ook cultuurfestivals als Oerol apart. Het opmerkelijke hieraan is dat ze toch sympathie kunnen opbrengen voor deze festivals, ook al kennen ze die niet. Voor de Gay Pride is gewoon echt geen sympathie."
Veel mensen zien de Canal Parade als een tweede Koningsdag.

Toch komen elk jaar weer honderdduizenden bezoekers naar de Canal Parade, die morgen weer plaatsvindt. Die zijn volgens Beerda lang niet allemaal tolerant. "Veel mensen zien het als een tweede Koningsdag."

Daarom vindt Beerda dat Nederlanders meer moeten leren over de Gay Pride. "Maak duidelijker dat het programma twee weken duurt en dat het meer is dan een feest op het water."

De populairste evenementen volgens het onderzoek zijn SAIL Amsterdam, Pinkpop en de Huishoudbeurs.

http://nos.nl/artikel/212(...)e-met-gay-pride.html
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:14:28 #2
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164238341
Ik vind de Huishoudbeurs met al die pittige korte kapsels veel enger dan de Gay Pride.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:19:00 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164238414
Verder geen problemen mee, maar ik denk dat de Canal Parade wel een beetje verkeerd beeld geeft van homo's eigenlijk. De meeste zijn namelijk gewoon mensen die net zoals hetero's er niet zoveel voelen om half naakt op een boot te staan dansen in een latex pakje... Dus ik snap soms het argument dat ze dit doen voor acceptatie niet helemaal.

Zoals het artikel al stelt is het gebeuren op de grachten maar een klein onderdeel, maar wel het onderdeel dat het meeste (zo niet alle) aandacht naar zich toe trekt omdat het zo buitensporig is. Misschien, als je wilt dat de focus gelegd wordt op het echt accepteren van homo's als gewone mensen moet je dit onderdeel schrappen want hoewel dit onderdeel hartstikke lachen is om te zien geeft het niet echt een accurate weergave van de meeste homo's...

[ Bericht 8% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 05-08-2016 09:24:43 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_164238434
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:14 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vind de Huishoudbeurs met al die pittige korte kapsels veel enger dan de Gay Pride.
Stel je voor dat die ook een Canal Parade zouden doen. Brrrr.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_164238454
quote:
"Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken", legt Beerda uit.
Tja, je hoeft ook niet te kijken...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_164238460
Platrechts conservatisme is dan ook uitermate populair tegenwoordig.
pi_164238471
Het kan me vrij weinig schelen.
pi_164238577
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zoals het artikel al stelt is het gebeuren op de grachten maar een klein onderdeel, maar wel het onderdeel dat het meeste (zo niet alle) aandacht naar zich toe trekt omdat het zo buitensporig is. Misschien, als je wilt dat de focus gelegd wordt op het echt accepteren van homo's als gewone mensen moet je dit onderdeel schrappen want hoewel dit onderdeel hartstikke lachen is om te zien geeft het niet echt een accurate weergave van de meeste homo's...
Je hoeft het niet te schrappen, maar ze moeten wel echt stoppen met het propageren alsof dit hét voorbeeld of middel is van homo-emancipatie. Sommige mensen gaan het nooit fijn vinden om naar zoenende en schaarsgeklede dansende mannen te kijken, en dat is ook begrijpelijk en helemaal niet erg, zolang ze anderen maar in hun waarde laten.
pi_164238594
quote:
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:29:22 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_164238601
Ik vind het echt bizar hoe homoacceptatie zo makkelijk direct op één lijn wordt gezet met die maffe Canal Parade. Alsof alle homo's van die exhibitionisten zijn. Er wordt daar een heel eenzijdig beeld geschetst van die mensen.

Ik vind homo's prima, ga lekker trouwen en gelukkig zijn, maar ik zal nooit voor mijn plezier een middag naar zoenende nichten gaan zitten loeren, als een of andere hitsige voyeur. Blijkbaar ben je dan gelijk een homofoob, 'conservatief platrechts' fossiel.
pi_164238607
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Stel je voor dat die ook een Canal Parade zouden doen. Brrrr.
Hele boten met Actionfreubeltjes en bordjes met LIVE LOVE LAUGH ;(
Ja doei.
pi_164238623
Hoeft van mij ook niet...ik zal er dan ook echt nooit heen gaan.
Kan me inderdaad voorstellen dat niet iedere homo zich identificeert met die gay pride.

Verder geen problemen mee :7
pi_164238652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

"Op deze boot houden wij van elkaar, hebben we plezier, maken we fouten, lachen we, drinken we Mooikaap"
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:33:02 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164238665
quote:

On this boat
We love
We fight
We cry
We laugh
And we take Action.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:33:21 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164238669
Godver!
pi_164238722
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het echt bizar hoe homoacceptatie zo makkelijk direct op één lijn wordt gezet met die maffe Canal Parade. Alsof alle homo's van die exhibitionisten zijn. Er wordt daar een heel eenzijdig beeld geschetst van die mensen.

Ik vind homo's prima, ga lekker trouwen en gelukkig zijn, maar ik zal nooit voor mijn plezier een middag naar zoenende nichten gaan zitten loeren, als een of andere hitsige voyeur. Blijkbaar ben je dan gelijk een homofoob, 'conservatief platrechts' fossiel.
Ik ken genoeg homo´s die er ook niets van moeten hebben en er dus ook niet naartoe willen.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:42:23 #17
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164238806
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:36 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ik ken genoeg homo´s die er ook niets van moeten hebben en er dus ook niet naartoe willen.
Zoiets inderdaad.
Juist omdat door op die botenparade de stereotype homosexueel neer te zetten terwijl ook veel homosexuelen daar totaal niks mee hebben.
Kan me dat wel enigzins voorstellen ja.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164238827
Ik vind die Canal Parade eigenlijk net zo erg als carnaval. Ga ff normaal doen en gewoon zuipen in plaats van je zo debiel te gedragen omdat je zo nodig moet laten zien dat je Homo of Brabo bent...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_164238854
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

"Op deze boot houden wij van elkaar, hebben we plezier, maken we fouten, lachen we, drinken we Mooikaap"
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

On this boat
We love
We fight
We cry
We laugh
And we take Action.
Dat wilde ik net op gaan zoeken, hoe dat rijmpje ookalweer ging :')
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:45:49 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164238881
Ik moest even op de traptreden kijken ...
pi_164238918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Dat wilde ik net op gaan zoeken, hoe dat rijmpje ookalweer ging :')
Er zijn "een paar" varianten, zoals deze prachtige versie inclusief bloem en gezellige kaarsjes!

vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:50:07 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_164238957
Van mij als homo hoeft het ook niet, maar als mensen daar plezier aan beleven.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:53:21 #23
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164239019
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn "een paar" varianten, zoals deze prachtige versie inclusief bloem en gezellige kaarsjes!

[ afbeelding ]
Gadverdamme, dat vind ik nou echt ranzig :r
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_164239062
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind dit in dezelfde categorie vallen als kledingstukken waarop in het grootst mogelijke lettertype de merknaam geprint staat.

:r

Of kleding met dezelfde "inspirerende teksten" :r
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:56:20 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164239067
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef aloa het volgende:
Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad
quote:
De populairste evenementen volgens het onderzoek zijn SAIL Amsterdam, Pinkpop en de Huishoudbeurs.

http://nos.nl/artikel/212(...)e-met-gay-pride.html
"Domme boeren en ouwe huisvrouwen zijn nog niet gewend aan homo's"

Wat een leuk artikel! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:59:36 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164239120
Ik ben uitgenodigd voor een homohuwelijk in september, misschien freubel ik wel iets Gerda-esque in elkaar.

Oh nee, ik kan niet freubelen met mij twee linkerhanden. Ik geef wel een envelop.
pi_164239158
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:59 schreef Copycat het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een homohuwelijk in september, misschien freubel ik wel iets Gerda-esque in elkaar.

Oh nee, ik kan niet freubelen met mij twee linkerhanden. Ik geef wel een envelop.
Oh wat hip! Ik in juni volgend jaar, m'n eerste O+
Ja doei.
pi_164239215
Nou, ze doen maar. Als mensen dat nou leuk vinden. Ik hoef het alleen niet te zien, ook niks mis mee toch?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:09:55 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164239280
Als die vent nu ook eens zijn hele onderzoeksrapport online zet... Zijn goededoelenonderzoek van vorige maand deugde van geen kant.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_164239321
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zoiets inderdaad.
Juist omdat door op die botenparade de stereotype homosexueel neer te zetten terwijl ook veel homosexuelen daar totaal niks mee hebben.
Kan me dat wel enigzins voorstellen ja.
Precies die willen helemaal niet als een stelletje aanstellerige relnichten gezien worden.
Die gaan naar hun werk,verdelen het huishouden doen boodschappen nou heel doorsnee zeg maar.. :)
pi_164239383
Het is goed om te horen dat de Nederlander die canel pride onzin niet accepteert, het is gewoon een oversekste bende die niks te maken heeft met homo emancipatie en het homo zijn op zich. Als hetgeen dat rondloopt daar op die bootjes 'de' Nederlandse homo vertegenwoordigd, dan kan je het mij niet kwalijk nemen dat ik homo's zie als oversekste beesten.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:18:41 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164239475
quote:
Als er een scene is waar je meer pittige korte kapsels aantreft dan op de Huishoudbeurs; is het wel de Lesbo-scene.

En er zijn overigens ook best veel homostellen die liever naar de Huishoudbeurs gaan, dan naar de Canal Parade, wat imho ook een ieders goed recht is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:23:03 #34
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_164239479
Ik ga er niet heen maar ik lig er ook niet wakker van als mensen dat graag willen doen. Ieder zijn ding.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_164239526
Ik ga ook bijna elk jaar wel ff kijken, omdat het inderdaad een tweede koningsdag is. Vrolijkheid, lekker weer, drankje op straat, beetje naar een varend circus kijken.

Ga er homo's ook niet ineens meer of minder om waarderen: het zijn gewoon nog steeds potten en nichten, en het is fijn voor hun dat ze kunnen doen wat ze willen. Maar het draagt ook niet bij aan meer acceptatie, want nuchtere hollanders houden niet van aanstellerij.

M'n collega's daarentegen lijken dan wel weer die laagopgeleide plattelandsmannen, want die zeggen allemaal : Ga je maar lekker in je kont laten nemen Gripper! HUHUHUHUHU Slik je wel een vork in? HUHUHUHUHUH
of helemaal erg: "jij bent ook gek dat je morgen naar Amsterdam gaat, met al die aanslagen...."
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_164239578
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:43 schreef Karstman het volgende:
Ik vind die Canal Parade eigenlijk net zo erg als carnaval. Ga ff normaal doen en gewoon zuipen in plaats van je zo debiel te gedragen omdat je zo nodig moet laten zien dat je Homo of Brabo bent...
Wat ben jij een kneus
  Forum Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:30:32 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164239599
Word een beetje moe van de canal pride als maatstaf nemen. Genoeg mensen die niets tegen homofilie hebben en de canal pride prima vinden, iemand iets gunnen betekent niet dat je het ook maar volledig moet accepteren. Ik gun moslims ook hun moskees, heb ik ook niks mee. Leef en laat leven mensen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:31:30 #38
110987 ErwinRommel
pi_164239620
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Word een beetje moe van de canal pride als maatstaf nemen. Genoeg mensen die niets tegen homofilie hebben en de canal pride prima vinden, iemand iets gunnen betekent niet dat je het ook maar volledig moet accepteren. Ik gun moslims ook hun moskees, heb ik ook niks mee. Leef en laat leven mensen.
Gunnen, daar zeg je een mooi woord.
We gunnen elkaar weinig meer heb ik het idee.
pi_164239622
quote:

[..]

Dat worden weer nachtmerries voor de komende nachten.
pi_164239629
Van mij mag die botenparade afgeschaft worden en komt er een soort cultureel feest voor in de plaats waar iedereen met de homo's in gesprek kan.
Homo's zijn over het algemeen intelligente mensen en de tijd is nu wel voorbij dat ze zich moeten presenteren op boten en het een soort van aapjes kijken is.
Bovendien gaan ze zich extreem uitdossen op die boten en hou je dat beeld in stand van homo's.
Ik denk niet dat mensen tegen homo's zijn maar ze hebben iets tegen die canal parade.
  Forum Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:33:50 #41
pi_164239666
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Gunnen, daar zeg je een mooi woord.
We gunnen elkaar weinig meer heb ik het idee.
Tja als je zegt dat je de canal pride maar niks vind word je om de oren geslagen met het argument "dat het dus nog langer moet doorgaan want blijk accepteer je het niet"

Dat doe ik wel, al gaat het nog honderd jaar door. Ik vind het gewoon een trieste vertoning, maar ik gun ze dat feestje van harte.

Dat juist die canal pride bij sommige mensen in het keelgat schiet ontgaat ze dan weer. Acceptatie maar wel 1 kant op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164239741
Die canal parade is gewoon een ranzige vertoning, maar ze gaan hun gang maar hoor, het gaat volledig aan me voorbij.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_164239794
Ben er 1 keer geweest, maar vond het niets aan. Beetje naar de dierentuin maar dan anders, aapjes kijken dus.
Ga dan liever naar een homo bar of ander feest, veel leuker. Op de feesten ook veel meer halfbote homo's, jammer dat ze niet te verleiden zijn, maar wel prettig voor het oog ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164239812
Ik vrees dat het niet afgeschaft gaat worden maar doe er dan een ander homofeest bij in Amsterdam waar iedereen naartoe kan. Dat is er niet! En dan heel anders van opzet dan die canal parade natuurlijk, meer om de gewone homo's te laten zien.
pi_164239825
Zijn die bezoekers ook hoofdzakelijk homo, of zitten daar ook veel hetero's tussen?
pi_164239853
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:41 schreef aloa het volgende:
Zijn die bezoekers ook hoofdzakelijk homo, of zitten daar ook veel hetero's tussen?
Volgens mij eerder voornamelijk hetero's bij de bezoekers.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Forum Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:42:35 #47
pi_164239862
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:41 schreef aloa het volgende:
Volgens mij komt er van alles maar ik gok wel dat het leeuwendeel homo of lesbienne is ja :P
pi_164239885
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Volgens mij komt er van alles maar ik gok wel dat het leeuwendeel homo of lesbienne is ja :P
Ik denk dat het grootste deel van het platteland komt, nog een flink deel is student en de rest is toerist.
pi_164239907
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

*insert niet-aanwezige huiver-smiley*

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef aloa het volgende:
"Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken", legt Beerda uit.
Het zou me ook niks verbazen als zich in deze groep relatief veel kast-homo's bevinden, omdat hun mogelijk weinig ruimdenkende omgeving ze met de nek aan kijkt als ze er voor uit komen.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 10:49:02 ]
pi_164239950
Ik wist trouwens niet eens dat die gay pride twee weken duurde, ik dacht altijd dat het na een dag weer over was.
pi_164239985
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Laatst een stuk van dat concert gezien, maar daar stonden volgens mij hoofdzakelijk homo's.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:49:15 #52
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_164240013
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:43 schreef Karstman het volgende:
Brabo's heb ik al helemaal geen tolerantie voor.
pi_164240069
Leuk feestje, alleen zoveel hommo's.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:51:33 #54
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_164240072
quote:
Verder geen problemen mee, maar ik denk dat de Canal Parade wel een beetje verkeerd beeld geeft van homo's eigenlijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het echt bizar hoe homoacceptatie zo makkelijk direct op één lijn wordt gezet met die maffe Canal Parade.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Juist omdat door op die botenparade de stereotype homosexueel neer te zetten
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:17 schreef JubaUrbicus het volgende:
het is gewoon een oversekste bende
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:37 schreef Hathor het volgende:
Die canal parade is gewoon een ranzige vertoning,
Ik vraag me af hoeveel van die parade jullie in het echt hebben gezien, er zijn welgeteld 3 boten van de 80 waar je serieus van kan zeggen dat t mannen in leer/string/half naakt op staan.
De rest zijn commerciële en non commerciële partijen die hun steun aan de pride willen bijdragen, politieke partijen, defensie, de politie, vodafone, post.nl en vele anderen waar over het algemeen doodnormale mannen en vrouwen op staan die niet bloter zijn dan een gemiddeld terras op zaterdag :{ :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_164240110
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:51 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik vraag me af hoeveel van die parade jullie in het echt hebben gezien, er zijn welgeteld 3 boten van de 80 waar je serieus van kan zeggen dat t mannen in leer/string/half naakt op staan.
De rest zijn commerciële en non commerciële partijen die hun steun aan de pride willen bijdragen, politieke partijen, defensie, de politie, vodafone, post.nl en vele anderen waar over het algemeen doodnormale mannen en vrouwen op staan die niet bloter zijn dan een gemiddeld terras op zaterdag :{ :')
Of de gemiddelde voortuinenverzameling in een tokkiewijk ;(
Ja doei.
pi_164240114
ben wel eens geweest. maar om maar even te zeuren; de acceptatie moet ook van twee kanten komen. ik voelde me niet echt thuis op dat feestje. misschien ben ik te duidelijk geen homo, qua uiterlijk, maar dan wordt je aardig genegeerd, soms zelfs met de nek aangekeken. terwijl ik het op zich juist super leuk vond en er helemaal voor open stond.

op de een of andere manier is het altijd de taak van de niet-homos om alles te accepteren. maar ik denk dat van de homo kant ook wel wat verwacht mag worden. als je je extreem gaat uitdossen en heel veel sex laat zien, tja... dan ga je voor het schock effect. snap ik wel, is misschien zelfs nodig, maar je zet jezelf ook wel in een hoek.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:54:32 #57
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_164240166
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik heb inderdaad gehoord dat de Canal Parade dit jaar een nogal kuise, saaie, en super commerciele optocht wordt. Collega op mijn werk klaagde al dat de Parade eigenlijk van de homo's is afgepakt. Er zijn heel veel boten van bijv. Nuon en Ditzo die puur als uithangbord fungeren en geen enkele boodschap over homoseksualiteit uitdragen.
pi_164240251
Maar maar we zijn zo tolerant.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:00:47 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164240308
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:18 schreef AchJa het volgende:
Onderzoek onder 1600 mensen... :') _O-
Bij een populatie van 16.000.000 nederlanders is dat een prima aantal voor een representieve steekproef. Belangrijker is dat de steekproef populatie representatief voor de onderzoekspopulatie is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164240319
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:58 schreef loni55 het volgende:
In vergelijking met oost Europa in ieder geval wel, hier komen geen hordes schuimbekkende kaalkopjes op de been om homo's aan te vallen.
pi_164240333
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij een populatie van 16.000.000 nederlanders is dat een prima aantal voor een representieve steekproef. Belangrijker is dat de steekproef populatie representatief voor de onderzoekspopulatie is.
Het zijn er inmiddels al 17.000.000.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:02:51 #62
45206 Pietverdriet
pi_164240351
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nederlanders?
pi_164240386
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nederlanders?
Ja, dat aantal is onlangs bereikt.

Edit: weliswaar door asielzoekers, maar toch...
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:04:52 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_164240398
Hoe staat het met de acceptatie van de Zwarte Cross onder hoogopgeleide Amsterdamse mannen? :')
Wat een onderzoek weer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_164240407
quote:

[..]

In vergelijking met oost Europa in ieder geval wel, hier komen geen hordes schuimbekkende kaalkopjes op de been om homo's aan te vallen.
Je moet jezelf nooit met iets ergers vergelijken en denken hoe geweldig je wel niet bent.
pi_164240444
quote:

[..]

En dan is dat liedje '15 miljoen mensen' nog maar 20 jaar oud. :{

Het gaat hard.
pi_164240457
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:05 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je moet jezelf nooit met iets ergers vergelijken en denken hoe geweldig je wel niet bent.
Mwah, ik denk dat de homo acceptatie in Nederland groter is als waar dan ook ter wereld, dat er dan toevallig mensen zijn die hun ongenoegen uitspreken over zo'n canal parade veranderd daar weinig aan.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:10:51 #68
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_164240538
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:05 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat moet je juist wel doen, anders kun je nooit een gevoel van eigenwaarde ontwikkelen. Dit is echt basisschool materiaal.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:11:42 #69
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_164240556
quote:
Tolerantie is dat je alles leuk moet vinden?
  Forum Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:13:56 #70
pi_164240594
quote:
Zijn we toch ook? Elk jaar weer word het georganiseerd en honderdduizenden komen er op af.
pi_164240632
quote:
Dit!

Mij hebben ze niks gevraagd maar ik heb er totaal geen moeite mee met die Gay Pride.
Ik begrijp ook niet waar die haat ineens weer vandaan komt. Nuja, ik weet het eigenlijk wel, maar snappen doe ik het niet. ;)
pi_164240663
quote:
Verder geen problemen mee, maar ik denk dat de Canal Parade wel een beetje verkeerd beeld geeft van homo's eigenlijk. De meeste zijn namelijk gewoon mensen die net zoals hetero's er niet zoveel voelen om half naakt op een boot te staan dansen in een latex pakje... Dus ik snap soms het argument dat ze dit doen voor acceptatie niet helemaal.
Het moet ook maar eens afgelopen zijn met dat gebedel en gedram om acceptatie. Gewoon je eigen plek in de samenleving opeisen en tolerantie opeisen. Acceptatie en aardig gevonden worden eisen is niet alleen zielig, het is ook gewoon privéterrein waarop je je niet hebt te begeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_164240695
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Daarin heeft de media dus een grote rol, want op tv zie je erg veel juist die paar "blote" boten.
Je kan het moeilijk de mensen die daar niet heen gaan en alleen het van tv kennen kwalijk nemen dat ze dat beeld hebben, want dat beeld wordt geschetst.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:20:02 #74
45206 Pietverdriet
pi_164240706
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het moet ook maar eens afgelopen zijn met dat gebedel en gedram om acceptatie. Gewoon je eigen plek in de samenleving opeisen en tolerantie opeisen. Acceptatie en aardig gevonden worden eisen is niet alleen zielig, het is ook gewoon privéterrein waarop je je niet hebt te begeven.
Het ware gezicht van de linksmens
pi_164240737
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad gehoord dat de Canal Parade dit jaar een nogal kuise, saaie, en super commerciele optocht wordt. Collega op mijn werk klaagde al dat de Parade eigenlijk van de homo's is afgepakt. Er zijn heel veel boten van bijv. Nuon en Ditzo die puur als uithangbord fungeren en geen enkele boodschap over homoseksualiteit uitdragen.
Ze zien ook echt overal geld in.
Ik vraag me af of die bedrijven wel weten dat niet iedereen er zo positief tegenover staat.
pi_164240758
Ik ken de Gay Pride ook voornamelijk van de botentocht en ik vind het een achterlijke manier van je trots laten zien. Ik zie niet in hoe mij dat meteen een homofoob maakt. Als ik Star Trek niet cool vind wil ik ook niet meteen alle nerds genezen of beknoppen in hun levenskeuzes.

Als 80% van de ondervraagden het niet een tof evenement vindt betekend dat volgens mij ook dat niet alleen de boze blanke man uit het dorp er niets mee te maken hoeft te hebben, maar dat is wel het type persoon waar de media geen probleem mee heeft om uit te kotsen. Triest hoe links in 50 jaar is opgeschoven van het verheffen van de arbeider naar het kotsen op alles wat hij is, terwijl veel homofobere en gewelddadigere delen van de bevolking een beschermde status hebben.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:24:25 #77
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_164240806
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:19 schreef erodome het volgende:
Daarin heeft de media dus een grote rol, want op tv zie je erg veel juist die paar "blote" boten.
Je kan het moeilijk de mensen die daar niet heen gaan en alleen het van tv kennen kwalijk nemen dat ze dat beeld hebben, want dat beeld wordt geschetst.
Ik heb hem wel vaker gepost in topics over de canal parade, het gejank over die blote boten is zo vreselijk overtrokken, ook de registratie van AvroTros is echt geen blote mannen parade, in tegendeel....
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:21 schreef aloa het volgende:
Ik vraag me af of die bedrijven wel weten dat niet iedereen er zo positief tegenover staat.
Dat is juist het punt waarom ze meevaren :')
Om te laten zien dat ze dus wel open staan voor (oef..) genderdiversiteit :') en dat willen uitdragen...
Het zijn juist de mensen die daar niet positief tegenover staan die zich zouden moeten afvragen waarom niet....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:25:43 #78
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_164240840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dit jaar? Het is al dik 10 jaar een soort van commerciele "middle of the road" show. In de jaren 90 was het nog wel redelijk gewaagd en wilde de deelnemers nog wel voor het shockeffect gaan, maar tegenwoordig is het Disney-gehalte vrij groot.

Leuk voor dagjes-mensen en met mooi weer best gezellig...verder kan men zich er druk om maken...kan ook niet. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_164240912
Hebben ze de steekproef in een AZC gedaan?

Ik ken niemand die moeite heeft met de Gaypride. Ik ken wel veel mensen die twijfelen aan het nut van de Gaypride en of het met een verenpak in je blote hol op een boot staan acceptatie bevorderd.

Maar dat lijkt mij een andere discussie.
pi_164240929
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:25 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dit jaar? Het is al dik 10 jaar een soort van commerciele "middle of the road" show. In de jaren 90 was het nog wel redelijk gewaagd en wilde de deelnemers nog wel voor het shockeffect gaan, maar tegenwoordig is het Disney-gehalte vrij groot.

Leuk voor dagjes-mensen en met mooi weer best gezellig...verder kan men zich er druk om maken...kan ook niet. ;)
Dat laatste is dus precies de spijker op zijn kop....het is alsof men iedereen wil dwingen er een mening over te hebben, alsof het niet mogelijk is dat er ook mensen zijn die het totaal niet interesseert.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:32:50 #81
110987 ErwinRommel
pi_164240989
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dit!

Mij hebben ze niks gevraagd maar ik heb er totaal geen moeite mee met die Gay Pride.
Ik begrijp ook niet waar die haat ineens weer vandaan komt. Nuja, ik weet het eigenlijk wel, maar snappen doe ik het niet. ;)
Haat??
Kerel, als mensen er geen behoefte aan hebben is dat gelijk aan "haat"?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:32:51 #82
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_164240990
Overigens ben ik het er wel mee eens dat de aandacht best eens wat meer mag naar de vele andere evenementen tijdens de pride-week (dit jaar 2 weken ivm europride ofzo).
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:38:04 #83
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_164241113
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat laatste is dus precies de spijker op zijn kop....het is alsof men iedereen wil dwingen er een mening over te hebben, alsof het niet mogelijk is dat er ook mensen zijn die het totaal niet interesseert.
Tja...maar kennelijk vind je het wel een "ranzige" bedoeling terwijl ik werkelijk geen idee heb hoe je aan die mening kan komen als je die boten parade de laatste 15 jaar een paar ik heb gezien.

Of je heb het enkel een keer halvewege de jaren 90 gezien en daarna niet meer...maar qua bloot zie je waarschijnlijk meer bij de EO jongerendag dan bij de Canal parade. :')
pi_164241119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Haat??
Kerel, als mensen er geen behoefte aan hebben is dat gelijk aan "haat"?
Kerel?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:39:00 #85
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164241127
Gay/canal pride heb ik totaal geen problemen mee. Waar ik iets meer moeite mee heb, is altijd dat wijvengedoe van die homoscene. Pruiken, roze, dragqueens, Abba, en allemaal van die überfoute meuk. Maar goed, met heel veel drank op zal het wel lachen zijn...
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:40:38 #86
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164241169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:22 schreef RM-rf het volgende:
Als er een scene is waar je meer pittige korte kapsels aantreft dan op de Huishoudbeurs; is het wel de Lesbo-scene.
_O- :D
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164241170
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:38 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja...maar kennelijk vind je het wel een "ranzige" bedoeling terwijl ik werkelijk geen idee heb hoe je aan die mening kan komen als je die boten parade de laatste 15 jaar een paar ik heb gezien.

Of je heb het enkel een keer halvewege de jaren 90 gezien en daarna niet meer...maar qua bloot zie je waarschijnlijk meer bij de EO jongerendag dan bij de Canal parade. :')
Een ranzige bedoeling die verder volledig langs me heen gaat, dat zei ik.
pi_164241173
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:21 schreef Karstman het volgende:

[..]

Tja, je hoeft ook niet te kijken...
En je hoeft op dat moment niet naar de Randstad te gaan.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_164241189
quote:
De rest zijn commerciële en non commerciële partijen die hun steun aan de pride willen bijdragen, politieke partijen, defensie, de politie, vodafone, post.nl en vele anderen waar over het algemeen doodnormale mannen en vrouwen op staan die niet bloter zijn dan een gemiddeld terras op zaterdag
Precies het lijkt nergens meer naar, allemaal mensen die zichzelf willen promoten, kijk ons eens geweldig zijn maar een beetje half naakt rondlopen is er niet bij.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:41:48 #90
110987 ErwinRommel
pi_164241191
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:38 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Kerel?
Vrouw dan.
Jij hebt het over haat.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:43:59 #91
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_164241238
Ik zal er zelf niet naartoe gaan, ik heb er niets te zoeken. Verder kan ik er niet van wakker liggen. :P
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_164241314
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
Gay/canal pride heb ik totaal geen problemen mee. Waar ik iets meer moeite mee heb, is altijd dat wijvengedoe van die homoscene. Pruiken, roze, dragqueens, Abba, en allemaal van die überfoute meuk. Maar goed, met heel veel drank op zal het wel lachen zijn...
Zo heb ik weer moeite met overdreven macho hetero's. Daar deal ik íetsje vaker mee. Trust me, je overleeft het wel.
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_164241341
Waarom is het trouwens de schuld van de Canal Parade homo's dat hetero's nooit halfnaakt op een boot feesten? Ga eens een beetje los, mensen. Is gezellig.
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_164241345
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Vrouw dan.
Jij hebt het over haat.
Jup, vrouw :*
Haat zit er wel degelijk in bij de meeste medelanders. En het wordt alsmaar erger. Kan me niet herinneren dat de antipathie tegen homoseksuelen zo heftig was dan hoe het er nu aan toe gaat. Ik kan dan ook niks anders bedenken dat dat komt omdat we al die malloten uit moslim gebieden binnenhalen.
pi_164241568
Tja, 21 jaar is ook veel te kort om al volledig geaccepteerd te worden. Hoe lang bestaat de carnavalsoptocht inmiddels? Toch worden Limburgers ook nog steeds niet voor vol aangezien.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:09:48 #96
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_164241721
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:49 schreef Gellarboy het volgende:
Waarom is het trouwens de schuld van de Canal Parade homo's dat hetero's nooit halfnaakt op een boot feesten? Ga eens een beetje los, mensen. Is gezellig.
Ik zie ze anders vaak genoeg halfnaakt op bootjes liggen in de grachten van Amsterdam. Enkel als homos het een keer doen in een optocht krijgt het onevenredig veel aandacht. ;)
pi_164241724
Waarom kunnen we niet gewoon accepteren dat er mensen zijn die niets zien in deze manifestatie? Ik snap ook niet dat er ieder jaar zo'n onderzoek moet worden gedaan rondom de Canal Parade, alsof dat de graadmeter van homo-acceptatie is. Zo maak je het ook gelijk tot iets waar je vóór of tegen moet zijn. We vragen toch ook nooit wie er voor of tegen carnaval of de boekenweek is?
pi_164242076
Ieder jaar komen er 2 homoseksuele vrienden van me vanuit Amsterdam naar Delft om die hele flikkerparade te ontlopen.

Ik heb volgens mij een tijdje geleden meegewerkt aan dit (of een soortgelijk) onderzoek en aangegeven dat je mij nooit zal vinden op zo'n festival, blijkt nu dus gewoon dat ik moeite met homo's heb. :o

Hetzelfde heb ik gezegd over Koninginnedag en de huishoudbeurs, dus volgens onderzoek ben ik naast homofoob ook republikein en misogynist. :{ :{w
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_164242126
Ik heb geen moeite met gay pride. Andermans seksualiteit interesseert me gewoon geen fuck dus dan heb ik ook geen behoefte om een feest te bekijken/bij te wonen waar dat centraal staat.
Conscience do cost.
pi_164242270
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
is toch echt niet erger dan bijvoorbeeld carnaval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')