Stel je voor dat die ook een Canal Parade zouden doen. Brrrr.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:14 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vind de Huishoudbeurs met al die pittige korte kapsels veel enger dan de Gay Pride.
Tja, je hoeft ook niet te kijken...quote:"Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken", legt Beerda uit.
Je hoeft het niet te schrappen, maar ze moeten wel echt stoppen met het propageren alsof dit hét voorbeeld of middel is van homo-emancipatie. Sommige mensen gaan het nooit fijn vinden om naar zoenende en schaarsgeklede dansende mannen te kijken, en dat is ook begrijpelijk en helemaal niet erg, zolang ze anderen maar in hun waarde laten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zoals het artikel al stelt is het gebeuren op de grachten maar een klein onderdeel, maar wel het onderdeel dat het meeste (zo niet alle) aandacht naar zich toe trekt omdat het zo buitensporig is. Misschien, als je wilt dat de focus gelegd wordt op het echt accepteren van homo's als gewone mensen moet je dit onderdeel schrappen want hoewel dit onderdeel hartstikke lachen is om te zien geeft het niet echt een accurate weergave van de meeste homo's...
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:14 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vind de Huishoudbeurs met al die pittige korte kapsels veel enger dan de Gay Pride.
Hele boten met Actionfreubeltjes en bordjes met LIVE LOVE LAUGHquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stel je voor dat die ook een Canal Parade zouden doen. Brrrr.
"Op deze boot houden wij van elkaar, hebben we plezier, maken we fouten, lachen we, drinken we Mooikaap"quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hele boten met Actionfreubeltjes en bordjes met LIVE LOVE LAUGH
On this boatquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ken genoeg homo´s die er ook niets van moeten hebben en er dus ook niet naartoe willen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het echt bizar hoe homoacceptatie zo makkelijk direct op één lijn wordt gezet met die maffe Canal Parade. Alsof alle homo's van die exhibitionisten zijn. Er wordt daar een heel eenzijdig beeld geschetst van die mensen.
Ik vind homo's prima, ga lekker trouwen en gelukkig zijn, maar ik zal nooit voor mijn plezier een middag naar zoenende nichten gaan zitten loeren, als een of andere hitsige voyeur. Blijkbaar ben je dan gelijk een homofoob, 'conservatief platrechts' fossiel.
Zoiets inderdaad.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:36 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Ik ken genoeg homo´s die er ook niets van moeten hebben en er dus ook niet naartoe willen.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
"Op deze boot houden wij van elkaar, hebben we plezier, maken we fouten, lachen we, drinken we Mooikaap"
Dat wilde ik net op gaan zoeken, hoe dat rijmpje ookalweer gingquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
On this boat
We love
We fight
We cry
We laugh
And we take Action.
Er zijn "een paar" varianten, zoals deze prachtige versie inclusief bloem en gezellige kaarsjes!quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[..]
Dat wilde ik net op gaan zoeken, hoe dat rijmpje ookalweer ging
Gadverdamme, dat vind ik nou echt ranzigquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zijn "een paar" varianten, zoals deze prachtige versie inclusief bloem en gezellige kaarsjes!
[ afbeelding ]
Ik vind dit in dezelfde categorie vallen als kledingstukken waarop in het grootst mogelijke lettertype de merknaam geprint staat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zijn "een paar" varianten, zoals deze prachtige versie inclusief bloem en gezellige kaarsjes!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef aloa het volgende:
Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad
"Domme boeren en ouwe huisvrouwen zijn nog niet gewend aan homo's"quote:De populairste evenementen volgens het onderzoek zijn SAIL Amsterdam, Pinkpop en de Huishoudbeurs.
http://nos.nl/artikel/212(...)e-met-gay-pride.html
Oh wat hip! Ik in juni volgend jaar, m'n eerstequote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:59 schreef Copycat het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een homohuwelijk in september, misschien freubel ik wel iets Gerda-esque in elkaar.
Oh nee, ik kan niet freubelen met mij twee linkerhanden. Ik geef wel een envelop.
Precies die willen helemaal niet als een stelletje aanstellerige relnichten gezien worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad.
Juist omdat door op die botenparade de stereotype homosexueel neer te zetten terwijl ook veel homosexuelen daar totaal niks mee hebben.
Kan me dat wel enigzins voorstellen ja.
Als er een scene is waar je meer pittige korte kapsels aantreft dan op de Huishoudbeurs; is het wel de Lesbo-scene.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:14 schreef Gutmensch het volgende:
Wat ben jij een kneusquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:43 schreef Karstman het volgende:
Ik vind die Canal Parade eigenlijk net zo erg als carnaval. Ga ff normaal doen en gewoon zuipen in plaats van je zo debiel te gedragen omdat je zo nodig moet laten zien dat je Homo of Brabo bent...
Gunnen, daar zeg je een mooi woord.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Word een beetje moe van de canal pride als maatstaf nemen. Genoeg mensen die niets tegen homofilie hebben en de canal pride prima vinden, iemand iets gunnen betekent niet dat je het ook maar volledig moet accepteren. Ik gun moslims ook hun moskees, heb ik ook niks mee. Leef en laat leven mensen.
Dat worden weer nachtmerries voor de komende nachten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tja als je zegt dat je de canal pride maar niks vind word je om de oren geslagen met het argument "dat het dus nog langer moet doorgaan want blijk accepteer je het niet"quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gunnen, daar zeg je een mooi woord.
We gunnen elkaar weinig meer heb ik het idee.
Volgens mij eerder voornamelijk hetero's bij de bezoekers.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:41 schreef aloa het volgende:
Zijn die bezoekers ook hoofdzakelijk homo, of zitten daar ook veel hetero's tussen?
Volgens mij komt er van alles maar ik gok wel dat het leeuwendeel homo of lesbienne is jaquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:41 schreef aloa het volgende:
Zijn die bezoekers ook hoofdzakelijk homo, of zitten daar ook veel hetero's tussen?
Ik denk dat het grootste deel van het platteland komt, nog een flink deel is student en de rest is toerist.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij komt er van alles maar ik gok wel dat het leeuwendeel homo of lesbienne is ja
*insert niet-aanwezige huiver-smiley*quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
"Op deze boot houden wij van elkaar, hebben we plezier, maken we fouten, lachen we, drinken we Mooikaap"
Het zou me ook niks verbazen als zich in deze groep relatief veel kast-homo's bevinden, omdat hun mogelijk weinig ruimdenkende omgeving ze met de nek aan kijkt als ze er voor uit komen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef aloa het volgende:
"Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken", legt Beerda uit.
Laatst een stuk van dat concert gezien, maar daar stonden volgens mij hoofdzakelijk homo's.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij komt er van alles maar ik gok wel dat het leeuwendeel homo of lesbienne is ja
Brabo's heb ik al helemaal geen tolerantie voor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:43 schreef Karstman het volgende:
Ik vind die Canal Parade eigenlijk net zo erg als carnaval. Ga ff normaal doen en gewoon zuipen in plaats van je zo debiel te gedragen omdat je zo nodig moet laten zien dat je Homo of Brabo bent...
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verder geen problemen mee, maar ik denk dat de Canal Parade wel een beetje verkeerd beeld geeft van homo's eigenlijk.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het echt bizar hoe homoacceptatie zo makkelijk direct op één lijn wordt gezet met die maffe Canal Parade.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Juist omdat door op die botenparade de stereotype homosexueel neer te zetten
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:17 schreef JubaUrbicus het volgende:
het is gewoon een oversekste bende
Ik vraag me af hoeveel van die parade jullie in het echt hebben gezien, er zijn welgeteld 3 boten van de 80 waar je serieus van kan zeggen dat t mannen in leer/string/half naakt op staan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:37 schreef Hathor het volgende:
Die canal parade is gewoon een ranzige vertoning,
Of de gemiddelde voortuinenverzameling in een tokkiewijkquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik vraag me af hoeveel van die parade jullie in het echt hebben gezien, er zijn welgeteld 3 boten van de 80 waar je serieus van kan zeggen dat t mannen in leer/string/half naakt op staan.
De rest zijn commerciële en non commerciële partijen die hun steun aan de pride willen bijdragen, politieke partijen, defensie, de politie, vodafone, post.nl en vele anderen waar over het algemeen doodnormale mannen en vrouwen op staan die niet bloter zijn dan een gemiddeld terras op zaterdag![]()
Ik heb inderdaad gehoord dat de Canal Parade dit jaar een nogal kuise, saaie, en super commerciele optocht wordt. Collega op mijn werk klaagde al dat de Parade eigenlijk van de homo's is afgepakt. Er zijn heel veel boten van bijv. Nuon en Ditzo die puur als uithangbord fungeren en geen enkele boodschap over homoseksualiteit uitdragen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik vraag me af hoeveel van die parade jullie in het echt hebben gezien, er zijn welgeteld 3 boten van de 80 waar je serieus van kan zeggen dat t mannen in leer/string/half naakt op staan.
De rest zijn commerciële en non commerciële partijen die hun steun aan de pride willen bijdragen, politieke partijen, defensie, de politie, vodafone, post.nl en vele anderen waar over het algemeen doodnormale mannen en vrouwen op staan die niet bloter zijn dan een gemiddeld terras op zaterdag![]()
Bij een populatie van 16.000.000 nederlanders is dat een prima aantal voor een representieve steekproef. Belangrijker is dat de steekproef populatie representatief voor de onderzoekspopulatie is.quote:
In vergelijking met oost Europa in ieder geval wel, hier komen geen hordes schuimbekkende kaalkopjes op de been om homo's aan te vallen.quote:
Het zijn er inmiddels al 17.000.000.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij een populatie van 16.000.000 nederlanders is dat een prima aantal voor een representieve steekproef. Belangrijker is dat de steekproef populatie representatief voor de onderzoekspopulatie is.
Nederlanders?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het zijn er inmiddels al 17.000.000.
Ja, dat aantal is onlangs bereikt.quote:
Je moet jezelf nooit met iets ergers vergelijken en denken hoe geweldig je wel niet bent.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
In vergelijking met oost Europa in ieder geval wel, hier komen geen hordes schuimbekkende kaalkopjes op de been om homo's aan te vallen.
En dan is dat liedje '15 miljoen mensen' nog maar 20 jaar oud.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het zijn er inmiddels al 17.000.000.
Mwah, ik denk dat de homo acceptatie in Nederland groter is als waar dan ook ter wereld, dat er dan toevallig mensen zijn die hun ongenoegen uitspreken over zo'n canal parade veranderd daar weinig aan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:05 schreef loni55 het volgende:
[..]
Je moet jezelf nooit met iets ergers vergelijken en denken hoe geweldig je wel niet bent.
Dat moet je juist wel doen, anders kun je nooit een gevoel van eigenwaarde ontwikkelen. Dit is echt basisschool materiaal.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:05 schreef loni55 het volgende:
[..]
Je moet jezelf nooit met iets ergers vergelijken en denken hoe geweldig je wel niet bent.
Zijn we toch ook? Elk jaar weer word het georganiseerd en honderdduizenden komen er op af.quote:
Dit!quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:14 schreef Gutmensch het volgende:
Het moet ook maar eens afgelopen zijn met dat gebedel en gedram om acceptatie. Gewoon je eigen plek in de samenleving opeisen en tolerantie opeisen. Acceptatie en aardig gevonden worden eisen is niet alleen zielig, het is ook gewoon privéterrein waarop je je niet hebt te begeven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verder geen problemen mee, maar ik denk dat de Canal Parade wel een beetje verkeerd beeld geeft van homo's eigenlijk. De meeste zijn namelijk gewoon mensen die net zoals hetero's er niet zoveel voelen om half naakt op een boot te staan dansen in een latex pakje... Dus ik snap soms het argument dat ze dit doen voor acceptatie niet helemaal.
Daarin heeft de media dus een grote rol, want op tv zie je erg veel juist die paar "blote" boten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het ware gezicht van de linksmensquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het moet ook maar eens afgelopen zijn met dat gebedel en gedram om acceptatie. Gewoon je eigen plek in de samenleving opeisen en tolerantie opeisen. Acceptatie en aardig gevonden worden eisen is niet alleen zielig, het is ook gewoon privéterrein waarop je je niet hebt te begeven.
Ze zien ook echt overal geld in.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad gehoord dat de Canal Parade dit jaar een nogal kuise, saaie, en super commerciele optocht wordt. Collega op mijn werk klaagde al dat de Parade eigenlijk van de homo's is afgepakt. Er zijn heel veel boten van bijv. Nuon en Ditzo die puur als uithangbord fungeren en geen enkele boodschap over homoseksualiteit uitdragen.
Ik heb hem wel vaker gepost in topics over de canal parade, het gejank over die blote boten is zo vreselijk overtrokken, ook de registratie van AvroTros is echt geen blote mannen parade, in tegendeel....quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:19 schreef erodome het volgende:
Daarin heeft de media dus een grote rol, want op tv zie je erg veel juist die paar "blote" boten.
Je kan het moeilijk de mensen die daar niet heen gaan en alleen het van tv kennen kwalijk nemen dat ze dat beeld hebben, want dat beeld wordt geschetst.
Dat is juist het punt waarom ze meevarenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:21 schreef aloa het volgende:
Ik vraag me af of die bedrijven wel weten dat niet iedereen er zo positief tegenover staat.
Dit jaar? Het is al dik 10 jaar een soort van commerciele "middle of the road" show. In de jaren 90 was het nog wel redelijk gewaagd en wilde de deelnemers nog wel voor het shockeffect gaan, maar tegenwoordig is het Disney-gehalte vrij groot.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad gehoord dat de Canal Parade dit jaar een nogal kuise, saaie, en super commerciele optocht wordt. Collega op mijn werk klaagde al dat de Parade eigenlijk van de homo's is afgepakt. Er zijn heel veel boten van bijv. Nuon en Ditzo die puur als uithangbord fungeren en geen enkele boodschap over homoseksualiteit uitdragen.
Dat laatste is dus precies de spijker op zijn kop....het is alsof men iedereen wil dwingen er een mening over te hebben, alsof het niet mogelijk is dat er ook mensen zijn die het totaal niet interesseert.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:25 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dit jaar? Het is al dik 10 jaar een soort van commerciele "middle of the road" show. In de jaren 90 was het nog wel redelijk gewaagd en wilde de deelnemers nog wel voor het shockeffect gaan, maar tegenwoordig is het Disney-gehalte vrij groot.
Leuk voor dagjes-mensen en met mooi weer best gezellig...verder kan men zich er druk om maken...kan ook niet.
Haat??quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:15 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dit!
Mij hebben ze niks gevraagd maar ik heb er totaal geen moeite mee met die Gay Pride.
Ik begrijp ook niet waar die haat ineens weer vandaan komt. Nuja, ik weet het eigenlijk wel, maar snappen doe ik het niet.
Tja...maar kennelijk vind je het wel een "ranzige" bedoeling terwijl ik werkelijk geen idee heb hoe je aan die mening kan komen als je die boten parade de laatste 15 jaar een paar ik heb gezien.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat laatste is dus precies de spijker op zijn kop....het is alsof men iedereen wil dwingen er een mening over te hebben, alsof het niet mogelijk is dat er ook mensen zijn die het totaal niet interesseert.
Kerel?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Haat??
Kerel, als mensen er geen behoefte aan hebben is dat gelijk aan "haat"?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:22 schreef RM-rf het volgende:
Als er een scene is waar je meer pittige korte kapsels aantreft dan op de Huishoudbeurs; is het wel de Lesbo-scene.
Een ranzige bedoeling die verder volledig langs me heen gaat, dat zei ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:38 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja...maar kennelijk vind je het wel een "ranzige" bedoeling terwijl ik werkelijk geen idee heb hoe je aan die mening kan komen als je die boten parade de laatste 15 jaar een paar ik heb gezien.
Of je heb het enkel een keer halvewege de jaren 90 gezien en daarna niet meer...maar qua bloot zie je waarschijnlijk meer bij de EO jongerendag dan bij de Canal parade.
En je hoeft op dat moment niet naar de Randstad te gaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:21 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tja, je hoeft ook niet te kijken...
Precies het lijkt nergens meer naar, allemaal mensen die zichzelf willen promoten, kijk ons eens geweldig zijn maar een beetje half naakt rondlopen is er niet bij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:51 schreef YuckFou het volgende:
De rest zijn commerciële en non commerciële partijen die hun steun aan de pride willen bijdragen, politieke partijen, defensie, de politie, vodafone, post.nl en vele anderen waar over het algemeen doodnormale mannen en vrouwen op staan die niet bloter zijn dan een gemiddeld terras op zaterdag
Zo heb ik weer moeite met overdreven macho hetero's. Daar deal ik íetsje vaker mee. Trust me, je overleeft het wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
Gay/canal pride heb ik totaal geen problemen mee. Waar ik iets meer moeite mee heb, is altijd dat wijvengedoe van die homoscene. Pruiken, roze, dragqueens, Abba, en allemaal van die überfoute meuk. Maar goed, met heel veel drank op zal het wel lachen zijn...
Jup, vrouwquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vrouw dan.
Jij hebt het over haat.
Ik zie ze anders vaak genoeg halfnaakt op bootjes liggen in de grachten van Amsterdam. Enkel als homos het een keer doen in een optocht krijgt het onevenredig veel aandacht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:49 schreef Gellarboy het volgende:
Waarom is het trouwens de schuld van de Canal Parade homo's dat hetero's nooit halfnaakt op een boot feesten? Ga eens een beetje los, mensen. Is gezellig.
is toch echt niet erger dan bijvoorbeeld carnaval.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
Gay/canal pride heb ik totaal geen problemen mee. Waar ik iets meer moeite mee heb, is altijd dat wijvengedoe van die homoscene. Pruiken, roze, dragqueens, Abba, en allemaal van die überfoute meuk. Maar goed, met heel veel drank op zal het wel lachen zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |