abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164238327
'Nederlanders hebben moeite met Gay Pride'

De Gay Pride in Amsterdam bestaat al 21 jaar, maar is nog steeds niet ingeburgerd. Dat blijkt uit onderzoek onder 1600 Nederlanders van merkadviseur Hendrik Beerda. "Nederlanders hebben er echt moeite mee", zegt Beerda.

Volgens Beerda blijkt uit zijn onderzoek naar de reputatie van de vijftig belangrijkste Nederlandse evenementen dat veel Nederlanders heel traditioneel zijn, waardoor ze niet open staan voor het evenement voor acceptatie van lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders. "Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken", legt Beerda uit.

De respondenten van het onderzoek, dat elke twee jaar wordt uitgevoerd, hebben ook maar één beeld van de Gay Pride, zegt hij. "Ze weten niet dat de Gay Pride uit een programma van twee weken vol evenementen bestaat. Ze denken alleen maar aan de botenparade met ontblote bovenlichamen en zoenende mannen."

Maar de Gay Pride is niet het enige evenement dat als apart wordt gezien. "Men vindt ook cultuurfestivals als Oerol apart. Het opmerkelijke hieraan is dat ze toch sympathie kunnen opbrengen voor deze festivals, ook al kennen ze die niet. Voor de Gay Pride is gewoon echt geen sympathie."
Veel mensen zien de Canal Parade als een tweede Koningsdag.

Toch komen elk jaar weer honderdduizenden bezoekers naar de Canal Parade, die morgen weer plaatsvindt. Die zijn volgens Beerda lang niet allemaal tolerant. "Veel mensen zien het als een tweede Koningsdag."

Daarom vindt Beerda dat Nederlanders meer moeten leren over de Gay Pride. "Maak duidelijker dat het programma twee weken duurt en dat het meer is dan een feest op het water."

De populairste evenementen volgens het onderzoek zijn SAIL Amsterdam, Pinkpop en de Huishoudbeurs.

http://nos.nl/artikel/212(...)e-met-gay-pride.html
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:14:28 #2
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164238341
Ik vind de Huishoudbeurs met al die pittige korte kapsels veel enger dan de Gay Pride.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:19:00 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164238414
Verder geen problemen mee, maar ik denk dat de Canal Parade wel een beetje verkeerd beeld geeft van homo's eigenlijk. De meeste zijn namelijk gewoon mensen die net zoals hetero's er niet zoveel voelen om half naakt op een boot te staan dansen in een latex pakje... Dus ik snap soms het argument dat ze dit doen voor acceptatie niet helemaal.

Zoals het artikel al stelt is het gebeuren op de grachten maar een klein onderdeel, maar wel het onderdeel dat het meeste (zo niet alle) aandacht naar zich toe trekt omdat het zo buitensporig is. Misschien, als je wilt dat de focus gelegd wordt op het echt accepteren van homo's als gewone mensen moet je dit onderdeel schrappen want hoewel dit onderdeel hartstikke lachen is om te zien geeft het niet echt een accurate weergave van de meeste homo's...

[ Bericht 8% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 05-08-2016 09:24:43 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_164238434
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:14 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vind de Huishoudbeurs met al die pittige korte kapsels veel enger dan de Gay Pride.
Stel je voor dat die ook een Canal Parade zouden doen. Brrrr.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_164238454
quote:
"Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken", legt Beerda uit.
Tja, je hoeft ook niet te kijken...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_164238460
Platrechts conservatisme is dan ook uitermate populair tegenwoordig.
pi_164238471
Het kan me vrij weinig schelen.
pi_164238577
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zoals het artikel al stelt is het gebeuren op de grachten maar een klein onderdeel, maar wel het onderdeel dat het meeste (zo niet alle) aandacht naar zich toe trekt omdat het zo buitensporig is. Misschien, als je wilt dat de focus gelegd wordt op het echt accepteren van homo's als gewone mensen moet je dit onderdeel schrappen want hoewel dit onderdeel hartstikke lachen is om te zien geeft het niet echt een accurate weergave van de meeste homo's...
Je hoeft het niet te schrappen, maar ze moeten wel echt stoppen met het propageren alsof dit hét voorbeeld of middel is van homo-emancipatie. Sommige mensen gaan het nooit fijn vinden om naar zoenende en schaarsgeklede dansende mannen te kijken, en dat is ook begrijpelijk en helemaal niet erg, zolang ze anderen maar in hun waarde laten.
pi_164238594
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:14 schreef Gutmensch het volgende:
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:29:22 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_164238601
Ik vind het echt bizar hoe homoacceptatie zo makkelijk direct op één lijn wordt gezet met die maffe Canal Parade. Alsof alle homo's van die exhibitionisten zijn. Er wordt daar een heel eenzijdig beeld geschetst van die mensen.

Ik vind homo's prima, ga lekker trouwen en gelukkig zijn, maar ik zal nooit voor mijn plezier een middag naar zoenende nichten gaan zitten loeren, als een of andere hitsige voyeur. Blijkbaar ben je dan gelijk een homofoob, 'conservatief platrechts' fossiel.
pi_164238607
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Stel je voor dat die ook een Canal Parade zouden doen. Brrrr.
Hele boten met Actionfreubeltjes en bordjes met LIVE LOVE LAUGH ;(
Ja doei.
pi_164238623
Hoeft van mij ook niet...ik zal er dan ook echt nooit heen gaan.
Kan me inderdaad voorstellen dat niet iedere homo zich identificeert met die gay pride.

Verder geen problemen mee :7
pi_164238652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

"Op deze boot houden wij van elkaar, hebben we plezier, maken we fouten, lachen we, drinken we Mooikaap"
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:33:02 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164238665
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:

On this boat
We love
We fight
We cry
We laugh
And we take Action.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:33:21 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164238669
Godver!
pi_164238722
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het echt bizar hoe homoacceptatie zo makkelijk direct op één lijn wordt gezet met die maffe Canal Parade. Alsof alle homo's van die exhibitionisten zijn. Er wordt daar een heel eenzijdig beeld geschetst van die mensen.

Ik vind homo's prima, ga lekker trouwen en gelukkig zijn, maar ik zal nooit voor mijn plezier een middag naar zoenende nichten gaan zitten loeren, als een of andere hitsige voyeur. Blijkbaar ben je dan gelijk een homofoob, 'conservatief platrechts' fossiel.
Ik ken genoeg homo´s die er ook niets van moeten hebben en er dus ook niet naartoe willen.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:42:23 #17
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164238806
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:36 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ik ken genoeg homo´s die er ook niets van moeten hebben en er dus ook niet naartoe willen.
Zoiets inderdaad.
Juist omdat door op die botenparade de stereotype homosexueel neer te zetten terwijl ook veel homosexuelen daar totaal niks mee hebben.
Kan me dat wel enigzins voorstellen ja.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164238827
Ik vind die Canal Parade eigenlijk net zo erg als carnaval. Ga ff normaal doen en gewoon zuipen in plaats van je zo debiel te gedragen omdat je zo nodig moet laten zien dat je Homo of Brabo bent...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_164238854
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

"Op deze boot houden wij van elkaar, hebben we plezier, maken we fouten, lachen we, drinken we Mooikaap"
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

On this boat
We love
We fight
We cry
We laugh
And we take Action.
Dat wilde ik net op gaan zoeken, hoe dat rijmpje ookalweer ging :')
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:45:49 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164238881
Ik moest even op de traptreden kijken ...
pi_164238918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Dat wilde ik net op gaan zoeken, hoe dat rijmpje ookalweer ging :')
Er zijn "een paar" varianten, zoals deze prachtige versie inclusief bloem en gezellige kaarsjes!

vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:50:07 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_164238957
Van mij als homo hoeft het ook niet, maar als mensen daar plezier aan beleven.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:53:21 #23
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164239019
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn "een paar" varianten, zoals deze prachtige versie inclusief bloem en gezellige kaarsjes!

[ afbeelding ]
Gadverdamme, dat vind ik nou echt ranzig :r
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_164239062
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind dit in dezelfde categorie vallen als kledingstukken waarop in het grootst mogelijke lettertype de merknaam geprint staat.

:r

Of kleding met dezelfde "inspirerende teksten" :r
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:56:20 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164239067
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef aloa het volgende:
Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad
quote:
De populairste evenementen volgens het onderzoek zijn SAIL Amsterdam, Pinkpop en de Huishoudbeurs.

http://nos.nl/artikel/212(...)e-met-gay-pride.html
"Domme boeren en ouwe huisvrouwen zijn nog niet gewend aan homo's"

Wat een leuk artikel! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')