abonnement Unibet Coolblue
pi_164462511
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:53 schreef esv7 het volgende:

[..]

Ik zelf begin meestal gewoon met de lege barbell en blijf er telkens wat gewicht opdoen tot bij het werkgewicht. Als ik met zulke relatief hoge gewichten zou opwarmen zou ik een stuk minder kracht overhouden voor mijn werksetjes, en zo het doel van opwarmen van de spieren/gewrichten voorbij gaan.

Hoe ik gister opgewarmd heb:
Schouders en triceps opgewarmd met rubber band
2 x 15 x lege barbell(20kg)
1 x 10 x 40kg
1 x 10 x 50kg
1 x 5 x 60kg
1 x 5 x 70kg
en dan werksetjes was 5 x 5 x 80kg.
Aight, ik ga het straks eens proberen, ben benieuwd :Y thnx voor je advies.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:10:53 #202
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_164462962
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:53 schreef esv7 het volgende:

[..]

Ik zelf begin meestal gewoon met de lege barbell en blijf er telkens wat gewicht opdoen tot bij het werkgewicht. Als ik met zulke relatief hoge gewichten zou opwarmen zou ik een stuk minder kracht overhouden voor mijn werksetjes, en zo het doel van opwarmen van de spieren/gewrichten voorbij gaan.

Hoe ik gister opgewarmd heb:
Schouders en triceps opgewarmd met rubber band
2 x 15 x lege barbell(20kg)
1 x 10 x 40kg
1 x 10 x 50kg
1 x 5 x 60kg
1 x 5 x 70kg
en dan werksetjes was 5 x 5 x 80kg.
Helemaal mee eens.
Met als toevoeging dat opwarmen voor een 1RM een vak apart is.

Vanaf 80% van het beoogde gewicht doe ik nog uitsluitend 2 a 3 singles vóór mijn poging. In jouw geval zou 40kg al de 80% van je poging (50kg) zijn. Om die 10x te doen als opwarming is dus echt overkill (en dat je dat überhaupt kan zegt eigenlijk al genoeg dat die 50kg geen enkel probleem mag zijn).
Doe gewoon iets als 2 setjes bar only (20kg) voor 10 reps, setje 6x30kg,setje 4x35kg, 2x40kg, 1x45kg en dan knal je die 50kg er uit. Zou me niets verbazen als je hierna 55kg nog relatief easy omhoog duwt.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_164463466
Bij gebrek aan melk m'n whey met lauw kraanwater gemengd. Gadverdamme :') .
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_164463548
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:10 schreef VASND het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Met als toevoeging dat opwarmen voor een 1RM een vak apart is.

Vanaf 80% van het beoogde gewicht doe ik nog uitsluitend 2 a 3 singles vóór mijn poging. In jouw geval zou 40kg al de 80% van je poging (50kg) zijn. Om die 10x te doen als opwarming is dus echt overkill (en dat je dat überhaupt kan zegt eigenlijk al genoeg dat die 50kg geen enkel probleem mag zijn).
Doe gewoon iets als 2 setjes bar only (20kg) voor 10 reps, setje 6x30kg,setje 4x35kg, 2x40kg, 1x45kg en dan knal je die 50kg er uit. Zou me niets verbazen als je hierna 55kg nog relatief easy omhoog duwt.
Ben heel benieuwd! Misschien is mijn Eigen trainingslogica gewoon erg vreemd als ik dit allemaal zo lees :P ik laat het na m'n training weten. 55 kg zou wel epic zijn, maar ben er bang voor, of bedoel je echt 1 rep?
pi_164463559
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:25 schreef PluisigNijntje het volgende:
Bij gebrek aan melk m'n whey met lauw kraanwater gemengd. Gadverdamme :') .
Dat lijkt me niet echt lekker nee :D
pi_164463604
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:25 schreef PluisigNijntje het volgende:
Bij gebrek aan melk m'n whey met lauw kraanwater gemengd. Gadverdamme :') .
Heb je geen koud kraanwater dan?
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:29:55 #207
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_164463644
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:27 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd! Misschien is mijn Eigen trainingslogica gewoon erg vreemd als ik dit allemaal zo lees :P ik laat het na m'n training weten. 55 kg zou wel epic zijn, maar ben er bang voor, of bedoel je echt 1 rep?
hele verhaal was op basis van een 1RM ja, als je reps wil doen dat gaat het verhaal boven me meer op.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_164463653
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:28 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Heb je geen koud kraanwater dan?
Blijkbaar niet. Ik had er niet aan gedacht om de kraan even te laten lopen voor ik m'n beker vulde :') .
Ach, even neus dicht en atten voor de gains :+
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_164463683
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:29 schreef VASND het volgende:

[..]

hele verhaal was op basis van een 1RM ja, als je reps wil doen dat gaat het verhaal boven me meer op.
All right. We shall see :7
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:31:59 #210
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_164463743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:22 schreef Beach het volgende:

[..]

Heb je filmpje?

Ietsje vormverlies maar be gentle, het blijft een beltloze 1RM :P.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_164464218
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:30 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Ik had er niet aan gedacht om de kraan even te laten lopen voor ik m'n beker vulde :') .
Ach, even neus dicht en atten voor de gains :+
Sporters.... Domme mensen :N

Ik drink het altijd met kraanwater. Het is toch al niet te drinken. Al heb ik wel een lekkere caseine nu, maar als ik dat gedurende de dag drink krijg ik daar last van.

Keurige DL hoor VASND ^O^
pi_164465980
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:31 schreef VASND het volgende:

[..]


Ietsje vormverlies maar be gentle, het blijft een beltloze 1RM :P.
Nice :o ^O^ , ging nog aardig vlot omhoog.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:17:58 #213
364681 over_hedge
pi_164471015
Ik heb net voor het eerst ooit squads gedaan :'( Merk het aardig toen ik naar huis ging. Woon 3 hoog zonder lift. ;(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_164473035
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:17 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb net voor het eerst ooit squads gedaan :'( Merk het aardig toen ik naar huis ging. Woon 3 hoog zonder lift. ;(
Haha lekker he. Morgen wordt het nog erger.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_164473219
Vandaag 3x110 op de BP. Heel tevreden mee, maar m'n bovenlichaam begint qua kracht erg uit verhouding te lopen in vergelijking met m'n onderlichaam. 1RM op de DL is 150, SQ 1RM 125 en MP 1RM weer 65.

Ik pak de compounds nu 1x per week, is de squat en deadlift 2x per week doen en wat meer reps pakken de komende tijd een optie om het wat meer recht te trekken?
  FOK!fotograaf vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:00:27 #216
364681 over_hedge
pi_164474695
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:14 schreef relativity het volgende:

[..]

Haha lekker he. Morgen wordt het nog erger.
Jep :P Goede timing wel. Morgen heel de dag naar een festival.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_164477000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:19 schreef Xa1pt het volgende:
Vandaag 3x110 op de BP. Heel tevreden mee, maar m'n bovenlichaam begint qua kracht erg uit verhouding te lopen in vergelijking met m'n onderlichaam. 1RM op de DL is 150, SQ 1RM 125 en MP 1RM weer 65.

Ik pak de compounds nu 1x per week, is de squat en deadlift 2x per week doen en wat meer reps pakken de komende tijd een optie om het wat meer recht te trekken?
Vooral je BP is in verhouding bizar hoog. MP zou zo'n70% van je bench moeten zijn, al red ik dat zelf ook niet.

Ik heb zelf net mijn squat een beetje bijgewerkt zodat die in verhouding is met mijn andere lifts, max was eerst 5*90.
Nu SQ 110, BP 90, MP 60 en DL 165(allemaal 5 reps).
pi_164477102
Bedenk me nu ineens dat ik dit PR heb gesquat de dag voordat ik een hele dag op een festival rond moet lopen...
pi_164479648
Jeuj, 50 kg BP is gelukt (2 reps, maar gelukt) :D
Daarnaast voor het eerst DL gedaan, al weet ik niet zo goed of ik die vaker ga doen, erg fijne en nuttige compound natuurlijk maar wegens m'n chronische aandoening wel een beetje tricky
Wel blij verrast toen ik gelijk 70 kg kon DL'en, dat is in verhouding met anderen hier niet veel maar voor mezelf wel 15-20 kg meer dan ik had verwacht.
pi_164479817
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 23:05 schreef Toto69 het volgende:
Jeuj, 50 kg BP is gelukt (2 reps, maar gelukt) :D
Daarnaast voor het eerst DL gedaan, al weet ik niet zo goed of ik die vaker ga doen, erg fijne en nuttige compound natuurlijk maar wegens m'n chronische aandoening wel een beetje tricky
Wel blij verrast toen ik gelijk 70 kg kon DL'en, dat is in verhouding met anderen hier niet veel maar voor mezelf wel 15-20 kg meer dan ik had verwacht.
Proficiat ten eerste :) En DL gaat inderdaad wel wat hoger dan de andere compounds, vooral omdat het zo'n 70% van je spieren in je lijf aanspreekt
pi_164479861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 23:10 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Proficiat ten eerste :) En DL gaat inderdaad wel wat hoger dan de andere compounds, vooral omdat het zo'n 70% van je spieren in je lijf aanspreekt
Thanks :)
Ja klopt, maar vooraf had ik max 50-55 kg verwacht, dus dat viel me goed mee.
pi_164479991
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:19 schreef Xa1pt het volgende:
Vandaag 3x110 op de BP. Heel tevreden mee, maar m'n bovenlichaam begint qua kracht erg uit verhouding te lopen in vergelijking met m'n onderlichaam. 1RM op de DL is 150, SQ 1RM 125 en MP 1RM weer 65.

Ik pak de compounds nu 1x per week, is de squat en deadlift 2x per week doen en wat meer reps pakken de komende tijd een optie om het wat meer recht te trekken?
Om daar een zinnig antwoord op te geven is het denk ik nodig om te weten hoe je schema er nu uitziet. Zelf squat, deadlift en bench ik wel twee keer per week.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_164486617
Jongens weer even een vraag..

Mijn vriendin zit nu op de derde week van stronglifts en squat inmiddels 35kg, ze squat alleen nog wel met plaatjes onder haar hakken als een soort van form fix, gezien ze het lastig vind om bij lowbar haar rug als ze diep gaat recht te houden.

Door de plaatjes staat ze dus iets verticaler waardoor het wel lukt, haar form is verder goed, ze hit parralel maar het wordt toch wel een keer tijd om zonder plaatjes te gaan squatten toch?


Daarnaast is het aanleren van de OHP aan iemand dit t nog nooit gedaan heeft verdomd moeilijk :P
pi_164487029
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:31 schreef BredeBroeder het volgende:
Jongens weer even een vraag..

Mijn vriendin zit nu op de derde week van stronglifts en squat inmiddels 35kg, ze squat alleen nog wel met plaatjes onder haar hakken als een soort van form fix, gezien ze het lastig vind om bij lowbar haar rug als ze diep gaat recht te houden.

Door de plaatjes staat ze dus iets verticaler waardoor het wel lukt, haar form is verder goed, ze hit parralel maar het wordt toch wel een keer tijd om zonder plaatjes te gaan squatten toch?

Daarnaast is het aanleren van de OHP aan iemand dit t nog nooit gedaan heeft verdomd moeilijk :P
Wanneer het zonder niet lukt lijken die plaatjes mij geen enorm probleem. PL schoenen hebben ook een verhoogde hak. Zolang het duurt gewoon blijven werken aan mobiliteit(foamroller, stretches, goblet squats), dan lukt het vanzelf zonder plaatjes.
pi_164487724
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:31 schreef BredeBroeder het volgende:
Jongens weer even een vraag..

Mijn vriendin zit nu op de derde week van stronglifts en squat inmiddels 35kg, ze squat alleen nog wel met plaatjes onder haar hakken als een soort van form fix, gezien ze het lastig vind om bij lowbar haar rug als ze diep gaat recht te houden.

Door de plaatjes staat ze dus iets verticaler waardoor het wel lukt, haar form is verder goed, ze hit parralel maar het wordt toch wel een keer tijd om zonder plaatjes te gaan squatten toch?

Daarnaast is het aanleren van de OHP aan iemand dit t nog nooit gedaan heeft verdomd moeilijk :P
Gewoon laten frontsquatten.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_164487746
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 11:10 schreef Beach het volgende:

[..]

Gewoon laten frontsquatten.
Wellicht later, zit al genoeg benen tussen in d'r schema. vind 't al heel wat dat ze al zonder pussypad squat in tegenstelling tot 80% van de mensen die uberhaupt squatten
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:12 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Wanneer het zonder niet lukt lijken die plaatjes mij geen enorm probleem. PL schoenen hebben ook een verhoogde hak. Zolang het duurt gewoon blijven werken aan mobiliteit(foamroller, stretches, goblet squats), dan lukt het vanzelf zonder plaatjes.
Hmm oke, goblet squats is wel een goeie, heb 't doorgegeven :)
pi_164489527
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:31 schreef BredeBroeder het volgende:
Jongens weer even een vraag..

Mijn vriendin zit nu op de derde week van stronglifts en squat inmiddels 35kg, ze squat alleen nog wel met plaatjes onder haar hakken als een soort van form fix, gezien ze het lastig vind om bij lowbar haar rug als ze diep gaat recht te houden.

Door de plaatjes staat ze dus iets verticaler waardoor het wel lukt, haar form is verder goed, ze hit parralel maar het wordt toch wel een keer tijd om zonder plaatjes te gaan squatten toch?

Daarnaast is het aanleren van de OHP aan iemand dit t nog nooit gedaan heeft verdomd moeilijk :P
Lowbar en rug recht/upright houden kan volgens mij alleen als je bovenbenen maat lilliputter hebt geloof ik.
pi_164489744
Heb de laatste tijd het idee dat ik van de Whey shakes last heb. Soort opgeblazen achtig gevoel/steen in je maag. Maar heb het niet altijd! Iemand ook last van?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2016 13:25:55 ]
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:39:09 #229
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_164490026
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:12 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Lowbar en rug recht/upright houden kan volgens mij alleen als je bovenbenen maat lilliputter hebt geloof ik.
Daarbij zou de bar niet boven het midden van je voet blijven en dus raak je uit balans.
pi_164490569
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Daarbij zou de bar niet boven het midden van je voet blijven en dus raak je uit balans.

:D
pi_164490750
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:12 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Lowbar en rug recht/upright houden kan volgens mij alleen als je bovenbenen maat lilliputter hebt geloof ik.
Ik bedoel de onderrug
pi_164491730
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 11:12 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Wellicht later, zit al genoeg benen tussen in d'r schema. vind 't al heel wat dat ze al zonder pussypad squat in tegenstelling tot 80% van de mensen die uberhaupt squatten

[..]

Hmm oke, goblet squats is wel een goeie, heb 't doorgegeven :)
Laat haar vooral lekker op haar form richten voorlopig. Dat ze ook zelf doorkrijgt welk gevoel bij een juiste form hoort.
Goblet squats zijn fantastisch om een goeie form aan te leren en voelen voor een beginner minder vervelend en onzeker (ivm houding van armen) aan dan een front squat. Bovendien ook goed voor een spiegel te doen (laat haar het zijaanzicht zien zodat je het probleem met de onderrug kunt aanpakken).
En inderdaad veel mobiliteit! Lekker laag in een air squat blijven zitten en je knieen naar buiten duwen met je ellebogen, hip circle elastiekje aanschaffen.

Heb in mijn oude Basic Fit zo vaak bro's gezien die hun vriendin meenamen en haar dan 'wel even gingen leren squatten'. Gelijk belachelijk veel gewicht erop terwijl je bij een lege bar al kon zien dat het meissie nog nooit een squat gedaan had. Echt sneu om zo'n meid dan zo te zien strugglen en uiteindelijk helemaal af te zien haken omdat het gewoon niet lukt.
pi_164491976
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 23:16 schreef esv7 het volgende:

[..]

Om daar een zinnig antwoord op te geven is het denk ik nodig om te weten hoe je schema er nu uitziet. Zelf squat, deadlift en bench ik wel twee keer per week.
True.

Ik doe nog steeds ub/lb. 3 setjes opwarmen daarna 5 sets met max 5 reps.

Dag 1 BP met assistances.
Vaak incline, 2 row-oefeningen, dan facepulls en eindig met isolatie voor schouders en/of triceps.

Dag 2 SQ met assistances.
Vaak gevolgd door lunges of front squat, dan isolatie voor hamstrings en quads. Kuiten doe ik vrijwel nooit.

Dag 3 MP
Daarna dippen, pullups, row-oefening, schouder isolatie en daarna biceps.

Dag 4 DL
Soms rack pulls er achteraan, daarna hyperextensions en weer isoleren van hamstrings en quads.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:18:01 #234
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:58:14 #235
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_164493259
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

True.

Ik doe nog steeds ub/lb. 3 setjes opwarmen daarna 5 sets met max 5 reps.

Dag 1 BP met assistances.
Vaak incline, 2 row-oefeningen, dan facepulls en eindig met isolatie voor schouders en/of triceps.

Dag 2 SQ met assistances.
Vaak gevolgd door lunges of front squat, dan isolatie voor hamstrings en quads. Kuiten doe ik vrijwel nooit.

Dag 3 MP
Daarna dippen, pullups, row-oefening, schouder isolatie en daarna biceps.

Dag 4 DL
Soms rack pulls er achteraan, daarna hyperextensions en weer isoleren van hamstrings en quads.
Wat mij wel eens hielp is een paar weekjes een van je benendagen 10x1 te doen rond de 75/80% van je max. Focus op snelheid, techniek en explosiviteit. Gedachte erachter: train gericht, van singles wordt je single beter.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:44:47 #236
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_164494758
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:31 schreef VASND het volgende:

[..]


Ietsje vormverlies maar be gentle, het blijft een beltloze 1RM :P.
Ietsjes, maar ziet er nog steeds erg netjes uit hoor. Feli. :)
pi_164495151
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:31 schreef BredeBroeder het volgende:
Jongens weer even een vraag..

Mijn vriendin zit nu op de derde week van stronglifts en squat inmiddels 35kg, ze squat alleen nog wel met plaatjes onder haar hakken als een soort van form fix, gezien ze het lastig vind om bij lowbar haar rug als ze diep gaat recht te houden.

Door de plaatjes staat ze dus iets verticaler waardoor het wel lukt, haar form is verder goed, ze hit parralel maar het wordt toch wel een keer tijd om zonder plaatjes te gaan squatten toch?

Daarnaast is het aanleren van de OHP aan iemand dit t nog nooit gedaan heeft verdomd moeilijk :P
Ik doe het ook nog met plaatjes, vind het zo veel fijner om de juiste form te krijgen. Ik zal er wel ooit aan moeten geloven dat ik het ook zonder moet doen.
Form is wel beter zo, maar squats blijven bij mij een zwakke plek. M'n benen zijn niet sterk genoeg, ik pak even veel kg als bij de OHP, zie het verschil.

[ Bericht 3% gewijzigd door ComedyShortsGamer op 13-08-2016 17:09:02 ]
pi_164497574
Hoe krijgen de pro's hun buikregio zo vierkant? :9

Als je bijvoorbeeld naar Tom Hardy kijkt heeft hij als vooraanzicht een redelijk vierkant lichaam, en als achterkant behoorlijke lats. Belachelijk hard obliques trainen? Andere specifieke oefeningen/tricks/tips?

Ik probeer trouwens ook nog wat massa aan te zetten aan m'n heupen, dus als iemand daar nog tips voor heeft, waardeer ik dat ook :)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_164498688
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:00 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Laat haar vooral lekker op haar form richten voorlopig. Dat ze ook zelf doorkrijgt welk gevoel bij een juiste form hoort.
Goblet squats zijn fantastisch om een goeie form aan te leren en voelen voor een beginner minder vervelend en onzeker (ivm houding van armen) aan dan een front squat. Bovendien ook goed voor een spiegel te doen (laat haar het zijaanzicht zien zodat je het probleem met de onderrug kunt aanpakken).
En inderdaad veel mobiliteit! Lekker laag in een air squat blijven zitten en je knieen naar buiten duwen met je ellebogen, hip circle elastiekje aanschaffen.

Heb in mijn oude Basic Fit zo vaak bro's gezien die hun vriendin meenamen en haar dan 'wel even gingen leren squatten'. Gelijk belachelijk veel gewicht erop terwijl je bij een lege bar al kon zien dat het meissie nog nooit een squat gedaan had. Echt sneu om zo'n meid dan zo te zien strugglen en uiteindelijk helemaal af te zien haken omdat het gewoon niet lukt.
Daarom ook 5x5, laag beginnen zodat er genoeg tijd is om form te fixen.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:36:05 #240
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_164498739
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:43 schreef Nelvalhil het volgende:
Hoe krijgen de pro's hun buikregio zo vierkant? :9

Als je bijvoorbeeld naar Tom Hardy kijkt heeft hij als vooraanzicht een redelijk vierkant lichaam, en als achterkant behoorlijke lats. Belachelijk hard obliques trainen? Andere specifieke oefeningen/tricks/tips?

Ik probeer trouwens ook nog wat massa aan te zetten aan m'n heupen, dus als iemand daar nog tips voor heeft, waardeer ik dat ook :)
Tom Hardy is een acteur, geen pro in de zin van bodybuilding ofzo.

Buiten het eea aan middelen trainen acteurs periodiek belachelijk hard om er zo voor de film uit te zien. James Howlett (Wolverine) heeft al een paar keer aangegeven dat hij eigenlijk geen Wolverine films meer wil maken vanwege het harde trainen.
pi_164499090
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Tom Hardy is een acteur, geen pro in de zin van bodybuilding ofzo.

Buiten het eea aan middelen trainen acteurs periodiek belachelijk hard om er zo voor de film uit te zien. James Howlett (Wolverine) heeft al een paar keer aangegeven dat hij eigenlijk geen Wolverine films meer wil maken vanwege het harde trainen.
Volgens mij bedoel je Hugh Jackman. Volgens google is James Howlett de naam van het personage dat ook Wolverine heet. :P
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:28:38 #242
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_164500084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:53 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je Hugh Jackman. Volgens google is James Howlett de naam van het personage dat ook Wolverine heet. :P
Yep, je hebt gelijk.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:35:31 #243
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_164500255
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Tom Hardy is een acteur, geen pro in de zin van bodybuilding ofzo.

Buiten het eea aan middelen trainen acteurs periodiek belachelijk hard om er zo voor de film uit te zien. James Howlett (Wolverine) heeft al een paar keer aangegeven dat hij eigenlijk geen Wolverine films meer wil maken vanwege het harde trainen.
plus dat die scenes goed voorbereid worden. Las een keer een interview met een filmtrainer waarin die aangaf dat de training en voeding op de scène word afgestemd. Dan ziet natuurlijk alles er opperbest uit :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_164514573
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:31 schreef BredeBroeder het volgende:
Jongens weer even een vraag..

Mijn vriendin zit nu op de derde week van stronglifts en squat inmiddels 35kg, ze squat alleen nog wel met plaatjes onder haar hakken als een soort van form fix, gezien ze het lastig vind om bij lowbar haar rug als ze diep gaat recht te houden.

Door de plaatjes staat ze dus iets verticaler waardoor het wel lukt, haar form is verder goed, ze hit parralel maar het wordt toch wel een keer tijd om zonder plaatjes te gaan squatten toch?


Daarnaast is het aanleren van de OHP aan iemand dit t nog nooit gedaan heeft verdomd moeilijk :P
Is haar voetpositie optimaal? Anders zal het waarschijnlijk niet verbeteren, aangezien je dan gewoon tegen beperking in het heupgewricht aankomt. Dus eerst stand en bovenbeen positie optimaliseren.
pi_164514575
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Rami. op 14-08-2016 06:39:18 ]
pi_164516380
Heeft iemand nog wat tips voor makkelijke, gezonde, calorierijke dingen die ik vanmiddag op m'n boodschappenrondje mee moet nemen? Zijn er toevallig ook supermarkten die goede protein bars verkopen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_164516623
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
Heeft iemand nog wat tips voor makkelijke, gezonde, calorierijke dingen die ik vanmiddag op m'n boodschappenrondje mee moet nemen? Zijn er toevallig ook supermarkten die goede protein bars verkopen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ongezouten noten, olijfolie, pindakaas, pasta, kwark, chocomel, havermout, de bekende zaken. Niet helemaal clean overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2016 11:39:25 ]
pi_164517318
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
Heeft iemand nog wat tips voor makkelijke, gezonde, calorierijke dingen die ik vanmiddag op m'n boodschappenrondje mee moet nemen? Zijn er toevallig ook supermarkten die goede protein bars verkopen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm ken het helaas. Het is onderhand een afkickproces, lol. Bij mij duurde het 2 maanden :') voordat ik weer eetlust kreeg. Daarvoor moest ik gewoon eten (met moeite) erin proppen.

Proteïne bars zijn makkelijk zelf te maken en in te vriezen (zodat je veel in een keer kan maken).

Ik haal altijd standaard: avocado's, honing, bananen, vis, havermout, pindakaas, (soja)melk, eieren, e.d. Dan maak ik in het weekend wat (eiwit)pannekoeken of proteine bars :)

Sterkte en succes. Als je recept wil moet je maar pmen :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 14 augustus 2016 @ 14:58:11 #249
459277 Bieberrr
Justin Bieber
pi_164520954
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 15:25 schreef PluisigNijntje het volgende:
Bij gebrek aan melk m'n whey met lauw kraanwater gemengd. Gadverdamme :') .
Brinta met water in een glas _O_
What do you mean?
Capuchon_jongen for mod 2016!
  maandag 15 augustus 2016 @ 09:23:25 #250
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_164543838
Deadlift PR, 150kg. Zal de 160kg dan toch lukken dit jaar?
pi_164544198
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:23 schreef MeneerBob het volgende:
Deadlift PR, 150kg. Zal de 160kg dan toch lukken dit jaar?
Dat zal dan wel lukken. :Y
  maandag 15 augustus 2016 @ 09:51:43 #252
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_164544232
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:23 schreef MeneerBob het volgende:
Deadlift PR, 150kg. Zal de 160kg dan toch lukken dit jaar?
Cool. En ja, denk dat dat er wel inzit ja.
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:00:26 #253
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_164544366
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:49 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat zal dan wel lukken. :Y
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Cool. En ja, denk dat dat er wel inzit ja.
Deze week staat in het teken van de 1RM PR tests, Woensdag BP, Vrijdag squat en zaterdag OHP, I'll keep you posted!
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:39:14 #254
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_164544905
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:00 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

[..]

Deze week staat in het teken van de 1RM PR tests, Woensdag BP, Vrijdag squat en zaterdag OHP, I'll keep you posted!
Een week vol PR's, toe maar. Ik ben benieuwd.
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:42:12 #255
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_164544948
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een week vol PR's, toe maar. Ik ben benieuwd.
Ik hoop in ieder geval dat het allemaal PR's zullen worden :') .
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:43:39 #256
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_164544975
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:42 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Ik hoop in ieder geval dat het allemaal PR's zullen worden :') .
Soms moet je dingen gewoon uitproberen. Ik zou er 1 per week doen zodat je telkens goed uitgerust bent. Maar zoals ik al zei, gewoon doen en kijken hoe het gaat.
pi_164545005
Vanavond eens kijken of een paar reps meer op de 50 kg BP lukt :)
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:54:45 #258
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_164545168
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Soms moet je dingen gewoon uitproberen. Ik zou er 1 per week doen zodat je telkens goed uitgerust bent. Maar zoals ik al zei, gewoon doen en kijken hoe het gaat.
Ik maak gebruik van 5/3/1, eens in de zoveel tijd ga ik in plaats van AMRAP op de 1, naar zo zwaar mogelijk 1. Dat is deze week :). Maar inderdaad, zolang de energie er is deze week blijf ik voor de max 1RM gaan, anders verschuift hij naar een andere keer.
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:59:52 #259
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_164545250
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:54 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Ik maak gebruik van 5/3/1, eens in de zoveel tijd ga ik in plaats van AMRAP op de 1, naar zo zwaar mogelijk 1. Dat is deze week :). Maar inderdaad, zolang de energie er is deze week blijf ik voor de max 1RM gaan, anders verschuift hij naar een andere keer.
Gewoon lekker doen joh. Vaak zat dat er op een meet 2/3 PRs op een dag sneuvelen!
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_164545686
weer een nieuwe battle

Men's Physique VS Street Workout - STRENGTH WARS 2k16 #14

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_164546367
Pff telkens als ik iets hoger in gewicht ga bij het squatten voel ik 2 dagen erna de spierpijn in mijn bovenbeen :') Vandaag maar weer een extra rustdag houden dan maar
pi_164555804
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:55 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Pff telkens als ik iets hoger in gewicht ga bij het squatten voel ik 2 dagen erna de spierpijn in mijn bovenbeen :') Vandaag maar weer een extra rustdag houden dan maar
Ik heb dat bij deadliften. Het gevoel alsof m'n traps uit mn vel knallen. ):O

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 17:27:41 ]
pi_164557240
Iemand een idee om buitenkant quadriceps aan te pakken? Heb het gevoel dat de binnenkant veel meer gegroeid is dan de buitenkant. Alvast bedankt
pi_164557550
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:29 schreef Baje het volgende:
Iemand een idee om buitenkant quadriceps aan te pakken? Heb het gevoel dat de binnenkant veel meer gegroeid is dan de buitenkant. Alvast bedankt
Smal staan.
pi_164559125
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:43 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Smal staan.
Thanks. Heb wel heel veel moeite met smalle squats
  FOK!fotograaf maandag 15 augustus 2016 @ 19:54:20 #266
364681 over_hedge
pi_164559532
ff vraagje,

Wat is na het beste qua aantal sets/reps voor spieropbouw? En ja is een beginners vraag maar ik ben dan ook nog niet zo lang bezig. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 15 augustus 2016 @ 20:51:36 #267
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_164561755
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:54 schreef over_hedge het volgende:
ff vraagje,

Wat is na het beste qua aantal sets/reps voor spieropbouw? En ja is een beginners vraag maar ik ben dan ook nog niet zo lang bezig. :)
4 sets 10 - 12 reps.
  maandag 15 augustus 2016 @ 20:53:27 #268
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_164561843
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:54 schreef over_hedge het volgende:
ff vraagje,

Wat is na het beste qua aantal sets/reps voor spieropbouw? En ja is een beginners vraag maar ik ben dan ook nog niet zo lang bezig. :)
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_164562548
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:43 schreef Baje het volgende:

[..]

Thanks. Heb wel heel veel moeite met smalle squats
Qua form?
Ik denk dat de meeste lichter smal squatten dan normale stand.

Ik doe het niet meer want heb het idee dat m'n knieën het niet aankunnen.
pi_164563119
Zomer voorbij, BULKMODUSSS, jammer dat m'n onderrug helemaal naar de haaien en ik dus nog niet kan deadliften/squatten
pi_164565060
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 21:11 schreef Snorrenbaard het volgende:
Zomer voorbij, BULKMODUSSS, jammer dat m'n onderrug helemaal naar de haaien en ik dus nog niet kan deadliften/squatten
Bulk life best life
pi_164570046
Ik begin vanaf half september weer met een lean bulk, 200-400 kcal boven onderhoud. Wil niet boven 12% bf komen.
pi_164571040
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:54 schreef over_hedge het volgende:
ff vraagje,

Wat is na het beste qua aantal sets/reps voor spieropbouw? En ja is een beginners vraag maar ik ben dan ook nog niet zo lang bezig. :)
Er is geen specifiek beste aantal sets/reps voor spieropbouw. Met sets van 35 reps kan je net zoveel hypertrofie creëren als met sets van de "magische" 8 reps. Spierkracht is overigens een ander verhaal, maar dat geheel terzijde.

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:53 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
pi_164571115
is het mogelijk om je noobgains meer dan 1x te krijgen? :?

als in ik ga een paar maanden keihard, stop vervolgens een jaar en begin daarna opnieuw
pi_164571315
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 21:11 schreef Snorrenbaard het volgende:
Zomer voorbij, BULKMODUSSS, jammer dat m'n onderrug helemaal naar de haaien en ik dus nog niet kan deadliften/squatten
Vandaag 3900 kcal _O_
pi_164572328
quote:
5s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:54 schreef Bilzerian het volgende:
is het mogelijk om je noobgains meer dan 1x te krijgen? :?

als in ik ga een paar maanden keihard, stop vervolgens een jaar en begin daarna opnieuw
http://strengtheory.com/grow-like-a-new-lifter-again/

Mooi leesvoer over dat onderwerp :)
pi_164572899
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 00:24 schreef Rami. het volgende:

[..]

http://strengtheory.com/grow-like-a-new-lifter-again/

Mooi leesvoer over dat onderwerp :)
thanks G
pi_164573330
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

True.

Ik doe nog steeds ub/lb. 3 setjes opwarmen daarna 5 sets met max 5 reps.

Dag 1 BP met assistances.
Vaak incline, 2 row-oefeningen, dan facepulls en eindig met isolatie voor schouders en/of triceps.

Dag 2 SQ met assistances.
Vaak gevolgd door lunges of front squat, dan isolatie voor hamstrings en quads. Kuiten doe ik vrijwel nooit.

Dag 3 MP
Daarna dippen, pullups, row-oefening, schouder isolatie en daarna biceps.

Dag 4 DL
Soms rack pulls er achteraan, daarna hyperextensions en weer isoleren van hamstrings en quads.
Het schema wat ik gebruik lijkt aardig op jouw schema, wat ik doe is bij de deadlift dag ook nog squats erna met een wat lagere intensiteit en bij de squat dag hetzelfde met deadlift. Ik merk zelf dat ik vooral met squatten harder vooruit ga door dit minimaal twee keer per week te doen, ook om de beweging goed te hebben.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:05:39 #279
364681 over_hedge
pi_164577581
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

4 sets 10 - 12 reps.
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:53 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:52 schreef Rami. het volgende:

[..]

Er is geen specifiek beste aantal sets/reps voor spieropbouw. Met sets van 35 reps kan je net zoveel hypertrofie creëren als met sets van de "magische" 8 reps. Spierkracht is overigens een ander verhaal, maar dat geheel terzijde.

[..]

:D
Dankje. Ik hou het voorlopig dus gewoon bij 4x10 ^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_164580082
Gisteren voor de grap weer eens een ab wheel gepakt om te kijken of ik al wat sterker ben. Ging meteen finaal op m'n smoel :D
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_164580742
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:54 schreef over_hedge het volgende:
ff vraagje,

Wat is na het beste qua aantal sets/reps voor spieropbouw? En ja is een beginners vraag maar ik ben dan ook nog niet zo lang bezig. :)
Dat verschilt per persoon. Probeer alles een periode uit en kijk waar je het beste op reageert. Of nog beter is het om een schema te hebben waarin je alles combineert. Lage reps (3-5) voor de zware compounds, medium ( 8 - 12) voor accessories) en 10 - 15 voor isolation.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:03:56 #282
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_164580776
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 01:09 schreef esv7 het volgende:

[..]

Het schema wat ik gebruik lijkt aardig op jouw schema, wat ik doe is bij de deadlift dag ook nog squats erna met een wat lagere intensiteit en bij de squat dag hetzelfde met deadlift. Ik merk zelf dat ik vooral met squatten harder vooruit ga door dit minimaal twee keer per week te doen, ook om de beweging goed te hebben.
dat idee had ik ook. Deed altijd 3 keer FB met de nadruk op steeds de volgende zware compound.

2/week leverde het meeste op qua gains en herstel. En er zijn legio mogelijkheden om dat in te vullen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_164583083
Wat zijn eigenlijk de grootste (beginners)fouten die jullie gemaakt hebben met het trainen en alles erom heen? Ik heb er echt veel gemaakt nu ik erover na denk :')
- Toen ik begon deed ik alleen maar machines en dat echt een paar maanden lang. Grootste fout van me geweest.
- Daaropvolgend veel te laat begonnen met compounds in m'n schema zetten
- Niet letten op mijn voeding, dachten dat 'het wel even groeit' terwijl ik geen flauw idee had van calorieën/macro's
- Van die domme abs oefeningen doen zoals crunches terwijl buikspieren een groot deel bepalend is aan je vetpercentage
- Te veel willen terwijl veel niet altijd beter is, weet nog dat ik soms 6 oefeningen voor de bicep deed wat echt nergens op sloeg
- Bepaalde compounds/isolatie oefeningen niet goed uitvoeren

En dan vergeet ik er misschien nog een paar.. ach, van fouten leer je zullen we maar zeggen en perfect bestaat niet
pi_164583330
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:38 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Wat zijn eigenlijk de grootste (beginners)fouten die jullie gemaakt hebben met het trainen en alles erom heen? Ik heb er echt veel gemaakt nu ik erover na denk :')
- Toen ik begon deed ik alleen maar machines en dat echt een paar maanden lang. Grootste fout van me geweest.
- Daaropvolgend veel te laat begonnen met compounds in m'n schema zetten
- Niet letten op mijn voeding, dachten dat 'het wel even groeit' terwijl ik geen flauw idee had van calorieën/macro's
- Van die domme abs oefeningen doen zoals crunches terwijl buikspieren een groot deel bepalend is aan je vetpercentage
- Te veel willen terwijl veel niet altijd beter is, weet nog dat ik soms 6 oefeningen voor de bicep deed wat echt nergens op sloeg
- Bepaalde compounds/isolatie oefeningen niet goed uitvoeren

En dan vergeet ik er misschien nog een paar.. ach, van fouten leer je zullen we maar zeggen en perfect bestaat niet
Buik valt gewoon goed te trainen hoor, pak maar eens weighted sit ups of ab pulldowns op de cable machine.

Is effectieve dan 3x50 sit ups
pi_164583365
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:47 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Buik valt gewoon goed te trainen hoor, pak maar eens weighted sit ups of ab pulldowns op de cable machine.

Is effectieve dan 3x50 sit ups
Weet ik maar ik had het over die dingen die je op een plaat kan zonder gewicht zoals crunches

En als je vet op je buik hebt heeft het geen zin (wat bij mij het geval is). Toen ik begon wilde ik eigenlijk alleen maar een sixpack :') Dat krijg je natuurlijk niet even snel, en nu hoef ik het helemaal niet eens meer. Ik vind een beetje voller (niet alleen vet natuurlijk, wel sterk) sowieso wat mooier dan helemaal shredded eruit zien
pi_164583443
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:48 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Weet ik maar ik had het over die dingen die je op een plaat kan zonder gewicht zoals crunches

En als je vet op je buik hebt heeft het geen zin (wat bij mij het geval is). Toen ik begon wilde ik eigenlijk alleen maar een sixpack :') Dat krijg je natuurlijk niet even snel, en nu hoef ik het helemaal niet eens meer. Ik vind een beetje voller sowieso wat mooier dan helemaal shredded eruit zien
Hoe beter je abs hoe sneller je ze ziet
pi_164583499
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:51 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hoe beter je abs hoe sneller je ze ziet
Het is op dit moment in ieder geval niet mijn prioriteit
pi_164583667
Gewoon pompe ja to h
pi_164584491
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:38 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Wat zijn eigenlijk de grootste (beginners)fouten die jullie gemaakt hebben met het trainen en alles erom heen? Ik heb er echt veel gemaakt nu ik erover na denk :')
- Toen ik begon deed ik alleen maar machines en dat echt een paar maanden lang. Grootste fout van me geweest.
- Daaropvolgend veel te laat begonnen met compounds in m'n schema zetten
- Niet letten op mijn voeding, dachten dat 'het wel even groeit' terwijl ik geen flauw idee had van calorieën/macro's
- Van die domme abs oefeningen doen zoals crunches terwijl buikspieren een groot deel bepalend is aan je vetpercentage
- Te veel willen terwijl veel niet altijd beter is, weet nog dat ik soms 6 oefeningen voor de bicep deed wat echt nergens op sloeg
- Bepaalde compounds/isolatie oefeningen niet goed uitvoeren

En dan vergeet ik er misschien nog een paar.. ach, van fouten leer je zullen we maar zeggen en perfect bestaat niet
Beginnen met alleen machines raad ik iedereen aan, paar maanden is dan wel lang ja. Max 1-2 weken
pi_164595792
Ff vraagje, ik eet nu standaard 5x pw 3000kcal, 2x pw 2700 (rustdagen)

Echter doe ik naast mijn "standaard activiteiten" ook geregeld intensieve cardio. Soms na een training een 16KM duurloop o.i.d., daar verbrand ik nog eens een extra 1200kcal mee. Is het dan de bedoeling om die dag 1200 kcal extra te eten?
pi_164596278
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:07 schreef BredeBroeder het volgende:
Ff vraagje, ik eet nu standaard 5x pw 3000kcal, 2x pw 2700 (rustdagen)

Echter doe ik naast mijn "standaard activiteiten" ook geregeld intensieve cardio. Soms na een training een 16KM duurloop o.i.d., daar verbrand ik nog eens een extra 1200kcal mee. Is het dan de bedoeling om die dag 1200 kcal extra te eten?
Als je bulkt wel ja, anders werk jij jezelf tegen. Je kunt geen spiermassa bouwen zonder een calorie overschot. Als je dat overschot verbrand door te gaan hardlopen dan bouwt je lichaam geen spiermassa.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:20:15 #292
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_164599542
Hou nou eens op met beweren dat je geen spiermassa kan aankomen zonder calorie overschot. That's not how it works..
WFPB!
pi_164600932
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:20 schreef Dizorn het volgende:
Hou nou eens op met beweren dat je geen spiermassa kan aankomen zonder calorie overschot. That's not how it works..
Hoe werkt het dan wel?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:54:55 #294
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_164601275
Je lichaam gebruikt je spiermassa niet als energiebron tenzij noodzakelijk. Je hebt kilo's vet aan je lichaam voor energiebehoefte. Als je je spieren genoeg stimuleert om te groeien en je jezelf niet compleet uithongert kan je dus prima spiermassa aanzetten en tegelijk vet verbranden voor het energie-tekort wat je hebt.
WFPB!
pi_164602216
Antwoord op de vraag: het ligt eraan of BredeBroeder wil cutten of bulken.
Als je wilt bulken zou ik op z'n minst de netto verbrande calorieën (onderhoud + extra verbrande calorieën door de duurloop) en misschien een licht overschot eten.
Als wilt cutten zou ik een paar honderd calorieën onder de hoeveelheid verbrande calorieën eten (dus onderhoud + extra verbrande calorieën - 200 tot 500 calorieën).
Veel moeilijker hoeft het niet te zijn toch?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_164602579
Buiten beginners gains of als je een lange tijd niet getraint heb ga ik je veel succes wensen met spiermassa aanzetten en flink afvallen tegelijk. Dat gaat namelijk echt niet, tenzij je wat hulpmiddelen slikt/spuit.
pi_164603578
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:20 schreef Dizorn het volgende:
Hou nou eens op met beweren dat je geen spiermassa kan aankomen zonder calorie overschot. That's not how it works..
Dat is een veel trager proces, vooral voor mensen die hun noob gains al hebben gehad.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 08:48:32 #298
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_164613531
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:54 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Ik maak gebruik van 5/3/1, eens in de zoveel tijd ga ik in plaats van AMRAP op de 1, naar zo zwaar mogelijk 1. Dat is deze week :). Maar inderdaad, zolang de energie er is deze week blijf ik voor de max 1RM gaan, anders verschuift hij naar een andere keer.
BP 1RM pr staat op 105kg, dat gaat lekker zo deze week!
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:42:20 #299
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_164614218
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 08:48 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

BP 1RM pr staat op 105kg, dat gaat lekker zo deze week!
Well done.
pi_164615757
Heb geen idee wat er met mijn lichaam is de laatste tijd maar ik blijf toch maar pijntjes hebben. Gisteren triceps/borst gedaan en kreeg weer in mijn rechtertricep hetzelfde gevoel als een paar weken terug. In die tussen tijd (tussen 1e pijn en gisteren dus ongeveer 1,5 week) kon ik wel pijnloos m'n triceps trainen. Weer thuis rusten dan maar, iets wat ik de afgelopen dagen toch al een paar keer gedwongen moest doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')